Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 682 din 7 iulie 2012  pentru stabilirea masurilor tehnico-organizatorice privind referendumul national din data de 29 iulie 2012 pentru demiterea Presedintelui Romaniei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 682 din 7 iulie 2012 pentru stabilirea masurilor tehnico-organizatorice privind referendumul national din data de 29 iulie 2012 pentru demiterea Presedintelui Romaniei

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 458 din 7 iulie 2012

    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al art. 69 alin. (1) din Legea nr. 35/2008 pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 67/2004 pentru alegerea autoritãţilor administraţiei publice locale, a Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001 şi a Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al art. 48 din Legea nr. 3/2000 privind organizarea şi desfãşurarea referendumului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

    ART. 1
    (1) Pentru coordonarea şi urmãrirea îndeplinirii sarcinilor prevãzute în legislaţia în vigoare în domeniul referendumului, care revin Guvernului, ministerelor şi celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, precum şi prefecţilor şi primarilor, pentru referendumul naţional din data de 29 iulie 2012 pentru demiterea Preşedintelui României se constituie Comisia Tehnicã Centralã, în componenţa prevãzutã în anexa nr. 1.
    (2) La şedinţele Comisiei Tehnice Centrale pot participa, în calitate de invitaţi, reprezentanţi ai partidelor politice parlamentare, ai organizaţiilor cetãţenilor aparţinând minoritãţilor naţionale ce au grup parlamentar propriu în ambele Camere ale Parlamentului, ai Clubului Român de Presã, ai altor instituţii ale administraţiei publice centrale interesate, precum şi ai organizaţiilor neguvernamentale.
    ART. 2
    Ministerul Finanţelor Publice va stabili modul de asigurare a mijloacelor materiale şi financiare necesare pentru buna organizare şi desfãşurare a referendumului naţional din data de 29 iulie 2012 pentru demiterea Preşedintelui României.
    ART. 3
    Ministerul Justiţiei va lua mãsuri pentru întocmirea, în termen util, a listelor cuprinzând magistraţi sau alţi jurişti care pot fi desemnaţi, potrivit legii, ca preşedinţi, locţiitori ai acestora sau ca membri ai birourilor electorale.
    ART. 4
    (1) Ministerul Administraţiei şi Internelor va asigura ordinea şi liniştea publicã în toate localitãţile ţãrii, pe întreaga perioadã a campaniei pentru referendum şi, în mod deosebit, în ziua votãrii, precum şi în zilele care premerg şi succed acestei zile.
    (2) Ministerul Administraţiei şi Internelor va asigura paza secţiilor de votare şi a dosarelor întocmite de birourile electorale pe timpul transportului acestora la birourile electorale de circumscripţie judeţeanã, la Biroul Electoral al Municipiului Bucureşti, respectiv la Biroul Electoral Central, precum şi paza pe timpul tipãririi, transportului şi depozitãrii buletinelor de vot şi a celorlalte materiale necesare votãrii.
    ART. 5
    (1) Ministerul Administraţiei şi Internelor, prin Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date, selecteazã şi prelucreazã datele privind cetãţenii cu drept de vot, tipãreşte şi pune la dispoziţia primarilor listele electorale permanente actualizate, în douã exemplare, şi copii de pe acestea, în 3 exemplare.
    (2) Materialele consumabile necesare tipãririi listelor electorale şi copiilor de pe acestea se asigurã de cãtre instituţiile prefectului.
    ART. 6
    (1) Confecţionarea ştampilelor cu menţiunea "VOTAT" şi a timbrelor autocolante se asigurã de cãtre Ministerul Administraţiei şi Internelor, prin Regia Autonomã "Monetãria Statului", respectiv Compania Naţionalã "Imprimeria Naţionalã" - S.A.
    (2) Tipãrirea buletinelor de vot se asigurã de cãtre Ministerul Administraţiei şi Internelor, prin Regia Autonomã "Monitorul Oficial".
    ART. 7
    (1) Institutul Naţional de Statisticã va asigura numãrul de statisticieni, informaticieni şi personal tehnic auxiliar, dotarea necesarã cu echipamente şi tehnicã de calcul, precum şi actualizarea programelor de prelucrare a datelor pentru efectuarea operaţiunilor tehnice privind stabilirea rezultatelor referendumului şi asigurarea suportului tehnic pe perioada utilizãrii acestora.
    (2) Institutul Naţional de Statisticã asigurã şi tipãrirea proceselor-verbale privind rezultatele referendumului naţional pentru demiterea preşedintelui României.
    ART. 8
    Institutul Naţional de Statisticã va organiza instruirea conducerilor direcţiilor regionale şi judeţene de statisticã privind participarea specialiştilor statisticieni, informaticieni şi a personalului auxiliar la efectuarea operaţiunilor tehnice pentru stabilirea rezultatelor referendumului.
    ART. 9
    Ministerul Sãnãtãţii va lua mãsurile necesare pentru asigurarea asistenţei medicale la birourile electorale.
    ART. 10
    Ministerul Afacerilor Externe organizeazã şi doteazã biroul electoral pentru secţiile de votare organizate în afara ţãrii, precum şi secţiile de votare din strãinãtate ale României, furnizeazã, în timp util, datele necesare pentru numerotarea acestora şi stabileşte necesarul de timbre autocolante şi ştampile cu menţiunea "VOTAT" pentru secţiile de votare din strãinãtate.
    ART. 11
    (1) La nivelul judeţelor şi al municipiului Bucureşti se constituie, în termen de 3 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, prin ordin al prefectului, comisii tehnice judeţene sau a municipiului Bucureşti, în componenţa prevãzutã în anexa nr. 2, cu atribuţii în coordonarea şi urmãrirea îndeplinirii sarcinilor autoritãţilor administraţiei publice locale, prevãzute în legislaţia în domeniul referendumului.
    (2) La şedinţele comisiei tehnice pot participa, în calitate de invitaţi, reprezentanţi ai partidelor politice parlamentare, ai organizaţiilor cetãţenilor aparţinând minoritãţilor naţionale ce au grup parlamentar propriu în ambele Camere ale Parlamentului, ai Clubului Român de Presã, precum şi ai organizaţiilor neguvernamentale.
    (3) Pentru urmãrirea şi soluţionarea operativã a problemelor curente din circumscripţia electoralã, pe lângã comisia tehnicã se constituie un grup tehnic de lucru, condus de subprefect, format din specialişti desemnaţi de conducãtorii serviciilor publice deconcentrate, organizate la nivelul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti. Din grupul tehnic de lucru fac parte şi 2-3 specialişti din aparatul consiliilor judeţene şi instituţiilor prefectului.
    (4) În perioada în care îşi desfãşoarã activitatea în cadrul grupului tehnic de lucru membrii acestuia sunt degrevaţi de sarcinile de serviciu.
    (5) Condiţiile materiale necesare în vederea funcţionãrii grupului tehnic de lucru se asigurã prin grija prefectului. Salariile şi celelalte drepturi bãneşti cuvenite salariaţilor delegaţi în grupul tehnic de lucru se achitã de instituţiile de la care aceştia provin.
    ART. 12
    (1) Ministerul Administraţiei şi Internelor organizeazã, în termen de cel mult 5 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, instruirea prefecţilor şi subprefecţilor cu privire la organizarea şi desfãşurarea referendumului naţional din data de 29 iulie 2012 pentru demiterea Preşedintelui României.
    (2) Prefecţii organizeazã în cel mai scurt timp posibil instruirea primarilor şi a secretarilor comunelor, oraşelor şi municipiilor cu privire la sarcinile ce le revin în vederea organizãrii şi desfãşurãrii în bune condiţii a referendumului naţional din data de 29 iulie 2012 pentru demiterea Preşedintelui României.
    (3) În termen de 7 zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri, prefecţii comunicã structurilor teritoriale ale Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date numerotarea şi delimitarea secţiilor de votare, în scopul întocmirii copiilor de pe listele electorale permanente.
    (4) Prefecţii stabilesc un grafic de distribuţie a buletinelor de vot şi a celorlalte materiale necesare votãrii în funcţie de asigurarea condiţiilor de pãstrare în siguranţã a acestora, cu respectarea prevederilor legale.
    (5) În perioada desfãşurãrii procesului electoral, Ministerul Administraţiei şi Internelor asigurã sprijin de specialitate instituţiilor prefectului şi primarilor, în vederea realizãrii la termen şi în condiţii corespunzãtoare a sarcinilor ce le revin în organizarea şi desfãşurarea referendumului naţional din data de 29 iulie 2012 pentru demiterea Preşedintelui României.
    ART. 13
    (1) Autoritatea Electoralã Permanentã sprijinã instruirea prefecţilor, primarilor, membrilor birourilor electorale şi a celorlalţi participanţi la procesul electoral şi realizeazã campanii de informare a cetãţenilor.
    (2) Autoritatea Electoralã Permanentã asigurã verificarea listelor electorale utilizate în secţiile de votare, în vederea depistãrii eventualelor voturi multiple.
    ART. 14
    (1) Secretariatul General al Guvernului asigurã sediul corespunzãtor desfãşurãrii activitãţii Biroului Electoral Central.
    (2) Ministerul Administraţiei şi Internelor asigurã dotarea tehnicã şi materialã a Biroului Electoral Central.
    (3) Ministerul Administraţiei şi Internelor, Autoritatea Electoralã Permanentã şi Institutul Naţional de Statisticã asigurã personalul aparatului tehnic al Biroului Electoral Central.
    (4) Prefecţii, preşedinţii consiliilor judeţene şi primarii asigurã sediile, dotarea acestora, precum şi condiţiile corespunzãtoare pentru funcţionarea birourilor electorale de circumscripţie judeţene şi al municipiului Bucureşti şi a oficiilor electorale, precum şi a birourilor electorale ale secţiilor de votare.
    (5) Institutul Naţional de Statisticã, Autoritatea Electoralã Permanentã şi instituţiile prefectului asigurã personalul aparatului tehnic al birourilor electorale de circumscripţie judeţene, al Biroului Electoral al Municipiului Bucureşti şi al oficiilor electorale.
    (6) Ministerul Afacerilor Externe, Institutul Naţional de Statisticã şi Autoritatea Electoralã Permanentã asigurã personalul aparatului tehnic al biroului electoral pentru secţiile de votare organizate în afara ţãrii.
    ART. 15
    (1) Comisiile tehnice judeţene şi a municipiului Bucureşti informeazã sãptãmânal Comisia Tehnicã Centralã în legãturã cu stadiul pregãtirii şi organizãrii referendumului naţional din data de 29 iulie 2012 pentru demiterea Preşedintelui României.
    (2) Comisia Tehnicã Centralã informeazã sãptãmânal Guvernul în legãturã cu stadiul îndeplinirii acţiunilor privind pregãtirea şi organizarea referendumului naţional din data de 29 iulie 2012 pentru demiterea Preşedintelui României.
    ART. 16
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

                                 PRIM-MINISTRU
                              VICTOR-VIOREL PONTA

                                Contrasemneazã:
                                ---------------
                    Ministrul administraţiei şi internelor,
                                    Ioan Rus

                    Ministrul delegat pentru administraţie,
                               Victor Paul Dobre

                         Ministrul afacerilor externe,
                                  Andrei Marga

                       Secretarul general al Guvernului,
                                   Ion Moraru

                            p. Ministrul sãnãtãţii,
                               Alexandru Rafila,
                                secretar de stat

                Viceprim-ministru, ministrul finanţelor publice,
                                Florin Georgescu

            Preşedintele Autoritãţii Naţionale pentru Reglementarea
                     şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice,
                              Dan Lucian Vlãdescu

    Bucureşti, 7 iulie 2012.
    Nr. 682.


   ANEXA 1

                                   COMPONENŢA
                           Comisiei Tehnice Centrale

    Preşedinte:
    Ministrul administraţiei şi internelor
    Vicepreşedinte:
    Ministrul delegat pentru administraţie
    Membri:
    - secretarul de stat pentru relaţiile cu instituţiile prefectului din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor - coordonator;
    - secretarul de stat, şef al Departamentului ordine şi siguranţã publicã din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor;
    - secretarul de stat pentru relaţia cu comunitãţile locale din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor;
    - secretarul general adjunct din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor.
    a) Reprezentanţi, la nivel de secretar de stat sau secretar general, ai:
    - Secretariatului General al Guvernului;
    - Ministerului Finanţelor Publice;
    - Ministerului Afacerilor Externe;
    - Ministerului Justiţiei;
    - Ministerului Sãnãtãţii;
    - Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii;
    - Autoritãţii Electorale Permanente;
    - Institutului Naţional de Statisticã;
    - Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat;
    - Serviciului de Telecomunicaţii Speciale.
    b) Reprezentanţi ai:
    - Agenţiei Naţionale de Presã AGERPRES;
    - Societãţii Comerciale "Electrica" - S.A.;
    - Societãţii Române de Televiziune;
    - Societãţii Române de Radiodifuziune.

    NOTE:
    Lucrãrile de secretariat tehnic ale Comisiei Tehnice Centrale sunt asigurate de Ministerul Administraţiei şi Internelor.
    Componenţa nominalã a Comisiei Tehnice Centrale se stabileşte prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, pe baza propunerilor formulate de conducãtorii ministerelor şi ai celorlalte instituţii/societãţi menţionate.


    ANEXA 2

                                   COMPONENŢA
             comisiei tehnice judeţene sau a municipiului Bucureşti

    - Prefectul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti
    - Subprefectul
    - Secretarul judeţului, respectiv secretarul general al municipiului Bucureşti
    - Directorul direcţiei regionale/judeţene de statisticã
    - Directorul general al direcţiei generale a finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti
    - Inspectorul-şef al inspectoratului judeţean de poliţie, respectiv directorul general al Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti
    - Şeful structurii judeţene sau a municipiului Bucureşti de administrare a bazelor de date privind evidenţa persoanelor
    - Şeful serviciului public comunitar judeţean de evidenţa persoanelor
    - Inspectorul-şef al inspectoratului de jandarmi judeţean, respectiv directorul general al Direcţiei Generale de Jandarmi a Municipiului Bucureşti
    - Reprezentantul teritorial al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale
    - Reprezentantul teritorial al Autoritãţii Electorale Permanente*)
------
    *) În judeţele în care îşi au sediul filialele Autoritãţii Electorale Permanente.

    - Reprezentantul teritorial al Societãţii Comerciale "Electrica" - S.A.
    - Corespondentul teritorial al Agenţiei Naţionale de Presã AGERPRES.

    NOTE:
    Lucrãrile de secretariat tehnic ale comisiei tehnice judeţene sunt asigurate de personalul din cadrul instituţiei prefectului.
    Componenţa nominalã a comisiei tehnice judeţene sau a municipiului Bucureşti se stabileşte de prefect, prin ordin.

                                    -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016