Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 577 din 21 mai 2003  privind structura organizatorica si atributiile Autoritatii pentru straini    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 577 din 21 mai 2003 privind structura organizatorica si atributiile Autoritatii pentru straini

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 391 din 6 iunie 2003
În temeiul art. 107 din Constituţie şi al <>art. 131 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul strãinilor în România,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Autoritatea pentru strãini este structura specializatã, organizatã în subordinea Ministerului de Interne, care exercita atribuţiile ce îi sunt date în competenta prin lege, cu privire la regimul strãinilor în România, combaterea şederii ilegale, precum şi cu privire la gestionarea evidentei strãinilor cãrora li s-a acordat drept de şedere în România.
ART. 2
Activitatea Autoritãţii pentru strãini constituie serviciu public şi se desfãşoarã în interesul persoanei şi al comunitãţii, în sprijinul instituţiilor statului, exclusiv pe baza şi în executarea legii.
ART. 3
În executarea atribuţiilor ce îi revin, Autoritatea pentru strãini coopereazã cu alte unitãţi ale Ministerului de Interne şi cu instituţii ale statului care au atribuţii în asigurarea ordinii de drept şi colaboreazã în acest sens cu cetãţenii, în condiţiile legii.

CAP. 1
Organizarea Autoritãţii pentru strãini

ART. 4
Autoritatea pentru strãini se organizeazã la nivel central şi teritorial.
ART. 5
(1) Structura organizatoricã a Autoritãţii pentru strãini este prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
(2) Statul de funcţii al Autoritãţii pentru strãini se aproba de cãtre ministrul de interne, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
(3) Coordonarea Autoritãţii pentru strãini în cadrul Ministerului de Interne se stabileşte prin ordin al ministrului de interne.
(4) Autoritatea pentru strãini este condusã de un director, ajutat de un director adjunct, numiţi prin ordin al ministrului de interne.
(5) Posturile necesare constituirii Autoritãţii pentru strãini se asigura prin redistribuire, din cele existente în statele de funcţii ale Direcţiei Generale de Evidenta Informatizata a Persoanei.
ART. 6
Atribuţiile compartimentelor şi sarcinile concrete ale personalului, precum şi circuitul intern al documentelor se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare a aparatului propriu, care se aproba, potrivit competentei, de cãtre conducerea Ministerului de Interne, în termen de 30 de zile de la data aprobãrii statului de funcţii prevãzut la art. 5 alin. (2).

CAP. 3
Atribuţiile Autoritãţii pentru strãini

ART. 7
Autoritatea pentru strãini are urmãtoarele atribuţii principale:
a) avizeazã acordarea vizelor de intrare în România a strãinilor conform competentelor legale;
b) aproba invitaţiile prevãzute la <>art. 37 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul strãinilor în România;
c) verifica îndeplinirea de cãtre strãini a condiţiilor necesare pentru acordarea dreptului de şedere în România, potrivit legii;
d) verifica îndeplinirea de cãtre strãini a condiţiilor necesare pentru prelungirea dreptului de şedere în România, potrivit legii;
e) acorda dreptul de şedere permanenta prin aprobarea stabilirii domiciliului în România strãinilor care îndeplinesc condiţiile legale;
f) prelungeşte dreptul de şedere temporarã în România strãinilor care îndeplinesc condiţiile prevãzute de <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 194/2002 ;
g) anuleazã ori revoca, dupã caz, dreptul de şedere al strãinilor în România, în condiţiile legii;
h) întreprinde demersurile legale corespunzãtoare pentru clarificarea situaţiei juridice a strãinilor minori neinsotiti;
i) elibereazã, în condiţiile prevãzute de <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 194/2002 , permise de şedere şi documente de cãlãtorie;
j) prin lucrãtorii anume desemnaţi, constata contravenţiile şi aplica sancţiunile contravenţionale prevãzute de <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 194/2002 ;
k) elaboreazã studii, analize şi prognoze referitoare la migratia strãinilor pe teritoriul României şi înainteazã conducerii Ministerului de Interne propuneri de soluţionare a problemelor identificate cu aceasta ocazie în domeniul controlului fenomenului migratiei, în vederea includerii acestora în proiectul hotãrârii Guvernului prevãzute la <>art. 5 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 194/2002 ;
l) gestioneazã Sistemul Naţional de Evidenta a Strãinilor asigurând funcţionarea, pãstrarea şi exploatarea evidentelor în conformitate cu prevederile legale;
m) exercita atribuţiile conferite prin lege cu privire la regimul indepartarii strãinilor de pe teritoriul României;
n) culege, stocheaza, prelucreaza, valorifica şi face schimb de date şi informaţii despre strãinii cu şedere ilegala, locurile şi mediile frecventate de aceştia, precum şi despre cei care au ca preocupãri traficul de persoane;
o) coopereazã cu instituţii similare din strãinãtate şi cu alte organisme internaţionale cu competenta în domeniul migratiei, în baza înţelegerilor la care România este parte;
p) coopereazã cu misiunile diplomatice şi oficiile acreditate în România, în condiţiile legii;
q) exercita orice alte atribuţii sau competente conferite prin lege.
ART. 8
Pentru îndeplinirea atribuţiilor legale, şeful Autoritãţii pentru strãini emite dispoziţii obligatorii pentru întreg personalul din subordine.

CAP. 4
Personalul Autoritãţii pentru strãini

ART. 9
Personalul Autoritãţii pentru strãini este constituit din politisti, funcţionari publici şi personal contractual.
ART. 10
Autoritatea pentru strãini îşi asigura personalul dintre absolvenţii instituţiilor de învãţãmânt ale Ministerului de Interne, personal selecţionat sau provenit din alte instituţii, în condiţiile legii.
ART. 11
În exercitarea atribuţiilor prevãzute la art. 7, personalul specializat al Autoritãţii pentru strãini este investit cu exerciţiul autoritãţii publice şi este abilitat sa desfãşoare urmãtoarele activitãţi:
a) organizarea şi efectuarea, în condiţiile legii, de controale în mediile şi în locurile frecventate de strãini, în instituţiile publice sau particulare, precum şi în incinta agenţilor economici, indiferent de proprietar sau deţinãtor, atunci când exista date sau indicii cu privire la existenta în aceste locuri sau medii a unor strãini care nu respecta prevederile legale privind regimul strãinilor în România;
b) invitarea la sediul formatiunii teritoriale a strãinilor a cãror prezenta este necesarã pentru îndeplinirea atribuţiilor prevãzute de lege, prin aducerea la cunostinta acestora, în scris, a scopului şi motivului invitatiei;
c) legitimarea şi stabilirea identitãţii strãinilor care incalca dispoziţiile legale privind regimul juridic al strãinilor;
d) depistarea şi conducerea la sediul formatiunilor teritoriale, în cooperare cu organele de poliţie competente, a strãinilor care incalca dispoziţiile legale privind regimul strãinilor în România sau a cãror identitate nu poate fi stabilitã, precum şi verificarea şi luarea mãsurilor legale în cel mult 24 de ore de la depistare;
e) escortarea, pe toatã perioada de la depistare şi pana la îndepãrtarea de pe teritoriul României, a strãinilor impotriva cãrora s-a dispus aceasta mãsura, precum şi imobilizarea, potrivit legii, a celor care au un comportament violent;
f) desfãşurarea de activitãţi specifice pentru obţinerea şi verificarea, în vederea exploatãrii, a datelor şi informaţiilor referitoare la strãini cu şedere ilegala, la cei care au ca preocupãri traficul ilegal de persoane, precum şi locurile şi mediile frecventate de aceştia.

CAP. 5
Dispoziţii finale

ART. 12
Prezenta hotãrâre intra în vigoare la 30 de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
p. Ministrul de interne,
Toma Zaharia,
secretar de stat

Ministrul administraţiei publice,
Octav Cozmanca

Bucureşti, 21 mai 2003.
Nr. 577.



ANEXA 1

ORGANIGRAMA

Autoritãţii pentru strãini

┌────────────┐
│ DIRECTOR │
└──────┬─────┘
APARAT CENTRAL │
┌────────┴───────┐
│DIRECTOR ADJUNCT│
└─────────────┬──┘
┌───────────────┬─────────────┬────────┼──────┬───────────┬───────┐
│ │ │ │ │ │ │
┌─────┴──────┐┌───────┴─────┐┌──────┴──────┐ │ ┌────┴───┐┌──────┴────┐┌─┴──┐
│SERVICIUL 1-││SERVICIUL 2 -││SERVICIUL 3 -│ │ │BIROUL ││ BIROUL ││SE- │
│ RELAŢII ││GESTIONAREA ││ COMBATEREA │ │ │STUDII, ││ADMINISTRA-││CRE-│
│ CONSULARE, ││ ŞEDERII ││ ŞEDERII │ │ │PROGNOZA││RE ŞI ÎNTRE││TA- │
│LEGATURA CU ││ LEGALE A ││ ILEGALE A │ │ │ ŞI ││ŢINERE A ││RI- │
│ MISIUNILE ││STRĂINILOR ││ STRĂINILOR │ │ │STATIS- ││SISTEMULUI ││AT │
│DIPLOMATICE ││ ││ │ │ │TICI ││NAŢIONAL DE││ │
│ ŞI ││ ││ │ │ │ ││EVIDENTA A ││ │
│ORGANISMELE ││ ││ │ │ │ ││STRĂINILOR ││ │
│INTER- ││ ││ │ │ │ ││ ││ │
│NAŢIONALE ││ ││ │ │ │ ││ ││ │
└────────────┘└─────────────┘└─────────────┘ │ └────────┘└───────────┘└────┘


┌────────┴─────────┐
│ │
┌────┴────────┐ ┌─────┴─────┐
│ ANALIZA │ │COORDONAREA│
│INFORMAŢIILOR│ │ACTIVITĂŢII│
│ │ │ CENTRELOR │
│ │ │ DE CAZARE │
└─────────────┘ └───────────┘

APARAT TERITORIAL




┌──────────────────┐┌───────────────┐┌───────────────────┐
│SERVICIUL 1 PENTRU││ 41 BIROURI ││ CENTRE DE CAZARE │
│ STRĂINI AL ││(COMPARTIMENTE)││A STRĂINILOR LUATI │
│ MUNICIPIULUI ││JUDEŢENE PENTRU││ÎN CUSTODIE PUBLICA│
│ BUCUREŞTI ││ STRĂINI ││ │
└──────────────────┘└───────────────┘└───────────────────┘
┌──────────────────┐
│SERVICIUL 2 PENTRU│
│ STRĂINI AL │
│ MUNICIPIULUI │
│ BUCUREŞTI │
└──────────────────┘



-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016