Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 646 din 22 iunie 2011  privind stimularea financiara a personalului care gestioneaza contributia financiara elvetiana in vederea implementarii Programului de cooperare elvetiano-roman vizand reducerea disparitatilor economice si sociale din cadrul Uniunii Europene extinse    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 646 din 22 iunie 2011 privind stimularea financiara a personalului care gestioneaza contributia financiara elvetiana in vederea implementarii Programului de cooperare elvetiano-roman vizand reducerea disparitatilor economice si sociale din cadrul Uniunii Europene extinse

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 462 din 1 iulie 2011
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al art. II din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 35/2009 privind reglementarea unor mãsuri financiare în domeniul cheltuielilor de personal în sectorul bugetar, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 260/2009, şi al art. 1 şi 2 din Legea nr. 490/2004 privind stimularea financiarã a personalului care gestioneazã fonduri comunitare, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

    ART. 1
    În sensul prezentei hotãrâri, expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
    a) gestionarea contribuţiei financiare elveţiene - totalitatea activitãţilor de programare, implementare, monitorizare, raportare, evaluare, contractare, efectuare a plãţilor, certificare, precum şi activitãţi de naturã financiar-contabilã şi activitãţi specifice de coordonare cu privire la Programul de cooperare elveţiano-român;
    b) contribuţia financiarã elveţianã - contribuţia financiarã acordatã de Elveţia prin Programul de cooperare elveţianoromân pentru reducerea disparitãţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse;
    c) Acord-cadru - reprezintã Acordul-cadru dintre Consiliul Federal Elveţian, denumit în continuare partea elveţianã, şi Guvernul României, denumit în continuare partea românã, privind implementarea Programului de cooperare elveţianoromân vizând reducerea disparitãţilor economice şi sociale din cadrul Uniunii Europene extinse;
    d) Acordul privind Fondul de asistenţã tehnicã - Acordul dintre Consiliul Federal Elveţian, reprezentat de cãtre Agenţia Elveţianã pentru Dezvoltare şi Cooperare, şi Guvernul României, reprezentat de cãtre Ministerul Finanţelor Publice, privind implementarea Fondului pentru asistenţã tehnicã;
    e) Fondul pentru asistenţã tehnicã - fondul înfiinţat pentru finanţarea sarcinilor îndeplinite de autoritãţile române, adiţional şi exclusiv pentru implementarea contribuţiei;
    f) Unitate naţionalã de coordonare pentru contribuţia financiarã elveţianã - structurã în cadrul Ministerului Finanţelor Publice, responsabilã cu coordonarea asistenţei financiare elveţiene destinate României, denumitã în continuare UNC;
    g) Acord de delegare - înseamnã un acord între UNC şi organismul intermediar, respectiv UNC şi Autoritatea de platã pentru a delega sarcini de la UNC cãtre organismul intermediar, respectiv de la UNC cãtre Autoritatea de platã pentru implementarea proiectelor;
    h) organism intermediar - orice persoanã juridicã de drept public desemnatã de UNC, care acţioneazã sub responsabilitatea UNC sau care îndeplineşte sarcini în numele UNC pentru implementarea proiectelor în cadrul contribuţiei financiare elveţiene;
    i) Autoritatea de platã pentru contribuţia financiarã elveţianãunitatea stabilitã în cadrul Ministerului Finanţelor Publice, care asigurã, pentru partea românã, controlul financiar corespunzãtor Programului de cooperare elveţiano-român.
    ART. 2
    Prevederile prezentei hotãrâri se aplicã personalului de conducere şi personalului de execuţie, definit ca personal de specialitate potrivit prevederilor art. 1 din Legea nr. 490/2004 privind stimularea financiarã a personalului care gestioneazã fonduri comunitare, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, care îndeplineşte cumulativ urmãtoarele criterii:
    a) are atribuţii specifice domeniului gestionãrii contribuţiei financiare elveţiene, prevãzute în Acordul-cadru, precum şi în acordurile de delegare încheiate între UNC şi organismele intermediare, respectiv între UNC şi Autoritatea de platã, cuprinse în fişa postului;
    b) este încadrat în urmãtoarele structuri:
    1. UNC;
    2. organisme intermediare pentru contribuţia financiarã elveţianã;
    3. Autoritatea de platã pentru contribuţia financiarã elveţianã;
    c) a obţinut avizul prealabil al Ministerului Finanţelor Publice.
    ART. 3
    Prevederile prezentei hotãrâri nu se aplicã persoanelor încadrate în funcţii de demnitate publicã, respectiv ministru, secretar de stat, sau în funcţii asimilate acestora şi nici personalului încadrat la cabinetele demnitarilor.
    ART. 4
    (1) Salariile de bazã ale personalului care îndeplineşte cumulativ criteriile prevãzute la art. 2 lit. a) şi b) se majoreazã cu 25 de clase de salarizare suplimentare faţã de cele prevãzute de lege, în urma evaluãrii performanţelor individuale realizate în condiţiile art. 10 alin. (4), începând cu data avizului prealabil al Ministerului Finanţelor Publice.
    (2) Verificarea şi confirmarea îndeplinirii criteriilor prevãzute la art. 2, în vederea acordãrii majorãrii salariale, se fac de cãtre Ministerul Finanţelor Publice care avizeazã personalul ce are ca obiect de activitate gestionarea contribuţiei financiare elveţiene.
    (3) Avizul se acordã de cãtre ministrul finanţelor publice sau, prin delegare, de cãtre secretarul de stat responsabil de coordonarea contribuţiei financiare elveţiene.
    (4) Numãrul total al posturilor alocate structurilor menţionate la art. 2 se stabileşte în conformitate cu prevederile Acordului privind Fondul de asistenţã tehnicã.
    (5) Ministerul Finanţelor Publice, în calitate de UNC, având responsabilitatea finalã a implementãrii Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparitãţilor economice şi sociale din cadrul Uniunii Europene extinse, efectueazã distribuirea numãrului de posturi în cadrul structurilor menţionate la art. 2 lit. b).
    (6) Ministerul Finanţelor Publice revizuieşte periodic numãrul posturilor distribuite în cadrul structurilor menţionate la art. 2 lit. b), în baza prevederilor Acordului privind Fondul de asistenţã tehnicã şi în baza volumului de activitate din cadrul acestor structuri.
    ART. 5
    Instituţiile în cadrul cãrora funcţioneazã structurile prevãzute la art. 2 solicitã avizul Ministerului Finanţelor Publice pentru personalul care are ca obiect de activitate gestionarea contribuţiei financiare elveţiene, pe baza urmãtoarelor documente:
    a) cererea cuprinzând solicitarea de aviz, întocmitã potrivit modelului aprobat în condiţiile art. 6;
    b) regulamentul de organizare şi funcţionare al instituţiei publice aferent structurii pentru se care solicitã avizul;
    c) structura organizatoricã a instituţiei publice;
    d) ordinul/decizia de numire/încadrare pe posturi cu atribuţii în gestionarea contribuţiei financiare elveţiene a personalului pentru care se solicitã avizarea, emis/emisã de cãtre conducãtorul instituţiei respective;
    e) fişele de post ale personalului pentru care se solicitã avizarea, aprobate potrivit legii, care sã cuprindã toate atribuţiile;
    f) statul de funcţii al structurii din care face parte personalul pentru care se solicitã avizarea;
    g) Acordul de delegare, în cazul structurilor menţionate la art. 2 lit. b) pct. 2 şi 3.
    ART. 6
    (1) Pe baza documentaţiei depuse, Ministerul Finanţelor Publice se pronunţã în termen de 15 zile lucrãtoare de la data depunerii dosarului complet, în sensul eliberãrii avizului sau respingerii motivate a solicitãrii de aviz.
    (2) Procedura de avizare, precum şi modelul privind cererea de solicitare a avizului se stabilesc prin ordin al ministrului finanţelor publice, emis în termen de 10 zile lucrãtoare de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
    ART. 7
    (1) Dupã evaluarea performanţelor individuale ale personalului prevãzut la art. 2, realizatã în conformitate cu prevederile legale în vigoare aplicabile pentru funcţiile publice sau funcţiile contractuale bugetare pe care le ocupã, numãrul de clase de salarizare poate fi menţinut, majorat, diminuat sau neacordat, pânã la urmãtoarea evaluare, dupã cum urmeazã:
    a) în cazul calificativului "foarte bine", majorarea salarialã va fi de 25 de clase de salarizare suplimentare;
    b) în cazul calificativului "bine", respectiv al calificativului la nivelul standardului de performanţã stabilit postului, majorarea salarialã va fi de 17 clase de salarizare suplimentare;
    c) în cazul calificativelor "satisfãcãtor" sau "nesatisfãcãtor" nu se aplicã majorare salarialã.
    (2) Calificativul obţinut în urma evaluãrii performanţelor individuale se menţioneazã în cererea de solicitare a avizului, întocmitã potrivit modelului aprobat în condiţiile art. 6.
    ART. 8
    (1) Structurile al cãror personal beneficiazã de majorãrile salariale în condiţiile prezentei hotãrâri vor comunica Ministerului Finanţelor Publice, în termen de 5 zile lucrãtoare, orice modificare de personal, atribuţii, organizare şi/sau funcţionare, împreunã cu documentele constatatoare conform prevederilor art. 5.
    (2) Pe baza documentaţiei depuse potrivit alin. (1), Ministerul Finanţelor Publice se pronunţã în termen de 15 zile lucrãtoare de la data depunerii acesteia, în sensul menţinerii, retragerii sau modificãrii avizului acordat iniţial.
    (3) Pe perioada cuprinsã între data modificãrilor prevãzute la alin. (1) şi data soluţionãrii cererii de cãtre Ministerul Finanţelor Publice, personalul beneficiazã de majorarea salarialã, pe rãspunderea ordonatorului de credite, dacã modificãrile nu constituie încãlcãri ale criteriilor stabilite la art. 2.
    ART. 9
    (1) În situaţiile în care Ministerul Finanţelor Publice constatã încãlcãri ale criteriilor prevãzute la art. 2, în baza cãrora a fost emis avizul iniţial, ministrul finanţelor publice va retrage sau, dupã caz, va modifica, motivat, avizul acordat.
    (2) În cazurile prevãzute la alin. (1), ordonatorii de credite vor întreprinde demersurile legale, astfel încât sumele reprezentând majorãri salariale acordate de la data neîndeplinirii criteriilor care au stat la baza avizului Ministerului Finanţelor Publice sã fie recuperate.
    ART. 10
    (1) Majorarea se acordã personalului din cadrul structurilor prevãzute la art. 2 lit. b), în conformitate cu prevederile Acordului-cadru, ale Acordului privind Fondul de asistenţã tehnicã, respectiv ale acordurilor de delegare, pe rãspunderea fiecãrui ordonator de credite în cadrul cãruia este organizatã respectiva structurã.
    (2) Numãrul de posturi distribuit în cadrul structurilor prevãzute la art. 2 lit. b), în temeiul art. 4 alin. (6), va fi comunicat de cãtre Ministerul Finanţelor Publice acestor structuri în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri.
    (3) Orice revizuire efectuatã cu privire la numãrul posturilor alocate structurilor prevãzute la art. 2, în temeiul art. 4 alin. (6), va fi comunicatã de Ministerul Finanţelor Publice, urmând ca aceste structuri sã întreprindã mãsurile necesare pentru obţinerea avizului prevãzut la art. 5.
    (4) În termen de 20 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri are loc evaluarea performanţelor individuale, potrivit criteriilor stabilite, în vederea acordãrii majorãrii salariale prevãzute la art. 2 din Legea nr. 490/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

                       PRIM-MINISTRU
                         EMIL BOC

                      Contrasemneazã:
                      ---------------
                Ministrul finanţelor publice,
                    Gheorghe Ialomiţianu

                 Ministrul muncii, familiei
                  şi protecţiei sociale,
                Laurenţiu Sebastian Lãzãroiu

    Bucureşti, 22 iunie 2011.
    Nr. 646.

                       ----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016