Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 58 din 3 februarie 1999  privind aprobarea Normelor pentru aplicarea prevederilor   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 9/1997 cu privire la unele masuri de protectie pentru persoanele ale caror contracte individuale de munca vor fi desfacute ca urmare a concedierilor colective efectuate in procesul de restructurare, inchidere operationala a activitatii, privatizare sau lichidare, aprobata si modificata prin   Legea nr. 108/1997 , modificata si completata prin   Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 52/1998     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 58 din 3 februarie 1999 privind aprobarea Normelor pentru aplicarea prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 9/1997 cu privire la unele masuri de protectie pentru persoanele ale caror contracte individuale de munca vor fi desfacute ca urmare a concedierilor colective efectuate in procesul de restructurare, inchidere operationala a activitatii, privatizare sau lichidare, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1997 , modificata si completata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 52/1998

EMITENT: GUVERN
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 57 din 9 februarie 1999
În temeiul <>art. 27 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 9/1997 , cu modificãrile ulterioare,

Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Se aproba Normele pentru aplicarea prevederilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 9/1997 cu privire la unele mãsuri de protecţie pentru persoanele ale cãror contracte individuale de munca vor fi desfãcute ca urmare a concedierilor colective efectuate în procesul de restructurare, închidere operationala a activitãţii, privatizare sau lichidare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1997 , modificatã şi completatã prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 52/1998 , prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale, Agenţia Nationala pentru Ocupare şi Formare Profesionalã, Ministerul Finanţelor, Fondul Proprietãţii de Stat, ministerele de resort, Comisia Nationala pentru Statistica, Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare, Departamentul pentru Administraţie Publica Localã şi consiliile locale vor lua mãsurile necesare în vederea aplicãrii normelor menţionate la art. 1.
ART. 3
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 203/1997 privind aprobarea Normelor pentru aplicarea prevederilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 9/1997 cu privire la unele mãsuri de protecţie pentru persoanele ale cãror contracte individuale de munca vor fi desfãcute ca urmare a concedierilor colective prin aplicarea programe lor de restructurare, privatizare, lichidare, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 96 din 21 mai 1997.

PRIM-MINISTRU
RADU VASILE

Contrasemneazã:
----------------
Ministrul muncii şi
protecţiei sociale,
Alexandru Athanasiu

Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes

p. Preşedintele Consiliului
de administraţie al Fondului
Proprietãţii de Stat,
Victor Eros,
vicepreşedinte

ANEXA 1


NORME
pentru aplicarea prevederilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 9/1997 cu privire la unele mãsuri de protecţie pentru persoanele ale cãror contracte individuale de munca vor fi desfãcute ca urmare a concedierilor colective efectuate în procesul de restructurare, închidere operationala a activitãţii, privatizare sau lichidare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1997 , modificatã şi completatã prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 52/1998

ART. 1
În conformitate cu prevederile <>art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 9/1997 (aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1997 , modificatã şi completatã prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 52/1998 ), denumita în continuare ordonanta, beneficiazã de mãsurile de protecţie prevãzute în acest act normativ salariaţii societãţilor comerciale sau ai regiilor autonome care se afla în urmãtoarele situaţii:
- înregistreazã pierderi evidentiate în formularele de raportare "Situaţia patrimoniului" şi "Contul de profit şi pierderi", elaborate de Ministerul Finanţelor şi întocmite pe baza balanţei de verificare din luna anterioarã aprobãrii programelor de restructurare, închiderii operationale a activitãţii, privatizãrii, lichidãrii;
- înregistreazã arierate (plati restante) evidentiate în formularul de raportare "Plati restante", elaborat de Ministerul Finanţelor şi întocmit pe baza balanţei de verificare din luna anterioarã aprobãrii programelor de restructurare, închiderii operationale a activitãţii, privatizãrii, lichidãrii.
ART. 2
Documentele prevãzute la art. 1, certificate de cenzori şi avizate de direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor însoţi programul de restructurare, hotãrârea de închidere operationala a activitãţii, contractul de vânzare-cumpãrare sau hotãrârea de lichidare.
ART. 3
Numãrul persoanelor disponibilizate potrivit prevederilor art. 2 lit. a) din ordonanta se calculeazã în funcţie de numãrul efectiv de salariaţi existent, dupã caz, la data:
a) întocmirii programului de restructurare;
b) emiterii hotãrârii adunãrii generale a actionarilor sau, dupã caz, a actului normativ de închidere operationala a activitãţii;
c) încheierii contractului de vânzare-cumpãrare;
d) emiterii hotãrârii adunãrii generale a actionarilor de aprobare a dizolvãrii şi lichidãrii sau, dupã caz, la data rãmânerii definitive a hotãrârii pronunţate de tribunal privind aprobarea reorganizãrii judiciare şi a falimentului.
ART. 4
(1) Prin închidere operationala parţialã sau totalã a activitãţii se înţelege încetarea parţialã sau totalã a activitãţii unui agent economic, în condiţiile prevãzute de <>Legea nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, cu modificãrile ulterioare, în vederea:
a) privatizãrii, în condiţiile prevãzute de <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societãţilor comerciale, aprobatã prin <>Legea nr. 44/1998 ;
b) reorganizãrii prin divizare, dizolvãrii şi lichidãrii voluntare anticipate, în condiţiile prevãzute de <>Legea nr. 31/1990 , republicatã, cu modificãrile ulterioare;
c) reorganizãrii judiciare sau falimentului, în condiţiile prevãzute de <>Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizãrii judiciare şi a falimentului, modificatã şi completatã prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 58/1997 .
(2) Prevederile alin. (1) se aplica şi în cazul încetãrii activitãţii sau închiderii unor unitãţi sau subunitati fãrã personalitate juridicã, prevãzutã de alte acte normative, urmatã de concedieri colective realizate în condiţiile şi cu procedura stabilite de ordonanta.
ART. 5
În carnetul de munca al persoanei cãreia i s-a desfãcut contractul individual de munca şi care beneficiazã de plata compensatorie societatea comercialã sau regia autonomã, dupã caz, va face şi menţiunea "beneficiar de drepturi conform <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 9/1997 , modificatã şi completatã prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 52/1998 ".
ART. 6
În aplicarea prevederilor art. 5 alin. (1) din ordonanta, în termen de 3 zile de la data aprobãrii programelor de restructurare, societãţile comerciale şi regiile autonome sunt obligate sa comunice, în scris, organizaţiilor sindicale sau reprezentanţilor salariaţilor mãsurile de disponibilizare a personalului, precum şi informaţii privind numãrul de salariaţi ce urmeazã a fi disponibilizaţi, motivele care determina aceste mãsuri, precum şi perioada în care se vor efectua concedierile colective.
ART. 7
În conformitate cu prevederile art. 6 alin. (2) din ordonanta, pentru situaţia în care sindicatele sau, dupã caz, reprezentanţii salariaţilor nu sunt de acord cu rãspunsul primit la obiectiunile formulate, se pot adresa, în termen de 3 zile de la data primirii rãspunsului, organelor prevãzute la art. 3 din ordonanta. Decizia acestor organe se comunica, în scris, în termen de 5 zile şi este definitiva.
ART. 8
(1) Listele cuprinzând salariaţii cãrora li s-a desfãcut contractul individual de munca, prevãzute la art. 8 din ordonanta, se vor întocmi potrivit anexelor nr. 1a) şi 1b) la norme şi se vor transmite agentiilor pentru ocupare şi formare profesionalã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
(2) Listele vor fi însoţite, dupã caz, de:
a) adresa întocmitã potrivit anexei nr. 2 la norme, în cazul societãţilor comerciale care se restructureaza;
b) adresa întocmitã potrivit anexei nr. 3 la norme, în cazul societãţilor comerciale care se dizolva şi se lichideazã;
c) adresa întocmitã potrivit anexei nr. 4 la norme, în cazul societãţilor comerciale supuse procedurii reorganizãrii judiciare şi a falimentului;
d) adresa întocmitã potrivit anexei nr. 5 la norme, în cazul societãţilor comerciale care se privatizeazã;
e) adresa întocmitã potrivit anexei nr. 6 la norme, în cazul regiilor autonome, societãţilor naţionale, companiilor naţionale şi al societãţilor comerciale care funcţioneazã sub autoritatea ministerelor;
f) adresa întocmitã potrivit anexei nr. 7 la norme, în cazul regiilor autonome şi al societãţilor comerciale care funcţioneazã sub autoritatea localã;
g) adresa întocmitã potrivit anexei nr. 8 la norme, în cazul societãţilor comerciale care disponibilizeaza personal ca urmare a închiderii operationale a activitãţii.
ART. 9
Responsabilitatea întocmirii listelor conform anexelor nr. 1a) şi 1b), cu respectarea prevederilor art. 7 din ordonanta, revine în exclusivitate conducerii unitãţii care disponibilizeaza personal.
ART. 10
(1) În sensul prevederilor art. 9 din ordonanta, constituie servicii de preconcediere colectivã urmãtoarele activitãţi:
a) consilierea privind prevederile legale referitoare la protecţia socialã a şomerilor şi reintegrarea lor profesionalã;
b) plasarea pe locurile de munca vacante existente pe plan local şi instruirea în modalitãţi de cãutare a unui loc de munca;
c) reorientarea profesionalã în cadrul sau în afarã societãţilor comerciale sau regiilor autonome, inclusiv prin cursuri de instruire de scurta durata (1-3 sãptãmâni);
d) sondarea opiniei salariaţilor şi informarea acestora cu privire la mãsurile active de combatere a somajului.
(2) Serviciile de preconcediere colectivã sunt efectuate de agenţiile pentru ocupare şi formare profesionalã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, şi de grupurile de intervenţie rapida constituite în cadrul acestora.
ART. 11
(1) Grupul de intervenţie rapida se va constitui, la nivel central, prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Ocupare şi Formare Profesionalã, din specialişti în probleme de forta de munca şi şomaj, iar la nivel local, prin decizie a directorului executiv al agenţiei pentru ocupare şi formare profesionalã judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti.
(2) La nivel central şi local, grupul de intervenţie rapida poate utiliza în activitatea sa servicii de specialitate, în conformitate cu prevederile art. 16 din ordonanta.
(3) Grupul de intervenţie rapida la nivel central are urmãtoarele atribuţii:
a) coordoneazã activitatea grupurilor de intervenţie rapida la nivel local şi informeazã Consiliul de administraţie al Agenţiei Naţionale pentru Ocupare şi Formare Profesionalã despre activitatea desfasurata;
b) elaboreazã metodologii şi proceduri de lucru destinate întocmirii programelor de mãsuri active, în colaborare cu grupurile de intervenţie rapida organizate la nivel local.
c) dezvolta programe de formare a specialiştilor grupurilor de intervenţie rapida la nivel local.
ART. 12
Grupurile de intervenţie rapida la nivel local au urmãtoarele atribuţii:
a) asigura serviciile de preconcediere colectivã;
b) elaboreazã programe de mãsuri active de protecţie a persoanelor cãrora li s-a desfãcut contractul individual de munca ca urmare a concedierilor colective, în colaborare cu conducerile societãţilor comerciale sau ale regiilor autonome aflate în procesul de restructurare, închidere operationala a activitãţii, privatizare sau lichidare, cu organizaţiile sindicale şi patronale şi cu alte organizaţii şi instituţii care pot contribui la realizarea mãsurilor active;
c) înainteazã programele de mãsuri active pentru combaterea somajului la consiliul consultativ al agenţiei pentru ocupare şi formare profesionalã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, şi identifica împreunã cu acesta posibilele resurse locale necesare acestora;
d) în perioada de aplicare a programului de mãsuri active de combatere a somajului pot propune grupului de intervenţie rapida, la nivel central, modificarea programelor în funcţie de evoluţia situaţiei reale pe plan local, cu încadrarea în suma totalã alocata şi cu respectarea indicatorilor din programul iniţial aprobat.
ART. 13
(1) Selectarea furnizorilor de servicii pentru mãsurile active menţionate la art. 10 din ordonanta se va face de cãtre agenţiile pentru ocupare şi formare profesionalã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, prin licitaţii organizate în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(2) Consiliul de administraţie al Agenţiei Naţionale pentru Ocupare şi Formare Profesionalã va coordona serviciile şi mãsurile active pentru care vor fi organizate licitaţii în condiţiile prevãzute la alin. (1).
(3) Mãsurile active pentru combaterea somajului includ:
a) activitãţi pregãtitoare pentru recrutarea şi instruirea de personal în vederea realizãrii mãsurilor active;
b) activitãţi de furnizare a serviciilor şi a asistenţei specifice pentru beneficiarii mãsurilor active;
c) activitãţi de evaluare a mãsurilor active.
ART. 14
(1) Plãţile compensatorii acordate în condiţiile ordonanţei se stabilesc ca suma neimpozabila al carei cuantum lunar este egal cu câştigul salarial mediu net realizat pe diviziunile sau grupele de diviziuni corespunzãtoare Clasificarii activitãţilor din economia nationala (CAEN), dar nu mai mic decât câştigul salarial mediu net pe economie, comunicat de Comisia Nationala pentru Statistica la data stabilirii dreptului.
(2) Comisia Nationala pentru Statistica va comunica, în scris, Agenţiei Naţionale pentru Ocupare şi Formare Profesionalã, pana la data de 25 a lunii pentru luna anterioarã, nivelul câştigului salarial mediu net realizat pe diviziunile sau grupele de diviziuni corespunzãtoare CAEN, precum şi câştigul salarial mediu net lunar pe economie.
ART. 15
(1) Agenţiile pentru ocupare şi formare profesionalã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor calcula sumele aferente plãţilor compensatorii la data desfacerii contractului individual de munca şi le vor vira lunar sucursalelor Casei de Economii şi Consemnaţiuni.
(2) Regularizarea sumelor aferente plãţilor compensatorii cuvenite se va face în termen de cel mult 15 zile de la data comunicãrii de cãtre Comisia Nationala pentru Statistica a câştigului salarial mediu net pe economie, respectiv pe diviziuni şi subdiviziuni CAEN pentru luna în care s-a stabilit dreptul la plata compensatorie.
(3) În situaţiile în care beneficiarii plãţilor compensatorii solicita încasarea întregii sume într-o singura transa, eliberarea sumelor de bani din contul curent special se va face de cãtre Casa de Economii şi Consemnaţiuni numai dupã efectuarea regularizarilor prevãzute la alin. (2).
ART. 16
Acordarea drepturilor cuvenite potrivit art. 20 alin. (2) din ordonanta se face luându-se în calcul rata somajului din luna în care s-a nãscut dreptul la plata compensatorie.
ART. 17
(1) În situaţia în care hotãrârea adunãrii generale a actionarilor de dizolvare şi lichidare sau de închidere operationala a activitãţii este anulatã printr-o sentinta judecãtoreascã definitiva, dreptul la plata compensatorie înceteazã la data rãmânerii definitive a hotãrârii judecãtoreşti.
(2) În situaţia în care plãţile compensatorii au fost achitate în condiţiile art. 21 alin. (2) din ordonanta, sumele primite se restituie într-o singura transa, în limita plãţilor aferente perioadei ulterioare rãmânerii definitive a hotãrârii judecãtoreşti.
ART. 18
Sumele de bani aferente plãţilor compensatorii pot fi acordate într-o singura transa pentru dezvoltarea unei societãţi comerciale la care titularul deţine sub 5% din totalul drepturilor de vot în adunarea generalã a actionarilor sau pentru dezvoltarea unei societãţi comerciale la care titularul devine asociat.
ART. 19
(1) Sumele reprezentând prima transa prevãzutã la art. 21 alin. (2) lit. b) din ordonanta se pot acorda, dupã caz, astfel:
a) echivalentul a patru salarii medii care au stat la baza stabilirii dreptului în vederea constituirii capitalului social minim şi acoperirii cheltuielilor necesare infiintarii societãţilor comerciale pentru care legea prevede un capital social minim;
b) echivalentul a doua salarii medii care au stat la baza stabilirii dreptului în vederea infiintarii unei societãţi comerciale pentru care legea nu prevede capital social minim sau pentru înfiinţarea unei asociaţii familiale.
(2) Sumele reprezentând a doua transa vor fi utilizate pentru majorarea capitalului social sau pentru dezvoltarea activitãţii.
ART. 20
Plata se va face de cãtre Casa de Economii şi Consemnaţiuni direct beneficiarului sau prin virament în contul persoanei juridice indicate de titular, dupã caz:
a) direct beneficiarului, în cazul desfãşurãrii unei activitãţi comerciale pe cont propriu şi, respectiv, în cazul achitãrii primei transe pentru înfiinţarea sau asocierea în vederea infiintarii unei societãţi comerciale ori asociaţii familiale;
b) prin virament, în cazul majorãrii capitalului social, dezvoltãrii sau asocierii în vederea dezvoltãrii unei societãţi comerciale, achiziţionãrii sau asocierii în vederea achiziţionãrii de inventar agricol ori pentru cumpãrarea de acţiuni.
ART. 21
În vederea aplicãrii prevederilor art. 21 alin. (2) din ordonanta, persoanele fizice vor depune la agenţiile pentru ocupare şi formare profesionalã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, un angajament scris întocmit în conformitate cu dispoziţiile anexei nr. 9 la prezentele norme.
ART. 22
În termen de 90 de zile de la data efectuãrii plãţii beneficiarul va prezenta agentiilor pentru ocupare şi formare profesionalã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, dupã caz, urmãtoarele documente justificative:
a) copie de pe certificatul de înmatriculare, de pe statutul societãţii comerciale înfiinţate şi codul fiscal;
b) autorizaţie pentru desfãşurarea de activitãţi pe cont propriu pe baza de libera initiativa;
c) copie de pe autorizaţia de funcţionare a asociaţiei familiale;
d) acte prin care se dovedeşte achiziţionarea de inventar agricol, cumpãrarea de acţiuni;
e) în cazul dezvoltãrii unei societãţi comerciale, se vor prezenta acte doveditoare privind achiziţionarea de bunuri mobile sau imobile ori majorarea capitalului social.
ART. 23
(1) Agenţiile pentru ocupare şi formare profesionalã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor vira lunar Casei de Economii şi Consemnaţiuni sumele de bani reprezentând plati compensatorii.
(2) Primul virament se va efectua în termen de cel mult 25 de zile de la data depunerii de cãtre societãţile comerciale sau de cãtre regiile autonome a documentelor prevãzute la art. 8 din prezentele norme.
(3) Casa de Economii şi Consemnaţiuni va efectua plata cãtre beneficiarii de plati compensatorii în termen de cel mult 7 zile lucrãtoare de la data intrãrii în cont a sumelor virate.
ART. 24
Pentru deschiderea de conturi curente personale speciale şi pentru operaţiunile efectuate în acestea, comisionul nu se percepe de la beneficiarii de plati compensatorii.
ART. 25
În aplicarea prevederilor art. 21 alin. (4) din ordonanta vor fi respectate urmãtoarele:
a) persoana beneficiara de plati compensatorii va prezenta cu ocazia semnãrii angajamentului un contract de administrare discretionara a portofoliului de acţiuni încheiat cu o societate de valori mobiliare, precum şi numãrul de cont indicat de aceasta în care Casa de Economii şi Consemnaţiuni va vira suma de bani;
b) contractul va conţine, în mod obligatoriu, clauze referitoare la:
- durata minima de un an, care curge de la data la care beneficiarul plãţilor compensatorii devine iniţial proprietar de acţiuni, corespunzãtor întregii valori a plãţilor compensatorii;
- obligativitatea societãţii de valori mobiliare de a cumpara acţiuni în numele şi pe seama persoanei beneficiare de plati compensatorii în termen de 3 zile lucrãtoare de la data intrãrii banilor în contul indicat de aceasta;
- obligativitatea beneficiarului plãţilor compensatorii ca pe perioada de un an sa nu solicite societãţii de valori mobiliare sume de bani aflate în contul sau de numerar şi lichidarea contului de acţiuni;
- obligativitatea societãţii de valori mobiliare ca pe aceeaşi durata sa nu efectueze plati şi sa nu lichideze contul de acţiuni, la solicitarea beneficiarului;
c) dovada utilizãrii sumei reprezentând plata compensatorie în scopul cumpãrãrii de acţiuni se va face cu extrasul de cont sau, dupã caz, cu situaţia detaliatã a contului de acţiuni, eliberate de societatea de valori mobiliare;
d) în cazul în care o autoritate cu drept de control solicita, oficial, societãţii de valori mobiliare informaţii despre situaţia detaliatã a contului de numerar sau despre situaţia contului de acţiuni, respectiva societate de valori mobiliare are obligaţia sa furnizeze aceste informaţii.
ART. 26
Pentru persoanele disponibilizate în baza unor programe de restructurare, privatizare şi lichidare, aprobate anterior datei de 22 decembrie 1998, data publicãrii în Monitorul Oficial al României a <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 52/1998 , la care desfacerea contractului individual de munca se face dupã data menţionatã, dar în termenul de 60 de zile prevãzut de ordonanta, se aplica prevederile <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 52/1998 .
ART. 27
Anexele nr. 1-9 fac parte integrantã din prezentele norme.


ANEXA 1a)
la norme
--------

FONDUL PROPRIETĂŢII DE STAT/
MINISTERUL DE RESORT/
CONSILIUL LOCAL
Unitatea cu personalitate juridicã ...........................
Adresa .......................................................
Telefonul ....................................................
Codul fiscal .................................................
Numãrul efectiv de salariaţi .................................
Numãrul de salariaţi disponibilizaţi .........................


LISTA
cuprinzând persoanele care beneficiazã de plati compensatorii ca urmare a programului de restructurare/închiderii operationale a activitãţii/privatizãrii/lichidãrii, aprobat prin ............ din data de*) ...................., conform <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 9/1997 (aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1997 , modificatã şi completatã prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 52/1998 ), denumita în continuare ordonanta

Câştigul salarial mediu net lunar, pe diviziune sau grupa de diviziuni/economie, cunoscut la data stabilirii dreptului


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
| Numele| Codul | Domi-| Data |Vechi-| Plata
| şi |numeric |ciliul| desfa- |mea | compensatorie***)


crt.|mele |sau data|bil**)|contrac-|munca | Numãrul |Suma | Primul | Numãrul
| |şi locul| |tului | |de salarii|luna-|virament|contului
| |naşterii| |indivi- | | conform |ra | |perso-
| | | |dual de | |vechimii | | |nal****)
| | | | munca | | în munca | | |


─────|───────|────────|──────|────────|──────|──────────|─────|────────|────────
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
─────|───────|────────|──────|────────|──────|──────────|─────|────────|────────
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


NOTA:
Prezentul tabel a fost întocmit cu respectarea prevederilor art. 2, 3 şi 7 din ordonanta.

Conducãtorul unitãţii, Reprezentanţii salariaţilor,
........................ ..........................
(semnatura şi ştampila)

-------------------
*) Data prezentatã la art. 3 din ordonanta.
**) Se va trece adresa completa a domiciliului stabil (localitatea, strada, numãrul, judeţul).
***) Se va completa de cãtre agenţia pentru ocupare şi formare profesionalã judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti.
****) Se va completa de cãtre Casa de Economii şi Consemnaţiuni.


ANEXA 1b)
la norme
-----------

FONDUL PROPRIETĂŢII DE STAT/
MINISTERUL DE RESORT/
CONSILIUL LOCAL
Unitatea cu personalitate juridicã ...........................
Adresa .......................................................
Telefonul ....................................................
Codul fiscal .................................................
Numãrul efectiv de salariaţi .................................
Numãrul de salariaţi disponibilizaţi .........................


LISTA
cuprinzând persoanele disponibilizate ca urmare a programului de restructurare/închiderii operationale a activitãţii/privatizãrii/lichidãrii, care se încadreazã în prevederile <>art. 19 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 9/1997 (aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1997 , modificatã şi completatã prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 52/1998 ), denumita în continuare ordonanta


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
|Numele| Codul numeric | Domiciliul | Data desfacerii | Motivatia, conform
Nr. | şi | personal sau | stabil | contractului |prevederilor art. 7
crt.|prenu-| data şi | | individual |alin. (2) lit. a)-e)
|mele |locul naşterii | | de munca | din ordonanta
────|──────|───────────────|────────────|─────────────────|─────────────────────
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5
────|──────|───────────────|────────────|─────────────────|─────────────────────
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



NOTA:
Prezentul tabel a fost întocmit cu respectarea prevederilor art. 2, 3 şi 7 din ordonanta.

Conducãtorul unitãţii, Reprezentanţii salariaţilor,
....................... ...........................
(semnatura şi ştampila)


ANEXA 2
la norme
----------

ANTETUL SOCIETĂŢII COMERCIALE

AGENŢIA PENTRU OCUPARE ŞI FORMARE PROFESIONALĂ
A JUDEŢULUI.............................../MUNICIPIULUI BUCUREŞTI

Prin prezenta va comunicãm ca pentru Societatea Comercialã ............... a fost aprobat programul de restructurare conform Hotãrârii*) Comitetului de direcţie al Fondului Proprietãţii de Stat/Comitetului de direcţie al Sucursalei.............. din data de ................./Hotãrârii*) adunãrii generale a actionarilor din data de ....................., la care reprezentantul Fondului Proprietãţii de Stat a avut mandatul special nr. ....... din data de ................ .
Societatea comercialã:
- se încadreazã în prevederile <>art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 9/1997 (aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1997 , modificatã şi completatã prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 52/1998 ), denumita în continuare ordonanta;
- are o structura a actionariatului în care statul (Fondul Proprietãţii de Stat) deţine .......... % din totalul drepturilor de vot în adunarea generalã a actionarilor la data aprobãrii programului de restructurare;
- se afla în urmãtoarea situaţie**): ...................................... ................................................................................ ............................................................................ .
Numãrul efectiv de salariaţi la data aprobãrii întocmirii programului de restructurare este de ........ .
Numãrul total de personal disponibilizat în conformitate cu prevederile art. 2 din ordonanta este de ............... .

Conducãtorul unitãţii,
.......................
(semnatura şi ştampila)
----------------
*) Se anexeazã în copie.
**) Se specifica situaţia în care se încadreazã potrivit prevederilor art. 1 din normele de aplicare a ordonanţei.


ANEXA 3
la norme
---------

ANTETUL SOCIETĂŢII COMERCIALE

AGENŢIA PENTRU OCUPARE ŞI FORMARE PROFESIONALĂ
A JUDEŢULUI ......................../MUNICIPIULUI BUCUREŞTI

Prin prezenta va comunicãm ca pentru Societatea Comercialã ............... a fost aprobatã dizolvarea şi lichidarea conform Hotãrârii*) adunãrii generale a actionarilor, publicatã în Monitorul Oficial al României nr. .......... din data de .................. .
Societatea comercialã:
- se încadreazã în prevederile <>art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 9/1997 (aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1997 , modificatã şi completatã prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 52/1998 ), denumita în continuare ordonanta;
- are o structura a actionariatului în care statul (Fondul Proprietãţii de Stat) deţine ...... % din totalul drepturilor de vot în adunarea generalã a actionarilor la data aprobãrii programului de restructurare;
- se afla în urmãtoarea situaţie**): ....................................... ................................................................................ ............................................................................. .
Numãrul efectiv de salariaţi la data emiterii hotãrârii adunãrii generale de dizolvare şi lichidare a societãţii comerciale este de ........... .
Numãrul total de personal disponibilizat în conformitate cu prevederile art. 2 din ordonanta este de ............... .

Conducãtorul unitãţii,
......................
(semnatura şi ştampila)
----------------------
*) Se anexeazã în copie.
**) Se specifica situaţia în care se încadreazã potrivit prevederilor art. 1 din normele de aplicare a ordonanţei.


ANEXA 4
la norme
----------

ANTETUL SOCIETĂŢII COMERCIALE

AGENŢIA PENTRU OCUPARE ŞI FORMARE PROFESIONALĂ
A JUDEŢULUI............................/MUNICIPIULUI BUCUREŞTI

Prin prezenta va comunicãm ca pentru Societatea Comercialã ............... a fost pronunţatã Hotãrârea*) Tribunalului ............... nr. .......... din data de ..........., rãmasã definitiva la data de .........., pentru aprobarea planului de reorganizare (sau, dupã caz, de lichidare judiciarã), potrivit <>Legii nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare şi a falimentului, modificatã şi completatã prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 58/1997 .
Societatea comercialã:
- se încadreazã în prevederile <>art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 9/1997 (aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1997 , modificatã şi completatã prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 52/1998 ), denumita în continuare ordonanta;
- are o structura a actionariatului în care statul (Fondul Proprietãţii de Stat) deţine .... % din totalul drepturilor de vot în adunarea generalã a actionarilor la data aprobãrii programului de restructurare;
- se afla în urmãtoarea situaţie**): ....................................... ................................................................................ .............................................................................
Numãrul efectiv de salariaţi la data rãmânerii definitive a hotãrârii tribunalului pentru aprobarea planului de reorganizare (lichidare judiciarã) este de............. .
Numãrul total de personal disponibilizat în conformitate cu prevederile art. 2 din ordonanta este de ............ .

Conducãtorul unitãţii,
......................
(semnatura şi ştampila)
--------------------
*) Se anexeazã în copie.
**) Se specifica situaţia în care se încadreazã potrivit prevederilor art. 1 din normele de aplicare a ordonanţei.


ANEXA 5
la norme
------------

ANTETUL SOCIETĂŢII COMERCIALE

AGENŢIA PENTRU OCUPARE ŞI FORMARE PROFESIONALĂ
A JUDEŢULUI ............../MUNICIPIULUI BUCUREŞTI

Prin prezenta va comunicãm ca pentru Societatea Comercialã ................ s-a încheiat contractul de vânzare-cumpãrare*) nr. ...... din data de ........ .
Societatea comercialã:
- se încadreazã în prevederile <>art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 9/1997 (aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1997 , modificatã şi completatã prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 52/1998 ), denumita în continuare ordonanta;
- are o structura a actionariatului în care statul (Fondul Proprietãţii de Stat) deţine ..... % din totalul drepturilor de vot în adunarea generalã a actionarilor la data aprobãrii programului de restructurare;
- se afla în urmãtoarea situaţie**): ...................................... ......................................................................................................................................................... .
Numãrul efectiv de salariaţi la data emiterii hotãrârii adunãrii generale de dizolvare şi lichidare a societãţii comerciale este de .............. .
Numãrul de salariaţi disponibilizaţi în conformitate cu prevederile art. 2 din ordonanta este de ............... .

Conducãtorul unitãţii,
.....................
(semnatura şi ştampila)
---------------------
*) Se anexeazã în copie.
**) Se specifica situaţia în care se încadreazã potrivit prevederilor art. 1 din normele de aplicare a ordonanţei.


ANEXA 6
la norme
---------

ANTETUL REGIEI AUTONOME/SOCIETĂŢII COMERCIALE

AGENŢIA PENTRU OCUPARE ŞI FORMARE PROFESIONALĂ
A JUDEŢULUI ......................../MUNICIPIULUI BUCUREŞTI

Prin prezenta va comunicãm ca pentru Regia Autonomã/Societatea Comercialã/Societatea Nationala/Compania Nationala ..................... a fost aprobat programul de restructurare, conform Hotãrârii Guvernului*) nr. ........... din data de .......... şi Ordinului ministrului*) nr. .............. din data de ..................
Regia autonomã (societatea comercialã, societatea nationala, compania nationala):
- se încadreazã în prevederile <>art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 9/1997 (aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1997 , modificatã şi completatã prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 52/1998 ), denumita în continuare ordonanta;
- se afla în urmãtoarea situaţie**): ....................................... ..............................................................................................................................................................
Numãrul efectiv de salariaţi la data aprobãrii programului de restructurare este de ......... .
Numãrul de salariaţi disponibilizaţi în conformitate cu prevederile art. 2 din ordonanta este de ...................... .

Conducãtorul unitãţii,
.......................
(semnatura şi ştampila)
---------------------
*) Se anexeazã în copie.
**) Se specifica situaţia în care se încadreazã potrivit prevederilor art. 1 din normele de aplicare a ordonanţei.


ANEXA 7
la norme
---------

ANTETUL SOCIETĂŢII COMERCIALE/REGIEI AUTONOME

AGENŢIA PENTRU OCUPARE ŞI FORMARE PROFESIONALĂ
A JUDEŢULUI ..................../MUNICIPIULUI BUCUREŞTI

Prin prezenta va comunicãm ca pentru Societatea Comercialã/Regia Autonomã .................. a fost aprobat programul de restructurare conform Hotãrârii*) Consiliului judeţean sau local ................................ .
Societatea comercialã/regia autonomã:
- se încadreazã în prevederile <>art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 9/1997 (aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1997 , modificatã şi completatã prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 52/1998 ), denumita în continuare ordonanta;
- are o structura a actionariatului în care statul (Fondul Proprietãţii de Stat) deţine ...... % din totalul drepturilor de vot în adunarea generalã a actionarilor la data încheierii contractului de vânzare-cumpãrare;
- se afla în urmãtoarea situaţie**): ...................................... ................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Numãrul efectiv de salariaţi la data întocmirii programului de restructurare este de ............ .
Numãrul total de personal disponibilizat în conformitate cu prevederile art. 2 din ordonanta este de ....................... .

Conducãtorul unitãţii,
.......................
(semnatura şi ştampila)
------------------------
*) Se anexeazã în copie.
**) Se specifica situaţia în care se încadreazã potrivit prevederilor art. 1 din normele de aplicare a ordonanţei.


ANEXA 8
la norme
---------
VIZAT
Fondul Proprietãţii de Stat

ANTETUL SOCIETĂŢII COMERCIALE

AGENŢIA PENTRU OCUPARE ŞI FORMARE PROFESIONALĂ
A JUDEŢULUI ...................../MUNICIPIULUI BUCUREŞTI

Prin prezenta va comunicãm ca pentru Societatea Comercialã ................ a fost aprobatã închiderea operationala (parţialã sau totalã) a activitãţii conform Hotãrârii*) adunãrii generale a actionarilor nr. ........... din data de .................., publicatã în Monitorul Oficial al României nr. ........... din .............. .
Societatea comercialã:
- se încadreazã în prevederile <>art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 9/1997 (aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1997 , modificatã şi completatã prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 52/1998 ), denumita în continuare ordonanta;
- se afla în urmãtoarea situaţie**): ...................................... ............................................................................................................................................................ .
Numãrul efectiv de salariaţi la data aprobãrii închiderii operationale a activitãţii este de .......... .
Numãrul de salariaţi disponibilizaţi în conformitate cu prevederile art. 2 din ordonanta este de .......... .

Conducãtorul unitãţii,
......................
(semnatura şi ştampila)
----------------------
*) Se anexeazã în copie.
**) Se specifica situaţia în care se încadreazã potrivit prevederilor art. 1 din normele de aplicare a ordonanţei.


ANEXA 9
la norme
---------
Dat în fata noastrã

AGENŢIA PENTRU OCUPARE ŞI FORMARE PROFESIONALĂ
A JUDEŢULUI ...................../MUNICIPIULUI BUCUREŞTI

ANGAJAMENT

Subsemnatul .................., domiciliat în localitatea .............., str. ........... nr. ........., bl............., et. ........., sectorul/judeţul .................., posesor al buletinului de identitate seria ........ nr. .........., cod numeric personal ..............., eliberat de ............ la data de ........., titular al contului curent personal special, deschis la unitatea Casei de Economii şi Consemnaţiuni ..................., cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal cu privire la falsul în declaraţii, ma angajez ca suma de .............. lei sa o utilizez în baza prevederilor <>art. 1 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 9/1997 (aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1997 , modificatã şi completatã prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 52/1998 ), denumita în continuare ordonanta, în scopul*): ....................................................... ............................................................................ .
Ma oblig ca, în termen de 90 de zile de la data la care Casa de Economii şi Consemnaţiuni imi va elibera suma de bani solicitatã, sa prezint agenţiei pentru ocupare şi formare profesionalã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, şi unitãţii ............. copii de pe actele doveditoare**) din care sa rezulte utilizarea sumei în scopul de mai sus.

Semnatura
...............
Data .............
----------------
*) Se va trece una dintre situaţiile:
1. înfiinţarea sau asocierea în vederea infiintarii unei societãţi comerciale;
2. înfiinţarea sau asocierea în vederea infiintarii unei asociaţii familiale;
3. desfãşurarea unei activitãţi comerciale pe cont propriu;
4. achiziţionarea sau asocierea în vederea achiziţionãrii de inventar agricol;
5. cumpãrarea de acţiuni;
6. dezvoltarea sau asocierea în vederea dezvoltãrii unei societãţi comerciale.
**) Conform art. 22 din normele de aplicare a prevederilor ordonanţei.

---------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016