Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 606 din 13 mai 2009  pentru aplicarea   Legii nr. 490/2004 privind stimularea financiara a personalului care gestioneaza fonduri comunitare si a   Legii nr. 1/2004 privind infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei de Plati si Interventie pentru Agricultura    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 606 din 13 mai 2009 pentru aplicarea Legii nr. 490/2004 privind stimularea financiara a personalului care gestioneaza fonduri comunitare si a Legii nr. 1/2004 privind infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei de Plati si Interventie pentru Agricultura

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 402 din 12 iunie 2009

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al <>art. II şi VIII din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 35/2009 privind reglementarea unor mãsuri financiare în domeniul cheltuielilor de personal în sectorul bugetar, al <>art. 1 şi 2 din Legea nr. 490/2004 privind stimularea financiarã a personalului care gestioneazã fonduri comunitare, cu modificãrile ulterioare, şi al <>art. 7 din Legea nr. 1/2004 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
În sensul prezentei hotãrâri, expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
a) gestionarea asistenţei financiare nerambursabile comunitare - totalitatea activitãţilor de programare, implementare, monitorizare, raportare, evaluare, contractare, audit, verificare şi control tehnic şi financiar, efectuare a plãţilor, certificare, recuperare a sumelor necuvenite, asigurare a funcţionãrii adecvate a sistemelor de management şi control, precum şi activitãţi de naturã financiar-contabilã şi activitãţi specifice de coordonare cu privire la instrumentul de preaderare SAPARD, precum şi pentru Fondul European de Garantare Agricolã, Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Ruralã şi Fondul European pentru Pescuit;
b) structuri organizatorice de gestionare a asistenţei financiare nerambursabile comunitare - instituţiile publice din subordinea şi coordonarea Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, precum şi compartimentele şi colectivele organizatorice din aparatul central al acestuia, cu atribuţii şi responsabilitãţi în gestionarea fondurilor SAPARD, a fondurilor europene pentru agriculturã, dezvoltare ruralã şi pescuit, altele decât Agenţia de Plãţi pentru Dezvoltare Ruralã şi Pescuit;
c) Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã - organism care rãspunde de gestionarea eficientã, efectivã şi transparentã a asistenţei financiare asigurate prin Fondul European de Garantare Agricolã (FEGA) pentru plãţile directe şi mãsurile de piaţã şi pentru unele mãsuri finanţate din Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Ruralã (FEADR);
d) Agenţia Naţionalã pentru Pescuit şi Acvaculturã - organismul responsabil pentru eficienţa şi corectitudinea programãrii, implementãrii, coordonãrii, promovãrii, controlului şi raportãrii pentru Programul operaţional pentru pescuit finanţat din Fondul European pentru Pescuit (FEP);
e) autoritatea de management pentru Programul SAPARD - organismul responsabil pentru eficienţa şi corectitudinea coordonãrii şi raportãrii privind monitorizarea şi evaluarea Programului SAPARD;
f) autoritatea de management pentru Programul Naţional de Dezvoltare Ruralã - organismul responsabil pentru eficienţa şi corectitudinea programãrii, implementãrii, coordonãrii, promovãrii, controlului şi raportãrii Programului Naţional de Dezvoltare Ruralã, finanţat din Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Ruralã (FEADR);
g) autoritatea competentã pentru acreditarea agenţiilor de plãţi pentru agriculturã, dezvoltare ruralã şi pescuit - structurã organizatoricã care acordã şi/sau retrage acreditarea de funcţionare a acestora.
ART. 2
Prevederile prezentei hotãrâri se aplicã personalului de conducere şi personalului de execuţie definit ca personal de specialitate potrivit prevederilor <>art. 1 din Legea nr. 490/2004 privind stimularea financiarã a personalului care gestioneazã fonduri comunitare, cu modificãrile ulterioare, şi prevederilor <>art. 7 din Legea nr. 1/2004 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, care îndeplineşte cumulativ urmãtoarele criterii:
a) are atribuţii specifice domeniului gestionãrii asistenţei financiare nerambursabile comunitare, prevãzute în fişa postului, reprezentând minimum 75% din totalul obiectivelor şi atribuţiilor de serviciu şi pentru îndeplinirea cãrora alocã minimum 75% din timpul total alocat îndeplinirii tuturor atribuţiilor de serviciu prevãzute în fişa postului;
b) este încadrat în urmãtoarele structuri din cadrul şi din subordinea Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale:
1. Agenţia Naţionalã pentru Pescuit şi Acvaculturã;
2. Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã;
3. Direcţia generalã dezvoltare ruralã, care îndeplineşte funcţia de autoritate de management pentru Programul SAPARD şi de autoritate de management pentru Programul Naţional de Dezvoltare Ruralã;
4. unitãţile de platã pentru programele finanţate din fonduri comunitare, în cazul în care acestea sunt organizate separat de autoritatea de management;
5. autoritatea competentã pentru acreditarea agenţiilor de plãţi;
6. structurile de specialitate din cadrul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale şi din cadrul instituţiilor subordonate care îndeplinesc, prin delegare, funcţii de gestionare şi implementare a asistenţei financiare nerambursabile comunitare, prevãzute de regulamentele comunitare şi memorandumurile de finanţare aplicabile, pe perioada de valabilitate a acordurilor de delegare.
ART. 3
Prevederile prezentei hotãrâri nu se aplicã persoanelor încadrate în funcţii de demnitar, respectiv ministru, secretar de stat, sau în funcţii asimilate acestora, personalului încadrat la cabinetele demnitarilor, personalului din corpul consilierilor de afaceri europene.
ART. 4
(1) Salariile de bazã ale personalului nou-încadrat, prin concurs sau examen, în structurile prevãzute la art. 2 şi care îndeplineşte criteriile prevãzute în cadrul aceluiaşi articol se majoreazã cu 25% faţã de cele prevãzute de lege, pânã la prima evaluare a performanţelor profesionale individuale realizatã în condiţiile legii. Salariile de bazã ale personalului al cãrui raport de serviciu se modificã prin transfer sau detaşare de la alte instituţii care nu gestioneazã fonduri comunitare se majoreazã cu 25% faţã de cele prevãzute de lege, pânã la prima evaluare a performanţelor profesionale individuale realizatã în condiţiile legii.
(2) Pentru personalul aflat în funcţie la data intrãrii în vigoare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 35/2009 privind reglementarea unor mãsuri financiare în domeniul cheltuielilor de personal în sectorul bugetar în cadrul structurilor prevãzute la art. 2 şi care îndeplineşte criteriile prevãzute în cadrul aceluiaşi articol, salariile de bazã se majoreazã cu pânã la 75% faţã de cele prevãzute de lege, pânã la prima evaluare a performanţelor profesionale individuale realizatã în condiţiile legii.
(3) Verificarea şi confirmarea îndeplinirii criteriilor prevãzute la art. 2, în vederea acordãrii majorãrii salariale, se fac de cãtre Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, care avizeazã structurile şi personalul care au ca obiect de activitate gestionarea asistenţei financiare nerambursabile comunitare.
(4) Majorarea salarialã se aplicã de la data încadrãrii în funcţie, dar nu înainte de data intrãrii în vigoare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 35/2009 , cu condiţia obţinerii avizului Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale.
ART. 5
(1) Lista cuprinzând numãrul şi structura posturilor ocupate de personalul care gestioneazã asistenţa financiarã nerambursabilã comunitarã se aprobã prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale, pentru fiecare structurã organizatoricã cu atribuţii în procesul de gestionare a asistenţei financiare nerambursabile comunitare, la propunerea conducerii structurilor prevãzute la art. 2.
(2) Instituţiile publice în cadrul cãrora funcţioneazã structurile prevãzute la art. 2 lit. b) solicitã avizul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale pentru structurile şi personalul care au ca obiect de activitate gestionarea asistenţei financiare nerambursabile comunitare, pe baza urmãtoarelor documente:
a) cererea conformã modelului stabilit prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale;
b) regulamentul de organizare şi funcţionare al instituţiei publice;
c) structura organizatoricã a instituţiei publice;
d) ordinul/decizia de numire pe posturi cu atribuţii în gestionarea fondurilor comunitare a personalului pentru care se solicitã avizarea, emis/emisã de cãtre conducãtorul instituţiei respective, care va cuprinde şi lista persoanelor numite;
e) fişele de post ale personalului pentru care se solicitã avizarea, aprobate potrivit legii;
f) statul de funcţii al structurii din care face parte personalul pentru care se solicitã avizarea.
ART. 6
Dupã evaluarea performanţelor individuale ale personalului prevãzut la art. 2, realizatã în conformitate cu prevederile legale în vigoare aplicabile pentru funcţiile publice sau funcţiile contractuale bugetare pe care le ocupã, procentul de majorare salarialã poate fi menţinut, crescut, diminuat sau neacordat, pânã la urmãtoarea evaluare, dupã cum urmeazã:
a) în cazul calificativului "foarte bine", majorarea salarialã va fi de 75% faţã de salariul de bazã prevãzut de lege;
b) în cazul calificativului "bine", respectiv al calificativului la nivelul standardului de performanţã stabilit postului, majorarea salarialã va fi de 50% faţã de salariul de bazã prevãzut de lege;
c) în cazul calificativelor "satisfãcãtor" sau "nesatisfãcãtor" nu se aplicã majorare salarialã.
ART. 7
(1) Pe baza documentaţiei depuse, Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale se pronunţã în termen de 15 zile lucrãtoare de la data depunerii dosarului complet, în sensul eliberãrii avizului sau respingerii.
(2) Procedura internã de avizare este stabilitã prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale, emis în termen de 3 zile lucrãtoare de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 8
(1) Instituţiile publice al cãror personal beneficiazã de majorãrile salariale în condiţiile prezentei hotãrâri vor comunica Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale orice modificare de personal, structurã, organizare şi/sau funcţionare, împreunã cu documentele constatatoare conform prevederilor art. 5, în termen de 5 zile lucrãtoare de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
(2) Pe baza documentaţiei depuse, Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale se pronunţã în termen de 15 zile lucrãtoare de la data depunerii documentaţiei prevãzute la alin. (1), în sensul menţinerii, retragerii sau modificãrii avizului acordat iniţial.
(3) Pe perioada cuprinsã între data modificãrilor prevãzute la alin. (1) şi data soluţionãrii cererii de cãtre Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, personalul beneficiazã de majorarea salarialã, pe rãspunderea ordonatorului de credite, dacã modificãrile nu constituie încãlcãri ale criteriilor stabilite la art. 2.
ART. 9
(1) În situaţiile în care Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale constatã încãlcãri ale criteriilor prevãzute la art. 2, în baza cãrora a fost emis avizul iniţial, ministrul agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale va retrage sau, dupã caz, va modifica, motivat, avizul acordat.
(2) În cazurile prevãzute la alin. (1), ordonatorii de credite vor întreprinde demersurile legale, astfel încât sumele reprezentând majorãri salariale acordate de la data neîndeplinirii criteriilor care au stat la baza avizului Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale sã fie recuperate.
ART. 10
(1) Pentru personalul aflat în funcţie la data intrãrii în vigoare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 35/2009 şi pentru care s-a obţinut avizul în baza <>Hotãrârii Guvernului nr. 543/2006 pentru aprobarea structurilor din cadrul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale care au ca obiect de activitate gestionarea asistenţei financiare comunitare, precum şi a normelor de acordare a drepturilor salariale personalului aferent şi a <>Legii nr. 1/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, conducãtorii instituţiilor în cadrul cãrora acesta îşi desfãşoarã activitatea analizeazã îndeplinirea criteriilor stabilite la art. 2 şi transmit Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale lista nominalã a personalului pentru care confirmã, pe propria rãspundere, îndeplinirea acestor criterii, cu precizarea direcţiei generale/direcţiei/serviciului/biroului/ compartimentului din care fiecare persoanã face parte.
(2) Pentru personalul prevãzut la alin. (1), Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale emite un nou ordin, pe baza documentelor prevãzute la alin. (1).
ART. 11
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, <>Hotãrârea Guvernului nr. 543/2006 pentru aprobarea structurilor din cadrul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale care au ca obiect de activitate gestionarea asistenţei financiare comunitare, precum şi a normelor de acordare a drepturilor salariale personalului aferent, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 389 din 5 mai 2006, se abrogã.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale,
Ilie Sârbu

Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
Marian Sârbu

Viceprim-ministru, ministrul administraţiei şi internelor,
Dan Nica

Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea

Bucureşti, 13 mai 2009.
Nr. 606.

-------


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016