Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 678 din 19 iulie 2001  privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Autoritatii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 678 din 19 iulie 2001 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Autoritatii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 437 din 6 august 2001

În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale <>art. 3 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 296/2000 privind înfiinţarea Autoritãţii pentru Privatizare şi Administrarea Participatiilor Statului, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 225/2001 ,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aproba Regulamentul de organizare şi funcţionare a Autoritãţii pentru Privatizare şi Administrarea Participatiilor Statului, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 788/1999 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Fondului Proprietãţii de Stat, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 483 din 6 octombrie 1999, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.


PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:


──────────────
p. Preşedintele Autoritãţii
pentru Privatizare şi
Administrarea Participatiilor Statului,
Iacob Zelenco,
secretar de stat

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu


ANEXA 1
REGULAMENTUL
de organizare şi funcţionare a Autoritãţii pentru Privatizare şi Administrarea Participatiilor Statului

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Autoritatea pentru Privatizare şi Administrarea Participatiilor Statului, denumita în continuare Autoritatea pentru Privatizare, este instituţie de interes public, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, care se finanţeazã integral din venituri proprii extrabugetare.
ART. 2
Autoritatea pentru Privatizare are patrimoniu propriu şi autonomie funcţionalã şi de decizie. Activitatea sa se desfãşoarã pe principii comerciale.
ART. 3
Autoritatea pentru Privatizare administreazã patrimoniul propriu şi gestioneazã acţiunile şi pãrţile sociale pe care statul sau o autoritate a administraţiei publice locale le deţine la societãţile comerciale la care este acţionar sau asociat, cu excepţia celor pentru care prin lege sau prin hotãrâre a Guvernului se dispune altfel.
ART. 4
Activitatea Autoritãţii pentru Privatizare se desfãşoarã cu respectarea prevederilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 296/2000 privind înfiinţarea Autoritãţii pentru Privatizare şi Administrarea Participatiilor Statului, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 225/2001 , ale <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societãţilor comerciale, aprobatã prin Legea nr. 44/1998, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale prezentului regulament.
ART. 5
(1) Autoritatea pentru Privatizare are sigla proprie, aprobatã de colegiul sau de conducere.
(2) Sediul Autoritãţii pentru Privatizare este în municipiul Bucureşti, str. Lipscani nr. 18-20, sectorul 3.
(3) Denumirea Autoritãţii pentru Privatizare, cu specificarea sediului acesteia, trebuie sa figureze, cu caractere vizibile, pe toate documentele emise de instituţie. Pe actele oficiale ale Autoritãţii pentru Privatizare se imprima şi sigla proprie.

CAP. 2
Patrimoniul Autoritãţii pentru Privatizare şi Administrarea Participatiilor Statului

ART. 6
Patrimoniul Autoritãţii pentru Privatizare este constituit din mijloacele fixe, din obiectele de inventar din dotarea proprie, precum şi din sumele rãmase la dispoziţia sa dupã virarea la buget, înainte de organizarea Fondului Proprietãţii de Stat potrivit prevederilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 .
ART. 7
(1) Nivelul şi structura tuturor cheltuielilor Autoritãţii pentru Privatizare se stabilesc prin norme proprii aprobate de colegiul sau de conducere în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(2) Veniturile şi cheltuielile se înscriu în bugetul de venituri şi cheltuieli al Autoritãţii pentru Privatizare, care se aproba conform prevederilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 .

CAP. 3
Obiectul de activitate al Autoritãţii pentru Privatizare şi Administrarea Participatiilor Statului

A. În domeniul privatizãrii

ART. 8
(1) Autoritatea pentru Privatizare, în calitate de instituţie publica implicata, realizeazã vânzarea de acţiuni/pãrţi sociale la societãţile comerciale din portofoliu în conformitate cu prevederile legii.
(2) În plan teritorial sucursalele regionale ale Autoritãţii pentru Privatizare realizeazã vânzarea de acţiuni/pãrţi sociale la societãţile comerciale nominalizate de Colegiul de conducere al Autoritãţii pentru Privatizare.
ART. 9
În domeniul reducerii participatiilor statului la societãţile comerciale din portofoliul sau Autoritatea pentru Privatizare are urmãtoarele atribuţii:
a) elaboreazã şi supune spre aprobare Guvernului strategia de privatizare a societãţilor comerciale;
b) elaboreazã strategiile de privatizare a societãţilor comerciale în concordanta cu strategiile aprobate de Guvern;
c) stabileşte metoda de privatizare adecvatã, pe care o schimba în mãsura în care este necesar;
d) stabileşte conţinutul-cadru al contractului de vanzarecumparare de acţiuni/pãrţi sociale, inclusiv clauzele care trebuie incluse în acesta, astfel încât sa se asigure respectarea de cãtre cumpãrãtor a obligaţiilor asumate, mãsurile ce pot fi luate în cazul nerespectãrii angajamentelor asumate şi posibilitatea rezolutiunii de drept a contractului în astfel de situaţii;
e) elaboreazã şi supune spre aprobare Guvernului proiecte de acte normative în domeniul privatizãrii;
f) aduce la îndeplinire hotãrârile Guvernului referitoare la procesul de privatizare;
g) elaboreazã strategia de restructurare a societãţilor comerciale din portofoliul propriu, la care administreazã şi gestioneazã participatiile statului sau ale autoritãţii administraţiei publice locale.
ART. 10
(1) În exercitarea atribuţiilor sale Autoritatea pentru Privatizare poate mandata agenţi de privatizare.
(2) Condiţiile mandatului-cadru se elaboreazã de Autoritatea pentru Privatizare şi se aproba prin hotãrâre a Guvernului.
ART. 11
(1) În vederea realizãrii privatizãrii, restructurãrii sau a lichidãrii voluntare a societãţilor comerciale, Autoritatea pentru Privatizare are dreptul sa contracteze servicii de asistenta de specialitate în domeniu, cu persoane fizice şi juridice, din ţara sau din strãinãtate.
(2) Pentru vânzarea acţiunilor la bursele de valori pe alte pieţe organizate, naţionale ori internaţionale, Autoritatea pentru Privatizare poate încheia contracte cu societãţi de valori mobiliare. Pentru transferul şi vânzarea unor pachete de acţiuni pe piata de capital internationala, în baza certificatelor de depozit sau a altor instrumente financiare utilizate pe aceasta piata, contractele se vor putea încheia cu bãncile de investiţii.
(3) În vederea apãrãrii intereselor instituţiei şi a intereselor statului în fata instanţelor judecãtoreşti şi arbitrale, din ţara şi strãinãtate, a organelor de cercetare penalã şi a altor instituţii ale statului, Autoritatea pentru Privatizare are dreptul sa încheie contracte de asistenta juridicã şi de reprezentare cu firme de avocatura romane şi strãine.
(4) Autoritatea pentru Privatizare are dreptul sa încheie contracte de publicitate cu firme specializate, în scopul promovãrii procesului de privatizare în România, pentru atragerea de investitori din ţara şi din strãinãtate în vederea accelerarii vânzãrii participatiilor statului la societãţile comerciale din portofoliul propriu.
(5) Autoritatea pentru Privatizare nu poate aloca fonduri, nu poate acorda credite societãţilor comerciale şi nu poate cumpara acţiuni emise de acestea, pãrţi sociale sau active, cu excepţia cazurilor prevãzute de lege.

B. În domeniul postprivatizarii

ART. 12
(1) Autoritatea pentru Privatizare exercita controlul postprivatizare cu privire la modul în care sunt respectate clauzele din contractele de vânzare-cumpãrare de acţiuni/pãrţi sociale, precum şi supravegherea societãţilor comerciale în cauza în ceea ce priveşte gradul de realizare a performantelor economice şi financiare asumate, prin contract, de cãtre cumpãrãtor.
(2) Neîndeplinirea obligaţiilor contractuale de cãtre cumpãrãtor va fi notificatã acestuia conform precedurilor aprobate de Colegiul de conducere al Autoritãţii pentru Privatizare.
(3) În cazul constatãrii nerespectãrii clauzelor contractuale notificate nici la expirarea termenului acordat prin notificare, Autoritatea pentru Privatizare va dispune, în baza analizelor ce se vor efectua pentru fiecare caz, mãsurile ce se impun.

C. În domeniul administrãrii participatiilor statului

ART. 13
(1) În vederea administrãrii participatiilor statului, în calitate de acţionar, Autoritatea pentru Privatizare împuterniceşte reprezentanţii în adunarea generalã a actionarilor şi în consiliile de administraţie pentru administrarea eficienta a societãţilor comerciale pe care le are în portofoliu, în scopul îmbunãtãţirii performantelor economicofinanciare şi al creşterii competitivitatii acestora la privatizare, conform prevederilor legale.
(2) Autoritatea pentru Privatizare împuterniceşte reprezentanţii sãi în adunarea generalã a actionarilor sa propunã şi sa voteze mãsuri de lichidare voluntara a societãţilor comerciale din portofoliul propriu care înregistreazã pierderi.
ART. 14
Autoritatea pentru Privatizare efectueazã orice alte acţiuni comerciale şi financiare necesare în vederea realizãrii obiectului sau de activitate.

CAP. 4
Conducerea Autoritãţii pentru Privatizare şi Administrarea Participatiilor Statului

ART. 15
Conducerea operativã şi coordonarea întregii activitãţi a Autoritãţii pentru Privatizare sunt asigurate de preşedinte - membru al Guvernului, 3 vicepreşedinţi cu rang de secretar de stat şi un secretar general, constituiţi în Colegiu de conducere.

A. Colegiul de conducere al Autoritãţii pentru Privatizare

ART. 16
(1) Colegiul de conducere al Autoritãţii pentru Privatizare lucreazã valabil în prezenta a cel puţin 3 dintre membrii sãi şi ia decizii valabile cu votul majoritãţii celor prezenţi.
(2) Colegiul de conducere se întruneşte în şedinţe ordinare, cel puţin o data pe luna, la convocarea preşedintelui.
(3) Colegiul de conducere poate fi convocat în şedinţe extraordinare de preşedinte sau la cererea a cel puţin 2 membri, în cazul în care este necesar sa se soluţioneze urgent probleme ale activitãţii curente.
(4) Şedinţele colegiului de conducere vor fi conduse de preşedintele Autoritãţii pentru Privatizare, care este şi preşedintele colegiului de conducere, sau, în absenta acestuia, de unul dintre vicepreşedinţi, nominalizat de preşedinte. La şedinţe pot fi invitaţi şi directorii generali sau directorii.
(5) Pregãtirea şedinţelor colegiului de conducere se face de Secretariatul general al Autoritãţii pentru Privatizare. Secretarul general este secretarul colegiului de conducere şi rãspunde de urmãrirea întocmirii materialelor pentru şedinţa, de difuzarea acestora membrilor colegiului de conducere şi de întocmirea procesului-verbal.
(6) În caz de incompatibilitate sau din alta cauza care provoacã vacanta unui loc în colegiul de conducere, Autoritatea pentru Privatizare va solicita primului-ministru o noua numire.
(7) În cazul în care un membru al colegiului de conducere, sotia, rudele sau afinii sãi pana la gradul al patrulea inclusiv au într-o anumitã operaţiune, direct sau indirect, interese contrare Autoritãţii pentru Privatizare, el trebuie sa îi înştiinţeze despre aceasta pe ceilalţi membri ai colegiului de conducere şi sa nu ia parte la nici o deliberare privitoare la aceasta operaţiune.
(8) Nerespectarea de cãtre un membru al colegiului de conducere a prevederilor alin. (7) atrage rãspunderea individualã pentru daune produse Autoritãţii pentru Privatizare.
ART. 17
Colegiul de conducere al Autoritãţii pentru Privatizare are urmãtoarele competente:
a) aproba strategia proprie de privatizare care urmeazã sa fie înaintatã spre aprobare Guvernului şi lista cuprinzând societãţile comerciale care se privatizeazã, în conformitate cu termenele stabilite în programul-oferta anual de privatizare, precum şi lista suplimentarã cuprinzând societãţile comerciale care nu au fost incluse în acest program;
b) aproba vânzarea în condiţiile legii a acţiunilor/pãrţilor sociale ale societãţilor comerciale din portofoliu;
c) aproba structura organizatoricã şi numãrul de posturi utilizate în aparatul sau central şi local, nomenclatorul de funcţii-salarii, precum şi structura în detaliu;
d) analizeazã şi redimensioneaza structura organizatoricã în funcţie de evoluţia portofoliului de societãţi comerciale şi a sarcinilor ce decurg din dispoziţiile legale în domeniul de activitate al Autoritãţii pentru Privatizare;
e) analizeazã periodic activitatea departamentelor, a direcţiilor şi a compartimentelor din structura centrala a Autoritãţii pentru Privatizare, precum şi a structurilor teritoriale;
f) adopta raportul anual asupra activitãţii Autoritãţii pentru Privatizare, pe care îl înainteazã spre aprobare Guvernului;
g) aproba contul de profit şi pierderi, precum şi bilanţul contabil al Autoritãţii pentru Privatizare, care se transmit Ministerului Finanţelor Publice;
h) analizeazã, avizeazã şi supune spre aprobare Guvernului bugetul de venituri şi cheltuieli al Autoritãţii pentru Privatizare;
i) propune condiţiile esenţiale ale mandatului care urmeazã sa fie acordat agentului de privatizare, care va fi supus spre aprobare Guvernului;
j) aproba mandate speciale ale reprezentanţilor Autoritãţii pentru Privatizare în adunãrile generale ale societãţilor comerciale aflate în portofoliul propriu, întrunite pentru a hotãrî asupra:
- dizolvãrii, lichidãrii, închiderii operationale, parţiale sau totale, precum şi asupra prelungirii duratei de funcţionare a societãţilor comerciale;
- desfiinţãrii uneia sau mai multor unitãţi ale societãţii comerciale;
- fuziunii, divizãrii, constituirii de sucursale şi filiale sau alte reorganizari, inclusiv asupra schimbãrii formei juridice;
- majorãrii sau reducerii capitalului social;
- modificãrii obiectului de activitate al societãţii comerciale;
- gajarii, ipotecarii, închirierii, asocierii în participaţiune sau asupra dãrii în locatie de gestiune a unor active;
- vânzãrii de active sau încheierii de contracte de leasing imobiliar cu clauze irevocabile de vânzare, prin negociere directa cu chiriaşii/locatarii/asociaţii, potrivit actelor normative din domeniul privatizãrii şi al întreprinderilor mici şi mijlocii;
- modificãrii contractului de societate şi statutului, inclusiv asupra schimbãrii sediului social;
- cesiunii acţiunilor/pãrţilor sociale deţinute la alte societãţi comerciale cu capital mixt şi la cele la care exista aprobarea conducerii Autoritãţii pentru Privatizare în procesul de privatizare, ca urmare a cesiunii contractului de vânzare-cumpãrare de acţiuni/pãrţi sociale;
- vânzãrii activelor societãţii comerciale;
- participãrii societãţilor comerciale aflate în portofoliul propriu la constituirea de noi societãţi comerciale sau la majorarea capitalului social al unor societãţi comerciale existente;
- transformarii societãţii comerciale din societate "deschisã" în societate "închisã", conform prevederilor legale;
- conversiei datoriilor societãţilor comerciale în acţiuni sau asupra majorãrii capitalului social prin compensarea unor creanţe lichide şi exigibile asupra societãţii cu acţiuni la aceasta, conform prevederilor legale;
- autorizãrii dobândirii propriilor acţiuni de cãtre societãţile comerciale la care Autoritatea pentru Privatizare administreazã participatiile statului sau ale unei autoritãţi a administraţiei publice locale, în conformitate cu prevederile legale;
- emisiunii de obligaţiuni pe piata de capital de cãtre societãţile comerciale la care Autoritatea pentru Privatizare administreazã participatiile statului sau ale unei autoritãţi a administraţiei publice locale, în conformitate cu prevederile legale;
k) aproba lista cuprinzând societãţile comerciale care urmeazã sa fie privatizate de sucursalele regionale;
l) aproba notele privind analiza îndeplinirii obligaţiilor contractuale de cãtre cumpãrãtori;
m) aproba angajarea cheltuielilor legate de funcţionarea aparatului propriu al Autoritãţii pentru Privatizare;
n) aproba proportiile de utilizare a veniturilor Autoritãţii pentru Privatizare potrivit prevederilor legale în vigoare, precum şi sumele cu care Autoritatea pentru Privatizare participa la majorarea capitalului social al unor societãţi comerciale în cazurile prevãzute de lege;
o) aproba normele, procedurile şi competentele de angajare şi de efectuare a cheltuielilor specifice Autoritãţii pentru Privatizare;
p) aduce la îndeplinire hotãrârile Guvernului;
q) poate delega unele dintre atribuţiile sale Comitetului de direcţie al Autoritãţii pentru Privatizare.

B. Preşedintele Autoritãţii pentru Privatizare

ART. 18
(1) Preşedintele reprezintã Autoritatea pentru Privatizare în cadrul Guvernului, precum şi în raporturile cu celelalte autoritãţi publice.
(2) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin preşedintele Autoritãţii pentru Privatizare emite ordine şi instrucţiuni, în condiţiile legii.
ART. 19
Atribuţiile preşedintelui Autoritãţii pentru Privatizare sunt în principal urmãtoarele:
a) coordoneazã intreaga activitate de aplicare a strategiei Guvernului privind procesul de privatizare şi administrare a participatiilor statului în economie;
b) prezintã Guvernului raportul anual privind activitatea Autoritãţii pentru Privatizare;
c) coordoneazã şi indruma activitatea departamentelor şi a direcţiilor subordonate nemijlocit;
d) prezintã spre aprobare Guvernului proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli;
e) numeşte şi revoca din funcţie personalul cu funcţii de conducere din cadrul Autoritãţii pentru Privatizare;
f) reprezintã şi angajeazã Autoritatea pentru Privatizare în relaţiile cu persoanele fizice şi juridice, romane sau strãine, precum şi în fata instanţelor judecãtoreşti sau arbitrale;
g) semneazã contractele de vânzare-cumpãrare de acţiuni, altele decât cele pentru care competenta a fost delegatã;
h) numeşte pe baza de contract reprezentantul Autoritãţii pentru Privatizare în adunãrile generale ale actionarilor la societãţile comerciale aflate în portofoliul Autoritãţii pentru Privatizare;
i) aproba statele de funcţii ale Autoritãţii pentru Privatizare;
j) angajeazã şi concediazã salariaţii Autoritãţii pentru Privatizare potrivit reglementãrilor în vigoare;
k) aproba angajamente de plati, cu excepţia celor pentru care a fost delegatã competenta.
ART. 20
(1) În absenta preşedintelui atribuţiile acestuia se exercita de cãtre unul dintre vicepreşedinţi, nominalizat prin ordin.
(2) Preşedintele Autoritãţii pentru Privatizare poate delega o parte din atribuţiile sale vicepreşedinţilor, secretarului general şi altor salariaţi cu funcţii de conducere. De asemenea, preşedintele Autoritãţii pentru Privatizare îi poate mandata pe aceştia sa reprezinte Autoritatea pentru Privatizare în relaţiile cu persoane fizice sau juridice, în fata instanţelor judecãtoreşti sau arbitrale, precum şi pentru angajarea instituţiei în acte de comerţ.

C. Vicepreşedinţii Autoritãţii pentru Privatizare

ART. 21
Atribuţiile vicepreşedinţilor sunt în principal urmãtoarelor:
a) coordoneazã activitatea curenta a departamentelor nominalizate prin ordin al preşedintelui;
b) reprezintã Autoritatea pentru Privatizare în relaţiile cu persoane fizice şi juridice, romane sau strãine, pe domeniul de activitate coordonat, dacã aceasta atribuţie este delegatã de preşedinte;
c) aproba angajamente de plati date în competenta de cãtre preşedinte;
d) semneazã contractele de vânzare-cumpãrare de acţiuni/pãrţi sociale, contractele cu societãţile de valori mobiliare şi bãncile de investiţii, date în competenta de cãtre preşedintele Autoritãţii pentru Privatizare;
e) îndeplinesc şi alte atribuţii stabilite de preşedinte;
f) pot delega o parte din atribuţii directorului general de departament.

D. Secretarul general al Autoritãţii pentru Privatizare

ART. 22
Atribuţiile secretarului general sunt în principal urmãtoarele:
a) coordoneazã activitatea departamentelor şi direcţiilor subordonate nemijlocit;
b) asigura legatura operativã dintre Colegiul de conducere şi compartimentele Autoritãţii pentru Privatizare;
c) aproba angajamentele de plati date în competenta sa de cãtre preşedinte;
d) pregãteşte documentaţia necesarã pentru şedinţele Guvernului;
e) asigura organizarea activitãţii şi documentaţia necesarã în vederea functionarii colegiului de conducere, consiliului interministerial şi comitetului de direcţie;
f) conlucreaza cu compartimentele de specialitate din cadrul Secretariatului General al Guvernului şi cu secretarii generali din celelalte instituţii;
g) angajeazã cheltuielile legate de funcţionarea aparatului propriu al Autoritãţii pentru Privatizare;
h) poate delega o parte din atribuţiile sale directorului general de departament;
i) îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de preşedinte.

E. Consiliul interministerial al Autoritãţii pentru Privatizare

ART. 23
(1) Consiliul interministerial al Autoritãţii pentru Privatizare funcţioneazã pe lângã Autoritatea pentru Privatizare şi este format din preşedinte, vicepreşedinte şi din 9 membri, reprezentanţi ai ministerelor economice.
(2) Preşedintele consiliului interministerial este preşedintele Autoritãţii pentru Privatizare, iar vicepreşedintele consiliului interministerial este vicepreşedintele, cu rang de secretar de stat, din cadrul Autoritãţii pentru Privatizare, pe probleme de privatizare. Ceilalţi membri ai consiliului interministerial sunt numiţi prin ordin al ministrului de resort, la nivel de secretar de stat.
(3) Ministerele reprezentate în consiliul interministerial sunt: Ministerul Industriei şi Resurselor, Ministerul Finanţelor Publice, Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale, Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei, Ministerul Apãrãrii Naţionale, Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, Ministerul Turismului, Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor şi Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei.
(4) Consiliul interministerial lucreazã valabil în prezenta a cel puţin 6 membri şi ia decizii valabile cu votul a cel puţin jumãtate plus unu din numãrul membrilor prezenţi.
(5) Consiliul interministerial se întruneşte în şedinţe ordinare trimestriale şi poate fi convocat în şedinţe extraordinare de preşedinte sau la cererea a cel puţin unei treimi din numãrul membrilor sãi.
(6) Şedinţele consiliului interministerial sunt conduse de preşedinte sau, în absenta acestuia, de vicepreşedinte. La fiecare şedinţa se va întocmi un proces-verbal care va cuprinde ordinea deliberãrilor, deciziile luate, numãrul de voturi întrunit şi opiniile separate.
ART. 24
Consiliul interministerial al Autoritãţii pentru Privatizare are urmãtoarele atribuţii cu caracter consultativ:
a) avizarea strategiei de privatizare elaborate de Autoritatea pentru Privatizare, pentru societãţile comerciale aflate în portofoliul propriu;
b) stabilirea criteriilor socioeconomice de selectare a societãţilor comerciale cu capital majoritar de stat pentru care se vor elabora programe de modernizare şi retehnologizare;
c) avizarea programelor de modernizare şi retehnologizare pentru societãţile comerciale selectate, care se supun spre aprobare Guvernului;
d) asigura legatura operativã între Autoritatea pentru Privatizare şi ministerele reprezentate.

F. Comitetul de direcţie al Autoritãţii pentru Privatizare

ART. 25
(1) Comitetul de direcţie al Autoritãţii pentru Privatizare este compus din secretarul general al Autoritãţii pentru Privatizare, directorii generali ai departamentelor şi lucreazã valabil în prezenta a cel puţin trei pãtrimi din numãrul membrilor sãi.
(2) Comitetul de direcţie se întruneşte ori de câte ori este necesar şi adopta hotãrâri cu majoritatea de voturi a celor prezenţi.
ART. 26
Comitetul de direcţie are urmãtoarele atribuţii;
a) avizeazã bugetul de venituri şi cheltuieli, raportul anual de activitate şi raportul privind execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli şi le prezintã Colegiului de conducere al Autoritãţii pentru Privatizare;
b) aproba negocierea şi vânzarea la preţul pieţei, în baza raportului dintre cerere şi oferta, a acţiunilor emise de societãţile comerciale mari, mijlocii şi mici, dupã caz, sau a pãrţilor sociale, dacã aceasta atribuţie îi este delegatã de Colegiul de conducere al Autoritãţii pentru Privatizare;
c) dispune sau avizeazã publicarea în presa scrisã şi/sau în sistem electronic, pe plan intern şi internaţional, a anunţurilor de vânzare a acţiunilor/pãrţilor sociale deţinute de societãţile comerciale care se privatizeazã, dacã aceasta atribuţie îi este delegatã de Colegiul de conducere al Autoritãţii pentru Privatizare;
d) desemneazã reprezentantul Autoritãţii pentru Privatizare în adunãrile generale ale actionarilor/asociaţilor la societãţile comerciale din portofoliu, dacã aceasta atribuţie îi este delegatã de Colegiul de conducere al Autoritãţii pentru Privatizare;
e) aproba mandatul special pentru reprezentantul Autoritãţii pentru Privatizare în adunãrile generale ale actionarilor privind divizarea, fuziunea, dizolvarea şi lichidarea societãţilor comerciale, gajarea şi ipotecarea de mijloace fixe şi de active pentru contractarea de credite bancare, asocieri, precum şi pentru constituirea de noi societãţi comerciale, dacã aceasta atribuţie îi este delegatã de Colegiul de conducere al Autoritãţii pentru Privatizare;
f) aproba programe de restructurare şi de închidere operationala totalã sau parţialã.

CAP. 5
Sucursalele regionale ale Autoritãţii pentru Privatizare şi Administrarea Participatiilor Statului

ART. 27
(1) Pentru desfãşurarea activitãţii în plan teritorial Autoritatea pentru Privatizare are sucursale regionale. Conducerea sucursalelor regionale este asigurata de un comitet de direcţie format din 3 membri.
(2) Membrii comitetului de direcţie al sucursalei regionale sunt numiţi sau, dupã caz, revocaţi de preşedintele Autoritãţii pentru Privatizare. Durata exercitãrii funcţiei se stabileşte prin ordinul de numire.
(3) Deciziile comitetului de direcţie se iau cu votul a cel puţin 2 membri.
ART. 28
Atribuţiile comitetelor de direcţie ale sucursalelor regionale sunt urmãtoarele:
a) adopta proiectul programului anual de privatizare al sucursalei, care se supune aprobãrii Colegiului de conducere al Autoritãţii pentru Privatizare;
b) aproba negocierea şi vânzarea la preţul pieţei, în baza raportului dintre cerere şi oferta, a acţiunilor emise de societãţile comerciale incluse în programul anual de privatizare sau a pãrţilor sociale deţinute la acestea;
c) stabileşte sistemul de evaluare a acţiunilor emise de societãţile comerciale mici şi mijlocii, dacã acestea nu sunt cotate la bursele de valori sau pe alte pieţe organizate;
d) dispune sau avizeazã publicarea în presa scrisã şi/sau în sistem electronic, pe plan intern sau internaţional, a anunţurilor de vânzare a acţiunilor/pãrţilor sociale deţinute la societãţile comerciale care urmeazã sa fie privatizate;
e) aduce la îndeplinire deciziile Colegiului de conducere al Autoritãţii pentru Privatizare, emise în conformitate cu strategia aprobatã de Guvern;
f) aproba angajarea şi efectuarea de cheltuieli în limita competentelor stabilite.

CAP. 6
Salarizarea personalului Autoritãţii pentru Privatizare şi Administrarea Participatiilor Statului

ART. 29
Salarizarea şi alte drepturi privind personalul Autoritãţii pentru Privatizare se stabilesc în conformitate cu prevederile legale aplicabile instituţiilor a cãror finanţare se asigura integral din venituri extrabugetare.

CAP. 7
Control intern şi audit

ART. 30
(1) Controlul operaţiunilor financiar-contabile ale Autoritãţii pentru Privatizare se efectueazã de Direcţia control intern şi audit.
(2) Direcţia control intern şi audit supravegheazã gestiunea Autoritãţii pentru Privatizare, inclusiv a sucursalelor regionale, scop în care:
a) certifica bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi;
b) prezintã în Colegiul de conducere al Autoritãţii pentru Privatizare, dupã aprobarea de cãtre preşedinte, raportul propriu asupra bilanţului exerciţiului financiar încheiat;
c) executa controlul intern de gestiune şi îşi exercita atribuţiile în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 119/1999 .
(3) Certificarea şi raportul se anexeazã la raportul de activitate anual al Autoritãţii pentru Privatizare.
ART. 31
Direcţia control intern şi audit prezintã Colegiului de conducere al Autoritãţii pentru Privatizare, din dispoziţia preşedintelui, rapoarte speciale asupra constatãrilor fãcute privind sistemul de conducere şi gestiune al Autoritãţii pentru Privatizare.
ART. 32
Controlul intern şi auditul se pot efectua, în condiţiile legii şi în colaborare, pe baza de contract, cu firme autorizate de audit.

CAP. 8
Dispoziţii finale

ART. 33
Autoritatea pentru Privatizare va tine un registru al şedinţelor şi deliberãrilor colegiului sau de conducere şi un registru al şedinţelor şi deliberãrilor comitetului sau de direcţie.
ART. 34
Autoritatea pentru Privatizare va putea avea relaţii de colaborare şi schimb de experienta cu organisme similare la nivel internaţional.

───────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016