Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 657 din 20 iunie 2002  privind aprobarea Politicii industriale a Romaniei si a Planului de actiune pentru implementarea politicii industriale a Romaniei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 657 din 20 iunie 2002 privind aprobarea Politicii industriale a Romaniei si a Planului de actiune pentru implementarea politicii industriale a Romaniei

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 548 din 26 iulie 2002


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Acţiunea Responsabil
Perioada
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Oferirea la privatizare a societãţilor comerciale
"Alro" - S.A. şi "Alprom" - S.A. Slatina APAPS
2002
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Continuarea procesului de privatizare a societãţilor
rãmase neprivatizate din componenta APAPS
de privatizare "caz cu caz" a 5 mari societãţi Semestrul I 2002 -
comerciale cu capital majoritar de stat prin Semestrul I 2003
intermediul bãncilor de investiţii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Continuarea procesului de vânzare pentru cel puţin 30 APAPS
de societãţi comerciale din componenta "privatizarea a Semestrul II 2002
50 de societãţi comerciale cu capital majoritar de
stat grupate în pachete"
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Continuarea implementarii programelor de restructurare APAPS
pentru societãţile comerciale incluse în componenta
"restructurarea/lichidarea a 5 societãţi comerciale
mari", prin:
● reluarea procesului de privatizare pentru Societatea
Comercialã "IUG" - S.A. Craiova Semestrul I 2002
● oferirea la privatizare a Societãţii Comerciale
"Nitramonia" - S.A. Fagaras Semestrul I 2002
● pentru Societatea Comercialã "Roman" - S.A.:
finalizarea procedurilor de divizare; oferirea la
privatizare a modulelor rezultate 2002
● pentru Societatea Comercialã "Siderurgica" - S.A.:
- oferirea la privatizare a filialelor rezultate prin
implementarea programului de restructurare Semestrul II 2002
- iniţierea procedurilor de lichidare voluntara a
filialelor neprofitabile, care nu se vor privatiza 2002 -
Semestrul I 2003
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

1.2. Accelerarea procesului de privatizare în industrie
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Acţiunea Responsabil
Perioada
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Selectarea în cadrul Programului PSAL II a unui lot APAPS
de 20 de societãţi comerciale în doua componente: Sfârşitul anului
de privatizare şi de restructurare, cu asistenta bãncilor 2003
de investiţii şi a firmelor de consultanţa/restructurare:
● 10 societãţi comerciale grupate în 3 pachete pentru
componenta de privatizare;
● 10 societãţi comerciale grupate în 4 pachete pentru
componenta de restructurare, şi oferirea la privatizare şi
privatizarea/restructurarea a 8 din cele 10 societãţi
comerciale din fiecare componenta
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Continuarea procesului de privatizare a societãţilor APAPS
comerciale la care APAPS (statul) este acţionar, 2002-2003
prin atragerea de investitori romani şi strãini,
pentru: cel puţin 10 societãţi comerciale mari
cu capital de stat, 300 de societãţi comerciale mici
şi mijlocii şi 100 de societãţi comerciale în care
statul deţine acţiuni reziduale
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Continuarea acţiunilor pentru pregãtirea procesului de MIR
privatizare a Societãţii Naţionale a Petrolului 2002
"Petrom" - S.A. Bucureşti, stabilirea celor mai adecvate
momente şi cai pentru aceasta acţiune, precum şi oferirea
spre vânzare pe piata internationala de capital a unui
pachet de acţiuni
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Continuarea procesului de privatizare conform Legii APAPS, MIR
nr. 137/2002 privind unele mãsuri pentru accelerarea 2002-2004
privatizãrii, pentru care Guvernul şi-a asumat
rãspunderea în martie 2002
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

1.3. Adâncirea restructurãrii societãţilor comerciale din industrie
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Acţiunea Responsabil
Perioada
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Restructurarea organizatoricã a întreprinderilor cu MIR
capital majoritar de stat şi continuarea privatizãrii 2002-2004
societãţilor comerciale fãrã caracter strategic din
industria de apãrare
Costul restructurãrii pentru perioada 2002-2004 este
estimat la 5.380 miliarde lei, din care 55-60% de la
bugetul de stat şi restul din surse proprii sau atrase.
Pentru anul 2002 sunt prevãzute de la bugetul de stat
1.948 miliarde lei, restul urmând a fi alocat în
urmãtorii 2 ani.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Implementarea prevederilor strategiei de restructurare a MIR, APAPS
sectorului siderurgic 2002-2005-2010
Costul restructurãrii este estimat astfel:
Pentru restructurare investitionala:
● în perioada 2002-2004: 246,5 milioane dolari
S.U.A. din care 92,5 milioane dolari S.U.A.
credite externe contractate în primii 2 ani
ai perioadei, pentru care statul va acorda
garanţii guvernamentale. În cazul în care
întreprinderile vor fi privatizate, noul
proprietar va prelua costurile creditului;
● în perioada 2005-2010: 108 milioane dolari
S.U.A. Finanţarea se va face din surse proprii
sau credite contractate de întreprindere.
Pentru restructurare financiarã:
● realizarea programului nu presupune eforturi
bugetare, ci mãsuri financiare care constau în:
- conversia unor datorii în acţiuni (120,3
milioane dolari S.U.A.);
- transformarea unor datorii pe termen scurt în
datorii pe termen lung (40,56 milioane
dolari S.U.A.).
Pentru restructurare socialã pe perioada 2002-2010:
● 75 milioane dolari S.U.A. pentru crearea de noi
locuri de munca, din care 25 milioane dolari
S.U.A. vor fi asigurate din surse bugetare;
● 55 milioane dolari S.U.A. pentru mãsuri active
(reconversie profesionalã), din care 10 mili-
oane dolari S.U.A. vor fi asigurate din surse bugetare;
● 5 milioane dolari S.U.A. pentru mãsuri pasive
(plati compensatorii, ajutor de şomaj), resurse
ce se vor asigura de la bugetul de stat.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Continuarea aplicãrii programului RICOP APAPS, MIR
2002-2003
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


2. CONSOLIDAREA UNUI MEDIU DE AFACERI VIABIL ŞI DESCHIS
O direcţie prioritara de acţiune a Guvernului României în scopul realizãrii unei economii de piata viabile şi functionale, precum şi a unei industrii competitive o constituie crearea unui mediu de afaceri deschis, viabil şi stabil care sa permitã accesul liber al operatorilor economici la competiţie şi dezvoltare, scop în care sunt avute în vedere numeroase mãsuri şi acţiuni.
2.1. Eliminarea barierelor administrative şi birocratice
Prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 209/2002 pentru modificarea anexei la <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.189/2001 privind aprobarea Planului de acţiuni pentru înlãturarea barierelor administrative din mediul de afaceri a fost aprobat acest plan, având drept scop eliminarea obstacolelor care afecteazã mediul de afaceri, ţinându-se seama de complexitatea problematicii acestuia şi de necesitãţile de comunicare între toţi factorii implicaţi (structuri guvernamentale, mediu de afaceri, societate civilã). Implementarea acestui plan este coordonata de Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei (MDP) şi are în vedere şi urmãtoarele acţiuni:


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Acţiunea Responsabil coordonator
Perioada
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Organizarea de activitãţi de asistenta şi CCIRB
consultanţa pentru înregistrarea şi autorizarea Semestrul II 2002
societãţilor comerciale
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Elaborarea unui proiect de lege cu privire la MDP
transparenta procedurilor administraţiei locale Semestrul II 2002
şi centrale (sunshine law)
Fondurile necesare sunt defalcate din bugetul
MDP şi sunt estimate la 150 milioane lei,
reprezentând necesarul pentru asigurarea
resurselor umane şi materiale.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

2.2. Asigurarea unui cadru legislativ stabil, simplu şi coerent
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Acţiunea Responsabil
Perioada
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Continuarea adoptãrii acquisului comunitar în domeniul MIR
produselor industriale, în principal pentru 2002-2003
libera circulaţie a mãrfurilor:
● 70 de directive în anul 2002
● 20 de directive în anul 2003
Nu sunt necesare fonduri speciale pentru elaborarea
actelor legislative, ci numai pentru implementarea
lor şi exista personal bine calificat şi cu experienta
în preluarea acquisului comunitar.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

2.3. Eliminarea barierelor la ieşirea de pe piata prin îmbunãtãţirea
procedurilor de faliment
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Acţiunea Responsabil
Perioada
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Realizarea unui plan de acţiune pentru îmbunãtãţirea MJ
procedurilor de faliment Semestrul II 2002
- Dezvoltarea unui program de consolidare a sistemului MJ
judecãtoresc şi a cadrului legislativ aferent Semestrul II 2002
pentru eficientizarea procedurilor de faliment
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

2.4. Crearea de condiţii favorabile activitãţilor industriale
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Acţiunea Responsabil
Perioada
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Elaborarea unui proiect de lege privind întãrirea MDP
disciplinei contractuale Semestrul II 2002
Pentru elaborarea acestei legi nu sunt necesare
resurse financiare suplimentare din bugetul de stat.
Resursele umane folosite provin din personalul
angajat al MDP.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Elaborarea Codului fiscal şi traducerea acestuia în
limba engleza MFP
Se elaboreazã prin consultanţa acordatã de Trimestrul IV 2003
reprezentantul desemnat de trezoreria S.U.A.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

3. ATRAGEREA INVESTIŢIILOR STRÃINE DIRECTE
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Acţiunea Responsabil
Perioada
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Înfiinţarea Agenţiei Romane pentru Investiţii Strãine MDP
(ARIS) ca unica instituţie de informare şi promovare a Semestrul II 2002
investiţiilor strãine directe în România
Numãrul de personal necesar este de 30 de persoane şi
nu necesita instruire specialã, având experienta în
acest domeniu.
Activitatea va fi finanţatã de la bugetul de stat prin
alocare de fonduri începând cu semestrul II 2002.
- Elaborarea Codului investitorului MDP
Semestrul II 2002
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



4. DEZVOLTAREA PIEŢEI LIBERE ŞI CONCURENTIALE
Pentru crearea şi dezvoltarea pieţei libere şi concurentiale în România a fost realizat cadrul legislativ corespunzãtor, prin adoptarea <>Legii concurentei nr. 21/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a <>Legii nr. 143/1999 privind ajutorul de stat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

4.1. Prevenirea practicilor anticoncurentiale


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Acţiunea Responsabil
Perioada
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Concentrarea eforturilor pentru prevenirea practicilor CC + OC
anticoncurentiale prin armonizarea legislaţiei Semestrul II 2002
secundare privind concurenta cu acquisul comunitar,
prin adoptarea regulamentelor privind concentrarile
economice şi a modului de aplicare a Legii concurentei
nr. 21/1996, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în cazul înţelegerilor verticale
Pentru implementarea acestor regulamente nu au fost
alocate resurse financiare din bugetul de stat,
avându-se în vedere ca se vor folosi resursele umane
din cadrul personalului angajat al Consiliului
Concurentei.

4.2. Aplicarea regulilor privind acordarea sprijinului de stat stabilit
prin <>Legea nr. 143/1999 privind ajutorul de stat, cu modificãrile
şi completãrile ulterioare
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Acţiunea Responsabil
Perioada
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Armonizarea legislaţiei interne privind ajutorul CC
de stat, prin modificarea şi completarea legislaţiei Semestrul I 2002
secundare (în conformitate cu acquisul comunitar),
cu urmãtoarele regulamente:
● Regulament privind ajutorul de stat pentru salvarea
şi restructurarea firmelor în dificultate;
● Regulament privind ajutorul de stat regional şi
ajutorul pentru întreprinderile mici şi mijlocii;
● Regulament privind ajutorul de stat pentru cercetare
şi dezvoltare;
● Regulament privind ajutorul de stat pentru protecţia
mediului;
● Regulament privind ajutorul de stat pentru formare
profesionalã;
● Regulament privind ajutorul de stat acordat
societãţilor comerciale din zonele urbane defavorizate;
● Regulament privind cadrul multisectorial referitor la
ajutorul de stat regional pentru proiecte mari
de investiţii;
● Regulament privind ajutoarele de stat acordate sub
forma de garanţii;
● Regulament privind acordarea ajutoarelor de stat
pentru ocuparea forţei de munca.
Pentru implementarea acestor regulamente nu au fost
alocate resurse financiare din bugetul de stat.
Resursele umane folosite constau în personalul angajat
al Consiliului Concurentei.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Acordarea de asistenta de specialitate instituţiilor CC + OC
interesate, cu privire la notificarea ajutoarelor 2002
de stat, pana la implementarea noilor regulamente
în conformitate cu acquisul comunitar
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

4.3. Întãrirea capacitãţii administrative pentru implementarea acquisului
comunitar în ceea ce priveşte ajutorul de stat

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Acţiunea Responsabil
Perioada
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Înfiinţarea Departamentului de ajutor de stat în cadrul CC
Consiliului Concurentei, care va îndeplini atribuţiile 2002
acestuia privitoare la ajutorul de stat, astfel cum
sunt prevãzute în <>Legea nr. 143/1999 privind ajutorul
de stat
Fondurile alocate acestui nou departament totalizeazã
20.000 euro, fiind cuprinse în bugetul de stat pe
anul 2002, şi reprezintã fonduri de transfer -
cofinantare la programul de twinning.
În cadrul departamentului va activa un numãr de 20
de persoane.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Înfiinţarea Direcţiei de ajutor de stat în cadrul OC
Oficiului Concurentei, în vederea îndeplinirii eficiente 2002
a atribuţiilor ce îi revin din prevederile Legii
nr. 143/1999
Pentru îndeplinirea acestei mãsuri se vor realoca
fondurile necesare din bugetul Oficiului
Concurentei, prevãzut pentru anul 2002.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Pregãtirea profesionalã în ţara şi în strãinãtate a CC + OC
personalului, pe probleme de concurenta şi ajutor 2002
de stat, în cadrul programului de twinning -
consultanţa şi seminarii -, realizat în colaborare
cu experţi strãini, pe probleme concurentiale
(cu experţi din Italia) şi pe probleme de ajutor
de stat (cu experţi din Germania)
Bugetul alocat acestui program pentru anul 2002
este de 30.000 euro (Consiliul Concurentei) şi
60.000 euro (Oficiul Concurentei) şi reprezintã
fonduri de transfer - cofinantare la programul
de twinning.
La acest program vor participa:
- la acţiuni în ţara (seminarii şi work-shopuri):
între 30-70 de persoane pe acţiune, participând
la 3 acţiuni cu o durata medie de 3 zile/acţiune;
- acţiuni în strãinãtate (stagii şi vizite de studiu):
6 acţiuni la care participa 16 persoane;
- organizarea de seminarii pentru judecãtori:
3 seminarii de câte 3-6 zile, la care participa
între 6 şi 35 de persoane
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


4.4. Promovarea regulilor de concurenta şi a ajutorului de stat,
mediatizarea prevederilor legilor respective prin publicaţii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Acţiunea Responsabil
Perioada
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Editarea, periodic, a revistei de specialitate CC
"Profil - Concurenta", destinatã informãrii atât 2002-2003
a instituţiilor interesate, cat şi a agenţilor
economici
Finanţarea acestor activitãţi de editare se
realizeazã din fonduri extrabugetare, în valoare
de 23.000 euro/an. Personalul implicat în editarea
revistei îl reprezintã colectivul de redactie
format din personalul de specialitate al Consiliului
Concurentei. La editarea raportului anual
participa, de asemenea, personalul de specialitate
din cadrul departamentelor şi direcţiilor Consiliului
Concurentei.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

5. ABORDARE SECTORIALA
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Acţiunea Responsabil
Perioada
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Fabricatia de tractoare
● Promovarea unui act legislativ vizând sprijinirea MAAP
fermierilor pentru achiziţionarea de echipamente Semestrul II 2002
de irigaţii, tractoare şi maşini agricole, utilizând
resursele financiare din fondul special
"Dezvoltarea agriculturii româneşti"
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Industria de medicamente
● Susţinerea industriei de medicamente prin menţinerea MSF
sistemului de compensare a medicamentelor cumpãrate 2002
de populaţie
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Industria de îngrãşãminte şi pesticide
● Monitorizarea implementarii Ordonanţei de urgenta a MAAP
Guvernului nr. 21/2002 privind acordarea unor 2002
facilitãţi furnizorilor de îngrãşãminte chimice,
pesticide, seminţe şi material sãditor certificate,
aprobate prin <>Legea nr. 308/2002 prin care se acorda
unele facilitãţi furnizorilor de îngrãşãminte
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Industria TI
● Elaborarea unui plan de dezvoltare a societãţii MCTI + MIR
informationale 2002
● Îmbunãtãţirea legislaţiei existente pentru dezvoltarea MCTI
activitãţii de software 2002
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Industria alimentara
● Elaborarea planului naţional de restructurare şi MAAP
modernizare a unitãţilor de procesare a carnii Semestrul II 2002
şi a laptelui
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

6. SUSŢINEREA DEZVOLTÃRII ÎNTREPRINDERILOR MICI ŞI MIJLOCII
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Acţiunea Responsabil
Perioada
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Constituirea reţelei naţionale de centre de consultanţa
şi management al informaţiilor pentru întreprinderile
mici şi mijlocii
● Program multianual pentru constituirea reţelei naţionale MIMMC
de centre de consultanţa
Resursele financiare alocate şi prevãzute a fi alocate
de la bugetul de stat:
2002 - 1,0 miliarde lei Semestrul II 2002
2003 - 1,4 miliarde lei Semestrul I 2003
2004 - 1,5 miliarde lei Semestrul I 2004
2005 - 1,3 miliarde lei Semestrul I 2005
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Majorarea capitalului social al Fondului Naţional MIMMC
de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderi
Mici şi Mijlocii (FNGCIMM)
Capitalul iniţial al fondului, de 50 miliarde lei,
a fost asigurat de la bugetul de stat (2001).
Va avea loc o majorare a capitalului,
dupã cum urmeazã:
2002 - 144 miliarde lei Trimestrul I - IV 2002
2003 - 171,4 miliarde lei Trimestrul I - IV 2003
2004 - 195,4 miliarde lei Trimestrul I - IV 2004
2005 - 213 miliarde lei Trimestrul I - IV 2005
Se are în vedere atragerea şi a altor surse
decât bugetul de stat.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Elaborarea şi implementarea programului pentru
sprijinirea întreprinderilor mici şi mijlocii
în vederea stimulãrii exportului. Programul are
în vedere:
● susţinerea participãrii întreprinderilor mici
şi mijlocii la târguri şi expoziţii;
● îmbunãtãţirea accesului la informaţii privind
pieţele externe, instituţii şi reglementãri
specifice diverselor pieţe externe;
● sprijinirea dezvoltãrii relaţiilor de colaborare
între întreprinderile mici şi mijlocii din România
şi cele din strãinãtate;
● încurajarea acţiunilor care contribuie la lãrgirea
pieţelor de desfacere la export.
Resursele financiare sunt alocate şi prevãzute a fi
alocate de la bugetul de stat, astfel: MIMMC
2002 - 20 miliarde lei Trimestrul II 2002
2003 - 20 miliarde lei Trimestrul II 2003
2004 - 20 miliarde lei 2004-2005
2005 - 20 miliarde lei
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Monitorizarea şi adoptarea de mãsuri pentru MIMMC
îmbunãtãţirea accesului întreprinderilor mici permanent
şi mijlocii la activele disponibile ale statului
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Asigurarea participãrii României la programe MIMMC
comunitare - Programul multianual pentru 2002-2005
întreprinderi şi spirit antreprenorial,
în special pentru întreprinderile mici
şi mijlocii
● susţinerea functionarii a 8 centre Euro Info
Resursele financiare necesare sunt 50%
resurse de la bugetul de stat şi 50% surse PHARE
şi sunt eşalonate pe 4 ani, astfel:
2002 - 588 mii euro
2003 - 615 mii euro
2004 - 625 mii euro
2005 - 636 mii euro
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Sprijinirea iniţiativei de dezvoltare de incubatoare MIMMC
de afaceri şi centre de inovare:
● elaborarea şi implementarea unui program de finanţare
parţialã a infiintarii şi dezvoltãrii de incubatoare
de afaceri
Resursele financiare sunt alocate de la bugetul
de stat, astfel:
2002 - 15 miliarde lei Trimestrul II 2002
2003 - 10 miliarde lei Trimestrul II 2003
2004 - 10 miliarde lei Trimestrul II 2004
2005 - 10 miliarde lei Trimestrul II 2005
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Elaborarea de programe de finanţare pentru MIMMC
întreprinderile mici şi mijlocii cu sprijin
financiar extern şi/sau de la bugetul de stat
● Program multianual de sustinere a investiţiilor
realizate de întreprinderi nou-înfiinţate
sau microintreprinderi şi întreprinderi mici şi
mijlocii existente
Resursele financiare sunt alocate de la bugetul
de stat, astfel:
2002 - 47 miliarde lei Semestrul II 2002
2003 - 43 miliarde lei Semestrul II 2003
2004 - 60 miliarde lei Semestrul II 2004
2005 - 70,8 miliarde lei Semestrul II 2005
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Program pentru susţinerea accesului întreprinderilor MIMMC
mici şi mijlocii la servicii de instruire şi
consultanţa
Resursele financiare sunt alocate de la bugetul
de stat, astfel:
2002 - 5 miliarde lei Trimestrul IV 2002
2003 - 5 miliarde lei 2003-2005
2004 - 5 miliarde lei
2005 - 6,5 miliarde lei
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Derularea componentei "institutional building" MIMMC
din fişa PHARE 2001, constând în program
de asistenta tehnica şi twinning pentru MIMMC
Resursele financiare sunt alocate din surse
PHARE, astfel:
● twinning - 0,75 milioane euro Semestrul II 2002 -
Semestrul II 2003
● asistenta tehnica - 2 milioane euro Semestrul II 2002 -
Semestrul II 2004
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

7. PROMOVAREA INVESTIŢIILOR INTANGIBILE
7.1. Utilizarea eficienta a resurselor umane
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Acţiunea Responsabil
Perioada
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Implementarea Centrului EMPRETEC România şi a MIMMC
programului de pregãtire a întreprinzãtorilor 2002-2005
Resursele financiare: total (2002-2004)
1,2 milioane dolari S.U.A., din care de la
bugetul de stat 0,4 milioane dolari S.U.A.
şi din alte surse 0,8 milioane dolari S.U.A.,
defalcate dupã cum urmeazã:
2002 - 306 mii dolari S.U.A.
2003 - 300 mii dolari S.U.A.
2004 - 300 mii dolari S.U.A.
2005 - 300 mii dolari S.U.A.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Creşterea mobilitatii, flexibilitatii, MMSS + MEC
adaptabilitatii forţei de munca prin promovarea Semestrul II 2002-2003
conceptului de pregãtire continua
● amendarea Legii nr. 132/1999 privind înfiinţarea,
organizarea şi funcţionarea Consiliului Naţional
de Formare Profesionalã a Adulţilor
● adoptarea proiectului Legii privind educaţia
permanenta
● adoptarea proiectului Legii formãrii profesionale
a adulţilor
Nu necesita cheltuieli financiare şi de personal
suplimentare fata de cele aprobate în buget.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Acordarea de credite cu dobanda avantajoasã pentru MMSS/ANOFM
întreprinderile mici şi mijlocii din bugetul 2002-2004
asigurãrilor pentru şomaj în scopul creãrii de noi
locuri de munca, din care minimum 50% pentru someri
Sumele prevãzute a fi alocate în acest scop sunt:
1.000 miliarde lei pentru 2002,
1.510 miliarde lei pentru 2003 şi 1.540 miliarde
lei pentru 2004.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Creşterea ponderii mãsurilor active în totalul
cheltuielilor din bugetul asigurãrilor pentru şomaj MMSS/ANOFM
(de exemplu: cursuri de calificare/recalificare, 2002-2004
subvenţionarea angajatorilor în vederea angajãrii
de someri aparţinând unor categorii defavorizate,
stimularea mobilitatii forţei de munca etc.)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

7.2. Stimularea iniţiativelor de cercetare-dezvoltare şi inovare
şi a implementarii acestora
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Acţiunea Responsabil
Perioada
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Elaborarea/actualizarea, implementarea, monitorizarea MEC
şi evaluarea programelor naţionale de 2002-2005 continuu
cercetare-dezvoltare şi inovare astfel încât sa
incurajeze parteneriatul între unitãţile de
cercetare-dezvoltare şi agenţii economici
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Implementarea unui sistem performant pentru gestionarea MEC
rezultatelor de cercetare-dezvoltare de interes public 2002-2003
şi de identificare a necesitãţilor mediului economic
şi social:
● dezvoltarea site-ului interactiv www.cercetare.ro
(achiziţii de echipamente performanţe, extindere
aplicaţie software)
● dezvoltarea de baze de date cu rezultate ale
activitãţii de cercetare-dezvoltare
● inventarierea rezultatelor de cercetare-dezvoltare
care pot fi aplicate rapid şi la costuri minime
pentru a rezolva problemele stringente ale
operatorilor economici din industrie (buget
estimat: 100.000 euro)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Promovarea rezultatelor de cercetare-dezvoltare MEC
● organizarea/participarea la târguri şi expoziţii 2002-2004
● organizarea/participarea la work-shopuri şi conferinţe anual
● editarea de materiale promotionale despre rezultatele
cercetãrii-dezvoltãrii care pot fi aplicate în mediul
socio-economic
(buget estimat: 700.000 euro)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Studii şi analize privind stadiul de dezvoltare a MEC
organizaţiilor din infrastructura nationala, inovare 2002-2003
şi transfer tehnologic
(buget estimat: 20.000 euro)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Studiu comparativ al sistemelor de protecţie a MEC
rezultatelor activitãţii de cercetare-dezvoltare, 2002-2003
în România şi ţãrile Uniunii Europene
(buget estimat: 10.000 euro)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Elaborarea şi implementarea unui sistem de indicatori MEC
şi a sistemului informatic suport pentru 2003-2004
cuantificarea efectelor economice şi sociale ale
inovarii şi transferului tehnologic
(buget estimat: 60.000 euro)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Continuarea acţiunilor de integrare a comunitãţii MEC
ştiinţifice şi tehnice româneşti în sistemul 2002-2006
de ştiinţa şi tehnologie european, în principal
prin participarea la cel de-al saselea Program-cadru
de cercetare-dezvoltare al Uniunii Europene
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Sprijinirea firmelor de cercetare-dezvoltare şi MEC, MIR
realizarea unei cooperãri strânse a industriei cu 2002-2004
institutele de învãţãmânt superior; susţinerea
conlucrarii dintre cercetãtori, specialişti şi studenţi
din institute şi universitãţi cu firmele interesate din
domeniul industriei
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Susţinerea întreprinderilor cu obiect apropiat de MEC, MIR
activitate pentru a realiza programe de cercetare 2002-2004
comune, prin intermediul institutelor de cercetare
şi asociaţiilor profesionale (eventual cu cofinantare
din partea statului din bugetul pentru
cercetare-dezvoltare sau cu cofinantare externa)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Susţinerea întreprinderilor care introduc în producţie MEC
rezultatele cercetãrii-dezvoltãrii în ceea ce priveşte 2002-2004
asimilarea de noi tehnologii, noi materiale sau produse,
în vederea reducerii riscului financiar (prin scheme de
reducere a fiscalitatii) pentru implementarea realizarilor
cercetãrii-dezvoltãrii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

7.3. Infrastructura calitãţii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Acţiunea Responsabil
Perioada
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Proiect de twinning cu Ministerul Federal al MIR
Afacerilor Economice din Germania pentru 2002
infrastructura calitãţii
Proiectul are un buget PHARE de 800.000 euro,
contribuţia României fiind de 10.000 euro.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Evaluarea compatibilitatii sistemului naţional de MEC
evaluare şi certificare a conformitatii cu politicile 2002
şi practica europeanã
Bugetul necesar estimat: 10.000 euro
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

8. DEZVOLTAREA CAPACITÃŢII DE PROTECŢIE A MEDIULUI ÎNCONJURÃTOR
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Acţiunea Responsabil
Perioada
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Promovarea seriei de standarde ISO 14000 şi a MAPM
altor reglementãri privind sistemele de 2002
management de mediu şi instruirea personalului
din cadrul inspectoratelor teritoriale de protecţia
mediului pentru stimularea şi îndrumarea introducerii
cerinţelor din aceste standarde în activitatea
agenţilor economici
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Derularea în cadrul unui program USAID, în 5 MAPM
întreprinderi-pilot din judeţele Bihor şi Cluj, 2002-2004
a unui proiect de implementare a unui sistem de
management de mediu şi prevenire a poluarii
în regii municipale de apa şi întreprinderi
industriale din România
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Crearea unor organisme de certificare a sistemelor MAPM
de management de mediu şi a unor organisme 2002
de inspecţie şi acreditare a acestora, precum şi a
laboratoarelor de încercãri pentru domeniul mediului
înconjurãtor
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Continuarea adoptãrii acquisului comunitar în MAPM
domeniile gestionãrii deşeurilor, controlului 2002-2003
poluarii industriale şi managementului riscului
Nu sunt necesare fonduri speciale pentru elaborarea
actelor legislative, ci numai pentru implementarea
lor şi exista personal bine calificat şi cu experienta
în preluarea acquisului comunitar.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

9. MODERNIZAREA ROLULUI AUTORITÃŢII PUBLICE (MIR)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Acţiunea Responsabil
Perioada
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Proiect de twinning cu DTI-Marea Britanie pentru MIR
implementarea politicii industriale 2002-2003
Proiectul are un buget PHARE de 600.000 euro,
contribuţia României fiind de 30.000 euro.
Vor fi instruite în cadrul acestui proiect
aproximativ 100 de persoane din instituţiile
de stat şi din societãţi comerciale.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Legenda


────────
MIR - Ministerul Industriei şi Resurselor
MDP - Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei
MIMMC - Ministerul pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii şi Cooperatie
CCIRB - Camera de Comerţ şi Industrie a României şi a Municipiului Bucureşti
MFP - Ministerul Finanţelor Publice
MSF - Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei
MJ - Ministerul Justiţiei
MAPM - Ministerul Apelor şi Protecţiei Mediului
MMSS - Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale
CC - Consiliul Concurentei
OC - Oficiul Concurentei
MAAP - Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor
APAPS - Autoritatea pentru Privatizare şi Administrarea Participatiilor Statului
MEC - Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii
MCTI - Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informatiei

─────────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016