Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 534 din 1 iulie 1999  privind infiintarea Comitetului Interministerial de Lupta impotriva Drogurilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 534 din 1 iulie 1999 privind infiintarea Comitetului Interministerial de Lupta impotriva Drogurilor

EMITENT: GUVERN
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 329 din 12 iulie 1999
În temeiul dispoziţiilor art. 107 alin. (2) din Constituţia României,

Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Se înfiinţeazã Comitetul Interministerial de Lupta impotriva Drogurilor, denumit în continuare comitet interministerial, organism consultativ fãrã personalitate juridicã, care funcţioneazã pe lângã Ministerul de Interne, având sediul în municipiul Bucureşti, str. Mihai Voda nr. 6, sectorul 5.
ART. 2
(1) Misiunea comitetului interministerial este de a facilita şi de a eficientiza comunicarea şi colaborarea dintre Ministerul de Interne, pe de o parte, şi alte autoritãţi ale administraţiei publice centrale şi locale, pe de alta parte, precum şi de a fundamenta ordinele sau, dupã caz, deciziile acestora privind mãsurile adoptate şi acţiunile corelate, întreprinse în lupta impotriva traficului şi consumului ilicit de droguri.
(2) Comitetul interministerial stabileşte conceptia de ansamblu şi asigura coordonarea unitarã de cãtre Guvern, pe baza unui program naţional, a luptei impotriva traficului şi consumului ilicit de droguri, desfasurata de cãtre autoritãţile prevãzute la alin. (1), de alte instituţii ale statului şi de organizaţii neguvernamentale, centralizeazã şi monitorizeazã rezultatele cooperãrii dintre instituţiile abilitate şi partenerii externi, care au atribuţii în acest domeniu.
ART. 3
(1) Comitetul interministerial îşi desfãşoarã activitatea sub conducerea directa a primului-ministru, în calitate de preşedinte, şi este format din conducãtorii urmãtoarelor organe de specialitate ale administraţiei publice centrale:
a) Ministerul de Interne;
b) Ministerul Justiţiei;
c) Ministerul Afacerilor Externe;
d) Ministerul Apãrãrii Naţionale;
e) Ministerul Finanţelor;
f) Ministerul Sãnãtãţii;
g) Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale;
h) Ministerul Educaţiei Naţionale;
i) Ministerul Tineretului şi Sportului;
j) Ministerul Industriei şi Comerţului.
(2) Din comitetul interministerial mai fac parte:
a) secretarul general al Guvernului;
b) conducãtorul formatiunii centrale de reprimare a traficului ilicit de droguri din Inspectoratul General al Poliţiei;
c) conducãtorul formatiunii centrale din Direcţia Generalã a Vamilor, care are în competenta problematica drogurilor;
d) directorul general al Direcţiei generale de asistenta medicalã din cadrul Ministerului Sãnãtãţii;
e) directorul Direcţiei de promovare a sãnãtãţii şi sãnãtate comunitara din cadrul Ministerului Sãnãtãţii;
f) coordonatorul naţional al Programului PHARE de lupta impotriva drogurilor din cadrul Brigazii de Combatere a Crimei Organizate şi Coruptiei.
(3) La lucrãrile comitetului interministerial pot participa, în calitate de invitaţi, şi alţi reprezentanţi ai autoritãţilor administraţiei publice sau ai unor organizaţii neguvernamentale din acest domeniu, precum şi experţi din diverse sectoare de activitate.
ART. 4
(1) Reuniunile comitetului interministerial sunt conduse de preşedinte sau, în lipsa acestuia, de ministrul de interne, în calitate de vicepreşedinte.
(2) Primul-ministru desemneazã un secretar care pregãteşte şi participa la şedinţele comitetului interministerial şi conduce activitatea curenta a acestuia.
ART. 5
Secretariatul comitetului interministerial este format din persoanele desemnate de ministerele şi instituţiile implicate.
ART. 6
(1) În structura comitetului interministerial se constituie şi funcţioneazã, în funcţie de necesitaţi, urmãtoarele comisii de specialitate interministeriale:
a) Comisia pentru combaterea traficului ilicit de droguri şi spalarea banilor;
b) Comisia pentru prevenirea consumului ilicit de droguri, tratament medical şi reintegrarea socialã a toxicomanilor;
c) Comisia pentru analiza şi sinteza a datelor referitoare la droguri şi recomandãri privind propunerile de acte normative;
d) Comisia pentru educarea şi sensibilizarea cetãţenilor în lupta impotriva traficului ilicit de droguri.
(2) În subordinea Comisiei pentru prevenirea consumului ilicit de droguri, tratament medical şi reintegrarea socialã a toxicomanilor vor funcţiona urmãtoarele subcomisii:
a) Subcomisia pentru prevenirea consumului ilicit de droguri;
b) Subcomisia pentru tratament medical;
c) Subcomisia pentru reintegrare socialã.
(3) Componenta comisiilor şi a subcomisiilor, precum şi responsabilitãţile specifice îndeplinirii sarcinilor şi cooperãrii acestora în cadrul activitãţii comitetului interministerial se stabilesc prin ordin comun al ministerelor abilitate în domeniu, în termen de 30 de zile de la constituire, care va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 7
(1) Comitetul interministerial are urmãtoarele atribuţii:
a) formuleazã, pregãteşte şi fundamenteazã deciziile, în vederea asigurãrii coerentei în procesul de elaborare şi implementare de strategii, politici şi programe în cadrul Ministerului de Interne şi al celorlalte autoritãţi ale administraţiei publice centrale şi locale;
b) formuleazã propuneri, pregãteşte şi fundamenteazã decizii, în vederea realizãrii proiectului Programului naţional de lupta impotriva drogurilor;
c) avizeazã proiectul Programului naţional de lupta impotriva drogurilor, elaborat de cãtre Ministerul de Interne, în vederea prezentãrii acestuia spre aprobare prin hotãrâre a Guvernului;
d) evalueaza semestrial sau ori de câte ori se impune stadiul realizãrii Programului naţional de lupta impotriva drogurilor;
e) întocmeşte anual, pe baza datelor furnizate de autoritãţile implicate, un raport referitor la situaţia nationala privind traficul şi consumul de droguri şi evoluţia acestora, propunand mãsurile corespunzãtoare;
f) coordoneazã acţiunile în domeniu ale instituţiilor abilitate, urmãreşte şi asigura prin intermediul acestora aplicarea mecanismelor controlului drogurilor şi respectarea obligaţiilor ce revin României din convenţiile internaţionale în domeniul combaterii drogurilor atât pe plan intern, cat şi în raporturile cu alte state sau organizaţii internaţionale însãrcinate cu controlul drogurilor. În acest sens faciliteazã transmiterea, precum şi preluarea datelor şi a statisticilor prevãzute în tratatele la care România este parte şi transmite Secretariatului General al Naţiunilor Unite denumirea şi atribuţiile autoritãţilor competente sa asigure aplicarea prevederilor convenţiilor internaţionale;
g) formuleazã, prin deciziile adoptate, recomandãri cãtre ministerele abilitate, cu privire la cadrul legislativ şi pentru armonizarea acestuia cu legislaţia ori cu practicile comunitare şi internaţionale.
(2) Activitãţile prevãzute la alin. (1) se vor desfasura fãrã a se produce imixtiuni în competentele şi activitãţile specifice fiecãrei instituţii.
ART. 8
Principalele competente ale instituţiilor abilitate, prin care se asigura realizarea obiectivului prevãzut la art. 2, se vor exercita pentru îndeplinirea corespunzãtoare a urmãtoarelor activitãţi:
a) întocmirea şi punerea în practica a Programului naţional de lupta impotriva drogurilor, aprobat prin hotãrâre a Guvernului;
b) aplicarea dispoziţiilor convenţiilor Organizaţiei Naţiunilor Unite din anii 1961, 1971, 1988 privind combaterea drogurilor şi ale altor convenţii în acest domeniu la care România este parte;
c) actualizarea şi adaptarea legislaţiei privind drogurile, precum şi armonizarea legislaţiei în domeniu cu reglementãrile internaţionale;
d) lupta impotriva traficului de droguri, de substanţe chimice esenţiale şi precursori, precum şi impotriva spalarii banilor proveniţi din droguri, fãrã a afecta atribuţiile operationale ale serviciilor specializate în acest domeniu;
e) prevenirea toxicomaniei prin activitãţi de informarecomunicare-educare a tineretului, a familiilor, a corpului didactic şi a opiniei publice;
f) stabilirea unui sistem fiabil de culegere şi analiza a datelor legate de amploarea şi caracteristicile naţionale ale toxicomaniei şi traficului de droguri;
g) primirea, tratarea şi reintegrarea socialã a toxicomanilor, cercetarea ştiinţificã în acest domeniu;
h) pregãtirea persoanelor care îşi desfãşoarã activitatea în lupta impotriva drogurilor, substanţelor chimice esenţiale, precursorilor, toxicomaniei şi spalarii banilor;
i) cooperarea internationala în materie de lupta impotriva drogurilor;
j) coordonarea şi susţinerea activitãţilor organizaţiilor neguvernamentale sau de caritate şi ale asociaţiilor care au ca obiect lupta impotriva toxicomaniei şi abuzului de droguri.
ART. 9
(1) Persoanele care fac parte din comitetul interministerial, din secretariatul acestuia şi din comisiile ori subcomisiile de specialitate îşi pãstreazã calitatea pe care o au la instituţiile de la care provin, precum şi toate drepturile ce decurg din aceasta calitate.
(2) Sarcinile comisiilor şi ale subcomisiilor de specialitate ale comitetului interministerial se îndeplinesc de cãtre membrii acestora în cadrul atribuţiilor legale de serviciu.
(3) Cheltuielile materiale şi de capital necesare pentru desfãşurarea şedinţelor comitetului interministerial şi ale secretariatului acestuia se suporta din bugetul de venituri şi cheltuieli al Brigazii de Combatere a Crimei Organizate şi Coruptiei din cadrul Ministerului de Interne - Inspectoratul General al Poliţiei.
ART. 10
Deciziile comitetului interministerial sunt acte administrative cu caracter intern şi de recomandare, care stau la baza propunerilor de acte normative iniţiate şi a mãsurilor adoptate de conducãtorii autoritãţilor implicate în exercitarea atribuţiilor ce le sunt conferite de lege, pe linia combaterii traficului şi consumului ilicit de droguri.
ART. 11
Raporturile comitetului interministerial cu organele judiciare, precum şi cu celelalte autoritãţi prevãzute la art. 2 se vor stabili şi se vor desfasura în nume propriu, sub semnatura primului-ministru ori a secretarului general al Guvernului sau prin intermediul conducãtorilor autoritãţilor prevãzute la art. 3.
ART. 12
Activitatea comitetului interministerial se desfãşoarã în reuniuni semestriale sau ori de câte ori este necesar şi în şedinţe ale comisiilor de specialitate care au loc, de regula, trimestrial.
ART. 13
(1) Comitetul interministerial pregãteşte şedinţele proprii şi asigura verificarea şi monitorizarea îndeplinirii deciziilor sale de cãtre ministerele competente în domeniile vizate.
(2) Lucrãrile pregãtitoare necesare pentru reuniunile comitetului interministerial se efectueazã în cadrul comisiilor de specialitate sau direct de cãtre secretarul sau şi se prezintã, prin grija secretarului, tuturor participanţilor la reuniune, o data cu transmiterea convocãrii şi a ordinii de zi, cu cel puţin 15 zile înaintea datei reuniunii.
(3) Orice participant la reuniune poate prezenta materiale scrise conţinând studii, propuneri, proiecte de decizii ale comitetului interministerial, care vor fi difuzate o data cu celelalte materiale pregãtite de secretariat.
ART. 14
(1) În cadrul şedinţelor de lucru secretarul va informa participanţii asupra stadiului de aplicare a deciziilor adoptate anterior de cãtre comitetul interministerial.
(2) Deciziile sunt adoptate prin vot deschis, cu majoritate simpla, în prezenta a cel puţin doua treimi din numãrul membrilor comitetului interministerial.
(3) Dezbaterile din plenul comitetului interministerial şi ale comisiilor de specialitate, situaţia privind propunerile de acte normative formulate în domeniu de cãtre ministerele abilitate, precum şi conţinutul deciziilor adoptate se consemneazã în stenograma sau pe banda magnetica, prin grija secretariatului care gestioneazã aceste informaţii.

PRIM-MINISTRU
RADU VASILE

Contrasemneazã:
---------------
Ministru de interne,
Constantin Dudu-Ionescu

Ministrul muncii şi
protecţiei sociale,
Alexandru Athanasiu

p. Ministrul tineretului
şi sportului,
Alexandru Popescu,
secretar de stat

p. Ministrul afacerilor externe,
Mihai Razvan Ungureanu,
secretar de stat

Ministrul sãnãtãţii,
Hajdu Gabor

Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes

p. Ministru de stat,
ministrul apãrãrii naţionale,
Mircea Plangu,
secretar de stat

Ministrul industriei
şi comerţului,
Radu Berceanu

Ministrul educaţiei naţionale,
Andrei Marga

---------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016