Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 567 din 3 iulie 2000  pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 146/1999 privind unele masuri de acompaniament social pentru salariatii din industria metalurgica ale caror contracte individuale de munca vor fi desfacute ca urmare a concedierilor colective    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 567 din 3 iulie 2000 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 146/1999 privind unele masuri de acompaniament social pentru salariatii din industria metalurgica ale caror contracte individuale de munca vor fi desfacute ca urmare a concedierilor colective

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 338 din 20 iulie 2000
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale <>art. 16 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 146/1999 ,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ARTICOL UNIC
Se aproba Normele metodologice de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 146/1999 privind unele mãsuri de acompaniament social pentru salariaţii din industria metalurgica ale cãror contracte individuale de munca vor fi desfãcute ca urmare a concedierilor colective, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISARESCU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul muncii şi protecţiei sociale,
Smaranda Dobrescu

Ministrul industriei şi comerţului,
Radu Berceanu

Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes



ANEXA 1


NORME METODOLOGICE
de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 146/1999 privind unele mãsuri de acompaniament social pentru salariaţii din industria metalurgica ale cãror contracte individuale de munca vor fi desfãcute ca urmare a concedierilor colective

ART. 1
În sensul prevederilor <>art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 146/1999 , denumita în continuare ordonanta de urgenta, de mãsurile de protecţie socialã prevãzute în aceasta ordonanta de urgenta beneficiazã salariaţii disponibilizaţi prin concedieri colective efectuate în condiţiile <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 98/1999 privind protecţia socialã a persoanelor ale cãror contracte individuale de munca vor fi desfãcute ca urmare a concedierilor colective, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, din societãţile comerciale din industria metalurgica, semnatare ale Convenţiei de acompaniament social al restructurãrii industriei metalurgice - CASRM, indiferent de forma de proprietate asupra capitalului social.
ART. 2
Mãsurile de protecţie socialã prevãzute în ordonanta de urgenta sunt realizate de Uniunea Nationala de Reconversie în Metalurgie - UNIRMET, prin unitãţile sale teritoriale - centre de reconversie a personalului din metalurgie - CRPM.
ART. 3
(1) Pentru realizarea serviciilor de preconcediere colectivã, prevãzute la art. 3 din ordonanta de urgenta, societãţile comerciale semnatare ale CASRM, care disponibilizeaza personal prin concedieri colective, sunt obligate sa înştiinţeze în scris CRPM despre aceste disponibilizari, în termen de 3 zile de la data aprobãrii programului de restructurare, cu menţionarea numãrului de personal ce urmeazã sa fie concediat.
(2) În termen de 5 zile de la primirea înştiinţãrii prevãzute la alin. (1), specialiştii din CRPM au obligaţia sa stabileascã, împreunã cu conducerea societãţii comerciale şi cu organizaţia sindicala legal constituitã şi reprezentativa sau, dupã caz, cu reprezentanţii aleşi ai salariaţilor, programul de realizare a serviciilor de preconcediere colectivã. Dezbaterile în legatura cu stabilirea programului de realizare a serviciilor de preconcediere vor fi consemnate într-un proces-verbal semnat de pãrţile participante.
(3) Serviciile de preconcediere colectivã se realizeazã de CRPM în perioada preavizului acordat salariaţilor care urmeazã sa fie disponibilizaţi.
(4) Persoanele prevãzute la art. 1 pot beneficia, în funcţie de opţiunea exprimatã în cadrul serviciilor de preconcediere colectivã, de mãsuri active pentru combaterea somajului, în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 98/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sau de una dintre mãsurile active pentru combaterea somajului, denumite în continuare mãsuri active de acompaniament social, din programul de acompaniament social, prevãzute la art. 4 din ordonanta de urgenta.
(5) În vederea exprimarii opţiunii de cãtre persoana disponibilizata, CRPM îi va inmana acesteia un formular de propunere, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice.
ART. 4
(1) Participarea la serviciile de preconcediere colectivã se dovedeşte cu adeverinta eliberata de CRPM, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice.
(2) Adeverinta eliberata potrivit alin. (1) se prezintã de beneficiar agenţiei pentru ocupare şi formare profesionalã judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti, în vederea acordãrii plãţilor compensatorii, conform prevederilor <>art. 33 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 98/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 5
(1) Persoana disponibilizata, care opteazã pentru parcurgerea unui program de acompaniament social va încheia cu CRPM un contract de prestãri de servicii pentru participarea la mãsuri active de acompaniament social, conform anexei nr. 3 la prezentele norme metodologice.
(2) În termen de 3 zile de la semnarea contractului prevãzut la alin. (1), CRPM este obligat sa transmitã agenţiei pentru ocupare şi formare profesionalã judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti, lista cuprinzând salariaţii care au optat pentru parcurgea unui program de acompaniament social, împreunã cu copiile de pe formularele prin care şi-au exprimat opţiunea.
ART. 6
Primele de încurajare lunare prevãzute la art. 5 lit. a) din ordonanta de urgenta se acorda, în funcţie de posibilitãţile financiare ale UNIRMET, pentru o perioada care nu poate depãşi perioada pentru care a fost încheiat contractul de prestãri de servicii pentru participarea la mãsuri active de acompaniament social.
ART. 7
În sensul prevederilor art. 5 lit. b) din ordonanta de urgenta, programul de acompaniament social se considera finalizat, dupã caz:
a) la data expirãrii perioadei pentru care a fost încheiat contractul de prestãri de servicii pentru participarea la mãsuri active de acompaniament social;
b) la data încadrãrii persoanei disponibilizate cu contract individual de munca pe durata nedeterminatã, dacã încadrarea a avut loc înainte de expirarea perioadei pentru care a fost încheiat contractul de prestãri de servicii pentru participarea la mãsuri active de acompaniament social.
ART. 8
În scopul realizãrii mãsurilor active pentru combaterea somajului, prevãzute de ordonanta de urgenta, CRPM trebuie sa fie acreditate în conformitate cu prevederile legale.
ART. 9
Salariul realizat, care se ia în calcul la determinarea contribuţiei lunare a salariaţilor din societãţile comerciale semnatare ale CASRM, pentru constituirea Fondului naţional de solidaritate în metalurgie - FONDMET, conform prevederilor art. 7 alin. (2) lit. b) din ordonanta de urgenta, cuprinde:
a) salariul de baza brut corespunzãtor timpului efectiv lucrat în program normal, sporul pentru orele suplimentare prestate în condiţiile legii, indemnizaţia de conducere, salariul de merit şi alte drepturi salariale care fac parte din salariul de baza;
b) sporurile şi indemnizaţiile acordate sub forma de procent din salariul de baza brut sau în sume fixe;
c) alte adaosuri la salarii, acordate potrivit legii prin contractele colective de munca;
d) contravaloarea drepturilor în natura acordate salariaţilor sub forma de remuneraţie;
e) indemnizaţiile pentru concedii de odihna şi pentru alte concedii plãtite;
f) sumele plãtite în cazul întreruperii lucrului din motive neimputabile salariaţilor.
ART. 10
(1) Pentru realizarea evidentei contribuţiilor lunare achitate la FONDMET conform prevederilor art. 7 alin. (2) lit. a) şi b) din ordonanta de urgenta, societatea comercialã semnatara a CASRM are obligaţia sa întocmeascã lunar urmãtoarele documente:
a) fişa de evidenta a contribuţiei lunare la FONDMET a societãţii comerciale respective, conform modelului prezentat în anexa nr. 4 la prezentele norme metodologice;
b) fişa de evidenta a contribuţiilor lunare la FONDMET a salariaţilor, conform modelului prezentat în anexa nr. 5 la prezentele norme metodologice.
(2) Fişele prevãzute la alin. (1) se întocmesc în 3 exemplare, dintre care unul se transmite la CRPM, unul la UNIRMET, anexa la ordinele de plata a contribuţiilor, iar unul rãmâne la societatea comercialã.
ART. 11
(1) În vederea finanţãrii cheltuielilor prevãzute la art. 8 alin. (1) lit. a) şi b) din ordonanta de urgenta, UNIRMET va vira lunar în contul fiecãrui CRPM o cota reprezentând 85% din veniturile costituite din contribuţii ale societãţilor comerciale arondate şi ale salariaţilor acestora.
(2) În vederea finanţãrii cheltuielilor legate de gestionarea şi de administrarea fondurilor de cãtre CRPM, UNIRMET va vira lunar în contul acestora o cota reprezentând 5,5% din veniturile prevãzute la alin. (1).
(3) Disponibilitãţile bãneşti ale CRPM se vor pãstra în conturile acestora, deschise la sucursalele judeţene ale bãncilor desemnate de UNIRMET.
ART. 12
Din sursele de venituri prevãzute la art. 7 alin. (2) lit. c) din ordonanta de urgenta se finanţeazã cheltuielile prevãzute la art. 8 alin. (2) din ordonanta de urgenta, prin distribuirea de cãtre UNIRMET a sumelor reprezentând aceste cheltuieli, la cererea CRPM, în funcţie de disponibilitãţile bãneşti existente.
ART. 13
(1) Persoanele care opteazã pentru un program de consultanţa în vederea infiintarii unei societãţi comerciale, potrivit prevederilor art. 13 alin. (1) din ordonanta de urgenta, vor semna, o data cu contractul de prestãri de servicii pentru participarea la mãsuri active de acompaniament social, angajamentul prezentat în anexa nr. 6 la prezentele norme metodologice.
(2) La cererea persoanelor prevãzute la alin. (1) suma cuvenitã potrivit art. 13 alin. (2) din ordonanta de urgenta va fi virata de CRPM în contul societãţii comerciale nou-înfiinţate, numai dupã prezentarea certificatului de înmatriculare eliberat de oficiul registrului comerţului.
ART. 14
(1) Pentru a putea beneficia de acordarea sumelor prevãzute la art. 13 alin. (3) din ordonanta de urgenta, societãţile comerciale nou-înfiinţate sunt obligate sa prezinte la CRPM acte doveditoare din care sa rezulte îndeplinirea condiţiilor prevãzute la art. 13 alin. (1) şi (3) din ordonanta de urgenta, precum şi angajamentul prezentat în anexa nr. 6 la prezentele norme metodologice.
(2) CRPM va vira lunar societãţii comerciale nou-înfiinţate sumele necesare menţionate la alin. (1), numai dupã prezentarea documentelor întocmite pentru plata salariilor.
ART. 15
De mãsurile de protecţie socialã prevãzute de ordonanta de urgenta beneficiazã persoanele prevãzute la art. 1 din aceasta, care au contribuit la constituirea FONDMET de la data intrãrii în vigoare a ordonanţei de urgenta sau pe o perioada de minimum 3 luni anterior disponibilizarii.
ART. 16
Anexele nr. 1-6 fac parte integrantã din prezentele norme metodologice.


ANEXA 1
-------
la normele metodologice
-----------------------

UNIUNEA NATIONALA
DE RECONVERSIE ÎN METALURGIE
Centrul de Reconversie
a Personalului din Metalurgie - CRPM
....................................


OPŢIUNE
Subsemnatul(a) ......................................., salariat(a) la Societatea Comercialã ......................................... din localitatea ........................................., în conformitate cu prevederile <>art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 146/1999 şi ale art. 3 alin. (4) din Normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 146/1999 , optez pentru participarea la mãsurile active pentru combaterea somajului, dupã cum urmeazã*):
a) participarea la mãsurile active pentru combaterea somajului prin parcurgerea unui program de acompaniament social, realizate prin intermediul CRPM []
b) participarea la mãsurile active pentru combaterea somajului, prevãzute de <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 98/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, realizate prin intermediul agenţiei pentru ocupare şi formare profesionalã judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti []


Data, Semnatura,
...... ............

---------------
*) Se marcheaza semnul X în casuta corespunzãtoare opţiunii.


ANEXA 2
-------
la normele metodologice
-----------------------

UNIUNEA NATIONALA
DE RECONVERSIE ÎN METALURGIE
Centrul de Reconversie
a Personalului din Metalurgie - CRPM
....................................


ADEVERINTA

Se adevereste prin prezenta ca domnul/doamna .................. a participat în perioada .................................. la serviciile de preconcediere colectivã ....../(denumirea serviciilor)/............. organizate la sediul Centrului de Reconversie a Personalului din Metalurgie din ................../sediul unitãţii care a disponibilizat personal.
Se elibereazã prezenta în conformitate cu prevederile <>art. 29 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 98/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.


Conducãtorul CRPM,
..........................................
(numele, prenumele, semnatura şi ştampila)


ANEXA 3
-------
la normele metodologice
-----------------------


CONTRACT
de prestãri de servicii pentru participarea la mãsuri active de acompaniament social

nr. ..... din .....


I. Pãrţile contractului
A. Uniunea Nationala de Reconversie a Metalurgiei prin Centrul de Reconversie a Personalului din Metalurgie (CRPM) din ................, denumita în continuare furnizor, reprezentatã prin ................, având funcţia de .................., şi prin ................, având funcţia de ....................... (conducãtorul compartimentului economic), cu sediul în ........................., str. ............... nr. .........., telefon ..............., fax ......................., codul poştal ................, contul bancar .................. .
B. Domnul/Doamna.........................., denumit(a) în continuare beneficiar, disponibilizat(a) de la unitatea ........................, cu domiciliul în ...................., str. .............. nr. ......, telefon ...................., nãscut(a) în ......................., judeţul ........................, la data de ...................... .

II. Obiectul contractului
Obiectul acestui contract este realizarea*): .....................

-------------
*) Se va mentiona mãsura aleasã dintre mãsurile active prevãzute în programul de acompaniament social:
a) reconversia profesionalã;
b) participarea la lucrãri de utilitate publica;
c) consultanţa în vederea infiintarii de societãţi comerciale;
d) stimularea mobilitatii ocupationale;
e) alte mãsuri active ................................. .
(se va mentiona mãsura activa)

III. Durata contractului
Durata contractului este de ............ luni.
Furnizorul va începe derularea acestui contract cel mai târziu la ........... zile de la data semnãrii lui şi înregistrãrii la CRPM.

IV. Valoarea contractului
Valoarea contractului este în suma de .............. lei, suportatã din FONDMET, din care:
a) cheltuieli pentru realizarea mãsurii active ............... lei;
b) prime de încurajare............................... lei;
c) alte sume .......................... lei.

V. Obligaţiile pãrţilor
Obligaţiile beneficiarului:
---------------------------
a) sa respecte condiţiile şi etapele realizãrii mãsurii active pentru care a optat;
b) sa se încadreze în normele privind disciplina muncii în cadrul CRPM şi al locului în care se realizeazã mãsura activa;
c) alte obligaţii ale beneficiarului se stabilesc în funcţie de specificul serviciilor.
Obligaţiile furnizorului:
-------------------------
a) sa asigure beneficiarului o pregãtire profesionalã alternativa, gratuita, urmatã de posibilitatea acordãrii unui loc de munca, în cazul programului de reconversie profesionalã;
b) sa caute un loc de munca pentru persoana disponibilizata şi, în acest interval, sa îi asigure posibilitatea unei ocupaţii în folos public, în cazul programului de participare la lucrãri de utilitate publica;
c) sa acorde asistenta gratuita pentru întocmirea documentelor şi obţinerea avizelor necesare, în cazul infiintarii unei societãţi comerciale;
d) sa asigure persoanei disponibilizate schimbarea locului de munca prin încadrarea cu contract individual de munca pe durata nedeterminatã într-o unitate aflatã în alta zona geograficã;
e) alte obligaţii ale furnizorului se stabilesc în funcţie de specificul serviciilor.

VI. Modificarea, suspendarea şi încetarea contractului
Modificarea
Modificarea clauzelor contractului poate fi facuta numai prin acordul de vointa al pãrţilor, prin act adiţional la contract, încheiat în forma scrisã.
Suspendarea
Pãrţile, de comun acord, pot hotãrî suspendarea contractului în cazuri justificate, pe o durata limitatã, facuta în scris cu 30 de zile înainte de data stabilitã pentru suspendare.
Încetarea
Prezentul contract poate inceta:
a) prin acordul de vointa al pãrţilor;
b) în condiţiile prevãzute la art. 11 alin. (2) şi la <>art. 12 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 146/1999 .
Încetarea contractului are efecte numai pentru viitor, lãsând neatinse prestaţiile succesive care au fost fãcute anterior încetãrii lui.
În cazul în care una dintre pãrţi nu îşi respecta obligaţiile asumate prin contract, partea lezata va notifica partii în culpa sa depunã toate diligenţele pentru executarea corespunzãtoare a clauzelor contractuale.
Dacã partea în culpa, în termen de 5 zile de la primirea notificãrii, nu se conformeazã, partea lezata poate rezilia în mod unilateral contractul.
În cazul rezilierii unilaterale a contractului, partea lezata poate solicita despãgubiri potrivit legii.

VII. Posibilitãţi de prelungire a contractului
Contractul va putea fi prelungit prin încheierea unui act adiţional, pe o perioada de maximum 3 luni.

VIII. Alte clauze*)

------------
*) Conform înţelegerii dintre furnizor şi beneficiar.

IX. Litigii
În caz de litigiu pãrţile vor incerca soluţionarea în mod amiabil a acestuia.
În cazul în care nu se reuşeşte soluţionarea în mod amiabil a litigiului, pãrţile convin ca acesta sa fie soluţionat de instanţele judecãtoreşti competente.

X. Dispoziţii finale
Contractul intra în vigoare la data semnãrii lui de cãtre pãrţi.
Prezentul contract s-a încheiat în doua exemplare, unul pentru furnizor şi unul pentru beneficiar.


Furnizor, Beneficiar,
Data ........... Data ..............


ANEXA 4
-------
la normele metodologice
-----------------------


Societatea Comercialã...............
Sediul .............................
Telefon/Fax.........................
codul fiscal .......................


FIŞA DE EVIDENTA
a contribuţiei la FONDMET a societãţii comerciale în luna .......... anul ............




Cifra de afaceri Contribuţia 0,5% Ordinul de plata nr. ....
data ....
---------------------------------------------------------------------



---------------------------------------------------------------------

Reprezentantul legal Reprezentantul legal al
al societãţii comerciale, organizaţiei sindicale
........................... sau, dupã caz,
reprezentantul salariaţilor,
..............................




ANEXA 5
-------
la normele metodologice
-----------------------

Societatea Comercialã...............
Sediul .............................
Telefon/Fax.........................
codul fiscal .......................


FIŞA DE EVIDENTA
a contribuţiei la FONDMET a salariaţilor în luna ....... anul ........




Nr. Numele şi prenumele Salariul Contribuţia
crt. salariatului realizat 0,5%
-----------------------------------------------------------------
1.
-----------------------------------------------------------------
2.
-----------------------------------------------------------------
3.
-----------------------------------------------------------------
TOTAL:
-----------------------------------------------------------------

Reprezentantul legal Reprezentantul legal al
al societãţii comerciale, organizaţiei sindicale
........................... sau, dupã caz,
reprezentantul salariaţilor,
..............................




ANEXA 6
-------
la normele metodologice
-----------------------


ANGAJAMENT

Subsemnatul(a) ..................................... domiciliat(a) în localitatea .............................., str. .................. nr. ........, bl. ......, et. ...... sectorul/judeţul ................, posesor(posesoare) al(a) buletinului de identitate/cãrţii de identitate seria .......... nr. ..........., eliberat(a) de ................... la data de ......................, codul numeric personal ............., cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal cu privire la falsul în declaraţii, ma angajez ca minimum 50 % din numãrul personalului pe care îl voi angaja în societatea comercialã nou-înfiinţatã sa provinã din rândul persoanelor prevãzute la <>art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 146/1999 privind unele mãsuri de acompaniament social pentru salariaţii din industria metalurgica ale cãror contracte individuale de munca vor fi desfãcute ca urmare a concedierilor colective.


Semnatura beneficiarului,
.........................
Data ....................


Dat în fata noastrã,
CRPM ....................................
Numele, prenumele şi funcţia ............
Semnatura ...............................


--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016