Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 632 din 29 mai 1990  privind infiintarea Trustului Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 632 din 29 mai 1990 privind infiintarea Trustului "Romplast"

EMITENT: GUVERN
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 278 din 17 noiembrie 1992

Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Începând cu data de 19 mai, se înfiinţeazã Trustul "Romplast", cu sediul în municipiul Bucureşti, compus pe principiul liberei asocieri, din unitãţile economice de stat prevãzute în anexa nr. 1 la prezenta hotãrâre.
ART. 2
Trustul "Romplast", personalitate juridicã, care ca obiect de activitate producţia, comercializarea şi serviciile în domeniul prelucrãrii maselor plastice, în ţara şi strãinãtate. Trustul îşi desfãşoarã activitatea pe baza bugetului propriu de venituri şi cheltuieli, în conformitate cu reglementãrile legale.
ART. 3
Trustul îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu statutul din anexa nr. 2, care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 4
Modificarea ulterioara a structurii şi statutului trustului, fata de prevederile incluse în anexele nr. 1 şi nr. 2 din prezenta hotãrâre, vor fi aprobate de consiliul de administraţie al trustului.
ART. 5
Pe data prezentei hotãrâri se desfiinţeazã Centrala Industriala de Prelucrare Mase Plastice.
ART. 6
Trustul "Romplast" este autorizat sa utilizeze un procent de 15% din suma în valuta încasatã din exporturile efectuate, în condiţiile unei balante excedentare export-import.
ART. 7
Trustul "Romplast" poate beneficia de credite în lei şi în valuta, de la instituţiile bancare, conform prevederilor legale.
ART. 8
Salarizarea personalului trustului va fi efectuatã corespunzãtor legislaţiei în vigoare.
ART. 9
Dupã inventarierea şi evaluarea patrimoniului unitãţilor componente, Trustul "Romplast" urmeazã sa se transforme în societate pe acţiuni.
ART. 10
Pe data prezentei hotãrâri, Întreprinderea de Prelucrare Mase Plastice Bucureşti se organizeazã şi funcţioneazã ca unitate cu personalitate juridicã.
ART. 11
Se aproba dotarea întreprinderilor componente ale Trustului "Romplast", cuprinse în anexa nr. 1, cu câte un autoturism pentru transport de persoane în interesul serviciului şi cu câte un microbuz de persoane sau un autoturism ARO.
ART. 12
Se aproba dotarea Trustului "Romplast" cu un autoturism pentru transport persoane în interesul serviciului şi doua autoturisme pentru intervenţii.
ART. 13
Ministerul Economiei Naţionale, Ministerul Finanţelor, Ministerul Muncii şi Ocrotirilor Sociale şi Ministerul Industriei Chimice şi Petrochimice vor aduce la îndeplinire prevederile prezentei hotãrâri.

PRIM-MINISTRU
PETRE ROMAN

ANEXA 1

ROMPLAST
1. Întreprinderi componente

- Întreprinderea de Prelucrare Mase Plastice Bucureşti
- Întreprinderea de Prelucrare Mase Plastice Buzau
- Întreprinderea de Prelucrare Mase Plastice Iaşi "Moldoplast"
- Întreprinderea de Prelucrare Mase Plastice Nasaud "Somplast"
- Întreprinderea de Prelucrare Mase Plastice Focsani
- Întreprinderea de Prelucrare Mase Plastice Sfantu Gheorghe
- Întreprinderea de Prelucrare Mase Plastice Dragasani
- Întreprinderea de Prelucrare Mase Plastice Tulcea
- Întreprinderea de Prelucrare Mase Plastice Cehu Silvaniei
- Întreprinderea de Prelucrare Mase Plastice Miercurea Ciuc
- Întreprinderea de Prelucrare Mase Plastice Macin
- Întreprinderea "Chimica" Orastie
- Întreprinderea "Napochim"
- Întreprinderea "Prodcomplex"
- Întreprinderea de produse dentare - Cluj


ANEXA 2

STATUTUL
Trustului "Romplast"


CAP. 1
Forma, obiectul, denumirea, sediul, durata

ART. 1
Trustul este organizaţie economicã, formatã din unitãţi industriale, de cercetare şi proiectare, de aprovizionare şi desfacere, de comerţ exterior, precum şi alte unitãţi - care sunt persoane juridice - de stat, cooperatiste, private sau societãţi mixte cu capital strãin şi îşi desfãşoarã activitatea, în principal, în domeniul prelucrãrii maselor plastice.
Trustul de prelucrare mase plastice "Romplast" ia fiinta ca persoana juridicã pentru o perioada de timp nelimitatã.
ART. 2
Trustul de Prelucrare Mase Plastice are capacitatea de a avea drepturi şi obligaţii de la data înregistrãrii lui la organul competent - Ministerul de Finanţe.
Trustul de Prelucrare Mase Plastice - persoana juridicã - are capacitate chiar de la data actului de înfiinţare, în ceea ce priveşte drepturile constituite în favoarea sa, îndeplinirea obligaţiilor şi a oricãror mãsuri preliminare ce ar fi necesare.
ART. 3
Trustul de Prelucrare Mase Plastice are drepturile care corespund scopului sau şi anume asigurarea desfãşurãrii unei activitãţi eficiente în unitãţile componente, în condiţiile functionarii mecanismelor de piata şi cu respectarea stricta a reglementãrilor în vigoare, inclusiv a legislaţiei antimonopol.
ART. 4
Obiectul principal de activitate al trustului îl constituie producţia şi comercializarea în ţara şi strãinãtate a produselor prelucrate din mase plastice, a utilajelor, echipamentelor şi matritelor destinate industriei de prelucrare mase plastice. Consiliul de administraţie poate aproba extinderea şi în alte domenii a obiectului de activitate al trustului.
ART. 5
Denumirea Trustului de Prelucrare Mase Plastice este "Romplast". În toate actele, facturile, anunţurile, publicaţiile şi alte documente emanate de la trust trebuie sa se arate denumirea acestuia, sediul şi numãrul de înregistrare la organul financiar.
ART. 6
Sediul Trustului de Prelucrare Mase Plastice "Romplast" este în Bucureşti, str. Ziduri Mosi nr. 23, sectorul 2. El va putea fi schimbat prin hotãrârea consiliului de administraţie.
ART. 7
Unitãţile care intra în componenta trustului îşi pãstreazã autonomia gestionara şi funcţionalã. Participarea se fixeazã la 5 ani şi, dacã unitatea nu-şi exprima intenţia de ieşire cu minimum 6 luni înaintea expirãrii acestui termen, durata se prelungeşte automat cu încã 5 ani.
ART. 8
Trustul are urmãtoarea structura:
a) unitãţi economice - de producţie, comerţ etc., prin a cãror asociere este format trustul, denumite unitãţi componente;
b) unitãţi de cercetare, proiectare, informatica, comerţ etc, prin intermediul cãrora îşi desfãşoarã activitatea, finanţele din bugetul trustului, denumite unitãţi proprii;
c) aparatul propriu al trustului;
d) consultanţi pe probleme tehnice, economice sau juridice, persoane din afarã trustului, angajate temporar pentru rezolvarea unor probleme concrete.
ART. 9
Organele de decizie şi conducere ale trustului sunt:
a) consiliul de administraţie;
b) consiliul director

CAP. 2
Procedura de înscriere şi ieşire din trust

ART. 10
Unitatea care doreşte sa facã parte din trust înainteazã consiliului de administraţie al acestuia o cerere - contract de intrare, scrisã, înregistratã la organul financiar local, cuprinzând:
a) obiectul şi profilul de baza al activitãţii sale; numãrul de salariaţi pe categorii profesionale;
b) patrimoniul de care dispune, inclusiv creanţele şi datoriile;
c) principalele rezultate economico-financiare ale ultimului bilanţ contabil.
Consiliul de administraţie al Trustului are obligaţia de a se pronunţa asupra cererii-contract de intrare în termen de maximum 3 luni de la primire. Examinarea cererii de intrare se face, în mod obligatoriu, cu participarea reprezentantului unitãţii solicitante. Acceptarea cererii de intrare se notifica organelor financiare din localitatea unde îşi au sediul atât trustul, cat şi unitatea solicitanta.
ART. 11
Unitatea care doreşte sa nu mai facã parte din trust înainteazã consiliului de administraţie al acestuia o cerere de ieşire scrisã, în care sunt expuse cauzele care o determina, precum şi condiţiile, inclusiv termenele separarii.
Consiliul de administraţie al trustului are obligaţia de a se pronunţa asupra cererii de ieşire în maximum 3 luni de la primire. Acceptarea cererii de ieşire se notifica organelor financiare din localitãţile unde îşi desfãşoarã activitatea atât trustul, cat şi unitatea solicitanta.
Ieşirea din trust nu absolvã unitatea respectiva de obligaţiile asumate în nume propriu prin contracte şi alte mijloace legale sau care rezulta din participarea la astfel de forme de organizare, cat şi fata de celelalte unitãţi asociate.
În cazul când ieşirea din trust aduce prejudicii acestuia sau unitãţilor asociate, unitatea solicitanta este obligatã a acoperi prejudiciile aduse. Aceleaşi obligaţii revin şi trustului, în cazul în care îşi incalca obligaţiile fata de celelalte unitãţi asociate.

CAP. 3
Bugetul de venituri şi cheltuieli

ART. 12
Bugetul de venituri şi cheltuieli al trustului, exprimat în lei şi valuta externa, se întocmeşte anual, trimestrial şi lunar.
Capitolul de venituri include veniturile obţinute din activitatea proprie, precum şi vãrsãmintele efectuate de unitãţile componente. Criteriile de stabilire şi mãrimea acestor vãrsãminte se fixeazã anual de consiliul de administraţie.
Capitolul de cheltuieli cuprinde cheltuielile pentru activitatea unitãţilor şi aparatului proprii, precum şi pentru realizarea unor lucrãri de investiţii, acţiuni sociale, pregãtirea cadrelor etc. În buget se vor prevedea şi unele fonduri de rezerva în scopul sprijinirii, în situaţii deosebite şi cu aprobarea expresã a consiliului de administraţie, a unitãţilor componente.

CAP. 4
Atribuţiile trustului

ART. 13
Trustul - prin unitãţi proprii şi compartimente sau apelând la organizaţii de specialitate - îndeplineşte atribuţiile stabilite de consiliul de administraţie, în principal în urmãtoarele domenii:
a) studierea evoluţiei conjuncturii interne şi externe a prelucratelor din mase plastice, precum şi elaborarea de recomandãri pentru unitãţile componente cu privire la orientarea producţiei şi politicii de dezvoltare, atât pe termene scurte (luni, trimestre), cat şi medii sau lungi;
b) participarea la licitaţiile organizate pentru comenzile de stat şi de export şi - în cazul adjudecãrii acestora - organizarea execuţiei lor corespunzãtoare;
c) contractarea la intern a partii din producţia unitãţilor componente care - potrivit hotãrârii consiliului de administraţie - intra în atribuţiile trustului;
d) contractarea la export a produselor, tehnologiilor, licenţelor, efectuarea de operaţiuni pe piata externa;
e) studierea surselor posibile de aprovizionare cu materii prime, materiale, utilaje, matrite, scule, dispozitive, piese etc. din ţara şi din import;
f) asigurarea contractãrii - din ţara şi din import a produselor specificate la lit. e);
g) analiza pe baza resurselor existente, a încãrcãrii capacitãţilor de producţie şi elaborarea proiectelor programelor de fabricaţie, în scopul utilizãrii lor optime pe ansamblul trustului;
h) fundamentarea programului de investiţii pe ansamblul trustului şi elaborarea documentaţiilor de execuţie ce revin în sarcina compartimentelor sau unitãţilor proprii; urmãrirea - în cazul obiectivelor de importanta deosebita, aprobate de consiliul de administraţie - a bunei desfasurari a lucrãrilor pana la punerea în funcţiune şi atingerea parametrilor tehnico-economici proiectati;
i) obţinerea şi gestionarea fondurilor valutare ce revin, potrivit reglementãrilor în vigoare, trustului şi unitãţilor;
j) asigurarea protecţiei proprietãţii industriale (brevete) în ţara şi strãinãtate;
k) înregistrarea marcilor de fabricaţie în ţara şi strãinãtate;
l) acordarea "marcii de calitate" şi afilierea la sisteme strãine sau internaţionale care acorda astfel de mãrci;
m) întocmirea de prognoze tehnico-ştiinţifice în domeniul prelucrãrii maselor plastice şi fundamentarea programelor de cercetare şi dezvoltare pentru unitãţile componente; organizarea şi desfãşurarea activitãţii de cercetare şi dezvoltare în compartimentele sau unitãţile proprii ale trustului;
n) elaborarea de standarde şi alte norme tehnice din domeniul prelucrãrii maselor plastice;
o) organizarea cooperãrii economice şi tehnico-ştiinţifice externe, buna desfãşurare a activitãţii societãţilor mixte (de producţie, cercetare, sau comercializare) create cu participarea capitalului strãin;
p) sprijinirea unitãţilor componente în asigurarea şi pregãtirea personalului necesar, precum şi îmbunãtãţirea pregãtirii personalului existent prin specializãri în ţara şi strãinãtate.

CAP. 5
Conducerea trustului şi unitãţilor componente

ART. 14
Trustul este condus de cãtre un consiliu de administraţie, care este compus din directorul general şi directori adjuncţi ai trustului, şeful oficiului juridic al trustului, 2-3 specialişti din cadrul trustului, precum şi câte un reprezentant (directorul) al fiecãreia dintre unitãţile componente şi unitãţile proprii.
ART. 15
Având în vedere natura mixtã a proprietãţii asupra patrimoniului de stat, cooperatista, privatã, societãţi mixte cu capital strãin - numirea şi eliberarea din funcţie a directorilor întreprinderilor se va face de cãtre proprietari. În cazul întreprinderilor de stat, numirea directorilor se va face de cãtre organul desemnat de stat în acest scop.
Directorul general al trustului are dreptul de a sesiza proprietarii asupra deficienţelor apãrute în activitatea desfasurata de directorii întreprinderilor şi de a propune schimbarea acestora. Proprietarii au obligaţia sa se pronunţe în cel mult o luna de la primirea, în scris, a acestei propuneri.
ART. 16
Numirea şi eliberarea din funcţie a directorului general al trustului şi a directorilor adjuncţi se va face de cãtre Comisia proprietarilor, în care statul va fi reprezentat de organul desemnat în acest scop. În cadrul acestei comisii, hotãrârile se adopta cu majoritatea de voturi a proprietarilor; votul proprietarilor este proporţional cu ponderea lor în patrimoniul asumat al unitãţilor participante la trust.
ART. 17
Consiliul de administraţie se convoacã trimestrial, sau ori de câte ori este nevoie, de cãtre directorul general al trustului sau la cererea a cel puţin o treime din reprezentanţii unitãţilor componente în consiliu.
Şedinţele consiliului de administraţie sunt conduse de directorul general al trustului sau, în absenta acestuia, de cãtre locţiitorul sau.
Consiliul de administraţie este legal constituit în prezenta a cel puţin doua treimi din numãrul total al membrilor, iar hotãrârile se adopta cu majoritatea simpla de voturi a membrilor prezenţi.
ART. 18
Consiliul de administraţie aproba:
- organigrama trustului, cuprinzând unitãţile proprii, compartimentele functionale şi statul de personal;
- regulamentul de funcţionare a trustului;
- participarea trustului la licitaţiile pentru comenzile de stat;
- programele de fabricaţie ale unitãţilor componente şi livrãrile pentru comenzile de stat, exporturi şi alte destinaţii considerate prioritare în perioada respectiva;
- programele de cercetare, dezvoltare şi de investiţii;
- investirea de capital în alte societãţi;
- transferul mijloacelor fixe ale trustului;
- amortizarea mijloacelor fixe;
- nomenclatorul produselor destinate vânzãrii şi al celor din sfera aprovizionarii tehnico-materiale, a cãror contractare intra în obligaţia trustului;
- modul de utilizare a fondurilor valutare ce revin, în conformitate cu reglementãrile în vigoare, trustului;
- participarea trustului sau unitãţilor acestuia la acţiuni de cooperare economicã şi tehnico-ştiinţificã internationala, precum şi la societãţi mixte (de producţie, cercetare sau comercializare) cu capital strãin;
- bugetul anual de venituri şi cheltuieli al trustului;
- bilanţul contabil, dupã adoptarea în consiliul de administraţie şi certificarea lui de cãtre organele financiare, bilanţul se da publicitãţii.
Consiliul de administraţie desemneazã comisia de cenzori şi hotãrãşte asupra rapoartelor acesteia.
Consiliul de administraţie adopta statutul trustului, pe care îl supune aprobãrii organelor prevãzute de lege.
Directorul general numeşte un secretar al consiliului de administraţie, care nu va fi membru al acestuia.
ART. 19
Consiliul director este format din directorul general, directorii adjuncţi şi şeful oficiului juridic al trustului.
ART. 20
Directorul general şi consiliul director asigura conducerea curenta a trustului şi aduc la îndeplinire hotãrârile adoptate de consiliul de administraţie. Directorul general angajeazã trustul în raporturile cu persoanele juridice şi fizice, precum şi în fata organelor jurisdicţionale.
ART. 21
Directorul general şi consiliul director asigura conducerea operativã a unitãţilor proprii ale trustului.

CAP. 6
Modificarea formei juridice, dizolvarea, lichidarea, cheltuieli de constituire, litigii

ART. 22
Modificarea formei juridice se aproba de consiliul de administraţie, în condiţiile dispoziţiilor legale aplicabile.
ART. 23
Fiind creat prin vointa pãrţilor, trustul îşi înceteazã activitatea prin dizolvare, în cazul când obiectul sau de activitate nu mai poate fi realizat sau în orice alta situaţie, pe baza hotãrârii consiliului de administraţie.
ART. 24
Lichidarea
Pe timpul cat dureazã terminarea afacerilor în curs şi numai pentru nevoile lichidãrii, personalitatea juridicã a trustului subzistã pana la ultimul act de lichidare, cu toate prerogativele ce decurg din aceasta (denumire, la care se adauga denumirea "în lichidare", sediul, patrimoniul, calitatea de a sta în justiţie etc.).
Trustul poate sa-şi continue operaţiunile în curs şi chiar sa întreprindã noi operaţiuni, în mãsura în care acestea nu contravin scopului lichidãrii.
ART. 25
Consiliul de administraţie numeşte persoanele cãrora le revine sarcina lichidãrii. Din sumele rezultate din lichidare vor fi achitati mai întâi creditorii şi numai dupã aceasta se va proceda la întocmirea bilanţului de lichidare.
ART. 26
Bilanţul de lichidare va fi supus spre aprobare consiliului de administraţie.
În baza bilanţului de lichidare aprobat, lichidatorii vor inregistra la organele financiare competente înscrisul constatator al lichidãrii. Dupã înregistrarea actului de lichidare, lichidatorii şi membrii consiliului de administraţie sunt descãrcaţi de activitatea lor.
ART. 27
Litigii
Litigiile trustului cu persoane juridice şi fizice sunt de competenta instanţelor judecãtoreşti, conform dispoziţiilor legale în vigoare.
Litigiile personalului angajat de trust ?vite în raporturile cu acesta se rezolva în conformitate cu prevederile contractului de angajare şi ale legislaţiei muncii în România.
ART. 28
Prezentul statut intra în vigoare o data cu înfiinţarea trustului şi poate fi modificat numai de consiliul de administraţie.
--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016