Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 539 din 9 iunie 2005  pentru aprobarea Nomenclatorului institutiilor de asistenta sociala si a structurii orientative de personal, a Regulamentului-cadru de organizare si functionare a institutiilor de asistenta sociala, precum si a Normelor metodologice de aplicare a prevederilor   Ordonantei Guvernului nr. 68/2003 privind serviciile sociale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 539 din 9 iunie 2005 pentru aprobarea Nomenclatorului institutiilor de asistenta sociala si a structurii orientative de personal, a Regulamentului-cadru de organizare si functionare a institutiilor de asistenta sociala, precum si a Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 68/2003 privind serviciile sociale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 535 din 23 iunie 2005

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al art. 30, al art. 31 alin. (2) şi al <>art. 49 din Legea nr. 705/2001 privind sistemul naţional de asistenţã socialã, al art. 16 alin. (1) şi al <>art. 61 din Ordonanţa Guvernului nr. 68/2003 privind serviciile sociale, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 515/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aprobã Nomenclatorul instituţiilor de asistenţã socialã şi structura orientativã de personal, prevãzute în anexa nr. 1.
ART. 2
Instituţiile de asistenţã socialã înfiinţate potrivit legii se organizeazã ca unitãţi specializate, publice sau private, care asigurã, în principal, gãzduire, îngrijire socialã şi medicalã, asistenţã, ocrotire, activitãţi de recuperare, reabilitare şi reinserţie socialã pentru copil, familie, persoane cu handicap, persoane vârstnice, precum şi pentru alte persoane aflate în dificultate.
ART. 3
(1) Tipurile de unitãţi specializate prevãzute la art. 2 se organizeazã, potrivit anexei nr. 1, în funcţie de categoriile de beneficiari, de situaţia în care aceştia se aflã, de serviciile oferite şi de durata acordãrii acestora.
(2) Acordarea serviciilor sociale în sistem rezidenţial instituţionalizat are în vedere gãzduirea pe perioadã nedeterminatã. Unitãţile specializate din aceastã categorie pot fi cãmine, centre de îngrijire şi asistenţã, centre de plasament, locuinţe protejate şi altele.
ART. 4
(1) Serviciile sociale acordate în unitãţile specializate se realizeazã de personal calificat, cu responsabilitãţi şi competenţe specifice.
(2) Structura orientativã de personal pentru unitãţile specializate se stabileşte în funcţie de numãrul de beneficiari, de gradul de dependenţã al acestora şi de specificul serviciilor oferite.
ART. 5
Anexa nr. 1 la prezenta hotãrâre poate fi modificatã şi/sau completatã la propunerea furnizorilor de servicii sociale sau a autoritãţilor cu atribuţii în domeniu, prin ordin al ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei, care se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 6
Se aprobã Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a instituţiilor de asistenţã socialã, prevãzut în anexa nr. 2.
ART. 7
Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a instituţiilor de asistenţã socialã are la bazã urmãtoarele criterii minime:
a) furnizarea serviciilor sociale în vederea îndeplinirii obiectivelor stabilite în actul de înfiinţare, în conformitate cu strategiile şi politicile în domeniu;
b) orientarea activitãţii în interesul superior al beneficiarilor şi asigurarea participãrii acestora în procesul de furnizare a serviciilor sociale;
c) utilizarea instrumentelor standardizate de lucru şi a personalului calificat, în vederea îndeplinirii obiectivelor stabilite în actul de înfiinţare;
d) existenţa resurselor umane, materiale şi financiare, precum şi preocuparea pentru asigurarea continuitãţii serviciilor sociale furnizate;
e) preocuparea pentru îndeplinirea standardelor de calitate şi pentru creşterea calitãţii serviciilor sociale furnizate;
f) existenţa unei structuri organizatorice cu atribuţii şi responsabilitãţi definite în vederea îndeplinirii eficiente a obiectivelor stabilite în actul de înfiinţare.
ART. 8
(1) Instituţiile de asistenţã socialã înfiinţate şi organizate în condiţiile legii au obligaţia de a elabora regulamentul propriu de organizare şi funcţionare.
(2) Regulamentele proprii de organizare şi funcţionare ale instituţiilor de asistenţã socialã se elaboreazã în conformitate cu standardele de calitate pentru servicii sociale furnizate în instituţiile respective.
(3) Regulamentele proprii de organizare şi funcţionare ale instituţiilor de asistenţã socialã se aprobã, pe baza prevederilor prezentei hotãrâri, de cãtre consiliile judeţene, consiliile locale, respectiv de persoane juridice care înfiinţeazã astfel de instituţii.
(4) Regulamentele proprii de organizare şi funcţionare ale instituţiilor de asistenţã socialã din domeniile protecţiei şi promovãrii drepturilor copilului, protecţiei speciale a persoanelor cu handicap şi al prevenirii şi combaterii violenţei în familie se aprobã de cãtre consiliile judeţene, consiliile locale şi de persoanele juridice prevãzute de lege, precum şi pe baza prevederilor regulamentelor-cadru specifice.
ART. 9
(1) În termen de 90 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, instituţiile de asistenţã socialã care funcţioneazã la acea datã au obligaţia de a armoniza regulamentele proprii de organizare şi funcţionare cu prevederile Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a instituţiilor de asistenţã socialã.
(2) Regulamentele proprii de organizare şi funcţionare ale instituţiilor de asistenţã socialã înfiinţate şi organizate de cãtre furnizorii privaţi de servicii sociale se elaboreazã cu respectarea prevederilor Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a instituţiilor de asistenţã socialã, cu excepţia celor referitoare la organele de conducere şi administrare.
ART. 10
Se aprobã Normele metodologice de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 68/2003 privind serviciile sociale, prevãzute în anexa nr. 3.
ART. 11
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 12
La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã art. 1 şi anexa nr. 1 şi se modificã în mod corespunzãtor <>art. 4 din Hotãrârea Guvernului nr. 1.024/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 68/2003 privind serviciile sociale, precum şi a Metodologiei de acreditare a furnizorilor de servicii sociale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 682 din 29 iulie 2004.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
-------------
Ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei,
Gheorghe Barbu

p. Ministrul administraţiei şi internelor,
Anghel Andreescu,
secretar de stat

p. Ministrul finanţelor publice,
Doina-Elena Dascãlu,
secretar de stat

Bucureşti, 9 iunie 2005.
Nr. 539.


ANEXA 1

NOMENCLATORUL
instituţiilor de asistenţã socialã şi structura orientativã de personal




───────────────┬────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────────────
CATEGORII BE │ TIPURI DE UNITĂŢI SPECIALIZATE ŞI SERVICIILE │ STRUCTURA ORIENTATIVĂ DE PERSONAL
BENEFICIARI │ SOCIALE ACORDATE │
───────────────┼────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
1. COPII │1.1. Centre de plasament │ > şef centru
SEPARAŢI │(centre cu module de tip familial, centre/case de tip │ > coordonator centru
SAU CU RISC│familial, apartamente pentru tinerii care urmeazã sã │ > medic medicinã generalã/ medic specialist
DE SEPARARE│pãrãseascã sistemul de protecţie, centre specializate │ > psiholog / psihopedagog special
DE PĂRINŢI │pentru copiii cu dizabilitãţi, centre specializate │ > asistent social
│pentru copiii care sãvârşesc fapte penale şi nu rãspund │ > logoped
│penal, ş.a.) │ > defectolog
│Tipuri de servicii sociale: │ > kinetoterapeut
│ > gãzduire pe perioadã nedeteiminatã │ > fizioterapeut / fiziokinetoterapeut
│ > asistenţã medicalã şi îngrijire │ > asistent medical
│ > suport emoţional şi dupã caz, consiliere psihologicã │ > asistent medical fizioterapie
│ > recuperare şi reabilitare │ > asistentã puericultoare/educator puericultor
│ > educare │ > educator / educator specializat
│ > socializare şi petrecere a timpului liber │ > pedagog social/ pedagog de recuperare
│ > reintegrare familialã şi comunitarã │ > instructor de educaţie
│ │ > interpret în limbaj mimico-gestual
│ │ > maseur
│ │ > infirmierã
│ │ > personal administrativ
├────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
│1.2. Centre de primire în regim de urgenţã │ > şef centru
│(centre pentru copii abuzaţi, neglijaţi şi exploataţi, │ > coordonator centru
│copii victime ale traficului de persoane, copii │ > educator
│repatriaţi, copiii strãzii, adãposturi de noapte pentru │ > pedagog social
│copiii strãzii, ş.a.) │ > instructor de educaţie
│Tipuri de servicii sociale: │ > interpret în limbaj mimico-gestual
│ > primire şi gãzduire temporarã │ > educator puericultor / asistentã
│ > asistenţã medicalã şl îngrijire │ puericultoare
│ > suport emoţional şi dupã caz, consiliere psihologicã│ > asistent medical
│ > educare │ > medie medicinã generalã/ medic specialist
│ > reintegrare familialã şî comunitarã │ > asistent social
│ > psiholog │ > infirmierã
│ │ > personal administrativ
├────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
│1.3. Centre maternale │ > şef centru
│(centre peiitru cuplu mama - copil aflat în risc de │ > coordonator centru
│separare familialã, abuzat sau neglijat, centre pentru │ > educator
│gravide în dificultate) │ > pedagog social
│Tipuri de servicii sociale: │ > educator puericultor / asistentã
│ > primire şi gãzduire temporara; │ puericultoare
│ > protecţie şi îngrijire; │ > asistent medical
│ > suport emoţional şi dupã caz, consiliere psihologicã│ > asistent social
│ > educare │ > psiholog/ psihopedagog
│ > reintegrare familialã şl comunitarã │ > personal administrativ
├────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
│1.4. Centre de zi │ > şef centru
│(Centre de zi pentru copii din familii în dificultate, │ > coordonator centru
│pentru copii cu dizabilitãţi, pentru copiii strãzii, │ > educator / educator specializat
│adãposturi de zi pentru copiii strãzii, ş.a.) │ > pedagog social/ pedagog de recuperare
│Tipuri de servicii sociale: │ > instructor de educaţie
│ > educare │ > interpret în limbaj mimico-gestual
│ > asistenţã şi îngrijire │ > educator puericultor / asistentã
│ > consiliere psihologicã pentru copil şi familie │ puericultoare
│ > socializare şi petrecere a timpului liber │ > asistent medical
│ > reintegrare familialã şi comunitarã │ > asistent social
│ │ > psiholog/ psihopedagog
│ │ > logoped
│ │ > defectolog
│ │ > personal administrativ
├────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
│1.5. Centre de asistenţã şi sprijin pentru readaptarea │ > şef centru
│copilului cu probleme psihosociale │ > coordonator centru
│Tipuri de servicii sociale: │ > asistent social
│ > consiliere socialã │ > psiholog/ psihopedagog
│ > informare │ > personal administrativ
│ > suport emoţional şi dupã caz, consiliere psihologicã│
│ pentru copil şi familie │
│ > reintegrare comunitarã │
├────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
│1.6. Centre de consiliere şi sprijin pentru pãrinţi şi │ > şef centru
│copii (pentru familiile în risc de abandon al copilului,│ > coordonator centru
│în risc de dezintegrare familialã, pentru familiile │ > asistent social
│monoparentale, ş.a.) │ > psiholog/ psihopedagog
│Tipuri de servicii sociale: │ > personal administrativ
│ > consiliere socialã │
│ > informare │
│ > consiliere psihologicã pentru copil şi familie │
│ > consiliere juridicã │
├────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
│1.7. Centre de consiliere pentru copilul abuzat, │
│neglijat, exploatat │ > şef centru
│Tipuri de servicii sociale: │ > coordonator centru
│ > consiliere socialã │ > asistent social
│ > informare │ > psiholog/ psihopedagog
│ > consiliere psihologicã pentru copil şi familie │ > personal administrativ
│ > linie telefonicã de urgenţa │
│ > consiliere juridicã │
├────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
│1.8. Centre pentru prevenirea abuzului, neglijãrii şi │
│exploatãrii │ > şef centru
│Tipuri de servicii sociale: │ > coordonator centru
│ > consiliere socialã │ > asistent social
│ > informare │ > psiholog/psihopedagog
│ > consiliere psihologicã pentru copil şi familie │ > personal administrativ
│ > consiliere juridicã │
├────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
│1.9. Centre pentru pregãtirea şi sprijinirea integrãrii │ > şef centru
│sau reintegrãrii copilului în familie │ > coordonator centru
│Tipuri de servicii sociale: │ > asistent social
│ > consiliere socialã şi informare │ > psiholog/ psihopedagog
│ > suport emoţional şi dupã caz, consiliere psihologicã│ > personal administrativ
│ pentru copil şi familie │
│ > reintegrare familialã si comunitarã │
├────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
│1.10. Centre de coordonare şi informare pentru copiii │
│strãzii │ > şef centru
│Tipuri de servicii sociale: │ > coordonator centru
│ > consiliere socialã │ > asistent social
│ > informare │ > psiholog/psihopedagog
│ > suport emoţional şi dupã caz, consiliere psihologicã│ > personal administrativ
│ > reintegrare familialã şi comunitarã │
├────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
│1.11. Centre de monitorizare, asistenţã şi sprijin al │ > coordonator program
│femeii gravide predispuse sã îşi abandoneze copilul │ > asistent social
│Tipuri de servicii sociale: │ > psiholog/ psihopedagog
│ > suport emoţional şi dupã caz, consiliere psihologicã│
│ > consiliere socialã │
│ > informare │
│ > reintegrare familialã │
├────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
│1.12. Centre care acordã servicii pentru dezvoltarea │ > coordonator program
│deprinderilor de viaţã independentã │ > asistent social,
│Tipuri de servicii sociale: │ > psiholog/ psihopedagog
│ > suport emoţional şl dupã caz, consiliere psihologicã│
│ > consiliere socialã │
│ > informare │
│ > orientare profesionalã │
│ > integrare comunitarã │
├────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
│1.13. Centre care acordã servicii privind adopţia │ > coordonator program
│Tipuri de servicii sociale: │ > asistent social
│ > informare │ > psiholog
│ > consiliere juridicã │ > jurist
├────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
│1.14. Centre care acordã servicii de tip familial │ > coordonator program
│Tipuri de servicii sociale: │ > asistent materna!
│ > asistenţã şi îngrijire de tip familial │ > asistent social
│ > educare │
│ > socializare │
───────────────┼────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
2. PERSOANE CU │2.1. Centre de îngrijire şl asistenţã │ > şef centru
HANDICAP │(centre pentru persoane cu Alzheimer, persoane cu │ > coordonator centru
│handicap care necesita asistentã paleativã, ş.a.) │ > medic medicinã generalã /medic specialist
│Tipuri de servicii sociale: │ > asistent social
│ > gãzduire pe perioadã nedeterminatâ │ > psiholog
│ > asistenţã medicalã şi îngrijire │ > psihopedagog special
│ > asistenţã palealivã │ > fizioterapeut
│ > consiliere psihologicã │ > kinetoterapeut
│ > recuperare şi reabilitare │ > fiziokinetoterapeut
│ > socializare │ > instructor ergoterapie
│ │ > terapeut ocupaţlonal/ instructor animator
│ │ > interpret în limbaj mimico-gestual
│ │ > asistent medical
│ │ > asistent medical fizioterapie
│ │ > maseur
│ │ > infirmierã
│ │ > personal administrativ
├────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
│2.2. Centre de recuperare şi reabilitare │ > şef centru
│Tipuri de servicii sociale: │ > coordonator centru
│ > gãzduire temporarã │ > medic medicinã generalã /medic specialist
│ > asistenţã medicalã şi îngrijire │ > asistent social
│ > recuperare şi reabilitare │ > psiholog
│ > consiliere psihologicã │ > psihopedagog special
│ > terapie ocupaţionalã │ > logoped
│ > socializare │ > fizioterapeut
│ │ > kinetoterapeut
│ │ > fiziokinetoterapeut
│ │ > instructor ergoterapie
│ │ > terapeut ocupaţional/ instructor animator
│ │ > interpret în limbaj mimico-gestual
│ │ > pedagog de recuperare
│ │ > asistent medical
│ │ > asistent medical fizioterapie
│ │ > maseur
│ │ > infirmierã
│ │ > personal administrativ
├────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
│2.3. Centre de pregãtire pentru o viaţã independentã │ > şef centru
│Tipuri de servicii sociale: │ > coordonator centru
│ > gãzduire temporarã │ > asistent social
│ > asistenţa şi îngrijire │ > psiholog
│ > reorientare şi integrare profesionalã │ > psihopedagog special
│ > consiliere psihologica │ > logoped
│ > socializare │ > consilier de orientare profesionalã
│ │ > kinetoterapeut
│ │ > interpret în limbaj mimico-gestual
│ │ > instructor ergoterapie
│ │ > terapeut ocupaţional/ instructor animator
│ │ > pedagog de recuperare
│ │ > asistent medical
│ │ > infirmierã
│ │ > personal administrativ
├────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
│2.4. Centre de asistenţã temporarã de tip respite care/ │ > şef centru
│centre de crizã │ > coordonator centru
│Tipuri de servicii sociale: │ > asistent social
│ > gãzduire temporarã │ > psiholog
│ > consiliere psihologicã │ > psihopedagog special
│ > socializare şi petrecere a timpului liber │ > interpret în limbaj mimico-gestual
│ │ > instructor ergoterapie
│ │ > terapeut ocupaţional/ instructor animator
│ │ > asistent medical
│ │ > infirmierã
│ │ > personal administrativ
├────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
│2.5. Centre de primire în regim de urgenţã │ > şef centru
│Tip de servicii sociale; │ > coordonator centru
│ > gãzduire temporarã │ > asistent social
│ > asistenţã şi îngrijire │ > psiholog
│ > consiliere psihologicã │ > psihopedagog special
│ > evaluare şi orientare │ > instructor ergoterapie
│ > socializare │ > terapeut ocupaţional
│ │ > pedagog de recuperare
│ │ > asistent medical
│ │ > infirmierã
│ │ > personal administrativ
├────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
│2.6. Locuinte protejate │ > coordonator program
│Tipuri de servicii sociale: │ > asistent social
│ > gãzduire pe perioadã nedeterminatã │ > psiholog
│ > sprijin pentru o viatã independentã │
├────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
│2.7. Centre de zi │ > şef centru
│Tipuri de servicii sociale: │ > coordonator centru
│ > consiliere psihologicã │ > instructor ergoterapie
│ > recuperare şi reabilitare │ > terapeut ocupaţional
│ > terapie ocupaţionalã │ > pedagog de recuperare
│ > orientare profesionalã │ > instructor animator
│ > socializare şi petrecere a timpului liber │ > asistent social
│ │ > psiholog
│ │ > psihopedagog special
│ │ > kinetoterapeut
│ │ > infirmierã
│ │ > personal adrninistrativ
├────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
│2.8. Centre care acordã servicii de îngrijire şi │ > coordonator program
│asistenţã la domiciliu │ > asistent social
│Tipuri de servicii sociale: │ > kinetoterapeut
│ > asistenţã medicalã şi îngrijire │ > psiholog
│ > suport emoţionai şi dupã caz, consiliere psihologicã│ > asistent personal al persoanei cu
│ > recuperare şi reabilitare │ handicap
│ │ > asistent medical
───────────────┼────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
3. PERSOANE │3.1. Cãmine pentru persoane vârstnice │ > şef centru
VÂRSTNICE │Tipuri de servicii sociale: │ > coordonator centru
│ > gãzduire pe perioadã nedeterminatã │ > medic medicinã generalã /medic specialist
│ > asistenţã medicalã şi îngrijire │ > asistent social
│ > asistentã paleativã │ > psiholog
│ > consiliere psihologicã │ > instructor animator
│ > socializare şi petrecere a timpului liber │ > asistent medical
│ │ > infirmierã
│ │ > personal administrativ
├────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
│3.2. Locuinţe protejate │ > coordonator program
│Tipuri de servicii sociale: │ > asistent social
│ > gãzduire pe perioadã nedeterminatã │ > psiholog
│ > sprijin pentru o viaţa independentã │ > personal administrativ
├────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
│3.3. Centre de zi │ > şef centru
│Tipuri de servicii sociale: │ > coordonator centru
│ > consiliere psihologicã │ > asistent social
│ > socializare şi petrecere a timpului liber │ > psiholog
│ │ > instructor animator
│ │ > infirmierã
│ │ > personal administrativ
├────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
│3.4. Centre care acordã servicii de îngrijire şi │ > coordonator program
│asistenţa la domiciliu │ > asistent social
│Tipuri de servicii sociale: │ > psiholog
│ > asistenţã medicalã şi îngrijire │ > îngrijitor la domiciliu
│ > suport emoţional şi dupã caz, consiliere psihologicã│ > asistent pentru îngrijirea persoanelor
│ > asistenţã paleativã │ vârstnice
│ > menaj la domiciliu │ > asistent medical
│ > transport │ > personal administrativ
───────────────┼────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
4. PERSOANE │4.1. Centre de primire în regim de urgenţã │ > şef centru
VICTIME ALE│Tipuri de servicii sociale: │ > coordonator centru
VIOLENŢEI │ > primire şi gãzduire temporarã │ > medic medicinã generalã/ medic specialist
ÎN FAMILIE │ > asistenţã medicalã şi îngrijire │ > asistent social
│ > consiliere psihologicã │ > psiholog
│ │ > asistent medical
│ │ > infirmierã
│ │ > personal administrativ
├────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
│4.2. Centre de recuperare │ > şef centru
│Tipuri de servicii sociale: │ > coordonator centru
│ > primire şi gãzduire temporarã │ > psiholog
│ > asistenţã şi îngrijire │ > asistent social
│ > consiliere juridicã │ > jurist
│ > consiliere psihologica │ > asistentã medicalã
│ │ > infirmierã
│ │ > personal administrativ
├────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
│4.3. Centre de asistenţã destinate agresorilor │ > şef centru
│Tipuri de servicii sociale: │ > coordonator centru
│ > consiliere psihologicã │ > psiholog
│ > informare şi orientare │ > asistent social
│ > consiliere juridicã │ > jurist
│ │ > personal administrativ
├────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
│4.4. Centre pentru prevenirea şl combaterea violenţei │ > şef centru
│în familie │ > coordonator centru
│Tipuri de servicii sociale: │ > psiholog
│ > consiliere psihologicã │ > asistent social
│ > informare şi orientare │ > personal administrativ
│ > consiliere juridicã │
───────────────┼────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
│4.5. Centre care acordã servicii de informare şi │ > coordonator program
│sensibilizare a populaţiei │ > asistent social
│Tipuri de servicii sociale: │
│ > informare şi educare │
│ > linie telefonicã de urgenţã. │
───────────────┼────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
5. PERSOANE │5.1. Centre de reabilitare socialã │ > şef centru
TOXICO- │Tipuri de servicii sociale: │ > coordonator centru
DEPENDENTE │ > gãzduire temporarã │ > instructor de ergoterapie
│ > asistenţã medicalã şi îngrijire │ > terapeut ocupaţional
│ > consiliere psihologicã │ > psiholog
│ > socializare │ > asistent social
│ > orientare profesionalã │ > consilier de orientare profesionalã
│ │ > medic medicinã generalã/ medic specialist
│ │ > asistent medical
│ │ > infirmierã
│ │ > personal administrativ
├────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
│5.2. Centre de prevenire,evaluare şi consiliere antidrog│ > şef centru
│Tipuri de servicii sociale: │ > coordonator centra
│ > consiliere psihologicã │ > psiholog /psihopedagog special
│ > consiliere socialã │ > asistent social
│ > informare şi orientare │ > personal administrativ
│ > linie telefonicã de urgenţa │
───────────────┼────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
6. PERSOANE │6.1. Centre de reabilitare socialã │ > şef centru
VICTIME ALE│Tipuri de servicii sociale: │ > coordonator centru
TRAFICULUI │ > gãzduire temporarã │ > psiholog
DE PERSOANE│ > asistenţã şi îngrijire │ > psihopedagog
│ > suport emoţional şl dupã caz, consiliere psihologicã│ > asistent social
│ > consiliere juridicã │ > consilier de orientare profesionalã
│ > socializare │ > jurist
│ > orientare profesionalã │ > asistent medical
│ │ > personal administrativ
├────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
│6.2. Centre de primire în regim de urgenţã │ > şef centru
│Tipuri de servicii sociale: │ > coordonator centru
│ > primire şi gãzduire temporarã │ > psiholog
│ > asistenţã şi îngrijire │ > asistent social
│ > suport emoţional şi dupã caz, consiliere psihologicã│ > asistent medical
│ │ > personal administrativ
├────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
│6.3. Centre de consiliere, informare şi sprijin │ > şef centru
│Tipuri de servicii sociale: │ > coordonator centru
│ > consiliere psihologicã │ > psiholog
│ > consiliere juridicã │ > asistent social
│ > orientare profesionalã │ > jurist
│ │ > consilier de orientare profesionalã
│ │ > personal administrativ
───────────────┼────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
7. PERSOANE │7.1. Centre de primire şi asistenţã │ > şef centru
IMIGRANTE │Tipuri de servicii sociale: │ > coordonator centru
ŞI │ > primire şi gãzduire temporarã │ > asistent medical
REFUGIAŢI │ > asistenţã şi îngrijire │ > asistent social
│ > informare │ > personal administrativ
───────────────┼────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
8. ALTE │8.1. Centre de primire în regim de urgenţã │ > şef centru
PERSOANE ÎN│Tipuri de servicii sociale: │ > coordonator centru
SITUAŢII PE│ > primire şi gãzduire temporarã │ > asistent social
DIFICULTATE│ > asistenţã medicalã şi îngrijire │ > psiholog
│ > suport emoţional şi dupã caz, consiliere psihologicã│ > psihopedagog
│ > informare şi orientare │ > asistent medical
│ │ > personal administrativ
├────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
│8.2. Locuinţe protejate │ > coordonator program
│Tipuri de servicii sociale: │ > asistent social
│ > gãzduire pe perioadã nedeterminatã │ > psiholog
│ > sprijin pentru o viaţã independentã │
├────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
│8.3. Adãposturi de noapte │ > coordonator program
│Tipuri de servicii sociale: │ > asistent social
│ > gãzduire temporarã │ > psiholog
│ > asistenţã medicalã şi îngrijire │ > asistent medical
│ │ > infirmierã
│ │ > personal administrativ
├────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
│8.4. Centre de asistenţã medico-legalã │ > şef centru
│Tipuri de servicii sociale: │ > coordonator centru
│ > gãzduire temporarã │ > asistent medical
│ > asistenţã medicalã şi îngrijire │ > infirmierã
│ > suport emoţional şi dupã caz, consiliere psihologicã│ > medic medicinã generalã / medic specialist
│ │ > psiholog
│ │ > asistent social
│ │ > personal administrativ
├────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
│8.5. Centre de asistenţã paleativã │ > şef centru
│Tipuri de servicii sociale: │ > coordonator centru
│ > gãzduire temporarã │ > asistent medical
│ > asistenţã paleativã │ > infirmierã
│ > suport emoţional şi dupã caz, consiliere psihologicã│ > medic medicinã generalã / medic specialist
│ │ > psiholog
│ │ > asistent social
│ │ > personal administrativ
├────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
│8.6. Centre de informare şi consiliere │ > şef centru
│Tipuri de servicii sociale: │ > coordonator centru
│ > informare şi orientare │ > asistent social
│ > consiliere socialã │ > psiholog
│ │ > personal administrativ
├────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
│8.7. Centre de orientare profesionalã │ > şef centru
│Tipuri de servicii sociale: │ > coordonator centru
│ > orientare şi integrare profesionalã │ > asistent social
│ > sprijin şi orientare pentru integrarea, readaptarea │ > consilier de orientare profesionalã
│ şi reedicarea profesiaonalã │ > personal administrativ
├────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
│8.8. Cantine sociale │ > coordonator centru
│Tipuri de servicii sociale: │ > asistent social
│ > prepararea şi servirea mesei │
│ > pregãtirea şi distribuirea hranei │
├────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
│8.9. Centre de consiliere şi sprijin pentru victimele │ > coordonator centru
│dezastrelor naturale │ > asistent social
│Tipuri de servicii sociale: │ > psiholog
│ > consiliere şi sprijin │
│ > gãzduire temporarã │
───────────────┴────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────────────




ANEXA 2

REGULAMENT-CADRU
de organizare şi funcţionare a instituţiilor de asistenţã socialã

ART. 1
Instituţiile de asistenţã socialã, denumite în continuare instituţii, furnizeazã servicii sociale cu titlu permanent ori temporar, cu sau fãrã gãzduire.
ART. 2
Principiile care stau la baza furnizãrii serviciilor sociale din instituţii sunt urmãtoarele:
a) respectarea drepturilor şi a demnitãţii omului;
b) asigurarea autodeterminãrii şi a intimitãţii persoanelor beneficiare;
c) asigurarea dreptului de a alege;
d) abordarea individualizatã şi centrarea pe persoane;
e) participarea persoanelor beneficiare;
f) cooperarea şi parteneriatul;
g) recunoaşterea valorii fiecãrei persoane;
h) abordarea comprehensivã, globalã şi integratã;
i) orientarea pe rezultate;
j) îmbunãtãţirea continuã a calitãţii;
k) combaterea abuzului asupra persoanelor beneficiare, în cadrul instituţiilor.
ART. 3
Instituţiile au urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã furnizarea serviciilor sociale în interesul beneficiarului şi în baza contractului încheiat cu acesta;
b) asigurã furnizarea serviciilor sociale cu titlu permanent ori temporar, cu sau fãrã gãzduire;
c) asigurã întreţinerea şi folosirea eficientã a bazei materiale şi a bunurilor din dotare;
d) întocmesc proiecte şi programe proprii care sã asigure creşterea calitãţii activitãţii, potrivit politicilor şi strategiilor naţionale, judeţene şi locale;
e) organizeazã activitãţi de socializare, în vederea relaţionãrii beneficiarilor cu mediul exterior instituţiilor;
f) acordã sprijin şi asistenţã de specialitate în vederea prevenirii situaţiilor care pun în pericol siguranţa beneficiarilor;
g) dezvoltã parteneriate şi colaboreazã cu organizaţii, instituţii şi orice forme organizate ale societãţii civile, în condiţiile legii, în vederea diversificãrii serviciilor sociale furnizate;
h) asigurã îndeplinirea mãsurilor de aducere la cunoştinţã atât personalului, cât şi beneficiarilor a prevederilor din regulamentul propriu de organizare şi funcţionare;
i) elaboreazã carta drepturilor, specificã tipurilor de beneficiari cãrora li se adreseazã;
j) instituie mãsuri de prevenire şi combatere a traficului şi consumului ilicit de droguri.
ART. 4
În vederea implementãrii politicilor şi strategiilor în domeniu şi în scopul furnizãrii serviciilor sociale cãtre categoriile de beneficiari prevãzute de lege, instituţiile asigurã resursele umane, materiale şi financiare necesare.
ART. 5
(1) Conducerea instituţiilor publice este asiguratã de un director, sprijinit în activitatea sa de un consiliu consultativ compus din reprezentanţi ai beneficiarilor şi ai partenerilor sociali, în condiţiile prezentului regulament-cadru.
(2) Numirea şi eliberarea din funcţia de director, precum şi stabilirea componenţei consiliului consultativ din instituţiile publice se fac de cãtre consiliul judeţean, respectiv de cãtre Consiliul General al Municipiului Bucureşti.
(3) În cazul instituţiilor publice finanţate din bugetul consiliilor locale sau în parteneriat cu alte instituţii publice ori private, competenţa consiliului judeţean şi a Consiliului General al Municipiului Bucureşti de numire şi eliberare din funcţia de director, precum şi de stabilire a componenţei consiliului consultativ revine consiliilor locale şi, respectiv, consiliilor sectoarelor municipiului Bucureşti.
ART. 6
(1) Postul de director al instituţiei publice se ocupã prin concurs organizat, în condiţiile legii, de consiliul judeţean, respectiv de Consiliul General al Municipiului Bucureşti, sau, dupã caz, de consiliile locale, respectiv de consiliile sectoarelor municipiului Bucureşti.
(2) Candidaţii pentru ocuparea postului de director trebuie sã fie absolvenţi cu diplomã ai învãţãmântului superior în domeniul ştiinţelor socioumane, juridice, medicale, administrative sau economice.
(3) Organizarea concursului se stabileşte în condiţiile legii.
ART. 7
(1) Directorul instituţiei publice asigurã conducerea executivã a acesteia şi rãspunde de buna ei funcţionare în îndeplinirea atribuţiilor care îi revin.
(2) În exercitarea atribuţiilor care îi revin, directorul instituţiei emite decizii, dupã caz.
ART. 8
Directorul instituţiei publice îndeplineşte, în condiţiile legii, urmãtoarele atribuţii principale:
a) reprezintã instituţia în relaţiile cu autoritãţile şi cu instituţiile publice, cu persoanele fizice şi juridice din ţarã şi din strãinãtate, precum şi în justiţie;
b) exercitã atribuţiile ce revin instituţiei în calitate de persoanã juridicã, dupã caz;
c) exercitã funcţia de ordonator de credite, dupã caz;
d) întocmeşte proiectul bugetului propriu al instituţiei şi contul de încheiere a exerciţiului bugetar, pe care le supune spre avizare consiliului consultativ;
e) numeşte şi elibereazã din funcţie personalul din cadrul instituţiei, în condiţiile legii;
f) propune autoritãţilor sau persoanelor juridice care au înfiinţat ori, dupã caz, care finanţeazã instituţia aprobarea structurii organizatorice şi a numãrului de personal;
g) controleazã activitatea personalului şi aplicã sancţiunile disciplinare sau recompensele corespunzãtoare, în condiţiile legii;
h) elaboreazã rapoartele generale privind activitatea instituţiei, stadiul implementãrii obiectivelor, pe care le prezintã consiliului consultativ;
i) prezintã informãri la cererea autoritãţilor ori a persoanelor juridice care au înfiinţat sau, dupã caz, care finanţeazã instituţia;
j) realizeazã proiecte care au ca scop îmbunãtãţirea activitãţii de asistenţã socialã în instituţie şi le înainteazã direcţiei generale de asistenţã socialã şi protecţie a copilului din unitatea administrativ-teritorialã pe a cãrei razã se organizeazã şi funcţioneazã instituţia;
k) asigurã instruirea şi perfecţionarea personalului de specialitate;
l) colaboreazã cu formele organizate ale societãţii civile la acţiuni care vizeazã ameliorarea asistenţei sociale a grupurilor vulnerabile;
m) întocmeşte raportul anual de activitate şi îl înainteazã direcţiei generale de asistenţã socialã şi protecţie a copilului din unitatea administrativ-teritorialã pe a cãrei razã se organizeazã şi funcţioneazã instituţia;
n) monitorizeazã şi evalueazã respectarea prevederilor legale din domeniul furnizãrii serviciilor sociale;
o) asigurã buna desfãşurare a raporturilor de muncã dintre angajaţii instituţiei;
p) îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de lege în sarcina sa.
ART. 9
(1) Consiliul consultativ este alcãtuit din 7 membri, dupã cum urmeazã:
a) 2 reprezentanţi ai autoritãţilor sau persoanelor juridice care au înfiinţat ori, dupã caz, care finanţeazã instituţia;
b) 2 reprezentanţi ai beneficiarilor;
c) un reprezentant al consiliului local pe a cãrui razã administrativ-teritorialã funcţioneazã instituţia;
d) 2 reprezentanţi aleşi de cãtre şi din cadrul organizaţiilor neguvernamentale din domeniul serviciilor sociale şi din unitatea administrativ-teritorialã pe a cãrei razã funcţioneazã instituţia.
(2) Consiliul consultativ se întruneşte în şedinţã ordinarã trimestrial, la convocarea directorului, precum şi în şedinţã extraordinarã, ori de câte ori este necesar.
(3) Reprezentanţii prevãzuţi la alin. (1) lit. a) şi c) sunt desemnaţi, conform prevederilor legale, de cãtre autoritãţile sau persoanele juridice în cadrul cãrora aceştia îşi desfãşoarã activitatea.
(4) Reprezentanţii prevãzuţi la alin. (1) lit. b) sunt desemnaţi anual sau ori de câte ori este necesar, de cãtre beneficiarii serviciilor sociale furnizate în instituţiile respective sau, dupã caz, de reprezentanţii legali ai acestora.
(5) Membrii consiliului consultativ nu beneficiazã de indemnizaţie de şedinţã.
(6) Componenţa nominalã a consiliului consultativ se stabileşte, iar activitatea membrilor acestuia se realizeazã cu respectarea dispoziţiilor legale privind eliminarea conflictului de interese.
(7) Şedinţele sunt validate în cazul în care sunt prezenţi cel puţin 5 membri ai consiliului consultativ.
ART. 10
Consiliul consultativ îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) avizeazã proiectul bugetului instituţiei;
b) avizeazã structura organizatoricã şi numãrul de personal;
c) analizeazã activitatea instituţiei şi propune mãsuri şi programe de îmbunãtãţire a activitãţii;
d) avizeazã statul de funcţii şi salarizarea personalului;
e) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin lege sau prin hotãrâre a autoritãţilor ori persoanelor juridice care au înfiinţat sau, dupã caz, care finanţeazã instituţia.
ART. 11
Sancţionarea disciplinarã sau eliberarea din funcţie a directorului instituţiei, precum şi a celorlalte persoane cu funcţii de conducere se face în condiţiile legii.
ART. 12
Beneficiarii de servicii sociale furnizate în instituţii au urmãtoarele drepturi:
a) sã li se respecte drepturile şi libertãţile fundamentale, fãrã discriminare pe bazã de rasã, sex, religie, opinie sau orice altã circumstanţã personalã ori socialã;
b) sã participe la procesul de luare a deciziilor în furnizarea serviciilor sociale, respectiv la luarea deciziilor privind intervenţia socialã care li se aplicã;
c) sã li se asigure pãstrarea confidenţialitãţii asupra informaţiilor furnizate şi primite;
d) sã li se asigure continuitatea serviciilor sociale furnizate, atât timp cât se menţin condiţiile care au generat situaţia de dificultate;
e) sã fie protejaţi de lege atât ei, cât şi bunurile lor, atunci când nu au capacitate de decizie;
f) sã li se garanteze demnitatea, intimitatea şi respectarea vieţii intime;
g) sã participe la evaluarea serviciilor sociale primite;
h) sã li se respecte toate drepturile speciale în situaţia în care sunt minori sau persoane cu handicap.
ART. 13
Beneficiarii de servicii sociale furnizate în instituţii au urmãtoarele obligaţii:
a) sã furnizeze informaţii corecte cu privire la identitate, situaţie familialã, socialã, medicalã şi economicã;
b) sã participe la procesul de furnizare a serviciilor sociale;
c) sã contribuie, în conformitate cu legislaţia în vigoare, la plata serviciilor sociale furnizate, în funcţie de tipul serviciului şi de situaţia lor materialã;
d) sã comunice orice modificare intervenitã în legãturã cu situaţia lor personalã.
ART. 14
Conducerea instituţiei asigurã încheierea cu beneficiarii a contractelor de furnizare a serviciilor sociale în instituţia respectivã.
ART. 15
Structura organizatoricã a instituţiei, numãrul de personal, precum şi bugetul instituţiei se aprobã prin hotãrâre a consiliului judeţean, a consiliului local sau a altor persoane juridice prevãzute de lege, dupã caz.
ART. 16
Salarizarea personalului instituţiei se stabileşte potrivit legislaţiei aplicabile personalului contractual din sectorul bugetar.
ART. 17
Finanţarea cheltuielilor instituţiei se asigurã, în condiţiile legii, din urmãtoarele surse:
a) bugetul de stat;
b) bugetul local al judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti;
c) bugetele locale ale comunelor, oraşelor şi municipiilor, respectiv bugetele locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti;
d) donaţii, sponsorizãri sau alte contribuţii din partea persoanelor fizice ori juridice din ţarã şi din strãinãtate;
e) fonduri externe rambursabile şi nerambursabile;
f) contribuţia persoanelor beneficiare sau a întreţinãtorilor acestora, dupã caz;
g) alte surse de finanţare, în conformitate cu legislaţia în vigoare.


ANEXA 3


NORME METODOLOGICE
de aplicare a prevederilor Ordonanţei
Guvernului nr. 68/2003 privind serviciile sociale

ART. 1
(1) Serviciile sociale prevãzute la <>art. 1 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 68/2003 privind serviciile sociale, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 515/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare ordonanţã, sunt asigurate de cãtre furnizori de servicii sociale, denumiţi în continuare furnizori, care pot fi persoane fizice sau juridice, publice ori private.
(2) Furnizorii publici pot fi direcţia generalã de asistenţã socialã şi protecţie a copilului judeţeanã şi, respectiv, a sectoarelor municipiului Bucureşti, serviciul public de asistenţã socialã la nivel local, alte servicii publice specializate la nivel judeţean sau local şi instituţii publice care au constituite compartimente de asistenţã socialã.
(3) Furnizorii privaţi pot fi asociaţii şi fundaţii, culte religioase şi orice alte forme organizate ale societãţii civile, persoane fizice autorizate în condiţiile legii, organizaţii internaţionale de profil, filiale şi sucursale ale asociaţiilor şi fundaţiilor internaţionale recunoscute în conformitate cu legislaţia în vigoare.
(4) Furnizorii menţionaţi la alin. (2) şi (3) trebuie sã aibã prevãzutã în mod obligatoriu, ca obiect de activitate în actul de înfiinţare sau, dupã caz, în autorizaţia pentru desfãşurarea unor activitãţi în mod independent, acordarea de servicii sociale.
ART. 2
Furnizorii prevãzuţi la art. 1 pot organiza şi acorda servicii sociale numai dupã obţinerea certificatului de acreditare.
ART. 3
(1) Serviciile sociale pot fi acordate de cãtre un furnizor sau de mai mulţi furnizori, în baza unui contract încheiat între aceştia.
(2) Contractele prevãzute la alin. (1) pot fi încheiate între furnizorii publici de servicii sociale, între furnizorii publici şi cei privaţi sau numai între furnizorii privaţi.
(3) Contractele prevãzute la alin. (1) pot fi încheiate numai între furnizorii acreditaţi.
ART. 4
(1) Serviciul public de asistenţã socialã organizat la nivel local sau judeţean poate sã externalizeze furnizarea de servicii sociale în baza unui contract, în condiţiile de concurenţã prevãzute de legislaţia în vigoare.
(2) Externalizarea serviciilor sociale constã în transferul de responsabilitãţi privind acordarea serviciilor sociale altor furnizori publici sau privaţi acreditaţi, numai în interesul persoanelor beneficiare, în vederea creşterii permanente a calitãţii serviciilor.
ART. 5
Furnizorii acordã serviciile sociale pentru care au fost acreditaţi, la solicitarea persoanei, a familiei acesteia sau a reprezentantului legal, precum şi din oficiu ori în urma semnalãrii unor situaţii de nevoie socialã de cãtre orice altã persoanã sau instituţie.
ART. 6
(1) Direcţiile generale de asistenţã socialã şi protecţie a copilului judeţene, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti, serviciul public de asistenţã socialã de la nivel local sau, dupã caz, primãriile au obligaţia de a afişa lista furnizorilor acreditaţi din judeţ, respectiv din municipiul Bucureşti, şi a serviciilor oferite de aceştia.
(2) Direcţiile de muncã, solidaritate socialã şi familie judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, pun la dispoziţie instituţiilor menţionate la alin. (1), anual, lista furnizorilor acreditaţi din judeţ, respectiv din municipiul Bucureşti, şi a serviciilor oferite de aceştia.
ART. 7
Furnizorii acreditaţi pot solicita înscrierea unor ocupaţii în Nomenclatorul privind clasificarea ocupaţiilor din România, dacã serviciile sociale pe care le furnizeazã nu pot fi îndeplinite de persoane cu profesii deja existente.
ART. 8
Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei realizeazã monitorizarea, evaluarea şi controlul serviciilor sociale acordate de cãtre furnizorii acreditaţi, prin direcţiile de muncã, solidaritate socialã şi familie judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
ART. 9
(1) în aplicarea prevederilor art. 47 alin. (1) şi (2) din ordonanţã, directorul executiv al direcţiei de muncã, solidaritate socialã şi familie judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, desemneazã cel puţin douã persoane care sã realizeze activitatea de monitorizare, evaluare şi control la nivel local.
(2) Atribuţiile persoanelor desemnate şi procedura de desfãşurare a activitãţii de evaluare, monitorizare şi control se stabilesc prin ordin al ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei.
ART. 10
Furnizorii acreditaţi sunt obligaţi sã transmitã direcţiei de muncã, solidaritate socialã şi familie în a cãror razã administrativ-teritorialã îşi desfãşoarã activitatea orice informaţie solicitatã cu privire la serviciile sociale acordate.
ART. 11
(1) În vederea realizãrii evidenţei furnizorilor şi a serviciilor sociale acordate, la nivelul Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei se înfiinţeazã Registrul electronic unic al furnizorilor acreditaţi şi al serviciilor sociale.
(2) Procedura de constituire, actualizare şi de accesare a registrului prevãzut la alin. (1) se aprobã prin ordin al ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei.

---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016