Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 639 din 6 octombrie 1997  privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Comisiei centrale pentru incendii in masa    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 639 din 6 octombrie 1997 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Comisiei centrale pentru incendii in masa

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 283 din 20 octombrie 1997
În temeiul prevederilor <>art. 9 din Ordonanta Guvernului nr. 47/1994 privind apãrarea impotriva dezastrelor, aprobatã prin <>Legea nr. 124/1995 ,

Guvernul României hotãrãşte:

ARTICOL UNIC
Se aproba Regulamentul de organizare şi funcţionare a Comisiei centrale pentru incendii în masa, constituitã pe lângã Ministerul de Interne, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
VICTOR CIORBEA

Contrasemneazã:
---------------
p. Ministru de interne,
Emanuel Albu,
secretar de stat

p. Ministrul apãrãrii naţionale,
Ion Dan Zaharia,
secretar de stat

p. Ministrul transporturilor,
Adrian Gheorghe Marinescu,
secretar de stat

p. Ministrul lucrãrilor publice
şi amenajãrii teritoriului,
Ioan Lucacel,
secretar de stat

Ministru de stat,
ministrul industriei
şi comerţului,
Calin Popescu-Tariceanu

Ministrul apelor, pãdurilor
şi protecţiei mediului,
Ioan Oltean

Ministrul sãnãtãţii,
Ştefan Iosif Dragulescu

Ministrul agriculturii
şi alimentaţiei,
Dinu Gavrilescu

Ministrul comunicaţiilor,
Sorin Pantis

p. Ministru delegat
pe lângã primul-ministru
pentru coordonarea
Secretariatului General
al Guvernului şi a
Departamentului pentru
Administraţie Publica Localã,
Radu Stroe

ANEXA 1

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Comisiei centrale pentru incendii în masa

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) În România apãrarea vieţii oamenilor şi protejarea bunurilor materiale impotriva incendiilor în masa constituie o activitate de interes public la care trebuie sa participe, în condiţiile legii, autoritãţile administraţiei publice, agenţii economici, instituţiile publice, persoanele fizice şi persoanele juridice.
(2) Prin incendiu în masa, în sensul prezentului regulament, se înţelege acel incendiu de mari proporţii care poate genera consecinţe negative majore asupra desfãşurãrii normale a activitãţilor social-economice, precum şi asupra mediului înconjurãtor, şi care nu poate fi controlat şi lichidat numai prin intervenţia serviciilor de pompieri constituite potrivit legii.
ART. 2
Obiectul prezentului regulament îl constituie organizarea, modul de funcţionare, atribuţiile şi dotarea Comisiei centrale pentru incendii în masa, denumita în continuare comisia centrala.

CAP. 2
Organizarea comisiei centrale

ART. 3
Comisia centrala este alcãtuitã din reprezentanţi ai administraţiei publice centrale, cu atribuţii şi responsabilitãţi privind apãrarea impotriva dezastrelor, în componenta prevãzutã în anexa nr. 1 la prezentul regulament.
ART. 4
(1) Preşedintele comisiei centrale este ministrul de interne.
(2) În situaţia în care preşedintele este în imposibilitate de a-şi exercita atribuţiile, conducerea activitãţii comisiei centrale se asigura de cãtre unul dintre vicepreşedinţi.
(3) Secretar al comisiei centrale este comandantul Corpului Pompierilor Militari.
ART. 5
(1) Miniştrii sau, dupã caz, conducãtorii autoritãţilor administraţiei publice centrale de specialitate, mentionati în anexa nr. 1, vor comunica ministrului de interne persoanele desemnate, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului regulament.
(2) Persoanele desemnate, cu putere de decizie, vor avea competentele necesare îndeplinirii atribuţiilor în cadrul comisiei centrale.
ART. 6
(1) Comisia centrala îşi constituie un secretariat tehnic permanent, din structura Ministerului de Interne - Inspectoratul General al Corpului Pompierilor Militari.
(2) Şeful secretariatului tehnic permanent este locţiitorul şefului de Stat Major din Inspectoratul General al Corpului Pompierilor Militari.
ART. 7
(1) Autoritãţile administraţiei publice centrale, care asigura membri în comisia centrala, prezentate în anexa nr. 1, vor desemna şi alţi specialişti în grupele de coordonare, pe domenii ale acesteia, pentru soluţionarea problemelor specifice incendiilor în masa.
(2) Comisia centrala poate nominaliza şi alte instituţii sau organisme cu care colaboreazã şi care au atribuţii şi responsabilitãţi legale în domeniul prevenirii şi stingerii incendiilor, care sa asigure specialişti în cadrul acesteia.

CAP. 3
Funcţionarea comisiei centrale

ART. 8
Comisia centrala funcţioneazã pe lângã Ministerul de Interne şi se subordoneazã Comisiei guvernamentale de apãrare impotriva dezastrelor.
ART. 9
Comisia centrala îşi desfãşoarã activitatea prin şedinţe ordinare anuale. Ordinea de zi a şedinţelor, precum şi documentele care urmeazã a fi analizate şi aprobate vor fi puse la dispoziţia participanţilor, de cãtre secretariatul tehnic permanent, cu cel puţin 15 zile înainte de şedinţa.
ART. 10
Comisia centrala şi grupele de coordonare, pe domenii, pot invita la şedinţe experţi pentru examinarea diferitelor proiecte care urmeazã a fi aprobate.
ART. 11
Atunci când considera necesar sau situaţia o impune, preşedintele poate convoca, prin secretariatul tehnic permanent, membrii comisiei centrale şi/sau ai grupelor de coordonare, în şedinţe extraordinare.
ART. 12
Ordinea de zi se adopta la începutul şedinţei. La propunerea preşedintelui sau a unor membri ai comisiei centrale, în ordinea de zi pot fi incluse şi alte probleme în afarã celor prevãzute în proiectul difuzat.
ART. 13
(1) În caz de incendiu în masa, activitatea comisiei centrale se asigura de cãtre secretariatul tehnic permanent, la propunerea secretarului comisiei centrale, cu aprobarea preşedintelui, pe baza notificãrii fãcute de autoritãţile administraţiei publice centrale şi/sau locale, conform planurilor proprii.
(2) Pana la activarea comisiei centrale, problemele curente vor fi soluţionate de secretariatul tehnic permanent.
ART. 14
Propunerile şi mãsurile stabilite în comisia centrala se adopta cu votul majoritãţii membrilor ce o compun şi se consemneazã în procesul-verbal al şedinţei. Hotãrârile comisiei centrale se semneazã de cãtre preşedintele acesteia şi se comunica factorilor interesaţi, prin grija secretariatului tehnic permanent.
ART. 15
Coordonarea acţiunilor de intervenţie în cazul incendiilor în masa se asigura pe baza Planului operativ de apãrare impotriva incendiilor în masa, avizat de cãtre Comisia guvernamentalã de apãrare impotriva dezastrelor.
ART. 16
Comisia centrala îşi desfãşoarã activitatea în sediul Ministerului de Interne, iar secretariatul tehnic permanent, în cel al Inspectoratului General al Corpului Pompierilor Militari.
ART. 17
Secretariatul tehnic permanent colaboreazã cu specialişti din institute de învãţãmânt superior şi de cercetare-proiectare, cu reprezentanţi ai companiilor naţionale, regiilor autonome şi societãţilor comerciale, precum şi cu specialişti din alte instituţii şi organizaţii, cu atribuţii şi responsabilitãţi în apãrarea impotriva incendiilor.

CAP. 4
Atribuţiile comisiei centrale şi ale secretariatului tehnic permanent

ART. 18
Comisia centrala are urmãtoarele atribuţii principale:
A. În perioada predezastru:
a) participa, în limitele competentei, la elaborarea strategiei naţionale, precum şi a programelor şi planurilor de protecţie şi de intervenţie pentru apãrarea impotriva dezastrelor;
b) elaboreazã regulamente şi reglementãri specifice de apãrare impotriva incendiilor în masa, pe care le supune spre aprobare Comisiei guvernamentale de apãrare impotriva dezastrelor;
c) elaboreazã şi, la nevoie, pune în aplicare Planul operativ de apãrare impotriva incendiilor în masa;
d) stabileşte structura-cadru pentru planurile de protecţie şi intervenţie în cazul incendiilor în masa, care trebuie elaborate în plan teritorial;
e) propune mecanisme şi instrumente de prevenire, de limitare şi de control al riscurilor care pot genera incendii în masa, precum şi metode de identificare şi de evaluare a acestora;
f) stabileşte, prin regulamente, parametrii pe baza cãrora se pot defini incendiile în masa;
g) iniţiazã programe de asigurare a bazei materiale necesare intervenţiei pentru limitarea şi înlãturarea efectelor incendiilor în masa;
h) informeazã opinia publica, prin mass-media, dupã caz, asupra zonelor de risc potenţial, mãsurilor şi comportamentului care trebuie adoptate de populaţie în aceste zone;
i) anual, face propuneri Comisiei guvernamentale de apãrare impotriva dezastrelor pentru asigurarea mijloacelor materiale şi financiare necesare organizãrii apãrãrii în cazul producerii incendiilor în masa şi pentru înlãturarea efectelor acestora;
j) indruma şi controleazã autoritãţile centrale şi comisiile teritoriale de apãrare impotriva dezastrelor, potrivit domeniului sau de competenta, privind îndeplinirea atribuţiilor ce le revin în domeniul apãrãrii impotriva incendiilor în masa;
k) avizeazã regulamentele de organizare şi funcţionare a comisiilor judeţene şi a municipiului Bucureşti de apãrare impotriva dezastrelor, pe baza propunerilor secretariatului tehnic permanent;
l) planifica, organizeazã şi conduce, în colaborare cu Comandamentul Protecţiei Civile, exercitii şi aplicaţii în scopul pregãtirii organelor de conducere şi a populaţiei pentru situaţii de incendiu în masa;
m) iniţiazã programe de cercetare în domeniul specific şi face propuneri pentru fondurile necesare realizãrii acestora.
B. În perioada dezastrului:
a) informeazã operativ Comisia guvernamentalã de apãrare impotriva dezastrelor despre producerea incendiilor care se pot dezvolta ca incendii în masa, efectele acestora şi mãsurile întreprinse;
b) pune în aplicare Planul operativ de apãrare impotriva incendiilor în masa;
c) stabileşte forţele şi mijloacele necesare desfãşurãrii acţiunii de intervenţie şi ia mãsuri de concentrare a acestora în locurile şi în zonele impuse de evoluţia situaţiei operative;
d) conduce nemijlocit acţiunea de intervenţie pentru limitarea şi înlãturarea efectelor incendiului în masa;
e) dispune efectuarea manevrelor de forte şi de mijloace specializate în teritoriu, în raport cu evoluţia situaţiei operative;
f) informeazã publicul despre evoluţia probabila a incendiilor în masa, acţiunile întreprinse pentru limitarea efectelor acestora, precum şi despre mãsurile de protecţie ce trebuie respectate în zona dezastrului.
C. În perioada postdezastru:
a) prezintã Comisiei guvernamentale de apãrare impotriva dezastrelor rapoarte privind efectele şi cauzele incendiului în masa, acţiunile întreprinse, forţele şi mijloacele întrebuinţate şi mãsurile care se impun pentru prevenirea unor noi dezastre de acest tip;
b) întreprinde demersurile pentru refacerea capacitãţii forţelor care au acţionat la stingerea incendiului în masa;
c) analizeazã acţiunile desfãşurate şi valorifica concluziile pentru perfecţionarea activitãţii comisiei centrale.
ART. 19
Secretariatul tehnic permanent are urmãtoarele atribuţii principale:
a) propune preşedintelui convocarea comisiei centrale, pentru rezolvarea problemelor curente, precum şi în situaţia producerii incendiului în masa, şi pregãteşte datele preliminare pentru informarea acesteia;
b) notifica autoritãţile administraţiei publice centrale şi instituţiile cu reprezentanţi în comisie, în caz de incendiu în masa;
c) pregãteşte materialele necesare activitãţii comisiei centrale şi asigura punerea acestora la dispoziţia membrilor ei;
d) asigura pregãtirea propunerilor privind mãsurile de prevenire şi de limitare, de pregãtire pentru intervenţie, de acţiune dupã declanşarea incendiului în masa, de inlaturare a consecinţelor, de recuperare şi de reabilitare;
e) coordoneazã şi urmãreşte realizarea mãsurilor adoptate de cãtre comisia centrala;
f) asigura şi pregãteşte documentele necesare lucrului pentru organizarea mãsurilor operative de intervenţie dupã declanşarea incendiului în masa, precum şi conducerea acestora pana la activarea comisiei centrale;
g) analizeazã cauzele şi urmãrile incendiului în masa şi propune comisiei centrale mãsuri de imbunatatire a prevenirii incendiilor în masa şi pregãtirii pentru intervenţie;
h) analizeazã, verifica şi prezintã observaţii şi soluţii la proiectele regulamentelor de organizare şi funcţionare a comisiilor judeţene şi a municipiului Bucureşti de apãrare impotriva dezastrelor, pe care le supune spre avizare preşedintelui comisiei centrale;
i) indruma întocmirea planurilor de apãrare la nivelul autoritãţilor administraţiei publice centrale, comisiilor judeţene şi a municipiului Bucureşti de apãrare impotriva dezastrelor şi asigura avizarea acestora;
j) îndeplineşte, în conformitate cu legea, orice alte sarcini stabilite de comisia centrala.

CAP. 5
Dispoziţii finale

ART. 20
Membrii comisiei centrale îşi exercita atribuţiile cu titlu gratuit. Cheltuielile ocazionate de îndeplinirea misiunilor stabilite în cadrul comisiei centrale se deconteazã, în condiţiile legii, dupã caz, de cãtre unitatea în care este angajat fiecare membru, specialist şi/sau expert.
ART. 21
Dotarea comisiei centrale şi a secretariatului tehnic permanent cuprinde echipament pentru telecomunicaţii, tehnica de calcul, aparatura necesarã multiplicãrii de documente, harti ale zonelor de risc, la diferite scãri, conform anexei nr. 2 la prezentul regulament.
ART. 22
Documentele privind activitatea comisiei centrale se arhiveaza de cãtre secretariatul tehnic permanent, cu respectarea prevederilor legale.
ART. 23
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul regulament.

ANEXA 1
-------
la regulament
-------------

COMPONENTA
Comisiei centrale pentru incendii în masa

1. Preşedinte - ministrul de interne.
2. Vicepreşedinţi:
- secretar de stat, şeful Departamentului ordinii publice, prim-loctiitor al ministrului de interne;
- secretar de stat, şeful Departamentului organizare, mobilizare, inzestrare şi logistica din Ministerul de Interne.
3. Membri:
1) secretar de stat la Ministerul Apãrãrii Naţionale;
2) secretar de stat la Ministerul Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului;
3) secretar de stat la Ministerul Industriei şi Comerţului;
4) secretar de stat la Ministerul Transporturilor;
5) secretar de stat la Ministerul Sãnãtãţii;
6) secretar de stat la Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei;
7) secretar de stat la Ministerul Comunicaţiilor;
8) secretar de stat la Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului;
9) secretar de stat la Ministerul Finanţelor;
10) şeful Direcţiei organizare, mobilizare şi operaţii din Ministerul de Interne;
11) vicepreşedinte al Regiei Autonome de Electricitate "Renel";
12) vicepreşedinte al Regiei Autonome "Apele Romane";
13) inspectorul general al Inspectoratului General al Poliţiei;
14) comandantul Corpului Pompierilor Militari;
15) comandantul Comandamentului Trupelor de Jandarmi;
16) comandantul Comandamentului Naţional al Granicerilor.

ANEXA 2
-------
la regulament
-------------




DOTAREA
Comisiei centrale pentru incendii în masa şi, respectiv, a secretariatului tehnic permanent

1. Echipament de telecomunicaţii:
- aparate telefonice cu linie independenta şi ieşire în teritoriu:
- fax 2 buc.
- telefon operativ 1 buc.
- unitãţi pager 10 buc.
- unitãţi telemobil 10 buc.
- taxe de instalare şi abonament

2. Tehnica de calcul:
- complet calculator cu monitor 2 complete
- statie de lucru-server, dotatã cu fax-modem, posta electronica,
imprimanta laser şi scaner color 2 buc.
- materiale consumabile/an, pentru tehnica de calcul
- proiector pentru calculator 2 buc.
- software în domeniul apãrãrii impotriva dezastrelor

3. Echipament pentru multiplicare:
- fotocopiator alb-negru 2 buc.
- fotocopiator color 2 buc.

4. Documente operative:
- harta României cu zonarea seismicã, a culturilor şi a ariilor
construite 2 buc.
- harti ale judeţelor din România 3 seturi
- folie transparenta pentru actualizarea operativã a datelor
de pe harta consumabil

5. Alte dotãri:
- retroproiector cu ecran aferent, cu interfata calculator 2 complete
- aspectomat cu interfata calculator 2 complete
- monitor video
- accesorii birotica
- service postgaranţie pentru tehnica de calcul şi de
telecomunicaţii din dotare

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016