Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 589 din 13 mai 2009  privind aprobarea amendamentului convenit intre Guvernul Romaniei si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, prin scrisoarea semnata la Washington la 26 noiembrie 2008 si la Bucuresti la 9 decembrie 2008, la Acordul de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, destinat finantarii Proiectului privind reforma sectorului sanitar - faza a II-a, semnat la Bucuresti la 28 ianuarie 2005    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 589 din 13 mai 2009 privind aprobarea amendamentului convenit intre Guvernul Romaniei si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, prin scrisoarea semnata la Washington la 26 noiembrie 2008 si la Bucuresti la 9 decembrie 2008, la Acordul de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, destinat finantarii Proiectului privind reforma sectorului sanitar - faza a II-a, semnat la Bucuresti la 28 ianuarie 2005

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 359 din 28 mai 2009
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al <>art. 20 din Legea nr. 590/2003 privind tratatele şi al <>art. 5 alin. (2) din Legea nr. 171/2005 pentru ratificarea Acordului de împrumut dintre România şi Banca Internaţionalã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, destinat finanţãrii Proiectului privind reforma sectorului sanitar - faza a II-a, semnat la Bucureşti la 28 ianuarie 2005, cu completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ARTICOL UNIC
Se aprobã amendamentul convenit între Guvernul României, prin Ministerul Finanţelor Publice, şi Banca Internaţionalã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, prin scrisoarea*) semnatã la Washington la 26 noiembrie 2008 şi la Bucureşti la 9 decembrie 2008, la Acordul de împrumut dintre România şi Banca Internaţionalã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, destinat finanţãrii Proiectului privind reforma sectorului sanitar - faza a II-a, semnat la Bucureşti la 28 ianuarie 2005, ratificat prin <>Legea nr. 171/2005 , cu completãrile ulterioare.
--------
*) Traducere.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
---------------
p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat

Ministrul sãnãtãţii,
Ion Bazac

p. Ministrul afacerilor externe,
Bogdan Mazuru,
secretar de stat


Bucureşti, 13 mai 2009.
Nr. 589.


Banca Mondialã
Washington, D.C. 20433
SUA
Orsalia Kalantzopoulos, 26 noiembrie 2008
director,
Europa Centralã şi Ţãrile Baltice,
Regiunea Europa şi Asia Centralã

Excelenţei Sale Varujan Vosganian,
ministrul economiei şi finanţelor
Bucureşti, România

România: Proiectul privind reforma sectorului sanitar - faza a II-a
(Împrumut nr. 4760 RO)
Amendament la Acordul de împrumut

Stimate domnule ministru,
Ne referim la Acordul de împrumut dintre România şi Banca Internaţionalã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (Banca), destinat proiectului menţionat mai sus, din data de 28 ianuarie 2005 (Acordul), şi la scrisorile domnului Eugen Teodorovici, secretar de stat în cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor, din datele de 6 martie 2008 şi 29 iulie 2008, prin care se solicitã anumite amendamente la acordul menţionat mai sus.
Suntem de acord cu solicitarea dumneavoastrã şi prin prezenta amendãm Acordul dupã cum urmeazã (modificãrile sunt prezentate cu litere cursive):
1. În secţiunea 1.02 din cadrul articolului I, paragrafele a), b), f), h), l), m), n), o) şi p) se eliminã.
Toate paragrafele secţiunii 1.02 din cadrul articolului 1 al Acordului vor fi renumerotate în mod corespunzãtor.
2. În secţiunea 2.02 din cadrul articolului II, punctul (i) de la paragraful a) se eliminã. Noul paragraf va avea urmãtorul cuprins:
"Secţiunea 2.02. a) Suma împrumutului poate fi trasã din contul împrumutului, în conformitate cu prevederile anexei nr. 1 la acest acord, pentru cheltuieli efectuate (sau, dacã Banca va stabili astfel, care vor fi efectuate) cu privire la costul rezonabil al bunurilor, lucrãrilor şi serviciilor necesare Proiectului şi care vor fi finanţate din sumele împrumutului."
3. În secţiunea 5.01 din cadrul articolului V, litera c) se eliminã.
4. Anexa nr. 1 se modificã dupã cum urmeazã:
4.1. Tabelul prevãzut la paragraful 1 al anexei nr. 1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:





┌──────────────────────────────────┬─────────────┬────────────────────────────────────────────────────┐
│ │Suma alocatã │ │
│ Categoria │ din împrumut│ Procentul din cheltuieli care va fi finanţat │
│ │ (exprimatã │ │
│ │ în euro) │ │
├──────────────────────────────────┼─────────────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│"(1) Echipamente de comunicaţii │ 2.512.402 │100% din cheltuieli externe, 100% din cheltuieli │
│ │ │locale (costuri franco-uzinã) şi 80% din cheltuieli │
│ │ │locale pentru alte articole procurate pe plan local │
├──────────────────────────────────┼─────────────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│(2) Bunuri (altele decât echipa- │ 30.341.139 │100% din cheltuieli externe, 100% din cheltuieli │
│mentele de comunicaţii) │ │locale (costuri franco-uzinã) şi 80% din cheltuieli │
│ │ │locale pentru alte articole procurate pe plan local │
├──────────────────────────────────┼─────────────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│(3) Servicii de consultanţã │ 614.026 │75% din cheltuieli efectuate de cãtre consultanţi │
│(inclusiv audit) │ │locali şi 85% din cheltuieli efectuate de │
│ │ │consultanţi strãini │
├──────────────────────────────────┼─────────────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│(4) Pregãtire │ 83.031 │100% din cheltuieli externe şi 75% din cheltuieli │
│ │ │locale │
├──────────────────────────────────┼─────────────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│(5) Subîmprumuturi în cadrul │ 0 │ │
│pãrţii C.2 a Proiectului │ │ │
├──────────────────────────────────┼─────────────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│(6) Lucrãri │ 267.667 │80% │
├──────────────────────────────────┼─────────────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│(7) Costuri operaţionale │ 407.630 │45% │
├──────────────────────────────────┼─────────────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│(8) Nealocate │ 0 │ │
├──────────────────────────────────┼─────────────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│(9) Bunuri, echipamente de comuni-│ 30.874.105 │74%" │
│caţii, servicii de consultanţã │ │ │
│(inclusiv audit), pregãtire, │ │ │
│lucrãri şi costuri operaţionale │ │ │
└──────────────────────────────────┴─────────────┴────────────────────────────────────────────────────┘



4.2. Paragraful 3 al anexei nr. 1 se modificã dupã cum urmeazã:
"3. Fãrã a contraveni prevederilor paragrafului 1 de mai sus, nicio tragere nu va fi efectuatã pentru plãţi efectuate în cadrul categoriilor (1)-(7) şi al categoriei (9), prevãzute în tabelul de la paragraful 1 al acestei anexe, pânã când comisionul la care se face referire în secţiunea 2.04 a acordului nu a fost plãtit."
4.3. Litera d) de la paragraful 4 se eliminã.
5. Anexa nr. 2 se modificã dupã cum urmeazã:
5.1 În anexa nr. 2, cea de-a doua propoziţie a primului paragraf referitor la obiectivul Proiectului se modificã şi va avea urmãtorul cuprins (modificãrile sunt prezentate cu litere cursive):
"[.....] Obiectivele Proiectului sunt: (i) de a asigura servicii mai accesibile, de calitate îmbunãtãţitã şi cu rezultate medicale îmbunãtãţite pentru persoanele care necesitã asistenţã maternalã şi neonatalã si asistenţã medicalã de urgenţã; şi (ii) de a asigura sprijin pentru elaborarea strategiei de asistenţã medicalã primarã."
5.2. Partea B se modificã dupã cum urmeazã:
5.2.1. Partea B.1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins (modificãrile sunt prezentate cu litere cursive):
"1. Modernizarea camerelor de urgenţã şi a secţiilor de terapie intensivã în spitalele selectate, prin asigurarea de lucrãri, echipamente medicale şi alte echipamente şi pregãtire".
5.2.2. Partea B.2 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins (modificãrile sunt prezentate cu litere cursive):
"2. Modernizarea şi implementarea capacitãţii sistemului de comunicaţii integrat automat medical de urgenţã, inclusiv în departamentele de urgenţã din spitale, şi a douã sisteme de pagere centralizate integrate pentru servicii de urgenţã, unul în interiorul spitalelor şi unul pentru calamitãţi şi dezastre".
5.2.3 Partea B se completeazã cu patru noi paragrafe, cu urmãtorul cuprins:
"3. Asigurarea de echipamente de înregistrare pentru sistemul de telecomunicaţii şi instruirea dispecerilor
4. Implementarea unui sistem-pilot de telemedicinã pentru cazuri de urgenţã/traume şi stabilirea cadrului general pentru monitorizarea şi evaluarea acestuia, prin asigurarea de echipamente, asistenţã tehnicã şi pregãtire
5. Înfiinţarea unor centre de instruire în ultrasonografie pentru camerele de urgenţã şi tehnici rapide FAST
6. Înfiinţarea unor sãli de operaţie multitrauma în spitalele regionale selectate."
5.3. Partea C se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Partea C. Asistenţã medicalã primarã şi servicii medicale în mediul rural
Sprijinirea MS pentru: a) identificarea şi definirea zonelor slab deservite de servicii de asistenţã medicalã primarã, inclusiv criteriile pentru fiecare zonã identificatã, în vederea facilitãrii ulterior a elaborãrii strategiei privind asistenţa medicalã primarã; şi b) elaborarea strategiei de asistenţã medicalã primarã".
5.4. Partea E se completeazã cu un nou paragraf, cu urmãtorul cuprins:
"2. Sprijinirea MS pentru Strategia de comunicare în sãnãtate, inclusiv o campanie de conştientizare a publicului".
Ca o consecinţã, paragraful unic care exista în cadrul pãrţii E va fi numerotat şi va deveni paragraful 1.
6. În secţiunea II a anexei nr. 4, paragraful B.4 se eliminã.
7. Anexa nr. 5 se modificã dupã cum urmeazã:
7.1. În anexa nr. 5, litera c) de la paragraful 1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"c) înfiinţarea Comitetului director al Proiectului, cuprinzând manageri din cadrul MS şi din alte instituţii, care va fi responsabil pentru consultare şi sprijin general cu privire la activitãţile Proiectului."
7.2. În anexa nr. 5, paragraful 1 se completeazã cu o noua literã, litera d), cu urmãtorul cuprins:
"d) înfiinţarea grupurilor tehnice de lucru pentru fiecare parte a Proiectului, care vor fi responsabile pentru consultare şi sprijin tehnic cu privire la respectiva parte a Proiectului."
7.3. Paragraful 2 al anexei nr. 5 se eliminã.
8. Anexa nr. 6 se modificã dupã cum urmeazã:
8.1. În anexa nr. 6, litera a) a paragrafului 1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins (modificãrile sunt prezentate cu litere cursive):
"a) termenul categorii eligibile înseamnã categoriile (1)-(7) şi categoria (9) prevãzute în tabelul de la paragraful 1 din cadrul anexei nr. 1 la Acord;".
8.2. În anexa nr. 6, la litera b) a paragrafului 1 referirea la subîmprumuturi se eliminã. Ca o consecinţã, litera b) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"b) termenul cheltuieli eligibile înseamnã cheltuielile legate de costurile rezonabile ale bunurilor, lucrãrilor, serviciilor necesare Proiectului şi care vor fi finanţate din sumele împrumutului alocate periodic categoriilor eligibile în conformitate cu prevederile anexei nr. 1 la acest acord;".
Vã rugãm sã confirmaţi acordul dumneavoastrã cu privire la cele de mai sus, în numele României, prin semnarea, datarea şi returnarea exemplarului anexat al acestei scrisori. Prezentul amendament va intra în vigoare la primirea exemplarului contrasemnat al acestei scrisori.

BANCA INTERNAŢIONALĂ PENTRU RECONSTRUCŢIE ŞI DEZVOLTARE
Cu stimã,
Orsalia Kalantzopoulos,
director,
Europa Centralã şi Ţãrile Baltice, Regiunea Europa şi Asia Centralã


De acord: România
Prin: Eugen Teodorovici,
secretar de stat,
în numele ministrului economiei şi finanţelor
Data: 9 decembrie 2008

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016