Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 672 din 30 septembrie 1998  privind organizarea si functionarea Departamentului de Control al Guvernului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 672 din 30 septembrie 1998 privind organizarea si functionarea Departamentului de Control al Guvernului

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 379 din 5 octombrie 1998

În temeiul art. 107 alin. (2) din Constituţia României,

Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Departamentul de Control al Guvernului este organizat şi funcţioneazã ca structura în aparatul de lucru al Guvernului, subordonat direct primului-ministru.
ART. 2
(1) Departamentul de Control al Guvernului are competenta sa constate orice încãlcare a dispoziţiilor legale în cadrul aparatului de lucru al Guvernului, al ministerelor şi al instituţiilor subordonate Guvernului, de natura sa afecteze realizarea Programului de guvernare, referitoare la:
a) realizarea reformei economice şi administrative, a privatizãrii şi aplicarea mecanismelor de piata;
b) modul de desfãşurare a activitãţii ministerelor şi a structurilor subordonate Guvernului;
c) utilizarea creditelor guvernamentale, a celor garantate de Guvern, precum şi a celor acordate de organismele şi instituţiile financiare internaţionale;
d) efectuarea unor operaţiuni financiar-bancare şi de asigurãri care rezulta din hotãrârile Guvernului sau sunt în legatura cu fapte sãvârşite de funcţionari publici;
e) investiţiile finanţate integral sau parţial de la bugetul de stat;
f) activitãţile şi acţiunile care pot avea legatura cu crima organizatã şi cu corupţia sau care pot afecta siguranta nationala;
g) modul de constituire şi de utilizare a rezervei de stat, inclusiv a resurselor alocate acesteia;
h) modul de asigurare a protecţiei economico-sociale şi a sãnãtãţii populaţiei;
i) avariile produse la obiective de interes naţional şi de protecţie a mediului.
(2) Departamentul de Control al Guvernului îndeplineşte orice alte dispoziţii primite din partea primului-ministru.
ART. 3
(1) Pentru realizarea atribuţiilor specifice, Departamentul de Control al Guvernului efectueazã controale şi verificãri directe sau în colaborare cu alte instituţii şi întocmeşte note de control.
(2) Verificarea sesizarilor care privesc persoane cu funcţii de demnitate publica se va efectua cu aprobarea primului-ministru.
(3) Pentru verificarea sesizarilor primite, declanşarea acţiunilor de control se face cu aprobarea primului-ministru, iar împuternicirea de control este semnatã de secretarul de stat, şef al Departamentului de Control al Guvernului.
(4) Sinteza constatãrilor rezultate din controalele şi verificãrile efectuate, cuprinzând propunerile formulate de Departamentul de Control al Guvernului, va fi prezentatã spre aprobare primului-ministru.
(5) Notele de control care pun în evidenta fapte de natura infractionala sunt transmise, de îndatã, organelor de urmãrire penalã, sub semnatura primului-ministru, la propunerea secretarului de stat, şef al Departamentului de Control al Guvernului.
(6) Sinteza notelor de control ale Departamentului de Control al Guvernului, aprobatã de primul-ministru, se transmite de îndatã conducãtorilor instituţiilor vizate. În termen de 15 zile aceştia vor prezenta, în scris, primului-ministru modul de rezolvare a cazului semnalat.
ART. 4
În exercitarea atribuţiilor de serviciu, personalul Departamentului de Control al Guvernului este îndreptãţit sa solicite documente, informaţii şi date referitoare la aspectele care fac obiectul activitãţii de control. Punerea la dispoziţie a acestora se va face în conformitate cu prevederile legale.
ART. 5
Personalul cu atribuţii de control se bucura de protecţia legii şi poate solicita sprijinul organelor competente.
ART. 6
(1) Conducerea Departamentului de Control al Guvernului este exercitatã de un secretar de stat, şef al Departamentului de Control al Guvernului, ajutat de un subsecretar de stat.
(2) În exercitarea atribuţiilor care îi revin, secretarul de stat, şef al Departamentului de Control al Guvernului, emite ordine cu caracter intern.
ART. 7
(1) Structura organizatoricã a Departamentului de Control al Guvernului este prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
(2) Statul de personal şi numãrul maxim de posturi al Departamentului de Control al Guvernului se aproba prin decizie a primului-ministru.
ART. 8
Resursele financiare necesare functionarii Departamentului de Control al Guvernului sunt cuprinse în bugetul Secretariatului General al Guvernului.
ART. 9
În termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, secretarul de stat, şef al Departamentului de Control al Guvernului, va elabora Regulamentul de organizare şi funcţionare a Departamentului de Control al Guvernului, parte componenta a Regulamentului de organizare şi funcţionare a aparatului de lucru al Guvernului.
ART. 10
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga orice dispoziţii contrare.

PRIM-MINISTRU
RADU VASILE


Contrasemneazã:


───────────────-
Secretarul general
al Guvernului,
Radu Stroe

Secretar de stat,
şeful Departamentului
de Control al Guvernului,
Ovidiu Grecea


ANEXA 1






DEPARTAMENTUL DE CONTROL AL GUVERNULUI


┌───────────────────┐
│ SECRETAR DE STAT │
└───────────────────┘
┌──────────┐ │
│ CABINET │────────────│
└──────────┘ │

┌──────────────────────┐
│ SUBSECRETAR DE STAT │
└──────────────────────┘
┌──────────┐ │
│ CABINET │────────────│
└──────────┘ │

┌────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
┌───────────┐ ┌───────────┐ ┌────────────┐ ┌─────────────┐ ┌─────────────┐
│Direcţia de│ │Direcţia de│ │Direcţia de │ │Direcţia de │ │Direcţia de │
│control al │ │control al │ │control al │ │control al │ │control al │
│realizãrii │ │activitãţi-│ │activitãţi- │ │activitãţii │ │activitãţilor│
│reformei │ │lor care │ │lor finan- │ │ministerelor │ │de protecţie │
│economico- │ │afecteazã │ │ciar-bancare│ │şi a instala-│ │economico- │
│administra-│ │siguranta │ │de asigurãri│ │tiilor subor-│ │socialã, a │
│tive, pri- │ │nationala │ │şi investi- │ │donate │ │mediului şi │
│vatizarii │ │prin acti- │ │tii │ │Guvernului │ │sãnãtãţii │
│şi aplica- │ │uni de cri-│ │ │ │ │ │populaţiei │
│rii meca- │ │ma organi- │ │ │ │ │ │ │
│nismelor │ │zata şi │ │ │ │ │ │ │
│de piata │ │corupţie │ │ │ │ │ │ │
└───────────┘ └───────────┘ └────────────┘ └─────────────┘ └─────────────┘




───────────────-
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016