ANEXA 1
PROGRAMUL NAŢIONAL
de creştere a calitãţii serviciilor hoteliere
şi de lansare a marcii "Q"
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr.
crt. Denumirea acţiunii Realizator Termen
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Elaborarea condiţiilor şi criteriilor Ministerul Turismului Semestrul II
de certificare a calitãţii serviciilor Asistenta 2003
hoteliere pentru acordarea marcii "Q" internationala
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Elaborarea condiţiilor şi criteriilor Ministerul Turismului Semestrul II
de cuantificare a calitãţii serviciilor Asistenta 2003
hoteliere pentru acordarea marcii "Q" internationala
Centrul Naţional de
Învãţãmânt Turistic
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Efectuarea unui sondaj în rândul Ministerul Turismului Semestrul II
turistilor romani şi strãini asupra Institutul Naţional 2003
calitãţii serviciilor de care au de Cercetare-
beneficiat în hotelurile din România Dezvoltare
în Turism
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Efectuarea demersurilor necesare în Ministerul Turismului Semestrul II
vederea obţinerii unei asistente Ministerul Integrãrii 2003
financiare comunitare pentru Europene
implementarea şi dezvoltarea sistemului
naţional de certificare a calitãţii
serviciilor hoteliere
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5. Susţinerea unei campanii de sensibi- Ministerul Turismului 2003
lizare a agenţilor economici şi a Asociaţiile 2004
publicului larg cu privire la semnifi- profesionale şi
catia marcii "Q" şi la implicatiile patronale din turism
asupra circulaţiei turistice
spre România
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6. Tipãrirea criteriilor de certificare Ministerul Turismului Semestrul II
a calitãţii serviciilor hoteliere şi Asociaţiile 2003
difuzarea acestora la agenţii profesionale şi
economici interesaţi, prin intermediul patronale din turism
asociaţiilor profesionale şi patronale
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7. Întocmirea şi tipãrirea de manuale Ministerul Turismului 2003
îndrumar pentru creşterea calitãţii Asistenta 2004
serviciilor hoteliere internationala
Centrul Naţional
de Învãţãmânt Turistic
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
8. Autoevaluarea situaţiei reale a Persoane fizice sau Semestrul I
calitãţii serviciilor prestate în juridice deţinãtoare 2004
hoteluri, în baza criteriilor de de hoteluri
certificare a calitãţii serviciilor
hoteliere
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
9. Abilitarea structurilor necesare Ministerul Turismului Semestrul II
pentru acordarea de asistenta tehnica 2003
agenţilor economici deţinãtori de
hoteluri, în vederea obţinerii
marcii "Q"
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
10. Înfiinţarea Comisiei naţionale pentru Ministerul Turismului Semestrul II
acordarea marcii "Q" Asociaţiile 2003
profesionale şi
patronale din turism
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
11. Prevederea în bugetul Ministerului Ministerul Turismului 2003
Turismului a fondurilor insumand 2004
5 miliarde lei anual, necesare
elaborãrii şi implementarii
sistemului naţional de certificare
a calitãţii
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────