Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 55 din 16 ianuarie 2008  pentru aprobarea Programului strategic privind supravegherea, controlul si eradicarea turbarii la vulpe in Romania    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 55 din 16 ianuarie 2008 pentru aprobarea Programului strategic privind supravegherea, controlul si eradicarea turbarii la vulpe in Romania

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 55 din 24 ianuarie 2008
HOTĂ?RÂRE nr. 55 din 16 ianuarie 2008
pentru aprobarea Programului strategic privind supravegherea, controlul şi eradicarea turbãrii la vulpe în România
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 55 din 24 ianuarie 2008


În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aprobã Programul strategic privind supravegherea, controlul şi eradicarea turbãrii la vulpe în România, denumit în continuare Program, prevãzut în anexa nr. 1.
ART. 2
Programul se aplicã pe teritoriul României, cu respectarea legislaţiei în vigoare, în relaţie cu evoluţia endemicã a turbãrii la populaţia de vulpi din fondul forestier naţional şi vegetaţia forestierã din afara acestuia, precum şi de pe celelalte categorii de terenuri.
ART. 3
Fondurile necesare pentru realizarea acţiunilor din cadrul Programului, aferente Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor, se asigurã în limita prevederilor bugetare aprobate acestei instituţii.
ART. 4
(1) Autoritatea Naţionalã Sanitarã Veterinarã şi pentru Siguranţa Alimentelor este autoritatea sanitar-veterinarã competentã pentru supravegherea, implementarea şi controlul Programului.
(2) Atribuţiile autoritãţilor responsabile pentru aplicarea Programului sunt prevãzute în anexa nr. 2.
ART. 5
Vaccinarea oralã a vulpilor se aplicã ţinându-se cont de recomandarea Comisiei Europene, în baza solicitãrilor formulate de România.
ART. 6
Vaccinurile utilizate trebuie sã fie imunogene, inofensive şi produse pentru principalele animale susceptibile la turbare, astfel încât sã fie utilizate în mai multe campanii de vaccinare, stabilite pe parcursul anului, indiferent de condiţiile de mediu.
ART. 7
Programul de vaccinare oralã se aprobã pe o perioadã de 10 ani, conform Deciziei Comisiei 2006/876/CE , şi se realizeazã în douã campanii anuale în lunile mai-iunie şi octombrie-noiembrie.
ART. 8
(1) Programul de vaccinare oralã a vulpilor se aprobã prin ordin al preşedintelui Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor.
(2) Vaccinarea oralã a vulpilor se face prin distribuirea momelilor vaccinale cu ajutorul avioanelor sau elicopterelor, pe suprafeţe întinse sau în zonele greu accesibile, iar în jurul localitãţilor, manual, prin gestionarii fondurilor de vânãtoare, cu asistenţã din partea medicilor veterinari oficiali.
ART. 9
(1) Se învesteşte Autoritatea Naţionalã Sanitarã Veterinarã şi pentru Siguranţa Alimentelor, unitate de achiziţii centralizatã, în sensul prevederilor <>art. 22 alin. (2) lit. b) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 337/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru achiziţionarea produselor necesare implementãrii Programului de vaccinare oralã împotriva turbãrii.
(2) Autoritatea Naţionalã Sanitarã Veterinarã şi pentru Siguranţa Alimentelor, în calitate de unitate de achiziţii centralizatã, are dreptul de a atribui, în condiţiile legii, contracte de achiziţie publicã necesare pentru implementarea programului de vaccinare prevãzut la alin. (1), în numele şi pentru direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene şi a municipiului Bucureşti.
(3) Direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene şi a municipiului Bucureşti încheie şi deruleazã contractele de achiziţie publicã cu operatorii economici ale cãror oferte au fost stabilite ca fiind câştigãtoare în urma procedurilor de atribuire aplicate de Autoritatea Naţionalã Sanitarã Veterinarã şi pentru Siguranţa Alimentelor.
ART. 10
Direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene şi a municipiului Bucureşti monitorizeazã şi gestioneazã circulaţia vaccinului antirabic pe teritoriul de competenţã şi asigurã instruirea personalului responsabil cu vaccinarea în legãturã cu respectarea condiţiilor de transport, depozitare şi aplicare a momelilor vaccinale, utilizate conform recomandãrilor producãtorului.
ART. 11
(1) Gestionarii fondurilor de vânãtoare, administraţiile ariilor protejate şi vânãtorii au obligaţia sã comunice medicului veterinar concesionar de pe raza localitãţii respective modificãrile apãrute în comportamentul vulpilor.
(2) Gestionarii fondurilor de vânãtoare şi administraţiile ariilor protejate împreunã cu medicii veterinari oficiali asigurã prelevarea de probe pentru efectuarea examenelor de laborator.
ART. 12
Vânãtorii, persoanele cu atribuţii de pazã şi ocrotire a vânatului sau oricare alte persoane care aduc vulpile împuşcate la laboratoarele de diagnostic judeţene ori naţionale, în vederea evaluãrii vaccinãrii prin punerea în evidenţã a markerului tetraciclinã şi a nivelului anticorpilor postvaccinali sunt recompensaţi cu suma de 50 lei/animal.
ART. 13
În termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se elaboreazã procedura pentru realizarea testãrilor prin examene de laborator de cãtre Laboratorul Naţional de Referinţã pentru diagnosticul turbãrii din cadrul Institutului de Diagnostic şi Sãnãtate Animalã şi se aprobã prin ordin al preşedintelui Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor.
ART. 14
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
CÃLIN POPESCU-TÃRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul agriculturii
şi dezvoltãrii rurale,
Dacian Cioloş

Preşedintele Autoritãţii Naţionale
Sanitare Veterinare şi pentru
Siguranţa Alimentelor,
Radu Roatiş Cheţan

Ministrul apãrãrii,
Teodor Viorel Meleşcanu

Ministrul internelor
şi reformei administrative,
Cristian David

p. Ministrul afacerilor externe,
Iulian Buga,
secretar de stat

Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Bucureşti, 16 ianuarie 2008.
Nr. 55.

ANEXA 1

PROGRAMUL STRATEGIC
privind supravegherea, controlul şi eradicarea turbãrii la vulpe în România

CAP. I
Descrierea programului

1. Programul strategic privind supravegherea, controlul şi eradicarea turbãrii la vulpe în România, denumit în continuare Program, se desfãşoarã pe întregul teritoriu al României pe o perioadã de 10 ani, începând cu anul 2008, şi se aplicã la întregul efectiv de vulpi.
2. Pentru anul 2008, implementarea Programului se face în partea vesticã şi centralã a ţãrii în 10 judeţe. Considerentul major de a începe vaccinarea în aceastã parte a ţãrii este susţinut de Decizia Consiliului 89/455/CE , pe de o parte, şi de faptul cã Ungaria a desfãşurat şi desfãşoarã o amplã campanie de vaccinare încã din anul 1994, pe de altã parte.
3. În funcţie de situaţia epidemiologicã de la sfârşitul anului 2008, Autoritatea Naţionalã Sanitarã Veterinarã şi pentru Siguranţa Alimentelor va extinde aria de vaccinare spre est, acoperind treptat, pânã în anul 2016, întregul teritoriu al ţãrii.
4. Toate acţiunile în relaţie cu supravegherea, controlul şi eradicarea turbãrii au la bazã:
a) legislaţia Uniunii Europene care reglementeazã controlul turbãrii, respectiv Decizia Consiliului 2000/258/CE şi Decizia Comisiei 94/275/CE ;
b) evoluţia turbãrii atât la populaţia de animale sãlbatice, în special la vulpi, cât şi la populaţia de animale domestice;
c) caracterul endemic al turbãrii la vulpi şi sporadic la celelalte animale.

CAP. II
Obiectivele Programului

1. Obiectivele Programului sunt urmãtoarele:
a) implementarea politicii de combatere a turbãrii în România prin vaccinarea vulpilor;
b) controlul turbãrii la populaţiile de vulpi;
c) eradicarea turbãrii la vulpi în România.
2. Acţiuni întreprinse pentru îndeplinirea obiectivelor:
a) vaccinarea antirabicã a populaţiei de vulpi cu momeli vaccinale;
b) monitorizarea evoluţiei turbãrii în corelaţie cu programul de aplicare a momelilor vaccinale şi rezultatele obţinute;
c) controlul aplicãrii programului de vaccinare şi evaluarea eficienţei acestuia;
d) colectarea de date, înregistrarea datelor corespunzãtoare, procesarea lor statisticã şi informaticã şi utilizarea lor pentru combaterea şi eradicarea turbãrii în România;
e) efectuarea de regionalizãri în funcţie de bariere naturale şi/sau artificiale;
f) monitorizarea populaţiei de vulpi din România.
3. Monitorizarea turbãrii
Monitorizarea turbãrii la vulpi se realizeazã pe toatã durata implementãrii Programului, înaintea, în timpul şi dupã administrarea momelilor vaccinale.
4. Populaţia-ţintã
Populaţia-ţintã este reprezentatã de vulpile din fondul forestier naţional, din vegetaţia forestierã din afara acestuia, precum şi de pe celelalte categorii de terenuri, estimate la peste 50.000 de exemplare existente pe teritoriul României.
5. Beneficiile Programului
Realizarea eficientã a Programului va diminua şansele rãspândirii turbãrii la populaţia de animale domestice şi sãlbatice, eliminând riscul transmiterii turbãrii la om şi permiţând astfel ţãrii noastre sã obţinã statutul de ţarã liberã de turbare.

CAP. III
Prevederi specifice ale Programului

1. Durata mãsurilor din Program este de 10 ani.
Primul an de vaccinare este 2008.
2. Desemnarea autoritãţilor responsabile pentru implementarea Programului
a) Autoritatea centralã responsabilã de elaborarea, monitorizarea şi controlul implementãrii Programului este Autoritatea Naţionalã Sanitarã Veterinarã şi pentru Siguranţa Alimentelor.
b) Autoritãţile responsabile pentru implementarea Programului sunt direcţiile sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene şi a municipiului Bucureşti.
c) Alte autoritãţi implicate în implementarea Programului sunt:
(i) Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale;
(ii) inspectoratele teritoriale de regim silvic şi de vânãtoare din subordinea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale;
(iii) Institutul de Diagnostic şi Sãnãtate Animalã din subordinea Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor;
(iv) Ministerul Internelor şi Reformei Administrative;
(v) Ministerul Apãrãrii;
(vi) Ministerul Afacerilor Externe.
3. Zona de vaccinare pentru anul 2008 a fost stabilitã prin politica de regionalizare propusã de Comisia Europeanã şi este situatã în partea vesticã şi centralã a ţãrii, în 10 judeţe: Alba, Arad, Bihor, Bistriţa-Nãsãud, Cluj, Harghita, Maramureş, Mureş, Sãlaj şi Satu Mare şi are graniţa naturalã în partea de sud-vest a râului Mureş. Se ia în calcul suprafaţa de vaccinare de aproximativ 48.000 kmp a judeţelor amintite, dintre care 40.000 kmp se efectueazã prin administrare aerianã cu distribuire a 20 de momeli vaccinale pe kmp per campanie, iar 8.000 kmp se efectueazã prin administrare manualã cu distribuire a 50 momeli vaccinale pe kmp per campanie. Medicii veterinari oficiali au obligaţia de a participa la campania de vaccinare oralã a vulpilor.
4. Descrierea generalã a costurilor
Finanţarea Programului se suportã din bugetul Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi este necesarã pentru acoperirea cheltuielilor privind: achiziţionarea de momeli vaccinale, depozitarea momelilor, distribuirea aerianã şi manualã a momelilor, achiziţionarea de reagenţi de diagnostic, materiale consumabile, cheltuieli de control şi transport, recompense, alte cheltuieli.
5. Supravegherea turbãrii
Supravegherea turbãrii se realizeazã în baza Programului, precum şi a acţiunilor de supraveghere, prevenire şi control al bolilor la animale, al celor transmisibile de la animale la om, protecţia animalelor şi protecţia mediului. Supravegherea turbãrii prin examene de laborator se realizeazã conform manualului de diagnostic din Planul de contingenţã pentru turbare, care se aprobã prin ordin al preşedintelui Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor.
6. Estimarea populaţiei de vulpi care urmeazã sã fie vaccinatã se efectueazã ţinându-se cont de numãrul şi de suprafeţele fondurilor de vânãtoare şi ale ariilor protejate, precum şi de numãrul de vulpi existent în acestea. În funcţie de modificãrile epidemiologice, în anii urmãtori, numãrul momelilor vaccinale administrate/kmp se modificã în mod corespunzãtor.
7. Monitorizarea campaniilor de vaccinare oralã
Pentru ca monitorizarea campaniilor de vaccinare oralã sã se desfaşoare în conformitate cu recomandãrile Uniunii Europene, se urmãreşte:
a) incidenţa turbãrii; conform recomandãrilor Comisiei Europene se examineazã 8 vulpi/100 kmp pentru prezenţa virusului turbãrii; pentru o estimare cât mai realã a incidenţei turbãrii în zonele vaccinate, vulpile gãsite moarte, suspecte de boalã sau accidentate sunt cele mai indicate pentru diagnosticul virusologic;
b) înghiţirea momelilor şi seroconversia;
c) vulpile împuşcate în timpul campaniilor de vânãtoare organizate de gestionarii fondurilor de vânãtoare vor fi examinate pentru prezenţa markerului tetraciclinã din momelile vaccinale şi nivelul anticorpilor postvaccinali.

ANEXA 2

ATRIBUŢIILE
autoritãţilor responsabile pentru aplicarea Programului

I. Autoritatea Naţionalã Sanitarã Veterinarã şi pentru Siguranţa Alimentelor, în vederea aplicãrii şi monitorizãrii Programului, are urmãtoarele atribuţii:
a) promoveazã Programul;
b) elaboreazã procedurile specifice privind monitorizarea şi implementarea Programului, precum şi pe cele menţionate în anexa nr. 1;
c) elaboreazã, monitorizeazã şi controleazã aplicarea mãsurilor specifice, în conformitate cu Programul;
d) întocmeşte, prezintã, transmite şi susţine Programul şi toate documentele aferente acestuia în relaţie cu serviciile specializate ale Comisiei Europene;
e) evalueazã şi gestioneazã datele privind evoluţia turbãrii;
f) iniţiazã mãsurile necesare alocãrii fondurilor pentru acoperirea costurilor generate de combaterea şi eradicarea turbãrii, prin:
(i) asigurarea personalului sanitar-veterinar şi a personalului auxiliar pentru implementarea mãsurilor de control al bolii;
(ii) asigurarea echipamentelor şi momelilor necesare gestionãrii eficiente a evoluţiei bolii;
(iii) asigurarea fondurilor necesare vaccinãrii orale a vulpilor;
(iv) asigurarea fondurilor necesare pentru recompense.
II. Direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene şi a municipiului Bucureşti, în vederea aplicãrii şi monitorizãrii Programului, au urmãtoarele atribuţii:
a) proceseazã, evalueazã şi gestioneazã datele privind evoluţia turbãrii pe teritoriul judeţului;
b) implementeazã, monitorizeazã şi controleazã mãsurile precizate în Program;
c) asigurã cooperarea dintre medicii veterinari oficiali, gestionarii fondurilor de vânãtoare şi reprezentanţii administraţiilor ariilor protejate;
d) asigurã cooperarea cu inspectoratele teritoriale de regim silvic şi de vânãtoare;
e) instruiesc personalul sanitar-veterinar şi personalul din fondurile de vânãtoare în legãturã cu prelevarea de probe şi trimiterea acestora cãtre laborator;
f) urmãresc respectarea mãsurilor prevãzute în Program de cãtre gestionarii fondurilor de vânãtoare.
III. Institutul de Diagnostic şi Sãnãtate Animalã din subordinea Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor, în vederea aplicãrii şi monitorizãrii Programului, are urmãtoarele atribuţii:
a) elaboreazã Manualul de diagnostic pentru turbare;
b) elaboreazã procedurile specifice privind prelevarea de probe, pregãtirea şi transportul acestora cãtre laborator;
c) coordoneazã tehnic, prin Laboratorul Naţional de Referinţã pentru turbare, laboratoarele sanitar-veterinare din structura direcţiilor sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene şi a municipiului Bucureşti, cu privire la supravegherea, monitorizarea şi diagnosticarea turbãrii în România.
IV. Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale, în vederea aplicãrii Programului, are urmãtoarele atribuţii:
a) colaboreazã cu Autoritatea Naţionalã Sanitarã Veterinarã şi pentru Siguranţa Alimentelor în vederea realizãrii controlului şi eradicãrii turbãrii;
b) elaboreazã cadrul legislativ din domeniul sãu de competenţã, referitor la controlul şi eradicarea turbãrii;
c) asigurã respectarea cerinţelor sanitar-veterinare privind desfãşurarea acţiunilor de vânãtoare în legãturã cu controlul şi eradicarea turbãrii.
V. Institutul de Cercetãri şi Amenajãri Silvice şi inspectoratele teritoriale de regim silvic şi de vânãtoare, în vederea aplicãrii Programului, au urmãtoarele atribuţii:
a) monitorizeazã implementarea mãsurilor de cãtre personalul de specialitate al gestionarilor fondurilor de vânãtoare şi al administraţiilor ariilor protejate, conform Programului;
b) coopereazã cu direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene şi a municipiului Bucureşti, în vederea implementãrii Programului.
VI. Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, împreunã cu autoritãţile vamale, aplicã mãsurile impuse de autoritatea sanitar-veterinarã centralã la punctele de trecere a frontierei.
VII. Ministerul Apãrãrii, la solicitarea autoritãţilor sanitarveterinare, poate pune la dispoziţia acestora informaţii geografice analogice şi digitale, cu respectarea legislaţiei în vigoare, pentru direcţionarea mãsurilor de control al bolii.
VIII. Ministerul Afacerilor Externe faciliteazã cooperarea Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor cu instituţiile competente din ţãrile vecine în vederea eficientizãrii acţiunilor de eradicare a turbãrii la vulpe.

------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016