Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 663 din 12 iulie 2001  privind infiintarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Energie - ICEMENERG Bucuresti    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 663 din 12 iulie 2001 privind infiintarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Energie - ICEMENERG Bucuresti

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 427 din 31 iulie 2001
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României precum şi ale art. 18 alin. (1) şi <>art. 25 din Ordonanta Guvernului nr. 25/1995 privind reglementarea organizãrii şi finanţãrii activitãţii de cercetare-dezvoltare, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 51/1996 , cu modificãrile ulterioare,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Se înfiinţeazã Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Energie - ICEMENERG Bucureşti prin reorganizarea Societãţii Comerciale "Institutul de Cercetãri şi Modernizãri Energetice - ICEMENERG" - S.A. Bucureşti, care se desfiinţeazã.
(2) Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Energie - ICEMENERG Bucureşti este persoana juridicã romana aflatã în coordonarea Ministerului Industriei şi Resurselor şi funcţioneazã în baza prevederilor <>art. 17-21 din Ordonanta Guvernului nr. 25/1995 privind reglementarea organizãrii şi finanţãrii activitãţii de cercetare-dezvoltare, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 51/1996 , cu modificãrile ulterioare.
(3) Sediul Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Energie - ICEMENERG Bucureşti este în municipiul Bucureşti, Bd Energeticienilor nr. 8, sectorul 3.
(4) Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Energie - ICEMENERG Bucureşti îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare, precum şi cu regulamentul de organizare şi funcţionare prevãzut în anexa nr. 1.
ART. 2
Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Energie - ICEMENERG Bucureşti are în principal ca obiect de activitate cercetarea fundamentalã şi aplicativa, ingineria, dezvoltarea tehnologicã, studiile necesare în vederea elaborãrii strategiilor şi consultanţa în domeniul energiei electrice şi termice.
ART. 3
(1) Structura organizatoricã a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Energie - ICEMENERG Bucureşti este prevãzutã în anexa nr. 2.
(2) Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Energie - ICEMENERG Bucureşti poate infiinta în cadrul structurii sale organizatorice subunitati fãrã personalitate juridicã necesare pentru realizarea obiectului sau de activitate.
ART. 4
(1) Conducerea Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Energie - ICEMENERG Bucureşti revine consiliului de administraţie format din 5 membri.
(2) Membrii consiliului de administraţie se numesc şi se revoca prin ordin al ministrului industriei şi resurselor, cu acordul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii.
(3) Conducerea executivã a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Energie - ICEMENERG Bucureşti este asigurata de directorul general care este şi preşedintele consiliului de administraţie.
(4) Conducerea operativã a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Energie - ICEMENERG Bucureşti este asigurata de un comitet de direcţie.
(5) Orientarea şi coordonarea activitãţii tehnico-ştiinţifice a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Energie - ICEMENERG Bucureşti sunt asigurate de consiliul ştiinţific.
(6) Atribuţiile consiliului de administraţie, ale directorului general, ale comitetului de direcţie şi ale consiliului ştiinţific sunt prevãzute în regulamentul de organizare şi funcţionare.
ART. 5
(1) Patrimoniul Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Energie - ICEMENERG Bucureşti, stabilit pe baza bilanţului contabil încheiat la data de 31 martie 2001, actualizat conform reglementãrilor legale, este de 61.755.358 mii lei, din care imobilizari corporale în valoare de 20.915.771 mii lei şi imobilizari necorporale în valoare de 19.860 mii lei.
(2) Activul şi pasivul Societãţii Comerciale "Institutul de Cercetãri şi Modernizãri Energetice - ICEMENERG" - S.A. Bucureşti se preiau pe baza de protocol de predarepreluare de cãtre Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Energie - ICEMENERG Bucureşti, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 6
(1) Personalul Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Energie - ICEMENERG Bucureşti se preia prin transfer de la Societatea Comercialã "Institutul de Cercetãri şi Modernizãri Energetice - ICEMENERG" - S.A. Bucureşti şi îşi pãstreazã salariile avute la data transferului pana la negocierea noului contract colectiv de munca.
(2) Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementãrilor cuprinse în contractul colectiv de munca, în limita fondului total destinat plãţii salariilor, prevãzut în bugetul de venituri şi cheltuieli.
(3) Noul contract colectiv de munca va fi negociat şi înregistrat la Direcţia generalã de munca şi solidaritate socialã a municipiului Bucureşti în termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 7
Construcţiile, anexele şi terenul aferent, situate în municipiul Bucureşti, Bd Energeticienilor nr. 8, calea Vitan nr. 293 şi Bd Energeticienilor nr. 13-15, precum şi în municipiul Craiova, judeţul Dolj, str. Bibescu Voda nr. 1 şi str. Bucovat nr. 82, în care a funcţionat Societatea Comercialã "Institutul de Cercetãri şi Modernizãri Energetice - ICEMENERG" - S.A. Bucureşti, trec în administrarea Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Energie - ICEMENERG Bucureşti.
ART. 8
Statutul de institut naţional de cercetare-dezvoltare se reînnoieşte prin reacreditare care are loc într-un interval de maximum 5 ani.
ART. 9
La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Energie - ICEMENERG Bucureşti preia toate drepturile şi este ţinut de toate obligaţiile Societãţii Comerciale "Institutul de Cercetãri şi Modernizãri Energetice - ICEMENERG" - S.A. Bucureşti, în mãsura în care potrivit reglementãrilor legale sau contractuale acestea nu se sting, şi se substituie în toate litigiile în curs ale Societãţii Comerciale "Institutul de Cercetãri şi Modernizãri Energetice - ICEMENERG" - S.A. Bucureşti.
ART. 10
(1) Finanţarea Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Energie - ICEMENERG Bucureşti se asigura din surse proprii, din alocaţii de la bugetul de stat, în condiţiile legii, din credite bancare şi din alte surse atrase.
(2) Pentru semestrul II al anului în curs finanţarea Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Energie - ICEMENERG Bucureşti se asigura din surse proprii, din credite bancare şi din alte surse atrase.
ART. 11
Ministerul Industriei şi Resurselor, în calitate de minister coordonator, poate cuprinde în bugetul sau de venituri şi cheltuieli fondurile necesare Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Energie - ICEMENERG Bucureşti pentru realizarea unor investiţii, dotãri, aparatura, echipamente şi instalaţii.
ART. 12
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 13
Anexa nr. 3 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 19/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Industriei şi Resurselor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 17 din 10 ianuarie 2001, se completeazã cu punctul 33 cu urmãtorul cuprins:
"33. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Energie - ICEMENERG Bucureşti."

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul industriei
şi resurselor,
Dan Ioan Popescu

Ministru delegat la
Ministerul Educaţiei
şi Cercetãrii -
pentru activitatea
de cercetare,
Şerban Constantin Valeca

Ministrul muncii
şi solidaritãţii sociale,
Marian Sarbu

p. Ministrul Autoritãţii
pentru Privatizare
şi Administrarea
Participatiilor Statului,
Iacob Zelenco,
secretar de stat

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu


ANEXA 1

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Institutului Naţional de
Cercetare-Dezvoltare pentru Energie - ICEMENERG Bucureşti

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Energie - ICEMENERG Bucureşti, denumit în continuare institut, este persoana juridicã romana aflatã în coordonarea Ministerului Industriei şi Resurselor, care funcţioneazã în baza prevederilor legale în vigoare şi a prezentului regulament.
ART. 2
(1) Structura organizatoricã a institutului este prevãzutã în anexa nr. 2 la hotãrârea Guvernului.
(2) Institutul poate infiinta în cadrul structurii sale subunitati fãrã personalitate juridicã, necesare în vederea realizãrii obiectului sau de activitate, în condiţiile legii. Modalitatea de constituire a acestora şi relaţiile lor în cadrul institutului şi cu terţii sunt reglementate prin prezentul regulament de organizare şi funcţionare.

CAP. 2
Scopul şi obiectul de activitate

ART. 3
Institutul este înfiinţat în scopul desfãşurãrii activitãţii de cercetare ştiinţificã, dezvoltare tehnologicã şi inginerie în domeniul energiei, prin participarea la elaborarea strategiei de dezvoltare a domeniului şi la realizarea cu prioritate a obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice cuprinse în Planul naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare, precum şi prin activitãţi de inginerie şi consultanţa pentru soluţionarea unor probleme concrete din domeniul energiei.
ART. 4
(1) Obiectul de activitate al institutului consta în:
A. Activitãţi de cercetare-dezvoltare:
a) în cadrul Planului naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare realizeazã cercetãri fundamentale şi aplicative în domeniul energiei electrice şi termice, şi anume:
- modele de analiza şi decizie pentru modificãri structurale, tehnologice şi de management în sectorul energiei electrice şi termice, în vederea unei dezvoltãri economice şi sociale durabile;
- modele şi studii de planificare integrata a resurselor de energie, la nivel naţional şi local;
- tehnologii curate de producere a energiei electrice şi termice, inclusiv combustibili pentru acestea;
- tehnologii pentru reducerea impactului negativ asupra mediului;
- tehnologii pentru surse regenerabile de energie;
- tehnologii avansate de conservare a energiei;
- tehnologii de stocare a energiei pe termen scurt, mediu şi lung;
- sisteme avansate de management al proceselor din domeniul energiei;
- tehnologii şi materiale pentru creşterea eficientei utilizãrii energiei în industrie, locuinţe şi în sectorul tertiar;
- tehnologii şi materiale de mentenanta şi metode de diagnoza;
- tehnologii şi materiale pentru reabilitarea şi protejarea echipamentului şi a construcţiilor din sistemele de alimentare cu energie;
- tehnologii de compatibilitate electromagnetica;
- tehnologii de tratare şi valorificare a deşeurilor nenucleare din industria energiei electrice şi termice;
b) studii pentru elaborarea strategiilor de diagnoza şi prognoza privind dezvoltarea domeniului ştiinţei şi tehnologiei energiei;
c) cercetare aplicativa şi/sau dezvoltare tehnologicã pentru soluţionarea unor probleme concrete din domeniul energiei.
B. Activitãţi de inginerie şi consultanţa din domeniul energiei:
a) probe şi mãsurãtori pentru echipamente energetice;
b) soluţii pentru reabilitarea/modernizarea instalaţiilor energetice;
c) diagnoza, mãsurãtori, teste, încercãri, monitorizari;
d) tehnologii specifice echipamentelor energetice;
e) studii de impact, bilanţuri de mediu;
f) expertize şi puneri în funcţiune;
g) analize de avarii;
h) audituri, certificari;
i) asistenta tehnica.
C. Activitãţi conexe activitãţii de cercetare-dezvoltare:
a) recepţia, administrarea şi valorificarea rezultatelor cercetãrilor în domeniu, finanţate din fonduri publice;
b) consultanţa de specialitate acordatã instituţiilor publice centrale şi locale în pregãtirea deciziilor de politica interna şi externa;
c) participarea la îndeplinirea obligaţiilor României, care decurg din tratatele şi convenţiile semnate în domeniul energiei;
d) participarea ca membru în organizaţiile ştiinţifice internaţionale de interes deosebit pentru România;
e) atragerea de fonduri pentru desfãşurarea programelor de cercetare-dezvoltare naţionale din: industrie, sectorul bancar-financiar, alte organizaţii interne şi internaţionale;
f) integrarea cercetãrii cu învãţãmântul;
g) organizarea manifestãrilor tehnico-ştiinţifice de interes naţional în domeniul energiei, precum şi a unor intalniri cu reprezentanţi de înalt nivel ai instituţiilor publice, pentru a se discuta probleme de interes comun din domeniile energie, economie şi ecologie;
h) sprijinirea prin acţiuni specifice, inclusiv material, a afirmarii personalitatilor ştiinţifice din România pe arena internationala;
i) asistenta tehnica, furnizare de servicii ştiinţifice şi tehnologice agenţilor economici sau oricãror beneficiari interesaţi;
j) testare şi certificare de produse.
D. Elaborare de normative tehnice şi economice de interes naţional privind asigurarea cerinţelor fundamentale din domeniul energiei electrice şi termice
E. Formare şi specializare de cercetãtori, personal tehnic de specialitate din industrie şi din serviciile în domeniul energiei
F. Activitãţi de informare-documentare, editare şi tipãrire a publicaţiilor de specialitate
G. Activitate de transfer tehnologic al rezultatelor cercetãrii cãtre alte unitãţi de cercetare interesate sau cãtre agenţi economici
H. Valorificarea rezultatelor cercetãrilor din domeniul energiei prin implementarea în industrie şi în alte unitãţi interesate.
(2) Activitãţile menţionate la alin. (1) lit. A-H pot fi efectuate şi în cadrul unor programe sau contracte externe.

CAP. 3
Patrimoniul

ART. 5
Patrimoniul institutului, stabilit pe baza bilanţului contabil încheiat la data de 31 martie 2001, este de 61.755.358 mii lei, din care imobilizari corporale în valoare de 20.915.771 mii lei şi imobilizari necorporale în valoare de 19.860 mii lei. Activul şi pasivul se preiau pe baza de protocol de predare-preluare de la Societatea Comercialã "Institutul de Cercetãri şi Modernizãri Energetice - ICEMENERG" - S.A. Bucureşti, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 6
(1) Institutul administreazã cu diligenta unui bun proprietar bunuri proprietate publica, precum şi alte bunuri dobândite, în condiţiile legii. Bunurile proprietate publica, precum şi cele dobândite din fonduri publice se afla în administrarea institutului şi se evidenţiazã distinct în patrimoniul acestuia.
(2) Rezultatele cercetãrilor concretizate în active corporale şi necorporale, efectuate şi finalizate din fonduri publice sau din alte fonduri, sunt bunuri dobândite şi trec în administrarea institutului, dacã prin contract nu se prevede altfel, şi se înregistreazã în evidenta contabila a acestuia.
(3) În exercitarea drepturilor sale institutul poseda şi foloseşte bunurile aflate în patrimoniul sau şi, dupã caz, dispune de acestea în condiţiile legii, în scopul realizãrii obiectului sau de activitate, beneficiind de rezultatele utilizãrii acestora.
(4) Concesionarea sau închirierea unor subunitati, servicii sau activitãţi se poate face numai în scopul stimulãrii transferului rezultatelor activitãţilor de cercetare-dezvoltare, în condiţiile prevederilor legale corespunzãtoare, cu aprobarea Ministerului Industriei şi Resurselor, în calitate de organ coordonator, şi cu avizul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii.
(5) Patrimoniul institutului poate fi modificat conform prevederilor legale în vigoare.

CAP. 4
Structura organizatoricã şi funcţionalã

ART. 7
(1) Institutul poate avea în structura subunitati fãrã personalitate juridicã, secţii, laboratoare şi alte structuri organizatorice necesare în vederea realizãrii obiectului sau de activitate.
(2) În funcţie de specificul activitãţii se pot organiza colective specializate sau colective interdisciplinare.
(3) Directorul general stabileşte relaţiile dintre subunitatile aflate în structura institutului, precum şi relaţiile acestora cu terţii şi poate acorda conducãtorilor acestora împuterniciri de reprezentare în numele institutului, cu avizul consiliului de administraţie.
ART. 8
Conducãtorii subunitatilor din structura institutului rãspund în fata consiliului de administraţie şi a directorului general de îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilitãţilor şi competentelor încredinţate de aceştia.

CAP. 5
Organele de conducere

ART. 9
(1) Conducerea institutului este asigurata de:
- consiliul de administraţie;
- directorul general.
(2) Orientarea şi coordonarea activitãţii tehnico-ştiinţifice a institutului sunt asigurate de consiliul ştiinţific.
Consiliul de administraţie
ART. 10
(1) Consiliul de administraţie este format din 5 membri numiţi pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reînnoit.
(2) Consiliul de administraţie este alcãtuit din:
- un preşedinte;
- un vicepreşedinte;
- 3 membri.
ART. 11
(1) Din consiliul de administraţie fac parte în mod obligatoriu:
a) directorul general al institutului - preşedinte;
b) un reprezentant al Ministerului Industriei şi Resurselor;
c) un reprezentant al Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii;
d) un reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice;
e) preşedintele consiliului ştiinţific.
(2) Consiliul de administraţie îşi desemneazã vicepreşedintele.
(3) Numirea membrilor consiliului de administraţie se face prin ordin al ministrului industriei şi resurselor, cu avizul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, la propunerea conducatorului autoritãţii de la care aceştia provin.
(4) Revocarea membrilor consiliului de administraţie pentru abateri grave sau lipsa de activitate în executarea mandatului se face de acelaşi organ care a fãcut numirea.
ART. 12
Membrii consiliului de administraţie sunt cetãţeni romani care:
a) îşi pãstreazã calitatea de angajat la institutul sau la unitatea de la care provin şi toate drepturile şi obligaţiile derivând din aceasta calitate;
b) sunt plãtiţi pentru activitatea desfasurata cu o indemnizaţie lunarã stabilitã de consiliul de administraţie;
c) nu pot face parte din mai mult de doua consilii de administraţie şi nu pot participa în aceeaşi calitate la societãţi comerciale cu care institutul are relaţii contractuale sau interese contrare.
ART. 13
Sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administraţie cei care, personal ori soţul/sotia, copiii sau rudele pana la gradul al doilea inclusiv, sunt, în acelaşi timp, patroni sau asociaţi la societãţi comerciale cu capital privat cu acelaşi profil sau cu care institutul se afla în relaţii comerciale directe ori concurente.
ART. 14
Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea în baza regulamentului propriu de funcţionare şi cu respectarea legislaţiei în vigoare. Acesta hotãrãşte în problemele privind activitatea institutului, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în competenta altor organe.
ART. 15
Consiliul de administraţie are în principal urmãtoarele atribuţii:
a) aproba regulamentul propriu de funcţionare;
b) avizeazã modificarea structurii organizatorice şi functionale a institutului, înfiinţarea, desfiinţarea şi comasarea de subunitati din structura institutului;
c) aproba, la propunerea consiliului ştiinţific, strategia şi programele concrete de dezvoltare a institutului, de introducere a unor tehnologii de vârf şi de modernizare a celor existente, în concordanta cu strategia generalã a domeniului propriu;
d) aproba programul de cercetare-dezvoltare pe care îl înainteazã Colegiului consultativ pentru cercetare-dezvoltare şi inovare;
e) analizeazã şi avizeazã proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli şi îl depune la Ministerul Industriei şi Resurselor în vederea aprobãrii prin hotãrâre a Guvernului;
f) analizeazã şi avizeazã bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, pe care le supune spre aprobare Ministerului Industriei şi Resurselor, şi aproba raportul de gestiune asupra activitãţii desfãşurate de institut în anul precedent;
g) analizeazã raportarea semestriala privind activitatea realizatã de institut şi aproba mãsuri pentru desfãşurarea acesteia în condiţii de echilibru al bugetului de venituri şi cheltuieli;
h) analizeazã, aproba sau, dupã caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investiţiile care urmeazã sa fie realizate de institut;
i) propune spre aprobare, în condiţiile legii, majorarea sau diminuarea patrimoniului, concesionarea, închirierea sau locaţia de gestiune a unor bunuri, servicii, subunitati de producţie din patrimoniul institutului;
j) aproba asocierea institutului cu terţe persoane juridice, în vederea realizãrii de activitãţi comune care prezintã interes pentru asociaţi şi care se încadreazã în obiectul de activitate al institutului, cu respectarea prevederilor legale;
k) aproba valorificarea bunurilor dobândite, cu respectarea prevederilor legale;
l) fundamenteazã şi prezintã Ministerului Industriei şi Resurselor propuneri pentru asigurarea de fonduri prin bugetul de venituri şi cheltuieli al acestuia şi pentru finanţarea obiectivelor de interes public specifice activitãţii institutului;
m) aproba volumul creditelor bancare prevãzute la art. 35 şi stabileşte modul de rambursare a acestora;
n) aproba utilizarea disponibilitãţilor în valuta;
o) aproba, în condiţiile legii, sistemul de salarizare, modul de corelare stimulativa a salariilor cu nivelul studiilor, cu competenta şi cu munca efectiv prestatã, respectându-se prevederile contractului colectiv de munca la nivelul institutului;
p) aproba mandatul pentru negocierea contractului colectiv de munca;
q) executa orice alte atribuţii stabilite potrivit prevederilor legale.
ART. 16
(1) Consiliul de administraţie se întruneşte o data pe luna sau ori de câte ori interesele institutului o cer, convocarea acestuia fãcându-se de cãtre preşedinte sau la solicitarea a cel puţin 3 membri ai consiliului de administraţie.
(2) Dezbaterile consiliului de administraţie sunt conduse de preşedintele consiliului, iar în lipsa acestuia, de cãtre vicepreşedinte.
ART. 17
(1) Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea în prezenta a cel puţin doua treimi din numãrul membrilor sãi. Dacã nu este îndeplinitã aceasta condiţie, şedinţa consiliului de administraţie poate fi reprogramata într-un interval de cel mult 15 zile, având aceeaşi ordine de zi.
(2) Hotãrârile consiliului de administraţie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi, dar nu mai puţin de jumãtate plus unu din numãrul total al membrilor.
ART. 18
La şedinţele consiliului de administraţie participa, în calitate de invitat permanent, un delegat al sindicatului reprezentativ sau, în lipsa acestuia, un reprezentant al salariaţilor care nu sunt membri de sindicat.
ART. 19
Pentru luarea unor decizii complexe consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiza consilieri şi consultanţi din diferite sectoare de activitate. Activitatea acestora va fi remuneratã conform prevederilor legale.
ART. 20
(1) Membrii consiliului de administraţie sunt rãspunzãtori, în condiţiile legii, pentru îndeplinirea atribuţiilor şi a obligaţiilor lor.
(2) Membrii consiliului de administraţie care s-au impotrivit luãrii unei decizii care s-a dovedit pãgubitoare pentru institut nu rãspund dacã au consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de şedinţe al consiliului de administraţie şi dacã au anuntat în scris despre aceasta organul coordonator.
(3) Membrii consiliului de administraţie care nu au respectat prevederile art. 13 rãspund pentru daunele cauzate institutului ca urmare a acestui fapt.
ART. 21
În primul trimestru al fiecãrui an consiliul de administraţie prezintã Ministerului Industriei şi Resurselor un raport asupra activitãţii desfãşurate în anul precedent şi asupra programului de activitate pentru anul în curs.
ART. 22
Secretariatul consiliului de administraţie este asigurat de institut; atribuţiile secretariatului sunt prevãzute în regulamentul de funcţionare a consiliului de administraţie.
Comitetul de direcţie
ART. 23
Conducerea operativã a institutului este asigurata de un comitet de direcţie format din directorul general, directorul economic, secretarul ştiinţific, precum şi directorii centrelor din structura organizatoricã a institutului.
ART. 24
Comitetul de direcţie stabileşte acţiunile concrete necesare pentru realizarea obiectivelor rezultate din:
a) strategia programelor de dezvoltare a institutului;
b) programul anual de cercetare-dezvoltare;
c) bugetul de venituri şi cheltuieli;
d) programul de investiţii;
e) sistemul de asigurare a calitãţii;
f) alte obligaţii.
ART. 25
Comitetul de direcţie se întruneşte decadal şi ori de câte ori interesele institutului o impun.
ART. 26
(1) La nivelul subunitatilor din structura organizatoricã a institutului se organizeazã şi funcţioneazã comitetul de conducere care îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu propriul regulament de organizare şi funcţionare, aprobat de consiliul de administraţie al institutului, şi este prezidat de directorul subunitatii respective.
(2) Comitetul de conducere exercita atribuţii şi are raspunderi în limita competentelor stabilite de directorul general al institutului şi aprobate de consiliul de administraţie.
Directorul general
ART. 27
Activitatea curenta a institutului este condusã de directorul general, numit prin ordin al ministrului industriei şi resurselor cu acordul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii dintre cercetatorii ştiinţifici principali care lucreazã în domeniu şi care au pregãtire managerialã.
ART. 28
Directorul general are, în principal, urmãtoarele atribuţii şi responsabilitãţi:
a) reprezintã, personal sau prin delegat, interesele institutului în relaţiile cu celelalte organe, organizaţii şi agenţi economici, precum şi cu persoane fizice din ţara şi din strãinãtate;
b) stabileşte atribuţiile, competentele şi relaţiile compartimentelor de la toate nivelurile organizatorice ale institutului, precum şi relaţiile acestora cu terţii;
c) propune modificarea structurii organizatorice a institutului;
d) asigura negocierea contractului colectiv de munca la nivelul institutului şi a salariilor personalului din institut, prin comitetul de direcţie, şi aproba salariile rezultate din negocierea directa;
e) numeşte şi revoca conducãtorii compartimentelor de munca din aparatul propriu, precum şi directorii din structura organizatoricã a institutului, cu avizul consiliului de administraţie;
f) angajeazã şi concediazã personalul institutului în condiţiile legii şi ale contractelor colective de munca;
g) aproba comisiile de concurs pentru promovarea pe funcţiile de cercetator ştiinţific principal gradele I, II şi III şi de cercetator ştiinţific, la propunerea consiliului ştiinţific;
h) are atribuţii şi raspunderi similare unui ordonator de credite pentru sumele alocate institutului de la bugetul de stat, în condiţiile <>art. 21 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 25/1995 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 51/1996 , cu modificãrile ulterioare, şi ale <>art. 12 din Ordonanta Guvernului nr. 8/1997 privind stimularea cercetãrii ştiinţifice, dezvoltãrii tehnologice şi inovarii, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 95/1998, cu modificãrile ulterioare;
i) rãspunde de administrarea întregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale;
j) adopta mãsuri şi urmãreşte realizarea operaţiunilor de comerţ interior şi exterior prin compartimentele proprii specializate;
k) exercita atribuţiile şi are rãspunderile care îi revin din prevederile legale, aproba şi ia mãsuri privind activitatea institutului, cu excepţia celor date, potrivit reglementãrilor legale, în competenta altor organe;
l) exercita orice alte atribuţii care îi sunt delegate de consiliul de administraţie;
m) poate delega, în condiţiile legii, o parte dintre atribuţiile sale celorlalte persoane din conducerea institutului.
Consiliul ştiinţific
ART. 29
(1) Consiliul ştiinţific este format din 15 membri, reprezentând toate compartimentele ştiinţifice din cadrul institutului.
(2) Consiliul ştiinţific este alcãtuit din cercetãtori cu realizari deosebite, cu capacitate de sinteza şi de prospectare în domeniu, cadre didactice din învãţãmântul superior, salariaţi ai institutului sau din afarã acestuia, aleşi prin vot secret de cãtre cadrele cu studii superioare din institut.
(3) Consiliul ştiinţific este condus de un preşedinte şi un vicepreşedinte, aleşi pe o perioada de 2 ani, prin vot secret, de cãtre membrii consiliului. Din consiliul ştiinţific fac parte de drept directorul general, directorii centrelor, secretarul ştiinţific al institutului şi, în calitate de invitat permanent, un delegat al sindicatului reprezentativ sau, în lipsa acestuia, un reprezentant al salariaţilor care nu sunt membri de sindicat.
(4) Consiliul ştiinţific se organizeazã şi funcţioneazã în conformitate cu regulamentul propriu, aprobat de consiliul de administraţie.
ART. 30
Atribuţiile principale ale consiliului ştiinţific sunt urmãtoarele:
a) participa la elaborarea strategiei de dezvoltare a activitãţii de cercetare-dezvoltare şi la elaborarea de propuneri pentru Planul naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare şi pentru Programul naţional de cercetare ştiinţificã şi dezvoltare tehnologicã;
b) propune spre aprobare consiliului de administraţie programul anual de cercetare-dezvoltare şi inovare al institutului;
c) contribuie la realizarea obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice ale Planului naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare şi ale Programului naţional de cercetare ştiinţificã şi dezvoltare tehnologicã;
d) examineazã şi avizeazã proiectele de cercetare ştiinţificã, precum şi realizarea acestora;
e) avizeazã hotãrârile care implica politica de cercetare a institutului şi a ramurii de cercetare-dezvoltare;
f) propune mãsuri pentru perfecţionarea profesionalã şi încadrarea personalului de cercetare în grade profesionale;
g) face propuneri privind modul de organizare a concursurilor de încadrare şi promovare a personalului de cercetare;
h) propune comisiile de concurs pentru promovarea pe funcţiile atestabile şi confirma rezultatele concursului pentru funcţiile de cercetator ştiinţific principal gradele I, II, III şi de cercetator ştiinţific;
i) organizeazã şi coordoneazã desfãşurarea acţiunilor cu caracter ştiinţific;
j) avizeazã acţiunile de cooperare interne şi internaţionale cu scop ştiinţific;
k) avizeazã acordarea de burse de studii şi stagii de perfecţionare în ţara şi în strãinãtate.

CAP. 6
Bugetul de venituri şi cheltuieli şi administrarea acestuia.
Relaţii financiare

ART. 31
(1) Institutul întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, potrivit normelor metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor Publice.
(2) Bilanţul contabil anual se avizeazã de consiliul de administraţie, se aproba de Ministerul Industriei şi Resurselor, se transmite Ministerului Finanţelor Publice şi se publica în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
ART. 32
(1) Veniturile şi cheltuielile institutului se stabilesc prin bugetul de venituri şi cheltuieli, pentru fiecare exerciţiu financiar.
(2) Bugetul de venituri şi cheltuieli se aproba de cãtre Guvern, la propunerea Ministerului Industriei şi Resurselor, cu avizul Ministerului Finanţelor Publice şi al Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale.
ART. 33
Corelat cu contractele încheiate pentru activitatea programata, institutul determina anual volumul de venituri de realizat şi cheltuielile totale de efectuat.
ART. 34
Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementãrilor cuprinse în contractul colectiv de munca, în limita fondului total destinat plãţii salariilor, prevãzut în bugetul de venituri şi cheltuieli.
ART. 35
(1) Pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situaţia în care în cursul unui an resursele financiare ale institutului nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite cu bãnci, în valoare de cel mult 20% din veniturile brute în termeni reali, realizate în anul precedent.
(2) Contractarea de credite peste plafonul stabilit se face cu aprobarea Ministerului Finanţelor Publice, conform prevederilor legii bugetare anuale.
ART. 36
(1) Institutul hotãrãşte cu privire la investiţiile care urmeazã sa fie realizate, potrivit obiectului sau de activitate, finanţarea efectuandu-se din surse proprii şi din credite bancare, cu excepţia investiţiilor care intra sub incidenta prevederilor <>art. 6 şi 11 din Ordonanta Guvernului nr. 15/1993 privind unele mãsuri pentru restructurarea activitãţii regiilor autonome.
(2) În cazul investiţiilor, altele decât cele prevãzute la <>art. 6 din Ordonanta Guvernului nr. 15/1993 , finanţate integral sau parţial de la bugetul de stat, limita de finanţare se aproba o data cu legile de adoptare a acestora, iar institutul are obligaţia ca în execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli sa se încadreze în alocaţiile bugetare aprobate.
(3) Execuţia investiţiilor prevãzute la alin. (1) şi (2) se adjudeca pe baza de licitaţie publica, potrivit legislaţiei privind achiziţiile publice.
ART. 37
(1) Operaţiunile de încasãri şi plati ale institutului se efectueazã prin conturi deschise la bãnci cu sediul în România.
(2) Institutul poate efectua operaţiuni de încasãri şi plati în lei şi în valuta prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casa şi a normativelor de disciplina financiar-valutare, stabilite prin actele normative în vigoare.
(3) Institutul poate efectua operaţiuni de comerţ exterior potrivit legii. Operaţiunile de încasãri şi plati cu strainatatea se vor efectua prin conturi bancare deschise la unitãţile bancare cu sediul în România.
ART. 38
Institutul îşi va organiza controlul financiar preventiv şi controlul financiar de gestiune potrivit legii.

CAP. 6
Reglementarea litigiilor

ART. 39
Litigiile institutului cu persoane fizice sau juridice, nesolutionate pe cale amiabila, sunt supuse spre rezolvare instanţelor de judecata romane competente, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

CAP. 8
Dispoziţii finale

ART. 40
Prezentul regulament de organizare şi funcţionare se completeazã cu celelalte reglementãri legale aplicabile institutelor de cercetare-dezvoltare.
ART. 41
Statutul de institut naţional de cercetare-dezvoltare se reînnoieşte prin reacreditare, care are loc într-un interval de maximum 5 ani.



ANEXA 2

(Numãrul maxim de posturi = 450)

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare
pentru Energie - ICEMENERG Bucureşti

┌──────────────────────────┐
│Consiliul de administraţie│
└────────────┬─────────────┘

┌────────────────────┐ ┌───────┴────────┐
│CONSILIUL ŞTIINŢIFIC├──┬──────┤DIRECTOR GENERAL│
└────────────────────┘ │ └───────┬────────┘
┌───────────────────┐ │ │
│SECRETAR ŞTIINŢIFIC├───┘ │
└───────────────────┘ │
┌──────────┐ │ ┌───────────────┐
│ SERVICIUL├───┼──┤OFICIUL JURIDIC│
│MANAGEMENT│ │ └───────────────┘
└──────────┘ │
┌─────────┐ │
│SERVICIUL│ │ ┌──────────────────┐
│CONTRACTE├───┼──────────────┤DIRECŢIA ECONOMICĂ│
└─────────┘ │ └─────┬────────────┘
│ ┌─────────┴───────┐
┌───────────────────────┐ │ ┌───────┴─────┐ ┌───────┴──────┐
│ Biroul AQ - ASIGURAREA├──┤ │ SERVICIUL │ │ SERVICIUL │
│ CALITĂŢII │ │ │ FINANCIAR │ │ADMINISTRAŢIE,│
└───────────────────────┘ │ │CONTABILITATE│ │ PATRIMONIU, │
│ └─────────────┘ │APROVIZIONARE │
│ │ ŞI TRANSPORT │
│ └──────────────┘
┌─────────────────┬────────┼────────────────┬─────────────┐
┌─────────┴────────┐ ┌────┴──────┐ │ ┌─────────┴──────────┐ │
│CENTRU PRODUCERE │ │ CENTRU │ │ │CENTRU ENERGIE MEDIU│ │
│ENERGIE ELECTRICA │ │ TRANSPORT │ │ │ (CEM) │ │
│ŞI TERMICA (CPEET)│ │DISTRIBUŢIE│ │ │ DIRECTOR │ │
│ DIRECTOR │ │ ENERGIE │ │ └─────────┬──────────┘ │
└──────┬───────────┘ │ ELECTRICA │ │ │ │
│ │ (CTDEE) │ │ │ │
│ │ DIRECTOR │ │ │ │
│ └────┬──────┘ │ │ │
┌─────┼─────┐ ┌──────┼───────┐│ ┌─────┬───┴─┬─────┐ │
│ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │
┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴┴┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐
│ A │ │ B │ │ C │ │ D │ │ E │ │ F │ │ G │ │ H │ │ I │ │ J │ │ K │
└───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘



A = SECŢIA TERMOMECANICA (STM)
B = SECŢIA EXPERTIZA, DIAGNOZA METAL (SEDM)
C = SECŢIA AUTOMATIZĂRI, HIDRO - ŞI MAŞINI ELECTRICE (SAHME)
D = SECŢIA ECHIPAMENTE, STAŢII ŞI REŢELE ELECTRICE (SESR)
E = LABORATOR AUTOMATIZĂRI TELECOMUNICAŢII ŞI PROTECŢII (LATP)
F = OFICIUL DE DOCUMENTARE ÎN ENERGETICA (ODE)
G = SECŢIA POLITICI, REGLEMENTĂRI ŞI TEHNOLOGIA INFORMATIEI (SPRTI)
H = SECŢIA MEDIU ŞI ECOTEHNOLOGII (SME)
I = LABORATOR MATERIALE NOI (LMN)
J = LABORATOR UTILIZAREA EFICIENTA A ENERGIEI ŞI SURSE REGENERABILE (LUER)
K = SUCURSALA CRAIOVA

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016