──────────────────
p. Ministrul de interne,
Toma Zaharia,
secretar de stat
p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
Bucureşti, 23 ianuarie 2003.
Nr. 66.
ANEXA 1
METODOLOGIE
privind acordarea şi încetarea plãţii compensatiei lunare pentru chirie
1. Poliţiştii în activitate care sunt îndreptãţiţi, în condiţiile legii, sa beneficieze de compensaţia lunarã pentru chirie se vor adresa prin raport scris şefului unitãţii în care au fost mutati.
2. Raportul se înregistreazã la registratura unitãţii şi va conţine în mod obligatoriu urmãtoarele elemente:
a) numãrul şi data ordinului de mutare în interesul serviciului sau, dupã caz, ale ordinului de numire ca urmare a încadrãrii (reincadrarii) în cadrele de poliţie active ori absolvirii unei instituţii de învãţãmânt de profil a Ministerului de Interne;
b) date privind starea civilã şi numãrul copiilor aflaţi în întreţinere conform legii, domiciliul anterior mutãrii, situaţia locativã în noua localitate, precum şi orice alte date pe care le considera necesare;
c) numãrul şi data de înregistrare la administraţia financiarã ale contractului de închiriere (copia contractului de închiriere se va anexa la raport);
d) angajamentul de a raporta în scris, imediat, orice schimbare intervenita, de natura sa modifice cuantumul sau calitatea sa de beneficiar al compensatiei lunare pentru chirie;
e) declaraţia pe propria rãspundere ca datele prezentate în raport sunt reale, precum şi angajamentul de a restitui integral şi necondiţionat sumele încasate fãrã temei legal, în cazul constatãrii ca datele cuprinse în raport nu sunt reale.
3. Şeful compartimentului de personal al unitãţii plãtitoare, în urma verificãrii elementelor cuprinse în raport, va certifica sub semnatura realitatea datelor privind mutarea în interes de serviciu, menţionând în mod expres numãrul şi data ordinului de mutare.
4. Şeful compartimentului de cazarmare sau politistul însãrcinat cu cazarea, numit de şeful unitãţii în acest scop, va verifica datele înscrise în raport, referitoare la situaţia locativã a solicitantului, şi va certifica sub semnatura realitatea acestora.
5. Dupã obţinerea avizului prevãzut la pct. 4, şeful compartimentului de personal analizeazã dacã sunt îndeplinite toate condiţiile şi dacã raportul conţine toate datele necesare şi, dupã caz, procedeazã astfel:
a) în situaţia îndeplinirii condiţiilor legale, prin grija sa, emite proiectul dispoziţiei şefului unitãţii de acordare a compensatiei lunare pentru chirie, specificand în mod expres data de la care începe plata compensatiei lunare pentru chirie, data care nu poate fi retroactivã celei la care a fost înregistrat raportul la registratura unitãţii. Proiectul dispoziţiei va fi vizat pentru control financiar preventiv de cãtre persoana imputernicita în acest sens;
b) în situaţia în care nu sunt îndeplinite condiţiile legale, propune şefului unitãţii sa se comunice în scris politistului solicitant motivele pentru care acesta nu poate deveni beneficiar al compensatiei lunare pentru chirie.
Termenul maxim pentru emiterea dispoziţiei de acordare a compensatiei lunare pentru chirie ori pentru comunicarea rãspunsului scris la raport, dupã caz, este de maximum 10 zile lucrãtoare de la data înregistrãrii raportului la registratura unitãţii. În situaţii deosebite, la propunerea şefului compartimentului de personal, şeful unitãţii poate aproba prelungirea termenului iniţial, o singura data, cu maximum 5 zile lucrãtoare.
6. Încetarea plãţii compensatiei lunare pentru chirie, în cazurile prevãzute la art. 7 din hotãrâre, se face pe baza dispoziţiei şefului unitãţii plãtitoare.
Pentru poliţiştii în activitate, în situaţiile prevãzute la art. 7 lit. e)-h) din hotãrâre, ultima plata a compensatiei lunare pentru chirie se efectueazã astfel:
a) la data plãţii drepturilor salariale pentru ultima luna de activitate;
b) în termen de 3 zile lucrãtoare de la data emiterii dispoziţiei de încetare a plãţii, dacã situaţia a intervenit dupã ziua de plata a drepturilor salariale.
7. Pe baza raportului personal, avizat conform prevederilor prezentei metodologii, şi a dispoziţiei şefului unitãţii de acordare a compensatiei, compartimentul financiar-contabil va asigura întocmirea statelor şi plata efectivã a drepturilor bãneşti cuvenite.
8. Prin semnatura de primire a sumelor cuvenite beneficiarii confirma ca în luna pentru care se face plata nu au intervenit schimbãri de natura sa modifice dreptul la compensaţia lunarã pentru chirie.
9. Dispoziţiile de acordare şi de încetare a plãţii compensatiei lunare pentru chirie, precum şi rapoartele personale ale politistilor în cauza vor fi pãstrate la compartimentul financiar-contabil ca documente justificative de plata.
10. Contestaţiile privind stabilirea şi plata compensatiei lunare pentru chirie se soluţioneazã de cãtre şeful unitãţii respective sau al esalonului ierarhic superior.
──────────────────