Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 542 din 17 mai 2003  pentru aprobarea Normelor de utilizare a sistemului electronic de colectare a datelor statistice si aprobarea listei cercetarilor statistice incluse in sistemul electronic    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 542 din 17 mai 2003 pentru aprobarea Normelor de utilizare a sistemului electronic de colectare a datelor statistice si aprobarea listei cercetarilor statistice incluse in sistemul electronic

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 363 din 28 mai 2003

În temeiul art. 107 din Constituţie şi al <>art. 6 din Ordonanta Guvernului nr. 19/2003 privind obligativitatea utilizãrii sistemului electronic de colectare a datelor statistice,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aproba Normele de utilizare a sistemului electronic de colectare a datelor statistice, prevãzute în anexa nr. 1.
ART. 2
În etapa de implementare, prin intermediul sistemului electronic vor fi colectate date statistice privind indicatorii societãţii informationale.
ART. 3
Lista instituţiilor raportoare obligate sa utilizeze sistemul electronic de colectare a datelor statistice în anul 2003 este prevãzutã în anexa nr. 2.
ART. 4
În vederea pregãtirii colectãrii datelor statistice prin sistemul electronic pentru anii urmãtori, anual, pana la data de 31 octombrie a fiecãrui an, dacã este necesar, prin hotãrâre a Guvernului, se vor actualiza:
a) normele de utilizare a sistemului electronic de colectare a datelor statistice;
b) lista cercetãrilor statistice incluse în sistemul electronic;
c) lista categoriilor de instituţii publice obligate sa utilizeze sistemul electronic de colectare a datelor statistice în anul urmãtor.
ART. 5
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:


───────────────
Ministrul comunicaţiilor
şi tehnologiei informatiei,
Dan Nica

Ministrul dezvoltãrii şi prognozei,
Gheorghe Romeo Leonard Cazan

p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat

Bucureşti, 17 mai 2003.
Nr. 542.

ANEXA 1

NORME
de utilizare a sistemului electronic de colectare
a datelor statistice

1. Instituţiile administraţiei publice centrale şi locale, precum şi alte categorii de instituţii publice (învãţãmânt, sãnãtate, cultura), denumite în continuare instituţii raportoare, sunt obligate sa rãspundã chestionarelor statistice incluse în sistemul electronic prin utilizarea acestuia în scopul raportarii datelor statistice.
2. În vederea utilizãrii sistemului electronic, instituţiile raportoare sunt obligate sa se înregistreze şi sa obţinã identificare electronica. Identificarea electronica se atribuie instituţiei raportoare în vederea asigurãrii accesului la sistemul electronic şi garanteazã confidenţialitatea datelor raportate.
3. Obţinerea identificarii eletronice se face dupã procedura urmãtoare:
● Inspectoratul General pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informatiei atribuie identificarea electronica;
● înregistrarea instituţiilor raportoare din lista aprobatã în vederea obţinerii identificarii electronice se va face prin prezentarea cãtre Inspectoratul General pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informatiei a formularului de înregistrate "Sistem Electronic pentru Date Statistice - SEDS 1" completat:
● Inspectoratul General pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informatiei va opera înregistrarea şi va preda solicitantului identificarea electronica;
● Inspectoratul General pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informatiei va pregati şi va transmite cãtre Institutul Naţional de Statistica lista completa a celor înregistraţi în sistemul electronic.
4. În cazul în care instituţia raportoare, menţionatã în lista aprobatã, nu deţine mijloace tehnice de acces la Internet, aceasta va completa formularul de înregistrare "Sistem Electronic pentru Date Statistice - SEDS 1" cu menţiunea "Lipsa conexiune Internet".
5. În cazul unei reorganizari sau desfiintari de instituţii, solicitarea desfiinţãrii unui identificator electronic deja atribuit se va face prin formularul SEDS 2:
● Inspectoratul General pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informatiei va opera anularea identificatorului electronic;
● Inspectoratul General pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informatiei va pregati şi va transmite cãtre Institutul Naţional de Statistica, periodic, lista completa a celor dezalocati de la sistemul electronic.

Formularul "Sistem Electronic pentru Date Statistice 1 - SEDS 1" - Atribuire identificator electronic pentru acces la sistemul electronic de colectare a datelor statistice, conform modelului de mai jos:





┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Atribuire identificator │
│ Denumirea instituţiei .............. codul fiscal ................ │
│ .................................... (CUI) │
│ Adresa: localitatea ........, sectorul ......., judeţul ............., │
│ str. ...... nr. ...., tel. ............... │
│ Solicitare identificator electronic (bifati) [] DA [] NU │
│ Dacã DA - indicaţi adresa e-mail de lucru cu sistemul electronic: │
│ ..................................................................... │
│ Dacã NU - indicaţi cauzele (bifati): │
│ [] lipsa conexiune Internet [] lipsa dotare tehnica │
│ Data estimatã a conectarii la sistemul electronic ....................... │
│ Numele şi prenumele solicitantului ...................................... │
│ Funcţia în cadrul unitãţii .............................................. │
│ Semnatura şi ştampila │
│ │
│ Data solicitãrii ................ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


Solicitarea atribuirii identificatorului electronic se face de cãtre conducãtorul instituţiei.

Formularul "Sistem Electronic pentru Date Statistice 2 - SEDS 2" - Anulare identificator electronic pentru acces la sistemul electronic de colectare a datelor statistice, conform modelului de mai jos:


┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Anulare identificator │
│ Denumirea instituţiei .................... codul fiscal .............. │
│ .......................................... (CUI) │
│ Adresa: localitatea ........., sectorul ........, judeţul ................, │
│ str. ........... nr. ......, tel. ............ │
│ Cauza: │
│ [] desfiinţare unitate (fãrã continuator) │
│ [] desfiinţare prin divizare │
│ [] desfiinţare prin fuziune │
│ │
│ Actul normativ de desfiinţare ........................................... │
│ Numele şi prenumele solicitantului ...................................... │
│ Funcţia în cadrul unitãţii .............................................. │
│ Semnatura şi ştampila │
│ Data solicitãrii ................ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


Solicitarea anulãrii identificatorului electronic se face de cãtre conducãtorul instituţiei.


6. Categoriile de instituţii raportoare prevãzute de prezenta hotãrâre vor solicita obţinerea identificatorului electronic de la Inspectoratul General pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informatiei în termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
Identificatorul electronic o data obţinut, rãmâne valabil pe parcursul întregii perioade de funcţionare a sistemului electronic sau pana la aprobarea unui act normativ care anuleazã valabilitatea identificatorilor electronici atribuiti pentru sistemul electronic.
În cazul infiintarii unei noi instituţii publice din categoriile prevãzute de prezenta hotãrâre, aceasta va solicita obţinerea identificatorului electronic în termen de 30 de zile de la data infiintarii instituţiei.
În cazul desfiinţãrii unei instituţii raportoare care a deţinut identificator electronic, persoana care a îndeplinit funcţia de conducãtor al instituţiei este obligatã sa solicite Inspectoratului General pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informatiei anularea identificatorului electronic prin completarea formularului SEDS 2 în termen de cel mult 5 zile de la aprobarea actului normativ de desfiinţare a instituţiei.
7. Institutul Naţional de Statistica va asigura pregãtirea sistemului electronic pentru lansarea cercetãrilor statistice incluse în sistem prin încãrcarea:
● listei instituţiilor raportoare;
● descrierii metodologiei cercetãrilor statistice;
● instrucţiunilor de completare a chestionarului;
● listei persoanelor de contact din cadrul Institutului Naţional de Statistica şi adreselor electronice pentru explicaţii;
● ghidului de utilizare a sistemului.
8. Perioada de colectare este cuprinsã între data transmiterii notificãrii şi termenul precizat în notificare referitor la data expirãrii perioadei de colectare. Notificarea instituţiilor raportoare se va face de cãtre sistem cu cel puţin 30 de zile înainte de expirarea perioadei de colectare a datelor. Notificarea va cuprinde:
● denumirea, obiectivele şi perioada de referinta a cercetãrilor statistice pentru care se solicita raportarea;
● termenul final de raportare a cercetãrii statistice şi termenele intermediare de atentionare de cãtre sistem;
● descrierea modalitatii de conectare la sistem;
● explicaţii privind accesul la Ghidul de utilizare a sistemului;
● lista persoanelor de contact din Institutul Naţional de Statistica şi adresele electronice pentru explicaţii suplimentare.
9. Instituţiile raportoare vor accesa sistemul electronic numai pe baza identificatorului electronic.
10. În perioada de colectare a datelor, cuprinsã între momentul transmiterii notificãrii şi termenul final de raportare, instituţiile raportoare pot accesa sistemul pentru urmãtoarele operaţiuni:
● studierea Ghidului de utilizare a sistemului;
● studierea instrucţiunilor de completare a chestionarelor şi a Metodologiei cercetãrilor statistice;
● completarea datelor pe chestionarul electronic chiar şi parţial, pe etape;
● listarea chestionarului;
● listarea erorilor de completare, dacã este cazul;
● confirmarea completitudinii chestionarului şi a corectitudinii datelor completate.
11. Sistemul electronic permite accesul unei instituţii raportoare doar la chestionarul personalizat dedicat acesteia.
12. Pe parcursul perioadei de colectare instituţiile raportoare vor lua în considerare notificãrile transmise de Institutul Naţional de Statistica prin sistemul electronic în vederea îmbunãtãţirii calitãţii datelor raportate.
13. Dupã expirarea perioadei de completare a chestionarului unei cercetãri statistice, sistemul va transmite instituţiilor raportoare care au refuzat sa rãspundã notificarea privind cuantumul sancţiunii şi modalitatea de plata. Accesul la chestionarul electronic precizat în notificare va fi suspendat.
14. Responsabilitatea privind corectitudinea şi completitudinea datelor individuale raportate prin chestionarele statistice incluse în sistemul electronic revine integral instituţiilor raportoare.
15. Pentru instituţiile raportoare care au rãspuns chestionarelor statistice incluse în sistem, sistemul va transmite automat cãtre acestea publicaţia electronica realizatã pe baza rezultatelor cercetãrii statistice respective, dupã omologarea acestor rezultate de cãtre Institutul Naţional de Statistica.

ANEXA 2

LISTA
instituţiilor raportoare

1. Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii:
- inspectorate şcolare judeţene
- universitãţi, institute de învãţãmânt de stat
- institute naţionale de cercetare şi documentare
- cluburi sportive studenţeşti
- case de cultura studenţeşti
- casele universitarilor
- Consiliul Naţional al Bibliotecilor
- biblioteci centrale universitare
- Centrul Naţional pentru Programul de Formare Profesionalã "Leonardo da Vinci"
- Agenţia Nationala "Socrates"
- Oficiul Naţional pentru Administrare şi Operare a Infrastructurii de Comunicaţii de Date ROEDUNET
- Oficiul Roman Tempus
- Agenţia Spatiala Romana
- Centrul European UNESCO pentru Învãţãmântul Superior (CEPES)
- Agenţia Nationala pentru Energie Atomica
- Agenţia Nationala a Taberelor şi Turismului Şcolar din România
2. Ministerul Culturii şi Cultelor:
- direcţiile judeţene pentru cultura şi patrimoniul cultural naţional
- muzee naţionale
- centre de cultura subordonate direct ministerului
- Biblioteca Nationala a României
- Centrul Naţional al Cinematografiei
- Oficiul Roman pentru Drepturile de Autor
- Institutul de Memorie Culturalã din Bucureşti
- publicaţii în subordinea ministerului
- Centrul pentru Formare, Educaţie Permanenta şi Management în Domeniul Culturii din Bucureşti
- Centrul Naţional de Conservare şi Valorificare a Traditiei şi Creatiei Populare
- Institutul de Studii Orientale "Sergiu Al. George"
- Oficiul Naţional pentru Protejarea Patrimoniului Culturii
3. Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor:
- direcţiile generale pentru agricultura şi alimentaţie judeţene
- Agenţia Nationala Sanitar Veterinara
- Agenţia Nationala Fitosanitara
- Inspectoratul de Stat pentru Calitatea Seminţelor şi Materialului Sãditor
- inspectoratele teritoriale de regim silvic şi cinegetic
- Agenţia Nationala de Consultanţa Agricolã
- Agenţia SAPARD
- Institutul pentru Resurse Agroalimentare
- Academia de Ştiinţe Agricole şi Silvice "Gheorghe Ionescu-Sisesti"
4. Ministerul Apelor şi Protecţiei Mediului:
- agenţiile de protecţia mediului judeţene
- Comisia Nationala pentru Controlul Activitãţilor Nucleare
- Institutul Naţional de Cercetare Dezvoltare pentru Protecţia Mediului
5. Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei:
- inspectoratele în construcţii judeţene
- Autoritatea Rutiera Romana - ARR
- Autoritatea Feroviara Romana - AFER
- Inspectoratul Navigaţiei Civile
- Agenţia Nationala pentru Locuinţe
- Casa Asigurãrilor de Sãnãtate a Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei
- spitale în subordinea directa a ministerului
- centre de medicina preventivã
6. Ministerul Finanţelor Publice:
- direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene
- Garda financiarã
- Direcţia Generalã a Vamilor
- Oficiul Concurentei
7. Ministerul Industriei şi Resurselor:
- Inspecţia de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat - ISCIR
- Comisia Nationala pentru Reciclarea Materialelor
- Agenţia Romana pentru Conservarea Energiei
- Autoritatea Nationala de Reglementare în Domeniul Energiei - ANRE
- Autoritatea Nationala de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale - ANRGN
- Agenţia Nationala pentru Resurse Minerale
8. Ministerul Justiţiei:
- tribunale judeţene
- curţi de apel
- Direcţia Generalã a Penitenciarelor
- Institutul Naţional al Magistraturii
- Institutul Naţional de Expertize Criminalistice
9. Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale:
- Agenţia Nationala pentru Ocuparea Forţei de Munca
- Inspecţia Muncii
- direcţiile de munca şi solidaritate socialã judeţene
- Casa Nationala de Pensii
- Institutul Naţional de Expertiza Medicalã şi Recuperare a Capacitãţii de Munca
- Institutul Naţional de Cercetare Ştiinţificã în Domeniul Muncii şi Protecţiei Sociale
- Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Protecţia Muncii
10. Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei:
- direcţiile de sãnãtate publica judeţene
- casele de asigurãri sociale de sãnãtate judeţene
- institute de sãnãtate publica
- spitale, clinici, institute subordonate direct ministerului
- Agenţia Nationala a Medicamentului
- Agenţia Nationala a Sângelui
- Statia Centrala de Salvare
- Statia de Verificare şi Întreţinere a Aparaturii Medicale
11. Ministerul Tineretului şi Sportului:
- direcţiile pentru tineret şi sport judeţene
- federaţii sportive naţionale
- Complexul Sportiv Naţional "Lia Manoliu"
- Centrul de Cercetãri pentru Probleme de Sport
12. Ministerul Turismului:
- Centrul Naţional de Învãţãmânt Turistic
- Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Turism
13. Ministerul Administraţiei Publice
- Oficiul Naţional de Cadastru, Geodezie şi Cartografie
14. Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informatiei
- Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informatica
- Institutul Naţional de Studii şi Cercetãri pentru Comunicaţii
- Inspectoratul General pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informatiei
15. Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei
16. Ministerul Informaţiilor Publice
17. Ministerul Integrãrii Europene
18. Ministerul pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii şi Cooperatie
- Centrul de Formare şi Management pentru Comerţ
19. Ministerul Apãrãrii Naţionale
20. Administraţia Prezidentiala
21. Secretariatul General al Guvernului
22. Ministerul de Interne
23. Ministerul Afacerilor Externe
- Fundaţia Culturalã Romana
- Institutul Roman de Studii Internaţionale "Nicolae Titulescu"
24. Autoritatea pentru Privatizare şi Administrarea Participatiilor Statului
25. Institutul Naţional de Statistica
26. Academia Romana
27. Autoritatea Nationala pentru Protecţia Consumatorilor
- oficiile judeţene pentru protecţia consumatorilor
28. Autoritatea Nationala pentru Protecţia Copilului şi Adopţie
29. Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap
30. Biroul Roman de Metrologie Legalã
31. Curtea de Conturi a României
32. Agenţia Nationala a Funcţionarilor Publici
33. Agenţia Nationala de Presa "Rompres"
34. Asociaţia de Standardizare din România
35. Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mãrci
36. Departamentul de Comerţ Exterior - Centrul Roman de Comerţ Exterior
37. Consilii judeţene
38. Consilii municipale, orãşeneşti.



───────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016