Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 579 din 22 iulie 1999  pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Agentiei Nationale pentru Locuinte    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 579 din 22 iulie 1999 pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Agentiei Nationale pentru Locuinte

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 358 din 28 iulie 1999

    În temeiul prevederilor art. 1 alin. (3) din Legea nr. 152/1998 privind înfiinţarea Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe,

    Guvernul României hotărăşte:

    ARTICOL UNIC
    Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare a Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

            PRIM-MINISTRU
             RADU VASILE

                  Contrasemnează:
                  ---------------
            Ministrul lucrărilor publice
            şi amenajării teritoriului,
                  Nicolae Noica

                  Secretar de stat,
            şeful Departamentului pentru
            Administraţie Publica Locală,
                     Vlad Rosca

             Ministrul muncii şi protecţiei
                         sociale,
                   Alexandru Athanasiu

                 Ministrul finanţelor,
                 Decebal Traian Remes

    Bucureşti, 22 iulie 1999.
    Nr. 579.


    ANEXĂ


                                   REGULAMENT
       de organizare şi funcţionare a Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Agenţia Naţională pentru Locuinţe, denumită în continuare A.N.L., este instituţie de interes public, cu personalitate juridică şi autonomie financiară.
    ART. 2
    (1) A.N.L. are prevăzută prin lege competenţa de a coordona constituirea şi atragerea unor surse de finanţare pentru construirea, cumpărarea, reabilitarea, consolidarea şi extinderea unor locuinţe, inclusiv a celor exploatate în regim de închiriere.
    (2) Resursele de natura bugetară se fundamentează şi se aloca prin ordonatorul principal de credite - Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului.
    ART. 3
    (1) Depozitarea resurselor, gestionarea acestora şi derularea activităţilor specifice operaţiunii de creditare se realizează prin instituţii bancare agreate de A.N.L., cu care se încheie convenţii în acest sens. Contractele de creditare se încheie de către instituţiile bancare, în numele A.N.L.
    (2) Pentru sprijinirea unor programe de construcţie a locuinţelor, pentru acces la terenuri de construcţie şi pentru asigurarea unor facilităţi prevăzute de lege accedanţilor la credite, A.N.L. încheie convenţii cu autorităţile administraţiei publice locale.

    CAP. II
    Obiectul de activitate

    ART. 4
    A.N.L. are ca obiect de activitate:
    a) dezvoltarea pieţei construcţiilor de locuinţe;
    b) constituirea, atragerea şi coordonarea unor surse de finanţare în domeniul construcţiei de locuinţe;
    c) gestionarea şi distribuirea prin instituţii bancare agreate a resurselor de finanţare prin credite ipotecare, pentru construirea, cumpărarea, reabilitarea, consolidarea sau extinderea locuinţelor;
    d) facilitarea accesului la terenuri pentru construcţii de locuinţe;
    e) facilitarea accesului la serviciile unor agenţi economici specializaţi în derularea investiţiilor pentru construcţii de locuinţe, precum şi a unor antreprenori în construcţii;
    f) facilitarea accesului la programe de protecţie socială cu privire la locuinţa;
    g) alte activităţi care conduc la dezvoltarea construirii, cumpărării, reabilitării, consolidării sau extinderii locuinţelor, în condiţiile legii.

    CAP. III
    Atribuţiile A.N.L.

    ART. 5
    În realizarea obiectului sau de activitate A.N.L. îşi exercită atribuţiile după cum urmează:
    a) efectuează anual studii de specialitate privind cererea şi oferta de locuinţe, în colaborare cu autorităţile administraţiei publice locale;
    b) primeşte şi analizează programe pentru construirea, reabilitarea, consolidarea sau extinderea locuinţelor;
    c) fundamentează cererile anuale de alocaţii de la bugetul de stat;
    d) coordonează constituirea şi atragerea unor surse de finanţare, altele decât cele din bugetul de stat: garanţii pentru buna execuţie în decontarea unor lucrări de investiţii, donaţii ale unor persoane fizice sau juridice, alte resurse legal constituite;
    e) emite titluri de valoare sub forma de obligaţiuni pe termene medii şi lungi, pentru atragerea de resurse necesare finanţării locuinţelor;
    f) stabileşte unele plafoane maximale de cost ale locuinţelor şi lucrărilor ce se vor derula sub coordonarea sa;
    g) stabileşte condiţiile de folosire a sumelor acumulate, inclusiv a plasamentelor financiare necesare;
    h) stabileşte criteriile şi condiţiile de acordare a creditelor;
    i) stabileşte plafonul maxim al creditului care poate fi acordat unei persoane fizice sau juridice şi nivelul ratei dobânzii aferente acestuia;
    j) încheie convenţii pentru depozitarea şi gestionarea resurselor sale, cu instituţiile bancare pe care le agreeaza;
    k) încheie convenţii cu autorităţile administraţiei publice locale (consilii judeţene şi consilii locale), în vederea asigurării accesului la terenuri de construcţie şi a unor facilităţi fiscale pentru accedantii la credite acordate de agenţie, precum şi a modalităţilor de derulare a lucrărilor;
    l) încheie convenţii cu instituţii bancare autorizate, depozitare ale resurselor sale, pentru operare pe pieţele de capital;
    m) stabileşte, prin preselecţie, conform legii, lista cuprinzând promotorii de investiţii, precum şi lista cuprinzând antreprenorii specializaţi în construcţia de locuinţe;
    n) acordă din resursele sale credite ipotecare pentru construirea, reabilitarea, consolidarea sau extinderea locuinţelor;
    o) elaborează instrucţiuni cu privire la condiţiile specifice de desfăşurare a unor programe de finanţare a construcţiei de locuinţe prin credite ipotecare;
    p) stabileşte nivelul salariilor conducerii operative şi ale celorlalţi angajaţi săi;
    q) întocmeşte şi execută, potrivit legii, bugetul de venituri şi cheltuieli pentru administraţia centrala şi pentru subunităţile sale;
    r) asigură gestionarea mijloacelor fixe şi a obiectelor de inventar pe care le are în patrimoniu;
    s) asigură îndeplinirea obligaţiilor care ii revin pentru aplicarea convenţiilor şi acordurilor internaţionale;
    t) colaborează cu organele administraţiei publice centrale şi locale în scopul îndeplinirii atribuţiilor ce ii revin;
    u) prezintă Guvernului, prin Consiliul naţional de coordonare, anual sau ori de câte ori este necesar, informări asupra activităţii sale;
    v) exercită alte atribuţii care conduc la realizarea obiectului de activitate, conform legii.

    CAP. IV
    Organizarea şi desfăşurarea activităţii A.N.L.

    ART. 6
    Activitatea A.N.L. se desfăşoară prin administraţia centrala şi prin oficiile teritoriale din subordinea acesteia.
    ART. 7
    (1) Sediul administraţiei centrale a A.N.L. este în municipiul Bucureşti.
    (2) Sediile oficiilor teritoriale sunt situate, de regula, în municipiile-reşedinţa de judeţ.
    ART. 8
    Oficiile teritoriale se înfiinţează cu aprobarea Consiliului naţional de coordonare al A.N.L., la propunerea Consiliului de administraţie al A.N.L., şi nu au personalitate juridică.
    ART. 9
    Oficiile, ca structura teritorială, se dezvolta pe măsura cuantificării volumului de activitate din teritoriu şi identificarii unor programe de dezvoltare a construcţiei de locuinţe pentru anumite zone ale tarii.
    ART. 10
    Structura organizatorică a oficiilor teritoriale se aproba de Consiliul de administraţie al A.N.L., cu încadrarea în numărul total de personal aprobat pentru A.N.L.
    ART. 11
    Personalul oficiilor teritoriale îndeplineşte numai atribuţii cu caracter operativ, activitatea de administrare intrând în atribuţiile administraţiei centrale a A.N.L.
    ART. 12
    Oficiile teritoriale au următoarele atribuţii şi responsabilităţi:
    a) asigură îndeplinirea obligaţiilor ce revin A.N.L. pentru aplicarea convenţiilor încheiate cu autorităţile publice locale şi cu instituţiile bancare;
    b) colaborează cu organele administraţiilor publice locale în scopul îndeplinirii atribuţiilor ce le revin;
    c) răspund de gestionarea mijloacelor fixe şi a obiectelor de inventar pe care le au în dotare;
    d) desfăşoară activităţi de prospectare a pieţei de locuinţe;
    e) execută sarcinile transmise de administraţia centrală a A.N.L.

    CAP. V
    Conducerea, administrarea şi structura A.N.L.

    ART. 13
    (1) Conducerea A.N.L. se realizează prin Consiliul naţional de coordonare, compus din 13 membri desemnaţi potrivit legii şi numiţi prin hotărâre a Guvernului.
    (2) Consiliul naţional de coordonare al A.N.L. este organ de decizie şi este condus de un preşedinte, numit prin hotărâre a Guvernului din rândul membrilor consiliului.
    ART. 14
    (1) Consiliul naţional de coordonare al A.N.L. se întruneşte în şedinţe trimestriale şi îşi desfăşoară activitatea în baza regulamentului propriu de organizare şi funcţionare, aprobat de către acesta.
    (2) La cererea preşedintelui, a cel puţin o treime din numărul membrilor săi sau la solicitarea motivată a Consiliului de administraţie al A.N.L., Consiliul naţional de coordonare al A.N.L. se poate întruni în şedinţe extraordinare ori de câte ori este necesar.
    ART. 15
    Membrii Consiliului naţional de coordonare al A.N.L. nu sunt salariaţi ai A.N.L. şi beneficiază de o indemnizaţie de şedinţa în cuantum de 25% din salariul de baza brut lunar al directorului general al A.N.L.
    ART. 16
    Administrarea A.N.L. se realizează prin:
    a) Consiliul de administraţie al A.N.L., organ executiv compus din 7 membri desemnaţi şi numiţi de Consiliul naţional de coordonare al A.N.L.;
    b) preşedintele Consiliului de administraţie al A.N.L., numit potrivit legii, care este reprezentantul legal al A.N.L. în toate raporturile şi convenţiile care concura la realizarea obiectului sau de activitate.
    ART. 17
    (1) Mandatul membrilor Consiliului de administraţie al A.N.L. este de 4 ani.
    (2) În cazul vacantării locurilor din Consiliul de administraţie al A.N.L. ca urmare a demisiei, revocării sau decesului vor fi numiţi noi membri până la încheierea mandatului iniţial, în termen de 30 de zile.
    ART. 18
    Membrii Consiliului de administraţie al A.N.L., cu excepţia directorului general al A.N.L., nu sunt salariaţi ai A.N.L. şi beneficiază de o indemnizaţie lunară în cuantum de 20% din salariul de bază brut lunar al directorului general al A.N.L.
    ART. 19
    Consiliul de administraţie al A.N.L. are atribuţiile prevăzute de lege şi aplică hotărârile Consiliului naţional de coordonare al A.N.L.
    ART. 20
    Nu pot fi desemnaţi membri ai Consiliului de administraţie al A.N.L. sau vor fi revocaţi de drept acei membri care se găsesc în una dintre următoarele situaţii:
    a) au antecedente penale;
    b) au interdicţii, stabilite potrivit legii, de a conduce, controla, gestiona sau administra o societate sau instituţie publica.
    ART. 21
    Membrii Consiliului de administraţie al A.N.L. nu pot vinde direct sau indirect imobile agenţiei sau clienţilor acesteia, nu pot încheia cu aceasta sau cu clienţii ei contracte de lucrări sau livrări, nu pot impune A.N.L. sau clienţilor acesteia alegerea unui furnizor, antreprenor sau prestator de servicii în scopul realizării uneia dintre operaţiunile prevăzute de lege.
    ART. 22
    Consiliul de administraţie al A.N.L. funcţionează după cum urmează:
    a) se întruneşte lunar sau ori de câte ori este necesar, la convocarea preşedintelui sau a cel puţin trei membri;
    b) ordinea de zi a întrunirii este adusă la cunoştinţa membrilor cu cel puţin 5 zile înainte, cu excepţia unor urgente motivate;
    c) deliberările sale sunt statutare în cazul prezentei a cel puţin 5 dintre membrii săi. Deciziile se iau cu votul majorităţii simple a membrilor prezenţi. In caz de balotaj votul preşedintelui este decisiv;
    d) în cazul absentelor nemotivate la 3 şedinţe consecutive sau acumulate pe durata a 6 luni calendaristice de către un membru al sau, preşedintele va propune Consiliului naţional de coordonare al A.N.L. revocarea acestuia din funcţie;
    e) deliberările sale sunt consemnate în procese-verbale, care se păstrează la sediul A.N.L. Aceste procese-verbale sunt semnate de toţi membrii prezenţi;
    f) în exercitarea atribuţiilor sale emite hotărâri care se înscriu într-un registru special.
    ART. 23
    Preşedintele Consiliului de administraţie al A.N.L. are următoarele atribuţii şi responsabilităţi:
    a) conduce Consiliul de administraţie al A.N.L.;
    b) reprezintă interesele A.N.L. în justiţie şi în relaţiile cu terţii;
    c) poate delega o parte din atribuţiile sale directorului general al A.N.L. sau unui alt membru al Consiliului de administraţie al A.N.L.; delegarea de atribuţii se face în scris;
    d) aprobă angajarea, modificarea sau încetarea raporturilor de munca, după caz, şi aplica sancţiuni disciplinare în condiţiile prevăzute de lege pentru personalul din conducerea operativă a A.N.L.;
    e) în exercitarea atribuţiilor sale emite decizii şi dispoziţii.
    ART. 24
    (1) Conducerea operativă curentă a A.N.L., cu excepţia directorului general, este numita de Consiliul de administraţie al A.N.L. şi este formată din director general, director general adjunct economic, director tehnic şi director organizare şi administrativ.
    (2) Directorul general al A.N.L. este numit de Consiliul naţional de coordonare al A.N.L. în condiţiile legii şi are atribuţiile stabilite de acesta.
    (3) Directorul general al A.N.L. emite decizii de angajare, modificare şi de încetare, după caz, a raporturilor de muncă şi aplică sancţiunile disciplinare prevăzute de lege pentru personalul angajat al A.N.L.
    ART. 25
    (1) Structura operativă a A.N.L. este formată din direcţii, compartimente şi oficii.
    (2) In cadrul A.N.L., prin hotărâri ale Consiliului de administraţie al A.N.L., se pot organiza servicii şi birouri.
    (3) Atribuţiile şi sarcinile personalului A.N.L. vor fi stabilite prin fişa postului.
    ART. 26
    Structura organizatorică a A.N.L. este prevăzută în anexa la prezentul regulament şi face parte integrantă din acesta.
    ART. 27
    A.N.L. se organizează şi funcţionează cu un număr maxim de 220 de posturi. Orice modificare a numărului maxim de posturi va fi aprobată prin hotărâre a Guvernului.
    ART. 28
    Dotarea A.N.L. cu mijloace fixe şi obiecte de inventar, inclusiv cu parc auto necesar activităţii, este aprobată de Consiliul de administraţie al A.N.L., în condiţiile legii, în limita bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat.

    CAP. VI
    Salarizarea şi alte drepturi ale personalului A.N.L. şi structurilor sale teritoriale

    ART. 29
    (1) Salarizarea personalului A.N.L. este stabilită potrivit Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 117/1999 privind salarizarea personalului Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe, pe bază de negocieri colective sau, după caz, individuale cu salariaţii sau reprezentanţii acestora, în limitele aprobate de Consiliul de administraţie al A.N.L., cu încadrarea în bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat.
    (2) Preşedintele Consiliului de administraţie al A.N.L. reprezintă instituţia la negocierea salariilor personalului de conducere al A.N.L.
    (3) Pentru personalul de execuţie partenerul de negociere a salariilor este directorul general, ca reprezentant al conducerii A.N.L.
    ART. 30
    Concediile de odihnă şi concediile suplimentare se acordă în conformitate cu prevederile Legii nr. 6/1992 privind concediul de odihna şi alte concedii ale salariaţilor şi ale Hotărârii Guvernului nr. 250/1992 privind concediul de odihnă şi alte concedii ale salariaţilor din administraţia publică, din regiile autonome cu specific deosebit şi din unităţile bugetare.
    ART. 31
    Salariul de baza brut al directorului general al A.N.L. se aprobă de Consiliul naţional de coordonare al A.N.L., la propunerea Consiliului de administraţie al A.N.L.
    ART. 32
    Statele de funcţii si, respectiv, de personal se aprobă de Consiliul naţional de coordonare al A.N.L., la propunerea Consiliului de administraţie al A.N.L.


    ANEXA 1
    la regulament


                                               Numărul maxim de posturi,
                                           inclusiv directorul general = 220


                                   AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU LOCUINŢE

                                    ┌──────────────────────────────────┐
                                    │ CONSILIUL NAŢIONAL DE COORDONARE │
                                    └────────────────┬─────────────────┘
                                                     │
                                       ┌─────────────┴──────────────┐
                                       │ CONSILIUL DE ADMINISTRAŢIE │
                                       └─────────────┬──────────────┘
                                                     │
                                             ┌───────┴──────────┐
                                             │ DIRECTOR GENERAL │
                                             └───────┬──────────┘
                                                     │ ┌─────────────────┐
                                                     ├───┤ CORP CONSILIERI │
                                                     │ └─────────────────┘
                                                     │
        ┌────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┐
        │ │ │
        │ ┌──────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┐ │
        │ │ │ │ │
        │ │ ┌──────────────┴────────────────────┐ │ │
        │ │ │ DIRECTOR GENERAL ADJUNCT ECONOMIC │ │ │
        │ │ └──────────────┬────────────────────┘ │ │
        │ │ │ │ │
        │ ┌──────┴──────────┐ │ ┌─────┴────────┐ │
        │ │ DIRECTOR TEHNIC │ │ │ DIRECTOR │ │
        │ └──────┬──────────┘ │ │ ORGANIZARE │ │
        │ │ │ │ SI │ │
        │ │ │ │ ADMINISTRATIV│ │
┌───────┴──────┐ │ │ └─────┬────────┘ │
│ Compartiment │ │ │ │ ┌──────┴───┐
│ JURIDIC │ │ │ │ │ Corp de │
└──────────────┘ │ │ │ │ control │
                  │ │ │ └──────────┘
        ┌─────────┴───┐ ┌──────────────┬───────┴───┬──────────┬────────────┐ ┌────┴──────┬────────────┐
┌───────┴────┐┌───────┴───┐┌──┴───────┐┌─────┴────┐┌─────┴────┐┌────┴─────┐┌─────┴────┐┌────┴────┐┌─────┴────┐┌──────┴────┐
│Compartiment││ ││ ││ ││ ││ ││ ││ ││ ││ │
│ COORDONARE ││ Compar- ││ Compar- ││ Compar- ││ Compar- ││ Compar- ││ Compar- ││ Compar- ││ Compar- ││ Compar- │
│ OFICII ││ timent ││ timent ││ timent ││ timent ││ timent ││ timent ││ timent ││ timent ││ timent │
│TERITORIALE,││CONSTRUCŢII││CREDITE ŞI││INVESTIŢII││RELAŢII CU││ CONTABI- ││STRATEGII ││ ADMINIS-││ RESURSE ││INFORMATICĂ│
│ RELAŢII CU ││ ││RELAŢII CU││FINANCIARE││ PIEŢE DE ││ LITATE ││FINANCIARE││ TRATIV ││ UMANE ŞI ││ │
│ AUTORITĂŢI ││ ││ BĂNCI ││ ││ CAPITAL ││ ││ ││ ││SALARIZARE││ │
│ PUBLICE ││ ││ ││ ││ ││ ││ ││ ││ ││ │
│ LOCALE SI ││ ││ ││ ││ ││ ││ ││ ││ ││ │
│RELAŢII CU ││ ││ ││ ││ ││ ││ ││ ││ ││ │
│ PUBLICUL ││ ││ ││ ││ ││ ││ ││ ││ ││ │
└──────┬─────┘└───────────┘└──────────┘└──────────┘└──────────┘└──────────┘└──────────┘└─────────┘└──────────┘└───────────┘
   ....│...........
       │
┌──────┴─────────────┐
│ Oficii teritoriale │
└────────────────────┘


                                  -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016