Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 590 din 14 septembrie 1998  pentru aprobarea Amendamentului nr. 1, semnat la Bucuresti la 11 septembrie 1997, la Acordul de finantare nerambursabila dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Statelor Unite ale Americii privind studiul de fezabilitate pentru facilitarea transportului combinat in Portul Constanta, semnat la Bucuresti la 17 septembrie 1996    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 590 din 14 septembrie 1998 pentru aprobarea Amendamentului nr. 1, semnat la Bucuresti la 11 septembrie 1997, la Acordul de finantare nerambursabila dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Statelor Unite ale Americii privind studiul de fezabilitate pentru facilitarea transportului combinat in Portul Constanta, semnat la Bucuresti la 17 septembrie 1996

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 384 din 9 octombrie 1998

Guvernul României hotãrãşte:


ARTICOL UNIC
Se aproba Amendamentul nr. 1, semnat la Bucureşti la 11 septembrie 1997, la Acordul de finanţare nerambursabila dintre Guvernul României şi Guvernul Statelor Unite ale Americii privind studiul de fezabilitate pentru facilitarea transportului combinat în Portul Constanta, semnat la Bucureşti la 17 septembrie 1996.


PRIM-MINISTRU
RADU VASILE


Contrasemneazã:


─────────────
Ministrul transporturilor,
Traian Basescu

Ministrul finanţelor,
Daniel Daianu

Ministrul afacerilor externe,
Andrei Plesu



AMENDAMENTUL Nr. 1*)
la Acordul de finanţare nerambursabila, dintre Ministerul Transporturilor
şi Agenţia Statelor Unite ale Americii pentru Comerţ şi Dezvoltare (Proiect TDA nr. 96-760A)


Acordul de finanţare nerambursabila**) din data de 17 septembrie 1996, încheiat între Guvernul României, reprezentat de Ministerul Transporturilor (Beneficiarul) şi Guvernul Statelor Unite ale Americii, reprezentat de Agenţia Statelor Unite pentru Comerţ şi Dezvoltare (TDA), privind acordarea de fonduri în valoare de 450.000 dolari S.U.A. pentru finanţarea unui studiu de fezabilitate pentru realizarea transportului intermodal în Constanta (studiul) se modifica prin prezentul amendament, dupã cum urmeazã:

I. Termeni de referinta
Termenii de referinta din anexa nr. I la Acordul de finanţare nerambursabila se elimina şi se înlocuiesc cu noii termeni de referinta, care cuprind mici modificãri cerute de Beneficiar, conform anexei nr. I la prezentul amendament. Scopul Acordului de finanţare nerambursabila, de a sprijini cãile ferate romane, S.N.C.F.R., în dezvoltarea zonei Portului Constanta şi în realizarea unei societãţi mixte cu un operator intermodal din S.U.A., rãmâne neschimbat. Suma totalã a fondurilor TDA disponibile pentru acoperirea costurilor studiului rãmâne de 450.000 dolari S.U.A.
II. Data finalizarii studiului
Data finalizarii studiului, stabilitã la pct. 21 al Acordului de finanţare nerambursabila şi în clauza contractualã obligatorie L a TDA din anexa nr. II la acesta, se modifica: în loc de 31 decembrie 1997, aceasta va fi 31 decembrie 1998.
În toate celelalte privinte şi în mãsura în care nu sunt modificate prin prezentul amendament, prevederile Acordului de finanţare nerambursabila rãmân aplicabile şi în vigoare.
Drept pentru care, Ministerul Transporturilor şi Agenţia Statelor Unite ale Americii pentru Comerţ şi Dezvoltare (TDA), fiecare actionand prin reprezentantul sau autorizat, au determinat semnarea prezentului acord în limba engleza, în numele lor şi la data şi în anul indicate mai jos.



Pentru Guvernul României,
Traian Basescu,
ministrul transporturilor

Pentru Guvernul
Statelor Unite ale Americii,
Joseph Grandmaison,
director general al TDA

─────────────────────
*) Traducere.
**) Acordul de finanţare nerambursabila a fost aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 253/1997 şi a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 113 din 6 iunie 1997.


ANEXA 1


TERMENI DE REFERINTA

Suplimentar fata de importurile şi exporturile României, scopul studiului de fezabilitate trebuie sa includã o zona geograficã larga, ca un hinterland potenţial pentru serviciile de tranzit ale acestei porţi româneşti. O atentie specialã trebuie acordatã comerţului exterior al ţãrilor din Asia Centrala şi Caucaz, care utilizeazã operaţiuni RO-RO la Samsun în Turcia, la Poti în Georgia şi în alte porturi la Marea Neagra, Marea Egee şi Marea Mediterana. Se va avea în vedere şi un potenţial trafic de mãrfuri, în special containerizat, care sa transporte dinspre China spre Rotterdam, cu utilizarea coridorului feroviar 4 (Constanta - Curtici) şi având în vedere şi existenta coridorului nr. 7 pe Fluviul Dunarea, prin poarta de tranzit. Va trebui studiata posibilitatea aducerii liniei duble electrificate de cale feratã Bucureşti - Constanta la parametrii de viteza de 200 km/h pentru cãlãtori şi de 140 km/h pentru marfa, dat fiind ca acest sector de linie care încheie coridorul 4 este foarte solicitat în privinta asigurãrii transportului unor cantitãţi sporite de mãrfuri de diverse tipuri din/în Bucureşti în/din Portul Constanta. De asemenea, pentru vasele RO-RO şi feriboturi (Eforie şi Mangalia) trebuie sa se ţinã seama şi de echipamentele pentru transpunerea vagoanelor pe calea feratã larga rusa, respectiv calea feratã standard europeanã.
Toate operaţiunile de transport intermodal identificate anterior trebuie introduse în studiu. Facilitãţile terminalului, care urmeazã a fi luate în considerare în Portul Constanta pentru studiul de fezabilitate, includ: terminalul feribot cunoscut şi ca terminal RO-RO, imprejmuirea cu gard a zonei libere şi alte spaţii disponibile S.N.C.F.R. pentru operaţiuni intermodale.

Teme propuse
Studiul de fezabilitate trebuie sa includã cel puţin urmãtoarele teme:

1. Sa asigure o analiza a activitãţilor din trecut şi din prezent
Consultantul va colecta date asupra deplasarilor de mãrfuri în containere, în trecut şi în prezent, pe tipuri de mãrfuri şi operaţiuni (import, export, tranzit). Modelele de analiza, origine-destinaţie, şi modurile de transport vor fi identificate şi descrise pentru a realiza un inventar de fond al deplasarilor de mãrfuri, în trecut şi în prezent, prin Portul Constanta. În principal, studiul traficului în Portul Constanta va servi pentru analiza transportului intermodal desfãşurat de S.N.C.F.R. în Portul Constanta. Transporturile vor fi caracterizate în funcţie de serviciile feribot pentru transport vagoane şi camioane de-a lungul Marii Negre, Marii Egee şi Marii Mediterane, care realizeazã legatura la reţelele de cale feratã şi autostrada din port, precum şi încãrcarea/descãrcarea mãrfurilor generale şi containerizate, destinate transportului feroviar şi feribot din/spre Portul Constanta. În acest sens, o atentie specialã va fi acordatã porturilor de la Marea Neagra. Acestea vor fi trecute în revista, fiecare în parte, şi analizate din punct de vedere al serviciilor feribot menţionate mai sus.

2. Sa pregãteascã un inventar detaliat al facilitãţilor existente
Consultantul va realiza o evaluare inginereasca şi tehnica a dotãrilor existente în sau lângã terminalul RO-RO şi feribot. Aceasta evaluare va tine seama de condiţiile curente la docurile existente, de echipamentul de manevrare a mãrfii, de legãturile feroviare/rutiere şi de alte facilitãţi. Va fi pregatita o descriere detaliatã a dotãrilor existente, care sa prezinte legãturile feroviare şi rutiere în terminalul RO-RO şi feribot. Consultantul va realiza o analiza topografica a zonei şi va pregati harti, planuri şi descrieri ale tuturor facilitãţilor, clãdirilor, tipurilor de pavaj, utilitãţilor, impedimentelor şi ale infrastructurii adiacente.

3. Sa pregãteascã previziuni de trafic
Consultantul va pregati previziuni de trafic pentru operaţiunile intermodale RO-RO, feribot şi mãrfuri containerizate, pe baza analizelor activitãţii economice din zona de influenta (hinterland) şi a sistemului de transport prezent şi viitor, care deserveste portul. Consultantul va tine seama de rolul care este de asteptat sa fie jucat de port ca poarta de tranzit pentru comerţul ţãrilor terţe. Pentru fiecare tip de marfa şi operaţiune intermodala, cum ar fi transportul vagoanelor pe feribot, transportul camioanelor pe RO-RO şi al mãrfurilor containerizate (TTOFC şi piggy-back), vor fi pregãtite previziunile de trafic pe care consultantul le va determina ca fiind necesare.
Previziunile vor acoperi o perioada de 20 de ani.

4. Sa determine componentele specifice noilor facilitãţi intermodale
Consultantul va evalua productivitatea şi condiţiile dotãrilor existente, în lumina previziunilor fluxurilor de mãrfuri, şi va recomanda îmbunãtãţirile ce trebuie aduse dotãrilor existente, care sa asigure transportul de vagoane, autovehicule TIR şi transcontainere cu feriboturile. Consultantul va evalua noile facilitãţi şi echipamentele de manipulare care urmeazã sa fie construite în apropierea zonelor RO-RO/feribot. Consultantul va recomanda toate mãsurile care trebuie luate de cãtre S.N.C.F.R. pentru a asigura implementarea celor mai eficiente metode de manevrare şi mijloace de transport containerizat al mãrfurilor în terminalul S.N.C.F.R. ce urmeazã a fi construit, împreunã cu tipurile specifice de echipamente pentru manipularea mãrfurilor şi a mijloacelor de transport şi cu dotãrile de la mal necesare sprijinirii viitoarelor deplasãri de mãrfuri containerizate. Se va avea în vedere oportunitatea construirii unor terminale de transcontainere şi RO-LA ale S.N.C.F.R. în Portul Constanta. Pentru determinarea configuraţiei facilitãţilor viitoare, necesare deservirii deplasarilor previzionate ale mãrfurilor, consultantul va tine seama de serviciile RO-RO şi feribot de-a lungul Marii Negre, Marii Egee şi Marii Mediterane, precum şi de facilitãţile de încãrcare/descãrcare din terminalul intermodal şi de amplasamentele din teritoriu pentru serviciile TTOFC (transport trailer pe vagon-platforma). Se vor avea în vedere amenajãrile necesare pentru intrarea mijloacelor de transport şi a mãrfurilor în ţara (porţi de spalare, bazine de dezinfectare).

5. Sa determine cerinţele privind sistemele de comunicaţie şi mijloacele de navigaţie feribot
Consultantul va pregati un plan cu specificaţiile generale pentru un sistem de comunicaţii intern şi extern eficient, inclusiv pentru sistemele feribot. Consultantul va analiza necesarul de îmbunãtãţiri pentru mijloacele de navigaţie ale feribotului.

6. Sa pregãteascã un Master Plan
Pe baza determinãrii noilor dotãri necesare, astfel cum au fost identificate în tema 4 de mai sus, consultantul va pregati un Master Plan, care va reprezenta un ghid pentru companie (societate) în planurile sale, pentru eficientizarea întregii activitãţi din port şi pentru îmbunãtãţirile viitoare. Planul va indica ce îmbunãtãţiri şi ce mãsuri administrative vor trebui aplicate imediat şi va prezenta o planificare a realizãrii în timp a imbunatatirilor viitoare.

7. Sa asigure previziuni economice şi financiare
Consultantul va asigura estimari detaliate ale costurilor pentru fiecare componenta identificata în proiect, precum şi pentru reabilitarea facilitãţilor existente. O analiza economicã cost/beneficiu va fi realizatã pe baza costurilor proiectate şi a veniturilor anticipate a fi obţinute. Va fi pregãtit un bilanţ financiar pro forma, care sa arate fluxul de numerar anticipat, bilanţul contabil şi contul de venituri şi cheltuieli, care sa acopere un orizont planificat de 20 (douãzeci) de ani. Fezabilitatea financiarã a proiectului va fi evaluatã în termenii amortizarii investiţiei, ai ratei interne a rentabilitatii, ai perioadei de rambursare şi ai altor criterii de performanta financiarã. Consultantul va recomanda alternative de finanţare pentru proiect, inclusiv raportul dintre datorie şi capital, dobanda anuala şi programul de plata a împrumutului, precum şi alţi factori, cu scopul de a ajuta instituţiile finanţatoare în evaluarea pe care o vor face asupra fezabilitatii financiare a proiectului. În scopul realizãrii obiectivelor proiectului şi a profitabilitatii acestuia va fi descrisã o strategie de marketing, inclusiv organizarea marketingului.
Se va avea în vedere şi posibilitatea utilizãrii feriboturilor în sistem (RO-RO, RO-LA şi vagoane), în interiorul şi în afarã bazinului Marii Negre.

8. Sa realizeze o evaluare a impactului asupra mediului
Consultantul va evalua impactul negativ previzibil asupra mediului, pe perioada construirii şi a stadiilor de operare a noilor facilitãţi de transport intermodal. Va fi evaluatã şi inclusã ca un component al proiectului necesitatea eliminãrii
pierderilor de apa din canalizare şi din statia de tratare, în cazul în care va fi justificatã. Va fi evaluat orice impact negativ asupra mediului, în ceea ce priveşte aruncarea deşeurilor solide, şi, în cazul în care va fi necesar, vor fi prezentate în detaliu, împreunã cu costurile aferente, mãsurile de reducere a acestor efecte.

9. Sa determine cerinţele pe care trebuie sa le îndeplineascã personalul Consultantul va realiza o evaluare a capacitãţii, calificãrii şi experienţei personalului de execuţie şi administrativ din cadrul S.N.C.F.R. (personal specific şi personal navigant pe feribot). Un program de instruire corespunzãtor sau cerinţe noi la nivelul personalului vor fi schitate şi prezentate S.N.C.F.R.

10. Sa determine cerinţele de control, monitorizare şi ale unui sistem informatic de conducere (SIC)
Consultantul va propune metode pentru colectarea informaţiilor în materie de depozitare şi deplasare a mãrfurilor, de folosire a forţei de munca şi a altor date statistice, de preferat în sistem electronic, astfel încât sa faciliteze i ntegrarea informaţiilor respective în declaraţiile vamale, facturile pentru taxele din terminal, documentele de declaraţie vamalã, software de urmãrire pentru vagoanele de marfa a S.N.C.F.R. Consultantul va pregati o evaluare a personalului necesar şi a costurilor pentru aplicarea unui astfel de sistem informaţional. Consultantul va analiza structura tarifelor, taxelor şi a chiriilor pentru facilitãţile terminalului şi pentru serviciile S.N.C.F.R. şi va face recomandãri pentru schimbarea lor în cazul în care va fi necesar.

11. Sa identifice structura institutionala
Dacã analizele economice şi financiare, realizate conform temei 7 de mai sus, vor indica un profit favorabil, consultantul va analiza structura institutionala care ar fi de dorit pentru implementarea proiectului. Totodatã vor fi evaluate şi structuri instituţionale alternative, cum ar fi: operarea exclusiva de cãtre S.N.C.F.R., operarea în sistem joint-venture cu o alta parte, strãinã şi/sau romana, construirea şi operarea terminalului de containere, exclusiv de cãtre un investitor/operator strãin, prin concesiune etc. Vor fi identificate sistemele de taxare-tarifare şi alte aspecte financiare privind conducerea afacerilor în România. Va fi prezentatã şi o evaluare a activelor societãţii mixte.

Predari şi program
Consultantul va preda S.N.C.F.R. 3 (trei) copii de pe rapoartele lunare privind evoluţia studiului, în decurs de 5 (cinci) zile lucrãtoare de la terminarea fiecãrei luni. Rapoartele lunare privind evoluţia studiului vor include o descriere a temei definitivate în cursul lunii anterioare, a temei planificate pentru luna în curs, problemele intalnite şi sugestii privind cãile de acţiune.
În plus fata de rapoartele lunare privind evoluţia studiului, consultantul va preda S.N.C.F.R. câte 5 (cinci) copii de pe urmãtoarele rapoarte, sub forma de proiect, pentru analiza şi comentarii:





────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Tema Data
(nr./descriere) (numãr de luni de
la începere)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

1. Analiza activitãţilor din trecut ti din prezent 1
2. Inventarierea dotãrilor existente 2
3. Previziuni de trafic 3
4. Componente ale noilor facilitãţi intermodale 4
5. Sistem de comunicaţii ti mijloace de navigaţie 4
6. Master Plan 5
7. Previziuni economice ti financiare 5
8. Impactul asupra mediului 5
9. Personalul necesar 6
10. Cerinţele de control, de monitorizare ti SIC 6
11. Structura institutionala 6

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



În decurs de 20 (douãzeci) de zile de la primirea comentariilor S.N.C.F.R., consultantul va preda S.N.C.F.R. 5 (cinci) copii de pe fiecare raport, legat în forma finala, şi o copie reproductibila nelegata. De asemenea consultantul va mai preda 4 (patru) copii de pe raportul final cãtre TDA, în conformitate cu clauza J a anexei nr. II - Clauzele obligatorii ale contractului, impuse de TDA.



──────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016