Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 611 din 29 iulie 1999  privind constituirea si componenta comisiei de autorizare a contractarii de imprumuturi externe de catre autoritatile administratiei publice locale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 611 din 29 iulie 1999 privind constituirea si componenta comisiei de autorizare a contractarii de imprumuturi externe de catre autoritatile administratiei publice locale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 373 din 5 august 1999
În temeiul prevederilor <>art. 48 din Legea nr. 189/1998 privind finanţele publice locale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 404 din 22 octombrie 1998,

Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Se constituie comisia de autorizare a contractãrii de împrumuturi externe de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale, definite conform <>art. 1 pct. 1 din Legea nr. 189/1998 , şi anume: "consiliile locale, consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti, ca autoritãţi deliberative, şi primãrii, preşedinţii consiliilor judeţene şi primarul general al municipiului Bucureşti, ca autoritãţi executive".
ART. 2
Comisia de autorizare a contractãrii de împrumuturi externe este condusã de un secretar general adjunct din Ministerul Finanţelor, cu atribuţii de coordonare a datoriei publice, şi are în componenta sa 11 membri, dintre care 5 reprezentanţi ai Ministerului Finanţelor, 3 ai Departamentului pentru Administraţie Publica Localã şi câte un reprezentant al Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului, al Bãncii Naţionale a României şi al autoritãţilor administraţiei publice locale. Reprezentanţii instituţiilor publice, membri în comisie, sunt desemnaţi prin ordin al conducatorului instituţiei respective.
ART. 3
Comisia de autorizare a contractãrii de împrumuturi externe se întruneşte cel puţin o data pe luna, pentru analizarea cererilor şi a documentaţiei aferente, primite de la autoritãţile publice locale, prin care se solicita autorizarea contractãrii împrumutului extern.
ART. 4
Autoritãţile administraţiei publice locale au obligaţia ca în cazul în care contracteazã împrumuturi interne şi/sau externe sa le înscrie în registrul de evidenta a datoriei publice locale, în condiţiile legii.
ART. 5
Raportarea şi înregistrarea datoriei publice locale se face conform Normelor metodologice emise de Ministerul Finanţelor în aplicarea <>Legii datoriei publice nr. 81/1999 .
ART. 6
Procedurile de lucru ale comisiei de autorizare a contractãrii de împrumuturi externe şi documentaţia necesarã pentru aprobarea contractãrii unui împrumut extern se stabilesc prin Normele şi procedurile privind autorizarea contractãrii de împrumuturi externe de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale, prezentate în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
RADU VASILE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes

p. Secretar de stat,
şeful Departamentului pentru
Administraţie Publica Localã,
Ioan Onisei


ANEXA 1

NORMELE ŞI PROCEDURILE
privind autorizarea contractãrii de împrumuturi externe de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale

În temeiul <>art. 48 din Legea nr. 189/1998 privind finanţele publice locale, consiliile locale, consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti, dupã caz, pot aproba contractarea de împrumuturi externe, pe termen mediu şi lung, pentru realizarea de investiţii publice de interes local, precum şi pentru refinantarea datoriei publice locale.
Contractarea de datorie publica localã, realizatã fie prin emisiuni de titluri de valoare, fie prin împrumuturi externe de la organisme bancare sau de la alte instituţii de credit, se face în condiţiile legii şi conform aprobãrii comisiei de autorizare a contractãrii de împrumuturi externe de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale, denumita în continuare comisie.
Datoria publica localã se ramburseazã, conform acordurilor încheiate, din resursele aflate la dispoziţia unitãţii administrativ-teritoriale, cu excepţia transferurilor de la bugetul de stat cu destinaţie specialã.

A. Contractarea de împrumuturi externe de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale de la organisme bancare sau de la alte instituţii de credit în baza garanţiilor proprii
Autoritãţile administraţiei publice locale, care solicita comisiei autorizarea contractãrii unui împrumut extern în condiţiile reglementãrilor legale în vigoare, au obligaţia de a prezenta, o data cu cererea de autorizare, urmãtoarele:
a) documentaţia tehnico-economicã pentru obiectivul de investiţii a cãrui finanţare se asigura integral sau în completare din împrumuturi externe care se contracteazã direct de cãtre autoritãţile publice locale, aprobatã, dupã caz, de cãtre consiliul local, consiliul judeţean sau Consiliul General al Municipiului Bucureşti;
b) hotãrârea autoritãţii administraţiei publice locale, aprobatã în condiţiile prevãzute la <>art. 48 alin. (2) din Legea nr. 189/1998 ;
c) proiectia bugetului local pe anul curent şi pe urmãtorii 3 ani, în care se vor cuprinde estimarile pentru veniturile proprii ale bugetului local, pentru cotele defalcate din impozitul pe salarii, intrãrile la bugetul local din împrumuturile interne şi/sau externe, precum şi proiectia tuturor cheltuielilor bugetului local, inclusiv a cheltuielilor privind serviciul datoriei publice locale (rambursãri de rate, plati de dobânzi, comisioane şi alte costuri aferente împrumuturilor contractate sau în curs de contractare).
La proiectul bugetului local multianual astfel estimat se va anexa o situaţie din care sa rezulte, pe ani, pana la completa rambursare a împrumutului sau a împrumuturilor, dupã caz, ratele de rambursat şi toate costurile aferente împrumuturilor, precum şi veniturile cu care se garanteazã plata serviciului datoriei publice locale;
d) situaţia execuţiei de casa a bugetului local pentru ultimii 2 ani anteriori anului curent în care se solicita contractarea împrumutului, care va servi comisiei la analiza, în dinamica, a evoluţiei veniturilor şi cheltuielilor bugetului local şi la prevenirea supraestimarii veniturilor şi/sau subestimarii cheltuielilor pe anii urmãtori;
e) documentul prin care se încheie acordul de garantare prin venituri, ce urmeazã sa fie înregistrat la primãrie sau, dupã caz, la consiliul judeţean;
f) orice alte documente pe care comisia le va solicita în scopul formularii autorizãrii de contractare a împrumutului.

B. Contractarea de datorie publica localã de cãtre autoritãţile publice locale prin emisiuni de titluri de valoare
Contractarea de datorie publica localã de cãtre autoritãţile publice locale prin emisiuni de titluri se face cu respectarea legislaţiei privind regimul titlurilor de valoare.
Intreaga documentaţie legatã de emisiunea de titluri preconizata se înainteazã comisiei, suplimentar fata de cele prevãzute la lit. A.
Documentaţia prezentatã trebuie sa cuprindã date referitoare la:
- valoarea totalã a împrumutului şi obiectivul finanţat;
- emisiunea titlurilor de valoare în forma materializata sau prin înregistrarea în cont şi la condiţiile de emisiune;
- valoarea nominalã, rata dobânzii, prime, scadente, rascumparari şi plati;
- procedurile de oferta, condiţiile şi modalitãţile de vânzare a titlurilor.
Cererea de autorizare a contractãrii împrumutului extern se transmite comisiei de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale, însoţitã de documentaţia prevãzutã la lit. A sau B, dupã caz.

C. Contractarea de împrumuturi externe de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale cu garanţia statului
În baza <>art. 55 din Legea nr. 189/1998 , Guvernul poate acorda garanţii la împrumuturi externe contractate de autoritãţile publice locale, în condiţiile prevederilor <>Legii datoriei publice nr. 81/1999 .
Împrumuturile externe se vor contracta numai cu aprobarea comisiei.
Hotãrârea de autorizare se obţine în baza documentaţiei şi a procedurilor prevãzute la capitolele precedente.
Pentru obţinerea scrisorii de garanţie în contul şi în numele statului, autoritãţile publice locale vor adresa o cerere scrisã în acest sens Ministerului Finanţelor, însoţitã de hotãrârea de autorizare şi de documentaţia aferentã, respectiv:
- proiectul contractului comercial care se va încheia cu societatea (firma) câştigãtoare a licitaţiei organizate de autoritatea publica localã pentru realizarea obiectivului de investiţie finanţat din împrumutul extern;
- proiectul acordului de împrumut, din care sa rezulte cel puţin urmãtoarele:
- valoarea împrumutului;
- durata şi termenele de rambursare, inclusiv perioada de graţie;
- condiţiile de tragere;
- nivelul dobânzii şi termenele de plata a acesteia;
- alte costuri ale împrumutului, nivelul şi termenele de plata ale acestora;
- veniturile cu care se garanteazã rambursarea împrumutului, a dobânzii şi a altor costuri aferente acestuia;
- fundamentarea capacitãţii de a asigura plata serviciului datoriei contractate pe toatã perioada de rambursare a împrumutului contractat, în baza unei evaluãri cat mai corecte şi responsabile a surselor de venituri;
- documentul prin care se încheie acordul de garantare prin venituri, ce urmeazã sa fie înregistrat la primãrie sau, dupã caz, la consiliul judeţean;
- alte informaţii pe care solicitantul le considera necesare în susţinerea cererii sale.
Pentru necesitaţi de analiza se poate solicita completarea documentaţiei cu orice alte date considerate utile.
Cu prilejul analizei termenilor obţinuţi la adjudecarea licitaţiei, Ministerul Finanţelor poate solicita revizuirea acestora din proiectul contractului de împrumut (credit) sau comercial, pentru a îmbunãtãţi condiţiile de acordare a garanţiei.
Aceste propuneri sunt aduse la cunostinta împrumutatului.
În termen de 15 zile de la primirea documentaţiei complete, dacã sunt întrunite condiţiile, Ministerul Finanţelor emite scrisoarea de garanţie care, dupã semnarea de cãtre ministrul finanţelor, se remite în original creditorului extern dupã îndeplinirea urmãtoarelor obligaţii:
- obţinerea în prealabil a vizei controlului financiar preventiv pe copia scrisorii de garanţie de la organul sau persoana desemnatã ori imputernicita, în condiţiile legii, pentru a executa aceasta funcţie;
- semnarea convenţiei de garanţie pentru împrumutul extern contractat cu garanţia statului de cãtre persoane împuternicite ale celor doua pãrţi;
- înregistrarea garanţiei emise în registrul garanţiilor de stat, subregistrul garanţiilor externe de stat.
La emiterea scrisorii de garanţie pentru împrumutul extern şi pe baza acesteia, între Ministerul Finanţelor, în calitate de garant, şi autoritatea administraţiei publice locale, în calitate de garantat, se încheie o convenţie de garanţie în care sunt prevãzute drepturile şi obligaţiile pãrţilor semnatare.
În convenţia de garanţie se includ, fãrã a se limita numai la acestea, urmãtoarele obligaţii pentru persoana juridicã beneficiara a împrumutului (creditului) extern cu garanţia statului:
a) sa utilizeze împrumutul (creditul) extern garantat în numele şi în contul statului numai pentru destinatiile stabilite prin acordul (contractul) de împrumut extern încheiat între persoana juridicã şi creditorul extern;
b) sa achite la scadenta obligaţiile care decurg din acordul (contractul) de împrumut extern încheiat cu creditorul extern, în favoarea cãruia Ministerul Finanţelor a emis scrisoarea de garanţie;
c) sa plãteascã, la scadentele şi în condiţiile prevãzute în convenţia de garanţie, comisionul de risc, precum şi majorãrile calculate pentru plata cu întârziere a comisionului de risc;
d) sa înştiinţeze, în scris, Ministerul Finanţelor, la termenele stabilite, despre imposibilitatea constituirii - parţiale sau totale - a sumelor necesare plãţii obligaţiilor care decurg din acordul (contractul) de împrumut extern, cu motivatiile şi fundamentarile corespunzãtoare;
e) sa achite, la termenele şi în condiţiile care se vor stabili cu garantul, sumele plãtite de acesta ca urmare a executãrii parţiale sau totale a garanţiei, precum şi majorãrile de întârziere, calculate potrivit dispoziţiilor legale.
Scrisoarea de garanţie emisã în contul şi în numele statului se înregistreazã de Ministerul Finanţelor în Registrul garanţiilor de stat, subregistrul garanţiilor externe de stat, cu menţiunea "pentru autoritãţile publice locale".
Determinarea comisionului de risc, modalitatea de constituire şi gestionare a fondului de risc, precum şi reflectarea în contabilitatea trezoreriei statului şi a autoritãţilor administraţiei publice locale beneficiare de împrumuturi externe, a operaţiunilor legate de acordarea garanţiei, de executarea scrisorii de garanţie, de plati efectuate de Ministerul Finanţelor şi de recuperarea sumelor plãtite de Ministerul Finanţelor pentru împrumuturile externe urmeazã regimul reglementat prin <>Legea datoriei publice nr. 81/1999 .

D. Funcţionarea comisiei
Comisia constituitã în temeiul prezentei hotãrâri îşi desfãşoarã activitatea în cadrul Ministerului Finanţelor.
Conducerea comisiei de autorizare este asigurata de un secretar general adjunct din Ministerul Finanţelor, cu atribuţii de coordonare a datoriei publice, şi are în componenta sa 11 membri: 5 reprezentanţi ai Ministerului Finanţelor, 3 ai Departamentului pentru Administraţie Publica Localã şi câte un reprezentant al Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului, al Bãncii Naţionale a României şi al autoritãţilor administraţiei publice locale. Reprezentanţii instituţiilor publice, membri în comisia de autorizare, sunt desemnaţi prin ordin al conducatorului instituţiei respective.
1. La secretariatul comisiei se primesc şi se înregistreazã, într-un registru special de evidenta, cererile primite de la autoritãţile administraţiei publice locale, ocazie cu care se va verifica şi primirea documentaţiilor menţionate; la constatarea lipsei unuia sau mai multor documente se va interveni la solicitant pentru a completa documentaţia.
2. Pentru autorizarea contractãrii împrumutului extern, comisia de autorizare va analiza, pe baza documentaţiei primite de la solicitant:
a) încadrarea în plafonul de indatorare externa;
b) întrunirea condiţiilor legale pentru contractarea împrumuturilor;
c) oportunitatea lansãrii de titluri de valoare corelat cu programul de emisiuni al Ministerului Finanţelor, în scopul evitãrii concurentei în atragerea de împrumuturi de pe pieţele de capital;
d) respectarea stricta a prevederilor <>art. 51 alin. (1) din Legea nr. 189/1998 , potrivit cãrora autoritãţilor publice locale li se interzice accesul la orice fel de împrumut, dacã totalul costurilor anuale, reprezentând rate scadente la împrumuturile contractate, dobânzile şi comisioanele aferente acestora, inclusiv la împrumuturi care urmeazã sa fie angajate în anul respectiv, depãşeşte limita de 20% din totalul veniturilor curente ale bugetelor locale, inclusiv cotele defalcate din impozitul pe salarii.
3. Lucrãrile comisiei se consemneazã într-un proces-verbal, pe baza cãruia se va elabora autorizarea de contractare a împrumutului extern, procesul-verbal va fi semnat de persoana care l-a întocmit şi va fi aprobat de toţi membrii comisiei.
4. Comisia se întruneşte lunar pentru analiza documentaţiei complete şi va putea lua hotãrâri numai condiţionat de prezenta a cel puţin doua treimi din numãrul membrilor acesteia.
5. Hotãrârea comisiei se transmite solicitantului în termen de 5 zile. În cazul unui aviz nefavorabil, hotãrârea va fi însoţitã de motivarea respingerii autorizãrii de contractare a împrumutului extern.
6. Dupã încheierea procedurii de licitaţie organizate de autoritatea publica localã şi dupã desemnarea castigatorului, contractul comercial încheiat cu acesta şi contractul de împrumut încheiat cu instituţia finanţatoare se transmit în termen de 5 zile comisiei de autorizare, ca parte a documentaţiei aferente pentru evidenta şi actualizarea bazei de date proprii.

E. Diverse
1. Pentru analiza documentelor prevãzute în prezentele norme, în vederea eliberãrii autorizaţiei de a contracta împrumuturi externe, autoritãţile publice locale achitã un comision de 0,5% din valoarea împrumuturilor.
2. Toate cheltuielile legate de funcţionarea comisiei, inclusiv indemnizaţiile cuvenite membrilor acesteia, se suporta din fondul de autorizare instituit în baza prezentei hotãrâri.
Veniturile fondului de autorizare se constituie din sumele încasate de la autoritãţile administraţiei publice locale reprezentând comisionul de autorizare, precum şi din dobânzile bonificate de trezoreria statului la depozitele constituite din sursele temporar disponibile.
Gestionarea fondului de autorizare se face de cãtre Ministerul Finanţelor, în regim extrabugetar, prin contul general al trezoreriei statului.
3. Datoria contractatã de autoritatea publica localã se opereazã în registrul de evidenta a datoriei publice locale al acestei autoritãţi şi se raporteazã în condiţiile şi la termenele stabilite de Ministerul Finanţelor.
4. Registrul de evidenta a datoriei publice locale va include informaţii care sa specifice suma totalã a datoriilor autoritãţilor publice locale, precum şi detalierea datoriilor şi alte informaţii stabilite prin Normele metodologice emise de Ministerul Finanţelor în aplicarea <>Legii nr. 81/1999 .

---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016