Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 592 din 29 septembrie 1997  privind exercitarea controlului asupra incasarii veniturilor si efectuarii cheltuielilor din bugetul asigurarilor sociale de stat si din bugetele celorlalte fonduri aprobate prin legea bugetului asigurarilor sociale de stat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 592 din 29 septembrie 1997 privind exercitarea controlului asupra incasarii veniturilor si efectuarii cheltuielilor din bugetul asigurarilor sociale de stat si din bugetele celorlalte fonduri aprobate prin legea bugetului asigurarilor sociale de stat

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 271 din 9 octombrie 1997
Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Personalul cu competente de control din aparatul propriu al Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, specializat pentru urmãrirea încasãrii veniturilor şi efectuãrii cheltuielilor din bugetul asigurãrilor sociale de stat şi din Fondul pentru plata ajutorului de şomaj, are urmãtoarele atribuţii:
a) indruma şi coordoneazã activitatea de control asupra încasãrii veniturilor şi efectuãrii cheltuielilor din bugetul asigurãrilor sociale de stat, bugetul Fondului pentru plata pensiilor şi a altor drepturi de asigurãri sociale ale agricultorilor, bugetul Fondului pentru plata ajutorului de şomaj şi bugetul Fondului pentru pensia suplimentarã, la nivelul direcţiilor generale teritoriale de munca şi protecţie socialã;
b) participa, împreunã cu personalul cu atribuţii de control din cadrul direcţiilor generale de munca şi protecţie socialã teritoriale, la verificãrile fãcute agenţilor economici cu privire la încasarea veniturilor, efectuarea cheltuielilor şi recuperarea debitelor la bugetul asigurãrilor sociale de stat şi la bugetele celorlalte fonduri aprobate prin legea bugetului asigurãrilor sociale de stat;
c) verifica respectarea normelor legale privind execuţia bugetului asigurãrilor sociale de stat şi a bugetelor celorlalte fonduri aprobate prin legea bugetului asigurãrilor sociale de stat, legalitatea şi realitatea înregistrãrilor veniturilor pentru plata drepturilor de asigurãri sociale;
d) verifica la Oficiul Central de Plata a Pensiilor şi la compartimentele teritoriale de pensii modul de utilizare a fondurilor privind plata pensiilor şi a altor ajutoare de asigurãri sociale;
e) verifica la compartimentele de pensii de stat şi la compartimentele de pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale ale agricultorilor modul de stabilire şi de plata a pensiilor, precum şi a altor drepturi de asigurãri sociale;
f) verifica la compartimentul de constituire şi utilizare fond şomaj:
- încadrarea cheltuielilor în nivelul stabilit pe capitole şi subcapitole ale clasificatiei bugetare, conform repartizãrii pe trimestre a veniturilor şi a cheltuielilor, aprobatã de Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale;
- modul de utilizare a fondurilor alocate prin bugetul de venituri şi cheltuieli anual pentru cheltuieli de capital;
g) verifica modul de efectuare a cheltuielilor privind realizarea mãsurilor active pentru combaterea somajului;
h) controleazã modul de respectare a prevederilor legale privind stabilirea, plata, menţinerea, suspendarea sau sistarea ajutorului de şomaj, a alocaţiei de sprijin şi a ajutorului de integrare profesionalã;
i) verifica legalitatea şi realitatea condiţiilor de acordare a creditelor cu dobanda avantajoasã agenţilor economici solicitatori şi modul de utilizare a creditelor acordate pentru înfiinţarea sau dezvoltarea întreprinderilor mici şi mijlocii sau a unitãţilor cooperatiste;
j) verifica legalitatea plãţilor compensatorii acordate ca urmare a aplicãrii programelor de restructurare, privatizare, lichidare;
k) controleazã modul de efectuare a cheltuielilor pentru cursurile de calificare, recalificare şi perfecţionare a şomerilor;
l) verifica la camerele de munca şi la compartimentele de pensii şi alte drepturi ale agricultorilor:
- modul în care îşi achitã contribuţiile de asigurãri sociale persoanele asigurate pe baza de contract de asigurare socialã şi asiguraţii agricultori;
- legalitatea modului de calcul şi de plata a indemnizaţiilor de asigurãri sociale acordate acestor persoane;
m) controleazã la Oficiul Muncii modul în care misiunile diplomatice, oficiile consulare strãine cu sediul în România, reprezentantele din România ale unor firme strãine achitã obligaţiile de plata cãtre bugetul asigurãrilor sociale de stat, pentru cetãţenii romani cu care au încheiat contracte individuale de munca;
n) verifica valorificarea biletelor de tratament şi odihna pentru pensionari şi pentru salariaţii din unitãţile bugetare, precum şi ţinerea evidentelor fizice, valorice şi operative ale acestora;
o) verifica modul de acordare a biletelor de tratament şi odihna pentru pensionari şi pentru salariaţii bugetari, calculul şi încasarea contribuţiei datorate, potrivit legii;
p) verifica modul de organizare şi de exercitare a controlului financiar preventiv asupra încasãrilor şi plãţilor din bugetul asigurãrilor sociale de stat şi din bugetele celorlalte fonduri aprobate prin legea bugetului asigurãrilor sociale de stat.
ART. 2
Personalul corpului de control fond şomaj şi asigurãri sociale, constituit la nivelul direcţiilor generale de munca şi protecţie socialã teritoriale, are urmãtoarele atribuţii:
a) controleazã modul în care persoanele fizice şi juridice care folosesc personal salariat constituie şi achitã contribuţia de asigurãri sociale şi contribuţia de 5% la Fondul pentru plata ajutorului de şomaj, precum şi modul în care reţin de la salariaţi şi vireazã contribuţia de 3% pentru pensia suplimentarã şi contribuţia de 1% la Fondul pentru plata ajutorului de şomaj;
b) verifica modul în care agenţii economici cu personalitate juridicã care produc, industrializeaza şi comercializeazã produse agricole şi alimentare constituie şi vireazã, potrivit legii, contribuţiile datorate Fondului de pensii şi asigurãri sociale ale agricultorilor;
c) verifica dacã sunt respectate termenele de plata a obligaţiilor cãtre bugetul asigurãrilor sociale de stat şi cãtre bugetele celorlalte fonduri aprobate prin legea bugetului asigurãrilor sociale de stat şi calculeazã majorãri şi penalitãţi, potrivit legii;
d) verifica, cu ocazia controlului, depunerea lunarã de cãtre contribuabili, în termenul legal, a declaraţiei privind obligaţiile de plata cãtre bugetul asigurãrilor sociale de stat, precum şi corectitudinea datelor înscrise în aceasta;
e) controleazã respectarea temeiului legal pentru încadrarea personalului salariat pe grupe de munca;
f) verifica evidentierea corecta în contabilitatea agenţilor economici a constituirii obligaţiilor cãtre bugetul asigurãrilor sociale de stat şi bugetele celorlalte fonduri aprobate prin legea bugetului asigurãrilor sociale de stat şi a calculului majorãrilor sau penalitatilor pentru neplata în termenele legale a acestor obligaţii;
g) controleazã dacã agenţii economici, inclusiv cei care beneficiazã de credite din Fondul pentru plata ajutorului de şomaj, au respectat termenul de comunicare a locurilor de munca vacante şi au angajat personal din rândul şomerilor;
h) verifica modul în care sunt respectate prevederile legale în vigoare de cãtre agenţii economici care încadreazã absolvenţi ai instituţiilor de învãţãmânt şi care beneficiazã de sume compensatorii alocate din Fondul pentru plata ajutorului de şomaj;
i) verifica agenţii economici în ceea ce priveşte legalitatea şi realitatea cheltuielilor efectuate din Fondul pentru plata ajutorului de şomaj pentru plata indemnizaţiilor personalului care lucreazã în sectorul producţiei de apãrare, care şi-a întrerupt temporar activitatea din lipsa de comenzi sau de materii prime;
j) verifica agenţii economici în ceea ce priveşte legalitatea, realitatea, şi necesitatea cheltuielilor efectuate pentru plata ajutorului de şomaj, conform protocoalelor încheiate cu Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului, Ministerul Transporturilor, Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei;
k) cu sprijinul instituţiilor de învãţãmânt, verifica situaţia acordãrii ajutorului de şomaj sau a ajutorului de integrare profesionalã absolvenţilor învãţãmântului liceal, luând mãsuri ca acordarea acestor drepturi sa fie sistata în cazul în care aceştia urmeazã o forma superioarã de învãţãmânt;
l) verifica legalitatea calculului şi a plãţii, de cãtre persoanele fizice şi juridice care folosesc personal salariat, a drepturilor de asigurãri sociale sau de protecţie socialã, care, potrivit legii, se achitã direct din contribuţia de asigurãri sociale, respectiv din sume puse la dispoziţie din Fondul pentru plata ajutorului de şomaj;
m) urmãresc recuperarea, în timpul controlului sau în perioada imediat urmãtoare, a debitelor identificate;
n) constata contravenţii şi aplica amenzi.
ART. 3
La solicitarea personalului cu atribuţii de control, prevãzut la art. 1 şi 2 din prezenta hotãrâre, persoanele fizice sau, dupã caz, conducerea şi salariaţii persoanelor juridice, supuse controlului, au obligaţia:
a) sa permitã accesul organului de control în sediul persoanei juridice;
b) sa punã la dispoziţie registrele, actele şi orice alte documente necesare controlului;
c) sa dea informaţii şi explicaţii verbale şi în scris, dupã caz, în legatura cu problemele care formeazã obiectul controlului;
d) sa asigure sprijinul şi condiţiile necesare bunei desfasurari a controlului;
e) sa semneze, cu sau fãrã obiecţiuni, actele încheiate în urma controlului.
ART. 4
(1) Numãrul maxim de posturi aprobat pentru personalul cu atribuţii de control specializat pentru urmãrirea încasãrii veniturilor şi efectuãrii cheltuielilor din bugetul asigurãrilor sociale de stat şi din bugetele celorlalte fonduri aprobate prin legea bugetului asigurãrilor sociale de stat este de 430, din care: în aparatul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale 30 de posturi şi pentru direcţiile generale de munca şi protecţie socialã teritoriale, 400 de posturi.
(2) Din cele 30 de posturi din aparatul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, 15 posturi se finanţeazã din bugetul asigurãrilor sociale de stat şi 15 posturi se finanţeazã din Fondul pentru plata ajutorului de şomaj.
Din cele 400 de posturi pentru direcţiile generale de munca şi protecţie socialã teritoriale, 200 de posturi se finanţeazã din bugetul asigurãrilor sociale de stat şi 200 de posturi se finanţeazã din Fondul pentru plata ajutorului de şomaj.
(3) Repartizarea celor 400 de posturi se face prin ordin al ministrului muncii şi protecţiei sociale.
(4) Personalul de control cu atribuţii în aplicarea mãsurilor privind urmãrirea încasãrii veniturilor şi efectuãrii cheltuielilor din bugetul asigurãrilor sociale de stat şi din bugetele celorlalte fonduri aprobate prin legea bugetului asigurãrilor sociale de stat îndeplineşte o funcţie ce implica exerciţiul autoritãţii de stat, primind o legitimatie specialã.
ART. 5
Fondurile necesare pentru plata personalului şi pentru desfãşurarea activitãţii de control se suporta din bugetul asigurãrilor sociale de stat şi din bugetul Fondului pentru plata ajutorului de şomaj, în limitele aprobate prin legea bugetului asigurãrilor sociale de stat.
ART. 6
(1) Constituie contravenţie şi se sancţioneazã cu amenda de la 300.000 lei la 800.000 lei nerespectarea dispoziţiilor art. 3 lit. a), c), d) şi e) din prezenta hotãrâre.
(2) Constituie contravenţie şi se sancţioneazã cu amenda de la 500.000 lei la 1.000.000 lei nerespectarea prevederilor art. 1 alin. 1, <>art. 3 alin. 1, 2, 3 şi 4 din Decretul nr. 389/1972 , modificat şi completat prin <>Legea nr. 49/1992 , precum şi ale <>art. 64 alin. (2) din Legea nr. 3/1977 , modificat şi completat prin <>Legea nr. 49/1992 .
(3) Nerespectarea dispoziţiilor art. 3 lit. b) din prezenta hotãrâre se sancţioneazã conform prevederilor <>Legii nr. 87/1994 , iar nerespectarea dispoziţiilor art. 17 alin. (2) şi (3), ale art. 22 lit. a), b), c) şi ale <>art. 33 din Legea nr. 1/1991 , republicatã, se sancţioneazã potrivit prevederilor acestei legi.
(4) Personalul cu atribuţii de control constata contravenţii şi aplica sancţiuni şi pentru faptele prevãzute de <>Legea contabilitãţii nr. 82/1991 şi de <>Hotãrârea Guvernului nr. 720/1991 privind aprobarea Normelor de organizare şi exercitare a controlului financiar, sãvârşite în legatura cu constituirea şi utilizarea fondurilor bugetului asigurãrilor sociale de stat şi a bugetelor celorlalte fonduri aprobate prin legea bugetului asigurãrilor sociale de stat.
(5) Prevederile prezentului articol se completeazã cu dispoziţiile <>Legii nr. 32/1968 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor şi ale <>Legii nr. 87/1994 pentru combaterea evaziunii fiscale.
ART. 7
(1) Anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 448/1994 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, republicatã, modificatã şi completatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 59/1997 , se modifica şi se înlocuieşte cu anexa la prezenta hotãrâre.
(2) <>Hotãrârea Guvernului nr. 448/1994 , cu modificãrile ulterioare, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 8
<>Hotãrârea Guvernului nr. 195/1991 cu privire la organizarea activitãţii de control al modului de stabilire şi de plata a ajutorului de şomaj, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 71 din 3 aprilie 1991, <>Hotãrârea Guvernului nr. 539/1992 cu privire la organizarea controlului în domeniul asigurãrilor sociale de stat şi unele mãsuri pentru încasarea veniturilor bugetului asigurãrilor sociale de stat, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 239 din 25 septembrie 1992, precum şi orice alte dispoziţii contrare se abroga.

PRIM-MINISTRU
VICTOR CIORBEA

Contrasemneazã:
---------------
Ministru de stat,
ministrul finanţelor,
Mircea Ciumara

Ministrul muncii şi
protecţiei sociale,
Alexandru Athanasiu

ANEXA 1

UNITĂŢILE
care funcţioneazã în subordinea sau în coordonarea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale

I. Unitãţi finanţate de la bugetul de stat (4.512 posturi)

1. Direcţiile generale de munca şi protecţie socialã judeţene şi a municipiului Bucureşti - servicii publice descentralizate.
2. Inspectoratele de stat teritoriale pentru protecţia muncii.
3. Unitãţile de asistenta socialã.
4. Institutul Naţional de Expertiza Medicalã şi Recuperare a Capacitãţii de Munca.
5. Oficiul Muncii.
6. Centrul-Pilot de Asistenta şi Protecţie a Victimelor Violenţei în Familie.

NOTA:
Repartizarea numãrului de posturi pe unitãţile menţionate mai sus se face prin ordin al ministrului muncii şi protecţiei sociale. La numãrul de posturi cu finanţare de la bugetul de stat, repartizat pentru direcţiile generale de munca şi protecţie socialã judeţene şi a municipiului Bucureşti, se adauga 2.150 posturi, cu finanţare din Fondul pentru plata ajutorului de şomaj, şi 1.500 posturi finanţate din sumele încasate din comisionul de 1% pentru activitãţile prevãzute la art. 5, 6 şi 12 din Legea nr. 83/1995.

II. Unitãţi şi activitãţi finanţate din bugetul asigurãrilor sociale de stat şi din Fondul pentru plata ajutorului de şomaj

1. Oficiul Central de Plata a Pensiilor (215 posturi).
2. Corp Control Asigurãri Sociale (215 posturi, din care 15 posturi în aparatul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale şi 200 de posturi în aparatul direcţiilor generale de munca şi protecţie socialã teritoriale).
3. Corp Control Fond Şomaj (215 posturi, din care 15 posturi în aparatul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale şi 200 posturi în aparatul direcţiilor generale de munca şi protecţie socialã teritoriale).

III. Unitãţi finanţate din venituri extrabugetare

1. Institutul de Cercetãri Ştiinţifice pentru Protecţia Muncii.
2. Revista pentru protecţia muncii "Obiectiv".

IV. Unitate în coordonare

- Institutul Naţional de Cercetare Ştiinţificã în domeniul Muncii şi Protecţiei Sociale.
--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016