Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 674 din 28 iunie 2007  pentru modificarea si completarea   Hotararii Guvernului nr. 321/2005 privind evaluarea si gestionarea zgomotului ambiental    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 674 din 28 iunie 2007 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 321/2005 privind evaluarea si gestionarea zgomotului ambiental

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 485 din 19 iulie 2007
HOTĂ?RÂRE nr. 674 din 28 iunie 2007
pentru modificarea şi completarea <>Hotãrârii Guvernului nr. 321/2005 privind evaluarea şi gestionarea zgomotului ambiental
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 485 din 19 iulie 2007


În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. I
<>Hotãrârea Guvernului nr. 321/2005 privind evaluarea şi gestionarea zgomotului ambiental, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 358 din 27 aprilie 2005, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Titlul hotãrârii se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"HOTÃRÂRE
privind evaluarea şi gestionarea zgomotului ambiant"
2. Articolul 1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - (1) Prezenta hotãrâre abordeazã unitar, la nivel naţional, evitarea, prevenirea sau reducerea efectelor dãunãtoare provocate de expunerea populaţiei la zgomotul ambiant, inclusiv a disconfortului, prin implementarea progresivã a urmãtoarelor mãsuri:
a) determinarea expunerii la zgomotul ambiant, prin realizarea cartãrii zgomotului cu metodele de evaluare prevãzute în prezenta hotãrâre;
b) asigurarea accesului publicului la informaţiile cu privire la zgomotul ambiant şi a efectelor sale;
c) adoptarea, pe baza rezultatelor cartãrii zgomotului, a planurilor de acţiune pentru prevenirea şi reducerea zgomotului ambiant, unde este cazul, în special acolo unde nivelurile de expunere pot cauza efecte dãunãtoare asupra sãnãtãţii umane şi pentru a menţine nivelurile zgomotului ambiant în situaţia în care acestea nu depãşesc valorile limitã stabilite conform art. 6 alin. (3) lit. b).
(2) Prezenta hotãrâre stabileşte cadru general pentru dezvoltarea mãsurilor de reducere a zgomotului emis de sursele principale de zgomot, în special de vehiculele rutiere, feroviare şi de infrastructura acestora, de aeronave, de echipamentele industriale, echipamentele destinate utilizãrii în exteriorul clãdirilor şi maşinile industriale mobile."
3. Articolul 2 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - (1) Prevederile prezentei hotãrâri se aplicã zgomotului ambiant la care este expusã populaţia, în special în:
a) zonele construite;
b) parcurile, grãdinile publice sau alte zone liniştite dintr-o aglomerare;
c) zonele liniştite din spaţii deschise;
d) apropierea unitãţilor de învãţãmânt, a spitalelor şi a altor clãdiri şi zone sensibile la zgomot.
(2) Prevederile prezentei hotãrâri nu se aplicã zgomotului generat de:
a) persoana expusã;
b) activitãţile casnice;
c) vecini;
d) activitãţile de la locul de muncã şi din interiorul mijloacelor de transport în comun;
e) activitãţile militare din zonele militare."
4. Articolul 4 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - (1) Autoritãţile administraţiei publice locale realizeazã cartarea zgomotului şi elaboreazã hãrţile strategice de zgomot şi planurile de acţiune potrivit prevederilor prezentei hotãrâri, pentru aglomerãrile aflate în administrarea lor, cu respectarea termenelor prevãzute la alin. (7) şi (8).
(2) Potrivit prevederilor <>art. 6 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 265/2006 , cu modificãrile ulterioare, autoritãţile administraţiei publice locale prevãd în bugetele proprii fonduri necesare pentru realizarea cartãrii zgomotului şi elaborarea hãrţilor strategice de zgomot şi a planurilor de acţiune, pentru aglomerãrile prevãzute în anexa nr. 8 tabelele nr. 1 şi 5, iar autoritatea publicã centralã pentru transporturi prevede în bugetul propriu fonduri necesare pentru realizarea cartãrii zgomotului şi elaborarea hãrţilor strategice de zgomot şi a planurilor de acţiune, pentru drumurile principale, cãile ferate principale, aeroporturi mari şi porturi aflate în administrarea lor prevãzute în anexa nr. 8 tabelele nr. 2-4 şi 6, dupã cum urmeazã:
a) începând cu anul 2007, pentru aglomerãrile cu mai mult de 250.000 de locuitori, drumurile principale care au un trafic mai mare de 6.000.000 de treceri de autovehicule pe an, cãile ferate principale care au un trafic mai mare de 60.000 de treceri de trenuri pe an, aeroporturile civile care au un trafic mai mare de 50.000 de mişcãri de aeronave pe an şi porturi aflate în aglomerãri cu mai mult de 250.000 de locuitori;
b) începând cu anul 2011, pentru toate aglomerãrile, drumurile principale, cãile ferate principale şi porturi aflate în interiorul aglomerãrilor.
(3) Unitãţile aflate în subordinea sau sub autoritatea autoritãţii publice centrale pentru transporturi, care au în administrare infrastructuri rutiere, feroviare, portuare şi aeroportuare, realizeazã cartarea zgomotului şi elaboreazã hãrţile strategice de zgomot şi planurile de acţiune, pentru cãile ferate principale, drumurile principale şi aeroporturile civile mari aflate în administrarea lor, cu respectarea termenelor prevãzute la alin. (7) şi (8).
(4) Unitãţile prevãzute la alin. (3), precum şi limitele de competenţã ale acestora sunt prevãzute în <>Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 1.258/2005 pentru stabilirea unitãţilor responsabile cu elaborarea hãrţilor de zgomot pentru cãile ferate, drumurile şi aeroporturile aflate în administrarea lor, a hãrţilor strategice de zgomot şi a planurilor de acţiune aferente acestora, din domeniul propriu de activitate, precum şi limitele de competenţã ale acestora, care se actualizeazã în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
(5) Autoritãţile administraţiei publice locale prevãzute la alin. (1) şi unitãţile prevãzute la alin. (3) au obligaţia de a transmite agenţiei regionale pentru protecţia mediului competente:
a) câte 3 exemplare din fiecare hartã strategicã de zgomot care aratã situaţia anului calendaristic precedent, pe format de hârtie la o scarã de 1:10.000 şi pe suport electronic;
b) un raport care sã menţioneze datele utilizate în procesul de cartare a zgomotului în vederea realizãrii hãrţilor strategice de zgomot, precum şi calitatea, acurateţea, modul de utilizare şi sursa acestora, pe format de hârtie şi pe suport electronic;
c) un raport care sã conţinã toate datele obţinute în urma realizãrii fiecãrei hãrţi strategice de zgomot şi prezentate potrivit prevederilor anexei nr. 7, pe format de hârtie şi pe suport electronic;
d) un raport care sã conţinã o prezentare a evaluãrii rezultatelor obţinute prin cartarea de zgomot pentru fiecare hartã strategicã de zgomot în parte, pe format de hârtie şi pe suport electronic.
(6) Autoritãţile administraţiei publice locale prevãzute la alin. (1) şi unitãţile prevãzute la alin. (3) au obligaţia de a transmite agenţiei regionale pentru protecţia mediului competente:
a) planurile de acţiune elaborate potrivit prevederilor prezentei hotãrâri, pe format de hârtie şi pe suport electronic;
b) orice altã informaţie suplimentarã solicitatã de aceasta cu privire la modul de elaborare a planurilor de acţiune.
(7) Hãrţile strategice de zgomot care aratã situaţia anului calendaristic precedent se pun la dispoziţia agenţiilor regionale pentru protecţia mediului, astfel:
a) pânã la data de 30 iunie 2007, pentru aglomerãrile cu mai mult de 250.000 de locuitori, drumurile principale cu un trafic mai mare de 6.000.000 de treceri de vehicule/an, cãile ferate principale cu un trafic mai mare de 60.000 de treceri de trenuri/an şi aeroporturile mari;
b) pânã la data de 30 iunie 2012, pentru toate aglomerãrile, drumurile principale şi cãile ferate principale şi aeroporturile mari.
(8) Planurile de acţiune prevãzute la alin. (6) lit. a) se pun la dispoziţia agenţiilor regionale pentru protecţia mediului, dupã cum urmeazã:
a) pânã la data de 18 iulie 2008, pentru aglomerãrile cu mai mult de 250.000 de locuitori, drumurile principale cu un trafic mai mare de 6.000.000 de treceri de vehicule/an, cãile ferate principale cu un trafic mai mare de 60.000 de treceri de trenuri/an şi aeroporturile mari;
b) pânã la data de 18 iulie 2013, pentru toate aglomerãrile, drumurile principale şi cãile ferate principale şi aeroporturi mari.
(9) Autoritãţile administraţiei publice locale prevãzute la alin. (1) şi unitãţile prevãzute la alin. (3) transmit agenţiilor regionale pentru protecţia mediului hãrţile strategice de zgomot şi rapoartele prevãzute la alin. (5) o datã la 5 ani, începând cu termenele prevãzute la alin. (7).
(10) Autoritãţile administraţiei publice locale prevãzute la alin. (1) şi unitãţile prevãzute la alin. (3) transmit planurile de acţiune agenţiei regionale pentru protecţia mediului competente o datã la 5 ani, începând cu termenele prevãzute la alin. (8).
(11) În vederea elaborãrii hãrţilor strategice de zgomot şi a planurilor de acţiune, autoritãţile administraţiei publice locale prevãzute la alin. (1) şi unitãţile prevãzute la alin. (3) asigurã accesul agenţiilor regionale pentru protecţia mediului la datele utilizate în acest scop.
(12) Autoritãţile administraţiei publice locale prevãzute la alin. (1) şi unitãţile prevãzute la alin. (3), în procesul de elaborare şi/sau revizuire a planurilor de acţiune, au obligaţia sã îndeplineascã procedura de participare şi consultare a publicului potrivit prevederilor art. 8^2 alin. (8) şi, dupã caz, ale art. 8^2 alin. (9).
(13) Mãsurile prevãzute la art. 8^2 alin. (3) se stabilesc de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale prevãzute la alin. (1) şi de cãtre unitãţile prevãzute la alin. (3), pentru domeniul lor de competenţã, şi se supun procedurii de participare şi consultare a publicului potrivit prevederilor art. 8^2 alin. (8) sau alin. (9), dupã caz, în situaţia în care se elaboreazã planurile de acţiune.
(14) La elaborarea şi/sau revizuirea hãrţilor strategice de zgomot şi a planurilor de acţiune autoritãţile administraţiei publice locale prevãzute la alin. (1) şi unitãţile prevãzute la alin. (3) au obligaţia de a respecta prevederile actelor normative prevãzute la art. 6 alin. (3) lit. a)-d).
(15) Aglomerãrile, drumurile principale, cãile ferate principale, aeroporturile şi porturile maritime şi/sau fluviale pentru care trebuie raportate la Comisia Europeanã hãrţile strategice de zgomot şi datele aferente acestora pânã la data de 30 decembrie 2007 şi planurile de acţiune aferente pânã la data de 18 ianuarie 2009 sunt prevãzute în anexa nr. 8.
(16) Autoritãţile administraţiei publice locale prevãzute la alin. (1) împreunã cu agenţiile regionale pentru protecţia mediului, dupã realizarea hãrţilor strategice de zgomot şi în baza datelor arãtate de acestea, stabilesc zonele liniştite într-o aglomerare, cu respectarea prevederilor art. 2 alin. (1) lit. b), a anexei nr. 1 pct. 21 şi a actelor normative prevãzute la art. 6 alin. (3) lit. b).
(17) Autoritãţile administraţiei publice locale prevãzute la alin. (1) şi unitãţile prevãzute la alin. (3) pun la dispoziţia publicului datele conţinute în hãrţile strategice de zgomot şi în planurile de acţiune potrivit cu prevederile art. 8^3.
(18) Operatorii economici care desfãşoarã activitãţi potrivit anexei nr. 1 la <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 152/2005 privind prevenirea şi controlul integrat al poluãrii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 84/2006 , autoritãţile administraţiei publice centrale sau alte instituţii ale statului care deţin sau au competenţa legalã de gestionare a unor date care sunt necesare în procesul de cartare a zgomotului ambiant au obligaţia de a pune aceste date, cu titlu gratuit, potrivit legii, la dispoziţia autoritãţilor administraţiei publice locale prevãzute la alin. (1) şi a unitãţilor prevãzute la alin. (3).
(19) Autoritãţile administraţiei publice locale prevãzute la alin. (1) şi unitãţile prevãzute la alin. (3) au obligaţia de a face schimb de date necesare în procesul de cartare a zgomotului ambiant.
(20) Autoritãţile administraţiei publice locale prevãzute la alin. (1) şi unitãţile prevãzute la alin. (3) au obligaţia sã utilizeze date oficiale cu privire la numãrul populaţiei, distribuţia populaţiei, date de trafic rutier pentru drumurile principale, trafic feroviar şi aeroportuar şi cele prevãzute în autorizaţiile integrate de mediu eliberate operatorilor economici care deţin sau administreazã amplasamente industriale în interiorul aglomerãrilor şi care desfãşoarã activitãţi în conformitate cu anexa nr. 1 la <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 152/2005 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 84/2006 .
(21) Autoritãţile administraţiei publice locale prevãzute la alin. (1) şi unitãţile prevãzute la alin. (3) au obligaţia ca, dupã realizarea hãrţilor strategice de zgomot şi a planurilor de acţiune, sã asigure baza de date necesarã în vederea îndeplinirii responsabilitãţilor României în calitate de stat membru al Uniunii Europene, ce decurg din implementarea prezentei hotãrâri.
(22) Autoritãţile administraţiei publice locale prevãzute la alin. (1) pot depune cereri de finanţare din Fondul pentru mediu pentru proiecte privind realizarea hãrţilor strategice de zgomot şi a planurilor de acţiune, potrivit prevederilor <>art. 13 alin. (2) lit. c) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 105/2006 .
(23) Autoritãţile administraţiei publice locale prevãzute la alin. (1) şi unitãţile prevãzute la alin. (3) au obligaţia de a pune la dispoziţia agenţiilor regionale pentru protecţia mediului date suplimentare faţã de cele care se predau în conformitate cu alin. (5), dacã acestea sunt necesare în vederea îndeplinirii obligaţiilor ce revin României în calitate de stat membru al Uniunii Europene, ce decurg din implementarea prezentei hotãrâri."
5. Articolul 5 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - (1) În vederea analizãrii şi evaluãrii fiecãrei hãrţi strategice de zgomot şi a rapoartelor predate în conformitate cu art. 4 alin. (5), se înfiinţeazã câte o comisie în cadrul fiecãrei agenţii regionale pentru protecţia mediului, condusã de directorul executiv al acesteia şi formatã din reprezentanţi ai agenţiilor regionale pentru protecţia mediului şi agenţiilor judeţene pentru protecţia mediului.
(2) Analizarea şi evaluarea hãrţilor strategice de zgomot şi a rapoartelor predate potrivit prevederilor art. 4 alin. (5) se realizeazã pe baza ghidului de realizare, analizare şi evaluare a hãrţilor strategice de zgomot aprobat prin ordin al conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului, potrivit prevederilor art. 6 alin. (3) lit. d), şi are drept scop sã verifice caracterul complet al datelor necesare realizãrii raportãrii la Comisia Europeanã.
(3) În cazul în care comisia prevãzutã la alin. (1) constatã lipsa unor date care sunt necesare îndeplinirii prevederilor art. 6 alin. (3) lit. i) şi l), solicitã date suplimentare potrivit prevederilor art. 4 alin. (23)."
6. Dupã articolul 5 se introduce un articol nou, articolul 5^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 5^1. - (1) În vederea verificãrii criteriilor utilizate la elaborarea planurilor de acţiune şi analizãrii acestora, se înfiinţeazã comisii tehnice regionale la nivelul fiecãrei agenţii regionale pentru protecţia mediului, formate din specialişti din cadrul autoritãţii pentru protecţia mediului şi autoritãţii judeţene de sãnãtate publicã, prin ordin al conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi al conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru sãnãtate publicã, pânã la data de 18 iunie 2008.
(2) Criteriile utilizate la elaborarea planurilor de acţiune trebuie sã respecte prevederile prezentei hotãrâri şi sã ţinã seama de ghidul elaborat potrivit prevederilor art. 6 alin. (3) lit. c)."
7. Alineatele (1)-(3) ale articolului 6 se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6. - (1) Agenţiile regionale pentru protecţia mediului au urmãtoarele responsabilitãţi:
a) solicitã informaţii trimestrial de la autoritãţile administraţiei publice locale prevãzute la art. 4 alin. (1) cu privire la stadiul realizãrii obligaţiilor ce le revin din aplicarea prevederilor prezentei hotãrâri;
b) identificã aglomerãrile cu mai mult de 250.000 de locuitori, drumurile principale cu un trafic mai mare de 6.000.000 de treceri de vehicule/an, cãile ferate principale cu un trafic mai mare de 60.000 de treceri de trenuri/an şi aeroporturile mari sau/şi urbane şi transmit Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului, la solicitarea acesteia, centralizarea datelor pe formatul de hârtie şi în suportul electronic solicitat;
c) asigurã, la nivel regional, gestionarea datelor obţinute în procesul de realizare a cartãrii zgomotului şi a hãrţilor strategice de zgomot;
d) informeazã trimestrial Agenţia Naţionalã pentru Protecţia Mediului cu privire la stadiul realizãrii cartãrii zgomotului şi a hãrţilor strategice de zgomot, precum şi cu privire la stadiul realizãrii planurilor de acţiune;
e) transmit autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului câte un exemplar din fiecare hartã strategicã de zgomot şi din fiecare raport, în termen de 30 de zile de la data primirii acestora de la autoritãţile administraţiei publice locale prevãzute la art. 4 alin. (1) şi unitãţile prevãzute la art. 4 alin. (3);
f) solicitã autoritãţilor administraţiei publice locale prevãzute la alin. (1) şi unitãţilor prevãzute la alin. (3) furnizarea unor date suplimentare faţã de cele predate potrivit prevederilor art. 4 alin. (5), dacã acestea sunt necesare în vederea îndeplinirii obligaţiilor României în calitate de stat membru al Uniunii Europene, ce decurg din implementarea prezentei hotãrâri.
g) transmit Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului datele conţinute în planurile de acţiune în formatul şi la termenele solicitate de cãtre aceasta;
h) transmit autoritãţilor administraţiei publice locale prevãzute la art. 4 alin. (1), la solicitarea acestora, lista cu toate amplasamentele instalaţiilor industriale care se aflã în interiorul aglomerãrilor şi care desfãşoarã activitãţi industriale prevãzute în anexa nr. 1 la <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 152/2005 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 84/2006 ;
i) asigurã funcţionarea comisiilor înfiinţate conform art. 5 alin. (1);
j) asigurã funcţionarea comisiilor tehnice regionale înfiinţate conform art. 5^1 alin. (1);
k) analizeazã şi evalueazã hãrţile strategice de zgomot transmise de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale prevãzute la art. 4 alin. (1) şi unitãţile prevãzute la art. 4 alin. (3).
(2) Agenţia Naţionalã pentru Protecţia Mediului are urmãtoarele responsabilitãţi:
a) centralizeazã la nivel naţional datele primite în conformitate cu alin. (1) lit. b) şi transmite autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului atât situaţia centralizatã a acestor date, cât şi reactualizarea acestora, pe suport hârtie şi în format electronic;
b) identificã aglomerãrile, cãile ferate principale, drumurile principale la nivel naţional, definite conform prevederilor prezentei hotãrâri, şi transmite autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului centralizarea acestor date, pe suport hârtie şi în format electronic, pânã la data de 30 septembrie 2008;
c) centralizeazã, la nivel naţional, toate hãrţile strategice de zgomot şi datele obţinute în procesul de realizare a cartãrii zgomotului, transmise de agenţiile regionale pentru protecţia mediului;
d) asigurã, la nivel naţional, gestionarea datelor obţinute din procesul de realizare a cartãrii zgomotului şi a hãrţilor strategice de zgomot;
e) asigurã schimbul de experienţã la nivel naţional între autoritãţile administraţiei publice locale prevãzute la art. 4 alin. (1) şi unitãţile prevãzute la art. 4 alin. (3), în domeniul cartãrii strategice de zgomot şi al elaborãrii planurilor de acţiune, prin organizarea de seminarii tematice;
f) implicã şi sprijinã în mod activ agenţiile regionale pentru protecţia mediului din subordine, în stabilirea unei colaborãri şi conlucrãri cu autoritãţile administraţiei publice locale prevãzute la art. 4 alin. (1) şi cu unitãţile prevãzute la art. 4 alin. (3), în procesul de cartare a zgomotului şi de elaborare a hãrţilor strategice de zgomot şi a planurilor de acţiune, încã din fazele de iniţiere ale acestora;
g) elaboreazã tematici pentru instruirea personalului agenţiilor pentru protecţia mediului din subordine, în domeniul cartãrii de zgomot, verificãrii datelor utilizate la realizarea hãrţilor strategice de zgomot şi evaluãrii rezultatelor cartãrii de zgomot;
h) centralizeazã, la nivel naţional, toate datele conţinute în planurile de acţiune şi pune la dispoziţia autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului, în formatul solicitat, toate aceste date, în vederea raportãrii cãtre Comisia Europeanã;
i) asigurã, la nivel naţional, gestionarea datelor şi informaţiilor conţinute în planurile de acţiune, în coordonarea autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului;
j) coordoneazã activitatea agenţiilor regionale pentru protecţia mediului în domeniul gestionãrii rezultatelor cartãrii strategice de zgomot şi acordã suportul necesar organizãrii comisiilor tehnice regionale înfiinţate în conformitate cu art. 5^1 alin. (1) în cadrul fiecãrei agenţii regionale pentru protecţia mediului;
k) elaboreazã regulamentul de funcţionare a comisiilor tehnice regionale înfiinţate în conformitate cu art. 5^1 alin. (1) şi îl transmite spre aprobare autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului, pânã la data de 18 aprilie 2008.
(3) Autoritatea publicã centralã pentru protecţia mediului are urmãtoarele responsabilitãţi:
a) actualizeazã Ghidul privind metodele interimare de calcul al indicatorilor de zgomot pentru zgomotul produs de activitãţile din zonele industriale, de traficul rutier, feroviar şi aerian din vecinãtatea aeroporturilor, aprobat prin Ordinul ministrului mediului şi gospodãririi apelor, al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului, al ministrului sãnãtãţii publice şi al ministrului administraţiei şi internelor nr. 678/1.344/915/1.397/2006, în baza unor studii de specialitate realizate în acest domeniu şi/sau a ghidurilor şi liniilor directoare emise de Comisia Europeanã;
b) elaboreazã şi aprobã Ghidul privind adoptarea valorilor limitã şi modul de aplicare a acestora atunci când se elaboreazã planurile de acţiune, pentru indicatorii L(zsn) şi L(noapte) şi, dacã este cazul, separat pentru indicatorii L(zi) şi L(searã), în cazul zgomotului produs de traficul rutier pe drumurile principale şi în aglomerãri, traficul feroviar pe cãile ferate principale şi în aglomerãri, traficul aerian pe aeroporturile mari şi/sau urbane şi pentru zgomotul produs în zonele din aglomerãri unde se desfãşoarã activitãţi industriale prevãzute în anexa nr. 1 la <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 152/2005 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 84/2006 , prin ordin comun al conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului, al conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru sãnãtate publicã, al conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru transporturi, al conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru interne şi reformã administrativã, şi asigurã actualizarea acestuia, în baza unor studii de specialitate realizate în acest domeniu şi/sau ţinând seama de recomandãrile Comisiei Europene, în termen de 60 de zile de la data încheierii procesului de cartare a zgomotului şi de realizare a hãrţilor strategice de zgomot, prevãzutã la art. 8^1 alin. (1);
c) elaboreazã şi aprobã Ghidul cu privire la mãsurile care se pot lua în cadrul planurilor de acţiune în vederea gestionãrii şi reducerii valorilor indicatorilor L(zsn), L(noapte) şi, dacã este cazul, indicatorilor L(zi) şi L(searã), în situaţia în care se depãşesc valorile limitã stabilite conform lit. b), pentru zgomotul produs de traficul rutier pe drumurile principale şi în aglomerãri, traficul feroviar pe cãile ferate principale şi în aglomerãri, traficul aerian pe aeroporturile mari şi/sau urbane şi pentru zgomotul produs în zonele din aglomerãri unde se desfãşoarã activitãţi industriale prevãzute în anexa nr. 1 la <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 152/2005 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 84/2006 , prin ordin comun al conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului, al conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru sãnãtate publicã, al conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru transporturi, al conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru interne şi reformã administrativã, şi asigurã reactualizarea acestuia, în baza unor studii de specialitate realizate în acest domeniu şi/sau a ghidurilor şi liniilor directoare emise de Comisia Europeanã, în termen de 90 de zile de la realizarea acestora de cãtre Comisia Europeanã;
d) elaboreazã şi aprobã Ghidul de realizare, analizare şi evaluare a hãrţilor strategice, prin ordin al conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri;
e) aprobã componenţa comisiilor tehnice regionale prevãzute la art. 5^1 şi regulamentul de organizare şi funcţionare a acestora, prin ordin comun al conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi al conducãtorului autoritãţii centrale pentru sãnãtate publicã, pânã la data de 18 iunie 2008;
f) transmite Comisiei Europene, conform formatului de raportare stabilit de cãtre aceasta, un raport cu privire la aglomerãrile cu o populaţie mai mare de 250.000 de locuitori, drumurile principale cu un trafic mai mare de 6.000.000 de treceri de vehicule pe an, cãile ferate principale cu un trafic mai mare de 60.000 de treceri de trenuri pe an şi aeroporturile mari, existente în România, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri;
g) transmite Comisiei Europene, conform formatului de raportare stabilit de cãtre aceasta, un raport care cuprinde informaţii cu privire la autoritãţile responsabile cu elaborarea, evaluarea şi colectarea hãrţilor strategice de zgomot şi a planurilor de acţiune, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri şi ori de câte ori intervine o schimbare cu privire la identitatea acestor autoritãţi;
h) transmite Comisiei Europene, conform formatului de raportare stabilit de cãtre aceasta, un raport care cuprinde informaţii cu privire la valorile limitã în vigoare sau în pregãtire pe teritoriul României, pentru indicatorii L(zsn) şi L(noapte) şi, dacã este cazul, pentru indicatorii L(zi) şi L(searã), pentru zgomotul produs de traficul rutier pe drumurile principale şi în aglomerãri, traficul feroviar pe cãile ferate principale şi în aglomerãri, traficul aerian pe aeroporturile mari şi/sau urbane şi pentru zgomotul produs în zonele din aglomerãri unde se desfãşoarã activitãţi industriale prevãzute în anexa nr. 1 la <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 152/2005 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 84/2006 , împreunã cu explicarea implementãrii acestor valori limitã, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri;
i) transmite Comisiei Europene, conform formatului de raportare stabilit de cãtre aceasta, un raport care cuprinde informaţiile prevãzute în anexa nr. 7 cu privire la hãrţile strategice de zgomot şi datele aferente acestora, pentru toate aglomerãrile cu o populaţie mai mare de 250.000 de locuitori, drumurile principale cu un trafic mai mare de 6.000.000 de treceri de vehicule pe an, cãile ferate principale cu un trafic mai mare de 60.000 de treceri de trenuri pe an şi aeroporturile mari, pânã la data de 30 decembrie 2007; dupã aceastã datã raportul se transmite o datã la 5 ani;
j) transmite Comisiei Europene, conform formatului de raportare stabilit de cãtre aceasta, un raport cu privire la toate aglomerãrile, drumurile principale şi cãile ferate principale existente în România, pânã la data de 31 decembrie 2008;
k) transmite Comisiei Europene, conform formatului de raportare stabilit de cãtre aceasta, un raport care cuprinde informaţiile prevãzute în anexa nr. 7 cu privire la planurile de acţiune pentru toate aglomerãrile cu o populaţie mai mare de 250.000 de locuitori, drumurile principale cu un trafic mai mare de 6.000.000 de treceri de vehicule pe an, cãile ferate principale cu un trafic mai mare de 60.000 de treceri de trenuri pe an şi aeroporturile mari şi criterii utilizate la realizarea planurilor de acţiune, pânã la data de 18 ianuarie 2009; dupã aceastã datã raportul se transmite o datã la 5 ani;
l) transmite Comisiei Europene, conform formatului de raportare stabilit de cãtre aceasta, un raport care cuprinde informaţiile prevãzute în anexa nr. 7 cu privire la hãrţile strategice de zgomot şi datele aferente acestora, pentru toate aglomerãrile, drumurile principale şi cãile ferate principale, pânã la data de 31 decembrie 2012; dupã aceastã datã raportul se transmite o datã la 5 ani;
m) transmite Comisiei Europene, conform formatului de raportare stabilit de cãtre aceasta, un raport care cuprinde informaţiile prevãzute în anexa nr. 7 cu privire la planurile de acţiune pentru toate aglomerãrile, drumurile principale şi cãile ferate principale şi criterii utilizate la realizarea planurilor de acţiune, pânã la data de 18 ianuarie 2014; dupã aceastã datã raportul se transmite o datã la 5 ani;
n) asigurã dotarea cu tehnicã de calcul, software de cartare a zgomotului, software GIS, funcţionare în reţea intranet şi instruirea aferentã, a autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului, a agenţiei naţionale pentru protecţia mediului şi a agenţiilor regionale pentru protecţia mediului;
o) asigurã organizarea unei baze de date în domeniul gestionãrii zgomotului cu funcţionare în reţea intranet, pentru toate autoritãţile publice pentru protecţia mediului, în domeniul lor de activitate."
8. Alineatul (4) al articolului 6 se abrogã.
9. Alineatul (1) al articolului 7 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7. - (1) Indicatorii de zgomot utilizaţi la nivel naţional în vederea realizãrii şi revizuirii cartãrii strategice de zgomot în conformitate cu art. 8^1, sunt L(zsn) şi L(noapte), definiţi la pct. 1 şi 2 din anexa nr. 2; înainte ca utilizarea metodelor comune de evaluare pentru determinarea valorilor indicatorilor de zgomot L(zsn) şi L(noapte) sã fie obligatorie pentru toate statele membre, indicatorii de zgomot utilizaţi la nivel naţional împreunã cu datele existente aferente acestora se convertesc în indicatori L(zsn) şi L(noapte); aceste date nu trebuie sã fie mai vechi de 3 ani."
10. Dupã alineatul (2) al articolului 7 se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmãtorul cuprins:
"(3) Pentru planificarea acusticã şi zonarea zgomotului se pot utiliza alţi indicatori decât indicatorii L(zsn) şi L(noapte)."
11. Articolul 8 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - (1) Valorile indicatorilor L(zsn) şi L(noapte) se determinã prin intermediul metodelor de evaluare prevãzute în anexa nr. 3.
(2) Efectele dãunãtoare pot fi evaluate prin intermediul relaţiilor dozã-efect prevãzute în anexa nr. 4.
(3) Metodele comune de evaluare pentru determinarea L(zsn) şi L(noapte) se stabilesc de cãtre Comisia Europeanã, iar pânã la stabilirea acestora se utilizeazã metodele interimare pentru determinarea L(zsn) şi L(noapte) prevãzute în anexa nr. 3 pct. 2."
12. Dupã articolul 8 se introduc 5 articole noi, articolele 8^1-8^5, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 8^1. - (1) Pânã la data de 30 iunie 2007 se elaboreazã hãrţile strategice de zgomot care prezintã situaţia anului calendaristic precedent pentru toate aglomerãrile având mai mult de 250.000 de locuitori, drumurile principale cu un trafic mai mare de 6.000.000 de treceri de vehicule/an, cãile ferate principale cu un trafic mai mare de 60.000 de treceri de trenuri/an şi pentru aeroporturile mari.
(2) Pânã la data de 30 iunie 2012 se elaboreazã hãrţile strategice de zgomot care prezintã situaţia anului calendaristic precedent pentru toate aglomerãrile, drumurile principale şi cãile ferate principale.
(3) La elaborarea hãrţilor strategice de zgomot trebuie respectate cerinţele minime prevãzute în anexa nr. 5.
(4) Realizarea cartãrii strategice de zgomot din zona de frontierã se face prin cooperare cu autoritãţile competente din statele vecine.
(5) Hãrţile strategice de zgomot, prevãzute la alin. (1) şi (2), se refac şi, dacã este necesar, se revizuiesc cel puţin o datã la 5 ani de la data elaborãrii acestora.
ART. 8^2
(1) Pânã la data de 18 iulie 2008 se elaboreazã planurile de acţiune destinate gestionãrii zgomotului şi a efectelor acestuia, incluzând mãsuri de reducere a zgomotului dacã este necesar, pentru:
a) aglomerãrile având mai mult de 250.000 de locuitori;
b) zonele limitrofe drumurilor principale cu un trafic mai mare de 6.000.000 de treceri de vehicule/an, cãilor ferate principale cu un trafic mai mare de 60.000 de treceri de trenuri/an şi aeroporturilor mari.
(2) Planurile de acţiune prevãzute la alin. (1) lit. a) trebuie sã protejeze zonele liniştite din aglomerãri împotriva creşterii nivelului de zgomot.
(3) Mãsurile prevãzute la elaborarea planurilor de acţiune trebuie sã fie adresate cu prioritate zonelor identificate prin depãşirea oricãrei valori limitã în vigoare şi se aplicã zonelor stabilite în acest sens prin cartarea strategicã de zgomot.
(4) Pânã la data de 18 iulie 2013 se elaboreazã planurile de acţiune care cuprind mãsuri prioritare de reducere a oricãrei valori limitã în vigoare care este depãşitã, pentru toate aglomerãrile, drumurile principale şi cãile ferate principale.
(5) Planurile de acţiune prevãzute la alin. (1) şi (4) trebuie sã respecte cerinţele minime prevãzute în anexa nr. 6.
(6) Elaborarea planurilor de acţiune din zona de frontierã se realizeazã prin cooperare cu autoritãţile competente din statele vecine.
(7) Planurile de acţiune prevãzute la alin. (1) şi (4) se reevalueazã şi, dacã este necesar, se revizuiesc atunci când se produc modificãri importante care afecteazã situaţia existentã privind nivelul zgomotului şi cel puţin la fiecare 5 ani dupã data elaborãrii acestora.
(8) La elaborarea propunerilor pentru planurile de acţiune sunt obligatorii:
a) participarea şi consultarea eficientã a publicului la elaborarea şi reevaluarea planurilor de acţiune, încã din faza de iniţiere a acestora;
b) luarea în considerare a rezultatelor activitãţilor prevãzute la lit. a);
c) informarea publicului cu privire la deciziile luate;
d) realizarea unui calendar rezonabil al activitãţilor prevãzute la lit. a), alocându-se un timp suficient în acest scop pentru fiecare etapã a acestei proceduri.
(9) În cazul în care obligaţia desfãşurãrii procedurii de participare şi consultare a publicului prevãzutã la alin. (8) şi în alte acte normative care asigurã transpunerea în legislaţia naţionalã a oricãror prevederi comunitare incidente, se poate stabili o procedurã comunã, în vederea evitãrii procedurii duble.
ART. 8^3
(1) Dupã elaborarea hãrţilor strategice de zgomot şi a planurilor de acţiune, acestea se pun la dispoziţia publicului spre informare, potrivit prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 878/2005 privind accesul publicului la informaţia privind mediul şi potrivit prevederilor anexelor nr. 5 şi 6, inclusiv prin intermediul tehnologiilor informaţionale disponibile.
(2) Aceastã informare trebuie sã fie clarã, coerentã, accesibilã şi însoţitã de un rezumat care sã evidenţieze cele mai importante aspecte.
ART. 8^4
(1) Urmãtoarele fapte constituie contravenţii şi se sancţioneazã dupã cum urmeazã:
a) netransmiterea hãrţilor strategice de zgomot şi a rapoartelor prevãzute la art. 4 alin. (5) pânã la data de 30 noiembrie 2007, cu amendã de la 30.000 lei la 50.000 lei;
b) nerespectarea prevederilor art. 4 alin. (9), (10), (11) sau (12), cu amendã de la 10.000 lei la 20.000 lei;
c) nerespectarea prevederilor art. 4 alin. (5), (6), (17) sau (21), cu amendã de la 15.000 lei la 30.000 lei;
d) nerespectarea prevederilor art. 4 alin. (18), (19), (20) sau (23), cu amendã de la 20.000 lei la 40.000 lei;
(2) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor prevãzute la alin. (1) se fac de persoanele împuternicite din cadrul Gãrzii Naţionale de Mediu.
ART. 8^5
Prevederile art. 8^4 referitoare la contravenţii se completeazã cu dispoziţiile <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare."
13. Articolele 9-16 se abrogã.
14. Articolul 17 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 17. - Anexele nr. 1-8 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre."
15. Dupã articolul 17 se introduce menţiunea privind transpunerea normelor comunitare, cu urmãtorul cuprins:
"Prezenta hotãrâre transpune Directiva Parlamentului şi a Consiliului Uniunii Europene nr. 2002/49/CE privind evaluarea şi gestionarea zgomotului ambiental, publicatã în Jurnalul Oficial al Comunitãţilor Europene (JOCE) seria L nr. 189 din 18 iulie 2002."
16. Anexele nr. 1-7 se modificã şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1-7 care fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
17. Dupã anexa nr. 7 se introduce o nouã anexã, anexa nr. 8, prevãzutã în anexa nr. 8 care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. II
<>Hotãrârea Guvernului nr. 321/2005 privind evaluarea şi gestionarea zgomotului ambiental, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 358 din 27 aprilie 2005, cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta hotãrâre, va fi republicatã, dându-se textelor o nouã numerotare.

PRIM-MINISTRU
CÃLIN POPESCU-TÃRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
p. Ministrul mediului
şi dezvoltãrii durabile,
Lucia Ana Varga,
secretar de stat

p. Ministrul transporturilor,
Septimiu Buzaşu,
secretar de stat

Ministrul internelor
şi reformei administrative,
Cristian David

Ministrul sãnãtãţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolãescu

Ministrul economiei
şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Bucureşti, 28 iunie 2007.
Nr. 674.

ANEXA 1
-------
(Anexa nr. 1 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 321/2005 )
--------------------------------------------------

Definiţiile utilizate în prezenta hotãrâre au urmãtoarele semnificaţii:
1. Aeroport mare - aeroport civil având mai mult de 50.000 de mişcãri pe an (o mişcare însemnând o decolare sau o aterizare), cu excepţia celor executate exclusiv pentru antrenament cu aeronave uşoare.
2. Aglomerare - o parte a unui teritoriu cu o populaţie al cãrei numãr depãşeşte 100.000 de locuitori şi cu o densitate a populaţiei necesarã îndeplinirii condiţiilor de zonã urbanã.
3. Cale feratã principalã - cale feratã cu un trafic mai mare de 30.000 de treceri ale trenurilor anual.
4. Cartarea zgomotului - prezentarea datelor privind situaţia existentã sau prognozatã referitoare la zgomot în funcţie de un indicator de zgomot, care evidenţiazã depãşirile valorilor limitã în vigoare, numãrul persoanelor afectate sau numãrul de locuinţe expuse la anumite valori ale unui indicator de zgomot pentru o anumitã zonã.
5. Disconfort - gradul de afectare al comunitãţii din cauza zgomotului, care se determinã prin intermediul anchetelor de teren.
6. Drum principal - drum de interes internaţional, naţional sau judeţean cu un trafic mai mare de 3 milioane de treceri ale vehiculelor anual.
7. Efecte dãunãtoare - efecte negative asupra sãnãtãţii umane.
8. Evaluare - orice metodã utilizatã pentru calcularea, estimarea, prognozarea sau mãsurarea valorii unui indicator de zgomot sau a efectelor dãunãtoare asociate acesteia.
9. Hartã strategicã de zgomot - o hartã întocmitã pentru evaluarea globalã a expunerii la zgomot dintr-o zonã datã, cauzat de surse diferite de zgomot, sau pentru a stabili previziuni generale pentru o astfel de zonã.
10. Indicator de zgomot - un parametru fizic pentru descrierea zgomotului ambiant, care are legãturã cu un efect dãunãtor.
11. L(noapte) (indicator de zgomot pentru perioada de noapte) - indicator de zgomot asociat tulburãrii somnului din perioada de noapte, conform prezentãrii acestuia din anexa nr. 2.
12. L(searã) (indicator de zgomot pentru perioada de searã) - indicator de zgomot asociat disconfortului din perioada de searã, conform prezentãrii acestuia din anexa nr. 2.
13. L(zi) (indicator de zgomot pentru perioada de zi) - indicator de zgomot asociat disconfortului din perioada de zi, conform prezentãrii acestuia din anexa nr. 2.
14. L(zsn) (indicator de zgomot pentru zi-searã-noapte) indicator de zgomot asociat disconfortului general, a cãrui valoare se calculeazã conform anexei nr. 2.
15. Planificare acusticã - gestionarea zgomotului în perspectivã prin planificarea mãsurilor de: amenajare a teritoriului, ingineria transporturilor, planificare a traficului, reducerea acestuia prin mãsuri de izolaţie fonicã şi de control al surselor de zgomot.
16. Planuri de acţiune - planuri destinate gestionãrii problemelor şi efectelor cauzate de zgomot, incluzând mãsuri de diminuare dacã este necesar.
17. Public - una sau mai multe persoane fizice ori juridice, inclusiv asociaţiile sau fundaţiile, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
18. Relaţia dozã-efect - legãtura dintre valoarea unui indicator de zgomot şi un efect dãunãtor.
19. Valoare limitã - o valoare a indicatorilor L(zsn) sau L(noapte) şi, unde este cazul, a indicatorilor L(zi) sau L(searã), stabilitã potrivit art. 6 alin. (3) lit. b) din hotãrâre, a cãrei depãşire determinã aplicarea de cãtre autoritãţile competente a mãsurilor de reducere a nivelurilor de zgomot; valorile limitã pot fi diferite în funcţie de:
a) tipul zgomotului ambiant - zgomot de trafic rutier, feroviar sau aeroportuar, zgomot industrial şi alte asemenea;
b) mediu ambiant diferit şi sensibilitate diferitã la zgomot a populaţiei;
c) situaţii existente şi situaţii noi, acolo unde intervine o schimbare a situaţiei cu privire la sursa de zgomot sau de utilizare a mediului ambiant.
20. Zgomot ambiant - sunet nedorit sau dãunãtor din mediul ambiant, creat de activitãţile umane, care include zgomotul emis de mijloacele de transport, de traficul rutier, feroviar, aerian şi provenit de la amplasamentele unde se desfãşoarã activitãţi industriale prevãzute în anexa nr. 1 la <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 152/2005 privind prevenirea şi controlul integrat al poluãrii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 84/2006 .
21. Zonã liniştitã într-o aglomerare - zonã delimitatã de cãtre autoritãţile competente, care nu este expusã unei valori a indicatorului L(zsn) sau a vreunui alt indicator de zgomot, mai mare decât valoarea limitã în vigoare, indiferent de sursa de zgomot.
22. Zonã liniştitã în spaţiu deschis - o zonã delimitatã de cãtre autoritãţile competente, care nu este expusã la zgomotul provenit din trafic, industrie sau activitãţi recreative.
23. Hartã strategicã a imisiei de zgomot - hartã strategicã de zgomot realizatã pentru o perioadã de referinţã stabilitã, care înfãţişeazã imisia provenitã de la diferite surse de zgomot specifice pentru o zonã prestabilitã, utilizând intervale de valori de 5 dB(A) ale unui indicator de zgomot şi reprezentarea acestora cu ajutorul culorilor în conformitate cu tabelul nr. 1 din SR ISO 1996-2:1995.
24. Zgomot specific - componentã a zgomotului ambiant care poate fi identificatã în mod specific prin mijloace acustice şi poate fi asociatã unei surse specifice apropiate sau depãrtate (în conformitate cu definiţia din SR ISO 1996-1:1995).

ANEXA Nr. 2
-----------
(Anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 321/2005 )
--------------------------------------------------

Indicatori de zgomot

1. Definirea nivelului de zgomot zi-searã-noapte L(zsn)
1.1.Nivelul de zgomot zi-searã-noapte L(zsn) în decibeli (dB) se defineşte prin urmãtoarea relaţie:


L(zi) L(searã)+5 L(noapte)+10


1 10 10 10
L(zsn) = 101g --- ( 12*10 + 4*10 + 8*10 )
24


unde:
a) L(zi) este nivelul acustic mediu ponderat (A) în interval lung de timp, conform definiţiei din SR ISO 1996-2:1995, determinat pentru totalul perioadelor de zi dintr-un an;
b) L(searã) este nivelul acustic mediu ponderat (A) în interval lung de timp, conform definiţiei din SR ISO 1996-2:1995, determinat pentru totalul perioadelor de searã dintr-un an;
c) L(noapte) este nivelul acustic mediu ponderat (A) în interval lung de timp, conform definiţiei din SR ISO 1996-2:1995, determinat pentru totalul perioadelor de noapte dintr-un an.
d) perioada de zi are 12 ore, perioada de searã are 4 ore şi perioada de noapte are 8 ore, pentru toate sursele de zgomot analizate;
e) intervalele orare ale perioadelor de zi, searã şi noapte sunt: 7,00-19,00; 19,00-23,00 şi 23,00-7,00, ora localã;
f) se iau în calcul un an reprezentativ în ceea ce priveşte emisia de zgomot şi un an mediu în privinţa condiţiilor meteorologice;
g) se ia în considerare zgomotul incident, ceea ce înseamnã cã nu se ţine seama de zgomotul reflectat de faţada clãdirii studiate. În general, acest aspect implicã o corecţie de 3 dB în cazul mãsurãrii.
1.2. Alegerea înãlţimii punctului de evaluare a L(zsn) depinde de alegerea metodei de evaluare, astfel:
a) dacã se utilizeazã calculul pentru realizarea cartãrii strategice de zgomot, în ce priveşte expunerea la zgomot în interiorul şi în exteriorul clãdirilor, punctele de evaluare se situeazã la 4,0 ± 0,2 m deasupra nivelului solului şi la faţada cea mai expusã; prin faţada cea mai expusã se înţelege peretele exterior dinspre sursa de zgomot specificã şi cel mai apropiat de aceasta; pentru alte scopuri se pot alege alte înãlţimi ale punctului de calcul;
b) dacã se utilizeazã mãsurarea pentru realizarea cartãrii strategice de zgomot, în ce priveşte expunerea la zgomot în interiorul şi în exteriorul clãdirilor, pot fi alese înãlţimi diferite, dar niciodatã mai mici de 1,5 m deasupra nivelului solului, iar rezultatele mãsurãrilor se corecteazã pentru înãlţimea echivalentã de 4 m;
c) pentru alte scopuri, cum ar fi planificarea acusticã şi zonarea zgomotului, pot fi alese alte înãlţimi, dar acestea nu pot fi la mai puţin de 1,5 m deasupra nivelului solului, ca de exemplu, pentru:
- zone rurale cu case cu un singur etaj;
- proiect de mãsuri locale în vederea reducerii impactului zgomotului asupra clãdirilor individuale;
- realizarea unei cartãri de zgomot detaliate într-o zonã cu suprafaţã limitatã, prezentând expunerea la zgomot pentru fiecare locuinţã.
2. Definirea indicatorului de zgomot L(noapte) pentru perioada de noapte
Indicatorul de zgomot pentru perioada de noapte, L(noapte), este nivelul acustic mediu ponderat (A) în interval lung de timp, conform definiţiei din SR ISO 1996-2:1995, determinat pentru totalul perioadelor de noapte dintr-un an, pentru care:
a) durata nopţii este de 8 ore, în conformitate cu definiţia datã la pct. 1.1 lit. d);
b) se iau în calcul un an reprezentativ în ceea ce priveşte emisia de zgomot şi un an mediu în privinţa condiţiilor meteorologice;
c) se ia în considerare zgomotul incident, conform precizãrii de la pct. 1.1 lit. g);
d) alegerea înãlţimii punctului de evaluare este aceeaşi ca pentru indicatorul L(zsn).
3. Indicatori suplimentari de zgomot
În completare faţã de L(zsn) şi L(noapte) şi, unde este cazul, L(zi) şi L(searã), este avantajoasã folosirea unor indicatori de zgomot speciali şi a unor valori limitã corespunzãtoare acestora, în urmãtoarele situaţii:
a) când sursa de zgomot consideratã emite o perioadã scurtã de timp (de exemplu, mai puţin de 20% din timp, raportat la totalul perioadelor de zi dintr-un an sau la totalul perioadelor de searã dintr-un an sau la totalul perioadelor de noapte dintr-un an);
b) când media numãrului de evenimente sonore, în cursul uneia sau al mai multor perioade considerate, este foarte micã (de exemplu, mai puţin de un eveniment sonor pe orã);
c) când componentele de joasã frecvenţã ale zgomotului sunt importante;
d) când se are în vedere o protecţie suplimentarã în timpul zilelor de sfârşit de sãptãmânã sau într-o perioadã particularã a anului;
e) când se are în vedere o protecţie suplimentarã în perioada de zi;
f) când se are în vedere o protecţie suplimentarã în perioada de searã;
g) când existã o combinaţie a zgomotelor din surse diferite;
h) în cazul unei zone liniştite în spaţiu deschis;
i) în cazul unui zgomot conţinând componente tonale puternice;
j) în cazul unui zgomot cu caracter impulsiv;
k) în cazul unor vârfuri de zgomot ridicate pentru protecţia în perioada de noapte, caz în care indicatorul suplimentar recomandat este LAmax sau SEL (nivelul de expunere la zgomot).
Evenimentul sonor menţionat la lit. b) este definit ca un zgomot care dureazã mai puţin de 5 minute (cum este, de exemplu, zgomotul produs la trecerea unui tren sau a unui avion).

ANEXA 3
-------
(Anexa nr. 3 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 321/2005 )
--------------------------------------------------

Metode de evaluare pentru indicatorii de zgomot

1. Introducere
Valorile L(zsn) şi L(noapte) se determinã fie prin calcul, fie prin mãsurare în punctul de evaluare.
Pentru prognoze sunt aplicabile numai metodele de calcul.
Metodele provizorii de calcul şi de mãsurare sunt prezentate la pct. 2 şi 3.
2. Metode interimare de calcul pentru L(zsn) şi L(noapte)
2.1. Metode interimare de calcul utilizate pentru realizarea hãrţilor strategice de zgomot
Pânã la stabilirea de cãtre Comisia Europeanã a metodelor comune de calcul se utilizeazã urmãtoarele metode provizorii de calcul:
a) pentru zgomot industrial: SR ISO 9613-2: "Acusticã - Atenuarea sunetului propagat în aer liber, partea a doua: Metodã generalã de calcul".
Pentru utilizarea SR ISO 9613-2006, datele de intrare corespunzãtoare privind emisiile de zgomot se obţin prin mãsurãrile efectuate în conformitate cu una dintre urmãtoarele metode:
- SR ISO 8297:1999 "Acusticã - Determinarea nivelurilor de putere acusticã pentru instalaţiile industriale cu multe surse, pentru evaluarea nivelurilor de presiune acusticã în mediul înconjurãtor - metoda tehnicã";
- SR EN ISO 3744:1997 "Acusticã - Determinarea nivelurilor de putere acusticã ale surselor de zgomot utilizând presiunea acusticã - metoda tehnicã aproximativã, în condiţii asemãnãtoare de câmp liber, deasupra unui plan reflectant";
- SR EN ISO 3746:1998 "Acusticã - Determinarea nivelurilor de putere acusticã ale surselor de zgomot, cu ajutorul unei suprafeţe înconjurãtoare de mãsurare, deasupra unui plan reflectant";
b) pentru zgomotul produs de aeronave: ECAC.CEAC Doc. 29 "Raport privind metoda standard de calcul al contururilor de zgomot în jurul aeroporturilor civile" - 1997 (Report on Standard Method of Computing Noise Contours around Civil Airports" - 1997). Din abordãrile diferite ale modelãrii culoarelor de zbor aeriene, se utilizeazã tehnica de segmentare menţionatã în secţiunea 7.5 a ECAC.CEAC Doc. 29;
c) pentru zgomotul produs de traficul rutier: metoda naţionalã francezã de calcul "NMPB Routes-96 (SETRA-CERTU-LCPC-CSTB)", menţionatã în Hotãrârea din 5 mai 1995 referitoare la zgomotul produs de traficul pe infrastructurile rutiere, Jurnalul Oficial din 10 mai 1995, art. 6, şi în standardul francez XPS 31-133. Pentru datele de intrare referitoare la emisii, aceste documente sunt prevãzute în "Ghidul zgomotului produs de transporturile terestre, fascicula previziunea nivelelor sonore, CETUR 1980";
d) pentru zgomotul produs de traficul feroviar: Regulamentul privind metoda naţionalã olandezã de calcul pentru zgomotul produs de traficul feroviar, aprobat de Ministerul Locuinţei, Planificãrii Teritoriale şi Mediului din Regatul Olandei, în 20 noiembrie 1996.
Aceste metode trebuie adaptate la definiţiile L(zsn) şi L(noapte), sã respecte Recomandarea Comisiei Europene nr. 2003/613/CE privind Liniile directoare pentru metodele interimare revizuite de calcul pentru zgomotul industrial, zgomotul produs de aeronave, zgomotul produs de traficul rutier şi feroviar şi datele asociate privind emisiile, publicatã în Jurnalul Oficial al Comunitãţilor Europene seria L, nr. 212 din 22 august 2003, şi sã respecte prevederile actului normativ prevãzut la art. 6 alin. (3) lit. a) din hotãrâre.
3. Metode interimare de mãsurare pentru L(zsn) şi L(noapte)
Metoda de mãsurare pentru L(zsn) şi L(noapte) se defineşte în baza SR ISO 1996-2:1995 şi SR ISO 1996-1:1995.
Datele privind mãsurãrile efectuate la faţadã sau la un alt element reflectant trebuie corectate pentru a elimina contribuţia reflexiei acestei faţade sau a elementului reflectant (ca regulã generalã, aceasta implicã o corecţie de 3 dB în cazul mãsurãrii).

ANEXA Nr. 4
-----------
(Anexa nr. 4 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 321/2005 )
--------------------------------------------------

Metode de evaluare a efectelor dãunãtoare

Relaţiile dozã-efect trebuie sã fie utilizate pentru a evalua efectul zgomotului asupra populaţiei.
Relaţiile dozã-efect introduse dupã revizuirea anexei nr. 3 din Directiva 2002/49/CE de cãtre Comisia Europeanã urmãresc în special urmãtoarele:
a) relaţia dintre disconfort şi L(zsn) pentru zgomotul produs de trafic (rutier, feroviar şi aerian) şi pentru zgomotul industrial;
b) relaţia dintre tulburarea somnului şi L(noapte) pentru zgomotul produs de trafic (rutier, feroviar şi aerian) şi pentru zgomotul industrial.
Dacã este necesar, se prezintã relaţii specifice dozã-efect pentru:
c) locuinţe cu izolaţie specialã împotriva zgomotului, conform definiţiei din anexa nr. 7;
d) locuinţe cu o faţadã liniştitã, conform definiţiei din anexa nr. 7;
e) grupuri vulnerabile de populaţie;
f) zgomot industrial cu componente tonale importante;
g) zgomot industrial cu caracter de impuls şi alte cazuri speciale;
h) regimuri climatice diferite/medii culturale diferite.

ANEXA 5
-------
(Anexa nr. 5 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 321/2005 )
--------------------------------------------------

Cerinţe minime pentru cartarea strategicã de zgomot

1. O hartã strategicã de zgomot este o reprezentare a informaţiilor referitoare la unul dintre urmãtoarele aspecte:
a) starea existentã, anterioarã sau viitoare a zgomotului în funcţie de un indicator de zgomot;
b) depãşirea unei valori limitã;
c) estimarea într-o anumitã zonã a numãrului de locuinţe, şcoli şi spitale care sunt expuse la anumite valori ale unui indicator de zgomot;
d) estimarea numãrului de persoane stabilite într-o zonã expusã la zgomot.
2. Hãrţile strategice de zgomot pot fi prezentate publicului sub formã de:
a) grafice;
b) date numerice organizate în tabele;
c) date numerice în format electronic.
3. Hãrţile strategice de zgomot pentru aglomerãri trebuie sã punã accent pe zgomotul emis de:
a) traficul rutier;
b) traficul feroviar;
c) aeroporturi;
d) zonele industriale, inclusiv porturi.
4. Cartarea strategicã de zgomot se utilizeazã pentru urmãtoarele scopuri:
a) obţinerea de date care sã fie trimise Comisiei Europene potrivit prevederilor art. 6 alin. (3) lit. i), k), l) şi m) din hotãrâre şi anexei nr. 7;
b) ca o sursã de informaţii pentru cetãţeni potrivit prevederile art. 8^3 din hotãrâre;
c) ca bazã pentru elaborarea planurilor de acţiune potrivit prevederilor art. 8^2 din hotãrâre;
Pentru fiecare dintre aspectele prevãzute la lit. a)-c) este necesarã realizarea unor hãrţi strategice de zgomot diferite.
5. Pentru informarea Comisiei Europene, hãrţile strategice de zgomot trebuie sã îndeplineascã cerinţele minime prevãzute la pct. 1.5, 1.6, 2.5, 2.6 şi 2.7 din anexa nr. 7.
6. Pentru informarea populaţiei potrivit prevederilor art. 8^3 din hotãrâre şi pentru realizarea planurilor de acţiune potrivit prevederilor art. 8^2 din hotãrâre, trebuie furnizate mai multe informaţii suplimentare şi detaliate, ca de exemplu:
a) o prezentare graficã;
b) hãrţi care sã arate depãşirea unei valori limitã;
c) hãrţi comparative, prin care situaţia existentã este comparatã cu diferite situaţii viitoare posibile;
d) hãrţi care prezintã valoarea unui indicator de zgomot la o altã înãlţime decât cea de 4 m, unde este cazul.
La elaborarea ghidului de realizare, analizare şi evaluare a hãrţilor strategice de zgomot de autoritatea publicã centralã pentru protecţia mediului, conform prevederilor art. 6 alin. (3) lit. d) din hotãrâre, se definesc tipurile de hãrţi de zgomot prevãzute în prezentul punct.
7. Hãrţile strategice de zgomot pentru aplicaţiile locale sau naţionale se întocmesc pentru indicatorii L(zsn) şi L(noapte) la înãlţimi de evaluare de 4 m şi pentru intervale de valori de 5 dB aşa cum sunt definite acestea în anexa nr. 7.
8. În cazul aglomerãrilor se realizeazã separat hãrţi strategice de zgomot pentru: zgomotul produs de traficul rutier, zgomotul produs de traficul feroviar, zgomotul produs de aeronave şi zgomotul industrial. Se pot adãuga hãrţi şi pentru alte surse de zgomot.
9. La reactualizarea ghidului prevãzut la art. 6 alin. (3) lit. a) din hotãrâre se ţine seama de conţinutul ghidurilor elaborate de Comisia Europeanã cu privire la hãrţile de zgomot, cartarea zgomotului şi programele de calcul utilizate pentru cartarea zgomotului.

ANEXA 6
-------
(Anexa nr. 6 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 321/2005 )
--------------------------------------------------

Cerinţe minime pentru planurile de acţiune

1. Un plan de acţiune trebuie sã cuprindã cel puţin urmãtoarele elemente:
a) descrierea aglomerãrii, a drumurilor principale, a cãilor ferate principale sau a aeroporturilor mari şi a altor surse de zgomot luate în considerare;
b) autoritatea sau unitatea responsabilã;
c) cadrul legal;
d) valorile limitã utilizate potrivit prevederilor art. 6 alin. (3) lit. b) din hotãrâre;
e) sinteza informaţiilor obţinute prin cartarea zgomotului;
f) o evaluare a numãrului de persoane estimate expuse la zgomot, identificarea problemelor şi situaţiilor care necesitã îmbunãtãţiri;
g) sinteza oficialã a consultãrilor publice organizate potrivit prevederile art. 8^2 alin. (8) şi (9) din hotãrâre;
h) informaţii privind mãsurile de reducere a zgomotului aflate în desfãşurare şi informaţii privind proiectele de reducere a zgomotului aflate în pregãtire;
i) acţiuni pe care autoritãţile competente intenţioneazã sã le ia în urmãtorii 5 ani, care sã includã mãsurile pentru protejarea zonelor liniştite;
j) strategia pe termen lung;
k) informaţii financiare (dacã sunt disponibile): bugete, evaluarea cost-eficienţã, evaluarea cost-profit;
l) prognoze privind evaluarea implementãrii şi a rezultatelor planului de acţiune.
2. Mãsurile pe care autoritãţile prevãzute la art. 4 alin. (1) şi unitãţile prevãzute la art. 4 alin. (3) din hotãrâre le pot întreprinde în domeniul lor de competenţã sunt, de exemplu:
(i) planificarea traficului;
(ii) amenajarea teritoriului;
(iii) mãsuri tehnice la nivelul surselor de zgomot;
(iv) alegerea surselor mai silenţioase;
(v) mãsuri de reducere a transmiterii zgomotului;
(vi) introducerea, dupã caz, a pârghiilor economice stimulative care sã încurajeze diminuarea sau menţinerea valorilor nivelurilor de zgomot sub maximele permise.
3. Fiecare plan de acţiune trebuie sã conţinã estimãri privind reducerea numãrului de persoane afectate (disconfort, tulburarea somnului etc.).
4. La elaborarea şi reactualizarea ghidurilor prevãzute la art. 6 alin. (3) lit. c) se ţine seama de conţinutul ghidurilor elaborate de Comisia Europeanã, care prezintã îndrumãri cu privire la planurile de acţiune.

ANEXA Nr. 7
-----------
(Anexa nr. 7 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 321/2005 )
--------------------------------------------------

Informaţii care se transmit Comisiei Europene

Informaţiile principale care se transmit Comisiei Europene sunt urmãtoarele:
1. Pentru aglomerãri
1.1. Scurtã descriere a aglomerãrii: localizare, mãrime, numãr de locuitori
1.2. Autoritatea responsabilã
1.3. Programele de reducere a zgomotului aplicate anterior şi mãsuri curente împotriva zgomotului
1.4. Metodele de calcul sau de mãsurare folosite
1.5. Estimarea numãrului de persoane (în sute) care trãiesc în locuinţe expuse la fiecare dintre urmãtoarele intervale de valori ale indicatorului L(zsn) în decibeli, la 4 m deasupra nivelului solului pentru cea mai expusã faţadã: 55-59*), 60-64*), 65-69*), 70-74, > 75. Estimarea se realizeazã separat pentru zgomotul provenit de la traficul rutier, feroviar şi aerian şi de la surse industriale. Valorile rezultate se rotunjesc la cea mai apropiatã sutã (de exemplu, 5.200 pentru valori între 5.150 şi 5.249; 100 pentru valori între 50 şi 149; 0 pentru valori mai mici de 50).
1.5.1. Suplimentar, se declarã (în cazul în care aceste informaţii sunt disponibile) numãrul de persoane din estimarea realizatã conform pct. 1.5 care locuiesc în clãdiri prevãzute cu:
a) izolaţie specialã împotriva zgomotului, prin aceasta înţelegându-se izolarea corespunzãtoare a unei clãdiri împotriva unui tip (sau mai multor tipuri) de zgomot ambiant, combinatã cu facilitãţi proprii de instalaţii de ventilaţie şi condiţionare a aerului, care sã poatã asigura menţinerea nivelului ridicat de izolaţie împotriva zgomotului ambiant;
b) o faţadã liniştitã, prin aceasta înţelegându-se faţada unei locuinţe la care valoarea L(zsn), la înãlţimea de 4 m deasupra nivelului solului şi la distanţa de 2 m faţã de faţadã pentru zgomotul provenit de la o sursã specificã, este cu mai mult de 20 dB mai scãzutã decât pentru faţada cu cea mai mare valoarea L(zsn).
Se precizeazã, de asemenea, care este contribuţia drumurilor principale, a cãilor ferate principale şi aeroporturilor mari (conform definiţiilor acestora din anexa nr. 1) la estimãrile realizate conform indicaţiilor de la pct. 1.5.
1.6. Estimarea numãrului de persoane (în sute) care trãiesc în locuinţe expuse la fiecare dintre urmãtoarele intervale de valori ale indicatorului L(noapte) în decibeli, la 4 m deasupra nivelului solului pentru cea mai expusã faţadã: 45-49*), 50-54*), 55-59*), 60-64*), 65-69*), > 70. Estimarea se realizeazã separat pentru zgomotul produs de traficul rutier, feroviar şi aerian şi de la surse industriale.
1.6.1 Suplimentar, se declarã (în cazul în care aceste informaţii sunt disponibile) numãrul de persoane din estimarea realizatã conform pct. 1.6 care locuiesc în clãdiri prevãzute cu:
a) izolaţie specialã împotriva zgomotului, în conformitate cu pct. 1.5.1 lit. a);
b) o faţadã liniştitã, în conformitate cu pct. 1.5.1 lit. b).
Trebuie, de asemenea, sã se precizeze care este contribuţia drumurilor principale, a cãilor ferate principale şi a aeroporturilor mari (conform definiţiilor acestora din anexa nr. 1) la estimãrile realizate conform indicaţiilor de la pct. 1.6.
1.7. În cazul prezentãrii grafice, hãrţile strategice trebuie sã cuprindã cel puţin contururile care indicã limitele dintre zonele de zgomot corespunzãtoare, la 60, 65, 70 şi 75 dB.
1.8. Un rezumat al planului de acţiune care sã nu depãşeascã 10 pagini şi care sã acopere toate aspectele importante cuprinse în anexa nr. 6.
2. Pentru drumuri principale, cãi ferate principale şi aeroporturi mari
2.1. Descriere generalã a drumurilor, cãilor ferate şi aeroporturilor: localizare, mãrime şi date despre trafic
2.2. O caracterizarea a împrejurimilor acestora: aglomerãri, sate, comune sau alte zone rurale, informaţii privind utilizarea terenului, alte surse majore de zgomot
2.3. Programe de reducere a zgomotului realizate anterior şi mãsuri curente împotriva zgomotului
2.4. Metode de calcul sau de mãsurare utilizate
2.5. Numãrul total de persoane estimat (în sute) care trãiesc în afara aglomerãrilor, în locuinţe expuse la fiecare dintre intervalele de valori ale indicatorului L(zsn) în decibeli, la 4 m deasupra nivelului solului şi pentru cea mai expusã faţadã: 55-59*), 60-64*), 65-69*), 70-74*), > 75.
2.5.1. Suplimentar, se declarã (în cazul în care aceste informaţii sunt disponibile) numãrul de persoane din estimarea realizatã conform pct. 2.5 care locuiesc în clãdiri prevãzute cu:
a) izolaţie specialã împotriva zgomotului, în conformitate cu pct. 1.5.1 lit. a);
b) faţadã liniştitã, în conformitate cu pct. 1.5.1. lit. b).
2.6. Numãrul total de persoane estimat (în sute) care trãiesc în afara aglomerãrilor în locuinţe expuse la fiecare dintre urmãtoarele intervale de valori ale indicatorului L(noapte) în decibeli, la 4 m deasupra solului şi pentru cea mai expusã faţadã: 45-49*), 50-54*), 55-59*), 60-64*), 65-69*), > 70.
2.6.1.Suplimentar, se declarã (în cazul în care aceste informaţii sunt disponibile) numãrul de persoane din estimarea realizatã conform pct. 2.6 care locuiesc în clãdiri prevãzute cu:
a) izolaţie specialã împotriva zgomotului, în conformitate cu pct. 1.5.1 lit. a);
b) faţadã liniştitã, în conformitate cu pct. 1.5.1. lit. b).
2.7.Suprafaţa totalã (în kmp) expusã valorilor indicatorului L(zsn) mai mari de 55, 65 şi, respectiv, 75 dB. Se precizeazã, de asemenea, şi numãrul total de locuinţe estimat (în sute) şi numãrul total de persoane estimat (în sute) care trãiesc în fiecare dintre aceste zone. Aceste valori trebuie sã cuprindã şi aglomerãrile.
Contururile de 55 şi 65 dB trebuie reprezentate prin una sau mai multe hãrţi, care sã cuprindã informaţii privind localizarea satelor, oraşelor şi aglomerãrilor în cadrul zonelor delimitate de aceste contururi.
2.8. Un rezumat al planului de acţiune, care sã nu depãşeascã 10 pagini şi care sã acopere toate aspectele importante la care se referã anexa nr. 6.
3. La elaborarea rapoartelor transmise Comisiei Europene prevãzute la art. 6 alin. (3) lit. i), k), l) şi m) din hotãrâre, se ţine seama de conţinutul liniilor directoare elaborate de Comisia Europeanã cu privire la furnizarea informaţiilor cãtre aceasta şi preluate în legislaţia naţionalã potrivit prevederilor art. 6 alin. (3) lit. d) din hotãrâre.
----
*) Rotunjirea valorilor se face astfel: între 0-0,5 exclusiv se aproximeazã la valoarea inferioarã, iar între 0,5-1 exclusiv se aproximeazã la valoarea superioarã.


ANEXA 8
-------
(Anexa nr. 8 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 321/2005 )
--------------------------------------------------

Aglomerãrile, drumurile principale, cãile ferate principale, aeroporturile şi porturile maritime şi/sau fluviale pentru care trebuie raportate la Comisia Europeanã hãrţile strategice de zgomot şi datele aferente acestora pânã la data de 30 decembrie 2007 şi planurile de acţiune aferente pânã la data de 18 ianuarie 2009, potrivit prevederile prezentei hotãrâri

Tabelul nr. 1

Aglomerãri identificate


┌───┬───────────────────┬─────────────────────────────┬────────────┬───────────┐
│Nr.│ │ │ Populaţia │Densitatea │
│crt. Regiunea │ Aglomerãri │ (nr. de │populaţie │
│ │ │ │ locuitori)│(locuitori/│
│ │ │ │ la data de│ kmp) │
│ │ │ │ 1 iulie │ │
│ │ │ │ 2006 │ │
├───┼───────────────────┼─────────────────────────────┼────────────┼───────────┤
𗈕. 𗈜 Bucureşti -Ilfov │Municipiul Bucureşti │ 1.931.236 │ 8094 │
├───┼───────────────────┼─────────────────────────────┼────────────┼───────────┤
𗈖. 𗈕 Nord-Est │Municipiul Iaşi │ 316.716 │ 3.417 │
├───┼───────────────────┼─────────────────────────────┼────────────┼───────────┤
𗈗. 𗈚 Nord-Vest │Municipiul Cluj-Napoca │ 305.620 │ 1.771 │
├───┼───────────────────┼─────────────────────────────┼────────────┼───────────┤
𗈘. 𗈙 Vest │Municipiul Timişoara │ 303.796 │ 2.457 │
├───┼───────────────────┼─────────────────────────────┼────────────┼───────────┤
𗈙. 𗈖 Sud-Est │Municipiul Constanţa │ 305.550 │ 2.486 │
├───┼───────────────────┼─────────────────────────────┼────────────┼───────────┤
𗈚. 𗈘 Sud-Vest │Municipiul Craiova │ 300.587 │ 3.717 │
├───┼───────────────────┼─────────────────────────────┼────────────┼───────────┤
𗈛. 𗈖 Sud-Est │Municipiul Galaţi │ 296.697 │ 1.213 │
├───┼───────────────────┼─────────────────────────────┼────────────┼───────────┤
𗈜. 𗈛 Centru │Municipiul Braşov │ 281.375 │ 1.065 │
├───┼───────────────────┼─────────────────────────────┼────────────┼───────────┤
𗈝. 𗈗 Sud-Muntenia │Municipiul Ploieşti împreunã │ │ │
│ │ │cu localitãţile: │ 231.620*)│ 3.990*) │
├───┼───────────────────┼─────────────────────────────┼────────────┼───────────┤
│ │ │Brazi │ 8.254 │ │
├───┼───────────────────┼─────────────────────────────┼────────────┼───────────┤
│ │ │Blejoi │ 8.054 │ │
├───┼───────────────────┼─────────────────────────────┼────────────┼───────────┤
│ │ │Bãrcãneşti │ 9.347 │ │
├───┼───────────────────┼─────────────────────────────┼────────────┼───────────┤
│ │ │Total populaţie │ │ │
│ │ │aglomerare-poziţia nr. 9 │ │ │
│ │ │din tabel: │ 257.275**)│ │
└───┴───────────────────┴─────────────────────────────┴────────────┴───────────┘


----
*) Ţinând seama de urmãtoarelor criterii:
- pct. 2 din anexa nr. 1, cu privire la densitatea populaţiei pentru care o aglomerare îndeplineşte condiţiile de zonã urbanã;
- municipiul Ploieşti, deşi are un numãr de populaţie cu puţin mai mic decât 250.000 de locuitori, are o densitate a populaţiei mai mare decât oricare dintre aglomerãrile prezentate în tabelul nr. 1, cu excepţia municipiului Bucureşti;
- municipiul Ploieşti este reşedinţa judeţului cu cea mai mare densitate a populaţiei dintre toate judeţele ţãrii;
- municipiul Ploieşti este reşedinţa de judeţ cu cea mai mare densitate a populaţiei dintre toate reşedinţele de judeţ ale ţãrii;
- pe teritoriul administrativ al Municipiului Ploieşti şi al localitãţilor învecinate Brazi, Blejoi şi Bãrcãneşti existã un numãr semnificativ de amplasamentele unde se desfãşoarã activitãţi industriale prevãzute în anexa nr. 1 la <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 152/2005 privind prevenirea şi controlul integrat al poluãrii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 84/2006 , cãi ferate şi drumuri, autoritãţile administraţiei publice locale elaboreazã hãrţile strategice de zgomot şi planurile de acţiune aferente pentru municipiul Ploieşti şi localitãţile Brazi, Blejoi şi Bãrcãneşti, în condiţiile şi termenele stabilite de prevederile art. 4 alin. (1), alin. (7) lit. a) şi alin. (8) lit. a) din hotãrâre, iar pentru localitatea Bãrcãneşti, harta de zgomot pentru porţiunea de drum naţional care trece prin aceastã localitate şi care are un trafic mai mare de 6.000.000 de treceri de vehicule pe an se realizeazã de cãtre Compania Naţionalã de Autostrãzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A.
**) Se defineşte aglomerarea formatã din municipiul Ploieşti şi localitãţile învecinate Brazi, Blejoi şi Bãrcãneşti, pentru care se elaboreazã hãrţile strategice de zgomot şi planurile de acţiune aferente, pentru fiecare sursã de zgomot în parte identificatã (trafic rutier, trafic feroviar şi amplasamentele unde se desfãşoarã activitãţi industriale prevãzute în anexa nr. 1 la <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 152/2005 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 84/2006 ).

Tabelul nr. 2

Drumurile principale cu un trafic mai mare de 6.000.000 de treceri de vehicule pe an identificate



┌─────┬───────────────────────────────┬────────────────────────────────────────┐
│ │ Informaţii despre drumul │Informaţii despre secţiunile din drumul │
│ │ principal │ principal │
│ ├──────────────────────┬────────┼─────────────────┬─────────────┬────────┤
│ Nr. │ Denumire drum │Cod drum│Sectiunea de drum│Trafic anual │Lungimea│
│crt. │ │ │(poziţia kilome- │mediu in 2006│ (km) │
│ │ │ │trica) │(numãr vehi- │ │
│ │ │ │ │cule/an) │ │
├─────┼──────────────────────┼────────┼─────────────────┼─────────────┼────────┤
│ 1. │ Centura Bucureşti │ CB │ 0+000-12+444 │ 7.125.165 │ 12,444 │
├─────┼──────────────────────┼────────┼─────────────────┼─────────────┼────────┤
│ 2. │ Centura Bucureşti │ CB │ 12+444-18+535 │ 6.440.425 │ 6,091 │
├─────┼──────────────────────┼────────┼─────────────────┼─────────────┼────────┤
│ 3. │ Centura Bucureşti │ CB │ 55+250-64+246 │ 6.484.590 │ 8,996 │
├─────┼──────────────────────┼────────┼─────────────────┼─────────────┼────────┤
│ 4. │ Drum naţional │ DN 1 │ 7+470-12+461 │ 25.287.565 │ 4,991 │
├─────┼──────────────────────┼────────┼─────────────────┼─────────────┼────────┤
│ 5. │ Drum naţional │ DN 1 │ 12+461-16+000 │ 18.930.360 │ 3,539 │
├─────┼──────────────────────┼────────┼─────────────────┼─────────────┼────────┤
│ 6. │ Drum naţional │ DN 1 │ 16+000-36+110 │ 9.666.660 │ 20,110 │
├─────┼──────────────────────┼────────┼─────────────────┼─────────────┼────────┤
│ 7. │ Drum naţional │ DN 1 │ 36+110-53+650 │ 12.841.430 │ 17,540 │
├─────┼──────────────────────┼────────┼─────────────────┼─────────────┼────────┤
│ 8. │ Drum naţional │ DN 1 │ 59+800-67+284 │ 9.058.570 │ 7,484 │
├─────┼──────────────────────┼────────┼─────────────────┼─────────────┼────────┤
│ 9. │ Drum naţional │ DN 1 │ 67+284-79+580 │ 8.259.220 │ 12,296 │
├─────┼──────────────────────┼────────┼─────────────────┼─────────────┼────────┤
󧓒. │ Drum naţional │ DN 1 │ 79+580-95+450 │ 8.186.585 │ 15,870 │
├─────┼──────────────────────┼────────┼─────────────────┼─────────────┼────────┤
󧓓. │ Drum naţional │ DN 1 │ 95+450-122+000 │ 6.432.030 │ 26,550 │
├─────┼──────────────────────┼────────┼─────────────────┼─────────────┼────────┤
󧓔. │ Drum naţional │ DN 1 �+530-179+700 │ 6.318.150 │ 4,170 │
├─────┼──────────────────────┼────────┼─────────────────┼─────────────┼────────┤
󧓕. │ Drum naţional │ DN 1B │ 10+165-19+250 │ 7.856.260 │ 9,085 │
├─────┼──────────────────────┼────────┼─────────────────┼─────────────┼────────┤
󧓖. │ Drum naţional │ DN 2 │ 7+848-11+540 │ 11.863.595 │ 3,692 │
├─────┼──────────────────────┼────────┼─────────────────┼─────────────┼────────┤
󧓗. │ Drum naţional │ DN 2 │ 11+540-18+330 │ 6.563.430 │ 6,790 │
├─────┼──────────────────────┼────────┼─────────────────┼─────────────┼────────┤
󧓘. │ Drum naţional │ DN 2A �+700-196+200 │ 6.280.555 │ 10,500 │
├─────┼──────────────────────┼────────┼─────────────────┼─────────────┼────────┤
󧓙. │ Drum naţional │ DN 2A �+200-205+411 │ 8.178.190 │ 9,211 │
├─────┼──────────────────────┼────────┼─────────────────┼─────────────┼────────┤
󧓚. │ Drum naţional │ DN 3A │ 0+000-3+870 │ 9.551.320 │ 3,870 │
├─────┼──────────────────────┼────────┼─────────────────┼─────────────┼────────┤
󧓛. │ Drum naţional │ DN 5 │ 7+573-10+356 │ 8.235.860 │ 2,783 │
├─────┼──────────────────────┼────────┼─────────────────┼─────────────┼────────┤
󧓜. │ Drum naţional │ DN 5 │ 10+356-19,550 │ 6.148.425 │ 9,194 │
├─────┼──────────────────────┼────────┼─────────────────┼─────────────┼────────┤
󧓝. │ Drum naţional │ DN 6 │ 8+500-11+120 │ 7.515.350 │ 2,620 │
├─────┼──────────────────────┼────────┼─────────────────┼─────────────┼────────┤
󧓞. │ Drum naţional │ DN 6 │ 11+120-23+300 │ 6.167.770 │ 12,180 │
├─────┼──────────────────────┼────────┼─────────────────┼─────────────┼────────┤
󧓟. │ Drum naţional │ DN 7 │ 11+200-13+100 │ 8.024.525 │ 1,900 │
├─────┼──────────────────────┼────────┼─────────────────┼─────────────┼────────┤
󧓠. │ Drum naţional │ DN 7 �+640-386+200 │ 8.262.505 │ 1,560 │
├─────┼──────────────────────┼────────┼─────────────────┼─────────────┼────────┤
󧓡. │ Drum naţional │ DN 13 �+200-118+240 │ 6.076.885 │ 7,040 │
├─────┼──────────────────────┼────────┼─────────────────┼─────────────┼────────┤
󧓢. │ Drum naţional │ DN 28 │ 76+631-79+150 │ 6.702.860 │ 2,519 │
├─────┼──────────────────────┼────────┼─────────────────┼─────────────┼────────┤
󧓣. │ Drum naţional │ DN 39 │ 5+635-13+205 │ 10.855.465 │ 7,570 │
├─────┼──────────────────────┼────────┼─────────────────┼─────────────┼────────┤
󧓤. │ Drum naţional │ DN 73 │ 1+285-6+950 │ 6.379.835 │ 5,665 │
├─────┼──────────────────────┼────────┼─────────────────┼─────────────┼────────┤
󧓥. │ Autostradã │ A1 │ 10+600-30+500 │ 9.192.525 │ 19,900 │
├─────┼──────────────────────┼────────┼─────────────────┼─────────────┼────────┤
󧓦. │ Autostradã │ A1 │ 94+393-106+500 │ 6.119.225 │ 12,107 │
└─────┴──────────────────────┴────────┴─────────────────┴─────────────┴────────┘



Tabelul nr. 3

Cãile ferate principale cu un trafic mai mare de 60.000 de treceri de trenuri pe an identificate


┌─────┬───────────────────────────────┬────────────────────────────────────────┐
│ │ Informaţii despre calea │Informaţii despre tronsoanele de cale │
│ │ feratã principalã │ feratã principalã │
│ ├──────────────────────┬────────┼─────────────────┬─────────────┬────────┤
│ Nr. │ Denumire cale │Cod cale│Tronson de cale │Trafic anual │Lungimea│
│crt. │ feratã │feratã │feratã (poziţia │mediu in 2006│tronso- │
│ │ │(Magis- │kilometricã) │(numãr tre- │nului │
│ │ │tralã) │ │nuri/an) │ (km) │
├─────┼──────────────────────┼────────┼─────────────────┼─────────────┼────────┤
│ 1. │ Bucureşti Nord - │ │ │ │ │
│ │ Chitila inclusiv │ │ │ │ │
│ │ staţia Bucureşti Nord│ 300 │ 0 + 000-9 + 600 │ 95.000 │ 9,600 │
├─────┼──────────────────────┼────────┼─────────────────┼─────────────┼────────┤
│ 2. │Saligny - Palas │ 800 �+000-221+000 │ 78.000 󧓹,000 │
├─────┼──────────────────────┼────────┼─────────────────┼─────────────┼────────┤
│ 3. │Staţia Arad │ 200 �+530-632+760 │ 65.000 │ 4,230 │
├─────┼──────────────────────┼────────┼─────────────────┼─────────────┼────────┤
│ 4. │Staţia Ploieşti Sud │ 500 󧔂 + 725-60 + 370│ 75.000 │ 1,645 │
├─────┼──────────────────────┼────────┼─────────────────┼─────────────┼────────┤
│ 5. │Staţia Simeria │ │ │ │ │
│ │Cãlãtori │ 200 �+12-473+522 │ 67.000 │ 3,510 │
└─────┴──────────────────────┴────────┴─────────────────┴─────────────┴────────┘



Tabelul nr. 4

Aeroporturile civile cu un trafic mai mare de 50.000 de mişcãri de aeronave pe an identificate


┌─────┬──────────────────────────────────────┬──────────┬─────────────────────┐
│Nr. │ Denumire │ Cod ICAO │ Trafic în anul 2006 │
│crt. │ │ │ (>50.000 mişcãri/an)│
├─────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┤
│ 1. │Aeroportul Internaţional Henri Coandã │ LROP │ 55.430 │
└─────┴──────────────────────────────────────┴──────────┴─────────────────────┘



Tabelul nr. 5

Aeroporturi din interiorul aglomerãrilor prevãzute în tabelul nr. 1


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumire
crt.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Aeroportul Internaţional Bucureşti Bãneasa - Aurel Vlaicu aflat în
interiorul municipiului Bucureşti
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca aflat în interiorul municipiului
Cluj-Napoca
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Aeroportul Iaşi aflat în interiorul municipiului Iaşi
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Aeroportul Craiova aflat în interiorul municipiului Craiova
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



NOTĂ?:
Administraţia fiecãrui aeroport menţionat în acest tabel are obligaţia de a pune la dispoziţia autoritãţilor administraţiei publice locale care elaboreazã hãrţile strategice de zgomot şi planurile de acţiune aferente pentru aglomerãrile Bucureşti, Cluj-Napoca şi Iaşi datele solicitate de cãtre acestea.
Aceste date sunt de regulã urmãtoarele:
- atribuirea numãrului de mişcãri ale aeronavelor în funcţie de perioadele de zi, searã şi noapte pentru diferite clase de aeronave;
- aterizarea şi decolarea aeronavelor într-o anumitã direcţie determinatã din date reale;
- lungimile de coridor stabilite din date reale pe cât posibil şi nu din date estimate;
- descrierea poziţiei aeroportului şi a rutelor;
- tipurile de aeronave care aterizeazã şi decoleazã pe/de pe respectivul aeroport;
- alte solicitãri cu privire la date necesare pentru realizarea hãrţilor strategice de zgomot, stabilite în timpul elaborãrii acestora.

Tabelul nr. 6

Porturi maritime şi/sau fluviale


────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Cantitatea de marfã
crt. Denumire transbordatã în anul 2006
(mii tone/an)
────────────────────────────────────────────────────────
1. Portul Constanţa 57.131
────────────────────────────────────────────────────────
2. Portul Galaţi 9.691
────────────────────────────────────────────────────────



1. În baza prevederilor prezentei hotãrâri, hãrţile strategice de zgomot realizate de autoritãţile administraţiei publice locale prevãzute la art. 4 alin. (1) din hotãrâre reprezintã hãrţi strategice ale imisiei de zgomot care se realizeazã separat pentru fiecare dintre urmãtoarele:
a) traficul aeroportuar, în cazul aeroporturilor prevãzute în tabelul nr. 5;
b) amplasamentele din interiorul aglomerãrilor prevãzute în tabelul nr. 1, unde se desfãşoarã activitãţi industriale prevãzute în anexa nr. 1 la <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 152/2005 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 84/2006 ;
c) traficul trenurilor şi tramvaielor din interiorul aglomerãrilor prevãzute în tabelul nr. 1, iar pentru zgomotul produs de traficul tramvaielor poate fi necesarã caracterizarea surselor de emisie prin mãsurãtori;
d) traficul rutier din interiorul aglomerãrilor prevãzute în tabelul nr. 1.
2. În baza prevederilor prezentei hotãrâri, hãrţile strategice de zgomot realizate de unitãţile prevãzute la art. 4 alin. (3) din hotãrâre reprezintã hãrţi strategice ale imisiei de zgomot care se realizeazã separat pentru fiecare dintre urmãtoarele:
a) traficul rutier în cazul drumurilor principale cu un trafic mai mare de 6.000.000 de treceri de vehicule pe an, identificate conform tabelului nr. 2;
b) traficul trenurilor în cazul cãilor ferate principale cu un trafic mai mare de 60.000 de treceri de trenuri pe an, identificate conform tabelului nr. 3;
c) traficul aeroportuar în cazul aeroporturilor identificate conform tabelului nr. 4;
d) porturile prevãzute în tabelul nr. 6.

-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016