Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 565 din 13 iunie 2007  privind infiintarea, organizarea si functionarea Comitetului interministerial pentru implementarea Acordului dintre Romania si Statele Unite ale Americii privind activitatile fortelor Statelor Unite stationate pe teritoriul Romaniei, semnat la Bucuresti la 6 decembrie 2005, ratificat prin   Legea nr. 268/2006     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 565 din 13 iunie 2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea Comitetului interministerial pentru implementarea Acordului dintre Romania si Statele Unite ale Americii privind activitatile fortelor Statelor Unite stationate pe teritoriul Romaniei, semnat la Bucuresti la 6 decembrie 2005, ratificat prin Legea nr. 268/2006

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 431 din 28 iunie 2007

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 12 alin. (2) şi (3) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) În scopul organizãrii şi coordonãrii activitãţilor de implementare a prevederilor Acordului dintre România şi Statele Unite ale Americii privind activitãţile forţelor Statelor Unite staţionate pe teritoriul României, semnat la Bucureşti la 6 decembrie 2005, ratificat prin <>Legea nr. 268/2006 , denumit în continuare Acord, se înfiinţeazã, organizeazã şi funcţioneazã, potrivit prevederilor prezentei hotãrâri, Comitetul interministerial pentru implementarea Acordului, denumit în continuare Comitet interministerial.
(2) Comitetul interministerial se organizeazã şi funcţioneazã ca organism consultativ fãrã personalitate juridicã, având componenţa prevãzutã în anexa nr. 1.
ART. 2
(1) Atribuţiile Comitetului interministerial privesc analizarea, stabilirea şi asigurarea punerii în aplicare a mãsurilor identificate în vederea implementãrii Acordului, cu luarea în considerare a solicitãrilor Comitetului mixt româno-american, prevãzut la art. XI paragraful 2 din Acord.
(2) Comitetul interministerial colaboreazã cu ministerele, cu alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, precum şi cu organisme neguvernamentale, în vederea îndeplinirii atribuţiilor sale.
ART. 3
(1) Comitetul interministerial este condus de preşedintele acestuia. În lipsa preşedintelui, conducerea Comitetului interministerial este asiguratã de unul dintre vicepreşedinţi, desemnat de preşedintele Comitetului interministerial.
(2) La lucrãrile Comitetului interministerial pot participa, în calitate de invitaţi, şi alţi reprezentanţi ai autoritãţilor administraţiei publice centrale şi locale care sunt implicaţi în implementarea Acordului.
ART. 4
(1) Reuniunile ordinare ale Comitetului interministerial au loc în ultima lunã a fiecãrui semestru al anului, iar cele extraordinare, ori de câte ori se considerã necesar, la propunerea unui membru, cu acordul preşedintelui.
(2) Comitetul interministerial se considerã legal întrunit dacã se asigurã prezenţa a minimum jumãtate plus unu din numãrul membrilor sãi.
(3) Deciziile Comitetului interministerial se iau în unanimitate. În cazul în care nu se ajunge la unanimitate în luarea unei decizii, se vor propune soluţii alternative, decizia finalã amânându-se pentru şedinţa urmãtoare. Luarea unei decizii nu poate fi amânatã decât o singurã datã. În cazul în care nu se poate obţine unanimitatea, soluţiile discutate se supun dezbaterii în cadrul primei şedinţe a Guvernului.
ART. 5
(1) Deciziile Comitetului interministerial sunt duse la îndeplinire de ministerele reprezentate în cadrul acestuia, potrivit atribuţiilor ce le revin în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare.
(2) Responsabilitãţile ministerelor, pe domenii de implementare, sunt prevãzute în anexa nr. 2.
(3) Pentru soluţionarea unor probleme punctuale, clar definite şi cu termene precise, Comitetul interministerial poate constitui grupuri de lucru.
ART. 6
(1) Secretariatul Comitetului interministerial se asigurã de cãtre Ministerul Apãrãrii, prin Centrul de coordonare şi monitorizare a implementãrii Acordului, denumit în continuare Centru. Secretariatul participã la reuniunile Comitetului interministerial fãrã drept de vot.
(2) Centrul reprezintã punctul unic de contact pentru toate autoritãţile şi instituţiile publice responsabile de implementarea Acordului.
(3) Atribuţiile Centrului, pentru asigurarea activitãţii de secretariat a Comitetului interministerial, sunt:
a) convocarea membrilor Comitetului interministerial la solicitarea preşedintelui sau, în lipsa sa, a unuia dintre vicepreşedinţi, desemnat de acesta. Membrii Comitetului interministerial sunt convocaţi nominal, cu minimum 10 zile lucrãtoare înaintea fiecãrei reuniuni, comunicându-li-se locul, data şi ora convocãrii, precum şi ordinea de zi, la care se anexeazã documentele de lucru necesare. Cu cel puţin 5 zile lucrãtoare înainte de data stabilitã pentru reuniune, membrii Comitetului interministerial transmit observaţiile ori propunerile privind proiectele pentru ordinea de zi. În situaţii de urgenţã, convocarea se face cu minimum 3 zile lucrãtoare înainte;
b) supunerea proiectului iniţial al ordinii de zi împreunã cu propunerile membrilor pentru analiza preşedintelui ori, în lipsa sa, a vicepreşedintelui desemnat de acesta;
c) redactarea proceselor-verbale ale şedinţelor;
d) redactarea şi transmiterea, cu avizul preşedintelui Comitetului interministerial, a documentelor destinate informãrii Guvernului, Preşedinţiei şi Parlamentului;
e) în perioada dintre reuniuni, asigurarea legãturii dintre membrii Comitetului interministerial, schimburile de informaţii şi documentele necesare pentru îndeplinirea obiectivelor propuse.
(4) La nivelul fiecãrui minister se va stabili un punct unic de contact pentru asigurarea comunicãrii cu Centrul.
ART. 7
Cheltuielile legate de activitatea Comitetului interministerial se suportã de fiecare dintre instituţiile implicate, din bugetele proprii, în pãrţile ce le privesc.
ART. 8
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul apãrãrii,
Teodor Viorel Meleşcanu

Ministrul afacerilor externe,
Adrian Mihai Cioroianu

Ministrul justiţiei,
Tudor-Alexandru Chiuariu

Ministrul economiei
şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Bucureşti, 13 iunie 2007.
Nr. 565.

ANEXA 1

COMPONENŢA
Comitetului interministerial pentru implementarea Acordului

1. Secretar de stat din Ministerul Apãrãrii - preşedinte
2. Secretar de stat din Ministerul Afacerilor Externe - vicepreşedinte
3. Secretar de stat din Ministerul Justiţiei - vicepreşedinte
4. Secretar de stat din Ministerul Internelor şi Reformei Administrative - membru
5. Secretar de stat din Ministerul Economiei şi Finanţelor - membru
6. Secretar de stat din Ministerul Transporturilor - membru
7. Secretar de stat din Ministerul Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse - membru
8. Secretar de stat din Ministerul Mediului şi Dezvoltãrii Durabile - membru
9. Secretar de stat din Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale - membru
10. Secretar de stat din Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei - membru
11. Secretar de stat din Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului - membru
12. Secretar de stat din Ministerul Sãnãtãţii Publice - membru
13. Secretar de stat din Ministerul Culturii şi Cultelor - membru
14. Şeful Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale - membru

ANEXA 2

DOMENIILE DE IMPLEMENTARE
a Acordului şi ministerele responsabile

1. Dezvoltarea cadrului legislativ, interpretarea şi aplicarea legislaţiei şi soluţionarea eventualelor dispute - potrivit competenţelor stabilite prin lege
2. Circulaţia pe drumurile publice şi ordinea publicã - Ministerul Internelor şi Reformei Administrative şi Ministerul Apãrãri
3. Proceduri vamale, taxe şi impozite - Ministerul Economiei şi Finanţelor
4. Transporturi - Ministerul Transporturilor şi Ministerul Apãrãrii
5. Angajarea de forţã de muncã de pe piaţa româneascã, securitate şi sãnãtate în muncã - Ministerul Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse
6. Protecţia mediului înconjurãtor - Ministerul Mediului şi Dezvoltãrii Durabile
7. Suportul logistic - Ministerul Economiei şi Finanţelor şi Ministerul Apãrãrii
8. Comunicaţii - Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei şi Ministerul Apãrãrii
9. Educaţie - Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului
10. Asistenţã medicalã - Ministerul Sãnãtãţii Publice şi Ministerul Apãrãrii
11. Asistenţã religioasã - Ministerul Culturii şi Cultelor şi Ministerul Apãrãrii


-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016