Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 591 din 29 septembrie 1997  pentru aprobarea Metodologiei cu privire la acordarea de stimulente, potrivit   Legii bugetului de stat pe anul 1997 nr. 72/1997 , personalului din aparatul propriu al Ministerului Finantelor si din unitatile subordonate acestuia    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 591 din 29 septembrie 1997 pentru aprobarea Metodologiei cu privire la acordarea de stimulente, potrivit Legii bugetului de stat pe anul 1997 nr. 72/1997 , personalului din aparatul propriu al Ministerului Finantelor si din unitatile subordonate acestuia

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 268 din 7 octombrie 1997
În temeiul <>art. 56 din Legea bugetului de stat pe anul 1997 nr. 72/1997 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 76 din 29 aprilie 1997,

Guvernul României hotãrãşte:

ARTICOL UNIC
Se aproba Metodologia cu privire la acordarea de stimulente, potrivit <>Legii bugetului de stat pe anul 1997 nr. 72/1997 , personalului din aparatul propriu al Ministerului Finanţelor şi din unitãţile subordonate acestuia, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
VICTOR CIORBEA

Contrasemneazã:
---------------
Ministru de stat,
ministrul finanţelor,
Mircea Ciumara

p. Ministrul muncii
şi protecţiei sociale,
Norica Nicolai,
secretar de stat

ANEXA 1

METODOLOGIA
cu privire la acordarea de stimulente, potrivit <>Legii bugetului de stat pe anul 1997 nr. 72/1997 , personalului din aparatul propriu al Ministerului Finanţelor şi din unitãţile subordonate acestuia

ART. 1
Fondul pentru acordarea de stimulente constituit distinct, conform prevederilor <>art. 56 alin. (1) din Legea bugetului de stat pe anul 1997 nr. 72/1997 , prin reţinerea unei cote de 3% din veniturile suplimentare încasate ca urmare a controalelor efectuate peste nivelul veniturilor declarate şi al obligaţiilor asumate de plãtitori fata de bugetul de stat şi de bugetele fondurilor speciale, cuprinde:
a) sumele încasate din cele identificate suplimentar în cursul execuţiei peste obligaţiile de plata declarate sau înregistrate de contribuabili în contabilitatea proprie, ca datorate bugetului de stat şi bugetelor fondurilor speciale drept diferenţe de impozite, taxe, contribuţii şi alte venituri bugetare;
b) sumele încasate de la bugetul de stat de cãtre agenţii economici, constatate ca necuvenite sau utilizate nelegal, cu ocazia controalelor ulterioare, precum şi majorãrile de întârziere aferente acestora;
c) sumele încasate reprezentând penalitãţi de 20%, aplicate asupra sumelor reţinute şi nevarsate de cãtre plãtitorii de salarii ai obligaţiilor bugetare calculate şi reţinute prin stopaj la sursa, din drepturile salariale respective, altele decât cele incluse în fondurile pentru acordarea stimulentelor aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 154/1997 ;
d) sumele încasate în contul impozitelor şi taxelor necalculate sau neretinute în cazul obligaţiilor bugetare care, potrivit dispoziţiilor legale, se reţin prin stopaj la sursa;
e) sumele încasate din veniturile preluate la bugetul de stat sub forma unui impozit, conform prevederilor <>art. 6 alin. 2 din Legea nr. 12/1990 privind protejarea populaţiei impotriva unor activitãţi comerciale ilicite, republicatã, precum şi sumele vãrsate la bugetul de stat ca fiind încasate necuvenit, conform prevederilor <>art. 4 alin. 2 din Hotãrârea Guvernului nr. 555/1994 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor la normele legale din domeniul preţurilor şi tarifelor.
ART. 2
(1) Fondul pentru acordarea de stimulente constituit distinct, conform prevederilor <>art. 56 alin. (1) din Legea bugetului de stat pe anul 1997 nr. 72/1997 , prin reţinerea unei cote de 3% din veniturile încasate la bugetul de stat şi la bugetele fondurilor speciale, prin aplicarea modalitãţilor de executare silitã prevãzute de <>Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 , cuprinde impozite, taxe, contribuţii sau diferenţe de impozite, amenzi, sume reprezentând dublarea impozitelor, penalitãţi, majorãri de întârziere, despãgubiri, precum şi orice alte sume ce se fac venit la bugetul de stat şi la bugetele fondurilor speciale, de la:
- debitor;
- unitatea bancarã unde debitorul îşi pãstreazã disponibilitãţile bãneşti;
- orice terţ, persoana fizica sau juridicã, care deţine veniturile debitorului;
- orice terţ, persoana fizica sau juridicã, ca urmare a valorificãrii bunurilor mobile şi/sau imobile ale debitorului;
- orice terţ, persoana fizica sau juridicã, care îşi asuma obligaţia, potrivit legii, printr-un angajament de plata sau printr-un act de garanţie încheiat în forma autenticã, sa achite în numele debitorului sau, sau alãturi de acesta, debitul pentru care s-a început executarea silitã.
(2) Se considera sume încasate prin executare silitã acele sume asupra cãrora a fost începutã procedura de executare silitã prin comunicarea somaţiei în condiţiile legii, însoţitã de copia de pe titlul executoriu.
ART. 3
Prevederile cap. I pct. 3 din Normele metodologice privind constituirea şi utilizarea fondurilor destinate stimulãrii personalului din aparatul propriu al Ministerului Finanţelor şi din unitãţile subordonate acestuia, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 154/1997 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 79 din 30 aprilie 1997, sunt aplicabile şi asupra fondurilor de stimulare a personalului, constituite conform <>art. 56 din Legea bugetului de stat pe anul 1997 nr. 72/1997 .
ART. 4
(1) Principalele criterii de repartizare pe salariaţi a stimulentelor sunt:
- contribuţia efectivã în activitatea de identificare a debitorilor, de urmãrire şi de încasare prin executare silitã a debitelor restante şi de atragere de venituri la bugetul de stat;
- contribuţia personalã la introducerea şi aplicarea corecta a procedurii de executare silitã;
- contribuţia personalã la identificarea debitorului şi a modalitãţilor optime de încasare prin executare silitã a debitului;
- frecventa, valoarea şi dificultatea încasãrii debitelor prin executare silitã;
- îndeplinirea corecta şi la timp a activitãţii programate, calitatea serviciilor prestate, gradul de lichidare a debitelor primite spre încasare prin executare silitã, conducerea corecta şi la zi a evidentelor;
- gradul de periculozitate şi de dificultate a acţiunilor de stabilire, de urmãrire sau de executare silitã la care participa salariaţii respectivi;
- competenta profesionalã doveditã şi disponibilitatea la sarcini în îndeplinirea atribuţiilor;
- contribuţia la buna organizare şi funcţionare a activitãţii proprii, la aplicarea mecanismelor de stabilire şi de urmãrire a încasãrii veniturilor datorate statului;
- respectarea ordinii şi disciplinei muncii.
(2) Cuantumul lunar al stimulentelor individuale poate fi de:
a) cel mult trei salarii de baza pentru personalul de specialitate din aparatul propriu al Ministerului Finanţelor şi din unitãţile sale subordonate, inclusiv pentru cel care ocupa funcţii de conducere şi pentru cel care ocupa funcţii de demnitari;
b) cel mult un salariu de baza pentru celãlalt personal al ministerului şi al unitãţilor subordonate acestuia, care contribuţie la buna desfãşurare a activitãţii unitãţii din care face parte;
c) pentru contribuţii excepţionale la încasarea veniturilor suplimentare la bugetul de stat şi la bugetele fondurilor speciale şi a celor încasate prin aplicarea modalitãţilor de executare silitã, conducerea ministerului poate aproba stimulente peste nivelul prevãzut la lit. a), în cuantum de cel mult un salariu.
(3) Aceeaşi persoana din aparatul propriu al Ministerului Finanţelor sau din unitãţile subordonate acestuia nu poate beneficia, într-o luna, de stimulente conform reglementãrilor legale în vigoare, în cuantum mai mare decât echivalentul a trei salarii, cu excepţia prevederilor alin. (2) lit. c).
ART. 5
Repartizarea fondurilor de stimulente, precum şi persoanele competente sa propunã şi sa aprobe aceste stimulente sunt cele prevãzute în cap. II pct. 3 şi 4 din normele metodologice aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 154/1997 .
ART. 6
Acordarea de stimulente personalului din aparatul propriu al Ministerului Finanţelor şi din unitãţile subordonate acestuia, conform prezentei metodologii, se face lunar, începând cu luna în care intra în vigoare prezenta hotãrâre, din fondurile pentru acordarea de stimulente constituite conform dispoziţiilor <>art. 56 alin. (1) din Legea bugetului de stat pe anul 1997 nr. 72/1997 .
ART. 7
(1) Sumele reprezentând stimulentele acordate sunt supuse impozitãrii, potrivit legii.
(2) Sumele reprezentând stimulentele acordate nu fac parte din salariul de baza, nu se suporta din fondul de salarii, iar asupra lor nu se calculeazã C.A.S., contribuţia pentru Fondul pentru plata ajutorului de şomaj şi contribuţia pentru pensie suplimentarã.
ART. 8
Fondurile pentru acordarea de stimulente, constituite în conformitate cu prevederile <>art. 56 alin. (1) din Legea bugetului de stat pe anul 1997 nr. 72/1997 , rãmase neutilizate, conform prezentei metodologii, la 31 decembrie 1997, dupã acordarea stimulentelor pe ultima luna a anului 1997, se vireazã la bugetul de stat în anul 1998.
ART. 9
Ministrul finanţelor poate aproba redistribuirea unor fonduri pentru acordarea de stimulente între unitãţile subordonate, precum şi între minister şi acestea.
ART. 10
Plata stimulentelor aprobate se face, de regula, în cursul fiecãrei luni, pentru luna expiratã, sau în lunile urmãtoare.
ART. 11
Sumele incluse în fondul pentru acordarea de stimulente în mod necuvenit, prin nerespectarea prevederilor legale, vor fi deduse din fondul pentru acordarea de stimulente constituit în perioadele urmãtoare şi vor fi virate la bugetul de stat.
ART. 12
Evidentierea în contabilitate a fondurilor pentru acordarea de stimulente se efectueazã potrivit normelor contabile emise de Ministerul Finanţelor.
ART. 13
Personalul însãrcinat cu exercitarea controlului financiar preventiv din cadrul fiecãrei unitãţi aparţinând Ministerului Finanţelor are obligaţia de a verifica corecta constituire şi utilizare a fondurilor pentru acordarea de stimulente şi de a nu permite constituirea şi, dupã caz, plata sumelor care nu se încadreazã în prevederile prezentei metodologii, informand despre aceasta conducerea ierarhic superioarã.

--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016