Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 606 din 6 octombrie 1997  pentru aprobarea Metodologiei privind constituirea si acordarea unor stimulente personalului din aparatul propriu al Ministerului Muncii si Protectiei Sociale si din unitatile subordonate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 606 din 6 octombrie 1997 pentru aprobarea Metodologiei privind constituirea si acordarea unor stimulente personalului din aparatul propriu al Ministerului Muncii si Protectiei Sociale si din unitatile subordonate

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 277 din 15 octombrie 1997
În temeiul <>art. 56 alin. (2) din Legea bugetului de stat pe anul 1997 nr. 72/1997 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 76 din 29 aprilie 1997,

Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Se aproba Metodologia privind constituirea şi acordarea unor stimulente personalului din aparatul propriu al Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale şi din unitãţile subordonate, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Prezenta hotãrâre intra în vigoare la data de întâi a lunii urmãtoare datei publicãrii ei în Monitorul Oficial al României.

PRIM-MINISTRU
VICTOR CIORBEA

Contrasemneazã:
----------------
Ministru de stat,
ministrul finanţelor,
Mircea Ciumara

Ministrul muncii
şi protecţiei sociale,
Alexandru Athanasiu

ANEXA 1

METODOLOGIA
privind constituirea şi acordarea unor stimulente personalului din aparatul propriu al Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale şi din unitãţile subordonate

I. Constituirea fondurilor de stimulente
ART. 1
(1) Fondurile de stimulente ale personalului din aparatul propriu al Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale şi din unitãţile subordonate se constituie, lunar, astfel:
a) prin reţinerea unei cote de 3% din veniturile suplimentare încasate, ca urmare a controalelor efectuate, peste nivelul veniturilor declarate şi al obligaţiilor asumate de plãtitori fata de bugetul asigurãrilor sociale de stat;
b) prin reţinerea unei cote de 3% din veniturile încasate la bugetul asigurãrilor sociale de stat, prin aplicarea modalitãţilor de executare silitã prevãzute de <>Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 , cu modificãrile ulterioare.
(2) Veniturile suplimentare prevãzute la alin. (1) lit. a) cuprind:
a) sumele încasate din cele identificate suplimentar în cursul execuţiei, peste obligaţiile de plata declarate sau înregistrate de contribuabili în contabilitatea proprie ca datorate bugetului asigurãrilor sociale de stat drept diferenţe de contribuţii:
- contribuţia de asigurãri sociale de stat;
- contribuţiile de 1%, respectiv de 5%, pentru constituirea Fondului pentru plata ajutorului de şomaj;
- contribuţia de 3% pentru pensia suplimentarã;
- contribuţiile de 2-4% pentru Fondul de pensii şi asigurãri sociale ale agricultorilor;
b) sumele încasate, reprezentând penalitãţi aplicate asupra sumelor reţinute şi nevirate de cãtre plãtitorii de salarii ai obligaţiilor bugetare, calculate şi reţinute prin stopaj la sursa din drepturile salariale respective;
c) sumele încasate potrivit <>Legii nr. 1/1991 privind protecţia socialã a şomerilor şi reintegrarea lor profesionalã, republicatã în anul 1994, modificatã şi completatã prin <>Legea nr. 65/1997 , reprezentând penalitãţi pentru nerespectarea condiţiilor în care s-au acordat credite în condiţii avantajoase pentru crearea şi dezvoltarea întreprinderilor mici şi mijlocii sau a unitãţilor cooperatiste;
d) sumele încasate, reprezentând contribuţii la bugetul asigurãrilor sociale de stat, pentru salariaţii cu care s-a încheiat convenţie civilã în loc de contract individual de munca, potrivit legii;
e) sumele încasate, reprezentând contribuţii la bugetul asigurãrilor sociale de stat, pentru diferenţa de salariu acordatã în urma controlului, în vederea asigurãrii punerii în plata a salariului de baza minim pe ţara.
(3) Veniturile încasate la bugetul asigurãrilor sociale de stat prin aplicarea modalitãţilor de executare silitã prevãzute de <>Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 , prevãzute la alin. (1) lit. b), cuprind contribuţii, penalitãţi, majorãri de întârziere, recuperate de la:
- debitor;
- unitate bancarã unde debitorul îşi pãstreazã disponibilitãţile bãneşti;
- orice terţ, persoana fizica sau juridicã, care deţine veniturile debitorului;
- orice terţ, persoana fizica sau juridicã, ca urmare a valorificãrii bunurilor mobile şi/sau imobile ale debitorului;
- orice terţ, persoana fizica sau juridicã, care se angajeazã, printr-un angajament de plata sau act de garanţie, sa achite în locul debitorului sau alãturi de acesta debitul pentru care s-a început executarea silitã.
Se considera sume încasate prin executare silitã sumele încasate dupã începerea procedurii de executare silitã prin comunicarea somaţiei, în condiţiile legii, însoţitã de copia titlului executoriu.
ART. 2
Din fondurile de stimulente constituite la nivelul direcţiilor generale de munca şi protecţie socialã teritoriale potrivit art. 1, o cota de 10% se vireazã Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale.

II. Utilizarea fondurilor de stimulente
ART. 3
(1) Principalele criterii de repartizare pe salariaţi a stimulentelor sunt:
- contribuţia adusã în activitatea de identificare, urmãrire, încasare şi atragere de venituri la bugetul asigurãrilor sociale de stat;
- contribuţia personalã la identificarea debitorului şi a modalitãţilor optime de încasare a debitelor;
- contribuţia adusã la introducerea şi aplicarea corecta a procedurii de executare silitã;
- contribuţia efectivã în activitatea de valorificare a bunurilor rezultate prin aplicarea procedurii de executare silitã;
- contribuţia la protejarea fondurilor bugetului asigurãrilor sociale de stat, administrate de Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale, prin depistarea cheltuielilor efectuate nelegal sau neeconomicos şi recuperarea sumelor plãtite necuvenit şi a altor pagube aduse acestor fonduri;
- contribuţia la iniţierea şi elaborarea actelor normative, care sa asigure o mai buna gestionare a bugetului asigurãrilor sociale de stat;
- aportul la asigurarea condiţiilor de desfãşurare a activitãţii de aplicare a legislaţiei în vigoare, referitoare la atragerea de venituri la bugetul asigurãrilor sociale de stat şi la utilizarea acestor fonduri în stricta concordanta cu prevederile legii;
- competenta profesionalã multipla, spirit de initiativa şi disponibilitate la îndeplinirea unor sarcini suplimentare atribuţiilor postului.
(2) Cuantumul lunar al stimulentelor individuale poate fi de cel mult un salariu de baza lunar.
ART. 4
(1) Fondul de stimulente constituit la nivelul direcţiilor generale de munca şi protecţie socialã teritoriale, potrivit art. 1, dupã virarea cotei de 10%, prevãzutã la art. 2, şi dupã deducerea sumei aprobate de conducerea ministerului drept stimulent directorilor generali, se repartizeazã pe compartimentele direcţiilor generale de munca şi protecţie socialã de cãtre conducãtorii acestora.
(2) Fondul de stimulente pentru personalul din aparatul propriu al Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, rezultat potrivit art. 2, se repartizeazã pe departamentele ministerului de cãtre ministerul muncii şi protecţiei sociale.
ART. 5
Aprobarea stimulentelor nominale se face de cãtre:
a) ministrul muncii şi protecţiei sociale, pentru:
- directorii generali, directorii generali adjuncţi, directorii şi directorii adjuncţi ai direcţiilor generale şi direcţiilor din minister, subordonate ministerului muncii şi protecţiei sociale, şi pentru consilierii ministrului;
- directorii generali, directorii generali adjuncţi, directorii şi directorii adjuncţi ai celorlalte direcţii generale şi direcţii din minister, asimilaţii acestora, şi consilierii secretarilor de stat, la propunerea secretarilor de stat coordonatori;
- celelalte categorii de personal din aparatul propriu al ministerului, la propunerea directorilor generali şi a directorilor, cu acordul secretarilor de stat coordonatori, dupã caz;
- directorii generali de la direcţiile generale de munca şi protecţie socialã teritoriale, la propunerea secretarilor de stat coordonatori;
b) directorii generali de la direcţiile generale de munca şi protecţie socialã teritoriale, pentru salariaţii acestor unitãţi, la propunerea sefilor de compartimente.
ART. 6
(1) Stimulentele atribuite sunt supuse impozitãrii, potrivit legii.
(2) Stimulentele nu fac parte din salariul de baza, nu se suporta din fondul de salarii, iar asupra lor nu se calculeazã C.A.S., contribuţia pentru constituirea Fondului pentru plata ajutorului de şomaj şi contribuţia pentru pensia suplimentarã.
ART. 7
Fondurile de stimulente, constituite în conformitate cu prevederile prezentei metodologii, rãmase neutilizate la 31 decembrie 1997, dupã acordarea stimulentelor pe ultima luna a anului 1997, se vireazã la bugetul asigurãrilor sociale de stat în anul 1998.
ART. 8
Ministrul muncii şi protecţiei sociale poate aproba redistribuirea unor fonduri de stimulente între subunitatile subordonate, precum şi între minister şi acestea.
ART. 9
Plata stimulentelor aprobate se face, de regula, în cursul fiecãrei luni, pentru luna expiratã, sau în lunile urmãtoare.
ART. 10
Sumele incluse în fondul de stimulente, în mod necuvenit, prin nerespectarea prevederilor legale, vor fi deduse din fondul de stimulente constituit în perioadele urmãtoare şi vor fi virate, împreunã cu eventualele penalitãţi, la bugetul asigurãrilor sociale de stat.
ART. 11
Evidentierea în contabilitate a fondurilor de stimulente se efectueazã potrivit normelor contabile emise de Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale, avizate de Ministerul Finanţelor.
ART. 12
Personalul însãrcinat cu exercitarea controlului financiar preventiv din cadrul fiecãrei unitãţi aparţinând Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale are obligaţia de a verifica corecta constituire şi utilizare a fondurilor de stimulente şi de a nu permite constituirea şi, dupã caz, plata sumelor care nu se încadreazã în prezenta metodologie, informand despre aceasta conducerea ierarhic superioarã.

----------------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016