Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 603 din 21 aprilie 2004  pentru reorganizarea si functionarea Garzii Nationale de Mediu    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 603 din 21 aprilie 2004 pentru reorganizarea si functionarea Garzii Nationale de Mediu

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 401 din 5 mai 2004
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al <>art. 16 alin. (5) lit. a) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 64/2003 pentru stabilirea unor mãsuri privind înfiinţarea, organizarea, reorganizarea sau funcţionarea unor structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, a ministerelor, a altor organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi a unor instituţii publice, cu modificãrile ulterioare, al <>art. 4 din Ordonanţa Guvernului nr. 41/2004 privind înfiinţarea direcţiilor teritoriale de regim silvic şi de vânãtoare şi al <>art. 14 alin. 4 din Legea protecţiei mediului nr. 137/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Se reorganizeazã Garda Naţionalã de Mediu prin transferul unui numãr de 102 posturi finanţate de la bugetul de stat, din numãrul total de 259 de posturi ale inspectoratelor teritoriale de regim silvic şi cinegetic aflate în subordinea sa, cãtre Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale.
(2) Se autorizeazã Ministerul Finanţelor Publice sã modifice bugetul aprobat pentru Garda Naţionalã de Mediu pe anul 2004 cu cheltuielile aferente celor 102 posturi care se transferã la Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale.
(3) Patrimoniul fostelor inspectorate teritoriale de regim silvic şi cinegetic, stabilit proporţional pentru numãrul de 102 posturi în raport cu numãrul total de 259 de posturi ale fostelor inspectorate de regim silvic şi cinegetic, se predã Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, pe bazã de protocol de predare-preluare.
(4) Garda Naţionalã de Mediu se reorganizeazã cu respectarea numãrului de posturi rãmase şi a prevederilor bugetare aprobate şi diminuate conform prevederilor alin. (2).
(5) Începând cu data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri numãrul inspectoratelor teritoriale de regim silvic şi cinegetic se reduce de la 16 la 7.
(6) Începând cu data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri numãrul comisariatelor judeţene ale Gãrzii Naţionale de Mediu se reduce de la 43 la 36.
(7) Se organizeazã 7 comisariate regionale ale Gãrzii Naţionale de Mediu pe structura a 7 comisariate judeţene ale Gãrzii Naţionale de Mediu, inclusiv prin preluarea atribuţiilor acestora la nivelul judeţului de reşedinţã.
ART. 2
(1) Garda Naţionalã de Mediu este instituţie publicã şi funcţioneazã ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, finanţatã de la bugetul de stat, în subordinea Autoritãţii Naţionale de Control.
(2) Garda Naţionalã de Mediu are sediul în municipiul Bucureşti, Bd. Libertãţii nr. 12, sectorul 5, sediu în care funcţioneazã aparatul central al acesteia, denumit Comisariat General, cu structura organizatoricã prevãzutã în anexa nr. 1.
(3) Garda Naţionalã de Mediu are în subordine:
a) 7 comisariate regionale ale Gãrzii Naţionale de Mediu, instituţii cu personalitate juridicã, a cãror structurã organizatoricã include:
1. 35 de comisariate judeţene ale Gãrzii Naţionale de Mediu, fãrã personalitate juridicã, organizate ca servicii în cadrul comisariatelor regionale de care aparţin;
2. Comisariatul Rezervaţiei Biosferei "Delta Dunãrii", fãrã personalitate juridicã, organizat ca serviciu în cadrul comisariatului regional de care aparţine;
b) 7 inspectorate teritoriale de regim silvic şi cinegetic, instituţii cu personalitate juridicã, şi 35 de inspecţii silvo-cinegetice judeţene, fãrã personalitate juridicã, organizate în cadrul inspectoratelor teritoriale de regim silvic şi cinegetic de care aparţin.
ART. 3
Garda Naţionalã de Mediu este un corp specializat de control şi inspecţie, cu statut specific şi atribuţii în aplicarea politicii Guvernului în materia prevenirii, constatãrii şi sancţionãrii încãlcãrii prevederilor legale în domeniul protecţiei mediului, regimului silvic, pisciculturii, cinegeticii, apelor, solului, aerului, biodiversitãţii, precum şi a celor prevãzute în legile specifice domeniului controlului poluãrii industriale şi managementului riscului, fondului de mediu şi altor domenii prevãzute de legislaţia specificã în vigoare.
ART. 4
(1) În exercitarea atribuţiilor sale Garda Naţionalã de Mediu coopereazã cu autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale, cu reprezentanţi ai societãţii civile, cu persoane juridice şi fizice, în limitele legii, şi îşi desfãşoarã activitatea în mod independent.
(2) Garda Naţionalã de Mediu coopereazã cu organele cu atribuţii similare din alte state pe baza tratatelor internaţionale la care România este parte, a protocoalelor încheiate sau pe bazã de reciprocitate, precum şi cu organisme similare din cadrul Uniunii Europene în cauzele de interes comun sau în ceea ce priveşte derularea programelor de aderare.
ART. 5
(1) Garda Naţionalã de Mediu este condusã de un comisar general, funcţie asimilatã ca salarizare secretarului de stat conform poziţiei 4 din anexa nr. VII/2b la <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 191/2002 privind creşterile salariale ce se vor acorda în anul 2003 personalului bugetar salarizat potrivit <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de bazã pentru personalul contractual din sectorul bugetar şi personalului salarizat potrivit anexelor nr. II şi III la <>Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de bazã în sectorul bugetar şi a indemnizaţiilor pentru persoane care ocupã funcţii de demnitate publicã, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 220/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Comisarul general este numit prin decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului delegat pentru coordonarea autoritãţilor de control.
(2) Comisarul general are calitatea de ordonator secundar de credite şi exercitã atribuţiile legale în aceastã calitate pentru comisariatul general şi unitãţile din subordinea Gãrzii Naţionale de Mediu.
(3) Comisarul general reprezintã Garda Naţionalã de Mediu în relaţiile cu terţii.
(4) În exercitarea atribuţiilor comisarul general emite decizii, aprobã instrucţiuni, norme de lucru şi proceduri pentru personalul Gãrzii Naţionale de Mediu.
(5) Comisarul general are în subordine 3 comisari generali adjuncţi, asimilaţi ca salarizare secretarului general adjunct conform poziţiei 2 cap. IA din anexa nr. Ib la <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 191/2002 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 220/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Comisarii generali adjuncţi sunt numiţi şi revocaţi din funcţie de comisarul general, în condiţiile legii.
(6) Numãrul maxim de posturi pentru Garda Naţionalã de Mediu este de 806.
(7) În cadrul structurii organizatorice a aparatului central al Gãrzii Naţionale de Mediu, prin decizie a comisarului general, se pot organiza servicii, birouri şi compartimente.
(8) Posturile pentru aparatul central şi pentru fiecare structurã teritorialã se distribuie din numãrul total prevãzut la alin. (6), prin decizie a comisarului general.
ART. 6
(1) Garda Naţionalã de Mediu asigurã realizarea strategiei de control, urmãreşte modul de realizare a atribuţiilor încredinţate comisariatelor regionale şi inspectoratelor teritoriale de regim silvic şi cinegetic, stabileşte toate mãsurile operative pentru eficientizarea activitãţii de control.
(2) Ministrul mediului şi gospodãririi apelor coordoneazã din punct de vedere metodologic activitatea Gãrzii Naţionale de Mediu privind controlul aplicãrii strategiilor şi politicilor de mediu în vederea desfãşurãrii în mod unitar a activitãţilor specifice fiecãreia dintre cele douã instituţii, pentru realizarea protecţiei factorilor de mediu la nivel naţional.
(3) Comisariatele regionale ale Gãrzii Naţionale de Mediu se organizeazã ca structuri zonale la nivel de direcţii, cu competenţe limitate teritorial, care coordoneazã şi supravegheazã activitatea comisariatelor judeţene din structura lor şi sunt conduse de un comisar regional ajutat de un comisar regional adjunct.
(4) Inspectoratele teritoriale de regim silvic şi cinegetic se organizeazã ca structuri zonale la nivel de direcţii, cu competenţe limitate teritorial, care coordoneazã, supravegheazã şi efectueazã activitatea de control tematic, operativ şi inopinat cu privire la respectarea regimului silvic şi cinegetic din judeţele arondate şi sunt conduse de un inspector-şef.
(5) Comisariatele judeţene ale Gãrzii Naţionale de Mediu, inclusiv Comisariatul Rezervaţiei Biosferei "Delta Dunãrii", organizate la nivel de servicii în cadrul comisariatelor regionale, au competenţa de control tematic, operativ şi inopinat pe teritoriul judeţului în care funcţioneazã şi sunt conduse de un comisar-şef.
(6) Comisariatele judeţene din structura fiecãrui comisariat regional sunt prevãzute în anexa nr. 2.
(7) Inspecţiile silvo-cinegetice ale fiecãrui inspectorat teritorial de regim silvic şi cinegetic sunt prevãzute în anexa nr. 3.
(8) Comisarii regionali ai comisariatelor regionale şi inspectorii-şefi ai inspectoratelor teritoriale de regim silvic şi cinegetic din structura Gãrzii Naţionale de Mediu sunt ordonatori terţiari de credite şi îndeplinesc în aceastã calitate toate atribuţiile legale care le revin pentru comisariatul sau inspectoratul respectiv şi sunt asimilaţi ca salarizare directorului.
(9) Comisarii regionali şi inspectorii-şefi se subordoneazã comisarului general al Gãrzii Naţionale de Mediu, prin structurile de specialitate din aparatul central al acesteia.
(10) În îndeplinirea atribuţiilor lor comisarii regionali, inspectorii-şefi şi comisarii-şefi acţioneazã conform fişei postului şi la ordinul comisarului general, conform legii.
ART. 7
(1) Spaţiile necesare desfãşurãrii activitãţii structurilor Gãrzii Naţionale de Mediu, respectiv sediul central al Gãrzii Naţionale de Mediu şi sediile comisariatelor regionale, comisariatelor judeţene, Comisariatului Rezervaţiei Biosferei "Delta Dunãrii" şi inspectoratelor teritoriale de regim silvic şi cinegetic, se preiau în condiţiile legii, pe bazã de protocol de predare-preluare, de la orice instituţie a administraţiei publice centrale sau locale care le are în proprietate ori în administrare sau se închiriazã în condiţiile legii.
(2) Garda Naţionalã de Mediu, în limitele bugetului aprobat pentru fiecare exerciţiu financiar, poate achiziţiona sau construi spaţiile şi utilitãţile necesare desfãşurãrii activitãţii, cu respectarea prevederilor legale.
(3) Consiliile locale, consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti sprijinã structurile Gãrzii Naţionale de Mediu pentru asigurarea, în condiţiile legii, de spaţii pentru sedii sau de amplasamente în vederea construirii de sedii proprii.
ART. 8
Garda Naţionalã de Mediu are urmãtoarele atribuţii principale:
A. În domeniul protecţiei mediului:
a) organizeazã, coordoneazã, îndrumã şi controleazã, în vederea desfãşurãrii unitare la nivel naţional, activitatea de inspecţie şi control a comisariatelor regionale şi a comisariatelor judeţene;
b) elaboreazã, promoveazã şi reactualizeazã periodic, împreunã cu autoritãţile publice centrale pentru protecţia mediului, reglementãri, ghiduri şi norme tehnice privind activitatea de inspecţie şi control;
c) elaboreazã planul anual de inspecţie, prin stabilirea obiectivelor, sarcinilor şi modalitãţilor concrete de acţiune;
d) controleazã activitãţile cu impact asupra mediului înconjurãtor şi aplicã sancţiuni contravenţionale prevãzute de lege în domeniile:
- protecţia atmosferei;
- protecţia apelor de suprafaţã şi subterane şi a ecosistemelor acvatice;
- protecţia solului şi a ecosistemelor terestre;
- protecţia naturii, a peisajelor şi habitatelor naturale, conservarea biodiversitãţii, a florei şi faunei sãlbatice;
- valorificarea resurselor biologice de florã şi faunã sãlbaticã, inclusiv valorificarea fondului piscicol din apele naturale şi a animalelor sãlbatice de interes vânãtoresc;
- regimul ariilor protejate şi al monumentelor naturii;
- protecţia aşezãrilor umane;
- regimul substanţelor chimice periculoase şi al deşeurilor;
- regimul pesticidelor şi al îngrãşãmintelor chimice;
- alte aspecte care, potrivit legii, sunt în atribuţiile de inspecţie şi control de mediu;
e) exercitã controlul cu privire la desfãşurarea acţiunilor de import-export al produselor, bunurilor şi altor materiale cu regim special de comercializare, în conformitate cu legislaţia care reglementeazã comerţul internaţional cu astfel de produse, bunuri sau materiale, scop în care coopereazã nemijlocit cu toate autoritãţile teritoriale competente şi aplicã mãsurile prevãzute de lege;
f) exercitã controlul activitãţilor care prezintã pericole de accidente majore şi/sau impact semnificativ transfrontalier asupra mediului, în vederea prevenirii şi limitãrii riscurilor de poluare;
g) participã la intervenţiile pentru eliminarea sau diminuarea efectelor majore ale poluãrilor asupra factorilor de mediu şi la stabilirea cauzelor acestora şi aplicã sancţiunile contravenţionale prevãzute de lege, inclusiv oprirea unor instalaţii şi/sau suspendarea unor activitãţi pe perioade determinate de timp în cazul în care este pusã în pericol sãnãtatea cetãţenilor sau în cazul în care se constatã depãşirea concentraţiilor poluanţilor peste limitele admise de legislaţia de mediu;
h) controleazã investiţiile în domeniul mediului în toate fazele de execuţie şi are acces la întreaga documentaţie;
i) propune organului emitent suspendarea şi/sau anularea actelor de reglementare emise cu nerespectarea prevederilor legale;
j) constatã faptele ce constituie contravenţii şi aplicã sancţiunile contravenţionale în domeniul protecţiei mediului, sesizeazã organele de cercetare penalã şi colaboreazã cu acestea la constatarea faptelor care, potrivit legislaţiei de mediu, constituie infracţiuni;
k) verificã sesizãrile cu privire la încãlcarea legislaţiei în vigoare în domeniul protecţiei mediului;
l) emite puncte de vedere în scopul avizãrii proiectelor de acte normative iniţiate în domeniul protecţiei mediului, dupã caz;
m) îndeplineşte orice alte atribuţii de inspecţie şi control prevãzute de lege şi aplicã mãsurile corespunzãtoare.
B. În domeniul silvic:
a) organizeazã, coordoneazã şi exercitã controlul cu privire la respectarea prevederilor regimului silvic de cãtre deţinãtorii şi administratorii cu orice titlu de fond forestier şi a modului în care se aplicã legislaţia silvicã pentru administrarea vegetaţiei forestiere din afara fondului forestier;
b) controleazã modul în care se aplicã normele tehnice în elaborarea amenajamentelor silvice, respectarea şi aplicarea prevederilor din amenajamente;
c) controleazã modul de supraveghere a stãrii de sãnãtate a pãdurilor (monitoringul forestier) şi modul de aplicare a reglementãrilor privind utilizarea materialelor forestiere de reproducere;
d) verificã modul de respectare a normelor tehnice cu privire la proiectarea şi executarea lucrãrilor de reconstrucţie ecologicã, împãduriri şi lucrãri de îngrijire;
e) controleazã respectarea de cãtre administrator sau proprietar a legislaţiei privind integritatea fondului forestier naţional şi a vegetaţiei forestiere din afara acestuia;
f) constatã, prin personalul silvic, faptele ce pot constitui infracţiuni în domeniul silvic, sesizeazã de îndatã organele de cercetare penalã, iar pentru faptele contravenţionale aplicã sancţiuni, cu respectarea prevederilor legale privind regimul contravenţiilor;
g) controleazã legalitatea comercializãrii masei lemnoase şi respectarea reglementãrilor cu privire la circulaţia materialelor lemnoase, precum şi provenienţa acestora, indiferent de locul în care se aflã;
h) controleazã respectarea regimului silvic în domeniul ariilor protejate din fondul forestier naţional;
i) verificã sesizãrile cu privire la încãlcarea legislaţiei în vigoare în domeniul respectãrii regimului silvic şi a legislaţiei silvice cu privire la administrarea vegetaţiei forestiere din afara fondului forestier;
j) emite puncte de vedere, la solicitarea Autoritãţii Naţionale de Control, în procesul de avizare a proiectelor de acte normative iniţiate în domeniul gestionãrii fondului forestier naţional şi a vegetaţiei forestiere din afara fondului forestier naţional;
k) îndeplineşte orice alte atribuţii legale şi dispoziţii ierarhice privind controlul regimului silvic.
C. În domeniul cinegetic:
a) controleazã activitatea cinegeticã pe toate categoriile de fonduri de vânãtoare, luând mãsurile care se impun în conformitate cu legislaţia din domeniu;
b) propune administratorului fondurilor de vânãtoare rezilierea contractelor de gestionare a fondurilor de vânãtoare sau, dupã caz, retragerea licenţei de funcţionare, în situaţia în care se impune acest lucru;
c) organizeazã, coordoneazã şi participã în mod direct la acţiunile de prevenire şi combatere a braconajului, constatã faptele infracţionale din domeniul cinegetic şi înainteazã de îndatã documentele întocmite în acest sens organelor de cercetare penalã, constatã şi sancţioneazã prin personalul împuternicit fapte de naturã contravenţionalã;
d) controleazã activitatea personalului angajat al gestionarilor fondurilor de vânãtoare cu atribuţii în domeniul cinegetic şi propune sancţionarea acestuia;
e) controleazã modul de respectare a instrucţiunilor tehnice privind evaluarea efectivelor de vânat şi stabilirea cotelor de recoltã;
f) controleazã legalitatea deţinerii în captivitate a animalelor sãlbatice de cãtre persoanele fizice şi juridice, precum şi asigurarea condiţiilor de viaţã ale acestora;
g) controleazã respectarea reglementãrilor în vigoare privind capturarea vânatului viu şi popularea fondurilor de vânãtoare;
h) verificã sesizãrile cu privire la încãlcarea actelor normative în vigoare în domeniul cinegetic;
i) îndeplineşte orice alte atribuţii legale privind controlul respectãrii legislaţiei în domeniul cinegetic.
ART. 9
Comisariatele regionale ale Gãrzii Naţionale de Mediu, la nivel regional, au atribuţiile prevãzute la art. 8 lit. A. c)-k) şi m).
ART. 10
Inspectoratele teritoriale de regim silvic şi cinegetic au urmãtoarele atribuţii principale:
a) controleazã modul în care este respectatã legalitatea circulaţiei materialului lemnos, a altor produse ale pãdurii şi executã controlul la instalaţiile de transformat lemn rotund sau alte puncte de depozitare, prelucrare ori comercializare a produselor lemnoase şi nelemnoase, conform legislaţiei în vigoare;
b) controleazã respectarea prevederilor normelor tehnice şi a celorlalte dispoziţii legale privind recoltarea, achiziţionarea, depozitarea, transportul, prelucrarea şi comercializarea produselor nelemnoase ale pãdurii, menţionate la <>art. 39 din Legea nr. 26/1996 - Codul silvic, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
c) exercitã atribuţiile prevãzute la art. 8 lit. B. a)-i) şi k) şi la art. 8 lit. C. a) şi c)-i);
d) orice alte atribuţii de control prevãzute de reglementãrile în vigoare pentru inspectoratele de regim silvic şi cinegetic.
ART. 11
(1) Comisariatele judeţene ale Gãrzii Naţionale de Mediu, din structura comisariatelor regionale, pe teritoriul judeţului, au atribuţiile prevãzute la art. 8 lit. A. c)-k) şi m).
(2) Pe lângã atribuţiile prevãzute la alin. (1), pe teritoriul Rezervaţiei Biosferei "Delta Dunãrii", Comisariatul Rezervaţiei Biosferei "Delta Dunãrii" al Gãrzii Naţionale de Mediu organizeazã activitãţi permanente de control pentru verificarea modului în care sunt respectate prevederile legislaţiei în domeniul pescuitului, acvaculturii, comercializãrii produselor pescãreşti şi altor activitãţi conexe.
ART. 12
(1) Garda Naţionalã de Mediu exercitã în domeniile prevãzute la art. 3 controlul operativ şi inopinat, potrivit atribuţiilor prevãzute în prezenta hotãrâre şi prevederilor legale în vigoare în domeniile specifice de activitate.
(2) În îndeplinirea atribuţiilor ce le revin comisarii Gãrzii Naţionale de Mediu şi inspectorii inspectoratelor teritoriale de regim silvic şi cinegetic sunt învestiţi cu exerciţiul autoritãţii publice a statului în virtutea cãreia au urmãtoarele drepturi:
a) sã aibã acces deplin, în condiţiile legii, în orice situaţie, în amplasamentele şi incintele în care se desfãşoarã sau se prezumã cã se desfãşoarã o activitate generatoare de impact negativ asupra mediului;
b) sã legitimeze în vederea stabilirii identitãţii persoanele care încalcã sau sunt suspecte cã au încãlcat dispoziţiile legale din domeniile de competenţã ale Gãrzii Naţionale de Mediu;
c) sã conducã la sediul organelor de poliţie persoanele a cãror identitate nu a putut fi stabilitã, care au sãvârşit sau sunt suspecte de sãvârşirea unor fapte ilegale din domeniul de competenţã al Gãrzii Naţionale de Mediu;
d) sã efectueze, dupã caz, împreunã cu organele de poliţie, controale ale mijloacelor de transport, când existã indicii cu privire la sãvârşirea unor contravenţii sau infracţiuni în domeniu;
e) sã participe împreunã cu organele de poliţie, în vederea efectuãrii primelor cercetãri, la reţinerea persoanelor suspecte de sãvârşirea unor infracţiuni la legislaţia de mediu;
f) sã reţinã, în vederea confiscãrii, pe baza constatãrilor efectuate, bunurile şi mijloacele de transport folosite sau rezultate în urma sãvârşirii faptelor ilegale;
g) sã participe, dupã caz, împreunã cu organele competente, la controlul specific în punctele de trecere a frontierei;
h) sã fie stimulaţi material şi moral, în condiţiile legii;
i) alte drepturi conferite de legislaţia în vigoare.
(3) Personalului silvic din Garda Naţionalã de Mediu i se aplicã prevederile cuprinse în <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 427/2001 , în limita bugetului aprobat pentru Garda Naţionalã de Mediu şi cu respectarea prevederilor <>Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã.
ART. 13
Actele de constatare a contravenţiilor, întocmite de comisarii şi inspectorii Gãrzii Naţionale de Mediu, sunt acte procedurale, potrivit reglementãrilor legale, cu toate efectele prevãzute de legislaţia în vigoare.
ART. 14
(1) Personalul de conducere şi de execuţie al Gãrzii Naţionale de Mediu are calitatea de funcţionar public sau de personal contractual, dupã caz, potrivit legii, în limita posturilor stabilite prin prezenta hotãrâre şi a bugetului aprobat.
(2) Comisarii şi inspectorii Gãrzii Naţionale de Mediu poartã uniformã cu însemne distinctive şi sunt dotaţi cu armament de serviciu pe care au dreptul sã-l utilizeze şi obligaţia sã-l pãstreze în condiţiile legii. Pentru îndeplinirea atribuţiilor folosesc autovehicule şi ambarcaţiuni inscripţionate corespunzãtor şi alte mijloace din dotare.
(3) Normele de dotare, însemnele distinctive şi modelele de uniformã ale personalului Gãrzii Naţionale de Mediu sunt prevãzute în anexele nr. 4-10.
(4) Mijloacele tehnice şi echipamentele de autoapãrare, de comunicare, de transport şi de protecţie cu care vor fi dotate Garda Naţionalã de Mediu şi unitãţile teritoriale ale acesteia sunt prevãzute în anexa nr. 11.
(5) Garda Naţionalã de Mediu elaboreazã programe şi organizeazã pregãtirea continuã a personalului.
(6) Armamentul de serviciu din dotarea personalului Gãrzii Naţionale de Mediu se asigurã din disponibilitãţile Ministerului Administraţiei şi Internelor sau ale altor instituţii autorizate, pe baza protocoalelor încheiate cu acestea.
(7) Programul de pregãtire şi tragere cu armamentul din dotare se realizeazã în cooperare cu unitãţile Ministerului Administraţiei şi Internelor sau ale altor instituţii autorizate, pe baza protocoalelor încheiate cu acestea.
(8) Se constituie fondul de stimulare a personalului în conformitate cu Normele metodologice privind constituirea şi utilizarea fondului destinat stimulãrii personalului Gãrzii Naţionale de Mediu, respectiv din aparatul central, comisariatele şi inspectoratele teritoriale de regim silvic şi cinegetic, prevãzute în anexa nr. 12.
ART. 15
(1) Regulamentul de organizare şi funcţionare, drepturile şi îndatoririle de serviciu ale personalului de specialitate al Gãrzii Naţionale de Mediu şi al instituţiilor subordonate se aprobã în termen de 90 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, prin decizie a comisarului general al Gãrzii Naţionale de Mediu, cu avizul conform al ministrului delegat pentru coordonarea autoritãţilor de control.
(2) Prin Regulamentul de organizare şi funcţionare a Gãrzii Naţionale de Mediu se stabilesc raporturile de relaţionare pentru toate structurile Gãrzii Naţionale de Mediu.
ART. 16
Încadrarea, salarizarea şi acordarea altor drepturi personalului Gãrzii Naţionale de Mediu, funcţionari publici şi personal contractual, se fac în conformitate cu prevederile dispoziţiilor legale în vigoare aplicabile personalului din instituţiile publice şi serviciile descentralizate ale acestora.
ART. 17
(1) Numãrul maxim de autoturisme, ambarcaţiuni şi consumul normat de carburanţi pentru activitãţile Gãrzii Naţionale de Mediu sunt prevãzute în anexa nr. 13.
(2) Garda Naţionalã de Mediu utilizeazã un autoturism la 2 comisari/inspectori, cu încadrarea în numãrul maxim de autoturisme prevãzut în anexa nr. 13.
ART. 18
Anexele nr. 1-13 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 19
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 761/2003 pentru reorganizarea şi funcţionarea Gãrzii Naţionale de Mediu, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 499 din 10 iulie 2003, cu modificãrile ulterioare, precum şi orice alte dispoziţii contrare.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul delegat pentru coordonarea
autoritãţilor de control,
Ionel Blãnculescu

Ministrul agriculturii,
pãdurilor şi dezvoltãrii rurale,
Ilie Sârbu

Ministrul mediului
şi gospodãririi apelor,
Speranţa Maria Ianculescu

Ministrul muncii,
solidaritãţii sociale şi familiei,
Elena Dumitru

p. Ministrul finanţelor publice,
Neculae Eugeniu Plãiaşu,
secretar de stat

Bucureşti, 21 aprilie 2004.
Nr. 603.

ANEXA 1


┌────────────────────────┐
│GARDA NATIONALA DE MEDIU│
│ COMISARIATUL GENERAL │
└────────────────────────┘
┌─────────────────┐
┌─────────────────┐ ┌─────┤ COMISAR GENERAL │
│ CONSILIERI ├───┤ └────────┬────────┘
├─────────────────┤ │ │
│DIRECTIA JURIDICA├───┤ │
│ SI CONTROL │ │ │
├─────────────────┤ │ │
│ AUDIT ├───┘ │
└─────────────────┘ │


┌──────────────────────────┼───────────────────────┐
│ │ │
│ ┌─────────┴─────────────┐ │
│ │COMISARIATUL GENERAL │ │
│ │ADJUNCT PENTRU SINTEZE,│ │
│ │ANALIZA ECONOMICA SI │ │
│ │ RESURSE MINERALE │ │
│ └──────┬────────────────┘ │
│ │ │
│ │ │
┌──────────┴───────┐┌──────────────┼─────────────┐ ┌───────┴───────────────┐
│COMISAR GENERAL ││ │ │ │COMISAR GENERAL ADJUNCT│
│ADJUNCT PENTRU ││ │ │ │PENTRU SILVICULTURA SI │
│PROTECTIA MEDIULUI││ │ │ │ CINEGETICA │
└─────┬────────────┘│ │ │ └──────────┬────────────┘
│ │ │ │ ┌────┴───────┐
│ │ │ │ │ │
┌─────┴────┐┌───────┴──┐┌──────────┴──┐┌─────────┴───┐┌─────┴──────┐┌────┴─────┐
│DIRECTIA ││ DIRECTIA ││ DIRECTIA ││ DIRECTIA ││ DIRECTIA ││ DIRECTIA │
│ DE ││DISPECERAT││ MANAGEMENT ││ BUGET, ││ DE ││ DE │
│CONTROL A ││ BANCA ││ RESURSE ││ FINANCIAR, ││ CONTROL ││ CONTROL │
│PROTECTIEI││ DATE SI ││ UMANE SI ││CONTABILITATE││ AL ││CINEGETIC │
│ MEDIULUI ││RELATII CU││ADMINISTRATIV││ ││ REGIMULUI ││ │
│ ││ PUBLICUL ││ ││ ││ SILVIC ││ │
│ ││ ││ ││ ││ ││ │
└───┬──────┘└─────┬────┘└──────┬──────┘└─────┬───────┘└─────┬──────┘└─────┬────┘
. └────────────┴─────────────┘ │ │
. . └─────────────┘
. . .
. . .
. . .
┌───┴───────┐ . ┌────────────────────────┐
│COMISARIATE│........................................│INSPECTORATE TERITORIALE│
│REGIONALE┌─┴───────────┐ ┌──────────┴┐ REGIM SILVIC SI │
│ 1'f77 │COMISARIATE │ │ INSPECTII │ CINEGETIC 1'f77 │
└─────────┤ JUDETENE DE │ │ SILVO- ├───────────────────────┘
│MEDIU SI RBDD│ │CINEGETICE │
└─────────────┘ └───────────┘

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ NOTA: COMISARIATELE REGIONALE SI INSPECTORATELE TERITORIALE DE REGIM │
│SILVIC SI CINEGETIC SUNT INSTITUTII SUBORDONATE CU PERSONALITATE JURIDICA │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘




ANEXA 2


┌────────────────────────────────────┐
│ COMISARIATE REGIONALE DE MEDIU │
│ │
└──────────────────┬─────────────────┘

v
┌────────┬────────┬──────────┬────────┬─────────┬─────────┐
│ │ │ │ │ │ │
┌──┴──┐ ┌──┴──┐ ┌──┴───┐ ┌───┴──┐ ┌──┴───┐ ┌──┴───┐ ┌──┴───┐
│ A │ │ B │ │ C │ │ D │ │ E │ │ F │ │ G │
└┬────┘ └┬────┘ └┬─────┘ └─┬────┘ └─┬────┘ └┬─────┘ └─┬────┘
│ │ │ │ │ │ │
├a1 ├b1 ├c1 ├d1 ├e1 ├f1 ├g1
│ │ │ │ │ │ │
├a2 ├b2 ├c2 ├d2 ├e2 ├f2 ├g2
│ │ │ │ │ │ │
├a3 ├b3 ├c3 ├d3 └e3 ├f3 ├g3
│ │ │ │ │ │
├a4 ├b4 ├c4 └d4 ├f4 ├g4
│ │ │ │ │
└a5 ├b5 └c5 └f5 ├g5
│ │
├b6 └g6

├b7

└b8

LEGENDA:



A = COMISARIATUL REGIONAL SUCEAVA
a1 = COMISARIATUL JUDETEAN BACAU
a2 = COMISARIATUL JUDETEAN BOTOSANI
a3 = COMISARIATUL JUDETEAN NEAMT
a4 = COMISARIATUL JUDETEAN IASI
a5 = COMISARIATUL JUDETEAN VASLUI

B = COMISARIATUL REGIONAL BUCURESTI
b1 = COMISARIATUL JUDETEAN ILFOV
b2 = COMISARIATUL JUDETEAN ARGES
b3 = COMISARIATUL JUDETEAN DAMBOVITA
b4 = COMISARIATUL JUDETEAN PRAHOVA
b5 = COMISARIATUL JUDETEAN IALOMITA
b6 = COMISARIATUL JUDETEAN CALARASI
b7 = COMISARIATUL JUDETEAN GIURGIU
b8 = COMISARIATUL JUDETEAN TELEORMAN

C = COMISARIATUL REGIONAL SIBIU
c1 = COMISARIATUL JUDETEAN ALBA
c2 = COMISARIATUL JUDETEAN MURES
c3 = COMISARIATUL JUDETEAN HARGHITA
c4 = COMISARIATUL JUDETEAN COVASNA
c5 = COMISARIATUL JUDETEAN BRASOV

D = COMISARIATUL REGIONAL VALCEA
d1 = COMISARIATUL JUDETEAN GORJ
d2 = COMISARIATUL JUDETEAN OLT
d3 = COMISARIATUL JUDETEAN DOLJ
d4 = COMISARIATUL JUDETEAN MEHEDINTI

E = COMISARIATUL REGIONAL TIMIS
e1 = COMISARIATUL JUDETEAN ARAD
e2 = COMISARIATUL JUDETEAN HUNEDOARA
e3 = COMISARIATUL JUDETEAN CARAS SEVERIN

F = COMISARIATUL REGIONAL CLUJ
f1 = COMISARIATUL JUDETEAN BIHOR
f2 = COMISARIATUL JUDETEAN SATU-MARE
f3 = COMISARIATUL JUDETEAN MARAMURES
f4 = COMISARIATUL JUDETEAN SALAJ
f5 = COMISARIATUL JUDETEAN BISTRITA NASAUD

G = COMISARIATUL REGIONAL GALATI
g1 = COMISARIATUL JUDETEAN BUZAU
g2 = COMISARIATUL JUDETEAN VRANCEA
g3 = COMISARIATUL JUDETEAN BRAILA
g4 = COMISARIATUL JUDETEAN TULCEA
g5 = COMISARIATUL JUDETEAN CONSTANTA
g6 = COMISARIATUL RBDD



ANEXA 3


┌────────────────────────────────────┐
│ INSPECTORATE TERITORIALE DE REGIM │
│ SILVIC SI CINEGETIC │
└──────────────────┬─────────────────┘

v
┌────────┬────────┬──────────┬────────┬─────────┬─────────┐
│ │ │ │ │ │ │
┌──┴──┐ ┌──┴──┐ ┌──┴───┐ ┌───┴──┐ ┌──┴───┐ ┌──┴───┐ ┌──┴───┐
│ A │ │ B │ │ C │ │ D │ │ E │ │ F │ │ G │
└┬────┘ └┬────┘ └┬─────┘ └─┬────┘ └─┬────┘ └┬─────┘ └─┬────┘
│ │ │ │ │ │ │
├a1 ├b1 ├c1 ├d1 ├e1 ├f1 ├g1
│ │ │ │ │ │ │
├a2 ├b2 ├c2 ├d2 ├e2 ├f2 ├g2
│ │ │ │ │ │ │
├a3 ├b3 ├c3 ├d3 └e3 ├f3 ├g3
│ │ │ │ │ │
├a4 ├b4 ├c4 └d4 ├f4 ├g4
│ │ │ │ │
└a5 └b5 ├c5 └f5 └g5

├c6

└c7


LEGENDA:



A = ITRSC BACAU*1) Str. Trotus nr. 5, Bacau
a1 = ISC BOTOSANI
a2 = ISC IASI
a3 = ISC NEAMT
a4 = ISC VASLUI
a5 = ISC SUCEAVA

B = ITRSC BUZAU Str. Panduri nr. 3, Buzau
b1 = ISC VRANCEA
b2 = ISC BRAILA
b3 = ISC TULCEA
b4 = ISC GALATI
b5 = ISC CONSTANTA

C = ITRSC PRAHOVA*2) Str. Iuliu Maniu nr. 3, Ploiesti
c1 = ISC DAMBOVITA
c2 = ISC ARGES
c3 = ISC BUCURESTI
c4 = ISC IALOMITA
c5 = ISC CALARASI
c6 = ISC GIRGIU
c7 = ISC TELEORMAN

D = ITRSC VALCEA*3) Str. Carol I nr. 37, Rm. Valcea
d1 = ISC GORJ
d2 = ISC OLT
d3 = ISC DOLJ
d4 = ISC MEHEDINTI

E = ITRSC HUNEDOARA*4) Str. Titu Maiorescu nr. 2, Deva
e1 = ISC CARAS-SEVERIN
e2 = ISC ARAD
e3 = ISC TIMIS

F = ITRSC BISTRITA*5) B-dul Gr. Balan nr. 21, Bistrita
f1 = ISC CLUJ
f2 = ISC BIHOR
f3 = ISC SATU-MARE
f4 = ISC MARAMURES
f5 = ISC SALAJ

G = ITRSC BRASOV*6) Str. Ecaterina Varga nr. 23
g1 = ISC SIBIU
g2 = ISC COVASNA
g3 = ISC MURES
g4 = ISC HARGHITA
g5 = ISC ALBA


LEGENDA: ITRSC-INSPECTORAT TERITORIAL DE REGIM SILVIC SI CINEGETIC (are sub jurisdictie judetul de resedinta si judetele in care sunt prevazute inspectii silvo-cinegetice aflate in subordinea sa)
ISC-INSPECTIE SILVO-CINEGETICA

NOTA:
*1) ITRSC BACAU preia atributiile si personalul de la ITRSC SUCEAVA care se desfiinteaza
*2) ITRSC PRAHOVA preia atributiile si personalul de la ITRSC BUCURESTI care se desfiinteaza
*3) ITRSC VALCEA preia atributiile si personalul de la ITRSC GORJ care se desfiinteaza
*4) ITRSC HUNEDOARA preia atributiile si personalul de la ITRSC CARAS-SEVERIN SI ITRSC TIMIS care se desfiinteaza
*5) ITRSC BISTRITA preia atributiile si personalul de la ITRSC SATU-MARE SI ITRSC SALAJ care se desfiinteaza
*6) ITRSC BRASOV preia atributiile si personalul de la ITRSC COVASNA SI ITRSC HARGHITA care se desfiinteaza

ANEXA 4

LISTA
articolelor din compunerea uniformei pentru
personalul Gãrzii Naţionale de Mediu

a) Uniformã bãrbaţi:
1. cãmaşã din poplin cu guler pentru cravatã;
2. costum pentru bãrbaţi, clasic;
3. cravatã;
4. jachetã din stofã, cãptuşitã, model unic pentru femei - bãrbaţi.
b) Uniformã femei:
1. bluzã din poplin;
2. fustã dreaptã;
3. pantalon drept, din stofã, pentru pantof;
4. sacou clasic din stofã;
5. jachetã din stofã, cãptuşitã, model unic pentru femei - bãrbaţi.
c) Accesorii:
1. pantofi din piele de culoare neagrã;
2. insignã comisar de mediu/inspector silvic;
3. plachetã nume.

NOTĂ: Culoarea articolelor de uniformã din materiale textile este verde turcoaz închis cu codul 5097, cu excepţia cravatei, care este verde-închis, şi a cãmãşii, care este gris-vert deschis.


ANEXA 5


NORME DE DOTARE
şi durata de serviciu a articolelor de uniformã
pentru personalul Gãrzii Naţionale de Mediu

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea Norma de Durata de
crt. articolului dotare serviciu
de uniformã iniţialã (ani)
(buc./per.)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Costum pentru bãrbaţi, clasic 1 2
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Costum pentru damã, clasic, cu fustã şi pantalon 1 2
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Cãmaşã din poplin pentru bãrbaţi 2 2
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Bluzã din poplin pentru femei 2 2
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5. Jachetã din stofã pentru femei - bãrbaţi 1 2
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6. Cravatã 2 Numai dotare
iniţialã
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7. Pantofi din piele de culoare neagrã 1 1 an
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
8. Insignã 1 Numai dotare
iniţialã
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
9. Plachetã nume 2 Numai dotare
iniţialã
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



ANEXA 6

INSIGNA SI PLACHETA
pentru Garda Nationala de Mediu


NOTA C.T.C.E. PIATRA-NEAMT
--------------------------
Imaginea - INSIGNA SI PLACHETA pentru Garda Nationala de Mediu - se afla in MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI, PARTEA I, Nr. 401 din 5 mai 2004 la pag. 9 (a se vedea imaginea asociata)


NOTA:
Insigna distinctiva se va confectiona din aliaj metalic usor, cu aversul emailat color verde-inchis, va avea serie de personalizare gravata pe revers si se va purta suspendat, cu ajutorul suportului din piele, la butoniera din dreapta a buzunarului de la piept al uniformei. In spatiul central al insignei se inscriptioneaza vizibil, cu majuscule in relief, functia, categoria si clasa comisarului. Ex.: COMISAR-SEF, A/I.

ANEXA 7

UNIFORMA BARBATI


NOTA C.T.C.E. PIATRA-NEAMT
--------------------------
Imaginea se afla in MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI, PARTEA I, Nr. 401 din 5 mai 2004 la pag. 10 (a se vedea imaginea asociata)

ANEXA 8

UNIFORMA FEMEI

NOTA C.T.C.E. PIATRA-NEAMT
--------------------------
Imaginea se afla in MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI, PARTEA I, Nr. 401 din 5 mai 2004 la pag. 10 (a se vedea imaginea asociata)

ANEXA 9

CAMASA - BLUZA

NOTA C.T.C.E. PIATRA-NEAMT
--------------------------
Imaginea se afla in MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI, PARTEA I, Nr. 401 din 5 mai 2004 la pag. 11 (a se vedea imaginea asociata)


ANEXA 10

JACHETA STOFA FEMEI - BARBATI

NOTA C.T.C.E. PIATRA-NEAMT
--------------------------
Imaginea se afla in MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI, PARTEA I, Nr. 401 din 5 mai 2004 la pag. 11 (a se vedea imaginea asociata)


ANEXA 11

LISTA

mijloacelor tehnice şi echipamentelor de autoapãrare, de comunicare,
de transport şi de protecţie din dotarea Gãrzii Naţionale de Mediu

a) Mijloace individuale de autoapãrare:
1. armament de serviciu: pistol cu douã încãrcãtoare;
2. toc din piele pentru pistol;
3. muniţie pentru douã încãrcãtoare pistol;
4. butelie cu gaz (spray) neutralizant cu port butelie pentru centurã.
b) Mijloace de transport şi comunicare:
1. autoturism inscripţionat corespunzãtor;
2. ambarcaţiuni dotate şi inscripţionate corespunzãtor;
3. radiotelefon sau telefon mobil - un aparat la 2 comisari/inspectori;
4. mijloace de comunicare specifice navigaţiei.
c) Echipament individual de protecţie:
1. salopetã-combinezon impermeabilã, de culoare verde;
2. cascã de protecţie;
3. ochelari de protecţie;
4. mascã izolantã;
5. mãnuşi de protecţie;
6. cizme din cauciuc.

Echipamentul de protecţie va fi asigurat numai ca dotare iniţialã, selectiv, în funcţie de specificul zonelor de responsabilitate ale comisarilor respectivi.

NOTĂ: Durata de serviciu a mijloacelor tehnice şi echipamentelor din prezenta listã este cea prevãzutã de furnizori sau de normele specifice în vigoare.


ANEXA 12

NORME METODOLOGICE

privind constituirea şi utilizarea fondului
destinat stimulãrii personalului Gãrzii Naţionale de Mediu

ART. 1
Fondul de stimulare a personalului Gãrzii Naţionale de Mediu se constituie lunar prin aplicarea unei cote de 25% asupra valorii amenzilor contravenţionale aplicate şi încasate de cãtre personalul Gãrzii Naţionale de Mediu, amenzi aplicate în temeiul dispoziţiilor legale, din domeniul protecţiei mediului, silviculturii, pisciculturii, cinegeticii, apelor, solului, aerului, biodiversitãţii, precum şi cele prevãzute în legile specifice domeniului controlului poluãrii industriale şi managementului riscului, fondului de mediu şi alte domenii prevãzute de legislaţia în vigoare.
ART. 2
Cota utilizatã pentru constituirea fondului de stimulare se aplicã numai în cazurile în care amenzile au fost încasate de organele autorizate, potrivit reglementãrilor legale în vigoare.
ART. 3
Fondul de stimulare se constituie conform art. 1 de cãtre:
a) comisariatele regionale ale Gãrzii Naţionale de Mediu;
b) inspectoratele teritoriale de regim silvic şi cinegetic.
ART. 4
(1) Garda Naţionalã de Mediu deschide la Direcţia de Trezorerie şi Contabilitate Publicã a Municipiului Bucureşti contul distinct 50.01 "Disponibil din venituri cu destinaţie specialã ale ministerelor şi instituţiilor subordonate", care este alimentat cu sumele reprezentând fondul de stimulare a personalului Gãrzii Naţionale de Mediu.
(2) Contul prevãzut la alin. (1) se deschide şi la direcţiile de trezorerie şi contabilitate publicã judeţene, conturi care sunt gestionate de comisariatele regionale ale Gãrzii Naţionale de Mediu pentru comisariatele judeţene aflate în structura lor şi de inspectoratele teritoriale de regim silvic şi cinegetic în zonele de responsabilitate.
(3) Fondurile de stimulare se gestioneazã în regim extrabugetar, conform legii.
(4) Conturile prevãzute la alin. (2) se înscriu în procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, alãturi de contul pentru bugetul de stat.
(5) Sumele reprezentând cotele din amenda contravenţionalã prevãzute în procesul-verbal de sancţionare se plãtesc simultan de cãtre contravenienţi, respectiv 75% în contul bugetului de stat, iar 25% în conturile prevãzute la alin. (2).
ART. 5
(1) Fondul de stimulare constituit conform legii se utilizeazã pentru stimularea personalului Gãrzii Naţionale de Mediu.
(2) O cotã din fondul de stimulare constituit, stabilitã prin ordin al ministrului delegat pentru coordonarea autoritãţilor de control, este viratã în contul Autoritãţii Naţionale de Control, conform legii.
ART. 6
Principalele criterii de repartizare a stimulentelor sunt urmãtoarele:
a) contribuţia efectivã în activitatea de confiscare şi valorificare a bunurilor, de aplicare şi încasare a amenzilor şi de prestare de lucrãri şi servicii;
b) contribuţia la buna organizare şi funcţionare a activitãţii proprii, la aplicarea mecanismelor de urmãrire a încasãrii veniturilor datorate statului;
c) competenţa profesionalã doveditã şi disponibilitatea la sarcini în îndeplinirea atribuţiilor;
d) respectarea ordinii şi disciplinei individuale sau în compartimentul de muncã pe care îl coordoneazã, în cazul funcţiilor de conducere;
e) frecvenţa, natura, dificultatea şi valoarea descoperirilor în activitatea de control;
f) îndeplinirea corectã şi la timp a activitãţilor programate, calitatea serviciilor prestate, conducerea corectã şi la zi a evidenţelor;
g) gradul de periculozitate a acţiunilor la care participã;
h) valorificarea în timp cât mai scurt a bunurilor confiscate şi nedepãşirea coeficientului de perisabilitate admis de norme;
i) complexitatea procesului de constatare a abaterilor de la normele legale şi capacitatea stabilirii corecte a rãspunderii persoanelor vinovate de comiterea unor fapte sancţionate de acte normative din domeniul protecţiei mediului, silviculturii, pisciculturii, cinegeticii, apelor, solului, aerului, biodiversitãţii, precum şi cele prevãzute în legile specifice domeniului controlului poluãrii industriale şi managementului riscului, fondului de mediu şi alte domenii prevãzute de legislaţia în vigoare.
ART. 7
(1) Cuantumul lunar al stimulentelor individuale poate fi de cel mult 3 salarii de bazã pentru personalul Gãrzii Naţionale de Mediu.
(2) Pentru contribuţii excepţionale la buna desfãşurare a activitãţii din cadrul Gãrzii Naţionale de Mediu, comisarul general al Gãrzii Naţionale de Mediu poate aproba stimulente peste nivelul prevãzut la alin. (1).
ART. 8
Aprobarea stimulentelor individuale pentru personalul Gãrzii Naţionale de Mediu se face de cãtre comisarul general, dupã cum urmeazã:
a) pentru personalul din cadrul structurii centrale a Gãrzii Naţionale de Mediu;
b) pentru comisarii regionali, inspectorii-şefi şi comisarii-şefi;
c) la propunerea comisarilor regionali şi inspectorilor-şefi, pentru personalul din comisariatele regionale ale Gãrzii Naţionale de Mediu, comisariatele judeţene ale Gãrzii Naţionale de Mediu, Comisariatul de Mediu al Rezervaţiei Biosferei "Delta Dunãrii" şi din inspectoratele teritoriale de regim silvic şi cinegetic.
ART. 9
(1) Plata stimulentelor aprobate se face în cursul fiecãrei luni pentru luna precedentã.
(2) Stimulentele atribuite sunt supuse impozitãrii, prin cumulare cu celelalte drepturi salariale primite în cursul lunii respective, potrivit legii.
(3) Stimulentele nu fac parte din salariul de bazã, nu se suportã din fondul de salarii, iar asupra lor unitatea nu calculeazã contribuţia de asigurãri sociale, contribuţia pentru constituirea fondului pentru plata ajutorului de şomaj şi nici contribuţia pentru constituirea fondului de asigurãri sociale de sãnãtate.
(4) Asupra stimulentelor primite personalul datoreazã contribuţia de asigurãri sociale pentru sãnãtate, prevãzutã de lege.
(5) Sumele rãmase neutilizate la sfârşitul lunii, respectiv al anului, se reporteazã lunar şi anual, urmând sã fie utilizate în acelaşi scop.
(6) Evidenţierea în contabilitate a fondurilor de stimulare se efectueazã potrivit normelor stabilite de Ministerul Finanţelor Publice.
(7) Sumele incluse în fondul de stimulare în mod necuvenit, prin nerespectarea reglementãrilor legale, sunt deduse din fondul de stimulare constituit în perioadele urmãtoare şi vor fi virate la bugetul de stat.
(8) Este interzisã acordarea de stimulente pânã la recuperarea integralã a sumelor incluse în mod necuvenit în fondul de stimulare.
(9) Personalul însãrcinat cu exercitarea controlului financiar propriu din cadrul Gãrzii Naţionale de Mediu are obligaţia de a verifica corecta constituire şi utilizare a fondului de stimulare şi de a nu permite constituirea şi, dupã caz, plata sumelor care nu se încadreazã în norme, informându-i despre aceasta pe comisarul general al Gãrzii Naţionale de Mediu şi pe ministrul delegat pentru coordonarea activitãţilor de control.


ANEXA 13


NUMĂRUL
de autoturisme, ambarcaţiuni şi normele privind
consumul lunar de carburanţi pentru autoturismele
şi ambarcaţiunile care aparţin Gãrzii Naţionale de Mediu

I. Numar de autoturisme
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Numar maxim Consumul de carburanti
crt. aprobat maxim aprobat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
189 300 litri/luna/autoturism
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
II. Numar de ambarcatiuni
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Numar maxim Consumul de carburanti
crt. aprobat maxim aprobat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
8 4 ambarcaţiuni - 10 litri/orã pentru maximum
60 de ore pe lunã
4 ambarcaţiuni - 30 litri/orã pentru maximum
60 de ore pe lunã
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



NOTĂ:
1. Alocarea de drepturi, repartizarea, detalierea, transferul mijloacelor de transport, indiferent de categoria lor, se fac numai cu aprobarea comisarului general al Gãrzii Naţionale de Mediu.
2. Nu se considerã depãşiri la consumul normat pentru mijloacele de transport consumul care la nivelul anului se încadreazã în limita carburantului normat în raport cu numãrul total de mijloace de transport aprobat pentru Garda Naţionalã de Mediu.
---------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016