Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 594 din 27 iulie 1999  privind salarizarea personalului din regiile autonome aeroportuare cu specific deosebit care isi desfasoara activitatea sub autoritatea consiliilor judetene, in conformitate cu prevederile   Hotararii Guvernului nr. 398/1997     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 594 din 27 iulie 1999 privind salarizarea personalului din regiile autonome aeroportuare cu specific deosebit care isi desfasoara activitatea sub autoritatea consiliilor judetene, in conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 398/1997

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 371 din 4 august 1999
În baza prevederilor <>art. 4 alin. (3) lit. b) din Legea salarizarii nr. 14/1991 ,

Guvernul României hotãrãşte:

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Salarizarea personalului angajat pe baza de contract individual de munca în regiile autonome aeroportuare cu specific deosebit care îşi desfãşoarã activitatea sub autoritatea consiliilor judeţene se stabileşte pe baza urmãtoarelor elemente:
a) coeficientul de ierarhizare egal cu 1, cu o valoare de 685.872 lei, care se utilizeazã ca baza de calcul pentru salariile de baza corespunzãtoare grilelor de salarizare specifice;
b) grilele de salarizare compuse din intervale de valori minime şi maxime pentru coeficienţi de ierarhizare corespunzatori fiecãrei funcţii de execuţie, grad sau treapta profesionalã;
c) criteriile de stabilire a salariilor de baza între limite pe baza evaluãrii performantelor profesionale ale angajaţilor pentru îndeplinirea atribuţiilor şi raspunderilor corespunzãtoare postului caracterizat prin cerinţe de ocupare.
(2) Limitele minime şi maxime ale coeficienţilor de ierarhizare, înmulţite cu salariul de baza corespunzãtor coeficientului de ierarhizare egal cu 1, reprezintã limitele între care se stabilesc salariile de baza corespunzãtoare funcţiei de execuţie, gradului sau treptei profesionale.
(3) Regiile autonome aeroportuare cu specific deosebit care îşi desfãşoarã activitatea sub autoritatea consiliilor judeţene sunt prevãzute în anexa nr. 1 la prezenta hotãrâre.
ART. 2
(1) În limita bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat anual, potrivit competentelor prevãzute de lege, fiecare regie autonomã aeroportuara îşi întocmeşte organigrama şi statul de funcţii, cu respectarea nomenclatorului de funcţii şi de personal din aeroporturi, stabilit de Ministerul Transporturilor potrivit <>art. 11 lit. e) din Ordonanta Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 197/1998 .
(2) Organigrama, statul de funcţii, numãrul de personal, precum şi fişele de evaluare a posturilor se aproba, potrivit legii, de consiliul judeţean.
(3) Pana la intrarea în vigoare a Reglementãrii de aeronautica civilã privind nomenclatorul de funcţii şi de personal din aeroporturi care concura la siguranta traficului aerian, orice modificare a organigramelor sau a statelor de funcţii ale regiilor autonome aeroportuare va fi supusã avizãrii Ministerului Transporturilor.
ART. 3
Fondul destinat plãţii drepturilor salariale prevãzute în prezenta hotãrâre, aprobat de cãtre consiliul judeţean, se asigura din veniturile proprii ale regiei autonome aeroportuare şi, în completare, din transferuri de la bugetul judeţean sub autoritatea cãruia funcţioneazã regia autonomã aeroportuara, în limita sumelor aprobate cu aceasta destinaţie.

CAP. 2
Stabilirea salariului de baza individual între limite

ART. 4
(1) Salariul de baza individual între limite şi, dupã caz, indemnizaţia de conducere individualã, precum şi angajarea şi promovarea personalului din regiile autonome aeroportuare se stabilesc în conformitate cu prezenta hotãrâre, cu Metodologia de aplicare a criteriilor de stabilire a salariilor de baza între limite şi a normelor de evaluare a performantelor profesionale individuale pentru personalul angajat în structurile administraţiei publice locale şi în serviciile publice din subordinea acestora, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 775/1998 , modificatã şi completatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 157/1999 , care se aplica corespunzãtor, precum şi cu actele normative specifice domeniului aeronautic.
(2) Criteriile cuprinse în fişa de evaluare a postului prevãzutã în anexa nr. 1 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 775/1998 se aproba de cãtre consiliul judeţean, la propunerea consiliului de administraţie al regiei autonome aeroportuare cu specific deosebit.
ART. 5
(1) Salariul de baza corespunzãtor funcţiei de execuţie pentru personalul angajat în regiile autonome aeroportuare cu specific deosebit este cuprins între limitele corespunzãtoare funcţiei, gradului sau treptei profesionale şi se stabileşte pe baza evaluãrii performantelor profesionale individuale ale angajatului, în raport cu îndeplinirea atribuţiilor şi raspunderilor prevãzute în fişa postului.
(2) La salariul de baza individual între limite, stabilit potrivit alin. (1), se adauga, dupã caz, sporuri la salariul de baza şi alte drepturi salariale prevãzute în prezenta hotãrâre.
(3) La salariul de baza individual între limite, stabilit potrivit alin. (1) şi (2), pentru personalul cu funcţii de conducere se adauga o indemnizaţie de conducere, diferenţiatã în raport cu complexitatea şi rãspunderea ce revin funcţiei de conducere, care face parte din salariul de baza.
(4) În limita resurselor financiare anuale şi cu aprobarea consiliului de administraţie al regiei autonome aeroportuare cu specific deosebit, angajaţii acesteia pot beneficia şi de alte drepturi sau facilitãţi, reglementate prin acte normative specifice şi prin contractul colectiv de munca.
ART. 6
(1) Grilele de salarizare corespunzãtoare fiecãrei funcţii de execuţie, grad profesional sau treapta profesionalã sunt prevãzute în anexele nr. 2-4 la prezenta hotãrâre.
(2) Pentru funcţiile de conducere indemnizaţiile de conducere sunt prevãzute în anexa nr. 5.
ART. 7
În limita resurselor financiare bugetare aprobate anual potrivit competentelor prevãzute de lege, coeficienţii de ierarhizare între limite, corespunzatori funcţiilor, gradelor şi treptelor profesionale, dupã caz, ale personalului operativ specific activitãţilor din regiile autonome aeroportuare pot fi majorati cu pana la 15%, cu aprobarea anuala a consiliului judeţean.

CAP. 3
Sporuri la salariul de baza

ART. 8
(1) Pentru vechimea în munca salariaţii beneficiazã de un spor de vechime în munca de pana la 25%, calculat la salariul de baza, corespunzãtor timpului efectiv lucrat în programul normal de lucru, astfel:


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Transa de vechime Cota din salariul de baza
în munca ──────────────────────────────────────────────────
pentru personalul pentru restul
operativ personalului
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- între 1 şi 3 ani 11% -
- între 3 şi 5 ani 12% 5%
- între 5 şi 10 ani 15% 10%
- între 10 şi 15 ani 18% 15%
- între 15 şi 20 de ani 21% 20%
- peste 20 de ani 25% 25%
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

(2) Sporul de vechime în munca se plãteşte cu începerea datei de întâi a lunii urmãtoare celei în care angajatul a împlinit vechimea în munca.
(3) Sporul de vechime în munca se ia în calcul la stabilirea pensiilor şi a indemnizaţiilor pentru incapacitate temporarã de munca.
(4) Pensionãrii pentru limita de varsta care se angajeazã în munca, potrivit legii, beneficiazã de sporul de vechime corespunzãtor vechimii în munca dobândite dupã data pensionãrii.
(5) Categoriile de personal operativ specific activitãţilor din regiile autonome aeroportuare se propun de cãtre directorul general al regiei şi se aproba de cãtre consiliul de administraţie al regiei autonome aeroportuare, cu respectarea nomenclatorului de funcţii şi de personal din aeroporturi, stabilit de Ministerul Transporturilor potrivit <>art. 11 lit. e) din Ordonanta Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 197/1998 .
ART. 9
Sporul pentru condiţii grele de munca este în cuantum lunar de pana la 15% din salariul de baza şi se acorda pentru atragerea şi menţinerea forţei de munca a personalului angajat care lucreazã în condiţii de efort fizic ridicat, la temperaturi foarte ridicate sau foarte scãzute, în mediu umed, în condiţii de izolare sau trepidatii.
ART. 10
Sporul pentru condiţii nocive de munca este în cuantum lunar de pana la 15% din salariul de baza şi se acorda personalului de la locurile de munca în care sunt depasite concentratiile de noxe maxim admise de normele de protecţie a muncii.
ART. 11
(1) Sporul pentru condiţii vãtãmãtoare sau periculoase este în cuantum lunar de pana la 15% din salariul de baza şi se acorda personalului de la locurile de munca la care exista riscul de accidentare sub circulaţie, în acţiunile de stingere a incendiilor, în lucrul la înãlţime, în alimentarea aeronavelor cu oxigen, azot sau produse petroliere, precum şi în transportul şi manuirea acestor produse.
(2) Personalul care participa la acţiuni de cãutare-salvare a aeronavelor şi a pasagerilor primeşte un spor suplimentar de 20% din salariul de baza.
ART. 12
(1) Sporul pentru aviatie este în cuantum lunar de pana la 20% din salariul de baza şi se acorda pentru categoriile de personal aprobate de consiliul judeţean, la propunerea consiliului de administraţie.
(2) Sporul pentru aviatie face parte din salariul de baza şi este luat în calcul la stabilirea bazei de calcul pentru toate sporurile care se adauga la salariul de baza, potrivit prezentei hotãrâri.
ART. 13
Sporul pentru deservirea unor instalaţii suplimentare din dotarea autovehiculelor poate fi în cuantum lunar de pana la 25% din salariul de baza.
ART. 14
Sporul pentru exercitarea temporarã a atribuţiilor unei funcţii de execuţie suplimentare, alta decât funcţia de execuţie de baza a angajatului, poate fi în cuantum lunar de pana la 30% din salariul de baza şi se acorda cu aprobarea consiliului de administraţie al regiei autonome aeroportuare.
ART. 15
Sporul pentru utilizarea unor limbi strãine de circulaţie internationala este în cuantum lunar de pana la 10% din salariul de baza şi se acorda, în cazul folosirii acestora mai mult de jumãtate din programul normal de lucru, angajaţilor ale cãror funcţii nu au ca cerinta de ocupare a postului respectiv cunoaşterea uneia sau mai multor limbi strãine.
ART. 16
Sporul pentru orele lucrate în timpul nopţii, potrivit programului de lucru, în intervalul cuprins între orele 22,00-6,00, este în cuantum de 25% din salariul de baza, dacã timpul astfel lucrat reprezintã cel puţin jumãtate din programul normal de lucru.
ART. 17
Sporul pentru fidelitate poate fi în cuantum de pana la 15% din salariul de baza şi se acorda, cu aprobarea anuala a consiliului judeţean, la propunerea consiliului de administraţie, personalului angajat în cadrul regiilor autonome aeroportuare cu specific deosebit prevãzute în anexa nr. 1 la prezenta hotãrâre.
ART. 18
(1) Locurile de munca, condiţiile concrete de acordare şi categoriile de personal care pot beneficia de sporurile prevãzute la art. 9-16 se stabilesc potrivit legislaţiei în vigoare, pentru fiecare regie autonomã aeroportuara, pe baza determinarilor efectuate de organele de specialitate.
(2) Mãrimea concretã a sporurilor prevãzute la art. 9-15 şi la art. 17 se propune de cãtre consiliul de administraţie al regiei autonome aeroportuare, dupã consultarea sindicatului şi înaintea aprobãrii bugetului de venituri şi cheltuieli, şi se aproba anual de cãtre consiliul judeţean.
ART. 19
(1) Orele prestate peste durata normalã a timpului de lucru de cãtre personalul angajat în funcţii de execuţie sunt ore suplimentare şi se compenseazã cu timp liber corespunzãtor, în urmãtoarele 30 de zile.
(2) Dacã munca astfel prestatã nu a putut fi compensata cu timp liber corespunzãtor în urmãtoarele 30 de zile calendaristice şi cel în cauza este de acord, orele suplimentare se vor salariza cu un spor din salariul de baza, dupã cum urmeazã:
a) 50% din salariul de baza pentru primele doua ore de depasire a duratei normale a zilei de lucru;
b) 100% din salariul de baza pentru orele urmãtoare ori pentru orele lucrate în zilele de repaus sãptãmânal sau în zilele de sãrbãtoare legalã şi în celelalte zile în care, potrivit dispoziţiilor legale, nu se lucreazã.
(3) Munca peste durata normalã a timpului de lucru poate fi prestatã în condiţiile alin. (2), pana la 120 de ore anual pe o persoana, iar în situaţii cu totul deosebite, peste acest plafon, dar fãrã a se depãşi 360 de ore anual, cu consultarea sindicatului.
(4) Orele prestate în program de tura pentru desfãşurarea continua a activitãţilor aeroportuare, care în cursul unei luni depãşesc durata normalã a timpului de lucru, se compenseazã cu timp liber corespunzãtor, iar dacã nu este posibil şi dacã cel în cauza este de acord, cu sporurile prevãzute la art. 19 alin. (2) lit. a) şi b).
(5) Munca peste durata normalã de lucru nu poate depãşi 360 de ore anual şi se aproba, potrivit reglementãrilor legale, de cãtre conducerea regiei, dupã consultarea sindicatului.
(6) Dacã munca prestatã în condiţiile prevãzute la alin. (4) nu a putut fi compensata cu timp liber corespunzãtor, orele efectuate peste programul normal de lucru vor fi plãtite cu un spor de 100% din salariul de baza.

CAP. 4
Premii

ART. 20
(1) Pentru premierea individualã a personalului angajat care s-a remarcat printr-o activitate deosebita regiile autonome aeroportuare pot constitui un fond de premiere lunar prin aplicarea unei cote de pana la 2% asupra fondului de salarii prevãzut în bugetul de venituri şi cheltuieli.
(2) Fondul de premiere constituit potrivit alin. (1) se aproba de cãtre consiliul de administraţie şi se cuprinde în bugetul de venituri şi cheltuieli al regiei autonome aeroportuare.
ART. 21
(1) Directorul general al regiei autonome aeroportuare cu specific deosebit va stabili cuantumul premiilor individuale, prin dispoziţie, pe categorii de funcţii şi pe intreaga structura organizatoricã aprobatã, pe baza performantelor profesionale realizate de fiecare angajat în perioada precedenta premierii.
(2) Pentru evaluarea performantelor profesionale realizate de fiecare angajat în perioada precedenta premierii, şeful ierarhic va utiliza fişa de evaluare a performantelor profesionale individuale adaptatã la specificul activitãţii respective.
ART. 22
Cu respectarea legislaţiei în vigoare, în limita resurselor financiare anuale şi dupã acoperirea cheltuielilor de administrare şi de întreţinere ale regiei autonome aeroportuare, cu aprobarea consiliului de administraţie, personalul angajat poate beneficia, la sfârşitul anului calendaristic, de un premiu anual de pana la nivelul unui salariu de baza mediu lunar realizat în anul pentru care se face plata.
ART. 23
Premiile prevãzute la art. 21 şi 22 nu se acorda personalului angajat care în cursul anului a obţinut performanţe profesionale individuale care nu corespund sub raport profesional cerinţelor postului pe care îl ocupa şi nici personalului care a avut abateri pentru care a fost sancţionat disciplinar.

CAP. 5
Alte drepturi

ART. 24
(1) Pentru rezultate deosebite, obţinute în activitatea desfasurata, personalul angajat poate primi un salariu de merit, care face parte din salariul de baza.
(2) Cuantumul salariului de merit poate fi de pana la 15% din salariul de baza şi se aproba de cãtre consiliul de administraţie al regiei autonome aeroportuare.
(3) Persoanele care beneficiazã de salariu de merit se stabilesc de cãtre directorul general al regiei autonome aeroportuare, la propunerea şefului ierarhic, o data pe an, de regula dupã aprobarea bugetului, în raport cu performanţele profesionale individuale obţinute pentru activitatea desfasurata. Pentru personalul nou-angajat salariul de merit se poate acorda dupã o perioada de 6 luni de la angajare.
(4) Salariul de merit poate fi acordat pentru cel mult 15% din numãrul total de posturi prevãzut în statul de funcţii al regiei autonome aeroportuare, din care cel puţin doua treimi vor fi utilizate pentru funcţiile de execuţie.
ART. 25
Angajarea în cadrul regiei autonome aeroportuare a personalului prin cumul de funcţii se face cu acordul conducerii instituţiei sau al agentului economic la care persoana în cauza are funcţia de baza, dacã o parte din programul funcţiei cumulate se suprapune programului funcţiei în care este încadrat. În acest caz se va asigura decalarea programului respectiv.
ART. 26
Persoanele numite temporar în locul unei persoane cu funcţie de conducere care lipseşte din instituţie o perioada mai mare de 30 de zile calendaristice şi care nu beneficiazã de salariu pe perioada respectiva primesc, pe lângã salariul de baza al funcţiei, gradului sau treptei profesionale în care sunt încadrate, indemnizaţia corespunzãtoare funcţiei de conducere pe care o preiau.
ART. 27
(1) Pe durata delegarii, detaşãrii sau trecerii temporare într-o alta munca persoana în cauza îşi pãstreazã funcţia, gradul sau treapta profesionalã avutã anterior.
(2) Când detasarea sau trecerea temporarã în alta munca se face într-o funcţie pentru care este stabilit un salariu mai mare, persoana detasata sau trecutã temporar în alta munca are dreptul la acest salariu în condiţiile prevãzute de lege.
(3) Drepturile care se acorda pe timpul detaşãrii sau trecerii temporare în alta munca se suporta de instituţia în care personalul respectiv îşi desfãşoarã activitatea.
(4) Drepturile personalului mutat în alta localitate sunt cele ce se acorda personalului din unitãţile bugetare.
ART. 28
(1) Persoanele din alte localitãţi, solicitate sa fie transferate la regiile autonome aeroportuare din localitãţile unde atragerea specialiştilor se face cu mare greutate, precum şi personalul mutat, în cadrul aceleiaşi unitãţi, în alta localitate, au dreptul la:
a) rambursarea costului transportului pentru el şi pentru membrii familiei sale, precum şi pentru gospodãria sa;
b) plata unei indemnizaţii de instalare care poate fi echivalenta cu pana la doua salarii de baza lunare;
c) plata unei indemnizaţii egale cu o pãtrime din salariul de baza lunar, pentru fiecare membru de familie;
d) un concediu plãtit de 5 zile lucrãtoare, în vederea mutãrii efective, acordat la cererea sa.
(2) Plata drepturilor bãneşti prevãzute la alin. (1) se face de cãtre regia autonomã aeroportuara care a solicitat transferul.
(3) Drepturile bãneşti prevãzute la alin. (1) se restituie, pe baza unui titlu executoriu, în condiţiile legii, de cãtre persoanele care le-au primit, dacã acestea, din vina lor, nu au lucrat cel puţin 30 de luni în cadrul regiei autonome aeroportuare respective.
(4) Stabilirea localitãţilor unde specialiştii sunt atrasi cu mare greutate se face de cãtre consiliul de administraţie al regiei autonome aeroportuare împreunã cu consiliul judeţean şi cu avizul Ministerului Finanţelor.
ART. 29
Persoanele încadrate în funcţiile prevãzute în anexele la prezenta hotãrâre cu salariu de debutant vor fi salarizate astfel pana la expirarea perioadei de proba şi avansate, pe baza de concurs sau examen, în gradul sau treapta profesionalã imediat superioarã, potrivit prevederilor legale.

CAP. 6
Dispoziţii finale

ART. 30
(1) La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri fiecãrui angajat i se va menţine salariul de baza avut, stabilit conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 523/1996 privind salarizarea personalului din regiile autonome aeroportuare care îşi desfãşoarã activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor, iar compensaţiile acordate prin hotãrârile Guvernului de indexare a salariilor se vor cuprinde în salariul de baza.
(2) Angajaţii al cãror salariu de baza, stabilit potrivit alin. (1), se situeaza sub nivelul minim al funcţiei, gradului sau treptei profesionale avute, vor fi încadraţi la nivelul minim al intervalului respectiv din prezenta hotãrâre.
ART. 31
(1) Pentru anul 1999 salariul de baza individual şi, dupã caz, indemnizaţia de conducere individualã se stabilesc pe baza evaluãrii performantelor profesionale individuale obţinute în perioada 15 iulie 1998 - 15 iulie 1999.
(2) Performanţele profesionale individuale ale angajatului, evaluate anual potrivit art. 4, pot determina, anual, diminuarea sau majorarea salariului de baza individual între limite şi a indemnizaţiei de conducere individuale, dupã caz, care se va efectua cu respectarea prevederilor art. 3.
ART. 32
(1) Prevederile prezentei hotãrâri se aplica începând cu luna iulie 1999 pana la reorganizarea, potrivit legii, a regiilor autonome aeroportuare prevãzute în anexa nr. 1.
(2) Actele normative care vor modifica sau vor completa drepturile salariale ale personalului angajat din sectorul bugetar se vor aplica în mod corespunzãtor şi personalului angajat prevãzut în prezenta hotãrâre.
ART. 33
Pe data aplicãrii prezentei hotãrâri se abroga <>art. 10 din Hotãrârea Guvernului nr. 398/1997 privind trecerea unor regii autonome aeroportuare de sub autoritatea Ministerului Transporturilor sub autoritatea consiliilor judeţene, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 186 din 6 august 1997, <>Hotãrârea Guvernului nr. 523/1996 privind salarizarea personalului din regiile autonome aeroportuare care îşi desfãşoarã activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 148 din 15 iulie 1996, precum şi orice alte dispoziţii contrare.
ART. 34
Anexele nr. 1-5 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
RADU VASILE

Contrasemneazã:


p. Secretar de stat,
şeful Departamentului pentru
Administraţie Publica Localã,
Ioan Onisei

Ministrul muncii şi protecţiei
sociale,
Alexandru Athanasiu

p. Ministrul finanţelor,
Gheorghe Banu,
secretar de stat

Ministrul transporturilor,
Traian Basescu

ANEXA 1




LISTA
cuprinzând regiile autonome aeroportuare care îşi desfãşoarã activitatea sub autoritatea consiliilor judeţene

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea Sediul
crt. regiei autonome regiei autonome Autoritatea
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Aeroportul Bacau Bacau, Str. Aeroportului nr. 1, Consiliul Judeţean
judeţul Bacau Bacau

2. Aeroportul Baia Mare Comuna Tautii-Magheraus, Consiliul Judeţean
judeţul Maramures Maramures

3. Aeroportul Cluj-Napoca Cluj-Napoca, str. Traian Vuia Consiliul Judeţean
nr. 149, judeţul Cluj Cluj

4. Aeroportul Craiova Craiova, sos. Craiova-Bucureşti Consiliul Judeţean
km 7, judeţul Dolj Dolj

5. Aeroportul Iaşi Iaşi, judeţul Iaşi Consiliul Judeţean
Iaşi
6. Aeroportul Oradea Oradea, Calea Aradului km 6, Consiliul Judeţean
judeţul Bihor Bihor

7. Aeroportul Satu Mare Satu Mare, sos. Satu Mare-Zalau Consiliul Judeţean
km 9,5, judeţul Satu Mare Satu Mare

8. Aeroportul Sibiu Sibiu, sos. Alba Iulia nr. 73, Consiliul Judeţean
judeţul Sibiu Sibiu

9. Aeroportul Suceava Comuna Salcea, judeţul Suceava Consiliul Judeţean
Suceava
10. Aeroportul Targu Comuna Vidrasau, judeţul Mures Consiliul Judeţean
Mures Mures

11. Aeroportul Tulcea Tulcea, sos. Tulcea-Constanta Consiliul Judeţean
km 15, judeţul Tulcea Tulcea
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



ANEXA 2




COEFICIENŢII DE IERARHIZARE
pentru funcţiile de execuţie, pe grade profesionale

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Funcţia Nivelul Coeficientul de
crt. studiilor ierarhizare
──────────────────
minim maxim
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Consilier, inspector de specialitate,
revizor contabil; gradul IA S*) 1,725 3,450
2. Inspector de specialitate, referent de
specialitate, revizor contabil; gradul I S*) 1,525 3,050
3. Inspector de specialitate, referent de
specialitate, revizor contabil; gradul II S*) 1,325 2,650
4. Inspector de specialitate, referent de
specialitate, revizor contabil; gradul III S*) 1,200 2,400
5. Referent, inspector, revizor contabil;
debutant S*) 1,125 -
6. Consilier juridic; gradul IA S**) 2,325 3,850
7. Consilier juridic; gradul I S**) 2,125 3,450
8. Consilier juridic gradul II S**) 1,925 3,050
9. Consilier juridic; gradul III S**) 1,725 2,650
10. Consilier juridic; gradul IV S**) 1,550 2,300
11. Consilier juridic; debutant S**) 1,535 -
12. Referent de specialitate, subinginer,
asistent veterinar; gradul I SSD***) 1,300 2,800
13. Referent de specialitate, subinginer,
asistent veterinar; gradul II SSD***) 1,125 2,250
14. Referent de specialitate, subinginer,
asistent veterinar; gradul III SSD***) 1,050 2,100
15. Referent, subinginer, asistent veterinar;
debutant SSD***) 1,035 -
16. Asistent medical principal PL****) 1,300 2,800
17. Asistent medical PL****) 1,100 2,475
18. Asistent medical debutant PL****) 1,059 -
19. Medic primar S*) 2,000 5,100
20. Medic specialist S*) 1,500 3,650
21. Medic S*) 1,400 3,200
22. Medic stagiar S*) 1,344 -
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



NOTA:
*) Absolvenţii cu diploma de licenta sau echivalenta ai instituţiilor de învãţãmânt superior de specialitate tehnica, economicã, universitarã sau de alta specialitate, cu durata studiilor de 4-6 ani, învãţãmânt de zi, sau 5-6 ani, învãţãmânt seral sau fãrã frecventa, precum şi absolvenţii cu diploma ai şcolii de aviatie cu durata studiilor de 3-4 ani, învãţãmânt de zi.
**) Absolvenţii cu diploma de licenta ai unei instituţii de învãţãmânt superior cu specialitate juridicã, cu durata studiilor de 4-6 ani.
***) Absolvenţii cu diploma ai unei instituţii de învãţãmânt cu studii de scurta durata de specialitate tehnica, economicã, universitarã sau de alta specialitate, cu durata studiilor de 2-3 ani, învãţãmânt de zi, sau 3-4 ani, învãţãmânt seral sau fãrã frecventa.
****) Absolvenţii învãţãmântului postliceal medical, pentru care în prezenta anexa sunt prevãzute studii postliceale (PL), vor fi încadraţi pe funcţiile specifice, cu avizul şi în condiţiile de ocupare stabilite de Ministerul Sãnãtãţii.
În toate cazurile se vor respecta condiţiile de încadrare conform specificului fiecãrei funcţii.

ANEXA 3



COEFICIENŢII DE IERARHIZARE
pentru funcţiile de execuţie, pe trepte profesionale, specifice activitãţilor din regiile autonome aeroportuare

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Funcţia Nivelul studiilor Coeficientul de
crt. ierarhizare
─────────────────
minim maxim
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
A. Funcţii de execuţie pentru activitatea de dirijare la sol

1. Instructor cu autorizaţie, controlor M şi curs de
trafic de dirijare la sol; treapta IA calificare şi licenta 1,450 2,600
2. Controlor trafic de dirijare la sol; M şi curs de
treapta I calificare şi licenta 1,200 2,400
3. Controlor trafic de dirijare la sol; M şi curs de
treapta II calificare şi licenta 1,075 2,150
4. Controlor trafic de dirijare la sol; M şi curs de
treapta III calificare şi licenta 0,975 1,950
5. Controlor trafic de dirijare la sol; M şi curs de
stagiar calificare 0,950 -
6. Dispecer la sol debutant M 0,900 -

B. Funcţii de execuţie pentru activitatea de securitate aeroportuara

7. Agent de control antiterorist M şi curs
şi antideturnare; treapta I de calificare;
G*) şi curs
de calificare 1,450 2,600
8. Agent de control antiterorist şi M şi curs
antideturnare; treapta II de calificare;
G*) şi curs
de calificare 1,150 2,250
9. Agent de control antiterorist şi M şi curs
antideturnare; debutant de calificare 1,100 -

C. Funcţii de execuţie pentru activitatea de P.S.I. şi salvare aeroportuara

10. Agent salvare aeroportuara şi
instalaţii de stins incendii;
treapta I M; G*) 1,175 2,300
11. Agent salvare aeroportuara şi
instalaţii de stins incendii;
treapta II M; G*) 0,975 1,950
12. Agent salvare aeroportuara şi
instalaţii de stins incendii;
treapta III M; G*) 0,900 1,800

D. Funcţii de execuţie pentru activitatea de exploatare, întreţinere, fabricaţie şi reparaţii ale mijloacelor şi instalaţiilor de protecţie a navigaţiei aeriene şi de deservire a aeronavelor la sol, mijloacelor tehnice aeroportuare, autospecialelor şi instalaţiilor energetice, precum şi pentru activitatea de întreţinere şi de deservire a infrastructurii aeroportuare şi pentru deservirea tehnica aeroportuara

a*)
13. Mecanic de aviatie specialist; treapta I 1,400 2,600
14. Mecanic de aviatie specialist; treapta II 1,300 2,400
15. Mecanic de aviatie specialist; treapta III 1,125 2,050
16. Mecanic de aviatie specialist; debutant 1,050 -

b*)
17. Muncitor calificat; treapta I 1,300 2,350
18. Muncitor calificat; treapta II 1,225 2,225
19. Muncitor calificat; treapta III 1,150 2,075
20. Muncitor calificat; treapta IV 1,075 1,950
21. Muncitor calificat; treapta V 1,000 1,800
22. Muncitor calificat; treapta VI 0,925 1,675

E*). Funcţii de execuţie pentru activitatea de transport aeroportuar pe grupe de autovehicule

a1) Grupa I - autovehicule cu capacitatea de transport pana la 1,9 tone inclusiv, autovehicule pentru transport de persoane pana la 8 locuri

23. Sofer; treapta I 1,250 2,350
24. Sofer; treapta II 1,225 2,250
25. Sofer; treapta III 1,175 2,150
26. Sofer 0,950 1,700

a2) Grupa II - autovehicule şi tractoare rutiere cu remorca, cu capacitatea de transport de la 2 tone pana la 9,9 tone inclusiv; autovehicule pentru transport de persoane de la 9 locuri pana la 29 de locuri inclusiv

27. Sofer; treapta I 1,300 2,400
28. Sofer; treapta II 1,275 2,300
29. Sofer; treapta III 1,225 2,200
30. Sofer 1,000 1,750

a3) Grupa III - autovehicule şi tractoare rutiere cu remorca, cu capacitatea de transport de la 10 tone pana la 19,9 tone inclusiv; autovehicule pentru transport de persoane de la 30 de locuri pana la 55 de locuri inclusiv

31. Sofer; treapta I 1,350 2,450
32. Sofer; treapta II 1,325 2,350
33. Sofer; treapta III 1,275 2,250
34. Sofer 1,050 1,800

a4) Grupa IV - autovehicule şi tractoare rutiere cu remorca, cu capacitatea de transport de 20 tone şi peste; autovehicule pentru transport de persoane peste 55 de locuri

35. Sofer; treapta I 1,400 2,500
36. Sofer; treapta II 1,375 2,400
37. Sofer; treapta III 1,325 2,300
38. Sofer 1,100 1,850
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



NOTA:
*) Condiţia de studii generale este valabilã pentru persoanele încadrate în funcţie anterior prezentei hotãrâri.
a*) Funcţia de mecanic de aviatie specialist va fi ocupatã de personalul cu studii medii sau cu studii generale şi cu pregãtire prin curs de calificare, potrivit indicatoarelor tarifare de calificare în specialitatile corespunzãtoare navigaţiei aeriene, şi care are licenta de funcţionare, la zi, pentru tipurile de aeronave pe care le deserveste.
b*) Funcţiile de muncitor vor fi ocupate de absolvenţi cu diploma sau echivalent cu studii medii sau cu studii generale şi cu pregãtire prin curs de calificare, în specialitatile:
b1) electronica, electrotehnica, electromecanica, mecanicã şi în alte specialitãţi corespunzãtoare domeniului de protecţie a navigaţiei aeriene, potrivit indicatoarelor tarifare de calificare, pentru activitatea de exploatare, întreţinere, fabricaţie şi reparaţii ale mijloacelor şi instalaţiilor de protecţie a navigaţiei aeriene şi de deservire a aeronavelor la sol;
b2) prelucrare prin aschiere, lacatuserie mecanicã, vopsitorie şi în alte specialitãţi corespunzãtoare domeniului de exploatare, întreţinere, fabricaţie şi reparaţii ale mijloacelor tehnice aeroportuare, autospeciale şi instalaţii energetice, potrivit indicatoarelor tarifare de calificare;
b3) zugrav, zidar, fierar-betonist, lacatus, dulgher, tamplar, betonist şi alte meserii corespunzãtoare domeniului de întreţinere şi deservire a infrastructurii aeroportuare, potrivit indicatoarelor tarifare de calificare;
b4) masinist, mecanic auto, electrician auto, acumulatorist şi alte meserii corespunzãtoare domeniului de activitate de transport aeroportuar şi deservire tehnica aeroportuara, potrivit indicatoarelor tarifare de calificare.
E*) Soferii vor fi salarizaţi pe baza coeficienţilor de multiplicare corespunzatori grupei auto respective numai pe perioada în care deservesc autovehicule încadrate în aceeaşi grupa. La trecerea pe un autovehicul care face parte dintr-o grupa auto cãreia îi corespund coeficienţi de multiplicare superiori, încadrarea personalului respectiv se face pe baza performantelor profesionale individuale obţinute pe autovehiculul deservit anterior. Soferii care deservesc mai multe autovehicule din grupe auto diferite vor fi încadraţi la grupa din care fac parte autovehiculele pe care le deservesc mai mult de jumãtate din timpul de lucru.

ANEXA 4




COEFICIENŢII DE IERARHIZARE
pentru funcţiile de execuţie, pe trepte profesionale

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Funcţia Nivelul Coeficientul de
crt. studiilor ierarhizare
──────────────────
minim maxim
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Secretar-dactilograf, secretar; treapta I M; G 1,075 1,950
2. Secretar-dactilograf, secretar; treapta II M; G 0,975 1,775
3. Secretar-dactilograf, secretar; debutant M; G 0,970 -
4. Tehnician veterinar; treapta IA M 1,175 2,400
5. Tehnician veterinar; treapta I M 1,075 2,150
6. Tehnician veterinar; treapta II M 0,975 1,950
7. Tehnician veterinar; debutant M 0,905 -
8. Asistent medical principal M 1,100 2,156
9. Asistent medical M 0,930 1,725
10. Sora medicalã principala M 1,015 1,926
11. Sora medicalã M 0,885 1,639
12. Referent, tehnician, funcţionar; treapta IA M*) 1,300 2,400
13. Referent, tehnician; treapta I M*) 1,200 2,225
14. Referent, tehnician; treapta II M*); G 1,075 2,000
15. Referent, tehnician; treapta III M*); G 0,975 1,825
16. Referent, tehnician; debutant M*) 0,945 -
17. Administrator I M 1,375 2,475
18. Administrator II M 1,250 2,250
19. Administrator III M 1,125 2,025
20. Şef depozit I M 1,225 2,225
21. Şef depozit II M 1,125 2,025
22. Casier, magaziner; I M 1,200 2,175
23. Casier, magaziner; II M; G 1,075 1,950
24. Casier, magaziner; debutant M; G 1,070 -
25. Funcţionar, arhivar; I M 1,175 2,125
26. Funcţionar, arhivar; II M 1,075 1,950
27. Funcţionar, arhivar; III M 0,975 1,775
28. Funcţionar, arhivar; debutant M 0,970 -
29. Portar, paznic, îngrijitor, bufetier, guard,
manipulant bunuri, curier; treapta I 0,925 1,675
30. Portar, paznic, îngrijitor, bufetier, guard,
manipulant bunuri, curier; treapta II 0,850 1,550
31. Muncitor necalificat;**) 0,825 1,675
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



NOTA:
*) Absolvenţii cu diploma de bacalaureat ai învãţãmântului mediu liceal sau, dupã caz, cu diploma a învãţãmântului postliceal tehnic şi de alte specialitãţi, inclusiv de maiştri. În toate cazurile se vor respecta condiţiile de încadrare conform specificului fiecãrei funcţii.
**) Consiliul de administraţie al regiei autonome aeroportuare stabileşte şi aproba lucrãrile necalificate, pe categorii de lucrãri corespunzãtoare pentru munca foarte grea, munca grea şi munca obişnuitã, şi le diferentiaza pe niveluri ale sporului pentru condiţii grele de munca.


ANEXA 5




INDEMNIZAŢIILE
pentru funcţiile de conducere

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Limita maxima a indemnizaţiei
crt. Funcţia de conducere de conducere, în procente din
salariul de baza (%)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Director general 55
2. Director 50
3. Contabil-şef, inginer-şef 40
4. Şef serviciu, şef sector, şef centru 30
5. Şef birou, şef atelier, şef statie, şef oficiu 25
6. Şef tura*), şef formatie muncitori**) 15
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



NOTA:
*) Tura va fi constituitã din minimum 3 persoane.
**) În situaţiile în care conducerea formatiei de lucru este prevãzutã în categoria de încadrare a muncitorilor, mãrimea indemnizaţiei de conducere se va stabili potrivit indicatorului tarifar de calificare.

-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016