Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 552 din 7 iunie 2001  pentru aprobarea programelor de interes national in domeniul protectiei drepturilor copilului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 552 din 7 iunie 2001 pentru aprobarea programelor de interes national in domeniul protectiei drepturilor copilului

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 327 din 18 iunie 2001
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României, precum şi ale <>art. 10 şi 11 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 12/2001 privind înfiinţarea Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Copilului şi Adopţie,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aproba programele de interes naţional în domeniul protecţiei drepturilor copilului, prevãzute în anexa nr. 1.
ART. 2
(1) Autoritatea Nationala pentru Protecţia Copilului şi Adopţie cofinanteaza programe de interes naţional din sumele prevãzute cu aceasta destinaţie în bugetul propriu, împreunã cu consiliile judeţene şi consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti.
(2) Cofinantarea se realizeazã în urma evaluãrii şi selectãrii de cãtre Autoritatea Nationala pentru Protecţia Copilului şi Adopţie a proiectelor înaintate de consiliile judeţene, respectiv de consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, pe baza convenţiilor încheiate cu acestea, conform modelului prezentat în anexa nr. 2.
ART. 3
(1) Monitorizarea derulãrii programelor de interes naţional şi controlul utilizãrii fondurilor alocate în cadrul acestora se asigura de Autoritatea Nationala pentru Protecţia Copilului şi Adopţie.
(2) În termen de 6 luni de la data încheierii convenţiilor prin care se asigura cofinantarea programelor de interes naţional consiliile judeţene, respectiv consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, vor inainta Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Copilului şi Adopţie un raport de activitate referitor la îndeplinirea indicatorilor prevãzuţi pentru fiecare program în anexa nr. 1.
ART. 4
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Autoritatea Nationala pentru
Protecţia Copilului şi Adopţie
Brandusa Predescu,
secretar de stat

p. Ministrul finanţelor publice,
Maria Manolescu,
secretar de stat

p. Ministrul administraţiei publice,
Ionel Flesariu,
secretar de stat

Ministrul pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Petru Şerban Mihailescu


ANEXA 1

PROGRAMELE
de interes naţional în domeniul protecţiei drepturilor copilului

1. Programul "Continuarea reformei sistemului de servicii şi instituţii destinate îngrijirii, protecţiei şi promovãrii drepturilor copilului"
Obiectiv general: asigurarea functionarii adecvate a sistemului de servicii şi instituţii din cadrul serviciilor publice specializate
Activitãţi:
- implementarea standardelor minime de calitate şi a ghidurilor metodologice de buna practica în serviciile destinate protecţiei copilului;
- promovarea accesului copilului la tipurile de servicii alternative la protecţia de tip rezidential;
- evaluarea copiilor aflaţi în diferite forme de protecţie şi elaborarea planului individual de intervenţie;
- îmbunãtãţirea managementului utilizãrii fondurilor în sistemul de protecţie a copilului;
- monitorizarea, evaluarea şi controlul utilizãrii resurselor alocate.
Indicatori de performanta:
- asigurarea fondurilor necesare pentru acoperirea drepturilor materiale şi cu caracter social ale copilului protejat în servicii şi în instituţii din cadrul serviciilor publice specializate;
- creşterea numãrului de servicii alternative în raport cu numãrul instituţiilor de tip rezidential;
- creşterea numãrului de copii beneficiari ai serviciilor alternative;
- restructurarea instituţiilor rezidentiale de tip clasic prin modulare şi organizare pe model familial;
- scãderea numãrului de copii protejati în instituţii rezidentiale de tip clasic;
- reducerea perioadei de protecţie a copilului în instituţii rezidentiale de tip clasic;
- creşterea numãrului de copii protejati prin mãsuri definitive şi a numãrului de copii protejati prin mãsuri temporare de tip familial.
Bugetul aferent anului 2001 pentru acest program de interes naţional este de 1.183.983.000 mii lei.
Fondurile pot fi utilizate pe urmãtoarele tipuri de cheltuieli:
- cheltuieli de personal pentru personalul preluat conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 261/2000 pentru reorganizarea instituţiilor, secţiilor de spital şi a celorlalte unitãţi de protecţie specialã a copilului în cadrul serviciilor publice specializate din subordinea consiliilor judeţene sau a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti;
- drepturi cu caracter social (art. 21);
- hrana (art. 22.01);
- medicamente şi materiale sanitare (art. 23);
- materiale pentru curãţenie (art. 24.06);
- obiecte de inventar de mica valoare sau scurta durata şi echipament (art. 26);
- cãrţi şi publicaţii (art. 29);
- manuale (art. 31).
2. Programul "Prevenirea abandonului şi protecţia copilului în mediul familial"
Obiectiv general: promovarea dreptului copilului de a fi îngrijit în familia naturala sau în familia asistentului maternal profesionist, ca alternativa la institutionalizare
Activitãţi:
- prevenirea abandonului şi menţinerea copilului în familia naturala;
- prevenirea abuzului, maltratarii şi neglijarii copilului;
- reintegrarea copilului în familia naturala şi monitorizarea cazului conform <>Legii nr. 108/1998 pentru aprobarea <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 26/1997 privind protecţia copilului aflat în dificultate;
- identificarea, evaluarea, formarea şi atestarea asistentilor maternali profesionisti;
- dezvoltarea reţelei de asistenţi maternali profesionisti;
- plasamentul/încredinţarea copiilor aflaţi în dificultate la familii de asistenţi maternali profesionisti;
- monitorizarea evoluţiei copiilor aflaţi în îngrijirea familiilor de asistenţi maternali profesionisti şi elaborarea planului individual de intervenţie.
Indicatori de performanta:
- creşterea numãrului de copii reintegrati în familia naturala;
- scãderea numãrului de copii aflaţi în dificultate, pentru care se stabileşte mãsura de protecţie în instituţii de tip rezidential;
- creşterea procentului de plasamente/încredinţãri la familii de asistenţi maternali profesionisti din totalul mãsurilor de protecţie luate pentru copiii aflaţi în dificultate;
- creşterea numãrului mediu de copii protejati într-o familie de asistenţi maternali profesionisti;
- creşterea numãrului de copii reintegrati în familia naturala la încetarea mãsurii de protecţie în familii de asistenţi maternali profesionisti.
Bugetul aferent anului 2001 pentru acest program de interes naţional este de 212.398.400 mii lei.
Fondurile pot fi utilizate pentru urmãtoarele tipuri de activitãţi:
- prevenirea abandonului şi reintegrarea copilului în familia naturala prin acordarea de ajutoare în condiţiile legii, pe baza anchetei sociale aprobate de directorul serviciului public specializat:
● 33.535 copii x 560.000 lei x 4 luni = 75.118.400 mii lei;
- promovarea protecţiei copiilor în familii de asistenţi maternali profesionisti, prin plata cheltuielilor de personal:
● 5.200 asistenţi maternali x 2.200.000 lei x 12 luni = 137.280.000 mii lei.
3. Programul "Restructurarea instituţiilor de tip rezidential care au fost transferate în cadrul serviciilor publice specializate conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 261/2000 pentru reorganizarea instituţiilor, secţiilor de spital şi a celorlalte unitãţi de protecţie specialã a copilului în cadrul serviciilor publice specializate din subordinea consiliilor judeţene sau a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.137/2000 privind completarea anexelor nr. 1-3 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 261/2000 pentru reorganizarea instituţiilor, secţiilor de spital şi a celorlalte unitãţi de protecţie specialã a copilului în cadrul serviciilor publice specializate din subordinea consiliilor judeţene sau a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti"
Obiectiv general: restructurarea instituţiilor de tip rezidential care asigura îngrijirea şi protecţia copiilor, concomitent cu dezvoltarea serviciilor alternative
Activitãţi:
- evaluarea resurselor disponibile la nivelul instituţiei, în vederea eficientizarii utilizãrii tuturor resurselor serviciului public specializat;
- elaborarea planurilor pentru restructurarea acestor instituţii în vederea reorganizãrii în centre de tip familial sau/şi în alte tipuri de servicii prevãzute de <>Hotãrârea Guvernului nr. 117/1999 pentru aprobarea Normelor metodologice şi a mãsurilor tranzitorii de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 26/1997 privind protecţia copilului aflat în dificultate, precum şi a Metodologiei de coordonare a activitãţilor de protecţie şi de promovare a drepturilor copilului la nivel naţional. Planurile de restructurare a instituţiilor vor fi elaborate luându-se în considerare şi prevederile Standardelor de calitate privind protecţia copilului în centrul de plasament (partea a II-a, cap. II.1), precum şi ale ghidurilor metodologice;
- implementarea planurilor de restructurare în scopul îmbunãtãţirii condiţiilor de îngrijire şi protecţie a copiilor.
Indicatori de performanta:
- scãderea numãrului de copii din instituţiile de tip rezidential;
- creşterea numãrului de servicii alternative la protecţia de tip rezidential;
- creşterea numãrului de copii protejati în servicii alternative;
- eficientizarea managementului financiar al serviciilor publice specializate.
Bugetul aferent anului 2001 pentru acest program de interes naţional este de 50.000.000 mii lei.
Repartizarea bugetului se va face în urma selectãrii proiectelor de restructurare depuse pentru un numãr de 30 de instituţii, la un cost/mp de 3.200.000 lei.
4. Programul "Promovarea protecţiei copilului cu handicap sau infectat HIV ori bolnav de SIDA, aflat în dificultate, în familii de asistenţi maternali profesionisti"
Obiectiv general: promovarea drepturilor copilului cu handicap sau infectat HIV ori bolnav de SIDA, aflat în dificultate, de a fi îngrijit în familia asistentului maternal profesionist, ca alternativa la îngrijirea în instituţii de tip rezidential
Activitãţi:
- identificarea, evaluarea, formarea şi atestarea asistentilor maternali profesionisti care pot proteja copii cu handicap sau infectati HIV ori bolnavi de SIDA;
- formarea reţelei de asistenţi maternali profesionisti care pot proteja copii cu handicap sau infectati HIV ori bolnavi de SIDA;
- plasamentul/încredinţarea copiilor cu handicap sau infectati HIV ori bolnavi de SIDA, aflaţi în dificultate, la familii de asistenţi maternali profesionisti;
- monitorizarea evoluţiei copiilor cu handicap sau infectati HIV ori bolnavi de SIDA, aflaţi în îngrijirea familiilor de asistenţi maternali profesionisti, şi elaborarea planului individual de intervenţie/recuperare.
Indicatori de performanta:
- reducerea numãrului de copii cu handicap sau infectati HIV ori bolnavi de SIDA, aflaţi în dificultate, pentru care se stabileşte mãsura de protecţie în instituţii de tip rezidential;
- creşterea numãrului de plasamente/încredinţãri la familii de asistenţi maternali profesionisti ale copiilor cu handicap sau infectati HIV ori bolnavi de SIDA, aflaţi în dificultate;
- creşterea numãrului mediu de copii protejati într-o familie de asistenţi maternali profesionisti;
- creşterea numãrului de copii reintegrati în familia naturala la încetarea mãsurii de protecţie în familii de asistenţi maternali profesionisti.
Bugetul aferent anului 2001 pentru acest program de interes naţional este de 60.192.000 mii lei pentru un numãr de 1.800 de asistenţi maternali profesionisti.
Fondurile pot fi utilizate pentru promovarea protecţiei copiilor cu grad de handicap, stabilit conform <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 privind protecţia specialã şi încadrarea în munca a persoanelor cu handicap, a copiilor infectati HIV ori bolnavi de SIDA, în familii de asistenţi maternali profesionisti, pentru plata cheltuielilor de personal, dupã cum urmeazã:
- pentru asistentii maternali profesionisti care protejeaza copii cu handicap uşor şi mediu: 2.640.000 lei/luna;
- pentru asistentii maternali profesionisti care protejeaza copii cu handicap accentuat: 2.860.000 lei/luna;
- pentru asistentii maternali profesionisti care protejeaza copii cu handicap grav sau infectati HIV ori bolnavi de SIDA: 3.300.000 lei/luna.
5. Programul "Dezvoltarea reţelei de asistenţi sociali"
Obiectiv general: continuarea descentralizãrii sistemului de protecţie a copilului la nivel local, responsabilizarea comunitãţii locale şi întãrirea coeziunii sociale în abordarea problematicii referitoare la respectarea drepturilor copilului
Activitãţi:
- analiza socioeconomica, geograficã şi culturalã a populaţiei judeţului/sectorului; identificarea potenţialilor beneficiari, a grupului-tinta şi a beneficiarilor direcţi;
- susţinerea dezvoltãrii la nivelul primãriilor a unei reţele de asistenţi sociali care sa se ocupe de problematica copilului;
- identificarea, evaluarea, formarea iniţialã şi continua a asistentilor sociali;
- stabilirea de cãtre serviciile publice specializate a metodologiei de lucru (modalitãţi de intervenţie pe tipuri de cazuri, de instrumentare a cazurilor, de raportare) şi acordarea de asistenta tehnica.
Indicatori de performanta:
- creşterea numãrului de copii beneficiari ai serviciilor de prevenire;
- creşterea numãrului de copii reintegrati în familia naturala prin încetarea unei mãsuri de protecţie;
- creşterea procentului de copii pentru care se stabileşte o mãsura de tip familial din totalul mãsurilor de protecţie;
- creşterea numãrului de asistenţi maternali profesionisti ca alternativa a protecţiei copilului în instituţii de tip rezidential;
- creşterea ratei dezinstitutionalizarii.
Bugetul aferent anului 2001 pentru acest program de interes naţional este de 11.088.000 mii lei.
Fondurile pot fi utilizate pentru cheltuieli de personal pentru asistentii sociali, dupã cum urmeazã:
- 420 asistenţi sociali x 2.200.000 lei x 12 luni = 11.088.000 mii lei.


ANEXA 2

CONVENŢIE
pentru cofinantarea Proiectului ..................,
în cadrul Programului de interes naţional ...................*)

*) Se va completa titlul programului conform anexei nr. 1.

ARTICOLUL 1
Pãrţile convenţiei
1.1. În temeiul prevederilor <>art. 13 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 12/2001 privind înfiinţarea Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Copilului şi Adopţie şi ale Hotãrârii Guvernului nr. 552/2001 privind aprobarea programelor de interes naţional în domeniul protecţiei drepturilor copilului se încheie prezenta convenţie între:
● Autoritatea Nationala pentru Protecţia Copilului şi Adopţie, denumita în continuare A.N.P.C.A., cu sediul în municipiul Bucureşti, bd Magheru nr. 7, cont nr. 2385011112638682 la Trezoreria Municipiului Bucureşti, reprezentatã prin ........, în calitate de secretar de stat, prin ........., în calitate de director economic, şi prin .........., în calitate de director al Direcţiei juridice;
● Consiliul Judeţean ........., cu sediul în ........, cont ........, reprezentat prin .........., în calitate de preşedinte, şi prin ........., în calitate de director economic;
● Serviciul public specializat pentru protecţia copilului - Direcţia pentru protecţia drepturilor copilului ........., denumita în continuare D.P.D.C., cu sediul în ........., cont ........., reprezentatã prin ........., în calitate de director, şi prin .........., în calitate de director economic.
ARTICOLUL 2
Obiectul convenţiei
2.1. Obiectul convenţiei îl constituie cofinantarea Proiectului ..........., realizat în cadrul Programului de interes naţional ......(se va completa titlul acestui program, conform anexei nr. 1)...... detaliat în anexa nr. 1.
2.2. Indicatorii de performanta care urmeazã sa fie atinsi în realizarea proiectului sunt ......(se detaliazã în funcţie de prevederile fiecãrui program de interes naţional pentru care a fost depus proiectul).........
ARTICOLUL 3
Obligaţiile pãrţilor
3.1. Obligaţiile A.N.P.C.A.:
a) sa stabileascã dintre experţii proprii un coordonator pentru monitorizarea implementarii fiecãrui program de interes naţional;
b) sa aloce Consiliului Judeţean ............ suma de ......... lei, reprezentând contribuţia ce revine A.N.P.C.A. la finanţarea Proiectului ..............;
c) sa colaboreze cu celelalte pãrţi la convenţie pentru a asigura buna derulare a proiectului;
d) sa monitorizeze respectarea indicatorilor de performanta prevãzuţi pentru fiecare program de interes naţional, precum şi, dupã caz, respectarea termenelor proiectelor depuse;
e) sa controleze utilizarea sumei potrivit destinaţiei pentru care a fost alocata.
3.2. Obligaţiile Consiliului Judeţean ........./ Consiliului Local al Sectorului .....:
a) sa aloce D.P.D.C. ..........., în termen de 3 (trei) zile lucrãtoare de la data primirii lor, sumele transferate de A.N.P.C.A.;
b) sa urmãreascã modul în care se realizeazã activitãţile cuprinse în proiect;
c) sa rãspundã solidar cu D.P.D.C. de utilizarea fondurilor;
d) sa aloce pentru finanţarea Proiectului ............. suma de ........... lei.
3.3. Obligaţiile D.P.D.C.:
a) sa numeascã un coordonator de proiect care sa colaboreze în aplicarea acestuia cu A.N.P.C.A.;
b) sa realizeze întocmai activitãţile stabilite în proiect;
c) sa prezinte trimestrial A.N.P.C.A. (în cel mult 5 zile de la sfârşitul trimestrului pentru care se face raportarea) situaţia centralizata, pe fiecare program de interes naţional, privind cheltuirea fondurilor alocate conform pct. 3.1 lit. b). Centralizatoarele vor fi avizate de reprezentanţii consiliului judeţean/local;
d) sa utilizeze fondurile alocate conform pct. 3.1 lit. b) potrivit destinaţiei pentru care au fost alocate.
ARTICOLUL 4
Finanţarea proiectului
4.1. Tipurile de cheltuieli care pot fi efectuate din sumele alocate de A.N.P.C.A. sunt ............... (se detaliazã în funcţie de prevederile fiecãrui program de interes naţional pentru care a fost depus proiectul)
ARTICOLUL 5
Alte clauze
5.1. A.N.P.C.A. va suspenda unilateral finanţarea proiectului, în cazul în care se va constata ca nu sunt respectate prevederile prezentei convenţii, pana la soluţionarea problemelor care au determinat aceasta mãsura. Pe perioada suspendãrii unilaterale a convenţiei de cãtre A.N.P.C.A. consiliul judeţean, respectiv consiliul local al sectorului municipiului Bucureşti, va asigura finanţarea fãrã posibilitatea recuperãrii sumelor de la A.N.P.C.A.
5.2. Sumele alocate conform prezentei convenţii, care vor fi utilizate în alte scopuri decât cele pentru care au fost destinate, precum şi sumele rãmase neutilizate vor fi restituite A.N.P.C.A.
5.3. A.N.P.C.A. poate rezilia unilateral prezenta convenţie dacã constata ca nu au fost respectati indicatorii de performanta stabiliţi.
5.4. Orice modificare a prezentei convenţii se va face prin acordul pãrţilor, cu respectarea legislaţiei în vigoare.
5.5. Soluţionarea litigiilor generate de aplicarea prezentei convenţii se realizeazã pe cale amiabila, iar în cazul în care neintelegerea persista competenta aparţine instanţei judecãtoreşti.
ARTICOLUL 6
Durata convenţiei
Convenţia este valabilã pana la data de ............ .
ARTICOLUL 7
Dispoziţii finale
Prezenta convenţie s-a încheiat astãzi, ......., în 3 exemplare, câte unul pentru fiecare parte contractantã.

Autoritatea Nationala pentru Consiliul Judeţean ......../
Protecţia Copilului şi Adopţie Consiliul Local al Sectorului .....
Secretar de stat, Preşedinte/Primar,
................ ................

Directorul Direcţiei economice, Directorul Direcţiei economice,
............................... ..............................

Directorul Direcţiei juridice, Direcţia pentru protecţia
............................ drepturilor copilului
Director,
................
----------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016