Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 58 din 25 ianuarie 1995  privind infiintarea Regiei Autonome a Lignitului Oltenia si a Regiei Autonome a Carbunelui Ploiesti    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 58 din 25 ianuarie 1995 privind infiintarea Regiei Autonome a Lignitului Oltenia si a Regiei Autonome a Carbunelui Ploiesti

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 28 din 7 februarie 1995
    Guvernul României hotărăşte:

    ART. 1
    Se aprobă înfiinţarea, ca persoane juridice, a Regiei Autonome a Lignitului Oltenia şi a Regiei Autonome a Cărbunelui Ploieşti, prin divizarea Regiei Autonome a Lignitului Târgu Jiu care se desfiinţează.
    Sediul, patrimoniul şi obiectul de activitate al regiilor autonome înfiinţate sunt prevăzute în anexa nr. 1.
    ART. 2
    Regiile autonome înfiinţate potrivit prevederilor art. 1 se organizează şi funcţionează în conformitate cu prevederile regulamentelor de organizare şi funcţionare prevăzute în anexele nr. 2.1. şi 2.2.
    ART. 3
    Defalcarea bugetului de venituri şi cheltuieli, aprobat pentru Regia Autonomă a Lignitului Târgu Jiu prin Hotărârea Guvernului nr. 548/1994, între cele doua regii care se înfiinţează potrivit art. 1, se face prin protocol, sub directa coordonare a Ministerului Industriilor.
    ART. 4
    Hotărârea Guvernului nr. 1211/1990 privind înfiinţarea Regiei Autonome a Lignitului din România şi Hotărârea Guvernului nr. 548/1994 pentru aprobarea bugetelor de venituri şi cheltuieli pe anul 1994 ale regiilor autonome care îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea ministerelor şi a altor organe de specialitate ale administraţiei centrale se modifică în mod corespunzător.
    ART. 5
    Anexele nr. 1, 2.1. şi 2.2. fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

                   PRIM-MINISTRU
                  NICOLAE VĂCĂROIU

                    Contrasemnează:
                   -----------------
                  Ministrul industriilor,
                     Dumitru Popescu

          p. Ministru de stat, ministrul finanţelor,
                       Dan Mogoş,
                    secretar de stat

                  p. Ministru de stat,
       preşedintele Consiliului pentru Coordonare,
            Strategie şi Reformă Economică,
                  Puwak Hildegard,
                  secretar de stat

    Bucureşti, 25 ianuarie 1995
    Nr. 58.


    ANEXĂ

                                 LISTA
     regiilor autonome care se înfiinţează prin reorganizarea Regiei Autonome
                        a Lignitului Târgu Jiu


───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea Obiectul de Sediul Patrimoniul net Unitatea
crt. regiei auto─ activitate al (mii lei) care se
     nome care se regiei autonome reorga─
     înfiinţează nizează
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Regia Auto─ ─ gestionarea şi protecţia Str. Tudor 1.746.682.344 Regia
   nomă a Lig─ zăcămintelor de lignit Vladimirescu Autonomă
   nitului şi antracit încredinţate nr. 1 ─ 15, a Ligni─
   Oltenia în administrare; Târgu Jiu, tului
                 ─ extracţia lignitului şi a judeţul Gorj Târgu Jiu
                   antracitului din cariere
                   şi din subteran, prepara─
                   rea şi comercializarea
                   acestora;
                 ─ executarea de lucrări mi─
                   niere de deschidere şi
                   pregătire în subteran şi
                   de descoperta în cariere;
                 ─ executarea de lucrări de
                   cercetare geologică şi
                   tehnologică în extinderea
                   perimetrelor aflate în ex─
                   ploatare şi pentru creşte─
                   rea gradului de cunoaştere
                   a zăcămintelor care se
                   exploatează;
                 ─ menţinerea şi dezvoltarea
                   capacităţilor existente,
                   deschiderea de noi câmpuri
                   miniere;
                 ─ elaborarea de studii, pro─
                   iecte şi documentaţii pro─
                   prii în vederea îmbunătă─
                   ţirii activităţii tehnolo─
                   gice;
                 ─ lucrări pentru întreţine─
                   rea, repararea, confecţio─
                   narea pieselor de schimb
                   şi utilajelor proprii ne─
                   cesare obiectului de ac─
                   tivitate;
                 ─ construcţii─montaje minie─
                   re în subteran şi la supra─
                   faţă;
                 ─ acţiuni de import─export
                   şi de cooperare economică
                   internaţională;
                 ─ asigurarea mesei calde şi
                   a cazării pentru nevoile
                   regiei autonome;
                 ─ servicii informatice pro─
                   prii;
                 ─ perfecţionarea personalu─
                   lui din activitatea pro─
                   prie;
                 ─ prestarea altor servicii
                   legate de obiectul de ac─
                   tivitate al regiei autono─
                   me, în condiţiile legii.
2. Regia Auto─ ─ gestionarea şi protecţia Ploieşti 382.043.008 Regia
   noma a zăcămintelor de lignit, str. Autonomă
   Cărbunelui cărbune brun şi turbă Bobâlna a Ligni─
   Ploieşti din perimetrele încre─ nr. 2, tului
                   dinţate în administrare; judeţul Târgu Jiu
                 ─ extracţia lignitului, Prahova
                   cărbunelui brun şi turbei
                   din subteran şi carieră,
                   prepararea şi comerciali─
                   zarea acestora;
                 ─ executarea de lucrări mi─
                   niere de deschidere şi de
                   pregătire în subteran şi
                   de descoperta în cariere;
                 ─ executarea de lucrări de
                   cercetare geologică şi
                   tehnologică în extinde─
                   rea perimetrelor aflate
                   în exploatare şi pentru
                   creşterea gradului de
                   cunoaştere a zăcăminte─
                   lor care se exploatează;
                 ─ menţinerea şi dezvoltarea
                   capacităţilor existente,
                   deschiderea de noi câm─
                   puri miniere;
                 ─ elaborarea de studii,
                   proiecte şi documentaţii
                   proprii, în vederea îm─
                   bunătăţirii activităţii
                   tehnologice;
                ─ lucrări pentru întreţi─
                  nerea şi repararea utila─
                  jelor proprii, necesare
                  realizării obiectului
                  principal de activitate;
                ─ construcţii─montaje mini─
                  ere în subteran şi la su─
                  prafaţă;
                ─ acţiuni de import─export
                  şi de cooperare economică
                  internaţională;
                ─ asigurarea mesei calde şi
                  a cazării pentru nevoile
                  regiei autonome;
                ─ perfecţionarea personalu─
                  lui în activitatea proprie;
                ─ servicii informatice pro─
                  prii;
                ─ prestarea altor servicii
                  legate de obiectul de acti─
                  vitate al regiei autonome,
                  în condiţiile legii.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


    ANEXA 2.1

           REGULAMENTUL DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE
           al Regiei Autonome a Lignitului Oltenia

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Regia Autonomă a Lignitului Oltenia este persoana juridică şi funcţionează pe baza de gestiune economică şi autonomie financiară.
    Activitatea acesteia se desfăşoară pe baza prezentului regulament şi a legislaţiei în vigoare.
    ART. 2
    Sediul central al Regiei Autonome a Lignitului Oltenia este în Târgu Jiu, str. Tudor Vladimirescu nr. 1 ─ 15, judeţul Gorj.
    Regia autonomă are în structura sa subunităţile menţionate în anexa la prezentul regulament.
    Aceste subunitati, necesare realizării obiectului de activitate, nu au personalitate juridică, dispun de autonomie limitată, iar relaţiile dintre ele şi regia autonomă, cât şi modalitatea de constituire sunt reglementate în prezentul regulament.

    CAP. II
    Obiectul de activitate

    ART. 3
    Regia Autonomă a Lignitului Oltenia are următorul obiect de activitate: gestionarea şi protecţia zăcămintelor de lignit şi antracit încredinţate în administrare; extracţia lignitului şi antracitului din cariere şi din subteran, prepararea şi comercializarea acestora; executarea de lucrări miniere de deschidere şi pregătire în subteran şi de descoperta în cariere; executarea de lucrări de cercetare geologica şi tehnologică în extinderea perimetrelor aflate în exploatare şi pentru creşterea gradului de cunoaştere a zăcămintelor care se exploatează; menţinerea şi dezvoltarea capacităţilor existente, precum şi deschiderea de noi câmpuri miniere; elaborarea de studii, proiecte şi documentaţii proprii în vederea îmbunătăţirii activităţii tehnologice; lucrări pentru întreţinerea, repararea, confecţionarea pieselor de schimb şi utilajelor proprii necesare obiectului de activitate; construcţii─montaje miniere în subteran şi la suprafaţa; acţiuni de import─export şi de cooperare economică internaţionala; asigurarea mesei calde şi a cazării pentru nevoile regiei autonome; servicii informatice proprii; perfecţionarea personalului din activitatea proprie; prestarea altor servicii legate de obiectul de activitate al regiei autonome în condiţiile legii.
    ART. 4
    Modificarea obiectului de activitate al Regiei Autonome a Lignitului Oltenia se face numai prin hotărâre a Guvernului.
    Regia Autonomă a Lignitului Oltenia nu poate desfăşura alte activităţi în afara celor menţionate în art. 3.

    CAP. III
    Patrimoniul

    ART. 5
    Regia Autonomă a Lignitului Oltenia are, conform bilanţului încheiat la data de 30 iunie 1994, un patrimoniu net în valoare de 1.746.682.344 mii lei, recalculat conform Hotărârii Guvernului nr. 500/1994, din care 1.623.476.528 mii lei mijloace fixe la valoarea rămasă şi de 123.205.816 mii lei mijloace circulante.
    ART. 6
    Regia Autonomă a Lignitului Oltenia administrează bunurile publice încredinţate cu diligenţa unui bun proprietar.
    Bunurile proprietate publica sunt inalienabile, nu se afla în circuitul civil, potrivit legii, şi se vor evidenţia în mod distinct în patrimoniul regiei autonome. Aceste bunuri pot fi concesionate sau închiriate în condiţiile legii.
    Crearea de noi bunuri publice, precum şi dezafectarea unor asemenea bunuri se pot face cu aprobarea Guvernului.
    In exercitarea dreptului de proprietate, regia autonomă poseda, foloseşte şi dispune, în condiţiile legii, de bunurile aflate în patrimoniul sau, altele decât cele publice, în scopul realizării obiectului sau de activitate şi beneficiază de rezultatele utilizării acestora.
    Patrimoniul regiei autonome poate fi micşorat, respectiv mărit, prin hotărâre a Guvernului.

    CAP. IV
    Structura regiei autonome

    ART. 7
    Structura organizatorică a Regiei Autonome a Lignitului Oltenia se aproba de consiliul de administraţie, la propunerea directorului general. Consiliul de administraţie poate aproba şi înfiinţarea altor subunitati în structura regiei autonome.
    De asemenea, consiliul de administraţie stabileşte relaţiile dintre subunităţile aflate în structura regiei autonome, precum şi relaţiile acestora cu terţii şi le poate acorda împuternicire de reprezentare în numele regiei, în domeniile tehnic, economic, comercial, administrativ, financiar, juridic, precum şi în alte domenii specifice obiectului de activitate al acesteia.
    Modul de organizare a subunitatilor componente ale regiei autonome şi structura organelor de conducere se stabilesc de consiliul de administraţie.
    ART. 8
    Prin delegare de competenta, unităţile din structura regiei autonome au atribuţiile stabilite de către consiliul de administraţie, cu următoarele limitări:
    ─ nu pot încheia direct operaţiuni financiare pentru obţinerea de subvenţii de la bugetul de stat;
    ─ nu pot efectua operaţiuni de comerţ exterior.
    Subunităţile din structura regiei autonome răspund în faţa consiliului de administraţie de îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilităţilor şi competentelor încredinţate de acesta prin hotărâri şi decizii de împuternicire.
    ART. 9
    Regia Autonomă a Lignitului Oltenia are în structura direcţii, servicii, birouri şi compartimente.
    Normele de structura şi organele de conducere pentru direcţii, servicii, birouri şi compartimente se stabilesc de către consiliul de administraţie.
    ART. 10
    Atribuţiile şi responsabilităţile direcţiilor, serviciilor, birourilor şi compartimentelor din structura regiei autonome se stabilesc prin regulament aprobat de consiliul de administraţie.

    CAP. V
    Organele de conducere

    ART. 11
    Conducerea Regiei Autonome a Lignitului Oltenia revine consiliului de administraţie, al cărui preşedinte este directorul general al regiei.
    Activitatea curenta a regiei autonome este condusă de directorul general, numit de ministerul de resort pe baza de concurs.
    Relaţiile dintre Ministerul Industriilor, ca reprezentant al statului prin care acesta îşi exercita prerogativele în domeniul de activitate al regiei autonome, şi directorul general al regiei se stabilesc prin contractul de management.
    ART. 12
    Consiliul de administraţie se numeşte prin ordin al ministrului industriilor, pe o perioada de 4 ani, iar jumătate din numărul membrilor pot fi înlocuiţi, pe motive întemeiate, la 2 ani. Prin ordin al ministrului vor fi desemnaţi preşedintele şi un vicepreşedinte.
    Managerul ─ directorul general al regiei autonome poate propune ministerului de resort înlocuirea unor membri din consiliul de administraţie care desfăşoară o activitate necorespunzătoare.
    Consiliul de administraţie este compus din 7 persoane, după cum urmează:
    ─ directorul general al regiei autonome ─ preşedinte;
    ─ reprezentantul Ministerului Finanţelor;
    ─ reprezentantul Ministerului Industriilor;
    ─ ingineri, tehnicieni, economişti şi jurişti, specializaţi în domeniul de activitate al regiei, dintre care unui va fi desemnat în calitate de vicepreşedinte.
    ART. 13
    Membrii consiliului de administraţie:
    a) se numesc în conformitate cu prevederile art. 12;
    b) îşi păstrează calitatea de anagajati la instituţia sau unitatea de la care provin şi toate drepturile şi obligaţiile derivând din aceasta calitate;
    c) sunt plătiţi pentru activitatea desfăşurata în aceasta calitate cu o indemnizaţie stabilită de consiliul de administraţie. Limita maxima a indemnizaţiei se stabileşte de ministrul industriilor.
    Aceştia nu pot face parte din mai mult de doua consilii de administraţie sau participa la societăţi comerciale cu care respectiva regie autonomă întreţine relaţii de afaceri sau are interese contrare.
    Nu pot fi membri în consiliul de administraţie persoanele care, potrivit legii, sunt incapabile sau au fost condamnate pentru gestiune frauduloasă, abuz de încredere, fals şi uz de fals, înşelăciune, delapidare, mărturie mincinoasă, dare sau luare de mită, precum şi pentru alte infracţiuni de aceeaşi natura.
    Sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administraţie cei care, personal ori soţul, rudele sau afinii până la gradul al doilea inclusiv, sunt, în acelaşi timp, patroni sau asociaţi la societăţi comerciale cu capital privat cu acelaşi profil sau cu care regia autonomă se afla în relaţii comerciale directe.
    ART. 14
    Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea în baza propriului regulament de funcţionare şi a legislaţiei în vigoare şi hotărăşte în problemele privind activitatea regiei autonome, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în competenta managerului.
    Consiliul de administraţie se întruneşte lunar şi ori de câte ori este necesar, la convocarea preşedintelui sau a unei treimi din numărul membrilor săi.
    El este prezidat de preşedinte, iar în lipsa acestuia, de către vicepreşedinte.
    Pentru valabilitatea deciziilor este necesară prezenta a cel puţin 2/3 din numărul membrilor consiliului de administraţie; deciziile se iau cu majoritatea absolută a membrilor prezenţi.
    Dezbaterile consiliului de administraţie au loc conform ordinii de zi, stabilită pe baza proiectului comunicat de preşedinte cu cel puţin 5 zile înainte de data ţinerii şedinţei.
    Acestea se consemnează în procesul─verbal al şedinţei, care se scrie într─un registru sigilat şi parafat de preşedintele consiliului de administraţie. Procesul─verbal se semnează de către membrii prezenţi ai consiliului de administraţie.
    Consiliul de administraţie poate delega unuia sau mai multor membri ai săi unele împuterniciri pe probleme limitate şi poate recurge la experţi pentru studierea anumitor probleme.
    In relaţiile cu terţii, regia autonomă este reprezentată de către directorul general sau, în lipsa lui, de către un director executiv.
    Cel care reprezintă regia autonomă semnează actele care o angajează fata de terţi.
    Consiliul de administraţie va putea exercita orice act care este legat de administrarea regiei autonome.
    Membrii consiliului de administraţie vor putea exercita orice act care este legat de administrarea regiei autonome, în interesul acesteia, în limitele prevederilor legale şi ale drepturilor ce li se conferă.
    Membrii consiliului de administraţie răspund individual sau solidar, după caz, fata de regia autonomă pentru prejudiciile rezultate din infracţiuni sau abateri de la dispoziţiile legale, pentru abaterile de la regulament sau pentru greşeli în administrarea regiei autonome.
    In astfel de situaţii, ei pot fi revocaţi prin ordin al ministrului industriilor.
    ART. 15
    Atribuţiile, răspunderile şi competentele consiliului de administraţie sunt următoarele:
    15.1. asigura elaborarea bugetelor de venituri şi cheltuieli anuale, precum şi fundamentarea acestora pe fiecare capitol, şi le depune la Ministerul Industriilor în vederea aprobării prin hotărâre a Guvernului;
    15.2. răspunde de execuţia veniturilor şi cheltuielilor, influenţează asupra factorilor care le determina în vederea creşterii productivitatii şi eficientei economice şi raportează trimestrial ministerului de resort asupra rezultatelor obţinute;
    15.3. aproba programul de producţie şi stabileşte măsurile de creştere a eficientei acesteia;
    15.4. stabileşte, după caz, condiţiile minimale pentru asigurarea serviciilor de interes public din domeniul de activitate al regiei autonome şi urmăreşte respectarea acestora;
    15.5. hotărăşte cu privire la investiţiile ce urmează a fi realizate, potrivit obiectului de activitate al regiei, care se finanţează din surse proprii, credite bancare sau alocaţii de la bugetul de stat;
    15.6. propune, potrivit reglementărilor legale, investiţiile a căror aprobare este în competenta altor organe;
    15.7. aproba structura organizatorică şi funcţională a regiei autonome;
    15.8. stabileşte tactica şi strategia de management, marketing, restructurare potrivit competentelor acordate;
    15.9. stabileşte principiile de salarizare, modul de corelare a salariilor cu munca efectiv prestată, respectându─se salariul minim pe economie prevăzut de lege şi prevederile contractului colectiv de munca;
    15.10. răspunde de administrarea eficienta, cu respectarea prevederilor legii, a patrimoniului regiei autonome;
    15.11. aprobă utilizarea fondurilor valutare;
    15.12. stabileşte nivelul creditelor şi modul de rambursare a acestora;
    15.13. aprobă asocierea, potrivit legii, cu persoane fizice sau juridice din ţara şi din străinătate;
    15.14. aprobă înstrăinarea bunurilor aparţinând regiei autonome, potrivit legii;
    15.15. asiguăa condiţiile necesare îndeplinirii contractului de management;
    15.16. stabileşte politici pentru protecţia mediului înconjurător şi securitatea muncii, potrivit reglementărilor legale;
    15.17. analizează bilanţul contabil anual şi elaborează raportul asupra activităţii desfăşurate de regia autonomă în anul precedent;
    15.18. hotărăşte constituirea fondului de rezerva, a fondului de dezvoltare, precum şi a altor fonduri necesare regiei autonome;
    15.19. hotărăşte în orice alte probleme privind activitatea regiei cu excepţia celor date, în competenta altor organe, potrivit legii;
    15.20. rezolva alte probleme în baza competentelor prevăzute de legislaţia în vigoare.
    ART. 16
    Membrii consiliului de administraţie şi directorul general sunt răspunzători pentru îndeplinirea tuturor atribuţiilor şi a obligaţiilor ce le revin.
    Membrii consiliului de administraţie care s─au impotrivit luării unei decizii ce s─a dovedit păgubitoare pentru regia autonomă nu răspund, dacă au consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de şedinţe al consiliului de administraţie şi au anunţat în scris, despre aceasta, ministerul de resort.
    Membrii consiliului de administraţie care nu au respectat prevederile art. 13 alin. 2, 3 şi 4 vor răspunde pentru daunele ce au rezultat, din aceasta cauza, pentru regia autonomă.
    ART. 17
    Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiza consilieri şi consultanţi din diferite sectoare. Activitatea acestora va fi compensată material conform înţelegerii, pe baza de contract, indemnizaţia neputind depăşi 20% din salariul directorului general.
    ART. 18
    Anual, consiliul de administraţie prezintă Ministerului Industriilor un raport asupra activităţii din perioada expirată şi asupra programului de activitate pe anul în curs.
    ART. 19
    Directorul general al regiei autonome conduce activitatea curenta a acesteia şi o reprezintă în relaţiile cu autorităţile publice, precum şi cu persoanele fizice şi juridice.
    In realizarea contractului de management, directorul general:
    ─ aduce la îndeplinire obiectivele şi criteriile de performanta prevăzute în contract;
    ─ prezintă trimestrial Ministerului Industriilor situaţia economico─financiară a regiei autonome, precum şi informaţiile, studiile de fezabilitate, proiectele şi programele de restructurare, alte documentaţii privind activitatea regiei autonome, solicitate de acesta;
    ─ negociază şi încheie contractul colectiv de munca, angajează şi concediază personalul aparatului regiei autonome, numeşte şi revoca, prin decizie, directorii subunitatilor din structura acesteia.

    CAP. VI
    Bugetul de venituri şi cheltuieli şi administrarea acestuia. Relaţiile financiare

    ART. 20
    Regia Autonomă întocmeşte anual bilanţul contabil, bugetul de venituri şi cheltuieli şi contul de profit şi pierderi, după modelele stabilite de Ministerul Finanţelor.
    Bilanţul contabil anual şi contul de profit şi pierderi se supun spre aprobare Ministerului Finanţelor şi se publica în Monitorul Oficial al României, Partea a IV─a.
    ART. 21
    Veniturile, în care se cuprind şi subvenţiile pe produse, precum şi cheltuielile regiei autonome, se stabilesc prin bugetul de venituri şi cheltuieli pentru fiecare exerciţiu financiar.
    Bugetul de venituri şi cheltuieli se aproba de Guvern, cu avizul Ministerului Finanţelor şi al Ministerului Industriilor.
    Din veniturile realizate, regia autonomă acoperă toate cheltuielile evidenţiate în costuri, precum şi cheltuielile şi plăţile prevăzute a fi suportate direct din venituri, potrivit legii.
    ART. 22
    Corelat cu contractele încheiate pentru producţia programata, Regia Autonomă a Lignitului Oltenia determina anual volumul de venituri de realizat, cheltuielile totale de efectuat şi cota de impozit pe profit datorată bugetului de stat, conform legii.
    ART. 23
    Din veniturile realizate, regia autonomă îşi acoperă toate cheltuielile evidenţiate în costuri, precum şi cheltuielile şi plăţile prevăzute a fi suportate direct din venituri, potrivit legii, inclusiv pentru constituirea fondului de rezerva, a fondului de dezvoltare şi a celorlalte cheltuieli prevăzute de lege. Sumele din venituri, care se vor aloca fondului de dezvoltare, se aproba de către Guvern la propunerea ministerului de resort, cu avizul Ministerului Finanţelor, o data cu bugetul de venituri şi cheltuieli al regiei autonome.
    Regia poate beneficia de subvenţii, care se aproba prin legea bugetului de stat.
    ART. 24
    Pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situaţia în care, în cursul unui an, mijloacele regiei autonome nu sunt suficiente, aceasta poate contracta credite cu societăţile comerciale bancare în valoare de cel mult 20% din veniturile brute realizate în anul precedent sau poate emite titluri negociabile pe piaţa, în aceeaşi limita.
    Contractarea de credite peste plafonul stabilit se face cu aprobarea Ministerului Finanţelor.
    Categoriile de titluri negociabile sunt cele stabilite de lege.
    ART. 25
    Regia autonomă hotărăşte cu privire la investiţiile ce urmează a fi realizate potrivit obiectului sau de activitate, finanţarea efectuindu─se din surse proprii şi din credite bancare, cu excepţia investiţiilor care intra sub incidenta art. 6 şi 11 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/1993.
    In cazul investiţiilor, altele decât cele prevăzute la art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/1993, finanţate integral sau parţial de la bugetul de stat, limita de finanţare se aproba o data cu legile de adoptate ale acestora, iar regia autonomă are obligaţia ca în execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli să se încadreze în alocaţiile bugetare aprobate.
    Execuţia investiţiilor prevăzute la alin. 1 şi 2 se adjudeca pe baza de licitaţie publica, organizată potrivit legii care reglementează achiziţiile publice.
    Contractarea de credite mai mari de 500 milioane lei, în vederea realizării de investiţii de natura celor prevăzute la alin. 1 şi 2, se efectuează cu aprobarea ministerului de resort, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finanţelor.
    ART. 26
    Operaţiunile de încasări şi plăţi ale regiei autonome se efectuează prin conturi deschise la bănci comerciale cu sediul în România.
    ART. 27
    Regia autonomă îşi va organiza controlul financiar preventiv şi controlul financiar de gestiune, potrivit legii.

    CAP. VII
    Relaţii comerciale

    ART. 28
    Preţurile de livrare la produsele, lucrările şi serviciile executate de regia autonomă se stabilesc în condiţiile legii.
    Preţurile şi tarifele la bunurile şi serviciile de interes public care fac obiectul activităţii regiei autonome, pentru care concurenţa este exclusă sau substanţial restrânsă datorită existenţei unui monopol, sunt supuse controlului instituit de Guvern.
    ART. 29
    Livrarea produselor se va face pe baza de contracte, în care vor fi menţionate clauze asiguratorii şi penalităţi pentru nerespectarea condiţiilor şi termenelor de plata, în condiţiile legii.
    ART. 30
    Contractarea de lucrări şi servicii necesare regiei autonome se va face, de regula, pe baza de licitaţie. Pentru lucrările şi serviciile cu valoare scăzută, consiliul de administraţie poate aproba contractarea pe baza de analiza de oferte, în condiţiile legii.
    In cazul angajării răspunderii contractuale sau delictuale a regiei autonome, creditorii pot cere executarea silită numai asupra bunurilor proprietatea regiei.

    CAP. VIII
    Dispoziţii finale

    ART. 31
    Legile de orice fel în care este implicata regia autonomă sunt de competenta instanţelor judecătoreşti de drept comun, potrivit legii.
    ART. 32
    Prezentul regulament se completează cu celelalte reglementări legale.

    ANEXA 2.1.1
    ───────────
    la regulament

                        LISTA
  subunităţilor din structura Regiei Autonome a Lignitului Oltenia

    ─ Sucursala miniera Motru (include şi fosta sucursala miniera Mehedinţi)
    ─ Sucursala miniera Rovinari (include şi fosta sucursala miniera Jilt)
    ─ Sucursala miniera Berbeşti.


    ANEXA 2.2
    ───────────

                    REGULAMENTUL
  de organizare şi funcţionare a Regiei Autonome a Cărbunelui Ploieşti

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Regia Autonomă a Cărbunelui Ploieşti este persoana juridică şi funcţionează pe baza de gestiune economică şi autonomie financiară.
    Activitatea acesteia se desfăşoară pe baza prezentului regulament şi a legislaţiei în vigoare.
    ART. 2
    Sediul central al Regiei Autonome a Cărbunelui Ploieşti este în Ploieşti, str. Bobâlna nr. 2, judeţul Prahova.
    Regia autonomă are în structura sa subunităţile menţionate în anexa la prezentul regulament.
    Aceste subunitati, necesare realizării obiectului de activitate, nu au personalitate juridică, dispun de autonomie limitată, iar relaţiile dintre ele şi regia autonomă, cât şi modalitatea de constituire sunt reglementate în prezentul regulament.

    CAP. II
    Obiectul de activitate

    ART. 3
    Regia Autonomă a Cărbunelui Ploieşti are următorul obiect de activitate: gestionarea şi protecţia zăcămintelor de lignit, cărbune brun şi turba din perimetrele încredinţate în administrare; extracţia lignitului, cărbunelui brun şi turbei din subteran şi din cariere, prepararea şi comercializarea acestora; executarea de lucrări miniere de deschidere şi de pregătire în subteran şi de descoperta în cariere; executarea de lucrări de cercetare geologica şi tehnologică în extinderea perimetrelor aflate în exploatare şi pentru creşterea gradului de cunoaştere a zăcămintelor care se exploatează; menţinerea şi dezvoltarea capacităţilor existente, precum şi deschiderea de noi câmpuri miniere; elaborarea de studii, proiecte şi documentaţii proprii în vederea îmbunătăţirii activităţii tehnologice; lucrări pentru întreţinerea şi repararea utilajelor proprii necesare obiectului de activitate; construcţii─montaje miniere în subteran şi la suprafaţa; acţiuni de import─export şi de cooperare economică internaţionala; asigurarea mesei calde şi a cazării pentru nevoile regiei autonome; servicii informatice proprii; perfecţionarea personalului în activitatea proprie; prestarea altor servicii legate de obiectul de activitate al regiei, în condiţiile legii.
    ART. 4
    Modificarea obiectului de activitate al Regiei Autonome a Cărbunelui Ploieşti se face numai prin hotărâre a Guvernului.
    Regia Autonomă a Cărbunelui Ploieşti nu poate desfăşura alte activităţi în afară celor menţionate în art. 3.

    CAP. III
    Patrimoniul

    ART. 5
    Regia Autonomă a Cărbunelui Ploieşti are, conform bilanţului încheiat la data de 30 iunie 1994, un patrimoniu net în valoare de 382.043.008 mii lei, recalculat conform Hotărârii Guvernului nr. 500/1994, din care 358.489.933 mii lei mijloace fixe la valoarea rămasă şi 23.553.075 mii lei mijloace circulante.
    ART. 6
    Regia Autonomă a Cărbunelui Ploieşti administrează bunurile publice încredinţate, cu diligenţa unui bun proprietar.
    Bunurile proprietate publica sunt inalienabile, nu se afla în circuitul civil, potrivit legii, şi se vor evidenţia în mod distinct în patrimoniul regiei. Aceste bunuri pot fi concesionate sau închiriate în condiţiile legii.
    Crearea de noi bunuri publice, precum şi dezafectarea unor asemenea bunuri se pot face cu aprobarea Guvernului.
    In exercitarea dreptului de proprietate, regia autonomă poseda, foloseşte şi dispune, în condiţiile legii, de bunurile aflate în patrimoniul sau, altele decât cele publice, în scopul realizării obiectului sau de activitate şi beneficiază de rezultatele utilizării acestora.
    Patrimoniul regiei autonome poate fi micşorat, respectiv mărit, prin hotărâre a Guvernului.

    CAP. IV
    Structura regiei autonome

    ART. 7
    Structura organizatorică a Regiei Autonome a Cărbunelui Ploieşti se aproba de consiliul de administraţie, la propunerea directorului general. Consiliul de administraţie poate aproba şi înfiinţarea altor subunitati în structura regiei.
    De asemenea, consiliul de administraţie stabileşte relaţiile dintre subunităţile aflate în structura regiei autonome, precum şi relaţiile acestora cu terţii şi le poate acorda împuternicire de reprezentare în numele regiei, în domeniile tehnic, economic, comercial, administrativ, financiar, juridic, precum şi în alte domenii specifice obiectului de activitate al acesteia.
    Modul de organizare a subunitatilor componente ale regiei autonome şi structura organelor de conducere se stabilesc de consiliul de administraţie.
    ART. 8
    Prin delegare de competenta, unităţile din structura regiei autonome au atribuţiile stabilite de către consiliul de administraţie, cu următoarele limitări:
    ─ nu pot încheia direct operaţiuni financiare pentru obţinerea de subvenţii de la bugetul de stat;
    ─ nu pot efectua operaţiuni de comerţ exterior.
    Subunităţile din structura regiei autonome răspund în faţa consiliului de administraţie de îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilităţilor şi competentelor încredinţate de acesta prin hotărâri şi decizii de împuternicire.
    ART. 9
    Regia Autonomă a Cărbunelui Ploieşti are în structura direcţii, servicii, birouri şi compartimente.
    Normele de structura şi organele de conducere pentru direcţii, servicii, birouri şi compartimente se stabilesc de către consiliul de administraţie.
    ART. 10
    Atribuţiile şi responsabilităţile direcţiilor, serviciilor, birourilor şi compartimentelor din structura regiei autonome se stabilesc prin regulament aprobat de consiliul de administraţie.

    CAP. V
    Organele de conducere

    ART. 11
    Conducerea Regiei Autonome a Cărbunelui Ploieşti revine consiliului de administraţie, al cărui preşedinte este directorul general al regiei.
    Activitatea curenta a regiei autonome este condusă de directorul general, numit de ministerul de resort pe baza de concurs.
    Relaţiile dintre Ministerul Industriilor, ca reprezentant al statului prin care acesta îşi exercita prerogativele în domeniul de activitate al regiei autonome, şi directorul general al regiei se stabilesc prin contract de management.
    ART. 12
    Consiliul de administraţie se numeşte prin ordin al ministrului industriilor, pe o perioada de 4 ani, iar jumătate din numărul membrilor pot fi înlocuiţi, pe motive întemeiate, la 2 ani. Prin ordin al ministrului vor fi desemnaţi preşedintele şi un vicepreşedinte.
    Managerul ─ directorul general al regiei autonome poate propune ministerului de resort înlocuirea unor membrii din consiliul de administraţie, care desfăşoară o activitate necorespunzătoare.
    Consiliul de administraţie este compus din 7 persoane, după cum urmează:
    ─ directorul general al regiei autonome ─ preşedinte;
    ─ reprezentantul Ministerului Finanţelor;
    ─ reprezentantul Ministerului Industriilor;
    ─ ingineri, tehnicieni, economişti şi jurişti, specializaţi în domeniul de activitate al regiei, dintre care unul va fi desemnat în calitate de vicepreşedinte.
    ART. 13
    Membrii consiliului de administraţie:
    a) se numesc în conformitate cu prevederile art. 12;
    b) îşi păstrează calitatea de angajaţi la instituţia sau unitatea de la care provin şi toate drepturile şi obligaţiile derivând din această calitate;
    c) sunt plătiţi pentru activitatea desfăşurată în această calitate cu o indemnizaţie stabilită de consiliul de administraţie. Limita maxima a indemnizaţiei se stabileşte de ministrul industriilor.
    Aceştia nu pot face parte din mai mult de doua consilii de administraţie sau participa la societăţi comerciale cu care respectiva regie autonomă întreţine relaţii de afaceri sau are interese contrare.
    Nu pot fi membri în consiliul de administraţie persoanele care, potrivit legii, sunt incapabile sau au fost condamnate pentru gestiune frauduloasă, abuz de încredere, fals şi uz de fals, înşelăciune, delapidare, mărturie mincinoasă, dare sau luare de mită, precum şi pentru alte infracţiuni de aceeaşi natura.
    Sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administraţie cei care, personal ori soţul, rudele sau afinii până la gradul al doilea inclusiv, sunt, în acelaşi timp, patroni sau asociaţi la societăţi comerciale cu capital privat cu acelaşi profil sau cu care regia autonomă se afla în relaţii comerciale directe.
    ART. 14
    Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea în baza propriului regulament de funcţionare şi a legislaţiei în vigoare şi hotărăşte în problemele privind activitatea regiei autonome, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în competenta managerului.
    Consiliul de administraţie se întruneşte lunar şi ori de câte ori este necesar, la convocarea preşedintelui sau a unei treimi din numărul membrilor săi.
    El este prezidat de preşedinte, iar în lipsa acestuia, de către vicepreşedinte.
    Pentru valabilitatea deciziilor este necesară prezenta a cel puţin 2/3 din numărul membrilor consiliului de administraţie ; deciziile se iau cu majoritatea absolută a membrilor prezenţi.
    Dezbaterile consiliului de administraţie au loc conform ordinii de zi stabilite pe baza proiectului comunicat de preşedinte cu cel puţin 5 zile înainte de data ţinerii şedinţei.
    Acestea se consemnează în procesul─verbal al şedinţei, care se scrie într─un registru sigilat şi parafat de preşedintele consiliului de administraţie. Procesul─verbal se semnează de către membrii prezenţi ai consiliului de administraţie.
    Consiliul de administraţie poate delega unuia sau mai multor membri ai săi unele împuterniciri pe probleme limitate şi poate recurge la experţi pentru studierea anumitor probleme.
    In relaţiile cu terţii, regia autonomă este reprezentată de către directorul general sau, în lipsa lui, de către un director executiv.
    Cel care reprezintă regia autonomă semnează actele care o angajează fata de terţi.
    Consiliul de administraţie va putea exercita orice act care este legat de administrarea regiei autonome.
    Membrii consiliului de administraţie vor putea exercita orice act care este legat de administrarea regiei autonome în interesul acesteia, în limitele prevederilor legale şi ale drepturilor ce li se conferă.
    Membrii consiliului de administraţie răspund individual sau solidar, după caz, fata de regia autonomă pentru prejudiciile rezultate din infracţiuni sau abateri de la dispoziţiile legale, pentru abaterile de la regulament sau pentru greşeli în administrarea regiei autonome.
    In astfel de situaţii, ei pot fi revocaţi prin ordin al ministrului industriilor.
    ART. 15
    Atribuţiile, răspunderile şi competentele, consiliului de administraţie sunt următoarele:
    15.1. asigura elaborarea bugetelor de venituri şi cheltuieli anuale, precum şi fundamentarea acestora pe fiecare capitol, şi le depune la Ministerul Industriilor în vederea aprobării prin hotărâre a Guvernului;
    15.2. răspunde de execuţia veniturilor şi cheltuielilor, influenţează asupra factorilor care le determina în vederea creşterii productivitatii şi eficientei economice şi raportează trimestrial ministerului de resort asupra rezultatelor obţinute;
    15.3. aproba programul de producţie şi stabileşte măsurile de creştere a eficientei acesteia;
    15.4. stabileşte, după caz, condiţiile minimale pentru asigurarea serviciilor de interes public din domeniul de activitate al regiei şi urmăreşte respectarea acestora;
    15.5. hotărăşte cu privire la investiţiile ce urmează a fi realizate potrivit obiectului de activitate al regiei, care se finanţează din surse proprii, credite bancare sau alocaţii de la bugetul de stat.
    15.6. propune, potrivit reglementărilor legale, investiţiile a căror aprobare este în competenta altor organe;
    15.7. aproba structura organizatorică şi funcţională a regiei autonome;
    15.8. stabileşte tactica şi strategia de management, marketing, restructurare, potrivit competentelor acordate;
    15.9. stabileşte principiile de salarizare, modul de corelare a salariilor cu munca efectiv prestată, respectându─se salariul minim pe economie prevăzut de lege şi prevederile contractului colectiv de munca;
    15.10. răspunde de administrarea eficienta, cu respectarea prevederilor legii, a patrimoniului regiei autonome;
    15.11. aproba utilizarea fondurilor valutare;
    15.12. stabileşte nivelul creditelor şi modul de rambursare a acestora;
    15.13. aproba asocierea, potrivit legii, cu persoane fizice sau juridice din ţara şi din străinătate;
    15.14. aproba înstrăinarea bunurilor aparţinând regiei autonome, potrivit legii;
    15.15. asigura condiţiile necesare îndeplinirii contractului de management;
    15.16. stabileşte politici pentru protecţia mediului înconjurător şi securitatea muncii, potrivit reglementărilor legale;
    15.17. analizează bilanţul contabil anual şi elaborează raportul asupra activităţii desfăşurate de regia autonomă în anul precedent;
    15.18. hotărăşte constituirea fondului de rezerva, a fondului de dezvoltare, precum şi a altor fonduri necesare regiei autonome;
    15.19. hotărăşte în orice alte probleme privind activitatea regiei, cu excepţia celor date în competenta altor organe, potrivit legii;
    15.20. rezolva alte probleme în baza competentelor prevăzute de legislaţia în vigoare.
    ART. 16
    Membrii consiliului de administraţie şi directorul general sunt răspunzători pentru îndeplinirea tuturor atribuţiilor şi a obligaţiilor ce le revin. Membrii consiliului de administraţie care s─au impotrivit luării unei decizii ce s─a dovedit păgubitoare pentru regie nu răspund, dacă au consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de şedinţe al consiliului de administraţie şi au anunţat în scris, despre aceasta, ministerul de resort.
    Membrii consiliului de administraţie care nu au respectat prevederile art. 13 alin. 2, 3 şi 4 vor răspunde pentru daunele ce au rezultat, din aceasta cauza, pentru regia autonomă.
    ART. 17
    Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiza consilieri şi consultanţi din diferite sectoare. Activitatea acestora va fi compensată material conform înţelegerii, pe baza de contract, indemnizaţia neputind depăşi 20 % din salariul directorului general.
    ART. 18
    Anual, consiliul de administraţie prezintă Ministerului Industriilor un raport asupra activităţii din perioada expirată şi asupra programului de activitate pe anul în curs.
    ART. 19
    Directorul general al regiei autonome conduce activitatea curenta a acesteia şi o reprezintă în relaţiile cu autorităţile publice, precum şi cu persoanele fizice şi juridice.
    In realizarea contractului de management, directorul general:
    ─ aduce la îndeplinire obiectivele şi criteriile de performanta prevăzute în contract;
    ─ prezintă trimestrial Ministerului Industriilor situaţia economico─financiară a regiei autonome, precum şi informaţiile, studiile de fezabilitate, proiectele şi programele de restructurare, alte documentaţii privind activitatea regiei autonome, solicitate de acesta;
    ─ negociază şi încheie contractul colectiv de munca, angajează şi concediază personalul aparatului regiei, numeşte şi revoca prin decizie directorii subunitatilor din structura acesteia.

    CAP. VI
    Bugetul de venituri şi cheltuieli şi administrarea acestuia. Relaţiile financiare

    ART. 20
    Regia autonomă întocmeşte anual bilanţul contabil, bugetul de venituri şi cheltuieli şi contul de profit şi pierderi, după modelele stabilite de Ministerul Finanţelor.
    Bilanţul contabil anual şi contul de profit şi pierderi se supun spre aprobare Ministerului Finanţelor şi se publica în Monitorul Oficial al României, Partea a IV─a.
    ART. 21
    Veniturile, în care se cuprind şi subvenţiile pe produse, precum şi cheltuielile regiei autonome, se stabilesc prin bugetul de venituri şi cheltuieli pentru fiecare exerciţiu financiar.
    Bugetul de venituri şi cheltuieli se aproba de Guvern, cu avizul Ministerului Finanţelor şi al Ministerului Industriilor.
    Din veniturile realizate, regia autonomă acoperă toate cheltuielile evidenţiate în costuri, precum şi cheltuielile şi plăţile prevăzute a fi suportate direct din venituri, potrivit legii.
    ART. 22
    Corelat cu contractele încheiate pentru producţia programata, Regia Autonomă a Cărbunelui Ploieşti determina anual volumul de venituri de realizat, cheltuielile totale de efectuat şi cota de impozit pe profit datorată bugetului de stat, conform legii.
    ART. 23
    Din veniturile realizate, regia autonomă îşi acoperă toate cheltuielile evidenţiate în costuri, precum şi cheltuielile şi plăţile prevăzute a fi suportate direct din venituri, potrivit legii, inclusiv pentru constituirea fondului de rezerva, a fondului de dezvoltare şi a celorlalte cheltuieli prevăzute de lege. Sumele din venituri, care se vor aloca fondului de dezvoltare, se aproba de către Guvern la propunerea ministerului de resort, cu avizul Ministerului Finanţelor, o data cu bugetul de venituri şi cheltuieli al regiei autonome.
    Regia poate beneficia de subvenţii, care se aproba prin legea bugetului de stat.
    ART. 24
    Pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situaţia în care, în cursul unui an, mijloacele regiei autonome nu sunt suficiente, aceasta poate contracta credite cu societăţile comerciale bancare în valoare de cel mult 20 % din veniturile brute realizate în anul precedent sau poate emite titluri negociabile pe piaţa, în aceeaşi limita.
    Contractarea de credite peste plafonul stabilit se face cu aprobarea Ministerului Finanţelor.
    Categoriile de titluri negociabile sunt cele stabilite de lege.
    ART. 25
    Regia Autonomă hotărăşte cu privire la investiţiile ce urmează a fi realizate potrivit obiectului sau de activitate, finanţarea efectuindu─se din surse proprii şi din credite bancare, cu excepţia investiţiilor care intra sub incidenta art. 6 şi art. 11 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/1993.
    In cazul investiţiilor, altele decât cele prevăzute la art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/1993, finanţate integral sau parţial de la bugetul de stat, limita de finanţare se aproba o data cu legile de adoptare ale acestora, iar regia autonomă are obligaţia ca în execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli sa se încadreze în alocaţiile bugetare aprobate.
    Execuţia investiţiilor prevăzute la alin. 1 şi 2 se adjudeca pe baza de licitaţie publica organizată potrivit legii care reglementează achiziţiile publice.
    Contractarea de credite mai mari de 500 milioane lei, în vederea realizării de investiţii de natura celor prevăzute la alin. 1 şi 2, se efectuează cu aprobarea ministerului de resort, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finanţelor.
    ART. 26
    Operaţiunile de încasări şi plăţi ale regiei autonome se efectuează prin conturi deschise la bănci comerciale cu sediul în România.
    ART. 27
    Regia autonomă îşi va organiza controlul financiar preventiv şi controlul financiar de gestiune, potrivit legii.

    CAP. VII
    Relaţii comerciale

    ART. 28
    Preţurile de livrare la produsele, lucrările şi serviciile executate de regia autonomă se stabilesc în condiţiile legii.
    Preţurile şi tarifele la bunurile şi serviciile de interes public care fac obiectul activităţii regiei autonome, pentru care concurenta este exclusa sau substanţial restrânsă datorită existenţei unui monopol, sunt supuse controlului instituit de Guvern.
    ART. 29
    Livrarea produselor se va face pe baza de contracte în care vor fi menţionate clauze asiguratorii şi penalităţi pentru nerespectarea condiţiilor şi termenelor de plata, în condiţiile legii.
    ART. 30
    Contractarea de lucrări şi servicii necesare regiei autonome se va face, de regula, pe baza de licitaţie. Pentru lucrările şi serviciile cu valoare scăzută, consiliul de administraţie poate aproba contractarea pe baza de analiza de oferte, în condiţiile legii.
    In cazul angajării răspunderii contractuale sau delictuale a regiei autonome, creditorii pot cere executarea silită numai asupra bunurilor proprietatea regiei.

    CAP. VIII
    Dispoziţii finale

    ART. 31
    Litigiile de orice fel în care este implicata regia autonomă sunt de competenta instanţelor judecătoreşti de drept comun, potrivit legii.
    ART. 32
    Prezentul regulament se completează cu celelalte reglementări legale.

    ANEXA 2.2.1
    ───────────
    la regulament

                                    LISTA
     subunităţilor din structura Regiei Autonome a Cărbunelui Ploieşti

    Exploatarea minieră Câmpulung Muscel
    Exploatarea minieră Capeni
    Exploatarea minieră Voivozi
    Exploatarea minieră Comăneşti
    Exploatarea minieră Filipeşti.

                        ──────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016