Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 617 din 11 iunie 2008  privind aprobarea programelor de interes national in domeniul protectiei drepturilor copilului pentru perioada 2008-2009    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 617 din 11 iunie 2008 privind aprobarea programelor de interes national in domeniul protectiei drepturilor copilului pentru perioada 2008-2009

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 440 din 12 iunie 2008

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al art. 11 şi <>art. 16 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 12/2001 privind înfiinţarea Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 252/2001 , cu modificãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aprobã programele de interes naţional în domeniul protecţiei drepturilor copilului pentru perioada 2008-2009, prevãzute în anexa nr. 1.
ART. 2
Fondurile necesare pentru finanţarea programelor de interes naţional prevãzute la art. 1 se asigurã de la bugetul de stat, prin bugetul Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului.
ART. 3
(1) Finanţarea programelor de interes naţional prevãzute la art. 1 se realizeazã în baza unui proces de evaluare şi selecţie a proiectelor înaintate.
(2) Metodologia de alocare a fondurilor şi criteriile de identificare şi de aplicare a proiectelor specifice din cadrul programelor de interes naţional în domeniul protecţiei drepturilor copilului pentru perioada 2008-2009 este prevãzutã în anexa nr. 2.
ART. 4
(1) Evaluarea şi selecţia proiectelor se realizeazã de Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Drepturilor Copilului.
(2) Proiectele specifice pot fi realizate individual sau în parteneriat de direcţiile generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului şi/sau de organismele private acreditate în condiţiile legii, care desfãşoarã activitãţi în domeniul protecţiei drepturilor copilului şi al protecţiei speciale a acestuia, potrivit prevederilor din anexa nr. 1, pentru fiecare program.
(3) Metodologia de preluare în structura direcţiilor generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului sau, dupã caz, a consiliilor locale ale municipiilor, oraşelor şi comunelor a serviciilor nou-create va fi inclusã în ghidul aplicantului specific pentru fiecare program.
ART. 5
(1) Monitorizarea implementãrii proiectelor în cadrul programelor de interes naţional în domeniul protecţiei drepturilor copilului se asigurã de Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Drepturilor Copilului.
(2) Metodologia privind monitorizarea implementãrii proiectelor în cadrul programelor de interes naţional în domeniul protecţiei drepturilor copilului se aprobã prin ordin al secretarului de stat al Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului.
ART. 6
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 7
La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, <>Hotãrârea Guvernului nr. 532/2006 pentru aprobarea programelor de interes naţional în domeniul protecţiei drepturilor copilului şi a Metodologiei de alocare a fondurilor şi criteriile de identificare şi de aplicare a proiectelor specifice din cadrul programelor de interes naţional, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 411 din 11 mai 2006, cu modificãrile ulterioare, se abrogã.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul muncii, familiei
şi egalitãţii de şanse,
Paul Pãcuraru

p. Secretarul de stat
al Autoritãţii Naţionale pentru
Protecţia Drepturilor Copilului,
Gabriella Tonk

Ministrul economiei
şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Bucureşti, 11 iunie 2008.
Nr. 617.

ANEXA 1

PROGRAMELE
de interes naţional în domeniul protecţiei
drepturilor copilului pentru perioada 2008-2009

1. Programul "Închiderea instituţiilor de tip vechi pentru protecţia copilului şi înfiinţarea de cãsuţe de tip familial şi apartamente"
Scop: creşterea calitãţii îngrijirii şi protecţiei copilului separat definitiv sau temporar de pãrinţii sãi
Obiectiv: creşterea numãrului de case de tip familial şi apartamente şi reducerea numãrului de instituţii de tip vechi
Indicatori fizici:
a) cel puţin 27 de case de tip familial şi apartamente înfiinţate;
b) cel puţin un centru de recuperare înfiinţat.
Indicatori de eficienţã: numãrul de instituţii de tip vechi redus cu cel puţin 9
Indicatori de rezultate:
a) cel puţin 270 de copii beneficiazã de îngrijire de calitate în cãsuţele şi apartamente nou-create;
b) cel puţin 170 de persoane formate pentru a acorda îngrijiri de calitate în noile servicii.
Perioada de derulare: programul se deruleazã pe o perioadã de 2 ani. Proiectele vor avea o duratã de maximum 18 luni, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2009, din care cel puţin 3 luni vor fi destinate funcţionãrii serviciilor nou-create.
Buget: bugetul total este de 20.014 mii lei, din care:
a) 9.840 mii lei pentru anul 2008;
b) 10.174 mii lei pentru anul 2009.
Aplicant principal eligibil: direcţiile generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului
Parteneri: organismele private acreditate în condiţiile legii, care desfãşoarã activitãţi în domeniul protecţiei drepturilor copilului şi al protecţiei speciale a acestuia
2. Programul "Dezvoltarea reţelei serviciilor sociale comunitare pentru copil şi familie"
Scop: susţinerea procesului de descentralizare de la nivel judeţean la nivel local
Obiectiv: sprijinirea copiilor şi a pãrinţilor pentru depãşirea situaţiilor care ar putea determina separarea copilului de familia sa, prin angajarea de personal cu competenţe în domeniul asistenţei sociale pentru copil şi familie în cadrul consiliilor locale ale oraşelor şi comunelor, prin crearea şi formarea structurilor comunitare consultative, prin crearea de compartimente specializate la nivelul direcţiilor generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului pentru coordonarea activitãţilor de protecţie a drepturilor copilului la nivelul municipiilor, oraşelor şi comunelor şi prin orice alte activitãţi care vizeazã creşterea capacitãţii consiliilor locale
Indicatori fizici:
a) cel puţin 15 compartimente specializate vor fi create la nivelul direcţiilor generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului pentru coordonarea activitãţilor de protecţie a drepturilor copilului la nivelul municipiilor, oraşelor şi comunelor;
b) cel puţin 300 de persoane cu competenţe în domeniul asistenţei sociale pentru copil şi familie vor fi angajate în cadrul consiliilor locale ale oraşelor şi comunelor;
c) cel puţin 300 de structuri comunitare consultative create;
d) cel puţin 2.700 de persoane formate pentru lucrul în reţea, în vederea identificãrii resurselor existente la nivelul comunitãţii şi pentru rezolvarea problemelor prin mobilizarea acestor resurse.
Indicatori de eficienţã: cel puţin 4.500 de copii vor beneficia de sprijin în vederea prevenirii separãrii de pãrinţi
Indicatori de rezultate:
a) cel puţin 15 direcţii generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului vor fi mai bine pregãtite pentru o coordonare eficientã a activitãţilor de protecţie a drepturilor copilului la nivelul municipiilor, oraşelor şi comunelor;
b) cel puţin 900 de localitãţi vor fi mai bine pregãtite în ceea ce priveşte abordarea problematicii drepturilor copilului şi identificarea de soluţii la nivelul comunitãţii (vor cunoaşte mai bine problemele cu care se confruntã comunitatea lor în privinţa protecţiei copilului, vor interveni cât mai de timpuriu în susţinerea familiilor şi a copiilor aflaţi în situaţie de risc, vor întocmi corect planurile de servicii pentru copiii aflaţi în situaţie de risc, vor transmite periodic şi corect fişele de monitorizare completate etc.).
Perioada de derulare: Programul se deruleazã pe o perioadã de 2 ani. Proiectele vor avea o duratã de maximum 14 luni, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2009. Plata persoanelor nou-angajate este susţinutã din bugetul proiectului. Autoritãţile locale au obligaţia de a prelua şi a asigura plata acestor persoane în utimele 4 luni de derulare a proiectului. În situaţia în care nu se contracteazã integral bugetul total alocat programului dupã selecţia de proiecte organizatã în anul 2008, procedura de selecţie va fi reluatã în anul 2009. Proiectele aprobate pentru finanţare în cadrul acestei proceduri de selecţie vor avea o durata de maximum 9 luni, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2009.
Buget: bugetul total este de 6.671 lei, din care:
a) 3.280 mii lei pentru anul 2008;
b) 3.391 mii lei pentru anul 2009.
Aplicant principal eligibil: direcţiile generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului
Parteneri: organismele private acreditate în condiţiile legii, care desfãşoarã activitãţi în domeniul protecţiei drepturilor copilului şi al protecţiei speciale a acestuia
3. Programul "Servicii specializate pentru copilul delincvent"
Scop: identificarea timpurie a acţiunilor sau comportamentelor deviante ale copiilor şi oferirea unei protecţii adecvate copiilor care au sãvârşit o faptã penalã şi nu rãspund penal
Obiectiv: crearea de servicii specializate destinate protecţiei copiilor care au sãvârşit o faptã penalã şi nu rãspund penal, în vederea prevenirii şi combaterii acţiunilor sau comportamentelor deviante ale copiilor şi a reintegrãrii şcolare, familiale ori sociale a copiilor
Indicatori fizici:
a) cel puţin 5 servicii de tip rezidenţial specializate înfiinţate;
b) cel puţin 10 servicii de zi specializate înfiinţate;
c) cel puţin 150 de persoane formate.
Indicatori de eficienţã: cel puţin 250 de copii vor beneficia de servicii specializate pentru orientarea, supravegherea şi sprijinirea reintegrãrii lor sociale
Indicatori de rezultate: cel puţin 10 direcţii generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului îşi vor întãri capacitatea pentru abordarea problematicii copilului cu comportament deviant şi a celui care a sãvârşit fapte penale şi nu rãspunde penal
Perioada de derulare: Programul se deruleazã pe o perioada de 2 ani. Proiectele vor avea o duratã de maximum 18 luni, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2009, din care cel puţin 4 luni vor fi destinate pentru funcţionarea serviciilor nou-create
Buget: bugetul total este de 6.671 mii lei, din care:
a) 3.280 mii lei pentru anul 2008;
b) 3.391 mii lei pentru anul 2009.
Aplicant principal eligibil:
a) direcţiile generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului;
b) organismele private acreditate în condiţiile legii, care desfãşoarã activitãţi în domeniul protecţiei drepturilor copilului şi al protecţiei speciale a acestuia.
Parteneri:
a) organismele private acreditate în condiţiile legii, care desfãşoarã activitãţi în domeniul protecţiei drepturilor copilului şi a protecţiei speciale a acestuia;
b) direcţiile generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului.
4. Programul "Perfecţionarea personalului care lucreazã în serviciile de protecţie a copilului"
Scop: dezvoltarea unui sistem de formare profesionalã care sã sprijine perfecţionarea permanentã a personalului din serviciile de îngrijire de zi şi din serviciile de tip rezidenţial
Obiectiv: îmbunãtãţirea cunoştinţelor şi abilitãţilor personalului din serviciile de zi sau de tip rezidenţial
Indicatori fizici: cel puţin 3.000 de persoane formate
Indicatori de eficienţã: cel puţin 25 de judeţe îşi vor elabora propria strategie de formare luând în considerare strategia naţionalã în domeniu şi nevoile identificate la nivel local
Indicatori de rezultate: cel puţin 300 de servicii de protecţie a copilului vor rãspunde mai bine nevoilor beneficiarilor
Perioada de derulare: Programul se deruleazã pe o perioadã de 2 ani. Proiectele vor avea o durata de maximum 18 luni, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2009. În situaţia în care nu se contracteazã integral bugetul total alocat programului dupã selecţia de proiecte organizatã în anul 2008, procedura de selecţie va fi reluatã în anul 2009. Proiectele aprobate pentru finanţare în cadrul acestei proceduri de selecţie vor avea o durata de maximum 9 luni, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2009.
Buget: bugetul total este de 2.180 mii lei, din care:
a) 1.072 mii lei pentru anul 2008;
b) 1.108 mii lei pentru anul 2009.
Aplicant principal eligibil:
a) direcţiile generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului;
b) organismele private acreditate în condiţiile legii, care desfãşoarã activitãţi în domeniul protecţiei drepturilor copilului şi al protecţiei speciale a acestuia.
Parteneri:
a) direcţiile generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului;
b) organismele private acreditate în condiţiile legii, care desfãşoarã activitãţi în domeniul protecţiei drepturilor copilului şi al protecţiei speciale a acestuia.

ANEXA 2

METODOLOGIE
de alocare a fondurilor şi criteriile de identificare
şi de aplicare a proiectelor specifice din cadrul
programelor de interes naţional în domeniul protecţiei
drepturilor copilului pentru perioada 2008-2009

ART. 1
(1) Pot primi sume necesare finanţãrii proiectelor specifice din cadrul programelor de interes naţional în domeniul protecţiei drepturilor copilului pentru perioada 2008-2009 (programe de interes naţional) direcţiile generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului şi organismele private acreditate în condiţiile legii, care desfãşoarã activitãţi în domeniul protecţiei drepturilor copilului şi al protecţiei speciale a acestuia.
(2) Organismele private acreditate prevãzute la alin. (1) pot depune proiecte în nume propriu sau în parteneriat, iar aplicantul principal este stabilit de pãrţi, în conformitate cu condiţiile prevãzute în anexa nr. 1, pentru fiecare program.
ART. 2
(1) Finanţarea proiectelor din cadrul programelor de interes naţional se face pe baza selecţiei de proiecte organizate de cãtre Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Drepturilor Copilului, denumitã în continuare autoritatea finanţatoare.
(2) Etapele procedurii de selecţie de proiecte sunt:
a) publicarea anunţului de participare şi a ghidului aplicantului, specific fiecãrui program de interes naţional;
b) transmiterea scrisorilor de intenţie;
c) depunerea propunerilor de proiecte;
d) verificarea conformitãţii administrative, a eligibilitãţii şi a îndeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnicã şi financiarã a aplicantului;
e) evaluarea propunerilor de proiecte din punctul de vedere al ofertei tehnice şi financiare;
f) comunicarea rezultatelor şi, dupã caz, a condiţiilor suplimentare impuse de autoritatea finanţatoare, ce trebuie îndeplinite de aplicant în vederea încheierii convenţiilor de finanţare;
g) încheierea convenţiilor de finanţare;
h) publicarea anunţului privind convenţiile de finanţare încheiate.
(3) Eventualele contestaţii se depun la sediul autoritãţii finanţatoare în cel mult 7 zile de la data la care aplicantul ia cunoştinţã despre rezultatul procedurii de selecţie de proiecte. Autoritatea finanţatoare va soluţiona contestaţiile în cel mult 5 zile de la data primirii contestaţiei.
(4) Selecţia de proiecte se organizeazã în anul 2008 pentru bugetul total alocat pentru fiecare program de interes naţional, iar decontarea cheltuielilor se face în limita sumelor aprobate pentru fiecare an bugetar 2008 şi 2009.
(5) Dacã în urma selecţiei de proiecte organizate în anul 2008 nu s-a atribuit integral bugetul aferent anului 2009, autoritatea finanţatoare poate organiza o nouã selecţie de proiecte pentru suma rãmasã necontractatã.
ART. 3
Toţi aplicanţii trebuie sã îndeplineascã cerinţele prevãzute în ghidul aplicantului specific programului de interes naţional pentru care depun propuneri de proiecte.
ART. 4
(1) Numãrul de aplicanţi la procedura de selecţie nu este limitat.
(2) În cazul în care numai un aplicant a depus propunere de proiect, autoritatea finanţatoare are dreptul de a proceda la evaluarea acesteia şi, în funcţie de rezultatul evaluãrii, la încheierea convenţiei de finanţare.
ART. 5
(1) Autoritatea finanţatoare va publica anunţul de participare la selecţia de proiecte în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a, într-un cotidian central şi pe site-ul propriu www.copii.ro.
(2) În anunţul de participare va fi menţionatã data limitã pentru depunerea propunerilor de proiecte.
(3) Data limitã pentru depunerea propunerilor de proiecte va fi de minimum 30 de zile de la data publicãrii anunţului de participare.
(4) În cazul în care, din motive de urgenţã, respectarea termenului prevãzut la alin. (3) ar cauza prejudicii autoritãţii finanţatoare, aceasta are dreptul de a accelera aplicarea procedurii de selecţie de proiecte prin reducerea numãrului de zile, dar nu la mai puţin de 15 zile, cu motivaţia corespunzãtoare cuprinsã în anunţul de participare.
ART. 6
(1) Ghidul aplicantului specific fiecãrui program de interes naţional va cuprinde:
a) informaţii generale privind autoritatea finanţatoare;
b) bugetul total alocat programului, durata maximã de implementare a proiectelor şi suma maximã ce poate fi aprobatã spre finanţare pentru un proiect;
c) instrucţiuni privind datele-limitã care trebuie respectate şi formalitãţile care trebuie îndeplinite;
d) cerinţele privind conformitatea administrativã, eligibilitatea şi capacitatea tehnicã şi financiarã ale aplicantului, precum şi documentele necesare pentru a demonstra îndeplinirea acestor cerinţe;
e) nivelul cofinanţãrii aplicantului (aplicant principal sau parteneri);
f) instrucţiuni privind modul de elaborare şi de prezentare a propunerii tehnice şi financiare;
g) criteriile aplicate pentru evaluarea şi selecţia propunerilor de proiecte;
h) metodologia de preluare a serviciilor nou-create în structura direcţiilor generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului şi, dupã caz, a consiliilor locale ale municipiilor, oraşelor şi comunelor;
i) modelul-cadru al convenţiei de finanţare.
(2) Ghidul aplicantului specific fiecãrui program de interes naţional se aprobã prin ordin al secretarului de stat al Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului, se publicã pe site-ul propriu www.copii.ro şi nu poate fi modificat pe toatã durata de aplicare a procedurii de evaluare şi selecţie a propunerilor de proiecte din cadrul programelor de interes naţional.
ART. 7
Direcţiile generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului şi organismele private acreditate în condiţiile legii, care desfãşoarã activitãţi în domeniul protecţiei drepturilor copilului şi al protecţiei speciale a acestuia, care intenţioneazã sã trimitã propuneri de proiecte pentru unul sau mai multe programe de interes naţional, pot transmite autoritãţii finanţatoare o scrisoare prin care notificã aceastã intenţie, specificând programele de interes naţional de care sunt interesaţi, în vederea comunicãrii eventualelor clarificãri şi completãri.
ART. 8
(1) Autoritatea finanţatoare are obligaţia de a rãspunde la orice solicitare de clarificãri primitã din partea aplicanţilor, dar numai la acele solicitãri primite cu cel puţin 6 zile înainte de data-limitã pentru depunerea propunerilor de proiect.
(2) Rãspunsul autoritãţii finanţatoare la solicitãrile de clarificãri va fi publicat pe site-ul propriu cu cel puţin 4 zile înainte de data-limitã pentru depunerea propunerilor de proiect şi va fi transmis în format electronic potenţialilor aplicanţi prevãzuţi la art. 7.
(3) Autoritatea finanţatoare are dreptul de a completa din proprie iniţiativã, în vederea clarificãrii, ghidul aplicantului specific fiecãrui program de interes naţional. Autoritatea finanţatoare este obligatã sã publice pe site-ul propriu şi sã transmitã orice astfel de completare, în format electronic, potenţialilor aplicanţi prevãzuţi la art. 7, în termenul prevãzut la alin. (2).
ART. 9
Aplicanţii vor elabora propunerea tehnicã şi financiarã în concordanţã cu cerinţele cuprinse în ghidul aplicantului specific programului de interes naţional pentru care depun propuneri de proiecte, astfel încât sã se asigure furnizarea tuturor informaţiilor necesare pentru evaluarea tehnicã şi financiarã a propunerii de proiect.
ART. 10
Documentele prevãzute la art. 6 alin. (1) lit. d) şi propunerea de proiect se depun în original şi în 4 copii la registratura autoritãţii finanţatoare pânã la data-limitã de depunere prevãzutã în anunţul de participare.
ART. 11
(1) Componenţa nominalã a comisiilor de evaluare şi selecţie a fiecãrui program de interes naţional, denumite în continuare comisii, precum şi regulamentul de organizare şi funcţionare al acestora se stabilesc prin ordin al secretarului de stat al Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului.
(2) Proiectele depuse vor fi evaluate de comisii în termen de cel mult 30 zile de la data-limitã de depunere.
(3) În cadrul procesului de evaluare şi selecţie comisiile pot solicita clarificãri de la aplicanţi. Aceştia sunt obligaţi sã rãspundã în termen de 48 de ore de la data solicitãrii clarificãrilor.
(4) Departajarea aplicanţilor se realizeazã în baza punctajului obţinut conform criteriilor cuprinse în ghidul aplicantului specific fiecãrui program de interes naţional.
(5) Comisiile întocmesc şi înainteazã spre aprobare conducãtorului autoritãţii finanţatoare raportul procedurii de evaluare şi selecţie, care cuprinde în mod obligatoriu lista proiectelor pentru care se propune încheierea convenţiilor de finanţare şi valoarea finanţãrii, prin ordonarea descrescãtoare a punctajelor obţinute, în limita bugetului aprobat.
(6) Conducãtorul autoritãţii finanţatoare aprobã prin ordin încheierea convenţiilor de finanţare.
(7) Rezultatul evaluãrii propunerilor de proiecte se comunicã în scris aplicanţilor, în termen de cel mult 5 zile de la data aprobãrii raportului procedurii de evaluare şi selecţie de cãtre conducãtorul autoritãţii finanţatoare, cu precizarea motivelor respingerii, dacã este cazul.
ART. 12
(1) Eventualele contestaţii se formuleazã în scris şi se depun la sediul autoritãţii finanţatoare în termenul prevãzut la art. 2 alin. (3).
(2) Documentul prevãzut la alin. (1) trebuie sã precizeze explicit faptul cã reprezintã o contestaţie în temeiul prezentei hotãrâri, sã facã referire la actul sau la decizia invocatã ca nelegalã, sã prezinte interesele lezate şi/sau prejudiciile pe care le-a suferit, le suferã sau le poate suferi contestatarul, precum şi modul în care acesta aşteaptã sã fie rezolvat cazul în speţã.
(3) Pentru soluţionarea eventualelor contestaţii depuse în cadrul celor 4 programe de interes naţional în domeniul protecţiei drepturilor copilului, prin ordin al secretarului de stat al autoritãţii finanţatoare se constituie comisia de soluţionare a contestaţiilor şi se aprobã regulamentul de organizare şi funcţionare al acesteia.
ART. 13
(1) Finanţarea proiectelor se face pe bazã de convenţii încheiate între Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Drepturilor Copilului, în calitate de autoritate finanţatoare, şi aplicanţii care au obţinut finanţarea, în calitate de beneficiar.
(2) Modelul-cadru de convenţie de finanţare se constituie anexã la ghidul aplicantului specific fiecãrui program de interes naţional.
ART. 14
(1) Virarea sumelor prevãzute în convenţia încheiatã în condiţiile art. 13 se va face în tranşe.
(2) La cererea beneficiarului şi dupã prezentarea rapoartelor şi a documentelor justificative prevãzute în convenţie, autoritatea finanţatoare va deconta sumele cheltuite de beneficiar pentru implementarea proiectului.
(3) Monitorizarea implementãrii proiectelor din cadrul programelor de interes naţional se asigurã de cãtre autoritatea finanţatoare.
ART. 15
Finanţarea acordatã pentru derularea proiectelor se sisteazã în cazul în care autoritatea finanţatoare constatã cã sumele alocate nu au fost utilizate conform clauzelor prevãzute în convenţiile de finanţare încheiate.

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016