Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 595 din 13 mai 2009  pentru aplicarea   Legii nr. 490/2004 privind stimularea financiara a personalului care gestioneaza fonduri comunitare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 595 din 13 mai 2009 pentru aplicarea Legii nr. 490/2004 privind stimularea financiara a personalului care gestioneaza fonduri comunitare

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 355 din 27 mai 2009

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. II din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 35/2009 privind reglementarea unor mãsuri financiare în domeniul cheltuielilor de personal în sectorul bugetar,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
În înţelesul prezentei hotãrâri, urmãtorii termeni se definesc dupã cum urmeazã:
a) gestionarea asistenţei financiare nerambursabile comunitare - totalitatea activitãţilor de programare, implementare, monitorizare, raportare, evaluare, contractare, audit, verificare şi control tehnic şi financiar, efectuare a plãţilor, certificare, recuperare a sumelor necuvenite, asigurare a funcţionãrii adecvate a sistemelor de management şi control, precum şi activitãţi de naturã financiar-contabilã şi activitãţi specifice de coordonare cu privire la instrumentele de preaderare PHARE şi ISPA, fondurile structurale şi fondul de coeziune;
b) Autoritatea pentru coordonarea instrumentelor structurale - structurã în cadrul Ministerului Finanţelor Publice având responsabilitatea coordonãrii pregãtirii, dezvoltãrii, armonizãrii şi funcţionãrii cadrului legislativ, instituţional, procedural şi programatic pentru gestionarea instrumentelor structurale;
c) Autoritatea de management ex-ISPA - structurã în cadrul Ministerului Finanţelor Publice având funcţia de autoritate de management pentru mãsurile finanţate din Fondul de Coeziune în baza Regulamentului CE nr. 1.164/1994 de instituire a Fondului de Coeziune (mãsuri ex-ISPA);
d) Autoritatea de implementare în sectorul transporturi - structurã în cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (Direcţia generalã relaţii financiare externe), cu responsabilitãţi în coordonarea proiectelor ex-ISPA din domeniul transporturilor, care reprezintã nivelul intermediar de monitorizare a implementãrii proiectelor ex-ISPA şi de verificare a cheltuielilor;
e) Unitatea centralã pentru coordonarea parteneriatului public-privat - structurã în cadrul Ministerului Finanţelor Publice având responsabilitatea coordonãrii implementãrii componentelor de parteneriat public-privat din cadrul mãsurilor ex-ISPA;
f) autoritate de implementare pentru Programul PHARE - instituţie a administraţiei publice centrale sau locale, agenţie guvernamentalã, agenţie de dezvoltare regionalã sau autoritate administrativã autonomã finanţatã din venituri proprii, care rãspunde de implementarea şi monitorizarea implementãrii tehnice a proiectelor PHARE;
g) agenţie de implementare pentru Programul PHARE - structurã în cadrul instituţiei publice a administraţiei publice centrale, responsabilã cu organizarea şi desfãşurarea licitaţiilor, a contractãrilor şi cu efectuarea plãţilor, precum şi cu implementarea tehnicã în cazul proiectelor de sprijinire a investiţiilor şi, dacã se prevede explicit în memorandumurile de finanţare, a altor proiecte;
h) Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE - OPCP (Central Finance and Contracts Unit - CFCU) - structurã din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, responsabilã cu organizarea şi desfãşurarea licitaţiilor, a contractãrilor şi cu efectuarea plãţilor în cadrul proiectelor de dezvoltare instituţionalã şi, dacã se prevede explicit în memorandumurile de finanţare, a altor proiecte; îndeplineşte rolul de organism intermediar pentru mãsurile ex-ISPA din sectorul de mediu;
i) organism de implementare pentru mãsurile ex-ISPA - organism responsabil cu organizarea şi desfãşurarea licitaţiilor, contractarea, autorizarea şi efectuarea plãţilor şi implementarea tehnicã şi financiarã a mãsurilor beneficiare de asistenţã acordatã prin Fondul de Coeziune (ex-ISPA);
j) unitate de implementare a Proiectului în cadrul Programului PHARE - structurã în cadrul autoritãţii de implementare, organizatã la nivel de departament, direcţie generalã, direcţie, serviciu sau birou, constituitã prin ordin sau decizie a conducãtorului autoritãţii de implementare, cu regulament de organizare şi funcţionare propriu, având rol de coordonare a activitãţilor prin care se realizeazã implementarea tehnicã a proiectelor şi managementul tehnic al acestora şi al contractelor aferente;
k) unitate de implementare a Proiectului pentru mãsurile ex-ISPA - structurã în cadrul entitãţii desemnate drept beneficiar final, în conformitate cu Memorandumul de finanţare ISPA, constituitã prin ordin sau decizie a conducãtorului entitãţii respective, având rol de implementare tehnicã, licitare, contractare, aprobare a plãţilor şi management de contract pentru mãsura ex-ISPA de care beneficiazã;
l) termenii autoritate de management şi organism intermediar au înţelesul prevãzut în Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului din 11 iulie 2006 de stabilire a anumitor dispoziţii generale privind Fondul European de Dezvoltare Regionalã, Fondul Social European şi Fondul de coeziune şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.260/1999, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
m) autoritate de certificare şi platã - structurã organizatoricã în cadrul Ministerului Finanţelor Publice, responsabilã de certificarea sumelor cuprinse în declaraţiile de cheltuieli transmise la Comisia Europeanã, primirea fondurilor transferate României din instrumente structurale şi transferul cãtre beneficiari/unitãţi de platã de pe lângã autoritãţile de management a fondurilor primite din instrumente structurale, precum şi a celor alocate de la bugetul de stat în cazul programelor operaţionale care utilizeazã mecanismul plãţii directe; îndeplineşte funcţia de Fond Naţional pentru asistenţa financiarã de preaderare, conform prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.011/1999 pentru aprobarea Memorandumului de înţelegere dintre Guvernul României şi Comisia Europeanã privind înfiinţarea Oficiului de Plãţi şi Contractare PHARE (O.P.C.P.), semnat la Bucureşti la 16 iulie 1998, şi a Memorandumului de înţelegere dintre Guvernul României şi Comisia Europeanã privind înfiinţarea Fondului Naţional, semnat la Bruxelles la 20 octombrie 1998, şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.328/2000 pentru aprobarea Memorandumului de înţelegere privind utilizarea Fondului Naţional pentru ISPA, dintre Guvernul României şi Comunitatea Europeanã, semnat la Bucureşti la 20 octombrie 2000;
n) unitate de platã - structura din cadrul unui ordonator principal de credite cu rol de autoritate de management, având responsabilitatea managementului financiar al fondurilor aferente unui program operaţional care utilizeazã mecanismul plãţii indirecte, precum şi responsabilitatea efectuãrii plãţilor cãtre contractori în cadrul proiectelor de asistenţã tehnicã, dupã caz;
o) termenul autoritate comunã de management are înţelesul prevãzut în regulamentele specifice obiectivului cooperare teritorialã europeanã;
p) termenii autoritate naţionalã şi punct naţional de contact au înţelesul prevãzut în documentele de programare aferente obiectivului cooperare teritorialã europeanã;
q) şef de misiune pentru Fondul Social European - structurã organizatoricã în cadrul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, cu responsabilitãţi în asigurarea coordonãrii la nivel tehnic şi financiar a programelor operaţionale finanţate din Fondul Social European.
ART. 2
(1) Prevederile prezentei hotãrâri se aplicã personalului de conducere şi personalului de execuţie definit ca personal de specialitate conform prevederilor <>art. 1 din Legea nr. 490/2004 privind stimularea financiarã a personalului care gestioneazã fonduri comunitare, cu modificãrile ulterioare, care îndeplineşte cumulativ urmãtoarele criterii:
a) are atribuţii specifice domeniului gestionãrii asistenţei financiare nerambursabile comunitare, prevãzute în fişa postului, reprezentând minimum 75% din totalul obiectivelor şi atribuţiilor de serviciu şi pentru îndeplinirea cãrora alocã minimum 75% din timpul total alocat îndeplinirii tuturor atribuţiilor de serviciu prevãzute în fişa postului;
b) este încadrat în urmãtoarele structuri:
1. Autoritatea pentru coordonarea instrumentelor structurale;
2. Autoritatea de Certificare şi Platã;
3. Autoritatea de management ex-ISPA;
4. organismele de implementare pentru mãsurile ex-ISPA;
5. Autoritatea de implementare în sectorul transporturi - Direcţia generalã relaţii financiare externe din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii;
6. Unitatea centralã pentru coordonarea parteneriatului public-privat;
7. agenţiile de implementare pentru programele PHARE;
8. Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE;
9. unitãţile de implementare a proiectelor în cadrul programelor PHARE şi mãsurilor ex-ISPA, pe perioada de implementare a proiectelor pentru care au fost constituite;
10. structurile care au rol de autoritãţi de management, stabilite în cadrul instituţiilor desemnate prin hotãrâre a Guvernului, îndeplinind atribuţiile prevãzute la <>art. 17 din Hotãrârea Guvernului nr. 457/2008 privind cadrul instituţional de coordonare şi de gestionare a instrumentelor structurale;
11. structurile care au rol de organisme intermediare, stabilite în cadrul instituţiilor desemnate prin hotãrâre a Guvernului, îndeplinind atribuţiile prevãzute în acordurile de delegare încheiate cu autoritãţile de management;
12. unitãţile de platã pentru programele operaţionale finanţate din instrumentele structurale, în cazul în care acestea sunt organizate separat de autoritatea de management;
13. structurile care au rol de autoritãţi comune de management în cadrul obiectivului cooperare teritorialã europeanã, stabilite în cadrul instituţiilor desemnate prin hotãrâre a Guvernului, îndeplinind atribuţii prevãzute în Regulamentul (CE) nr. 951/2007 al Comisiei din 9 august 2007 de stabilire a normelor de aplicare a programelor de cooperare transfrontalierã finanţate în cadrul Regulamentului (CE) nr. 1.638/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului de stabilire a dispoziţiilor generale privind instituirea unui instrument european de vecinãtate şi de parteneriat;
14. structurile care au rol de autoritãţi naţionale şi puncte naţionale de contact în cadrul obiectivului cooperare teritorialã europeanã, stabilite în cadrul instituţiilor desemnate prin hotãrâre a Guvernului, îndeplinind atribuţii prevãzute în documentele de programare, acordurile sau memorandumurile de înţelegere aplicabile;
15. structura care are rol de şef de misiune pentru Fondul Social European;
16. structurile care desfãşoarã activitãţi de naturã juridicã care fac parte integrantã din activitãţile de gestionare a asistenţei financiare nerambursabile comunitare, definitã la art. 1 lit. a), dacã acestea nu sunt asigurate de cãtre personalul structurilor menţionate la pct. 1-15.
(2) Numãrul şi structura posturilor ocupate de personalul care gestioneazã asistenţa financiarã nerambursabilã comunitarã sunt cele stabilite în condiţiile legii prin normele de organizare şi funcţionare a instituţiilor din care fac parte structurile menţionate la alin. (1).
ART. 3
Prevederile prezentei hotãrâri nu se aplicã persoanelor încadrate în funcţii de demnitate publicã (ministru, secretar de stat) sau în funcţii asimilate acestora, personalului încadrat la cabinetele demnitarilor, personalului din corpul consilierilor de afaceri europene.
ART. 4
(1) Salariile de bazã ale personalului nou-încadrat, prin concurs sau examen, în structurile prevãzute la art. 2 alin. (1) şi care îndeplineşte criteriile prevãzute la art. 2 se majoreazã cu 25% faţã de cele prevãzute de lege, pânã la prima evaluare a performanţelor profesionale individuale realizatã în condiţiile legii.
(2) Pentru personalul aflat în funcţie la data intrãrii în vigoare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 35/2009 privind reglementarea unor mãsuri financiare în domeniul cheltuielilor de personal în sectorul bugetar, în cadrul structurilor prevãzute la art. 2 alin. (1) şi care îndeplineşte criteriile prevãzute în cuprinsul art. 2, salariile de bazã se majoreazã cu 75% faţã de cele prevãzute de lege, pânã la prima evaluare a performanţelor profesionale individuale realizatã în condiţiile legii.
(3) Verificarea şi confirmarea îndeplinirii criteriilor prevãzute la art. 2, în vederea acordãrii majorãrii salariale, se fac de cãtre Ministerul Finanţelor Publice, care avizeazã structurile şi personalul care au ca obiect de activitate gestionarea asistenţei financiare nerambursabile comunitare.
(4) Majorarea salarialã se aplicã de la data încadrãrii în funcţie, dar nu înainte de data intrãrii în vigoare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 35/2009 , cu condiţia obţinerii avizului prealabil al Ministerului Finanţelor Publice.
(5) Avizul se acordã de cãtre ministrul finanţelor publice sau, prin delegare, de cãtre secretarul de stat coordonator al Autoritãţii pentru coordonarea instrumentelor structurale şi al Autoritãţii de management ex-ISPA.
ART. 5
Instituţiile publice în cadrul cãrora funcţioneazã structurile prevãzute la art. 2 alin. (1) solicitã avizul Ministerului Finanţelor Publice pentru structurile şi personalul care au ca obiect de activitate gestionarea asistenţei financiare nerambursabile comunitare, pe baza urmãtoarelor documente:
a) cererea cuprinzând solicitarea de aviz, întocmitã potrivit modelului stabilit în cuprinsul procedurii prevãzute la art. 6 alin. (2);
b) regulamentul de organizare şi funcţionare al instituţiei publice;
c) structura organizatoricã a instituţiei publice;
d) ordinul/decizia de constituire a structurilor prevãzute la art. 2 alin. (1) lit. b) pct. 9, emis/emisã de cãtre conducãtorul instituţiei respective;
e) ordinul/decizia de numire/încadrare a personalului pentru care se solicitã avizarea, pe posturi cu atribuţii în gestionarea fondurilor comunitare, emis/emisã de cãtre conducãtorul instituţiei respective, care va cuprinde şi lista persoanelor numite/încadrate în funcţie;
f) fişele de post ale personalului pentru care se solicitã avizarea, aprobate în condiţiile legii, care sã cuprindã toate atribuţiile şi timpul alocat în procente pentru îndeplinirea acestora;
g) statul de funcţii al structurii din care face parte personalul pentru care se solicitã avizarea;
h) nota de fundamentare privind necesitatea şi numãrul de persoane alocate în cazul personalului din cadrul structurii prevãzute la art. 2 alin. (1) lit. b) pct. 16, avizatã de conducerea structurilor prevãzute la art. 2 alin. (1) lit. b) pct. 1-15, dupã caz, şi aprobatã de conducãtorul instituţiei.
ART. 6
(1) Pe baza documentaţiei depuse, Ministerul Finanţelor Publice se pronunţã în termen de 15 zile lucrãtoare de la data depunerii dosarului complet, în sensul eliberãrii avizului sau respingerii motivate, a solicitãrii de aviz.
(2) Procedura internã de avizare se stabileşte prin ordin al ministrului finanţelor publice, emis în termen de 3 zile lucrãtoare de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri şi care se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 7
Dupã evaluarea performanţelor profesionale individuale ale personalului prevãzut la art. 2 alin. (1), realizatã în conformitate cu prevederile legale în vigoare aplicabile pentru funcţiile publice sau funcţiile contractuale bugetare pe care le ocupã, procentul de majorare salarialã poate fi menţinut, crescut, diminuat ori neacordat, pânã la urmãtoarea evaluare, dupã cum urmeazã:
a) în cazul obţinerii calificativului "foarte bine", majorarea salarialã va fi de 75% faţã de salariul de bazã prevãzut de lege;
b) în cazul obţinerii calificativului "bine", respectiv a calificativului "la nivelul standardului de performanţã stabilit postului", majorarea salarialã va fi de 50% faţã de salariul de bazã prevãzut de lege;
c) în cazul obţinerii calificativelor "satisfãcãtor" sau "nesatisfãcãtor", nu se aplicã majorare salarialã.
ART. 8
(1) Instituţiile publice al cãror personal beneficiazã de majorãrile salariale în condiţiile prezentei hotãrâri vor comunica Ministerului Finanţelor Publice, în termen de 5 zile lucrãtoare, orice modificare de personal, atribuţii, structurã, organizare şi/sau funcţionare, intervenitã dupã obţinerea avizului, împreunã cu documentele constatatoare, conform prevederilor art. 5.
(2) Pe baza documentaţiei depuse potrivit alin. (1), Ministerul Finanţelor Publice se pronunţã în termen de 15 zile lucrãtoare de la data depunerii acesteia, în sensul menţinerii, retragerii sau modificãrii avizului iniţial acordat.
(3) Pe perioada cuprinsã între data modificãrilor prevãzute la alin. (1) şi data soluţionãrii cererii de cãtre Ministerul Finanţelor Publice, personalul beneficiazã de majorarea salarialã, pe rãspunderea ordonatorului de credite, dacã modificãrile nu constituie încãlcãri ale criteriilor stabilite la art. 2.
ART. 9
(1) În situaţiile în care Ministerul Finanţelor Publice constatã încãlcãri ale criteriilor prevãzute la art. 2 alin. (1), în baza cãrora a fost emis avizul iniţial, ministrul finanţelor publice va retrage sau, dupã caz, va modifica, motivat, avizul acordat.
(2) În cazurile prevãzute la alin. (1), ordonatorii de credite vor întreprinde demersurile legale, astfel încât sumele reprezentând majorãri salariale, acordate de la data neîndeplinirii criteriilor care au stat la baza avizului Ministerului Finanţelor Publice, sã fie recuperate.
ART. 10
(1) Pentru personalul aflat în funcţie la data intrãrii în vigoare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 35/2009 şi pentru care s-a obţinut avizul în baza <>Hotãrârii Guvernului nr. 170/2005 pentru aplicarea <>Legii nr. 490/2004 privind stimularea financiarã a personalului care gestioneazã fonduri comunitare, conducãtorii instituţiilor în cadrul cãrora acesta îşi desfãşoarã activitatea analizeazã îndeplinirea criteriilor stabilite la art. 2 alin. (1) din prezenta hotãrâre şi transmit Ministerului Finanţelor Publice lista nominalã a personalului, pentru care confirmã, pe propria rãspundere, îndeplinirea acestor criterii, cu precizarea direcţiei generale/direcţiei/serviciului/biroului/compartimentului din care fiecare persoanã face parte.
(2) Pentru personalul prevãzut la alin. (1), Ministerul Finanţelor Publice va emite un nou aviz, pe baza documentelor prevãzute la alin. (1).
ART. 11
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, <>Hotãrârea Guvernului nr. 170/2005 pentru aplicarea <>Legii nr. 490/2004 privind stimularea financiarã a personalului care gestioneazã fonduri comunitare, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 215 din 14 martie 2005, se abrogã.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea

Ministrul muncii, familiei
şi protecţiei sociale,
Marian Sârbu

Bucureşti, 13 mai 2009.
Nr. 595.

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016