Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 589 din 3 mai 2006  pentru modificarea anexei nr. 2 la   Hotararea Guvernului nr. 581/1998 privind infiintarea Companiei Nationale de Cai Ferate Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 589 din 3 mai 2006 pentru modificarea anexei nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 581/1998 privind infiintarea Companiei Nationale de Cai Ferate "C.F.R." - S.A. prin reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 429 din 18 mai 2006

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ARTICOL UNIC
Anexa nr. 2 "Elementele concrete ale infrastructurii feroviare publice" la <>Hotãrârea Guvernului nr. 581/1998 privind înfiinţarea Companiei Naţionale de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A. prin reorganizarea Societãţii Naţionale a Cãilor Ferate Române, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 349 din 15 septembrie 1998, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se înlocuieşte cu anexa la prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
----------------
Ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului,
Gheorghe Dobre

p. Ministrul apãrãrii naţionale,
Ion-Mircea Plângu,
secretar de stat

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 3 mai 2006.
Nr. 589.


ANEXĂ
(Anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 581/1998 )



"Elementele concrete ale infrastructurii feroviare publice

───────────-───────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Elementul concret Definirea elementului
crt.
───────────-───────────────────────────────────────────────────────────────────
a) Liniile ferate de circulaţie, terenul aferent pe care sunt construite,
precum si terenurile situate de o parte si de alta a axei cãii ferate pânã la
limita de expropriere aprobatã sau limita zonei de siguranţã a infrastructurii
feroviare, potrivit legii
───────────-───────────────────────────────────────────────────────────────────
a) 1. Liniile de cale feratã curente Ansamblul de elemente tehnice ale caii
dintre staţii si terenul ferate cu toate componentele sale,
aferent funcţionale, format din terasamentul
cãii ferate (şinã, traverse, sistem de
prindere, prisma de balastare),
delimitate de semnalele de intrare din
direcţii opuse dintre douã staţii
consecutive, precum şi fâşiile de teren
în limita de expropriere aprobatã, dar
minim doua fâşii de 20 m de o parte şi
de alta a axei liniilor marginale,
care alcãtuiesc zona de siguranţã a
infrastructurii feroviare publice dacã
este satisfãcutã şi condiţia de
expropriere.
───────────-───────────────────────────────────────────────────────────────────
a) 2. Liniile de cale feratã de Ansamblul de elemente tehnice ale cãii
primiri-expedieri din staţii ferate cu toate componentele sale
şi terenul aferent funcţionale, format din terasamentul
cãii ferate, suprastructura cãii ferate
(şinã, traverse, sistem de prindere,
prisma de balastare), care continuã
liniile curente în incinta staţiilor,
liniile de primiri-expedieri, precum
şi alte linii destinate prin planurile
tehnice de exploatare desfãşurãrii
circulaţiei trenurilor de cãlãtori şi
marfã, dotate cu semnale de circulaţie,
pasaje petonale aferente, persoane
adiacente şi copertine, precum si
fâşiile de teren în limita de expropriere
aprobatã, dar minim doua fâşii de 20 m
de o parte si de alta a axei liniilor
marginale de primiri expedieri, care
alcatuiesc zona de siguranţã a
infrastructurii feroviare publice dacã
este satisfãcutã şi condiţia de
expropriere.
───────────-───────────────────────────────────────────────────────────────────
a) 3. Liniile de cale feratã de Ansamblul de elemente tehnice ale cãii
evitare şi terenul aferent ferate cu toate componentele sale
funcţionale, format din terasamentul
cãii ferate, suprastructura cãii ferate
(şinã, traverse, sistem de prindere,
prisma de balastare), care formeazã
care formeaza liniile ferate construite,
în scopul dirijãrii materialului rulant,
care nu poate fi oprit la locul
stabilit, în conditii optime pentru
protecţia circulaţiei şi manevrei pe
alte linii din staţie sau linie
curentã, precum si fâşiile de teren în
limita de expropriere aprobatã, dar
minim douã fâşii de 20 m de o parte si
de alta a axei liniilor marginale, care
alcãtuiesc zona de siguranţã a
infrastructurii feroviare publice dacã
este satisfãcutã şi condiţia de
expropriere.
───────────-───────────────────────────────────────────────────────────────────
a) 4. Liniile de cale feratã care Liniile de acces la infrastructura
asigurã accesul la infra- publicã în terminalele care servesc sau
structura portuarã sau pot sã serveascã mai mult decât un
terminale şi terenul aferent utilizator final, inclusiv liniile de
dat în concesiune acces cãtre şi de la alte locaţii şi
facilitãţi precum şi fâşiile de teren,
dupã caz, date in concesiune în limita
de expropriere aprobatã, dar minim
douã fâşii de 20 m de o parte şi de
alta a axei liniilor marginale, care
alcãtuiesc zona de siguranţã a
infrastructurii feroviare publice
dacã este satisfãcutã şi condiţia de
expropriere;
Liniile de acces la infrastructura
publicã spre şi dinspre porturile
aferente, inclusiv liniile de legãturã
precum şi fâşiile de teren, dupã caz,
date în concesiune în limita de
expropriere aprobatã, dar minim douã
fâşii de 20 m de o parte şi de alta
a axei liniilor marginale, care
alcãtuiesc zona de siguranţã a
infrastructurii feroviare publice dacã
este satisfãcutã şi condiţia de
expropriere.
───────────-───────────────────────────────────────────────────────────────────
a) 5. Aparate de cale Ansamblul compus din şinã, traverse,
elemente mecanice şi electrice, care
asigurã trecerea materialului rulant
de pe o linie de cale feratã pe alta.
───────────-───────────────────────────────────────────────────────────────────
a) 6. Trecerile la nivel cu Ansamblul de elemente tehnice utilizate
liniile de cale feratã la intersecţia la acelaşi nivel între
liniile cãii ferate şi o cale rutierã.
───────────-───────────────────────────────────────────────────────────────────
b) Podurile, viaductele, tunelurile şi alte construcţii şi lucrãri de
apãrare şi protecţie aferente
───────────-───────────────────────────────────────────────────────────────────
b) 1. Lucrãrile de artã destinate Ansamblul elementelor constructive ale
traversãrii unor obstacole şi podurilor, podeţelor, viaductelor,
terenul aferent pasajelor inferioare, tunelurilor,
lucrãrilor de apãrare şi protecţie
aferente şi terenul aferent, pânã la
limita ultimului element component al
lucrãrii respective.
───────────-───────────────────────────────────────────────────────────────────
c) Lucrãrile geotehnice de protectie si de consolidare, plantaţiile de
protecţie a liniilor ferate precum şi terenurilor aferente, pe care sunt
amplasate.
───────────-───────────────────────────────────────────────────────────────────
c) 1. Lucrãrile destinate Apeductele, drenurile, casiurile,
drenãrii, captãrii si evacuãrii zidurile de retenţie, şanţurile,
apelor şi terenul aferent chesoanele, canalele şi terenul aferent
───────────-───────────────────────────────────────────────────────────────────
c) 2. Lucrãrile de artã destinate Zidurile de sprijin, horele,
consolidãrii şi apãrãrii contraforturile, pereurile, pragurile,
terasamentelor şi tunelurilor epiurile, digurile, apãrãrile de
de cale feratã şi terenul maluri, polatele, lucrãrile de protecţie
aferent a intrãrilor în tuneluri şi deasupra
acestora din considerente de securitate
şi terenul aferent
───────────-───────────────────────────────────────────────────────────────────
c) 3. Plantaţiile de protecţie Plantaţiile de arbori şi arbuşti
împotriva înzãpezirilor şi destinaţi protecţiei împotriva înzã-
suprafeţele înierbate destinate pezirilor, suprafeţe înierbate destinate
protejãrii taluzelor cãii ferate protejãrii taluzelor cãii ferate
împotriva eroziunii şi împotriva eroziunii şi terenul aferent
terenul aferent acestora, aflat în zona de siguranţã.
───────────-───────────────────────────────────────────────────────────────────
c) 4. Protecţiile antifonice şi Amenajãrile destinate protecţiei
terenul aferent antifonice la circulaţia trenurilor pe
liniile infrastructurii feroviare
publice şi terenul aferent acestora
───────────-───────────────────────────────────────────────────────────────────
d) Instalaţiile fixe de siguranţã şi conducere operativa a circulatiei
feroviare, aferente liniilor de cale feratã aparţinând infrastructurii
feroviare publice
───────────-───────────────────────────────────────────────────────────────────
d) 1. Instalaţiile de asigurare cu Ansamblul de echipamente mecanice cu
încuietori, cu si fãrã bloc care impiegatul de mişcare asigurã
încuierea macazurilor si punerea
semnalelor mecanice pe liber, numai daca
acestea sunt poziţionate corespunzãtor
parcursului comandat pentru trecerea
trenului, cu toate anexele, clãdirile
şi terenul aferent.
───────────-───────────────────────────────────────────────────────────────────
d) 2. Instalaţiile de centralizare Ansamblul de echipamente electromecanice
electromecanicã cu care impiegatul de mişcare controlea-
zã manevrarea şi zãvorârea
macazurilor, realizând punerea
semnalelor mecanice pe liber, numai dacã
sunt indeplinite condiţiile de siguranţã
corespunzãtoare parcursului comandat,
cu toate anexele, clãdirile şi terenul
aferent.
───────────-───────────────────────────────────────────────────────────────────
d) 3. Instalaţiile de centralizare Ansamblul de echipamente mecanice şi
electrodinamicã electrice bazate în principal pe relee
cu care se comandã şi se controleazã
manevrarea şi înzãvorârea
macazurilor, starea de liber/ocupat a
liniilor şi macazurilor de cãtre
materialul rulant, permiţând punerea pe
liber a semnalelor luminoase de manevrã
sau de circulaţie, numai dacã sunt
îndeplinite condiţiile de siguranţã
verificate de instalaţie, cu toate
anexele, clãdirile şi terenul aferent.
───────────-───────────────────────────────────────────────────────────────────
d) 4. Instalaţiile de centralizare Ansamblul de echipamente mecanice,
electronicã electrice, electronice şi de tehnicã
de calcul, cu care se comandã şi se
controleazã manevrarea şi înzãvorârea
macazurilor, starea de liber/ocupat a
liniilor şi macazurilor de cãtre
materialul rulant, permiţând punerea pe
liber a semnalelor luminoase de manevrã
sau de circulaţie, numai dacã sunt
îndeplinite condiţiile de siguranţã
verificate de instalaţie, cu toate
anexele, clãdirile şi terenul aferent.
───────────-───────────────────────────────────────────────────────────────────
d) 5. Instalaţiile dispecer pentru Ansamblul de echipamente electrice,
conducerea circulaţiei electronice şi de tehnicã de calcul,
trenurilor cu care operatorul dispecer realizeazã
de la un post central telecontrolul
permanent al circulaţiei trenurilor
şi telecomanda şi/sau telecontrolul
macazurilor şi semnalelor din staţiile
de pe secţia condusã, cu toate anexele,
clãdirile şi terenul aferent.
───────────-───────────────────────────────────────────────────────────────────
d) 6. Instalaţiile de bloc de linie Ansamblul de elemente situate în linia
automat curentã, în dependenţã cu instalaţiile
de centralizare din staţiile adiacente,
prin care se verifica starea de
de liber/ocupat a liniei curente şi
care permite circulaţia mai multor
trenuri, în acelaşi sens, la interval
de sector de bloc, comanda semnalelor
de circulaţie care acoperã sectoarele
de bloc realizându-se în mod automat
de tren, cu toate anexele, clãdirile
şi terenul aferent.
───────────-───────────────────────────────────────────────────────────────────
d) 7. Instalaţiile de bloc de linie Ansamblul de elemente situate în linia
semiautomat curentã, în dependenţã cu instalaţiile
de centralizare din staţiile adiacente,
prin care se verifica starea de
de liber/ocupat a liniei curente,
cu toate anexele, clãdirile şi terenul
aferent.
───────────-───────────────────────────────────────────────────────────────────
d) 8. Instalaţiile de semnalizare Ansamblul de echipamente situate in
automatã a trecerilor la nivel, staţii sau in linie curentã prin care,
cu şi fãrã barierã în mod automat, se interzice traficul
rutier la trecerea la nivel,
cand are loc apropierea unui convoi
feroviar, astfel incat timpul de
interdictie sa fie redus la minimul
permis de siguranţa circulaţiei
feroviare, cu toate anexele, clãdirile
şi terenul aferent.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
d) 9. Instalaţiile pentru controlul Instalaţiile automate, în dependenţã cu
automat al vitezei trenurilor semnalele instalaţiilor de centralizare
INDUSI şi ETCS sau ale blocului de linie automat, care
(instalatia din cale) controleazã viteza de circulaţie a
trenurilor şi comandã oprirea automatã
a acestora în cazul depãşirii limitei
de vitezã impuse prin semnalizare, cu
toate anexele, clãdirile şi terenul
aferent.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
d) 10. Instalaţiile pentru înlãturarea Instalaţiile electrice sau electronice,
sau topirea zãpezii şi a gheţii care prin dispozitive cu aer comprimat
la macazuri înlãturã zãpada dintre acele şi
contrcele macazurilor sau bazate pe
efectul termic al curentului electric,
fie al unei flãcãri de gaz, prin
elemente specifice, topesc gheaţa şi
zãpada ce se acumuleazã între acele
şi contrcele macazurilor, cu toate
anexele, clãdirile şi terenul aferent.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
d) 11. Instalaţiile de comandã Ansamblul de echipamente cu care
automatã a macazurilor operatorul de triere din triajele de
în triaje reţea, prin intermediul unui pupitru
sinoptic, comandã şi controleazã
manevrarea macazurilor, permiţând
trierea trenurilor conform aşezãrii
vagoanelor în cuprinsul acestora, pe
liniile alocate direcţiilor de
destinaţie, cu respectarea condiţiilor
de siguranţã specifice, cu toate
anexele, clãdirile şi terenul aferent.
───────────-───────────────────────────────────────────────────────────────────
d) 12. Instalaţiile de frãna Ansamblul de echipamente cu care
de cale operatorul de triere din triajele de
reţea, modereazã viteza vagoanelor
care ruleaza singure pe dispozitivul
(cocoaşa) de triere, astfel încât
acestea sa se opreascã la
destinaţie, pe liniile de acumulare,
fãrã ca viteza de impact sã fie
periculoasã pentru materialul rulant
sau marfa transportatã, cu toate
anexele, clãdirile şi terenul aferent
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
d) 13. Instalaţiile de tracţiune Linia de contact 25 kV - 50 Hz;
electricã şi de Posturile de secţionare, subsecţionare,
electroalimentare alimentare şi de legare în paralel cu
aferente liniilor de cale echipamentele, instalaţiile, clãdirile
feratã aparţinând şi terenurile aferente;
infrastructurii feroviare Substaţiile de tracţiune electricã cu
publice (liniile curente clãdirile, platformele, drumurile de
dintre staţii, liniile acces şi terenurile aferente;
directe, liniile de Instalaţiile de telemecanizare, pentru
primire-expediere din comanda şi controlul operativ prin
staţii, liniile de evitare, dispecer a instalaţiilor fixe de
triajele de reţea ale cãii tracţiune electricã, cu toate anexele,
ferate) clãdirile şi terenul aferent;
Instalaţiile de comandã la distanţã a
separatoarelor montate în punctele de
secţionare ale liniei de contact, cu
toate anexele, clãdirile şi terenul
aferent;
Instalaţiile de la posturile Dispecer
Energetic Feroviar, ce constau în
totalitatea dotãrilor tehnice prin care
se asigurã în timp real informaţiile
necesare comenzii operative a
instalaţiilor de tracţiune electricã
şi se exercitã autoritatea de conducere
a dispecerului, cu spaţiile special
destinate şi terenurile aferente;
Instalaţiile de protecţie din cale şi
vecinãtate ce constau în ansamblul de
elemente utilizate în zona cãii ferate
electrificate pentru protecţia omului,
a instalaţiilor din cale şi din afara
cãii aparţinând cãilor ferate şi
altor înstituţii împotriva influenţelor
periculoase şi perturbatoare ale
tracţiunii electrice în curent
alternativ monofazat de 25 kV /50Hz, cu
toate anexele, clãdirile şi terenul
aferent;
Posturile de transformare care
alimenteazã instalaţiile de siguranţa
circulaţiei cu clãdirile şi terenurile
aferente;
Liniile electrice aeriene şi în cablu
care alimenteazã substaţiile de
tracţiune electricã şi instalaţiile de
siguranţa circulaţiei, cu toate anexele,
clãdirile şi terenul aferent;
Grupurile electrogene care alimenteazã
instalaţiile de siguranţa circulaţiei
cu clãdirile special destinate şi
terenurile aferente;
Instalaţiile electrice de luminã şi
forţã care deservesc instalaţiile de
siguranţa circulaţiei, cu toate anexele,
clãdirile şi terenurile aferente.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
d) 14. Alte instalatii de Ansamblul de echipamente cu care se
automatizare determinã elementele geometrice sau de
poziţie ale vagoanelor, staţionate sau
în mişcare, necesare pentru îndeplinirea
condiţiilor de siguranţã specifice, cu
toate anexele, clãdirile şi terenul
aferent.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
d) 15. Echipamente speciale Echipamente pentru supravegherea
de supraveghere, parametrilor de funcţionare ai
detecţie, avertizare şi instalaţiilor de siguranţã a circulaţiei,
climatizare echipamente de telecomandã şi/sau
telecontrol, echipamente de avertizare
şi/sau stingere a incendiilor,
echipamente de climatizare, echipamente
de detectare a cutiilor de osii
supraîncãlzite, cu toate anexele,
clãdirile şi terenul aferent.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
d) 16. Instalaţiile electrice de Totalitatea elementelor utilizate pentru
ilmninat exterior care asigurarea iluminatului peroanelor,
deservesc liniile şi zonelor de macazuri, pasajelor la nivel,
spaţiile care aparţin zonelor tehnologice, care deservesc
infrastructurii feroviare liniile şi spaţiile precizate, compuse
publice din: corpurile de iluminat, sursele de
luminã, suporţii pentru corpurile de
iluminat, de tip stâlp, pilon sau
lampadar, liniile electrice aeriene sau
liniile în cablu aferente, elementele
de comandã, distribuţie şi protecţie
aferente, cu toate anexele, clãdirile
şi terenul aferent
───────────-───────────────────────────────────────────────────────────────────
e) Triajele de reţea ale cãii ferate şi terenurile afectate acestora
───────────-───────────────────────────────────────────────────────────────────
e) 1. Triajele de reţea ale cãii Ansamblul liniilor, echipamentelor şi
ferate şi terenurile aferente instalaţiilor de siguranţã a
acestora din staţiile: circulaţiei şi a activitãţii de
Bucureşti Triaj, Ploieşti manevra cu clãdirile şi terenurile
Triaj, Craiova, Simeria Triaj, aferente, necesare primirii,
Caransebeş Triaj, Braşov Triaj, descompunerii, acumulãrii, compunerii
Adjud, Dej şi expedierii trenurilor de marfã
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
f) Reţele fixe de telecomunicaţii feroviare
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
f) 1. Reţea feroviarã de Ansamblul de cabluri cu fibre optice,
cabluri cu fibre optice elemente de joncţionare pentru
continuitate, elemente de protecţie
subteranã şi de ancorare aerianã prin
care se asigurã suportul de transmitere
a informaţiei, datelor pentru sistemul
naţional de telecomunicaţii digitale
feroviare.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
f) 2. Reţea feroviarã Ansamblul de echipamente electronice,
magistralã de de tehnicã de calcul, aplicaţiile
transmisiuni digitale specifice de management şi sincronizare,
sincrone DTBN care permite preluarea informaţiei,
datelor electronice, prelucrarea şi
transmiterea lor, realizându-se
interconectarea staţiilor de cale
feratã, în vederea asigurãrii teleco-
municaţiilor de siguranţa şi conducerea
operativã a circulaţiei feroviare,
precum şi telecomunicaţiile de exploa-
tare, managementul feroviar şi
conducerea activitãţii feroviare.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
f) 3. Reţea feroviarã de Ansamblul de echipamente electronice,
transmisiuni digitale de tehnicã de calcul cu programele lor
asincrone ATM de management, care permite implemen-
tarea aplicaţiilor informatice
specific feroviare, prelucrarea şi
gestionarea lor, astfel realizându-se
interconectarea centrelor administra-
tive cu centrul companiilor de
transport feroviar.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
f) 4. Reţea feroviarã de Ansamblul de echipamente electronice,
telefonie cu servicii de tehnicã de calcul şi aplicaţiile
integrate ISDN specifice de management, care permite
interconectarea nodurilor feroviare,
realizându-se transmisiuni comutate de
voce, date şi imagini, asigurând
posibilitatea efectuãrii telecomuni-
caţiilor de exploatare şi administrare
a activitãţii feroviare.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


-----------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016