Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 673 din 5 iunie 2003  pentru aprobarea Programului economic pe anul 2003    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 673 din 5 iunie 2003 pentru aprobarea Programului economic pe anul 2003

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 443 din 23 iunie 2003
În temeiul art. 107 din Constituţie,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aproba Programul economic pe anul 2003, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Realizarea acţiunilor şi mãsurilor prevãzute în program va fi monitorizata şi comunicatã lunar la Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei de cãtre toate ministerele şi instituţiile guvernamentale nominalizate în acest program.
ART. 3
Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei va prezenta periodic Guvernului informãri cu privire la evoluţia principalilor indicatori macroeconomici, precum şi la realizarea obiectivelor, acţiunilor şi mãsurilor prevãzute în Programul economic pe anul 2003.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul dezvoltãrii şi prognozei,
Gheorghe Romeo Leonard Cazan

Ministrul industriei şi resurselor,
Dan Ioan Popescu

Ministrul agriculturii,
alimentaţiei şi pãdurilor,
Ilie Sarbu

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

Bucureşti, 5 iunie 2003.
Nr. 673.



ANEXA

PROGRAMUL ECONOMIC PE ANUL 2003

┌─────────┬──────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐
│Domeniul │ Obiective / acţiuni şi mãsuri │ Respon- │
│ │ │ sabili* │
├─────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│I. Indus-│Creşterea valorii adãugate brute cu 6,1%, comparativ │ │
│ trie │cu anul 2002 │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │1. Analiza, împreunã cu asociaţiile patronale, a evoluţiei│- MIR │
│ │ indicatorilor ce caracterizeazã sau susţin creşterea │- APAPS │
│ │ economicã (producţia industriala, valoarea adãugatã │- Patro- │
│ │ bruta, exportul, investiţiile, productivitatea muncii),│ natele │
│ │ prevãzuţi în strategiile sectoriale şi evaluarea pe │pe ramuri│
│ │ aceasta baza a creşterii economice prognozate pe anul │ │
│ │ 2003, pe ansamblul industriei şi pe principalele │ │
│ │ subramuri. │ │
│ │ Rezultatele evaluãrii, precum şi propunerile cu │ │
│ │ privire la instrumentele de politica industriala şi │ │
│ │ de imbunatatire a mediului de afaceri, a cãror │ │
│ │ aplicare poate stimula şi susţine realizarea │ │
│ │ contribuţiei industriei la creşterea PIB în anul 2003 │ │
│ │ şi în continuare, vor fi transmise la MDP pana la │ │
│ │ 30 iunie a.c. │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │2. Examinarea cauzelor, identificarea soluţiilor şi │ - MIR │
│ │ acordarea de asistenta de specialitate şi de servicii │ - APAPS │
│ │ suport pentru redresarea activitãţii în sectoarele cu │ - Patro-│
│ │ pondere semnificativã în industrie, în care producţia │ nate │
│ │ din trim. I prezintã tendinte de declin, comparativ │ │
│ │ cu perioada corespunzãtoare din anul 2002: │ │
│ │ - extractia carbunelui; │ │
│ │ - metalurgie; │ │
│ │ - maşini şi echipamente; │ │
│ │ - materiale de construcţii; │ │
│ │ - articole de îmbrãcãminte; │ │
│ │ - pielarie şi incaltaminte; │ │
│ │ - produse din tutun. │ │
│ │ termen: iunie │ │
│ │ * Denumirea completa a instituţiilor este prezentatã │ │
│ │ în Anexa │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │3. Identificarea soluţiilor şi mãsurilor pentru │- MIR │
│ │ valorificarea stocurilor excedentare de produse finite │- APAPS │
│ │ existente la finele trim. I 2003 şi pentru │- Patro- │
│ │ preîntâmpinarea formãrii de noi stocuri, în special la:│ nate │
│ │ - maşini şi echipamente; │ │
│ │ - maşini şi aparate electrice; │ │
│ │ - aparatura şi instrumente medicale; │ │
│ │ - materiale de construcţii; │ │
│ │ - produse textile; │ │
│ │ - construcţii metalice. │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │4. Efectuarea de sondaje trimestriale de opinie în rândul │ - INS │
│ │ managerilor societãţilor reprezentative din toate │ - MDP │
│ │ sectoarele industriale, cu privire la evoluţia şi │ - MIR │
│ │ nivelul stocurilor de comenzi şi contracte, comparativ │ │
│ │ cu situaţia din 2002, în vederea evaluãrii tendinţelor │ │
│ │ conjuncturale de creştere economicã şi de modificare a │ │
│ │ macrostructurii industriei pe termen scurt │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │5. Accelerarea procesului de transfer şi aplicare în │ - MEC │
│ │ societãţile industriale a rezultatelor activitãţii de │ - MIR │
│ │ cercetare-dezvoltare-inovare, aferente proiectelor │ - Patro-│
│ │ finalizate în anii 2001-2003 din Planul Naţional, │ nate │
│ │ Programele nucleu şi Programele sectoriale. │ │
│ │ Înfiinţarea în anul 2003 a trei parcuri ştiinţifice │ │
│ │ şi tehnologice pentru susţinerea procesului de transfer│ │
│ │ şi aplicare în economie a rezultatelor cercetãrii │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │6. Prezentarea unui raport cu privire la efectele asupra │ - MEC │
│ │ creşterii economice în industrie a programelor RELANSIN│ │
│ │ INVENT, MENER, MATNATECH ŞI CALIST, care au avut ca │ │
│ │ obiective sprijinirea modernizãrii şi relansarii │ │
│ │ economice, precum şi a propunerilor pentru │ │
│ │ îmbunãtãţirea procesului de selecţie a proiectelor │ │
│ │ propuse, în vederea creşterii semnificative a │ │
│ │ eficientei aplicãrii acestora în economia realã. │ │
│ │ termen: iunie │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │7. Monitorizarea lunarã a îndeplinirii mãsurilor prevãzute│ - APAPS │
│ │ în programele de restructurare a societãţilor din │ - MIR │
│ │ industrie cuprinse în programul RICOP şi în lista │ │
│ │ aprobatã prin <>HG nr. 866/2001 şi prezentarea de │ │
│ │ informãri trimestriale la Guvern. │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │8. Realizarea acţiunilor prevãzute pentru anul 2003 cu │ - MIR │
│ │ privire la restructurarea şi privatizarea sectorului │ │
│ │ energetic: │ │
│ │ 8.1. Privatizarea a doua societãţi de producţie şi a │ │
│ │ doua unitãţi de distribuţie a energiei electrice, │ │
│ │ precum şi a doua distributii de gaze naturale; │ │
│ │ termen: decembrie │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │ 8.2. Revizuirea metodologiei de calcul a tarifelor │ - ANRE │
│ │ pentru activitãţile de distribuţie a energiei │ │
│ │ electrice şi termice; │ │
│ │ termen: iunie │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │ 8.3. Ajustarea preţului naţional de referinta pentru │ - ANRE │
│ │ energia termica şi a preţurilor pentru energia │ │
│ │ termica furnizatã de Termoelectrica, prin │ │
│ │ introducerea tarifelor locale; │ │
│ │ termen: iulie │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │ 8.4. Internalizarea costurilor pentru protecţia mediului│ - MIR │
│ │ în preţul energiei; │ - ANRE │
│ │ termen: decembrie │ - ANRGN │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │ 8.5. Elaborarea reglementãrilor cu privire la tranzitul │ - MIR │
│ │ energiei electrice prin reţelele transfrontaliere, │ - Trans-│
│ │ în acord cu directivele europene în domeniu; │ elec- │
│ │ termen: iunie │ trica │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │ 8.6. Pregãtirea elementelor de fundamentare pentru │ - ANRGN │
│ │ perfecţionarea sistemului de tarifare pe categorii │ - MIR │
│ │ de consumatori captivi de gaze naturale; │ │
│ │ termen: decembrie │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │ 8.7. Îmbunãtãţirea managementului energetic şi │ - MIR │
│ │ autorizarea personalului cu atribuţii în domeniul │ - ARCE │
│ │ energiei la consumatorii care depãşesc 1000 tep │ │
│ │ pe an; │ │
│ │ termen: decembrie │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │ 8.8. Creşterea calitãţii produselor din rafinarii la │ - MIR │
│ │ nivelul standardelor U.E. Reglementarea │ - Patro-│
│ │ conţinutului de sulf din combustibilii lichizi; │ natul │
│ │ termen: iulie │ de │
│ │ │ ramura │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │ 8.9. Creşterea siguranţei şi eficientei economice a │ - MIR │
│ │ sistemului de transport ţiţei, produse petroliere │ - MI │
│ │ şi gaze naturale; │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │ 8.10. Aplicarea stricta a normativelor pentru │ - MIR │
│ │ proiectarea, execuţia şi exploatarea sistemelor de│ - ANRGN │
│ │ alimentare cu gaza naturale; │ │
│ │ termen: permanent │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │ 8.11. Actualizarea analizelor diagnostic pentru │ - MIR │
│ │ stabilirea viabilitatii fiecãrei centrale de │ - Termo-│
│ │ producere a energiei electrice şi termice pe │ elec- │
│ │ cãrbune şi hidrocarburi, luând în considerare │ trica │
│ │ internalizarea costurilor pentru protecţia │ │
│ │ mediului, precum şi cerinţele acquis-ului │ │
│ │ comunitar; elaborarea programului, evaluarea │ │
│ │ costurilor şi identificarea surselor de finanţare │ │
│ │ necesare pentru închiderea esalonata a grupurilor │ │
│ │ energetice sau a centralelor neviabile. │ │
│ │ termen: decembrie │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │ 8.12. Reanalizarea politicii de amortizare a capitalului│ - MIR │
│ │ fix din sistemul electroenergetic, în funcţie de │ - MFP │
│ │ valoarea actualizatã de înlocuire şi durata │ - Patro-│
│ │ normalã de funcţionare, pe categorii de mijloace │ nate │
│ │ fixe, luând în considerare şi cuprinderea taxei │ │
│ │ din care este constituit în prezent Fondul special│ │
│ │ pentru dezvoltarea sistemului energetic. │ │
│ │ termen: septembrie │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │ 8.13. Modificarea şi completarea Legii petrolului şi │ - MIR │
│ │ promovarea Legii energiei electrice şi termice. │ - Patro-│
│ │ termen: decembrie │ natele│
│ │ │ de │
│ │ │ ramura │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │ 8.14. Realizarea programului aprobat de Guvern cu │ - MIR │
│ │ privire la privatizarea PETROM │ - PETROM│
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │9. Examinarea, împreunã cu asociaţiile patronale de │ - MIR │
│ │ ramura, a oportunitãţii achiziţionãrii unor cantitãţi │ - DCE │
│ │ suplimentare de ţiţei şi gaze naturale, în perioada │ - Patro-│
│ │ iulie-octombrie, în vederea prelucrãrii şi livrãrii │ nate │
│ │ la export şi pe piata interna de produse petroliere, │ │
│ │ chimice şi petrochimice, în cazul în care din analiza │ │
│ │ preţurilor rezulta efecte pozitive asupra creşterii │ │
│ │ economice, fãrã a afecta negativ balanţa comercialã şi │ │
│ │ a contului curent al balanţei de plati. │ │
│ │ termen; iunie │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │10. Asigurarea stocurilor de cãrbune energetic şi │ - MIR │
│ │ hidrocarburi pentru perioada de iarna, pe baza unui │ │
│ │ program special ce va fi prezentat Guvernului. │ │
│ │ termen: iulie │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │11. Dezvoltarea capacitãţilor de inmagazinare subterana │ - MIR │
│ │ a gazelor naturale, în anul 2003, pana la 2500 mil. mc│ - Patro-│
│ │ │ nate │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │12. Elaborarea unui program special pentru creşterea │ - MIR │
│ │ eficientei energetice, atât în industrie, cat şi în │ │
│ │ celelalte ramuri ale economiei care, prin soluţiile, │ │
│ │ mãsurile concrete şi instrumentele de politica │ │
│ │ energetica propuse, sa conducã la reducerea │ │
│ │ intensitatii energetice pe unitatea de PIB, la │ │
│ │ nivelele anuale angajate prin negocierile cu U.E. │ │
│ │ termen: septembrie │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │13. Finalizarea programelor de restructurare şi a │ - MIR │
│ │ proiectelor de modernizare tehnologicã şi de │ - ROMARM│
│ │ privatizare prevãzute pentru anul 2003 în industria │ │
│ │ de apãrare şi alinierea performantelor produselor la │ │
│ │ standardele de calitate NATO. │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │14. Elaborarea şi prezentarea la Guvern, în cursul │ - MAAP │
│ │ trimestrului III, a unei strategii integrate pe termen│ - MIR │
│ │ mediu şi lung de modernizare şi dezvoltare durabila a │ - APAPS │
│ │ agriculturii şi industriei alimentare, de redresare şi│ - Patro-│
│ │ creştere a competitivitatii sectoarelor producãtoare │ nate │
│ │ de maşini şi utilaje agricole, îngrãşãminte chimice │ │
│ │ şi antidaunatori, echipamente de irigaţii şi utilaje │ │
│ │ pentru industria alimentara, care sa conducã la │ │
│ │ creşterea substantiala a producţiei agroalimentare, │ │
│ │ la echilibrarea în urmãtorii 2-3 ani a balanţei │ │
│ │ comerciale în acest domeniu şi la asigurarea unui │ │
│ │ excedent semnificativ pe termen mediu şi lung. │ │
│ │ La elaborarea strategiei şi a politicilor industriale │ │
│ │ şi agricole de sustinere a obiectivelor propuse, se │ │
│ │ va tine seama de cerinţele acquis-ului comunitar şi │ │
│ │ de prevederile documentelor de poziţie aprobate de │ │
│ │ Guvern pentru negocierile cu UE la capitolele │ │
│ │ respective. Prevederile strategiei vor fi actualizate │ │
│ │ în termen de 3 luni de la încheierea negocierilor. │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │15. Actualizarea strategiei de dezvoltare a industriei │ - MCTI │
│ │ tehnologiei informatiei pe termen mediu şi lung, în │ - MIR │
│ │ conformitate cu procedurile din strategia Nationala │ │
│ │ pentru promovarea noii economii şi prezentarea spre │ │
│ │ aprobare la Guvern. │ │
│ │ termen: septembrie │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │16. Participarea reprezentanţilor MIR şi ai patronatelor │ - MIR │
│ │ din industrie la evaluarea şi selectarea proiectelor │ - Patro-│
│ │ de investiţii din zonele de restructurare industriala │ nate │
│ │ cu potenţial de creştere economicã, în vederea │ │
│ │ armonizarii strategiilor sectoriale din industrie cu │ │
│ │ prioritãţile de dezvoltare regionala prevãzute în │ │
│ │ Planul Naţional de Dezvoltare şi agreate de Comisia │ │
│ │ Europeanã pentru a fi cofinantate din Programul PHARE │ │
│ │ şi de la bugetul de stat. │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │17. Examinarea cu titularii programelor şi proiectelor de │- MIR │
│ │ investiţii din sectorul public şi privat a soluţiilor │- MIMMC │
│ │ şi mãsurilor pentru creşterea ponderii de participare │- Patro- │
│ │ a industriei autohtone la asigurarea, în condiţii │ nate │
│ │ competitive, a materialelor, maşinilor, utilajelor şi │ │
│ │ echipamentelor, inclusiv ca subfurnizori, în │ │
│ │ cooperare cu firme strãine. │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │18. Completarea strategiilor şi a programelor de │- MIR │
│ │ restructurare a sectoarelor industriale cu mãsuri │- MDP │
│ │ pentru crearea de noi locuri de munca prin dezvoltarea│- Patro- │
│ │ parcurilor industriale şi îmbunãtãţirea legislaţiei │ nate │
│ │ din domeniu în raport cu practica europeanã. │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │19. Elaborarea propunerilor de imbunatatire a cadrului │- MIR │
│ │ legislativ cu privire la exploatarea, comercializarea │- MAAP │
│ │ şi prelucrarea masei lemnoase, în vederea stimulãrii │- Patro- │
│ │ creşterii valorii adãugate prin prelucrare avansatã. │ nate │
│ │ termen: septembrie │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │20. Creşterea ponderii resurselor recuperabile în totalul │- MIR │
│ │ consumului industrial de materii prime şi materiale, │- Patro- │
│ │ prin îmbunãtãţirea sistemului de colectare, selectare │ natul │
│ │ şi valorificare a deşeurilor industriale şi casnice │ de │
│ │ (metale, sticla, hârtie, deşeuri textile şi lemnoase, │ ramura │
│ │ cauciuc şi mase plastice etc.). Prin aplicarea │ │
│ │ prevederilor din reglementãrile aprobate în anii │ │
│ │ 2001 şi 2002. │ │
│ │ Prezentarea la Guvern a unei informãri cu privire la │ │
│ │ gradul de participare a resurselor reciclabile în │ │
│ │ totalul resurselor consumate în anul 2002 şi │ │
│ │ semestrul I 2003. │ │
│ │ termen: septembrie │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │21. Reducerea graduala a aplicãrii sistemului de │- MIR │
│ │ compensãri în vederea eliminãrii arieratelor şi │- APAPS │
│ │ introducerea treptata a efectelor de comerţ ca │- MFP │
│ │ instrumente financiare specifice economiei de piata. │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │22. Efectuarea de analize diagnostic pentru identificarea │- MIR │
│ │ societãţilor din industrie cu mari pierderi, care sunt│- APAPS │
│ │ sau pot deveni insolvabile şi a cãror privatizare nu │- MFP │
│ │ este posibila; elaborarea de propuneri pentru │ │
│ │ întreruperea activitãţii acestora potrivit │ │
│ │ procedurilor legale. │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │23. Actualizarea listei standardelor şi a ghidurilor de │- MIR │
│ │ aplicare pentru transpunerea în legislaţia româneascã │- ASRO │
│ │ a acquis-ului comunitar în domeniul produselor │ │
│ │ industriale, ţinând seama şi de modificãrile │ │
│ │ intervenite în standardele comunitare publicate în │ │
│ │ J.O. al Comisiei Europene │ │
│ │ termen: permanent │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │24. Modificarea, potrivit protocolului PECA, a │- ASRO │
│ │ reglementãrilor naţionale (Hotãrâri de Guvern), │- MIR │
│ │ cu privire la: │ │
│ │ - compatibilitatea electromagnetica (termen: iunie) │ │
│ │ - asigurarea securitãţii utilizatorilor de │ │
│ │ echipamente de joasa tensiune │ │
│ │ - asigurarea securitãţii utilizatorilor de jucarii │ │
│ │ termen: iunie │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │25. Organizarea, împreunã cu patronatele, a activitãţii │- MIR │
│ │ de identificare a cazurilor de concurenta neloialã în │- Patro- │
│ │ domeniul produselor industriale şi transmiterea de │ nate │
│ │ propuneri la Oficiul Concurentei pentru instrumentarea│ │
│ │ acestor cazuri. │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │26. Îmbunãtãţirea ofertei de servicii de consultanţa, │- MIMMC │
│ │ informare şi instruire pentru IMM în scopul creşterii │ │
│ │ competitivitatii acestor întreprinderi pe pieţele │ │
│ │ locale şi internaţionale. │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │27. Implementarea şi monitorizarea programelor de │- MIMMC │
│ │ sustinere a investiţiilor realizate de IMM, finanţate │ │
│ │ parţial în cadrul programelor UE şi de la bugetul de │ │
│ │ stat şi prezentarea de informãri trimestriale │ │
│ │ la Guvern. │ │
├─────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│II. │Creşterea cu 7% a valorii adãugate brute, comparativ │ │
│ Agricul-│cu anul 2002 │ │
│ tura, ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ silvi- │1. Asigurarea condiţiilor pentru executarea lucrãrilor │- MAAP │
│ cultura,│ specifice de întreţinere a culturilor, întârziate │ │
│ pisci- │ datoritã condiţiilor atmosferice nefavorabile şi │ │
│ cultura │ pregãtirea corespunzãtoare a campaniilor agricole de │ │
│ şi ex- │ vara şi de toamna. │ │
│ploatare ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│fores- │2. Dezvoltarea structurilor instituţionale în vederea │- MAAP │
│tiera │ derulãrii programului SAPARD, pentru utilizarea │ │
│ │ completa a fondurilor convenite cu Uniunea Europeanã, │ │
│ │ cu respectarea riguroasã a criteriilor de finanţare şi │ │
│ │ monitorizarea sistematica a derulãrii proiectelor. │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │3. Creşterea cu 300 mii ha a suprafeţelor irigate, │- MAAP │
│ │ utilizarea completa a capacitãţilor existente şi │ │
│ │ continuarea acţiunii de înfiinţare a Asociaţiilor │ │
│ │ utilizatorilor de apa pentru irigaţii │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │4. Reabilitarea amenajãrilor de îmbunãtãţirii funciare, │- MAAP │
│ │ prevãzute în programul pe anul 2003, prin desecarea a │- MEC │
│ │ 200 mii ha, combaterea eroziunii solului pe 400 mii ha,│ │
│ │ realizarea a 550 km diguri şi elaborarea de studii │ │
│ │ pedologice şi agrochimice pentru 600 mii ha │ │
│ │ teren agricol │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │5. Stimularea infiintarii şi functionarii fermelor de │- MAAP │
│ │ elita în unitãţile de cercetare ştiinţificã şi în │- MEC │
│ │ sectorul privat. │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │6. Continuarea programului de sprijin al producãtorilor │- MAAP │
│ │ agricoli din zonele de deal şi de munte pentru │- MFP │
│ │ achiziţionarea de maşini, utilaje şi instalaţii │ │
│ │ agricole şi de mica industrie din producţia interna, │ │
│ │ pe baze competitive, şi utilizarea, în condiţiile │ │
│ │ negociate, a creditelor FIDA şi BIRD şi a fondurilor │ │
│ │ alocate prin programul SAPARD. │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │7. Stabilirea unor relaţii functionale între producãtorii │- MAAP │
│ │ agricoli şi sistemul de credit şi asigurãri, inclusiv │ │
│ │ prin extinderea reţelelor actuale de sucursale în │ │
│ │ teritoriu, intensificarea acţiunilor promotionale în │ │
│ │ mediul rural şi acordarea de asistenta de specialitate.│ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │8. Stimularea şi sprijinirea producãtorilor agricoli │- MAAP │
│ │ pentru mãrirea dimensiunii fermelor, prin asociere, │- Patro- │
│ │ arendare, concesionare şi vânzare - cumpãrare a │ nate │
│ │ terenurilor agricole şi a pãdurilor şi promovarea Legii│ │
│ │ formelor asociative şi de cooperatie în agricultura │ │
│ │ pana la finele anului 2003. │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │9. Încurajarea integrãrii producãtorilor agricoli cu │- MAAP │
│ │ procesatorii şi comercianţii de produse agroalimentare,│- Patro- │
│ │ pentru reducerea operaţiunilor intermediare. │ nate │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │10. Dezvoltarea burselor de cereale şi a pieţelor de gros │- MAAP │
│ │ pentru produsele agricole. │- CNVM │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │11. Armonizarea standardelor de calitate a produselor │- MAAP │
│ │ agroalimentare cu cele existente în U.E. şi acordarea │- MIMMC │
│ │ de asistenta tehnica şi, eventual, financiarã │- MEC │
│ │ producãtorilor agricoli pentru aplicarea acestor │- Patro- │
│ │ standarde. │ nate │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │12. Consolidarea tendintei de creştere a efectivelor de │- MAAP │
│ │ animale înregistratã în anul 2002 şi în prima parte a │- Patro- │
│ │ acestui an, prin utilizarea eficienta a sprijinului │ nate │
│ │ acordat de stat crescatorilor de animale. │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │13. Dezvoltarea substantiala a serviciilor de cercetare │- MAAP │
│ │ şi consultanţa agricolã, precum şi a asistenţei │ │
│ │ financiare acordate producãtorilor privati, în vederea│ │
│ │ creşterii productiilor la hectar, a productivitatii, │ │
│ │ calitãţii şi rentabilitatii. │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │14. Îmbunãtãţirea normelor tehnice pentru evaluarea │- MAAP │
│ │ resurselor de masa lemnoasã şi a taierilor anuale şi │ │
│ │ acordarea de sprijin tehnic şi cu material sãditor │ │
│ │ pentru realizarea de perdele forestiere pe 1500 ha │ │
│ │ în zonele deficitare în vegetaţie forestierã. │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │15. Refacerea în anul 2003 a 440 km. drumuri forestiere │- MAAP │
│ │ şi construirea a 400 km drumuri forestiere noi, │ │
│ │ reconstructia ecologica a 10 mii ha de pãduri afectate│ │
│ │ de factori dereglatori sau necorespunzãtoare │ │
│ │ structural, precum şi sprijinirea proprietarilor │ │
│ │ privati de pãduri pentru înfiinţarea structurilor de │ │
│ │ gospodãrire a pãdurilor. Finalizarea contractãrii │ │
│ │ creditului BERD de 25 mil. USD pana la finele │ │
│ │ semestrului I a.c. şi utilizarea eficienta a acestui │ │
│ │ credit. │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │16. Reevaluarea prognozei privind producţia agricolã │- MAAP │
│ │ vegetala şi animala şi a valorii adãugate brute pe │ │
│ │ ansamblul agriculturii, silviculturii şi pisciculturii│ │
│ │ în anul 2003. Rezultatele analizei vor fi transmise │ │
│ │ la MDP, pana la 30 iunie, în vederea prezentãrii la │ │
│ │ Guvern a prognozei actualizate pe ansamblul economiei │ │
│ │ şi pe ramuri. │ │
├─────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│III. │ │ │
│Servicii │Analiza posibilitãţilor de majorare a creşterii proiectate│ │
│ │a valorii adãugate brute din servicii (3,8-4,2%) în │ │
│ │vederea compensãrii eventualelor diminuari conjuncturale │ │
│ │ale contribuţiei industriei şi agriculturii. │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │1. Reevaluarea, pana la 30 iunie a.c., a creşterii │- Insti- │
│ │ volumului de activitate şi a valorii adãugate brute, │ tutiile│
│ │ în funcţie de datele disponibile pe primele 5 luni │ de │
│ │ (date de bilanţ, contracte angajate şi în perspectiva │ profil │
│ │ etc.) în urmãtoarele domenii ale serviciilor: │ │
│ │ - turism; │ │
│ │ - transporturi; │ │
│ │ - posta şi telecomunicaţii; │ │
│ │ - informatica şi activitãţi conexe; │ │
│ │ - cercetare-proiectare; │ │
│ │ - servicii financiar-bancare; │ │
│ │ - servicii comerciale; │ │
│ │ - radio, televiziune, presa, arta şi spectacole; │ │
│ │ - activitãţi sportive şi recreative; │ │
│ │ - activitãţi juridice, de contabilitate, │ │
│ │ consultanţa pentru afaceri şi management. │ │
├─────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│IV. │ │ │
│Inves- │Creşterea cu 9% a formãrii brute de capital fix şi a │ │
│titii - │investiţiilor şi cu 7,7% a valorii adãugate în construcţii│ │
│Con- │în vederea sustinerii creşterii economice, creãrii de noi │ │
│structii │locuri de munca, accelerarii modernizãrii infrastructu- │ │
│ │rilor, a sectorului productiv şi a serviciilor. │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │1. Monitorizarea activa a realizãrii investiţiilor │- APAPS │
│ │ angajate prin contractele de privatizare, precum şi │- MIR │
│ │ utilizarea tuturor instrumentelor prevãzute de │- MAAP │
│ │ reglementãrile legale în scopul îndeplinirii obliga- │- MT │
│ │ tiilor contractuale. Prezentarea de rapoarte │ │
│ │ trimestriale la Guvern. │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │2. Intensificarea acţiunilor promotionale pentru atragerea│- ARIS │
│ │ de investiţii strãine directe. │- Minis- │
│ │ │ tere │
│ │ │- Patro- │
│ │ │ nate │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │3. Analizarea trimestriala a derulãrii investiţiilor │- MAP │
│ │ finanţate din bugetele locale, acordându-se prioritate │- Cons. │
│ │ în utilizarea veniturilor pentru realizarea │ Jud. │
│ │ obiectivelor de investiţii │- Prima- │
│ │ │ rii │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │4. Utilizarea completa a creditelor externe angajate │- Ordonã-│
│ │ pentru cheltuieli de capital în anii precedenti şi │ torii │
│ │ neconsumate complet, precum şi a celor angajate în │ de │
│ │ anul 2003, în limitele prevãzute de lege, atât în │ credite│
│ │ sectorul energetic şi al infrastructurilor, cat şi │- MFP │
│ │ în sectoarele productive. │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │5. Analiza utilizãrii creditelor externe pentru investiţii│- MFP │
│ │ angajate cu garanţia statului şi nerambursate la termen│- Minis- │
│ │ şi prezentarea unui raport la Guvern pana la 30 │ tere │
│ │ iunie a.c. │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │6. Urgentarea angajãrii de noi credite externe pentru │- Minis- │
│ │ realizarea de investiţii, în limita plafonului aprobat │ tere │
│ │ prin lege pentru anul 2003. │- Prima- │
│ │ │ rii │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │7. Creşterea contribuţiei creditelor bancare interne pe │- Ordonã-│
│ │ termen mediu şi lung pentru finanţarea investiţiilor, │ tori de│
│ │ cu prioritate în sectorul productiv al economiei, având│ credite│
│ │ în vedere ponderea foarte redusã a acestora în │- ARB │
│ │ structura surselor de finanţare din ultimii ani. │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │8. Creşterea capacitãţii administraţiei publice centrale │- Coordo-│
│ │ şi locale pentru fundamentarea şi derularea proiectelor│ natorii│
│ │ de investiţii finanţate din fondurile atrase în cadrul │ de pro-│
│ │ programelor cu Uniunea Europeanã. │ iecte │
│ │ - Analizarea trimestriala a realizãrii acestor │(MDP, MFP│
│ │ programe de cãtre instituţiile care le │ MAAP, │
│ │ administreazã şi prezentarea de informãri │ MLPTL) │
│ │ sintetice Guvernului. │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │9. Intensificarea acţiunilor pentru finalizarea │- MIR │
│ │ investiţiilor neterminate în sectorul hidroenergetic, │ │
│ │ în care sunt acumulate imobilizarii de capital de │ │
│ │ aproape 2 mld. dolari, precum şi adoptarea unor │ │
│ │ reglementãri care sa mãreascã sansele de atragere a │ │
│ │ investiţiilor strãine (garantarea achiziţiei şi a │ │
│ │ preţului energiei electrice livrate în perioadele de │ │
│ │ vârf de sarcina, reglementarea condiţiilor de │ │
│ │ valorificare a apei din lacurile de acumulare pentru │ │
│ │ alimentarea cu apa a localitãţilor şi pentru irigaţii, │ │
│ │ precum şi a amenajãrilor turistice şi de agrement, │ │
│ │ participarea la investiţii a administraţiilor publice │ │
│ │ locale din zonele expuse la inundatii, mãrirea │ │
│ │ duratelor de concesionare etc.). │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │10. Analiza oportunitãţii angajãrii unor credite │- MAAP │
│ │ suplimentare şi atragerii de investiţii strãine │- Patro- │
│ │ directe, pentru modernizarea şi susţinerea creşterii │ nate │
│ │ economice durabile în agricultura, cu luarea în │- ARIS │
│ │ considerare a eficientei şi duratei de amortizare a │ │
│ │ acestora, în urmãtoarele scopuri: │ │
│ │ - punerea în funcţiune a sistemelor de irigaţii, │ │
│ │ care sa permitã creşterea suprafeţelor irigate │ │
│ │ în zonele şi la culturile în care acestea au │ │
│ │ efecte maxime; │ │
│ │ - creşterea gradului de mecanizare a agriculturii,│ │
│ │ care este de 3-4 ori mai redus decât în Uniunea │ │
│ │ Europeanã, în vederea îmbunãtãţirii calitãţii │ │
│ │ şi executãrii în timp optim a lucrãrilor │ │
│ │ agricole; │ │
│ │ - constituirea de ferme zootehnice moderne, │ │
│ │ eficiente economic, care sa contribuie la │ │
│ │ creşterea semnificativã a efectivelor de animale│ │
│ │ a producţiei de carne, lapte şi produse │ │
│ │ alimentare, precum şi la creşterea contribuţiei │ │
│ │ industriei alimentare la echilibrarea balanţei │ │
│ │ comerciale. │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │11. Promovarea în continuare a investiţiilor în cadrul │- MDP │
│ │ parcurilor industriale şi susţinerea acestui proces │- MIR │
│ │ de cãtre administraţiile locale, în special în zonele │- MIMMC │
│ │ în care exista suprafeţe de producţie neutilizate şi │- Prima- │
│ │ disponibil de forta de munca calificatã. │ rii │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │12. Utilizarea avantajelor pe care le poate asigura │- Patro- │
│ │ asocierea societãţilor în holdinguri, pentru │ nate │
│ │ accelerarea procesului de modernizare în scopul │ │
│ │ creşterii potenţialului concurential, atât pe piata │ │
│ │ interna, cat şi la export, prin: │ │
│ │ - creşterea potenţialului de finanţare a │ │
│ │ investiţiilor din surse proprii; │ │
│ │ - îmbunãtãţirea capacitãţii de angajare şi de │ │
│ │ garantare a creditelor bancare pe termen │ │
│ │ mediu şi lung; │ │
│ │ - reducerea duratei de realizare a investiţiilor │ │
│ │ şi de imobilizare a surselor de finanţare; │ │
│ │ - creşterea eficientei activitãţilor de │ │
│ │ cercetare-dezvoltare tehnologicã; │ │
│ │ - ameliorarea competitivitatii şi a capacitãţii │ │
│ │ concurentiale a participanţilor la holding şi pe │ │
│ │ aceasta baza a creşterii economice. Acţiunea se │ │
│ │ înscrie în practica şi tendintele existente în │ │
│ │ prezent în toate ţãrile. │ │
├─────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│V. Comerţ│Creşterea exportului de bunuri cu 14-15% fata de anul │ │
│ exterior│ 2002, pentru susţinerea creşterii economice şi │ │
│ │ menţinerea în limite controlate a deficitului balanţei │ │
│ │ comerciale şi a contului curent. │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │1. Îmbunãtãţirea condiţiilor de acces a produselor │- DCE │
│ │ româneşti pe pieţele externe prin valorificarea │- ANEIR │
│ │ oportunitatilor/facilitãţilor oferite de Acordul │- Patro- │
│ │ european, acordurile de comerţ liber, acordurile │ nate │
│ │ comerciale bilaterale, SPG, etc. │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │2. Organizarea de misiuni economice specializate, pe │- DCE │
│ │ produse şi grupe de produse, pe pieţele de interes │- Camere-│
│ │ pentru exporturile româneşti. │ le de │
│ │ │ comerţ │
│ │ │- ANEIR │
│ │ │- Patro- │
│ │ │ nate │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │3. Îmbunãtãţirea activitãţii de informare comercialã şi │- DCE │
│ │ acordarea de asistenta de specialitate societãţilor │- CRCE │
│ │ comerciale cu activitate de export. │-Camerele│
│ │ │de comerţ│
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │4. Perfecţionarea sistemului de pregãtire profesionalã │- DCE │
│ │ a specialiştilor cu activitate de export şi import │- CRCE │
│ │ pentru dezvoltarea abilitãţilor şi tehnicilor de │- ANEIR │
│ │ prospectare a pieţelor, de analiza a eficientei şi a │-Camerele│
│ │ clauzelor asiguratorii pentru operaţiunile │de comerţ│
│ │ comerciale s.a. │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │5. Dezvoltarea comerţului electronic şi a sistemului de │- DCE │
│ │ comunicaţii aferent. │- MCTI │
│ │ │- Patro- │
│ │ │ nate │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │6. Utilizarea eficienta a creditelor de la EXIMBANK │- MFP │
│ │ destinate stimulãrii şi promovãrii producţiei pentru │-EXIMBANK│
│ │ export şi a exporturilor. │- DCE │
│ │ │- Patro- │
│ │ │ nate │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │7. Intensificarea acţiunilor pentru participarea României │- DCE │
│ │ la realizarea unor obiective complexe destinate │- MIR │
│ │ asigurãrii industriei cu materii prime de baza (ţiţei, │ │
│ │ gaze naturale, minereuri, s.a.). │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │8. Negocierea şi semnarea de noi acorduri economice, │- MAE │
│ │ comerciale şi de cooperare, în special cu ţãrile la │- DCE │
│ │ care se înregistreazã deficite majore ale balanţei │ │
│ │ comerciale, precum şi cu cele care au pieţe cu │ │
│ │ capacitate mare de absorbţie, în care exporturile │ │
│ │ româneşti sunt nesemnificative sau au scãzut. │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │9. Participarea activa la activitãţile grupelor de lucru │- DCE │
│ │ pentru comerţ, industrie şi dezvoltare economicã din │- MIR │
│ │ cadrul OCEMN. │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │10. Examinarea competitivitatii la export a produselor │- Patro- │
│ │ româneşti în raport cu cele oferite de firmele │ nate │
│ │ concurente, în scopul fundamentarii mai temeinice a │- Asoci- │
│ │ strategiilor sectoriale. │ atii │
│ │ │profesi- │
│ │ │ onale │
│ │ │- CRCE │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │11. Dezvoltarea accelerata a exportului de produse şi │- MCTI │
│ │ servicii din domeniul tehnologiei de tehnica │- Patro- │
│ │ informatiei. │ nate │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │12. Îmbunãtãţirea organizãrii reţelelor de distribuţie şi │- Patro- │
│ │ a service-ului pentru produsele exportate. │ nate │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │13. Dezvoltarea reţelei externe de promovare a expor- │- DCE │
│ │ turilor în funcţie de importanta şi perspectivele │- Patro- │
│ │ diferitelor pieţe; organizarea de birouri comerciale │ nate │
│ │ şi reprezentante cu participare şi sustinere │ │
│ │ financiarã şi din partea patronatelor, asociaţiilor │ │
│ │ profesionale şi a agenţilor economici interesaţi. │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │14. Elaborarea unei strategii şi a unor politici │- DCE │
│ │ comerciale coerente pe termen mediu şi lung, care sa │- MIR │
│ │ reevalueze orientarea geograficã a exporturilor şi a │- MIMMC │
│ │ importurilor, îmbunãtãţirea structurii pe produse a │- MAAP │
│ │ exporturilor, în vederea unei specializãri pe domenii │- Patro- │
│ │ cu sanse reale de competitivitate. │ nate │
│ │ │- ANEIR │
├─────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ VI. Alte│1. Examinarea oportunitãţii îmbunãtãţirii prevederilor │- MJ │
│domenii │ Legii patronatelor, armonizata cu practicile europene │- Minis- │
│ │ şi internaţionale, pentru creşterea rolului şi a │ terele │
│ │ potenţialului acestora în elaborarea strategiilor │ econo- │
│ │ sectoriale, asigurarea serviciilor suport pentru │ mice │
│ │ societãţile componente şi reprezentarea corespunzãtoare│- Confe- │
│ │ în dialogul cu sindicatele şi Guvernul. │deratiile│
│ │ │patronale│
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │2. Analiza influentei raportului dintre masa monetara │- BNR │
│ │ (M2) şi PIB în vederea stabilirii unei politici │- MFP │
│ │ monetare stabile de sustinere a creşterii economice, │ │
│ │ în principal prin extinderea utilizãrii efectelor de │ │
│ │ comerţ. Datele disponibile cu privire la evoluţia │ │
│ │ acestui raport în perioada 1990-2000 releva ca s-au │ │
│ │ înregistrat oscilatii mari, dificil de explicat în │ │
│ │ contextul decapitalizarii accentuate a economiei. │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │3. Analiza oportunitãţii infiintarii unei burse de │- MFP │
│ │ valorificare a creanţelor. │- CNVM │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │4. Reducerea semnificativã a duratei circuitelor bancare │- BNR │
│ │ în scopul creşterii vitezei de rotaţie a mijloacelor │- ARB │
│ │ financiare. │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │5. Reducerea diferenţelor mari care exista în prezent │- BNR │
│ │ între dobânzile bancare active şi pasive, în scopul │- ARB │
│ │ ieftinirii creditelor şi stimulãrii economisirii, prin │ │
│ │ acordarea de dobânzi superioare ratei inflaţiei la │ │
│ │ depozitele pe termen. │ │
└─────────┴──────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘


* Denumirea completa a instituţiilor este prezentatã în Anexa


ANEXA


la program
----------

DENUMIREA COMPLETA
a instituţiilor cu responsabilitãţi în
realizarea Programului economic pe anul 2003


───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Denumirea
prescurtata Denumirea completa
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
MIR Ministerul Industriei şi Resurselor
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
APAPS Autoritatea pentru Privatizare şi Administrarea
Participatiilor Statului
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
INS Institutul Naţional de Statistica
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
MDP Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
MEC Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
ANRE Autoritatea Nationala de Reglementare în Domeniul Energiei
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
ANRGN Autoritatea Nationala de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
ARCE Agenţia Romana pentru Conservarea Energiei
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
MFP Ministerul Finanţelor Publice
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
DCE Departamentul de Comerţ Exterior
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
MCTI Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informatiei
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
ASRO Asociaţia de Standardizare din România
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
MAAP Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
CNVM Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
MT Ministerul Turismului
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
ARIS Agenţia Romana pentru Investiţii Strãine
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
MAP Ministerul Administraţiei Publice
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
ARB Asociaţia Romana a Bãncilor
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
MLPTL Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
ANEIR Asociaţia Nationala a Exportatorilor şi Importatorilor din România
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
CRCE Centrul Roman de Comerţ Exterior
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
MAE Ministerul Afacerilor Externe
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
MJ Ministerul Justiţiei
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
BNR Banca Nationala a României
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016