Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 63 din 9 februarie 1998  privind organizarea si functionarea Secretariatului de Stat pentru Culte    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 63 din 9 februarie 1998 privind organizarea si functionarea Secretariatului de Stat pentru Culte

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 71 din 16 februarie 1998
Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Secretariatul de Stat pentru Culte este organul de specialitate al administraţiei publice centrale, în subordinea Guvernului, care asigura relaţiile statului cu toate cultele din România.
În activitatea sa, Secretariatul de Stat pentru Culte se conduce dupã principiul constituţional conform cãruia toate cultele religioase recunoscute sunt libere, autonome şi egale fata de autoritãţile publice.
ART. 2
Secretariatul de Stat pentru Culte are urmãtoarele atribuţii:
(1) sprijinã toate cultele religioase, potrivit statutelor de organizare şi funcţionare ale acestora, pe baza Constituţiei, în vederea participãrii lor la viata socialã şi spiritualã a tarii, urmãreşte ca în relaţiile dintre culte sa fie excluse orice forme, mijloace şi acţiuni de învrãjbire religioasã şi mediazã în situaţiile litigioase care apar;
(2) asigura legatura dintre cultele religioase şi ministere, celelalte organe ale administraţiei publice centrale şi locale, în vederea respectãrii libertãţii şi autonomiei cultelor, a prevenirii şi inlaturarii oricãror abuzuri, prin aplicarea legii; sprijinã autoritãţile administraţiei publice locale pentru rezolvarea problemelor specifice care apar în raporturile lor cu cultele, asociaţiile şi fundaţiile religioase şi, totodatã, acorda asistenta cultelor, la solicitarea acestora, în soluţionarea problemelor pe care acestea le supun autoritãţilor administraţiei publice locale;
(3) analizeazã cererile de înfiinţare a unor noi culte religioase, întocmeşte documentaţiile cerute de lege şi face propuneri în vederea recunoaşterii acestora;
(4) în baza documentaţiilor prezentate conform prevederilor legale, avizeazã înfiinţarea asociaţiilor şi fundaţiilor cu caracter, în totalitate sau în parte, religios, în vederea înscrierii lor în registrul persoanelor juridice, potrivit legii; controleazã respectarea obiectului avizãrii; în caz de nerespectare a scopurilor şi obiectivelor avizate la constituire, Secretariatul de Stat pentru Culte sesizeazã instanta de judecata ca îşi retrage, motivat, avizul dat;
(5) face propuneri pentru recunoaşterea, conform legii, a sefilor cultelor religioase, a conducãtorilor de eparhii, a celorlalţi ierarhi şi a celor asimilaţi acestora, la cererea cultelor;
(6) ia act de alegerea sau numirea persoanelor care urmeazã sa ocupe funcţii de conducere, precum şi a personalului clerical şi laic din cadrul cultelor religioase, inclusiv din învãţãmântul teologic neintegrat în învãţãmântul de stat, în vederea alocãrii de contribuţii de la bugetul de stat pentru completarea surselor necesare salarizarii acestora şi acordãrii indemnizaţiilor pentru funcţiile de conducere, potrivit legii;
(7) colaboreazã cu Ministerul Educaţiei Naţionale în probleme de învãţãmânt, ca mediator între cultele religioase legal recunoscute şi Ministerul Educaţiei Naţionale, şi avizeazã alãturi de acesta, planurile de învãţãmânt şi programele elaborate de cãtre cultele recunoscute oficial de cãtre stat;
(8) sprijinã cultele religioase în organizarea şi desfãşurarea activitãţilor de asistenta religioasã în armata, penitenciare, spitale, în cãmine de bãtrâni, case de copii şi în alte instituţii de asistenta socialã, precum şi în familii care se confrunta cu nevoi speciale;
(9) în domeniul patrimoniului cultural-religios:
a) coordoneazã activitatea cultelor religioase privind evidenta, pãstrarea, conservarea, restaurarea şi valorificarea bunurilor culturale mobile şi imobile, cu prioritate a acelora ce fac parte din patrimoniul cultural naţional, aflate în proprietatea sau folosinta cultelor, conform legilor specifice, în vederea aplicãrii lor;
b) analizeazã necesitatea şi oportunitatea, avizeazã şi promoveazã documentaţiile tehnico-economice pentru construcţii şi reparaţii de lacasuri şi alte clãdiri aparţinând cultelor religioase, cu respectarea prevederilor legale; acorda unitãţilor de cult sprijinul financiar solicitat în vederea întocmirii documentaţiilor tehnice pentru construcţii de lacasuri de cult, bunuri mobile, precum şi pentru întreţinerea, restaurarea şi punerea lor în valoare, cu respectarea normelor legale;
c) organizeazã, în colaborare cu cultele religioase şi cu instituţiile de profil specializate, din ţara şi din strãinãtate, activitãţi de instruire şi de perfecţionare profesionalã a personalului de specialitate din reţeaua obiectivelor patrimoniale ale cultelor, în condiţiile legii;
(10) sprijinã constituirea şi activitatea unor asociaţii şi fundaţii cu caracter neguvernamental şi nonprofit, care au ca obiect de activitate conservarea şi restaurarea monumentelor de arhitectura şi arta religioasã, în condiţiile legii;
(11) organizeazã şi sprijinã, în condiţiile legii, activitãţi şi manifestãri pentru cunoaşterea şi promovarea culturii religioase, pentru punerea în valoare a marturiilor de arta şi de arhitectura religioasã, prin expoziţii, simpozioane, sesiuni de comunicãri, spectacole artistice şi prin promovarea turismului cultural-religios;
(12) în colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe, sprijinã cultele religioase, la cererea acestora, în iniţierea şi desfãşurarea acţiunilor de relaţii internaţionale şi de promovare a colaborãrii între bisericile din România şi cele din strãinãtate, precum şi în organizarea şi funcţionarea comunitãţilor religioase ale romanilor din diaspora; faciliteazã obţinerea paşapoartelor şi a vizelor necesare deplasarii în strãinãtate, în interes de serviciu, a personalului încadrat al cultelor religioase, cu prilejul unor acţiuni externe ale acestora, cu respectarea normelor legale.
(13) iniţiazã acţiuni de relaţii externe cu instituţii de stat similare din alte tari şi organizaţii internaţionale neguvernamentale care se ocupa de garantarea şi respectarea libertãţii religioase, precum şi a celorlalte drepturi fundamentale ale omului şi participa la manifestãrile organizate de acestea;
(14) elaboreazã studii şi sinteze documentare referitoare la viata religioasã din România, cat şi despre activitatea cultelor şi organizaţiilor religioase din alte tari; organizeazã dezbateri cu participarea specialiştilor romani şi strãini, privind teoria şi practica laica şi ecleziastica în acest domeniu;
(15) contribuie în condiţiile legii, la întregirea surselor financiare ale cultelor cu fonduri alocate de la bugetul de stat şi tine evidenta acestora, pentru:
- construirea şi repararea lacasurilor de cult, inclusiv pentru întocmirea documentaţiilor care stau la baza acestor lucrãri;
- consolidarea, conservarea, restaurarea şi punerea în valoare a obiectivelor de patrimoniu cultural mobil şi imobil din administraţia cultelor religioase, inclusiv pentru întocmirea documentaţiilor tehnice care stau la baza acestor lucrãri, în condiţiile legilor specifice;
- întreţinerea şi funcţionarea unitãţilor de cult fãrã venituri sau cu venituri reduse;
- susţinerea unor acţiuni religioase cu caracter internaţional realizate de cãtre conducerile de cult din România;
(16) acorda, la cerere, contribuţii de la bugetul de stat pentru întregirea fondurilor proprii necesare salarizarii personalului din cadrul cultelor şi din învãţãmântul teologic, din subordinea acestora, neintegrat în învãţãmântul de stat, inclusiv a indemnizaţiilor pentru funcţiile de conducere, prevãzute de lege;
(17) verifica modul de utilizare a fondurilor primite de cãtre culte de la bugetul de stat, potrivit destinaţiei stabilite şi cu respectarea prevederilor legale;
(18) sprijinã cultele religioase, la cerere, în organizarea evidentei contabile, statistice, în concordanta cu legislaţia de specialitate, asigurând colaborarea acestora cu instituţiile de sinteza;
(19) faciliteazã cultelor religioase primirea de ajutoare, donaţii sau legate din strãinãtate, cu respectarea prevederilor legii, şi sprijinã cultele în oferirea, de cãtre acestea; de ajutoare sau donaţii comunitãţilor româneşti din diaspora sau unor biserici cu care acestea colaboreazã;
(20) în colaborare cu autoritãţile publice locale, acorda sprijin cultelor în rezolvarea problemelor legate de concesionarea terenurilor necesare construirii de noi lacasuri de cult şi aplicãrii prevederilor <>Legii fondului funciar nr. 18/1991 ;
(21) sprijinã cultele, la cerere, pentru rezolvarea problemelor de aprovizionare cu materii prime şi materiale necesare, precum şi în gãsirea celor mai economicoase forme de obţinere a acestora.
Împreunã cu organele centrale de specialitate din subordinea Guvernului şi cu autoritãţile publice locale, urmãreşte respectarea aplicãrii legislaţiei cu privire la producerea şi valorificarea în exclusivitate de cãtre culte a unor articole şi bunuri specifice;
(22) acorda sprijin cultelor religioase în domeniul sponsorizarii;
(23) îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de actele normative pentru domeniul sau de activitate.
ART. 3
Secretariatul de Stat pentru Culte constituie un consiliu consultativ al cultelor, în vederea analizarii unor probleme curente de interes general privind viata religioasã.
ART. 4
Secretariatul de Stat pentru Culte prezintã Guvernului proiecte de acte normative din domeniul vieţii religioase şi avizeazã proiecte de acte normative elaborate de ministere şi alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, cu implicaţii în viata cultelor.
ART. 5
Secretariatul de Stat pentru Culte întocmeşte şi asigura realizarea, potrivit legii, a bugetului de venituri şi cheltuieli propriu, a bilanţului şi dãrii de seama contabile, privind activitatea proprie.
ART. 6
Secretariatul de Stat pentru Culte are structura organizatoricã prevãzutã în anexa care face parte integrantã prin prezenta hotãrâre.
Numãrul maxim de posturi la Secretariatul de Stat pentru Culte este de 54, exclusiv demnitarul.
Structura Secretariatului de Stat pentru Culte se poate completa cu servicii, birouri şi compartimente, prin ordin al secretariatului de stat. Atribuţiile acestora se stabilesc pe baza regulamentului de organizare şi funcţionare, aprobat prin ordin al secretarului de stat.
ART. 7
Conducerea Secretariatului de Stat pentru Culte se exercita de cãtre un secretar de stat, numit prin decizia primului-ministru. Pe lângã secretarul de stat funcţioneazã un colegiu de conducere, ca organ consultativ. Componenta acestuia se stabileşte prin ordin al secretarului de stat.
Secretarul de stat conduce intreaga activitate a Secretariatului de Stat pentru Culte şi îl reprezintã în raporturile cu celelalte ministere, alte autoritãţi publice şi organizaţii, precum şi cu persoane fizice şi juridice, din ţara şi din strãinãtate.
ART. 8
Secretariatul de Stat pentru Culte are în dotare, pentru transportul persoanelor din aparatul propriu, autoturisme, al cãror numãr se stabileşte potrivit prevederilor legale.
ART. 9
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 218/1995 privind organizarea şi funcţionarea Secretariatului de Stat pentru Culte, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 71 din 19 aprilie 1995.

PRIM-MINISTRU
VICTOR CIORBEA

Contrasemneazã:
-----------------
Secretariatul de Stat pentru Culte
Gheorghe F. Anghelescu,
secretar de stat

Ministrul finanţelor,
Daniel Daianu

Ministru de stat,
ministrul muncii şi
protecţiei sociale,
Alexandru Athanasiu

Ministrul culturii,
Ion Caramitru


ANEXA 1


SECRETARIATUL DE STAT PENTRU CULTE

Numãrul maxim de posturi = 54
(exclusiv demnitarul)


| SECRETAR DE STAT |
------------------
|
----------- | ------------------
| CONSILIER |<----------------|-------------------->|CONTROL FINANCIAR |
----------- | | PROPRIU |
| ------------------
|
| ------------------------
------------ | | SERVICIUL RELAŢII |
| CONTENCIOS |<---------------|--------------->| MASS MEDIA ŞI |
------------ | | RELAŢII INTERNAŢIONALE |
| ------------------------
|
------------------------|----------------------------
| | |
V V V
------------------------- --------------------- --------------------
| DIRECŢIA RELAŢII CULTE,| | DIRECŢIA RELAŢII | | DIRECŢIA ECONOMICĂ |
| ASOCIAŢII RELIGIOASE | | CULTE MINORITARE | | ŞI RESURSE UMANE |
| ŞI PATRIMONIU RELIGIOS | | STUDII ŞI CERCETĂRI | --------------------
------------------------ | RELIGIOASE |
---------------------


----------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016