Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 624 din 2 august 1999  pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 98/1999 privind protectia sociala a persoanelor ale caror contracte individuale de munca vor fi desfacute ca urmare a concedierilor colective    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 624 din 2 august 1999 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 98/1999 privind protectia sociala a persoanelor ale caror contracte individuale de munca vor fi desfacute ca urmare a concedierilor colective

EMITENT: GUVERN
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 376 din 6 august 1999

În temeiul prevederilor art. 9 alin. (3) şi ale <>art. 65 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 98/1999 privind protecţia socialã a persoanelor ale cãror contracte individuale de munca vor fi desfãcute ca urmare a concedierilor colective,

Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Se aproba Normele metodologice de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 98/1999 privind protecţia socialã a persoanelor ale cãror contracte individuale de munca vor fi desfãcute ca urmare a concedierilor colective, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Se autorizeaza Agenţia Romana de Dezvoltare sa evalueze şi sa certifice programele de restructurare ale societãţilor comerciale la care actionarii sunt persoane fizice sau juridice, altele decât statul, şi care deţin drepturi de proprietate asupra unui pachet de acţiuni reprezentând mai mult de doua treimi din totalul drepturilor de vot în adunarea generalã a actionarilor.
ART. 3
Dupã litera h) de la alineatul (1) al articolului 2 din <>Hotãrârea Guvernului nr. 977/1998 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Romane de Dezvoltare, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 528 din 31 decembrie 1998, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se introduce litera h^1 ) cu urmãtorul cuprins:
"h^1 ) evalueaza şi certifica programele de restructurare ale societãţilor comerciale la care actionarii sunt persoane fizice sau juridice, altele decât statul, şi care deţin drepturi de proprietate asupra unui pachet de acţiuni reprezentând mai mult de doua treimi din totalul drepturilor de vot în adunarea generalã a actionarilor."
ART. 4
Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale, Ministerul Finanţelor, ministerele de resort, Agenţia Romana de Dezvoltare şi alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, Agenţia Nationala pentru Ocupare şi Formare Profesionalã şi consiliile locale sau judeţene vor lua mãsurile necesare în vederea aplicãrii prezentei hotãrâri.

PRIM-MINISTRU
RADU VASILE

Contrasemneazã:
----------------
Ministrul muncii şi
protecţiei sociale,
Alexandru Athanasiu

Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes

Preşedintele Consiliului de
administraţie al Fondului
Proprietãţii de Stat,
Radu Sarbu

Preşedintele Agenţiei
Romane de Dezvoltare,
Sorin Fodoreanu


ANEXA 1

NORME METODOLOGICE

de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 98/1999 privind protecţia socialã a persoanelor ale cãror contracte individuale de munca vor fi desfãcute ca urmare a concedierilor colective

ART. 1
În sensul prevederilor <>art. 1 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 98/1999 , denumita în continuare ordonanta de urgenta, prin salariaţii încadraţi în aparatul propriu şi în serviciile publice descentralizate ale administraţiei publice centrale şi locale se înţelege salariaţii încadraţi cu contract individual de munca în serviciile Presedentiei, în aparatul de lucru al Parlamentului, al Guvernului, în ministere şi în alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, în instituţii publice din subordinea Guvernului, în autoritãţi administrative autonome, în serviciile publice descentralizate ale ministerelor şi ale celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, organizate în unitãţile administrativteritoriale, prevãzute în actele normative de organizare şi funcţionare a acestora, precum şi în aparatul propriu al consiliilor locale, al consiliilor judeţene, respectiv al Consiliului General al Municipiului Bucureşti şi al prefecturilor.
ART. 2
În carnetul de munca al persoanei cãreia i s-a desfãcut contractul individual de munca şi care beneficiazã de mãsurile de protecţie prevãzute în ordonanta de urgenta se va înscrie de cãtre personalul autorizat în condiţiile legii menţiunea: "beneficiar de drepturi conform <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 98/1999 ", dupã confirmarea scrisã data de agenţia pentru ocupare şi formare profesionalã judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti.
ART. 3
(1) Restructurarea angajatorilor prevãzuţi la art. 4 şi 8 din ordonanta de urgenta are loc în cazul în care aceştia înregistreazã pierderi sau arierate în fiecare luna, timp de 12 luni consecutive.
(2) Prin program de restructurare, în sensul ordonanţei de urgenta, se înţelege ansamblul de mãsuri de natura organizatoricã, tehnica, tehnologicã, managerialã şi financiarã, destinat sa asigure diminuarea sau eliminarea pierderilor şi arieratelor angajatorilor şi care cuprinde şi prevederi privind concedierile colective.
(3) În sensul prevederilor art. 9 alin. (1) din ordonanta de urgenta, se asimileazã cu adunãrile generale ale actionarilor organele de conducere ale tuturor tipurilor de societãţi comerciale care au, potrivit prevederilor <>Legii nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, drepturile şi îndatoririle ce revin adunãrilor generale ale actionarilor.
ART. 4
(1) Pentru a face dovada pierderilor sau arieratelor, angajatorii prevãzuţi la art. 4 alin. (1) şi la art. 8 alin. (1) din ordonanta de urgenta vor prezenta, o data cu programul de restructurare:
a) balantele lunare de verificare din ultimele 12 luni înaintea depunerii programului de restructurare;
b) ultimul bilanţ contabil;
c) situaţia patrimoniului;
d) contul de profit şi pierderi;
e) situaţia plãţilor restante.
(2) Documentele prevãzute la alin. (1) sunt cele depuse la direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi la administraţiile financiare municipale, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti. Aceste documente vor fi certificate de cenzori, potrivit legii, în cazul în care angajatorii au cenzori.
ART. 5
1) În aplicarea prevederilor art. 9 alin. (1) din ordonanta de urgenta programele de restructurare ale societãţilor comerciale prevãzute la art. 8 alin. (1) din ordonanta de urgenta vor fi evaluate şi certificate de Agenţia Romana de Dezvoltare, autorizata sa efectueze aceste operaţiuni.
(2) Pentru expertizarea programelor de restructurare prevãzute la alin. (1), prin ordin al preşedintelui Agenţiei Romane de Dezvoltare se înfiinţeazã consiliul de experţi şi secretariatul tehnic şi se stabilesc componenta şi atribuţiile acestora.
(3) În vederea evaluãrii şi certificãrii, societãţile comerciale prevãzute la alin. (1) vor depune la Agenţia Romana de Dezvoltare programele de restructurare, însoţite de hotãrârile adunãrilor generale ale actionarilor de aprobare a acestora, de documentele prevãzute la art. 4 alin. (1) din prezentele norme metodologice, denumite în continuare norme, şi, dupã caz, de copia de pe contractul de vânzare-cumpãrare.
(4) Termenul de depunere a programelor de restructurare şi a celorlalte documente prevãzute la alin. (3) este de 30 de zile de la data adoptãrii hotãrârii adunãrii generale a actionarilor.
(5) Agenţia Romana de Dezvoltare, pe baza evaluãrii efectuate, va certifica în scris programul de restructurare în termen de maximum 30 de zile de la data depunerii acestui program.
(6) Dacã programul de restructurare nu întruneşte criteriile pentru a fi certificat, se înapoiazã societãţii comerciale, precizându-se motivele de respingere a acestuia.
ART. 6
(1) La evaluarea şi certificarea programelor de restructurare ale societãţilor comerciale prevãzute la art. 8 alin. (1) din ordonanta de urgenta se vor avea în vedere, în principal, urmãtoarele criterii:
a) situaţia pierderilor sau arieratelor şi cauzele care le-au generat;
b) mãsurile de ordin organizatoric, tehnic, tehnologic, managerial şi financiar propuse pentru redresarea economico-financiarã a societãţii comerciale;
c) estimarea costurilor economice ale restructurãrii şi sursele de finanţare a acesteia;
d) efectele economice ale restructurãrii;
e) numãrul personalului existent în societatea comercialã;
f) numãrul personalului care urmeazã a fi disponibilizat prin concedieri colective, ca urmare a aplicãrii programelor de restructurare;
g) numãrul personalului cu care societatea comercialã îşi va desfasura activitatea dupã restructurare.
(2) Procedura de evaluare şi certificare a programelor de restructurare se va stabili prin ordin al preşedintelui Agenţiei Romane de Dezvoltare, care se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(3) Societãţile comerciale care se afla în procedura de reorganizare judiciarã, lichidare, faliment, fuziune sau divizare nu vor prezenta spre evaluare şi certificare programe de restructurare.
ART. 7
(1) Tarifele pentru evaluarea şi certificarea programelor de restructurare vor fi aprobate prin ordin al preşedintelui Agenţiei Romane de Dezvoltare, în condiţiile legii.
(2) Sumele încasate pentru evaluarea şi certificarea programelor de restructurare constituie venituri la bugetul Fondului pentru plata ajutorului de şomaj şi se includ în resursele financiare pentru finanţarea plãţilor compensatorii şi a serviciilor de preconcediere colectivã, conform prevederilor art. 55 lit. b) din ordonanta de urgenta.
(3) Fondurile necesare pentru activitatea de evaluare şi certificare a programelor de restructurare vor fi asigurate de la bugetul de stat prin bugetul Agenţiei Romane de Dezvoltare.
ART. 8
În vederea aprobãrii programelor de restructurare prevãzute la art. 8 şi 9 din ordonanta de urgenta, societãţile comerciale vor depune, cu adresa, întocmitã potrivit anexei nr. 1 la prezentele norme metodologice, la agenţiile pentru ocupare şi formare profesionalã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, urmãtoarele documente:
a) hotãrârea adunãrii generale a actionarilor de aprobare a programului de restructurare;
b) programul de restructurare şi documentele care atesta situaţia pierderilor sau arieratelor;
c) certificarea programului de restructurare, eliberata de Agenţia Romana de Dezvoltare;
d) copie de pe contractul de vânzare-cumpãrare, în cazul existenţei acestuia.
ART. 9
Modul şi competentele de aprobare a programelor de restructurare ale angajatorilor prevãzuţi la art. 8 din ordonanta de urgenta se stabilesc prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Ocupare şi Formare Profesionalã, care se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 10
(1) În termen de 3 zile de la aprobarea sau respingerea programului de restructurare agenţiile pentru ocupare şi formare profesionalã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, sunt obligate sa înştiinţeze în scris angajatorul.
(2) În cazul aprobãrii programelor de restructurare, în termen de 5 zile de la data comunicãrii specialiştii agentiilor pentru ocupare şi formare profesionalã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, sau prestatorii de servicii acreditaţi şi selecţionaţi în condiţiile legii au obligaţia de a se deplasa la sediul angajatorului pentru a stabili programul de realizare a serviciilor de preconcediere colectivã.
ART. 11
Angajatorii pot solicita acordarea mãsurilor de protecţie socialã pentru salariaţii disponibilizaţi prin concedieri colective în baza a cel mult doua programe de restructurare elaborate conform prevederilor ordonanţei de urgenta, dacã aceste programe nu au fost prezentate în cursul aceluiaşi an calendaristic.
ART. 12
Restructurarea instituţiilor şi a altor unitãţi finanţate din fonduri bugetare, precum şi a celor finanţate din alocaţiile acordate de la bugetul de stat sau, dupã caz, de la bugetele locale şi din venituri extrabugetare se aproba prin actul administrativ emis de ordonatorul principal de credite, potrivit legii.
ART. 13
Restructurarea instituţiilor şi a altor unitãţi finanţate integral din venituri extrabugetare se aproba prin acte administrative emise de cãtre organele competente sa aprobe bugetele acestora, potrivit legii.
ART. 14
Dacã restructurarea instituţiilor şi a altor unitãţi finanţate din fonduri bugetare sau extrabugetare se face în etape, este necesar ca numãrul personalului prevãzut a fi disponibilizat în fiecare etapa sa se încadreze în condiţiile prevãzute la art. 2 din ordonanta de urgenta.
ART. 15
(1) În sensul prevederilor art. 15 alin. (1) din ordonanta de urgenta, prin închidere operationala se înţelege şi oprirea activitãţii de extracţie a unor mine sau cariere, iar termenul de 60 de zile pentru efectuarea disponibilizarilor prin concedieri colective curge de la data emiterii ordinului ministrului industriei şi comerţului de aprobare a închiderii operationale.
(2) În cazul închiderii definitive a activitãţii unor mine sau cariere, termenul prevãzut la art. 15 alin. (2) din ordonanta de urgenta curge de la data intrãrii în vigoare a hotãrârii Guvernului de aprobare a încetãrii activitãţii acestora.
ART. 16
Salariaţii societãţilor comerciale prevãzute la art. 18 din ordonanta de urgenta beneficiazã de mãsuri de protecţie socialã, dacã în contractul de vânzare-cumpãrare al societãţii comerciale care se privatizeazã sunt prevãzute şi clauze referitoare la disponibilizari prin concedieri colective din aceste societãţi comerciale.
ART. 17
(1) În cazul fuziunii unor societãţi comerciale prevãzute la art. 21 din ordonanta de urgenta, numãrul personalului disponibilizat prin concedieri colective trebuie sa se înscrie în condiţiile prevãzute la art. 2 din ordonanta de urgenta, pentru fiecare dintre societãţile comerciale care urmeazã sa fuzioneze.
(2) În situaţia divizãrii unor societãţi comerciale prevãzute la art. 21 din ordonanta de urgenta, stabilirea numãrului personalului ce urmeazã a fi disponibilizat prin concedieri colective şi care trebuie sa se încadreze în prevederile art. 2 din ordonanta de urgenta se va face ţinându-se seama de numãrul salariaţilor societãţii comerciale care urmeazã a se diviza.
(3) Termenul prevãzut la art. 2 din ordonanta de urgenta, în care se pot face disponibilizari prin concedieri colective în cazul fuziunii sau divizãrii, curge de la data rãmânerii definitive a încheierii pronunţate de judecãtorul-delegat, prin care s-a dispus înscrierea în registrul comerţului a menţiunii privind fuziunea sau divizarea, potrivit prevederilor <>art. 6 din Legea nr. 26/1990 privind Registrul comerţului, republicatã, cu modificãrile ulterioare.
(4) Prin rãmânerea definitiva a unei încheieri sau hotãrâri judecãtoreşti, în sensul prevederilor ordonanţei de urgenta, se înţelege încheierea sau hotãrârea care nu a fost atacatã în termenul legal sau asupra cãreia au fost epuizate toate cãile de atac prevãzute, dupã caz, de lege.
ART. 18
Termenul prevãzut la art. 23 lit. b) din ordonanta de urgenta, în care se pot face disponibilizari prin concedieri colective, curge de la data rãmânerii definitive a hotãrârii judecãtorului-sindic de deschidere a procedurii falimentului sau de la data rãmânerii definitive a hotãrârii privind ridicarea dreptului debitorului de a-şi conduce activitatea, conform prevederilor <>Legii nr. 64/1995 privind procedura reorganizãrii judiciare şi a falimentului, modificatã şi completatã prin <>Legea nr. 99/1999 privind unele mãsuri pentru accelerarea reformei economice.
ART. 19
Termenul prevãzut la art. 23 lit. c) din ordonanta de urgenta, în care se pot face disponibilizari prin concedieri colective, curge de la data rãmânerii definitive a încheierii pronunţate de judecãtorul-delegat, prin care s-au dispus înscrierea în registrul comerţului a menţiunii privind dizolvarea şi lichidarea societãţii comerciale, precum şi numirea lichidatorului.
ART. 20
(1) În cazul lichidãrii sau falimentului, societãţile comerciale vor comunica agentiilor pentru ocupare şi formare profesionalã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, numãrul salariaţilor disponibilizaţi prin concedieri colective, precum şi numãrul celor mentinuti în activitate conform prevederilor art. 24 alin. (1) din ordonanta de urgenta.
(2) În sensul prevederilor art. 24 alin. (2) din ordonanta de urgenta, prin personal disponibilizat, necesar pentru desfãşurarea procesului de lichidare, se înţelege acea parte a personalului care a fost disponibilizat din societatea comercialã respectiva şi apoi angajat de cãtre administrator sau lichidator.
ART. 21
Salariul mediu net pe unitate, realizat în luna anterioarã disponibilizarii, prevãzut la art. 28 din ordonanta de urgenta, se determina de cãtre fiecare angajator care disponibilizeaza personal şi se comunica agentiilor pentru ocupare şi formare profesionalã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, conform anexei nr. 2 la prezentele norme metodologice, o data cu listele prevãzute la art. 31 din ordonanta de urgenta.
ART. 22
(1) Salariul mediu net pe unitate, realizat în luna anterioarã disponibilizarii, se calculeazã prin raportarea sumelor brute plãtite din fondul de salarii corespunzãtor perioadei respective, din care se scade impozitul aferent acestora, la numãrul mediu de salariaţi ai angajatorului din luna respectiva.
(2) În sumele brute care se iau în calcul pentru determinarea salariului mediu net realizat pe unitate se includ:
a) salariile de baza brute corespunzãtoare timpului efectiv lucrat în program normal şi suplimentar, inclusiv indemnizaţiile de conducere, salariile de merit şi alte drepturi salariale care, potrivit actelor normative în vigoare, fac parte din salariul de baza;
b) sporurile şi indemnizaţiile acordate sub forma de procent din salariul de baza brut sau în sume fixe;
c) alte adaosuri la salarii, acordate potrivit legii sau prin contractele colective de munca;
d) contravaloarea drepturilor în natura acordate salariaţilor sub forma de remuneraţie;
e) indemnizaţiile pentru concedii de odihna şi pentru alte concedii plãtite;
f) sumele plãtite în cazul întreruperii lucrului din motive neimputabile salariaţilor;
g) sumele plãtite pentru concediile de boala din fondul de salarii, conform <>Legii nr. 49/1992 pentru modificarea şi completarea unor reglementãri din legislaţia de asigurãri sociale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(3) Numãrul mediu de salariaţi reprezintã media aritmetica simpla rezultatã din suma efectivelor zilnice de salariaţi din luna respectiva (inclusiv zilele de repaus sãptãmânal şi sãrbãtorile legale), împãrţitã la numãrul total de zile calendaristice. În efectivele zilnice nu vor fi incluşi salariaţii aflaţi în concediu fãrã plata, în greva, cei detasati la lucru în strãinãtate şi nici cei ale cãror contracte individuale de munca sunt suspendate. Pentru fiecare zi de repaus sãptãmânal sau sãrbãtoare legalã se vor lua în calcul efectivele de salariaţi din ziua lucrãtoare precedenta, cu excepţia persoanelor al cãror contract individual de munca a încetat în acea zi. Salariaţii care nu sunt angajaţi cu norma intreaga vor fi incluşi în numãrul mediu, proporţional cu timpul de lucru prevãzut în contractul individual de munca.
(4) Pentru salariaţii disponibilizaţi în etape, salariul mediu net pe unitate, luat în considerare pentru stabilirea plãţilor compensatorii, este cel din luna anterioarã disponibilizarii pentru fiecare etapa.
(5) Pentru salariaţii mentinuti în activitate în vederea finalizarii unor contracte, conform art. 24 alin. (1) din ordonanta de urgenta, salariul mediu net pe unitate, luat în considerare pentru stabilirea plãţilor compensatorii, este salariul mediu net avut în vedere la stabilirea drepturilor pentru ceilalţi salariaţi disponibilizaţi sau pentru salariaţii disponibilizaţi în ultima etapa, dacã disponibilizarea a avut loc în etape.
ART. 23
Pensionãrii de invaliditate gradul III, angajaţi cu jumãtate de norma, fac excepţie de la prevederile art. 30 alin. (1) lit. b) din ordonanta de urgenta şi beneficiazã de mãsurile de protecţie, dacã îndeplinesc condiţiile de vechime în munca în unitate de cel puţin 6 luni.
ART. 24
Salariaţii prevãzuţi la art. 24 alin. (1) din ordonanta de urgenta nu beneficiazã de plati compensatorii, dacã îndeplinesc condiţiile de pensionare în termenul de 60 de zile prevãzut la art. 30 alin. (2) din ordonanta de urgenta sau în perioada în care au fost mentinuti în activitate.
ART. 25
(1) Listele cuprinzând salariaţii cãrora li s-a desfãcut contractul individual de munca, prevãzute la art. 31 din ordonanta de urgenta, se vor întocmi potrivit anexelor nr. 3a) şi 3b) la prezentele norme metodologice şi se vor transmite agentiilor pentru ocupare şi formare profesionalã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
(2) Circuitul listelor este cel prevãzut în anexa nr. 3c) la prezentele norme metodologice.
(3) Listele vor fi însoţite, dupã caz, de:
a) adresa întocmitã potrivit anexei nr. 4 la prezentele norme metodologice, în cazul angajatorilor care se restructureaza;
b) adresa întocmitã potrivit anexei nr. 5 la prezentele norme metodologice, în cazul angajatorilor care se reorganizeazã;
c) adresa întocmitã potrivit anexei nr. 6 la prezentele norme metodologice, în cazul angajatorilor care disponibilizeaza personal ca urmare a închiderii operationale a activitãţii;
d) adresa întocmitã potrivit anexei nr. 7 la prezentele norme metodologice, în cazul angajatorilor care se divizeaza sau fuzioneazã;
e) adresa întocmitã potrivit anexei nr. 8 la prezentele norme metodologice, în cazul angajatorilor care se privatizeazã;
f) adresa întocmitã potrivit anexei nr. 9 la prezentele norme metodologice, în cazul angajatorilor aflaţi în procedura de lichidare sau de faliment.
ART. 26
(1) Responsabilitatea pentru datele cuprinse în listele întocmite conform anexelor nr. 3a) şi 3b) revine în exclusivitate conducerii unitãţii care disponibilizeaza personal.
(2) În cazul fuziunii, responsabilitatea pentru întocmirea şi transmiterea listelor şi pentru stabilirea salariului mediu net pe unitate revine angajatorului rezultat în urma fuziunii. Listele întocmite conform anexelor nr. 3a) şi 3b) vor fi însoţite de hotãrârile adunãrilor generale ale actionarilor societãţilor comerciale care au fuzionat.
(3) În cazul divizãrii, pentru întocmirea şi transmiterea listelor şi pentru stabilirea salariului mediu net pe unitate responsabilitatea revine fiecãreia dintre societãţile comerciale rezultate din divizare. Listele întocmite conform anexelor nr. 3a) şi 3b) vor fi însoţite de hotãrârea adunãrii generale a actionarilor societãţii comerciale care s-a divizat.
ART. 27
Depãşirea de cãtre angajatori a termenului de 3 zile, prevãzut la art. 31 din ordonanta de urgenta, pentru transmiterea listelor la agenţiile pentru ocupare şi formare profesionalã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, nu duce la decãderea din drepturi a salariaţilor îndreptãţiţi sa primeascã plati compensatorii.
ART. 28
Rata somajului luatã în considerare la determinarea sumei de bani acordate suplimentar, în conformitate cu prevederile art. 32 alin. (2) din ordonanta de urgenta, este cea publicatã de Comisia Nationala pentru Statistica şi transmisã agentiilor pentru ocupare şi formare profesionalã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, de cãtre Agenţia Nationala pentru Ocupare şi Formare Profesionalã pana la data de 25 a fiecãrei luni pentru luna anterioarã.
ART. 29
(1) Sumele de bani aferente plãţilor compensatorii pot fi acordate într-o singura transa, pe baza unei propuneri de afacere în urmãtoarele cazuri:
a) pentru dezvoltarea unei societãţi comerciale la care titularul deţine o pondere de cel mult 5% din totalul drepturilor de vot în adunarea generalã a actionarilor sau asociaţilor la o societate comercialã;
b) pentru dezvoltarea unei societãţi comerciale la care beneficiarul de plati compensatorii devine asociat.
(2) Propunerea de afacere va fi întocmitã conform anexei nr. 10 la prezentele norme metodologice şi va fi înaintatã agentiilor pentru ocupare şi formare profesionalã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
(3) Pentru celelalte activitãţi prevãzute la art. 34 alin. (1) din ordonanta de urgenta beneficiarul de plati compensatorii va depune la agenţiile pentru ocupare şi formare profesionalã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, un angajament scris, întocmit conform anexei nr. 11 la prezentele norme metodologice.
ART. 30
În aplicarea prevederilor art. 34 alin. (1) lit. b) din ordonanta de urgenta, dacã beneficiarul plãţilor compensatorii solicita plata acestora într-o singura transa în vederea cumpãrãrii de acţiuni, vor fi respectate urmãtoarele:
a) beneficiarul de plati compensatorii va prezenta cu ocazia semnãrii angajamentului un contract de administrare discretionara a portofoliului de acţiuni, încheiat cu o societate de valori mobiliare, precum şi numãrul de cont indicat de aceasta, în care Casa de Economii şi Consemnaţiuni va vira suma de bani;
b) contractul va conţine, în mod obligatoriu, clauze referitoare la:
- durata minima de un an, care curge de la data la care beneficiarul plãţilor compensatorii devine iniţial proprietar de acţiuni, corespunzãtor valorii plãţilor compensatorii încasate în acest scop;
- obligativitatea societãţii de valori mobiliare de a cumpara acţiuni în numele şi pe seama beneficiarului de plati compensatorii în termen de 3 zile lucrãtoare de la data intrãrii banilor în contul indicat de aceasta;
- obligativitatea beneficiarului plãţilor compensatorii ca, pe o perioada de un an, sa nu solicite societãţii de valori mobiliare sume de bani aflate în contul sau de numerar, cu excepţia cresterilor şi dobânzilor aferente, şi lichidarea contului de acţiuni;
- obligativitatea societãţii de valori mobiliare ca, pe aceeaşi durata, sa nu efectueze plati, cu excepţia cresterilor şi dobânzilor aferente, şi sa nu lichideze contul de acţiuni, la solicitarea beneficiarului;
c) dovada utilizãrii sumei reprezentând plata compensatorie în scopul cumpãrãrii de acţiuni se va face cu extrasul de cont sau, dupã caz, cu situaţia detaliatã a contului de acţiuni, eliberate de societatea de valori mobiliare;
d) în cazul în care o autoritate cu drept de control solicita, oficial, societãţii de valori mobiliare informaţii despre situaţia detaliatã a contului de numerar sau despre situaţia contului de acţiuni, respectiva societate de valori mobiliare are obligaţia sa furnizeze aceste informaţii.
ART. 31
Persoanele care solicita achitarea plãţilor compensatorii într-o singura transa pentru cumpãrarea de titluri de stat şi titluri de participaţie la fonduri mutuale se vor angaja sa investeasca sumele respective numai în titluri a cãror scadenta sau termen de rambursare este de cel puţin 12 luni.
ART. 32
(1) Sumele de bani aferente plãţilor compensatorii pot fi acordate în doua transe, pe baza unei propuneri de afacere pentru:
a) înfiinţarea unei societãţi comerciale;
b) asocierea în vederea infiintarii unei societãţi comerciale.
(2) Propunerea de afacere, întocmitã conform anexei nr. 12 la prezentele norme metodologice, va fi înaintatã la agenţiile pentru ocupare şi formare profesionalã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
(3) Sumele de bani aferente plãţilor compensatorii pot fi acordate în doua transe pentru constituirea unei asociaţii familiale. În aceasta situaţie beneficiarul plãţilor compensatorii va întocmi un angajament scris conform anexei nr. 11 la prezentele norme metodologice, pe care îl va depune la agenţiile pentru ocupare şi formare profesionalã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
ART. 33
(1) În baza prevederilor art. 36 din ordonanta de urgenta, beneficiazã de scutire la plata impozitului pe profit societãţile comerciale nou-înfiinţate şi înregistrate la registrul comerţului, conform prevederilor <>Legii nr. 31/1990 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, numai dacã au fost înfiinţate de cãtre persoanele disponibilizate prin concedieri colective în condiţiile ordonanţei de urgenta, în termen de 6 luni de la data disponibilizarii acestora.
(2) Societãţile comerciale nou-înfiinţate nu mai beneficiazã de scutire la plata impozitului pe profit potrivit alin. (1), în cazul schimbãrii asociaţilor sau actionarilor prin operaţiuni de majorare a capitalului social şi/sau prin cesiune de pãrţi sociale cu participarea altor persoane juridice sau fizice, care nu fac parte din categoria persoanelor disponibilizate prin concedieri colective potrivit ordonanţei de urgenta, sau în cazul participãrii acestor persoane, sub orice forma, la conducerea sau controlul societãţii comerciale nou-înfiinţate.
(3) Scutirea de impozit prevãzutã la art. 36 alin. (1) din ordonanta de urgenta, în cazul persoanelor fizice şi asociaţiilor familiale autorizate conform <>Decretului-lege nr. 54/1990 privind organizarea şi desfãşurarea unor activitãţi economice pe baza liberei iniţiative, se acorda de la data obţinerii autorizaţiei prevãzute în acest act normativ.
ART. 34
(1) Sumele reprezentând prima transa prevãzutã la art. 35 lit. a) din ordonanta de urgenta se pot acorda, dupã caz, astfel:
a) echivalentul a 4 salarii medii nete pe unitate, în vederea constituirii capitalului social minim şi acoperirii cheltuielilor necesare pentru înfiinţarea societãţilor comerciale pentru care legea prevede un capital social minim;
b) echivalentul a doua salarii medii nete pe unitate, în vederea infiintarii unei societãţi comerciale pentru care legea nu prevede capital social minim, sau pentru înfiinţarea unei asociaţii familiale.
(2) Persoanele care au primit o parte din plãţile compensatorii în rate lunare şi apoi solicita achitarea acestora în una sau în doua transe pot beneficia de prevederile art. 34 sau 35 din ordonanta de urgenta pentru suma de bani reprezentând plati compensatorii neîncasate.
ART. 35
Achitarea plãţilor compensatorii persoanelor care solicita sumele de bani în conformitate cu prevederile art. 34 sau 35 din ordonanta de urgenta se va face de cãtre Casa de Economii şi Consemnaţiuni direct beneficiarului sau prin virament în contul persoanei juridice indicate de titular, dupã caz:
a) direct beneficiarului, în cazul desfãşurãrii unei activitãţi comerciale pe cont propriu şi, respectiv, în cazul achitãrii primei transe pentru înfiinţarea sau asocierea în vederea infiintarii unei societãţi comerciale sau asociaţii familiale;
b) prin virament, în urmãtoarele cazuri: majorarea capitalului social, dezvoltarea sau asocierea în vederea dezvoltãrii unei societãţi comerciale, achiziţionarea sau asocierea în vederea achiziţionãrii de inventar agricol ori pentru cumpãrarea de acţiuni, titluri de participaţie la fonduri mutuale, titluri de stat şi alte produse monetare calificate pentru tranzactionare de cãtre Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare.
ART. 36
(1) În aplicarea prevederilor art. 37 alin. (1) din ordonanta de urgenta, agenţiile pentru ocupare şi formare profesionalã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor vira lunar Casei de Economii şi Consemnaţiuni sumele de bani reprezentând plati compensatorii şi comisionul aferent.
(2) Primul virament se va efectua în termen de cel mult 30 de zile de la data depunerii de cãtre angajator a documentelor prevãzute la art. 21 şi 25 din prezentele norme metodologice.
(3) Casa de Economii şi Consemnaţiuni va efectua plata cãtre beneficiarii de plati compensatorii în termen de cel mult 7 zile lucrãtoare de la data intrãrii în cont a sumelor virate.
ART. 37
(1) În aplicarea prevederilor art. 38 din ordonanta de urgenta, în termen de 90 de zile de la data efectuãrii plãţii beneficiarii de plati compensatorii vor prezenta agentiilor pentru ocupare şi formare profesionalã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, dupã caz, urmãtoarele documente justificative, în copie:
a) certificatul de înmatriculare la registrul comerţului, statutul societãţii comerciale înfiinţate şi codul fiscal;
b) autorizaţia pentru desfãşurarea de activitãţi pe cont propriu pe baza de libera initiativa;
c) autorizaţia de funcţionare a asociaţiei familiale;
d) acte prin care se dovedeşte achiziţionarea de inventar agricol, cumpãrarea de acţiuni, titluri de participaţie la fonduri mutuale, titluri de stat şi alte produse monetare calificate pentru tranzactionare de cãtre Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare;
e) acte doveditoare privind achiziţionarea de bunuri mobile sau imobile ori majorarea capitalului social, în cazul dezvoltãrii sau asocierii în vederea dezvoltãrii unei societãţi comerciale.
(2) În cazul neprezentarii în termen a documentelor justificative prevãzute la alin. (1), persoanele disponibilizate care au primit plãţile compensatorii în condiţiile art. 34 sau 35 din ordonanta de urgenta sunt obligate sa plãteascã agentiilor pentru ocupare şi formare profesionalã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, comisionul prevãzut la art. 37 alin. (4) din ordonanta de urgenta.
ART. 38
(1) În situaţia în care hotãrârea adunãrii generale a actionarilor de dizolvare şi lichidare sau de închidere operationala a activitãţii este anulatã printr-o hotãrâre judecãtoreascã rãmasã definitiva, dreptul la plata compensatorie înceteazã la data rãmânerii definitive a hotãrârii judecãtoreşti.
(2) În situaţia în care plãţile compensatorii au fost achitate în condiţiile art. 34 sau 35 din ordonanta de urgenta, sumele primite se restituie în limita plãţilor aferente perioadei ulterioare rãmânerii definitive a hotãrârii judecãtoreşti.
ART. 39
Compensaţiile acordate la nivelul a minimum 6 salarii de baza, prevãzute la art. 42 din ordonanta de urgenta, se determina în funcţie de salariul de baza brut înscris în carnetul de munca la data disponibilizarii, din care se deduce impozitul prevãzut de lege.
ART. 40
Compensaţiile bãneşti acordate potrivit art. 42 din ordonanta de urgenta se încadreazã în prevederile <>art. 6 lit. b) din Legea nr. 32/1991 privind impozitul pe salarii, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare; acestea nu se includ în venitul lunar impozabil şi nu se impun, dacã angajatorul efectueazã diponibilizarile prin concedieri colective în alte condiţii decât cele prevãzute de ordonanta de urgenta: nu a întocmit program de restructurare pentru diminuarea sau eliminarea pierderilor şi arieratelor, nu se afla în reorganizare judiciarã, lichidare sau faliment şi dispune de resurse proprii pentru acordarea acestor compensaţii.
ART. 41
(1) În aplicarea prevederilor art. 44 alin. (2) din ordonanta de urgenta, punerea în plata a ajutorului de şomaj se face la cererea beneficiarului care întruneşte condiţiile prevãzute de lege, începând cu data de întâi a primei luni dupã expirarea perioadei pentru care s-au acordat plati compensatorii.
(2) Cererea se va depune la agenţia pentru ocupare şi formare profesionalã judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti, în termen de 30 de zile de la expirarea perioadei pentru care s-au acordat plati compensatorii, şi va fi însoţitã de documentele prevãzute de <>Legea nr. 1/1991 privind protecţia socialã a şomerilor şi reintegrarea lor profesionalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(3) În situaţia în care cererea se depune dupã termenul de 30 de zile prevãzut la alin. (2), punerea în plata a dreptului se poate face în cel mult 6 luni de la data de întâi a primei luni dupã expirarea perioadei pentru care s-au acordat plãţile compensatorii.
ART. 42
(1) Vechimea în munca prevãzutã la art. 45 alin. (1) din ordonanta de urgenta se calculeazã pana la finele lunii în care se plãteşte ultima rata lunarã din plãţile compensatorii şi se considera vechime în grupa a III-a de munca.
(2) În situaţia în care beneficiarul de plati compensatorii nu prezintã dovada ca a utilizat sumele respective în conformitate cu prevederile art. 34 sau 35 din ordonanta de urgenta, vechimea în munca curge pana la expirarea perioadei de 90 de zile prevãzute la art. 38 din ordonanta de urgenta.
(3) Pentru persoanele beneficiare de plati compensatorii care, potrivit legii, nu au dreptul la ajutor de şomaj, contribuţia pentru asigurãrile sociale de sãnãtate nu se suporta din bugetul Fondului pentru plata ajutorului de şomaj.
ART. 43
(1) În vederea aplicãrii prevederilor art. 46 alin. (1) din ordonanta de urgenta, Agenţia Nationala pentru Ocupare şi Formare Profesionalã va identifica şi alte tipuri de servicii de preconcediere colectivã decât cele prevãzute la alin. (2) al art. 46.
(2) Participarea la serviciile de preconcediere colectivã va fi doveditã cu adeverinta eliberata de agenţia pentru ocupare şi formare profesionalã judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti, sau, dupã caz, de prestatorul care a realizat serviciile, conform anexei nr. 13 la prezentele norme metodologice.
(3) În termen de maximum 5 zile de la primirea înştiinţãrii prevãzute la art. 46 alin. (3) din ordonanta de urgenta, specialiştii din agenţiile pentru ocupare şi formare profesionalã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, sau prestatorii de servicii autorizaţi şi selecţionaţi în condiţiile legii au obligaţia de a se deplasa la sediul angajatorului care face disponibilizari pentru a stabili împreunã cu conducerea, organizaţia de sindicat sau, în cazul în care nu exista sindicat, cu reprezentanţii salariaţilor, programul de realizare a serviciilor de preconcediere colectivã. Concluziile intalnirii vor fi consemnate într-un proces-verbal semnat de pãrţile participante.
ART. 44
(1) În vederea acordãrii creditelor pentru mãsurile de redresare şi relansare economicã, prevãzute la art. 51 din ordonanta de urgenta, societãţile comerciale vor depune la agenţiile pentru ocupare şi formare profesionalã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, proiectele de fezabilitate aprobate, însoţite de documentele prevãzute la art. 4 alin. (1) din prezentele norme metodologice, din care sa rezulte diminuarea sau eliminarea pierderilor şi arieratelor, potrivit programului de restructurare în urmãtoarele 6 luni dupã aprobarea acestuia.
(2) Pentru determinarea sumei în limita cãreia poate fi acordat creditul prevãzut la art. 52 din ordonanta de urgenta, societãţile comerciale vor depune la agenţiile pentru ocupare şi formare profesionalã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, liste cuprinzând personalul rãmas în activitate dupã efectuarea disponibilizarilor, conform anexei nr. 14 la prezentele norme metodologice.
(3) Dacã disponibilizarile se fac în etape, iar la data solicitãrii creditului nu se poate întocmi lista cuprinzând persoanele rãmase în activitate dupã încheierea disponibilizarilor, suma în limita cãreia poate fi acordat creditul se va determina inmultindu-se numãrul persoanelor care vor fi menţinute în activitate, potrivit prevederilor programului de restructurare,cu media plãţilor compensatorii cuvenite salariaţilor care au fost disponibilizaţi pana la data solicitãrii creditului.
(4) Media plãţilor compensatorii prevãzutã la alin. (3) se va calcula impartindu-se suma totalã cuvenitã salariaţilor disponibilizaţi pana la data solicitãrii creditului la numãrul acestor salariaţi.
ART. 45
(1) În aplicarea art. 54 alin. (1) din ordonanta de urgenta, societãţile comerciale care au primit credite pentru redresare şi relansare economicã pot încadra pe locurile de munca nou-create persoane din rândul şomerilor, dupã o perioada de cel puţin 6 luni de la primirea creditului.
(2) Sunt considerate locuri de munca nou-create în societãţile comerciale care au primit credite locurile de munca create dupã desfiinţarea tuturor posturilor prevãzute în programele de restructurare, cu respectarea prevederilor art. 25 din ordonanta de urgenta, peste numãrul de posturi prevãzut în aceste programe pentru continuarea activitãţii.
(3) Dovada ca persoana incadrata pe un post nou-creat provine din rândul şomerilor este eliberata de agenţiile pentru ocupare şi formare profesionalã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
(4) La încadrarea pe locurile de munca nou-create a fiecãrei persoane provenite din rândul şomerilor, angajatorul este obligat sa încheie cu agenţia pentru ocupare şi formare profesionalã judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti, o convenţie conform anexei nr. 15 la prezentele norme metodologice.
(5) Pentru stabilirea sumelor necesare, potrivit prevederilor art. 54 alin. (1) din ordonanta de urgenta, societãţile comerciale beneficiare vor depune la agenţiile pentru ocupare şi formare profesionalã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, un tabel nominal, întocmit conform anexei nr. 16 la prezentele norme metodologice, pana la data de 20 a lunii urmãtoare celei pentru care se fac plãţile.
(6) Sumele necesare pentru acoperirea plãţilor ce se acorda societãţilor comerciale prevãzute la art. 54 alin. (1) din ordonanta de urgenta vor fi deduse din contribuţia lunarã datoratã de angajatori şi de salariaţii acestora la bugetul Fondului pentru plata ajutorului de şomaj.
(7) În cazul în care suma necesarã pentru acoperirea plãţilor este mai mare decât contribuţia datoratã de societatea comercialã la bugetul Fondului pentru plata ajutorului de şomaj, aceasta va recupera diferenţa prin intermediul agenţiei pentru ocupare şi formare profesionalã judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti, în termen de 10 zile de la depunerea tabelului nominal prevãzut la alin. (5).
ART. 46
Cota aplicatã veniturilor provenind din contribuţia de 5%, datoratã de agenţii economici, prevãzutã la art. 55 alin. (1) din ordonanta de urgenta, se stabileşte prin legea bugetului asigurãrilor sociale de stat.
ART. 47
Serviciile de preconcediere colectivã finanţate din resursele financiare constituite conform art. 55 din ordonanta de urgenta sunt cele menţionate la art. 46 din ordonanta de urgenta, precum şi alte servicii recunoscute ca atare de Agenţia Nationala pentru Ocupare şi Formare Profesionalã, în sensul prevederilor art. 43 din prezentele norme metodologice.
ART. 48
1) De la data intrãrii în vigoare a ordonanţei de urgenta Agenţia Nationala pentru Ocupare şi Formare Profesionalã va evidenţia distinct resursele financiare prevãzute la art. 55 din ordonanta de urgenta, pe surse de constituire, precum şi cheltuielile efectuate din acestea pe destinaţii.
(2) Agenţia Nationala pentru Ocupare şi Formare Profesionalã va adapta corespunzãtor, cu avizul direcţiei de resort din Ministerul Finanţelor, monografia înregistrãrilor contabile cu privire la Fondul pentru plata ajutorului de şomaj.
ART. 49
(1) În sensul prevederilor art. 61 alin. (1) din ordonanta de urgenta, plãţile compensatorii, ajutorul de şomaj sau alocaţia de sprijin aflate în derulare reprezintã plãţile care au început înainte de intrarea în vigoare a ordonanţei de urgenta şi care continua şi dupã aceasta data.
(2) Sunt considerate plati în derulare, în sensul prevederilor art. 61 alin. (1) din ordonanta de urgenta, şi plãţile al cãror cuantum a fost stabilit înainte de intrarea în vigoare a ordonanţei de urgenta, iar punerea în plata a acestora se face dupã intrarea în vigoare a ordonanţei de urgenta.
(3) Dacã unei pãrţi din totalul personalului disponibilizat prin concedieri colective de cãtre un angajator i-au fost stabilite drepturile bãneşti prevãzute la alin. (1) înainte de intrarea în vigoare a ordonanţei de urgenta, vor fi considerate plati în derulare şi plãţile cuvenite celorlalţi salariaţi disponibilizaţi dupã intrarea în vigoare a ordonanţei de urgenta, în baza aceloraşi programe de restructurare, hotãrâri ale adunãrilor generale ale actionarilor, acte normative, hotãrâri judecãtoreşti, contracte de vânzare-cumpãrare, cu condiţia ca desfacerea contractelor individuale de munca ale acestor salariaţi sa fie facuta în termen de 60 de zile de la data aprobãrii sau emiterii actelor menţionate sau, dupã caz, în termenul de 60 de zile prevãzut la art. 23 lit. d) din ordonanta de urgenta.
(4) De asemenea, sunt considerate plati în derulare, în sensul art. 61 alin. (1) din ordonanta de urgenta, plãţile stabilite pentru salariaţii disponibilizaţi dupã intrarea în vigoare a ordonanţei de urgenta, dacã în contractele de vânzare-cumpãrare încheiate anterior intrãrii în vigoare a ordonanţei de urgenta sunt prevãzute disponibilizari prin concedieri colective în etape, care se deruleazã dupã data de 29 iunie 1999.
ART. 50
(1) În aplicarea prevederilor art. 62 din ordonanta de urgenta, coroborate cu prevederile art. 45 alin. (1) din ordonanta de urgenta, perioada acordãrii plãţilor compensatorii din bugetele de venituri şi cheltuieli ale angajatorului constituie vechime în grupa a III-a de munca.
(2) În perioada prevãzutã la alin. (1) contribuţiile pentru asigurãrile sociale de sãnãtate nu se suporta din bugetul Fondului pentru plata ajutorului de şomaj.
ART. 51
Pentru aplicarea prevederilor prezentelor norme metodologice Agenţia Nationala pentru Ocupare şi Formare Profesionalã poate sa emita proceduri de lucru, precizãri şi instrucţiuni, aprobate prin ordin al preşedintelui, care vor fi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 52
Anexele nr. 1-16 fac parte integrantã din prezentele norme metodologice.


ANEXA 1
--------
la normele metodologice
-----------------------


Societatea Comercialã ................
Adresa ...............................
Telefon ..............................
codul fiscal .........................

AGENŢIA PENTRU OCUPARE ŞI FORMARE PROFESIONALĂ
A JUDEŢULUI ........................./MUNICIPIULUI BUCUREŞTI

Prin prezenta va comunicãm ca pentru Societatea Comercialã ............ a fost certificat programul de restructurare cu avizul nr. ....... din data .......... .
În vederea aprobãrii programului de restructurare, conform <>art. 10 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 98/1999 , va inaintam urmãtoarele documente:
a) hotãrârea adunãrii generale a actionarilor de aprobare a programului de restructurare;
b) programul de restructurare;
c) documentele care atesta situaţia pierderilor sau arieratelor;
d) avizul pentru certificarea programului de restructurare, eliberat de Agenţia Romana de Dezvoltare.

Conducãtorul unitãţii,
......................



ANEXA 2
--------
la normele metodologice
------------------------


Angajator ....................
Adresa .......................
Telefon .......................
codul fiscal .................

AGENŢIA PENTRU OCUPARE ŞI FORMARE PROFESIONALĂ
A JUDEŢULUI ................../MUNICIPIULUI BUCUREŞTI

Prin prezenta va comunicãm ca salariul mediu net pe unitate realizat în luna ........ este de ......... lei şi a fost calculat cu respectarea prevederilor art. 22 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 98/1999, pe baza urmãtoarelor elemente:
1. Sume brute plãtite din fondul de salarii ............... lei, din care:
a) salariile de baza brute, corespunzãtoare timpului efectiv lucrat în program normal şi suplimentar, inclusiv indemnizaţiile de conducere, salariile de merit şi alte drepturi care, potrivit actelor normative în vigoare, fac parte din salariul de baza ........ lei;
b) sporurile şi indemnizaţiile acordate sub forma de procent din salariul de baza brut sau în sume fixe ......... lei;
c) alte adaosuri la salarii, acordate potrivit legii sau prin contractele colective de munca ............ lei;
d) contravaloarea drepturilor în natura, acordate salariaţilor sub forma de remuneraţie ........... lei;
e) indemnizaţii pentru concedii de odihna şi pentru alte concedii plãtite .......... lei;
f) sumele plãtite în cazul întreruperii lucrului din motive neimputabile salariaţilor .......... lei;
g) sumele plãtite pentru concediile de boala din fondul de salarii conform <>Legii nr. 49/1992 ........... lei.
2. Impozitul aferent sumelor brute plãtite din fondul de salarii .......... lei.
3. Numãrul mediu al salariaţilor ........ persoane.

Conducãtorul unitãţii, Şeful compartimentului
....................... economico-financiar,
.......................



ANEXA 3a)
---------
la normele metodologice
-----------------------

Angajator .....................
Adresa ........................
Telefon .......................
codul fiscal ..................
Numãrul salariaţilor la data disponibilizarii ...........
Numãrul salariaţilor disponibilizaţi ....................

LISTA
cuprinzând persoanele disponibilizate ca urmare a programului de restructurare/reorganizare/închidere operationala a activitãţii/fuziune/divizare/privatizare/lichidare sau faliment, aprobat prin ................. din data*) ................., care beneficiazã de plati compensatorii conform <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 98/1999

Salariul mediu net pe unitate realizat în luna anterioarã disponibilizarii ................. lei.



|Nu- |Co- | |Da- | Adeverinta| | | |
|me- |dul | |ta | de | | | |
|le | | | |participare| | | |
| |nu- | |des- |la servicii| | Plata compensatorie***) | |
|şi |me- | |fa- |de precon- |Ve | |Nu- |
| |ric | |ce- |cediere |chi-| |ma- |
Nr. |pre-| |Do- |rii |colectivã |mea | |rul |
crt.|nu- |per-|mi- | |-----------| |---------------------------| |
|me- |so- |ci- |con- |Nu- |Emi- |în |Numa- | Suma | | |con-|
|le |nal |li- |trac-|ma- |tent | |rul | | | |tu- |
| | |ul |tului|rul/|(AJOPF|mun-| |acor- | | |lui |
| |sau | | |Data|/pres-|ca | de |data | | | |
| | |sta-|indi-| |tator | | | | | |per-|
| |da- |bil |vidu-| | de | |sala- |supli- |Suma |Pri- |so- |
| |ta |**) |al | |servi-| |rii, |mentar | |mul |nal |
| | | | | |cii) | | | |totalã| |****|
| |şi | |de | | | |con- |potri- | |vi- | |
| | | | | | | |form |vit | |ra- | |
| |lo- | |mun- | | | | | | |ment | |
| |cul | |ca | | | |vechi-|art. 32| | | |
| | | | | | | |mii | | | | |
| |nas-| | | | | | |alin.(2| | | |
| |te- | | | | | | în | | | | |
| |rii | | | | | |munca | (lei) |(lei) |(lei)| |
----|----|----|----|-----|----|------|----|------|-------|------|-----|----|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
----|----|----|----|-----|----|------|----|------|-------|------|-----|----|
| | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | |
---------------------------------------------------------------------------

NOTA:
Prezentul tabel a fost întocmit cu respectarea prevederilor <>art. 2, 3, 29 şi 32 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 98/1999 .
Angajatorul îşi asuma rãspunderea pentru corectitudinea şi veridicitatea datelor înscrise în anexa.

Conducãtorul unitãţii,
......................

Şeful compartimentului
economico-financiar,
........................

Reprezentanţii salariaţilor,
............................

---------------
*) Data prevãzutã la art. 7, 11, 12, 13, 16, 19, 21 şi 23 din <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 98/1999 .
**) Se va trece adresa completa a domiciliului stabil.
***) Se va completa de cãtre agenţia pentru ocupare şi formare profesionalã judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti.
****) Se va completa de cãtre Casa de Economii şi Consemnaţiuni.


ANEXA 3b)
----------
la normele metodologice
------------------------

Angajator ..............
Adresa .................
Telefon ................
codul fiscal ............
Numãrul salariaţilor la data disponibilizarii ............
Numãrul salariaţilor disponibilizaţi ....................


LISTA
cuprinzând persoanele disponibilizate ca urmare a programului de restructurare/reorganizare/închidere operationala a activitãţii/privatizare/lichidare, care se încadreazã în prevederile <>art. 30 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 98/1999




Nr. | Numele | Codul numeric | Domiciliul | Data desfacerii | Motivatia|
crt.| şi | personal sau | stabil | contractului | conform |
| prenumele | data şi | | individual | preve- |
| |locul naşterii | | de munca | derilor |
| | | | | art. 30 |
-----|-----------|---------------|------------|-----------------|----------|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
-----|-----------|---------------|------------|-----------------|----------|
| | | | | |
-----|-----------|---------------|------------|-----------------|----------|
| | | | | |
-----|-----------|---------------|------------|-----------------|----------|
| | | | | |
-----|-----------|---------------|------------|-----------------|----------|
| | | | | |
-----|-----------|---------------|------------|-----------------|----------|
| | | | | |
-----|-----------|---------------|------------|-----------------|----------|
| | | | | |
-----|-----------|---------------|------------|-----------------|----------|
| | | | | |
---------------------------------------------------------------------------|

NOTA:
Prezentul tabel a fost întocmit cu respectarea prevederilor <>art. 2, 3 şi 30 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 98/1999 .


Conducãtorul unitãţii, Reprezentanţii salariaţilor,
..................... ............................


ANEXA 3c)
---------
la normele metodologice
-----------------------

CIRCUITUL
anexelor nr. 3a) şi 3b) la normele metodologice

1. Anexa nr. 3a) se întocmeşte în trei exemplare de cãtre angajator, din care:
- doua exemplare se transmit agenţiei pentru ocupare şi formare profesionalã judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti, în a carei raza teritorialã îşi are sediul angajatorul, din care un exemplar va fi înaintat Casei de Economii şi Consemnaţiuni;
- un exemplar va rãmâne la angajator.
2. Anexa nr. 3b) se întocmeşte în doua exemplare de cãtre angajator, din care:
- un exemplar se transmite agenţiei pentru ocupare şi formare profesionalã judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti;
- un exemplar va rãmâne la angajator.


ANEXA 4
--------
la normele metodologice
-----------------------


Angajator ........................................
Adresa ............................................
Telefon ............................................
codul fiscal ....................................

AGENŢIA PENTRU OCUPARE ŞI FORMARE PROFESIONALĂ
A JUDEŢULUI ................/MUNICIPIULUI BUCUREŞTI

Prin prezenta va comunicãm ca pentru ................/(denumirea angajatorului) a fost aprobat programul de restructurare conform ...................*) din data de ................; restructurarea a fost aprobatã prin ..............**).
Angajatorul:
- se încadreazã în prevederile <>art. 1 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 98/1999 ;
- are o structura a actionariatului conform ..........***);
- se încadreazã în prevederile art. 3 alin. (1) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 98/1999 .
Numãrul salariaţilor la data întocmirii programului de restructurare, respectiv la data emiterii actului administrativ de aprobare a restructurãrii ................. persoane.
Numãrul salariaţilor la data disponibilizarii ............. persoane.
Numãrul total al personalului disponibilizat prin concediere colectivã, în conformitate cu prevederile <>art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 98/1999 ................ persoane****).

Conducãtorul unitãţii,
.........................


-------------
*) Se specifica actul de aprobare conform <>art. 4 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 98/1999 şi se anexeazã în copie.
**) Se specifica actul administrativ prin care s-a aprobat restructurarea unitãţilor bugetare sau extrabugetare, conform <>art. 12 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 98/1999 .
***) Se specifica încadrarea angajatorului la pct. 1 sau 2 din <>cap. II - secţiunea I din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 98/1999 .
****) Se va completa numãrul personalului care urmeazã a fi disponibilizat conform art. 5 alin. (1) şi (2), art. 8 alin. (2) şi <>art. 12 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 98/1999 .


ANEXA 5
--------
la normele metodologice
-----------------------


Angajator ...................
Adresa ......................
Telefon .....................
codul fiscal ................

AGENŢIA PENTRU OCUPARE ŞI FORMARE PROFESIONALĂ
A JUDEŢULUI ...................../MUNICIPIULUI BUCUREŞTI

Prin prezenta va comunicãm ca pentru ............../(denumirea angajatorului) a fost aprobatã reorganizarea conform hotãrârii judecãtorului-sindic, rãmasã definitiva şi executorie*), nr. ......... din data de ............. .
Angajatorul se încadreazã în prevederile <>art. 1 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 98/1999 .
Numãrul salariaţilor la data întocmirii planului de reorganizare .................. persoane.
Numãrul salariaţilor la data disponibilizarii ............. persoane.
Numãrul total al personalului disponibilizat prin concediere colectivã, în conformitate cu prevederile <>art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 98/1999 ............... persoane.


Conducãtorul unitãţii,
.........................



ANEXA 6
---------
la normele metodologice
------------------------



Angajator ...................
Adresa ......................
Telefon .....................
codul fiscal ................

AGENŢIA PENTRU OCUPARE ŞI FORMARE PROFESIONALĂ
A JUDEŢULUI ..................../MUNICIPIULUI BUCUREŞTI

Prin prezenta va comunicãm ca pentru ............./(denumirea angajatorului) a fost aprobatã închiderea operationala parţialã/totalã a activitãţii conform hotãrârii adunãrii generale a actionarilor/consiliului de administraţie/ordinului ministrului*) nr. .......... din data de ............ .
Angajatorul se încadreazã în prevederile <>art. 1 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 98/1999 .
Numãrul salariaţilor la data închiderii operationale a activitãţii .................. persoane.
Numãrul total al personalului disponibilizat prin concediere colectivã, în conformitate cu prevederile <>art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 98/1999 ............... persoane.


*) Se anexeazã în copie.


Conducãtorul unitãţii,
..........................


ANEXA 7
--------
la normele metodologice
-------------------------

Angajator ..............
Adresa ..................
Telefon .................
codul fiscal ............



AGENŢIA PENTRU OCUPARE ŞI FORMARE PROFESIONALĂ
A JUDEŢULUI ...................../MUNICIPIULUI BUCUREŞTI

Prin prezenta va comunicãm ca pentru ............./(denumirea angajatorului) a fost aprobatã fuziunea/divizarea prin încheierea judecãtorului-delegat, rãmasã definitiva,*) nr. .......... din data de .............. .
Angajatorul se încadreazã în prevederile <>art. 1 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 98/1999 .
Numãrul salariaţilor la data fuziunii/divizãrii ............... persoane.
Numãrul total al personalului disponibilizat prin concediere colectivã în conformitate cu prevederile <>art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 98/1999 ............... persoane.


Conducãtorul unitãţii,
.........................



ANEXA 8
-------
la normele metodologice
-----------------------


Angajator ................
Adresa ...................
Telefon ..................
codul fiscal .............

AGENŢIA PENTRU OCUPARE ŞI FORMARE PROFESIONALĂ
A JUDEŢULUI ........................./MUNICIPIULUI BUCUREŞTI

Prin prezenta va comunicãm ca pentru ............/(denumirea angajatorului) s-a semnat contractul de vânzare-cumpãrare/s-a întocmit raportul final privind rezultatele ofertei publice de vânzare/s-a întocmit raportul de confirmare a tranzacţiei pe piata de capital*) nr. ........ din data de ........... .
Angajatorul se încadreazã în prevederile <>art. 1 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 98/1999 .
Numãrul salariaţilor la data semnãrii contractului de vânzare-cumpãrare/întocmirii raportului final/întocmirii raportului de confirmare a tranzacţiei .................. persoane.
Numãrul total al personalului disponibilizat prin concediere colectivã, prevãzut în contractul de vânzare-cumpãrare, în prospectul ofertei publice de vânzare de valori mobiliare sau în documentul de oferta ........... persoane.

Conducãtorul unitãţii,
........................



ANEXA 9
-------
la normele metodologice
-----------------------


Angajator ........................................
Adresa ............................................
Telefon ............................................
codul fiscal ....................................

AGENŢIA PENTRU OCUPARE ŞI FORMARE PROFESIONALĂ
A JUDEŢULUI ......................./MUNICIPIULUI BUCUREŞTI

Prin prezenta va comunicãm ca pentru .................../(denumirea angajatorului) a fost aprobatã dizolvarea/lichidarea/falimentul conform**) ............... nr. .......... din data de ............. .
Angajatorul se încadreazã în prevederile <>art. 1 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 98/1999 .
Numãrul personalului disponibilizat .................. persoane.
Numãrul salariaţilor mentinuti în activitate pentru finalizarea contractelor în derulare ............... persoane.


*) Se anexeazã în copie.
**) Se specifica actul de aprobare a dizolvãrii/lichidãrii/falimentului şi se anexeazã în copie.

Conducãtorul unitãţii,
........................


ANEXA 10
--------
la normele metodologice
-----------------------

PROPUNERE DE AFACERE

pentru dezvoltarea/asocierea în vederea dezvoltãrii unei societãţi comerciale


A. Date de identificare a societãţii comerciale
1. Denumirea firmei ...............................................
2. Numãrul şi data înregistrãrii la registrul comerţului
...................................................................
3. Forma juridicã de constituire ..................................
4. Activitatea principala .........................................
5. Natura capitalului (de stat, privat, strãin, mixt) .............
6. Asociaţi, acţionari principali .................................



| Numele | | Seria şi numãrul | |
| şi prenumele | Adresa | buletinului/cãrţii | Eliberat de |
| | | de identitate | |
|------------------|--------------|-----------------------|----------------|
| | | | |
|------------------|--------------|-----------------------|----------------|
| | | | |
|------------------|--------------|-----------------------|----------------|
| | | | |
|------------------|--------------|-----------------------|----------------|
| | | | |
|------------------|--------------|-----------------------|----------------|
| | | | |
|--------------------------------------------------------------------------|

B. Date despre activitatea societãţii comerciale
1. Capitalul social ............................... lei
2. Numãrul total al salariaţilor ............. persoane
3. Cifra de afaceri .............................. lei
4. Produsele/serviciile (volumul fizic sau valoric al activitãţii)
................................................................

C. Descrierea proiectului pentru care se solicita achitarea într-o singura transa a plãţilor compensatorii conform <>art. 34 alin. (1) lit. a) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 98/1999
1. Produsele/serviciile (creşterea volumului fizic sau valoric al activitãţii) ........................................................
2. Produse/servicii noi (volum fizic sau valoric)
3. Resursele materiale necesare pentru dezvoltarea activitãţii
3.1. Valoarea investiţiei propuse a se realiza:



| Obiectul investiţiei | Constructor/ | Valoarea estimatã | |
| (construcţii, maşini | Furnizor | (pe baza de | Termen de|
| şi utilaje) | | deviz/oferta furnizor)| realizare|
|------------------------|--------------|-----------------------|----------|
| | | | |
|------------------------|--------------|-----------------------|----------|
| | | | |
|------------------------|--------------|-----------------------|----------|
| | | | |
|------------------------|--------------|-----------------------|----------|
| TOTAL: | | | |
|------------------------|--------------|-----------------------|----------|


3.2. Materii prime şi materiale



| Denumirea materiilor | Sursa | Cantitãţile necesare | |
| prime/materialelor | de | pentru programul de | Valoarea |
| | aprovizionare| producţie pe un an | totalã |
|------------------------|--------------|-----------------------|----------|
| | | | |
|------------------------|--------------|-----------------------|----------|
| | | | |
|------------------------|--------------|-----------------------|----------|
| | | | |
|------------------------|--------------|-----------------------|----------|
| TOTAL: | | | |
|------------------------|--------------|-----------------------|----------|

4. Suma totalã necesarã pentru dezvoltarea/asocierea în vederea dezvoltãrii societãţii comerciale ................... lei.
Subsemnatul ............................ ma oblig ca în termen de 90 de zile de la data încasãrii sumei sa fac dovada*) utilizãrii acesteia conform propunerii de afacere.
---------------
*) Acte doveditoare privind achiziţionarea de bunuri mobile sau imobile ori majorarea capitalului social.

Semnatura
................


ANEXA 11
--------
la normele metodologice
-----------------------

ANGAJAMENT

Subsemnatul ................, domiciliat în localitatea ..............., str. .......... nr. ........., bl. ......., et. ....., sectorul/judeţul ......., posesor al buletinului/cãrţii de identitate seria ............ nr. ....., eliberat/a de .................. la data de ................, codul numeric personal ............................, titular al contului curent personal special nr. ................, deschis la unitatea C.E.C. .........................., cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal cu privire la falsul în declaraţii, ma angajez ca suma de ........ lei sa o utilizez în baza prevederilor <>art. 34 sau 35 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 98/1999 în scopul*) ..................... .
Ma oblig ca în termen de 90 de zile de la data la care C.E.C. imi va elibera suma de bani solicitatã sa prezint agenţiei pentru ocupare şi formare profesionalã judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti, copii de pe actele doveditoare**), din care sa rezulte utilizarea sumei în scopul de mai sus.
---------------
*) Se va trece una din situaţiile:
1. constituirea unei asociaţii familiale;
2. desfãşurarea unei activitãţi comerciale pe cont propriu;
3. achiziţionarea sau asocierea în vederea achiziţionãrii de inventar agricol;
4. cumpãrarea de acţiuni, titluri de participare la fonduri mutuale, titluri de stat şi alte produse monetare calificate pentru tranzactionare de cãtre Comisia Nationala a Valorilor Imobiliare.
**) Acte doveditoare:
1. autorizaţie de funcţionare a asociaţiei familiale;
2. autorizaţie pentru desfãşurarea unei activitãţi pe cont propriu;
3. acte prin care se dovedeşte achiziţionarea de inventar agricol, cumpãrarea de acţiuni, titluri de participaţie la fonduri mutuale, titluri de stat şi de produse monetare calificate pentru tranzactionare de cãtre Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare.

Semnatura beneficiarului,
............................

Data .................

Dat în fata noastrã,
Reprezentantul agenţiei pentru ocupare şi formare profesionalã ...........
Numele şi prenumele ..............................
Semnatura .......................


ANEXA 12
--------
la normele metodologice
-----------------------

PROPUNERE DE AFACERE

pentru înfiinţarea sau asocierea în vederea infiintarii unei societãţi comerciale

1. Beneficiarul plãţilor compensatorii
Numele şi prenumele ...................................
Adresa ...............................................
Buletinul/cartea de identitate seria ....... nr. ............, eliberat de ..........., la data ........, codul numeric personal ..............
2. Asociaţii în vederea infiintarii unei societãţi comerciale



| Nr. | Numele şi | | Seria şi numãrul | |
| crt.| prenumele | Adresa | buletinului/cãrţii | Eliberat de|
| | | | de identitate | |
|-----|---------------|-----------------|---------------------|------------|
| | | | | |
|-----|---------------|-----------------|---------------------|------------|
| | | | | |
|-----|---------------|-----------------|---------------------|------------|

3. Descrierea proiectului pentru care beneficiarul solicita achitarea plãţilor compensatorii conform <>art. 35 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 98/1999
3.1. Tipul de activitate al noii societãţi comerciale: producţie/servicii/comerţ/turism/alte activitãţi ......................
........................................................................
3.2. Nominalizarea produselor sau serviciilor pe care le va executa sau presta noua societate şi volumul fizic sau valoric anual estimat
.......................................................................
.......................................................................
..................................................................... .

3.3. Necesarul de resurse materiale pentru începerea activitãţii:
a) investiţii



|Investiţii (construcţii, maşini, utilaje) | Valoare estimatã | Termen de|
| | | realizare|
|------------------------------------------|--------------------|----------|
| TOTAL: | | |
|------------------------------------------|--------------------|----------|

b) materii prime şi materiale



| Denumirea materiilor prime şi a materialelor | Valoarea estimatã |
|---------------------------------------------------|----------------------|
| TOTAL: | |
----------------------------------------------------------------------------

4. Cheltuieli pentru înfiinţarea societãţii comerciale ............. lei
5. Total sume necesare pentru înfiinţarea societãţii .............. lei, din care:
- contribuţia personalã ...................... lei;
- contribuţia asociaţilor ..................... lei.
Subsemnatul .................. ma oblig ca în termen de 90 de zile de la data încasãrii sumei sa dovedesc utilizarea acesteia conform propunerii de afacere*).
-------------
*) Dovada se face cu:
- copia de pe certificatul de înmatriculare şi de pe statutul societãţii comerciale înfiinţate;
- codul fiscal al societãţii comerciale.

Beneficiar de plati compensatorii,
.....................................



ANEXA 13
-------
la normele metodologice
-----------------------

AGENŢIA PENTRU OCUPARE ŞI FORMARE PROFESIONALĂ
...........................................
Denumirea prestatorului de servicii
...........................................



ADEVERINTA

Se adevereste prin prezenta ca dl/dna ..................... a participat în perioada .................... la serviciile de preconcediere .............../(denumirea serviciilor) desfãşurate la sediul agenţiei pentru ocupare şi formare profesionalã judeteana/sediul unitãţii care a disponibilizat personal/sediul prestatorului de servicii.
Se elibereazã prezenta în conformitate cu prevederile <>art. 46 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 98/1999 .

Conducãtorul unitãţii,
..............................
(numele şi prenumele, semnatura)



ANEXA 14
---------
la normele metodologice
-------------------------

Angajator ...............
Adresa ..................
Telefon ..................
codul fiscal ............
Numãrul salariaţilor la data disponibilizarii ............
Numãrul salariaţilor disponibilizaţi ....................


LISTA*)
cuprinzând persoanele rãmase în activitate dupã încheierea disponibilizarilor potrivit programului de restructurare aprobat prin ............. din data ............ şi plãţile compensatorii care s-ar cuveni acestora

Salariul mediu net pe unitate realizat în luna anterioarã disponibilizarii ........................ lei.




| | Numele | Codul | | Vechimea | Plata compensatorie care |
| | şi |numeric | | în munca | s-ar fi cuvenit, inclusiv |
| | prenu- |personal| | la data | salariul suplimentar |
|Nr. | mele |sau data|Domiciliul | ultimei | dacã este cazul**) |
|crt.| |şi locul| stabil |disponibi-|----------------------------|
| | |naşterii| |lizarii | Numãrul de salarii, | Suma |
| | | | |prin con- |conform vechimii în |totalã|
| | | | |cediere |munca, inclusiv sala-| |
| | | | |colectivã |riul suplimentar | |
|----|--------|--------|-----------|----------|---------------------|------|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
|----|--------|--------|-----------|----------|---------------------|------|
| | | | | | | |
|----|--------|--------|-----------|----------|---------------------|------|
| | | | | | | |
|----|--------|--------|-----------|----------|---------------------|------|


Conducãtorul unitãţii,
......................

Şeful compartimentului economic,
................................

Reprezentanţii salariaţilor,
............................

-------------------
*) Se depune numai în cazul în care la data solicitãrii creditului se cunoaşte lista cuprinzând personalul menţinut în activitate dupã încheierea disponibilizarilor.
Dacã la data solicitãrii creditului nu se cunoaşte lista cuprinzând personalul menţinut în activitate, se va adresa agenţiei pentru ocupare şi formare profesionalã judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti, o cerere care va conţine şi fundamentarea limitei în cadrul cãreia poate fi acordat creditul conform prevederilor <>art. 52 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 98/1999 , dupã cum urmeazã:
- numãrul salariaţilor mentinuti în activitate ............. persoane;
- cuantumul plãţilor compensatorii medii ce revin pe un salariat disponibilizat pana la data acordãrii creditului ................ lei;
- suma plãţilor compensatorii care s-ar cuveni personalului menţinut în activitate .................. lei.
**) Se va completa de cãtre agenţia pentru ocupare şi formare profesionalã judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti.


ANEXA 15
--------
la normele metodologice
-----------------------


AGENŢIA PENTRU OCUPARE
ŞI FORMARE PROFESIONALĂ
.........................
Angajator
.........................
.........................

CONVENŢIA Nr. .........
încheiatã azi ..............

Între Agenţia pentru ocupare şi formare profesionalã ..................,
reprezentatã prin .................., având funcţia de ................, pe de o parte, şi Societatea Comercialã ......................, reprezentatã prin ................, având funcţia de ................., numita angajator, pe de alta parte, convin urmãtoarele:
1. Angajatorul ................... încadreazã pe dl/dna ................ care provine din rândul şomerilor, conform Adeverintei nr. ............. din ................, eliberata de Agenţia pentru ocupare şi formare profesionalã ............................, cu contract de munca pe perioada nedeterminatã.
2. Salariul de baza net stabilit la data angajãrii este de ........ lei.
3. Angajatorul se obliga sa menţinã contractul individual de munca al dlui/dnei ............... pe o perioada de minimum 3 ani de la data încheierii acestuia.
4. Angajatorul se obliga sa restituie sumele primite de la bugetul Fondului pentru plata ajutorului de şomaj în situaţia prevãzutã la <>art. 54 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 98/1999 .
5. Agenţia pentru ocupare şi formare profesionalã ................... se obliga sa efectueze plata reprezentând 75% din salariul de baza net stabilit la data angajãrii, pe o perioada de un an de la aceasta data, în conformitate cu prevederile <>art. 54 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 98/1999 şi ale art. 45 alin. (5) şi (6) din normele metodologice de aplicare a acesteia.

Director executiv, Angajator,
.................... ...............


ANEXA 16


la normele metodologice
-----------------------

Angajator ..................
Adresa .....................
Telefon ....................
Cont banca .................
codul fiscal ...............


TABEL NOMINAL
cuprinzând persoanele angajate în baza prevederilor <>art. 54 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 98/1999 luna ................. anul ...........

Numãrul de ore corespunzãtor programului normal de lucru din luna pentru care se face plata ........ .



| | | | Con- |Salariul|Salariul|Salariul |Numa-|Salariul | 75% |
| | | |tract |de baza |de baza |orar net |rul |corespun-| din |
| |Numele|Data| de |brut |net |(col.5/ | de |zator |sala- |
|Nr. | şi |an- |munca |stabilit|stabilit|numãrul |ore |orelor |riul |
|crt.|pre- |ga- |numa- |la data |la data |de ore |lu- |lucrate |menti-|
| |numele|ja- |rul...|angaja- |angaja- |conform |cra- |(col. 6 x|onat |
| | |rii |data..|rii |rii |progra- |te |col. 7) | în |
| | | | | | |mului | | |col. 8|
| | | | | | |normal) | | | |
|----|------|----|------|--------|--------|---------|-----|---------|------|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
|----|------|----|------|--------|--------|---------|-----|---------|------|
| |......| | | | | | | | |
| |......| | | | | | | | |
|----|------|----|------|--------|--------|---------|-----|---------|------|

Recapitulatie:
1. Contribuţia datoratã Fondului pentru plata ajutorului de şomaj ........................... lei
2. Suma acordatã conform prevederilor <>art. 54 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 98/1999 ................. lei
3. Diferenţa de plata/de primit ...................... lei.

Conducãtorul unitãţii, Şeful compartimentului
..................... economico-financiar,
........................
------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016