Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 636 din 11 iunie 2008  privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Comisiei de coordonare a masurilor pentru asigurarea sigurantei in aprovizionarea cu gaze naturale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 636 din 11 iunie 2008 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Comisiei de coordonare a masurilor pentru asigurarea sigurantei in aprovizionarea cu gaze naturale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 475 din 27 iunie 2008

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 4 alin. (4) din Legea nr. 346/2007 privind mãsuri pentru asigurarea siguranţei în aprovizionarea cu gaze naturale,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ARTICOL UNIC
Se aprobã Regulamentul de organizare şi funcţionare a Comisiei de coordonare a mãsurilor pentru asigurarea siguranţei în aprovizionarea cu gaze naturale, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.


PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian

p. Ministrul internelor
şi reformei administrative,
Liviu Radu,
secretar de stat

Preşedintele Autoritãţii Naţionale
de Reglementare în Domeniul Energiei,
Gergely Olosz

p. Preşedintele Agenţiei Naţionale
pentru Resurse Minerale,
Laurenţiu Bogatu

Bucureşti, 11 iunie 2008.
Nr. 636.

ANEXĂ

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Comisiei de
coordonare a mãsurilor pentru asigurarea siguranţei
în aprovizionarea cu gaze naturale

CAP. I
Dispoziţii generale
ART. 1
Comisia de coordonare a mãsurilor pentru asigurarea siguranţei în aprovizionarea cu gaze naturale, denumitã în continuare Comisia de coordonare, este constituitã şi funcţioneazã în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 346/2007 privind mãsuri pentru asigurarea siguranţei în aprovizionarea cu gaze naturale.
ART. 2
Comisia de coordonare îşi exercitã atribuţiile în limitele competenţelor stabilite prin <>Legea nr. 346/2007 .

CAP. II
Componenţã, reguli de organizare şi funcţionare
ART. 3
Comisia de coordonare se constituie în conformitate cu prevederile <>art. 4 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 346/2007 .
ART. 4
(1) Preşedintele Comisiei de coordonare este reprezentantul Ministerului Economiei şi Finanţelor. În lipsa preşedintelui, Comisia de coordonare este coordonatã de reprezentantul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative.
(2) Preşedintele Comisiei de coordonare conduce reuniunile acesteia, convoacã membrii acesteia la şedinţele de lucru şi propune primului-ministru modificarea componenţei nominale a Comisiei de coordonare, atunci când este cazul, conform prevederilor <>art. 4 alin. (2) din Legea nr. 346/2007 .
ART. 5
Comisia de coordonare se întruneşte în condiţiile prevãzute la art. 4 alin. (3) şi la <>art. 5 alin. (6) din Legea nr. 346/2007 , precum şi ori de câte ori este necesar, la convocarea preşedintelui Comisiei de coordonare sau, în lipsa acestuia, la convocarea persoanei desemnate de preşedintele Comisiei de coordonare.
ART. 6
Principalele atribuţii ale Comisiei de coordonare sunt:
a) elaboreazã anual Planul de acţiune pentru situaţii de urgenţã, conform prevederilor <>art. 5 alin. (1) din Legea nr. 346/2007 ;
b) avizeazã şi monitorizeazã mãsurile necesare pentru asigurarea siguranţei în aprovizionarea cu gaze naturale;
c) comunicã Comisiei Europene Planul de acţiune pentru situaţii de urgenţã;
d) realizeazã întâlniri periodice cu rol consultativ cu principalii factori de influenţã în sectorul energetic - asociaţii profesionale, sindicate, patronate, alte ministere sau autoritãţi publice, reprezentanţi ai sectorului privat, organizaţii neguvernamentale în scopul asigurãrii unui consens cât mai larg asupra deciziilor luate;
e) semnaleazã preşedintelui grupului de coordonare pentru gaze naturale de pe lângã Comisia Europeanã, cu aprobarea prealabilã a Guvernului, cazurile pe care le considerã imposibil de gestionat dupã aplicarea Planului de acţiune pentru situaţii de urgenţã, datoritã amplorii şi caracterului excepţional al acestora, în conformitate cu prevederile <>art. 5 alin. (5) din Legea nr. 346/2007 ;
f) colaboreazã cu Ministerul Economiei şi Finanţelor la elaborarea Programului naţional privind limitarea şi/sau sistarea furnizãrii gazelor naturale, ce cuprinde lista consumatorilor întreruptibili şi ordinea în care va fi limitatã şi/sau sistatã furnizarea gazelor naturale pentru aceştia, tipul şi cantitãţile de combustibili alternativi ce vor fi utilizate de consumatori pe perioada întreruperii, conform prevederilor <>art. 6 alin. (1) lit. q) din Legea nr. 346/2007 ;
g) verificã situaţiile de urgenţã constatate de cãtre operatorul Sistemului naţional de transport al gazelor naturale şi notificate de cãtre Dispeceratul naţional de gaze naturale şi stabileşte dacã sunt îndeplinite una sau mai multe dintre condiţiile prevãzute la <>art. 3 lit. c) din Legea nr. 346/2007 ;
h) confirmã în termen de 24 de ore apariţia situaţiei de urgenţã, dacã situaţia de urgenţã este consideratã justificatã dupã verificarea prevãzutã la lit. g), conform <>art. 7 alin. (2) din Legea nr. 346/2007 ;
i) declarã încetarea situaţiei de urgenţã în termen de cel mult 24 de ore de la notificarea Dispeceratului naţional de gaze naturale privind încetarea cauzelor care au determinat confirmarea acesteia, conform prevederilor <>art. 7 alin. (6) din Legea nr. 346/2007 ;
j) publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, pânã cel târziu la data de 31 iulie a fiecãrui an, un raport care va cuprinde constatãrile rezultate din monitorizarea aspectelor legate de siguranţa aprovizionãrii cu gaze naturale, conform prevederilor <>art. 7 alin. (7) din Legea nr. 346/2007 .
ART. 7
(1) Şedinţele Comisiei de coordonare se desfãşoarã la sediul Ministerului Economiei şi Finanţelor, în prezenţa a minimum douã treimi din numãrul membrilor Comisiei de coordonare.
(2) Deciziile Comisiei de coordonare se adoptã prin votul a minimum trei pãtrimi din numãrul membrilor prezenţi la şedinţã.
(3) În cazul în care cvorumul de desfãşurare a şedinţei Comisiei de coordonare întrunite în condiţiile prevãzute la art. 4 alin. (3) şi <>art. 5 alin. (6) din Legea nr. 346/2007 nu este întrunit, în termen de o orã de la începerea şedinţei, membrii absenţi ai Comisiei de coordonare sunt convocaţi din nou telefonic. În cazul neprezentãrii membrilor Comisiei de coordonare la şedinţa acesteia în urma reconvocãrii, deciziile Comisiei de coordonare se adoptã prin votul a jumãtate plus unu din numãrul membrilor prezenţi.
ART. 8
Propunerile de modificare sau completare, dupã caz, a Regulamentului de organizare şi funcţionare a Comisiei de coordonare se adoptã prin votul a minimum trei pãtrimi din numãrul membrilor acesteia.
ART. 9
(1) Secretariatul Comisiei de coordonare este asigurat de Direcţia generalã politicã energeticã din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor. Secretarul Comisiei de coordonare desemneazã experţi din cadrul Direcţiei generale politicã energeticã pentru rezolvarea operativã a problemelor de secretariat.
(2) Data, ora şi ordinea de zi ale şedinţelor de lucru urmãtoare pot fi stabilite de comun acord la sfârşitul fiecãrei şedinţe sau pot fi comunicate în scris de cãtre Secretariatul Comisiei de coordonare.
ART. 10
(1) În perioada dintre douã şedinţe secretariatul asigurã legãtura dintre membrii Comisiei de coordonare prin schimbul de informaţii şi documente necesare pentru derularea activitãţii.
(2) În cazul în care un membru al Comisiei de coordonare se aflã în imposibilitatea de a participa la şedinţele acesteia, acesta deleagã în scris resposabilitatea cãtre o altã persoanã din cadrul aceleiaşi instituţii/societãţi comerciale.
(3) Înlocuitorul delegat conform alin. (2) care participã la şedinţa convocatã în situaţii de urgenţã are drept de vot.
(4) Membrii Comisiei de coordonare sunt convocaţi în scris, cu minimum 3 zile înaintea fiecãrei şedinţe, cu excepţia şedintelor convocate ca urmare a situaţiilor de urgenţã, caz în care convocarea se poate face şi telefonic, anunţându-li-se data şi ora convocãrii, precum şi ordinea de zi a şedinţei, la care se anexeazã documentele de lucru.

CAP. III
Dispoziţii finale
ART. 11
La reuniunile Comisiei de coordonare pot participa şi invitaţi, în funcţie de agenda reuniunilor respective.
ART. 12
(1) Propunerile şi hotãrârile fiecãrei şedinţe se consemneazã în procesul-verbal întocmit în acest scop, fiecare proces-verbal fiind semnat de toţi reprezentanţii cu drept de vot prezenţi la şedinţã. Procesele-verbale ale şedinţelor se înregistreazã într-un registru. O copie a procesului-verbal aferent fiecãrei şedinţe se pune la dispoziţia membrilor Comisiei de coordonare.
(2) Registrul cuprinzând evidenţa proceselor-verbale şi procesele-verbale se pãstreazã la Secretariatul Comisiei de coordonare şi pot fi consultate de cãtre toţi membrii acesteia.


-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016