Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 608 din 23 iunie 2010  pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 64/2007  privind datoria publica, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.470/2007 , precum si pentru modificarea pct. 14.6.3 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor art. 14 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2007  privind datoria publica, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 683/2008     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 608 din 23 iunie 2010 pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publica, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.470/2007 , precum si pentru modificarea pct. 14.6.3 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor art. 14 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publica, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 683/2008

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 526 din 28 iulie 2010

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. I
Normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publicã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.470/2007 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 870 din 19 decembrie 2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã dupã cum urmeazã:
1. Punctul 3.1 va avea urmãtorul cuprins:
"3.1. Ministerul Finanţelor Publice este singurul administrator al datoriei publice guvernamentale, directã şi garantatã, în lei şi în valutã, şi are, pentru îndeplinirea acestui scop, autoritatea de a întreprinde urmãtoarele:
a) estimeazã şi asigurã necesarul de lichiditate şi disponibilitãţi bãneşti pentru realizarea la timp şi în condiţii de siguranţã a cheltuielilor bugetare;
b) administreazã datoria publicã guvernamentalã, inclusiv costurile şi riscurile asociate, asigurând acoperirea necesitãţilor de finanţare, la cel mai bun cost care poate fi obţinut în condiţiile existente în momentul respectiv pe pieţele financiare interne şi externe, astfel încât, pe termen lung, sã se minimizeze costurile aferente, prin acceptarea unor riscuri limitate;
c) stabileşte, ţinând cont de contextul şi de perspectivele macroeconomice, precum şi de condiţiile şi perspectivele pieţelor financiare, strategia, instrumentele şi caracteristicile datoriei publice guvernamentale;
d) în procesul de administrare a datoriei publice guvernamentale, menţine în permanenţã relaţii cu instituţii financiare interne şi externe, cu mediile investiţionale şi cu agenţiile internaţionale de rating şi monitorizeazã factorii care pot influenţa condiţiile derulãrii eficiente şi în siguranţã a operaţiunilor specifice. În acest sens, Ministerul Finanţelor Publice este autorizat sã încheie şi/sau sã reînnoiascã cu agenţiile specializate de rating contracte sau acorduri-cadru pentru prestarea serviciilor de evaluare a riscului de ţarã;
e) elaboreazã anual Contul general al datoriei publice, ca anexã la Contul general anual de execuţie a bugetului de stat."
2. La punctul 4.1.a),b)1, punctul 4 va avea urmãtorul cuprins:
"4. Decontarea emisiunilor de titluri de stat se evidenţiazã astfel:
- valoarea nominalã, în finanţarea/refinanţarea datoriei publice guvernamentale;
- prima, exprimatã ca diferenţã între valoarea nominalã a titlului de stat de tip benchmark şi preţul net al acestuia, în care preţul net este mai mare decât valoarea nominalã, reprezintã o cheltuialã negativã a bugetului de stat;
- discontul, exprimat ca diferenţã între valoarea nominalã a titlului de stat de tip benchmark şi preţul net al acestuia, în care preţul net este mai mic decât valoarea nominalã, reprezintã cheltuialã a bugetului de stat şi se suportã de la cap. 55.01 "Tranzacţii privind datoria publicã şi împrumuturi", titlul 30 "Dobânzi", art. 30.01 "Dobânzi aferente datoriei publice interne". Cu suma reprezentând discontul se reîntregeşte, la data decontãrii rezultatelor adjudecãrii emisiunii, valoarea nominalã a titlurilor de stat de tip benchmark;
- dobânda acumulatã încasatã ca urmare a emisiunilor de titluri de stat de tip benchmark reprezintã venit al bugetului Trezoreriei Statului şi va fi viratã la cap. 31.09.02 "Venituri din dobânzi aferente Trezoreriei Statului de la alte sectoare";
- în cazul titlurilor de stat în valutã cu discont de pe piaţa internã, reîntregirea valorii nominale a împrumutului se efectueazã din bugetul de stat prin bugetul Ministerului Finanţelor Publice - Acţiuni generale, cap. 55.01 "Tranzacţii privind datoria publicã şi împrumuturi", titlul 30 "Dobânzi", art. 30.01 "Dobânzi aferente datoriei publice interne", alin. 30.01.01 "Dobânzi aferente datoriei publice interne directe" cu valoarea discontului. Cu suma reprezentând discontul se reîntregeşte valoarea nominalã a titlurilor de stat.
Reîntregirea valorii nominale se efectueazã astfel:
- în cazul în care emisiunea de titluri de stat în valutã este destinatã refinanţãrii unui titlu de stat/împrumut în valutã scadent, reîntregirea se efectueazã în valutã;
- în cazul în care emisiunea de titluri de stat în valutã este destinatã finanţãrii deficitului bugetar sau finanţãrii deficitului bugetar şi refinanţãrii datoriei publice, reîntregirea se efectueazã în lei. Sumele în lei cu care s-a efectuat reconstituirea de la bugetul de stat a împrumutului se utilizeazã la finanţarea deficitului bugetar şi refinanţarea datoriei publice la data reîntregirii sau ulterior acestei date. Reîntregirea valorii nominale a emisiunii se efectueazã în lei la cursul de schimb comunicat de Banca Naţionalã a României, valabil la data încasãrii sumelor în valutã.
În cazul în care preţul tranzacţiei este cu primã, prima înregistratã reprezintã o cheltuialã negativã a bugetului de stat."
3. Punctul 4.1.a),b)2 va avea urmãtorul cuprins:
"4.1.a),b)2. Procedura lansãrii emisiunilor de titluri de stat pe pieţele internaţionale se realizeazã prin parcurgerea urmãtoarelor etape:
1. direcţia de specialitate din Ministerul Finanţelor Publice fundamenteazã necesitatea lansãrii unei emisiuni individuale de titluri de stat pe pieţele internaţionale de capital sau a unui program-cadru de emisiuni de titluri de stat pe termen mediu "Medium Term Notes", printr-un memorandum care se supune aprobãrii Guvernului. Programul-cadru de emisiuni de titluri de stat pe termen mediu (Programul) reprezintã o facilitate neangajantã care se încheie cu un grup de instituţii financiare selectate de emitent, în cadrul cãreia pot fi lansate periodic emisiuni de titluri de stat în baza unei documentaţii contractuale standard. Termenii şi condiţiile financiare aferente emisiunilor lansate în cadrul Programului se stabilesc la momentul efectuãrii fiecãrei tranzacţii;
2. cererea de ofertã se transmite cãtre instituţii financiare care au capacitate şi experienţã în efectuarea unor astfel de tranzacţii. În cuprinsul acesteia se specificã principalele caracteristici ale emisiunii/Programului, fãrã a se limita la acestea: valoarea emisiunii/Programului, scadenţa/perioada, criteriile de selecţie, termenul-limitã pânã la care pot fi primite oferte;
3. criteriile de selecţie a instituţiilor financiare care vor asigura intermedierea emisiunii/Programului pot include elemente de evaluare cantitative şi calitative, şi anume: nivelul comisioanelor şi cheltuielilor aferente tranzacţiei, comisionul de intermediere/vânzare cãtre investitori, cheltuielile cu consultanţa juridicã şi altele asemenea, strategia de lansare, capacitatea de distribuţie a emisiunii/Programului cãtre potenţiali investitori, istoricul şi experienţa în finalizarea unor tranzacţii similare ale emitenţilor suverani, activitatea pe piaţa primarã şi secundarã, internã şi externã a titlurilor de stat emise de România, precum şi alţi factori consideraţi relevanţi de emitent; Ministerul Finanţelor Publice poate efectua selecţia, în etape, prin întocmirea unei "liste scurte" de ofertanţi, care se aprobã de cãtre ministrul finanţelor publice, cu care va purta discuţii detaliate privind îmbunãtãţirea ofertelor depuse iniţial;
4. evaluarea finalã a ofertelor rezultate şi fundamentarea propunerii de numire a administratorilor/dealerilor pentru emisiunea individualã/Program;
5. Programul-cadru de emisiuni de titluri de stat pe termen mediu se aprobã prin hotãrâre a Guvernului, iar emisiunile individuale şi/sau emisiunile efectuate în cadrul Programului se aprobã prin ordin al ministrului finanţelor publice;
6. Ministerul Finanţelor Publice acordã mandatul instituţiilor financiare selectate sã asigure intermedierea emisiunii/Programului. Acesta va cuprinde responsabilitãţile şi obligaţiile pãrţilor în pregãtirea tranzacţiei, nivelul comisioanelor percepute, precum şi eventuale cheltuieli care sunt suportate de cãtre administratorii emisiunii/Programului; în cazul emisiunilor efectuate în cadrul Programului, comisioanele se pot agrea fie în momentul aprobãrii Programului, fie în momentul efectuãrii fiecãrei tranzacţii;
7. procesul de selectare a firmei/firmelor de consultanţã juridicã care va/vor analiza şi definitiva documentaţia contractualã în numele Ministerului Finanţelor Publice se iniţiazã în paralel cu cel de selecţie a administratorilor emisiunii individuale/Programului. Selecţia se va realiza pe baza criteriilor precizate în cererea de ofertã;
8. în funcţie de specificul fiecãrei tranzacţii are loc procesul de pregãtire şi lansare a emisiunii/Programului: elaborarea/actualizarea prospectului de emisiune, organizarea de întâlniri între administratorii tranzacţiei şi instituţii reprezentative ale statului, procesul de "due dilligence", promovarea emisiunii prin organizarea de "road-show" în centre financiare recomandate de administratorii tranzacţiei, negocierea documentaţiei contractuale, stabilirea termenilor şi condiţiilor financiare, în cazul unei emisiuni individuale: cupon, randament, preţ, comisioane aferente;
9. documentaţia specificã tranzacţiei/Programului se semneazã de cãtre ministrul finanţelor publice, şi anume: Acordul de subscriere/Acordul-cadru, Acordul privind descrierea procedurilor de lucru pentru iniţierea şi finalizarea fiecãrei tranzacţii în parte, Acordul de agent fiscal şi plãtitor, termenii şi condiţiile pro-forma care se aplicã fiecãrei emisiuni în cadrul Programului, nota globalã, definitivã şi altele asemenea;
10. suma aferentã emisiunii se vireazã în contul Ministerului Finanţelor Publice, potrivit prevederilor legale în vigoare. Valoarea nominalã va fi reîntregitã, dupã caz, cu valoarea comisionului de administrare a tranzacţiei şi a altor cheltuieli aferente emisiunii, cheltuieli cu avocaţii, cheltuieli cu promovarea emisiunii şi altele asemenea, la care se adaugã discontul, în cazul în care emisiunea se lanseazã cu discont.
Reîntregirea valorii nominale a emisiunii se efectueazã:
- din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Finanţelor Publice - Acţiuni generale, cap. 55.01 "Tranzacţii privind datoria publicã şi împrumuturi", titlul 20 "Bunuri şi servicii", art. 20.24 "Comisioane şi alte costuri aferente împrumuturilor", alin. 20.24.01 "Comisioane şi alte costuri aferente împrumuturilor externe" - cu valoarea comisionului de administrare şi a altor cheltuieli aferente; şi
- din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Finanţelor Publice - Acţiuni generale, cap. 55.01 "Tranzacţii privind datoria publicã şi împrumuturi", titlul 30 "Dobânzi", art. 30.02 "Dobânzi aferente datoriei publice externe", alin. 30.02.01 "Dobânzi aferente datoriei publice externe directe" - cu valoarea discontului.
Reîntregirea valorii nominale a emisiunii se efectueazã astfel:
- în cazul în care emisiunea de titluri de stat în valutã este destinatã refinanţãrii unui titlu de stat/împrumut în valutã scadent, reîntregirea se efectueazã în valutã;
- în cazul în care emisiunea de titluri de stat în valutã este destinatã finanţãrii deficitului bugetar sau finanţãrii deficitului bugetar şi refinanţãrii datoriei publice, reîntregirea se efectueazã în lei. Sumele în lei cu care s-a efectuat reconstituirea de la bugetul de stat a valorii nominale a împrumutului se utilizeazã la finanţarea deficitului bugetar şi refinanţarea datoriei publice la data reîntregirii sau ulterior acestei date. Reîntregirea valorii nominale a emisiunii se efectueazã în lei la cursul de schimb comunicat de Banca Naţionalã a României, valabil la data încasãrii sumelor în valutã;
11. în cazul în care preţul tranzacţiei este cu primã, prima înregistratã reprezintã o cheltuialã negativã a bugetului de stat;
12. în funcţie de evoluţiile pieţelor financiare interne şi internaţionale, ţinând cont de necesitãţile de finanţare a deficitului bugetar şi refinanţare a datoriei publice guvernamentale şi în baza unei fundamentãri în acest sens, emisiunile de titluri de stat lansate pe pieţele internaţionale pot fi redeschise, cu aprobarea ministrului finanţelor publice; în cadrul fundamentãrii se vor prezenta argumentele în favoarea redeschiderii, precum şi condiţiile de desfãşurare a acesteia, administratorii tranzacţiei, avocaţi şi altele asemenea;
13. operaţiunea de redeschidere se poate aplica în mod corespunzãtor şi emisiunii de titluri de stat lansate pe piaţa internaţionalã conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.561/2007 privind aprobarea contractãrii unui împrumut extern, sub forma unei emisiuni de obligaţiuni pe pieţele externe de capital, denominatã în euro, în condiţiile în care suma care se doreşte a fi obţinutã prin redeschidere se încadreazã în limita aprobatã prin aceastã hotãrâre."
4. La punctul 4.1.a),b)5, punctul 7 va avea urmãtorul cuprins:
"7. suma plasamentului privat se vireazã în contul Ministerului Finanţelor Publice, potrivit prevederilor legale în vigoare.
Suma încasatã va fi reîntregitã, dupã caz, cu valoarea comisionului de administrare a tranzacţiei şi a altor cheltuieli aferente, cheltuieli cu avocaţii, la care se adaugã discontul, în cazul în care plasamentul privat s-a efectuat cu discont.
Reîntregirea sumei împrumutului se efectueazã, dupã caz, astfel:
7.1. în cazul contractãrii de pe piaţa externã:
- din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Finanţelor Publice - Acţiuni generale, cap. 55.01 "Tranzacţii privind datoria publicã şi împrumuturi", titlul 20 "Bunuri şi servicii", art. 20.24 "Comisioane şi alte costuri aferente împrumuturilor", alin. 20.24.01 "Comisioane şi alte costuri aferente împrumuturilor externe" - cu valoarea comisionului de administrare şi a altor cheltuieli aferente; şi
- din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Finanţelor Publice - Acţiuni generale, cap. 55.01 "Tranzacţii privind datoria publicã şi împrumuturi", titlul 30 "Dobânzi", art. 30.02 "Dobânzi aferente datoriei publice externe", alin. 30.02.01 "Dobânzi aferente datoriei publice externe directe" - cu valoarea discontului;
7.2. în cazul contractãrii de pe piaţa internã:
- din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Finanţelor Publice - Acţiuni generale, cap. 55.01 "Tranzacţii privind datoria publicã şi împrumuturi", art. 20 "Bunuri si servicii", alin. 20.24 "Comisioane şi alte costuri aferente împrumuturilor", alin. 20.24.02 "Comisioane şi alte costuri aferente împrumuturilor interne" - cu valoarea comisionului de administrare şi a altor cheltuieli aferente;
- din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Finanţelor Publice - Acţiuni generale, cap. 55.01 "Tranzacţii privind datoria publicã şi împrumuturi", titlul 30 "Dobânzi", art. 30.01 "Dobânzi aferente datoriei publice interne", alin. 30.01.01 "Dobânzi aferente datoriei publice interne directe" - cu valoarea discontului;
7.3. reîntregirea valorii nominale se efectueazã astfel:
- în cazul în care plasamentul privat în valutã este destinat refinanţãrii unui titlu de stat/împrumut în valutã scadent, reîntregirea se efectueazã în valutã;
- în cazul în care plasamentul privat în valutã este destinat finanţãrii deficitului bugetar sau finanţãrii deficitului bugetar şi refinanţãrii datoriei publice, reîntregirea se efectueazã în lei. Sumele în lei cu care s-a efectuat reconstituirea de la bugetul de stat a valorii nominale a împrumutului se utilizeazã la finanţarea deficitului bugetar şi refinanţarea datoriei publice la data reîntregirii sau ulterior acestei date.
Reîntregirea valorii nominale a emisiunii se efectueazã în lei la cursul de schimb comunicat de Banca Naţionalã a României valabil la data încasãrii sumelor în valutã."
5. La punctul 4.1.i), punctul 9 va avea urmãtorul cuprins:
"9. Dupã virarea tranşelor în contul Ministerului Finanţelor Publice, valoarea nominalã va fi reîntregitã, dupã caz, cu contravaloarea costurilor determinate de atragerea fondurilor de cãtre Uniunea Europeanã, de exemplu, pregãtirea şi executarea documentaţiei împrumutului, plata serviciilor de rating, deplasãri ş.a., dupã caz, la care se adaugã discontul, în cazul în care împrumutul a fost contractat prin emisiune de obligaţiuni.
Reîntregirea valorii nominale a împrumutului se efectueazã:
- din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Finanţelor Publice - Acţiuni generale, cap. 55.01 "Tranzacţii privind datoria publicã şi împrumuturi", titlul 20 "Bunuri şi servicii", art. 20.24 "Comisioane şi alte costuri aferente împrumuturilor", alin. 20.24.01 "Comisioane şi alte costuri aferente împrumuturilor externe" - cu contravaloarea costurilor determinate de atragerea fondurilor de cãtre Uniunea Europeanã; şi
- din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Finanţelor Publice - Acţiuni generale, cap. 55.01 "Tranzacţii privind datoria publicã şi împrumuturi", titlul 30 "Dobânzi", art. 30.02 "Dobânzi aferente datoriei publice externe", alin. 30.02.01 "Dobânzi aferente datoriei publice externe directe" - cu valoarea discontului.
Reîntregirea valorii nominale a împrumutului se efectueazã astfel:
- în cazul în care emisiunea de titluri de stat în valutã este destinatã refinanţãrii unui titlu de stat/împrumut în valutã scadent, reîntregirea se efectueazã în valutã;
- în cazul în care emisiunea de titluri de stat în valutã este destinatã finanţãrii deficitului bugetar sau finanţãrii deficitului bugetar şi refinanţãrii datoriei publice, reîntregirea se efectueazã în lei. Sumele în lei cu care s-a efectuat reconstituirea de la bugetul de stat a valorii nominale a împrumutului se utilizeazã la finanţarea deficitului bugetar şi refinanţarea datoriei publice la data reîntregirii sau ulterior acestei date. Reîntregirea valorii nominale a emisiunii se efectueazã în lei la cursul de schimb comunicat de Banca Naţionalã a României valabil la data încasãrii sumelor în valutã."
6. Punctul 5.3.1 va avea urmãtorul cuprins:
"5.3.1. Pentru finanţãrile rambursabile contractate de Guvern, prin Ministerul Finanţelor Publice, în vederea finanţãrii deficitului bugetului de stat, refinanţãrii datoriei publice şi rambursãrii anticipate, obligaţia constituirii resurselor necesare pentru plata serviciului datoriei publice şi a efectuãrii plãţilor revine Ministerului Finanţelor Publice, care va asigura sumele necesare din urmãtoarele surse, dupã caz:
a) împrumuturi din disponibilitãţile contului curent general al Trezoreriei Statului;
b) finanţãri rambursabile angajate în numele statului pentru refinanţarea datoriei publice guvernamentale;
c) sume în valutã trase din împrumuturi;
d) sume prevãzute în bugetul de stat şi în bugetul Trezoreriei Statului cu aceastã destinaţie;
e) disponibilitãţi ale contului curent general al Trezoreriei Statului, în cazul certificatelor de trezorerie pentru populaţie transformate în certificate de depozit, conform normelor metodologice specifice."
7. Punctul 5.3.2 va avea urmãtorul cuprins:
"5.3.2. Rambursarea ratelor de capital aferente împrumuturilor în valutã contractate în vederea finanţãrii deficitului bugetar, refinanţãrii datoriei publice şi rambursãrii anticipate se efectueazã, în funcţie de obiectivele privind managementul datoriei publice, astfel:
5.3.2.1. Echivalentul în lei al valutei necesare rambursãrii ratelor de capital aferente împrumuturilor utilizate la finanţarea deficitului bugetului de stat, refinanţarea datoriei publice şi rambursarea anticipatã se asigurã astfel:
a) ratele de capital la cursul istoric de la data utilizãrii sumelor în valutã se asigurã prin refinanţarea datoriei publice;
b) diferenţele nefavorabile de curs valutar se asigurã de la bugetul de stat, iar cele favorabile reprezintã venituri ale bugetului de stat.
5.3.2.2. În cazul în care sursele în valutã ale Ministerului Finanţelor Publice legal constituite cu aceastã destinaţie permit rambursarea integralã a ratelor de capital în valuta obligaţiei care urmeazã sã se plãteascã la scadenţã, se utilizeazã disponibilul în valuta rambursãrii înregistrat cu 3 zile bancare înaintea efectuãrii operaţiunii."
8. Punctul 5.3.10 va avea urmãtorul cuprins:
"5.3.10. Pentru finanţãrile rambursabile subîmprumutate unor beneficiari finali - operatori economici şi/sau unitãţi administrativ-teritoriale - şi pentru cele contractate de operatori economici şi/sau de unitãţi administrativ-teritoriale şi garantate de stat, în care în actul normativ de aprobare/ratificare a acestor acorduri se specificã drept sursã de rambursare sursele proprii şi, în completare, de la bugetul de stat, respectiv bugetul local sau numai surse proprii, active pânã la data intrãrii în vigoare a ordonanţei de urgenţã, cu modificãrile ulterioare, plata serviciului datoriei publice se efectueazã potrivit procedurilor stabilite prin legislaţia aplicabilã pânã la acea datã.
Pentru finanţãrile rambursabile contractate direct de Guvern în vederea finanţãrii deficitului bugetului de stat, refinanţãrii datoriei publice, rambursãrii anticipate, susţinerii balanţei de plãţi şi a rezervei valutare, active pânã la data intrãrii în vigoare a ordonanţei de urgenţã, cu modificãrile ulterioare, rambursarea datoriei publice guvernamentale se efectueazã din sursele prevãzute la art. 5 din ordonanţa de urgenţã, cu modificãrile ulterioare."
9. Punctul 5.7 va avea urmãtorul cuprins:
"5.7. Rambursarea la scadenţã a ratelor de capital aferente împrumuturilor de stat se va face din sursele legal constituite cu aceastã destinaţie, în funcţie de condiţiile pieţei financiare şi de prioritãţi, dupã caz. Dobânzile şi celelalte costuri aferente împrumuturilor se plãtesc conform pct. 5.3.1 lit. d)."
ART. II
Punctul 14.6.3 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor <>art. 14 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publicã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 683/2008 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 542 din 17 iulie 2008, se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"14.6.3. Fãrã a contraveni prevederilor acordurilor de împrumut şi ale pct. 14.6.1, cu sumele trase se alimenteazã conturile în valutã sau în lei ale MFP deschise la Banca Naţionalã a României sau la bãncile corespondente în conformitate cu legislaţia în vigoare privind formarea şi utilizarea resurselor derulate prin Trezoreria Statului. Tragerile din împrumuturile externe efectuate în lei, precum şi sumele în lei acumulate din trageri în contul curent general al Trezoreriei Statului se utilizeazã ca sursã de finanţare a deficitului bugetului de stat. Sumele trase în valutã din împrumuturile externe se pot utiliza:
- pe mãsura necesitãţilor de echilibrare a contului curent general al Trezoreriei Statului, prin efectuarea operaţiunii de schimb valutar, iar echivalentul în lei al acestor sume se utilizeazã pentru finanţarea deficitului bugetului de stat;
- pentru rambursarea ratelor de capital aferente împrumuturilor externe conform pct. 5.3.2.2 din Normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publicã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.470/2007 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare."
ART. III
<>Hotãrârea Guvernului nr. 1.470/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publicã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu modificãrile aduse prin prezenta hotãrâre, se va republica dându-se textelor o nouã numerotare.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
--------------
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 23 iunie 2010.
Nr. 608.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016