Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 530 din 2 iunie 2010  pentru aprobarea Programului Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 530 din 2 iunie 2010 pentru aprobarea Programului "Reabilitare si modernizare - 10.000 km drumuri de interes judetean si drumuri de interes local", implementat de catre Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului, in perioada 2010-2013

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 397 din 15 iunie 2010
HOTĂ?RÂRE nr. 530 din 2 iunie 2010
pentru aprobarea Programului "Reabilitare şi modernizare - 10.000 km drumuri de interes judeţean şi drumuri de interes local", implementat de cãtre Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului, în perioada 2010-2013
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 397 din 15 iunie 2010

În temeiul <>art. 108 din Constituţia României, republicatã , al <>art. 11 lit. f) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor şi al <>art. 30 alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

CAP. I
Dispoziţii generale

SECŢIUNEA 1
Principii

ART. 1
(1) Se aprobã Programul "Reabilitare şi modernizare - 10.000 km drumuri de interes judeţean şi drumuri de interes local", denumit în continuare Program, implementat de cãtre Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului, care se deruleazã în perioada 2010-2013, cu posibilitatea prelungirii acestuia prin hotãrâre a Guvernului.
(2) Programul se implementeazã de cãtre Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului, prin direcţiile de specialitate.
ART. 2
În sensul prezentului program, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
a) drumuri de interes judeţean - drumuri clasificate şi încadrate, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, ca drumuri judeţene - DJ;
b) drumuri de interes local - drumuri clasificate şi încadrate, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, ca drumuri comunale - DC;
c) beneficiari - unitãţile administrativ-teritoriale reprezentate de autoritãţile administraţiei publice locale.

SECŢIUNEA a 2-a
Obiectivele Programului

ART. 3
(1) Obiectivele Programului sunt urmãtoarele:
a) îmbunãtãţirea accesului la cãile principale de transport, precum şi spre obiectivele turistice, industriale, sociale, culturale şi agrozootehnice;
b) descongestionarea cãilor rutiere principale, respectiv drumuri naţionale, oferind operatorilor de transport şi populaţiei rute alternative, cu facilitarea legãturilor interjudeţene şi a legãturilor cu şi între cãile rutiere principale;
c) reducerea timpului şi a costurilor de transport al mãrfurilor şi cãlãtorilor;
d) îmbunãtãţirea accesului la pieţele regionale;
e) creşterea eficienţei activitãţilor economice;
f) valorificarea potenţialului economic şi turistic al tuturor zonelor ţãrii;
g) desfãşurarea unui trafic rutier în condiţii normale de siguranţã şi confort.
(2) Beneficiarii direcţi ai Programului sunt unitãţile administrativ-teritoriale reprezentate de autoritãţile administraţiei publice locale.
(3) Beneficiarii indirecţi ai Programului sunt locuitorii unitãţilor administrativ-teritoriale, turiştii, precum şi instituţiile publice şi operatorii economici care utilizeazã cãile de comunicaţie rutiere judeţene şi locale.

SECŢIUNEA a 3-a
Scopul Programului

ART. 4
Programul are în vedere implementarea unor proiecte de reabilitare şi/sau modernizare a drumurilor de interes judeţean şi de interes local în cele 8 regiuni de dezvoltare ale României, pe sectoare de drum aprobate de Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului, pe baza propunerilor primite de la beneficiari.
ART. 5
(1) Obiectivele ce pot fi finanţate în cadrul Programului sunt:
a) reabilitarea şi modernizarea drumurilor de interes judeţean şi/sau de interes local promovate ca obiective noi;
b) reabilitarea şi modernizarea drumurilor de interes judeţean şi/sau de interes local aflate în diferite stadii de execuţie.
(2) În cazul drumurilor de interes judeţean şi/sau de interes local aflate în diferite stadii de execuţie, a cãror finanţare s-a realizat din surse proprii ale beneficiarilor, iar din cauza lipsei surselor de finanţare nu au putut fi finalizate, lungimea rãmasã de executat poate face obiectul prezentului program, cu condiţia evitãrii dublei finanţãri, respectiv prin prezentarea actelor care certificã lipsa fondurilor.
ART. 6
În cadrul Programului, prioritate la finanţare vor avea proiectele de reabilitare şi/sau modernizare a drumurilor de interes judeţean şi de interes local din unitãţile administrativ-teritoriale care au solicitat finanţare prin programe finanţate din fonduri europene, dar nu au fost selectate la finanţare, sau care dispun de documentaţii tehnico-economice întocmite conform legislaţiei în vigoare, precum şi cele care au fost finanţate într-o primã etapã din fonduri proprii, iar din cauza lipsei surselor de finanţare nu au putut fi realizate integral.
ART. 7
(1) Categoriile de lucrãri care pot fi finanţate în cadrul Programului sunt:
a) reabilitarea şi/sau modernizarea drumurilor de interes judeţean şi de interes local clasate - de pãmânt, pietruite, cu îmbrãcãminţi bituminoase degradate, beton asfaltic, beton de ciment, drumuri pavate, îmbrãcãminte asfalticã uşoarã;
b) corecţia elementelor geometrice ale drumurilor de interes judeţean şi de interes local - profiluri transversale şi longitudinale, curbe, supraînãlţãri;
c) amenajarea acostamentelor;
d) amenajarea intersecţiilor cu alte drumuri;
e) execuţia de şanţuri colectoare şi dirijare a apelor pluviale;
f) refacerea şi construcţia de podeţe şi poduri, ziduri de sprijin, consolidãri de taluzuri.
(2) Categoriile de lucrãri prevãzute la alin. (1) lit. b)-f) sunt aferente drumurilor de interes local şi de interes judeţean, definite conform prevederilor art. 2.

CAP. II
Promovarea investiţiilor în cadrul Programului

SECŢIUNEA 1
Aprobarea obiectivelor de investiţii

ART. 8
(1) Pânã la data de 31 decembrie a fiecãrui an, consiliile judeţene, pe baza datelor înaintate de cãtre toate consiliile locale, vor întocmi şi transmite la Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului Inventarul privind starea de viabilitate a drumurilor judeţene şi/sau comunale, în conformitate cu modelul prevãzut la anexa nr. 1, precum şi lista centralizatã a tuturor drumurilor şi sectoarelor de drum din judeţ care la momentul întocmirii acesteia nu fac obiectul altor programe de finanţare, conform modelului prevãzut în anexa nr. 2, în vederea includerii în Program.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), pentru anul 2010, consiliile judeţene au obligaţia transmiterii inventarului şi a listei centralizate, în termen de maximum 30 zile de la data primirii solicitãrii de la Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului.
ART. 9
(1) Necesitatea şi oportunitatea realizãrii drumurilor de interes judeţean, respectiv de interes local sunt stabilite prin studii de fezabilitate aprobate şi finanţate de beneficiari, conform prevederilor legale în vigoare.
(2) Pentru a putea face obiectul Programului, în situaţia în care pentru realizarea unui obiectiv sunt necesare exproprieri în condiţiile legii, se vor ataşa actele doveditoare prin care a fost aprobat coridorul de expropriere, precum şi cele prin care se dovedeşte cã exproprierile au fost efectuate.
ART. 10
(1) Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului centralizeazã la nivel naţional listele primite de la consiliile judeţene potrivit prevederilor art. 8, întocmind lista-sintezã a drumurilor/sectoarelor de drum care urmeazã a fi reabilitate şi modernizate, în conformitate cu modelul prevãzut în anexa nr. 3.
(2) Lista-sintezã întocmitã conform prevederilor alin. (1) se aprobã prin ordin al ministrului dezvoltãrii regionale şi turismului.
ART. 11
Lista-sintezã întocmitã şi aprobatã în conformitate cu prevederile art. 10 este documentul care stã la baza întocmirii listei obiectivelor de investiţii privind reabilitarea şi modernizarea de drumuri de interes judeţean şi drumuri de interes local şi fundamentãrii alocaţiilor bugetare necesare în vederea finanţãrii acestora, dupã aprobarea indicatorilor tehnico-economici, în limita bugetului aprobat conform prevederilor legale în vigoare şi în conformitate cu criteriile de prioritizare, prevãzute în anexa nr. 4.

SECŢIUNEA a 2-a
Promovarea la finanţare a obiectivelor de investiţii

ART. 12
(1) Pe baza listei-sintezã, aprobatã conform prevederilor art. 10 şi a criteriilor de prioritizare, direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului întocmeşte lista cu obiectivele ce urmeazã a fi supuse avizãrii Consiliului tehnico-economic al Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului, denumit în continuare C.T.E. - M.D.R.T.
(2) În vederea promovãrii obiectivelor pentru avizare în C.T.E. - M.D.R.T., Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului solicitã beneficiarilor ale cãror obiective se regãsesc în lista prevãzutã la alin. (1) transmiterea urmãtoarelor documente:
a) pentru drumuri de interes judeţean şi/sau de interes local promovate ca obiective noi, douã exemplare din documentaţia tehnico-economicã finanţatã de autoritãţile administraţiei publice locale şi aprobatã de acestea, în condiţiile legii, şi certificatele de urbanism aferente;
b) pentru drumuri de interes judeţean şi/sau de interes local, aflate în diverse stadii de execuţie, douã exemplare din documentaţia tehnico-economicã finanţatã de autoritãţile administraţiei publice locale şi aprobatã de acestea, în condiţiile legii, şi devizul general recalculat în urma procedurii de achiziţie publicã, cu menţionarea tuturor decontãrilor efectuate pânã la data predãrii-preluãrii de cãtre Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului, cu specificarea expresã a lungimii sectorului de drum rãmas de executat şi valoarea actualizatã a acestuia, conform prevederilor legale, inclusiv procesele-verbale de recepţie tehnicã a lucrãrilor executate, însoţite de documentele Cãrţii tehnice a construcţiei.
(3) Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului preia de la beneficiari documentaţiile tehnico-economice prevãzute la alin. (2), pe bazã de proces-verbal, al cãrui model este prevãzut în anexa nr. 5.
ART. 13
Direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului întocmeşte şi înainteazã secretariatului C.T.E.- M.D.R.T. nota de fundamentare, însoţitã de documentaţia prevãzutã la art. 12 alin. (2) lit. a), în vederea avizãrii în C.T.E. - M.D.R.T. şi, dupã caz, în Consiliul interministerial de avizare lucrãri publice de interes naţional şi locuinţe, conform prevederilor <>Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 14
Direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului întocmeşte şi înainteazã secretariatului C.T.E. - M.D.R.T. nota de fundamentare, însoţitã de documentaţia prevãzutã la art. 12 alin. (2) lit. b), în vederea avizãrii în C.T.E. - M.D.R.T. şi, dupã caz, în Consiliul Interministerial de Avizare Lucrãri Publice de Interes Naţional şi Locuinţe, conform prevederilor <>Legii nr. 500/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 15
Indicatorii tehnico-economici ai obiectivelor de investiţii se aprobã în condiţiile legii.

CAP. III
Finanţarea Programului

ART. 16
Finanţarea Programului se face din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului, în limita sumelor aprobate anual cu aceastã destinaţie, potrivit legii, de la bugetele locale, respectiv judeţene ale unitãţilor administrativ-teritoriale beneficiare şi din alte surse legal constituite.

SECŢIUNEA 1
Derularea finanţãrii şi realizãrii investiţiilor

ART. 17
(1) Dupã aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivelor de investiţii conform prevederilor legale, Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului, prin direcţia de specialitate, întocmeşte lista obiectivelor de investiţii propuse pentru finanţare, care se aprobã de ordonatorul principal de credite.
(2) Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului comunicã beneficiarilor obiectivul/obiectivele de investiţii care urmeazã a fi finanţat/finanţate în anul respectiv şi solicitã acestora transmiterea în administrare a drumurilor sau sectoarelor de drum ce fac obiectul Programului şi, dupã caz, a terenurilor aferente, în condiţiile legii, pe toatã perioada de execuţie a lucrãrilor, pe baza protocoalelor de predare-primire, al cãror model este prevãzut în anexa nr. 6, cu specificaţia expresã cã sunt libere de orice sarcini, conform extraselor de carte funciarã sau, dupã caz, declaraţiei pe propria rãspundere a primarului/preşedintelui consiliului judeţean, în situaţia în care terenurile respective nu sunt înscrise în cartea funciarã. Pe toatã durata de realizare a investiţiei Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului are calitatea de beneficiar intermediar.
(3) Modelul declaraţiei pe propria rãspundere referitoare la faptul cã terenul este liber de orice sarcini este prevãzut în anexa nr. 7.
(4) Obligaţiile privind administrarea drumurilor sau a sectoarelor de drum, altele decât cele cu privire la execuţia lucrãrilor prevãzute la alin. (2), rãmân în sarcina consiliului local sau consiliului judeţean pe toatã perioada de execuţie a lucrãrilor, mai puţin cele referitoare la organizarea şi efectuarea lucrãrilor în punctele de lucru.
ART. 18
Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului întreprinde demersurile necesare completãrii şi/sau finalizãrii documentaţiilor tehnico-economice necesare în vederea obţinerii autorizaţiilor şi/sau avizelor şi execuţiei lucrãrilor, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
ART. 19
Prin grija Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului se declanşeazã procedurile de achiziţie în vederea atribuirii contractului de servicii de proiectare şi/sau a contractului de lucrãri aferente obiectivului/obiectivelor, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
ART. 20
(1) Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului asigurã urmãrirea şi supravegherea tehnico-economicã a lucrãrilor şi la terminarea acestora participã împreunã cu reprezentanţii beneficiarilor, în conformitate cu prevederile legale, la recepţia la terminarea lucrãrilor, precum şi la recepţia finalã la expirarea perioadei de garanţie.
(2) Supravegherea tehnico-economicã a lucrãrilor de construcţii se realizeazã de Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului prin personal atestat propriu sau contractat, conform prevederilor legale.
(3) Beneficiarii pot desemna, pe propria cheltuialã, un reprezentant tehnic pe durata realizãrii lucrãrilor.
ART. 21
Decontarea lucrãrilor se face pe stadii fizice de execuţie, în conformitate cu prevederile contractului încheiat între Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului şi antreprenor, în condiţiile legii.
ART. 22
(1) Dupã efectuarea recepţiei la terminarea lucrãrilor, Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului va preda beneficiarului, prin protocol, al cãrui model este prevãzut în anexa nr. 8, obiectivul de investiţii realizat şi terenul aferent acestuia, preluat prin protocol în conformitate cu prevederile art. 17 alin. (2), Cartea tehnicã a construcţiei şi instrucţiunile de întreţinere şi exploatare, precum şi instrucţiunile de utilizare şi exploatare în perioada de garanţie, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
(2) În perioada de garanţie, beneficiarul rãspunde de utilizarea şi exploatarea tronsoanelor de drum în conformitate cu instrucţiunile de utilizare şi exploatare în perioada de garanţie prevãzute la alin. (1).
ART. 23
Anexele nr. 1-8 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul dezvoltãrii regionale şi turismului,
Elena Gabriela Udrea

p. Ministrul administraţiei şi internelor,
Mihai Caprã,
secretar de stat

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 2 iunie 2010.
Nr. 530.



ANEXA 1






CONSILIUL JUDEŢEAN ...................


- Model -

INVENTAR
privind starea de viabilitate a drumurilor la data de .........


Drumuri judeţene şi comunale

┌───┬──────┬────────┬─────────────────────────────┬──────────┬──────┬─────────────────┬─────────────────────┬──────────┐
│Nr.│Indi- │Poziţii │Lungimea sectoarelor pe │Localitãţi│Starea│Lungimea secto- │Sector de drum │Distanţe │
│crt│cativ │kilome- │tipuri de îmbrãcãminţi (km) │sau repere│de │rului de drum(km)│cu restricţii │în km pe │
│ │drum │trice ├────┬────┬───┬─────┬────┬────┤între care│viabi-├─────┬─────┬─────┤de circulaţie │localitãţi│
│ │Enume-│ale sec-│be- │be- │pa-│îm- │îm- │pã- │este │litate│O │Douã │Trei ├─────┬──┬────────────┤ │
│ │rare │toarelor│ton │ton │vaj│brã- │pie-│mânt│cuprins │a dru-│bandã│benzi│benzi│de la│la│Cauza şi │ │
│ │loca- │de drum │as- │de │ │cã- │tru-│ │sectorul │mului │ de │ de │ de │ km │km│felul │ │
│ │litãţi│de la km│fal-│ci- │ │minţi│ite │ │ │ │circu│circu│circu│ │ │restricţiei │ │
│ │benefi│ ...... │tic │ment│ │asfal│ │ │ │ │laţie│laţie│laţie│ │ │- localitãţi│ │
│ │ciare │la km │ │ │ │tice │ │ │ │ ├──┬──┼──┬──┼──┬──┤ │ │apropiate │ │
│ │Lun- │ │ │ │ │ │ │ │ │ │de│la│de│la│de│la│ │ │ │ │
│ │gime │ │ │ │ │ │ │ │ │ │la│km│la│km│la│km│ │ │ │ │
│ │totalã│ │ │ │ │ │ │ │ │ │km│ │km│ │km│ │ │ │ │ │
│ │în km │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼──────┼────────┼────┼────┼───┼─────┼────┼────┼──────────┼──────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼─────┼──┼────────────┼──────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 󧓓󧓔󧓕󧓖󧓗󧓘│ 17 󧓚│ 19 │ 20 │
├───┼──────┼────────┼────┼────┼───┼─────┼────┼────┼──────────┼──────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼─────┼──┼────────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼──────┼────────┼────┼────┼───┼─────┼────┼────┼──────────┼──────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼─────┼──┼────────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼──────┼────────┼────┼────┼───┼─────┼────┼────┼──────────┼──────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼─────┼──┼────────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼──────┼────────┼────┼────┼───┼─────┼────┼────┼──────────┼──────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼─────┼──┼────────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼──────┼────────┼────┼────┼───┼─────┼────┼────┼──────────┼──────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼─────┼──┼────────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼──────┼────────┼────┼────┼───┼─────┼────┼────┼──────────┼──────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼─────┼──┼────────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───┴──────┴────────┴────┴────┴───┴─────┴────┴────┴──────────┴──────┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴─────┴──┴────────────┴──────────┘




NOTĂ?:
La coloana 10, starea de viabilitate va fi prezentatã dupã cum urmeazã:
B - pentru drumuri în stare bunã
M - pentru drumuri în stare medie
R - pentru drumuri în stare rea
I - pentru drumuri impracticabile
FB - pentru drumuri în stare foarte bunã



ANEXA 2






CONSILIUL JUDEŢEAN ...........

- Model -

LISTA CENTRALIZATÃ
a drumurilor de interes judeţean şi de interes
local propuse a fi finanţate în cadrul Programului
"Reabilitare şi modernizare - 10.000 km drumuri de
interes judeţean şi drumuri de interes local" implementat
de cãtre Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului în
perioada 2010-2013 pentru anul ........

┌────┬─────────┬────────────┬──────────┬─────────────────────────┬────────────────────────────┐
│Nr. │ │ Localitãţi │ │ Amplasament │ Contribuţia beneficiarului │
│crt.│Indicativ│ între care │Beneficiar├───────┬───────┬─────────┼────────────┬────────┬──────┤
│ │ │este cuprins│ │Lungime│Poziţie│ Stadiul │documentaţia│executat│ │
│ │ │ sectorul │ │ (km) │ km │execuţiei│ tehnico- │ (dupã │altele│
│ │ │ de drum │ │ │ │dupã caz)│ economicã │ caz) │ │
└────┴─────────┴────────────┴──────────┴───────┴───────┴─────────┴────────────┴────────┴──────┘

Preşedintele consiliului judeţean,
.....................................


Directorul direcţiei de specialitate,
.....................................





ANEXA 3



- Model -

LISTA-SINTEZÃ
a drumurilor/sectoarelor de drum care urmeazã a fi
reabilitate şi modernizate în anul ..... în cadrul
Programului "Reabilitare şi modernizare - 10.000 km
drumuri de interes judeţean şi drumuri de interes local"

┌────┬───────┬─────────┬──────┬──────────────┬───────────────────┬─────────────┐
│Nr. │Judeţul│Indicativ│Traseu│Lungime traseu│Poziţii kilometrice│ Observaţii │
│crt.│ │ │ │ │ │ │
├────┼───────┼─────────┼──────┼──────────────┼───────────────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
└────┴───────┴─────────┴──────┴──────────────┴───────────────────┴─────────────┘

Director general - Director general -
Direcţia de specialitate, Direcţia de specialitate,

.......................... .........................




ANEXA 4


CRITERII DE PRIORITIZARE

Au prioritate urmãtoarele drumuri sau sectoare de drumuri:
1. drumuri sau sectoare de drumuri pentru care au fost depuse proiecte pentru finanţare din fonduri europene, dar nu au fost selectate la finanţare;
2. drumuri sau sectoare de drumuri finanţate într-o primã etapã din fonduri proprii şi care din lipsã de fonduri nu au putut fi realizate integral;
3. drumuri sau sectoare de drumuri pentru care sunt întocmite documentaţiile tehnico-economice (P.T. etc.);
4. drumurile sau sectoarele de drumuri în funcţie de importanţa acestora din punctul de vedere al legãturilor, respectiv:
- cu obiective turistice (se prezintã punându-se accent pe importanţa acestora şi posibilitatea de dezvoltare a turismului în urma lucrãrilor de reabilitare/modernizare);
- cu obiective industriale (se prezintã punându-se accent pe posibilitatea dezvoltãrii prin reabilitarea/modernizarea drumului);
- cu obiective sociale, culturale şi agrozootehnice (se prezintã punându-se accent pe posibilitatea dezvoltãrii prin reabilitarea/modernizarea drumului);
5. drumuri sau sectoare de drumuri care asigurã reducerea timpului şi a costurilor de transport al mãrfurilor şi cãlãtorilor;
6. drumuri sau sectoare de drumuri care asigurã îmbunãtãţirea accesului la pieţele regionale;
7. drumuri sau sectoare de drumuri care asigurã descongestionarea cãilor rutiere principale, respectiv a drumurilor naţionale, oferind operatorilor de transport şi populaţiei rute alternative, cu facilitarea legãturilor interjudeţene şi a legãturilor cu şi între cãile rutiere principale;
8. drumuri sau sectoare de drumuri care asigurã desfãşurarea unui trafic rutier în condiţii normale de siguranţã şi confort;
9. contribuţia proprie a consiliului judeţean/consiliului local.

ANEXA 5



- Model -

Beneficiar Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi
............... Turismului
Direcţia de specialitate

Nr. .../... Nr. .../...



PROCES-VERBAL
încheiat astãzi ................

Beneficiarul ............................., cu sediul în ................................., reprezentat prin ..............................., în calitate de predãtor, şi Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului - Direcţia de specialitate, cu sediul în municipiul Bucureşti, ..........................., sectorul 5, în calitate de primitor,
în baza art. 13 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 530/2010 pentru aprobarea Programului "Reabilitare şi modernizare - 10.000 km drumuri de interes judeţean şi drumuri de interes local", implementat de cãtre Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului, în perioada 2010-2013, am procedat la predarea-primirea unui numãr de ........ documentaţii tehnico-economice şi a devizului general (dupã caz), în douã exemplare, conform listei ataşate.
Lista studiilor de fezabilitate şi documentaţiilor aferente predate-primite:



┌────┬─────────┬────────────────────┬────────────┬───────────────────────────┐
│Nr. │ Traseul │ Lungimea traseului │ Denumirea │ Alte documente (dupã caz) │
│crt.│ │ │ │ │
└────┴─────────┴────────────────────┴────────────┴───────────────────────────┘


Am predat Am primit



Beneficiar, Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi
.............. Turismului
Director general - Direcţia de specialitate,
.............................................




ANEXA 6



- Model -

Beneficiar Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi
Turismului
Direcţia de specialitate
Nr. ..../.... Nr. ..../....



PROTOCOL
încheiat astãzi ................

1. Beneficiarul ........................, cu sediul în ..................................., reprezentat prin ............................., în calitate de predãtor, şi Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului - Direcţia de specialitate, cu sediul în municipiul Bucureşti, ....................., sectorul 5, în calitate de primitor, conform Hotãrârii Consiliului Local/Judeţean nr. ....../.........., am procedat la predarea-primirea a ........ km de drum judeţean/comunal, de la km ..... la km ......., reprezentând DJ/DC, care asigurã legãtura între ...................... .
2. Drumul/Sectorul de drum judeţean/comunal ................... de la km ...... la km, care face legãtura între ..............................., se predã, în condiţiile legii, în administrarea Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului, pe durata realizãrii obiectivului de investiţii.
3. Obligaţiile privind administrarea drumului/sectorului de drum judeţean/comunal, altele decât cele cu privire la execuţia lucrãrilor ce vizeazã realizarea obiectivului de investiţii ....................., rãmân în sarcina beneficiarului ................. pe toatã perioada de execuţie a lucrãrilor.
4. .................. .................. se obligã sã asigure suprafeţele de teren aferente, libere de sarcini. (Beneficiarul)
5. Imobilele identificate la pct. 1, 2 şi 3 fac parte din domeniul public al unitãţii administrativ-teritoriale, fiind administrat de ..........................., şi sunt libere de orice sarcini.
Prezentul protocol a fost încheiat în douã exemplare de valoare juridicã egalã, câte un exemplar pentru fiecare parte.

Am predat Am primit
--------- ----------

Beneficiar, Ministerul Dezvoltãrii Regionale
............... şi Turismului
Director general - Direcţia de specialitate,
..........................

Director general - Direcţia de specialitate,
..........................


ANEXA 7

- Model -


DECLARAŢIE PE PROPRIA RÃSPUNDERE

Beneficiarul ..................., cu sediul în ............., reprezentat prin ..................., declar pe propria rãspundere, având cunoştinţã de sancţiunea aplicabilã infracţiunii de fals în declaraţii, cã terenul situat în ............., predat cãtre Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului - Direcţia de specialitate, este liber de orice sarcini.

Data completãrii ..............


Declarant,
........................
(numele şi prenumele)

.................
(semnãturã autorizatã)


ANEXA 8


- Model -


Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului Beneficiar
Direcţia de specialitate Nr. ..............
Nr. .....................



PROTOCOL
încheiat astãzi ..............

1. Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului - Direcţia de specialitate, cu sediul în .........., reprezentatã prin ........................, în calitate de predãtor, şi
2. beneficiar .............., reprezentat prin ................., în calitate de primitor, în conformitate cu prevederile Programului "Reabilitare şi modernizare - 10.000 km drumuri de interes judeţean şi drumuri de interes local" implementat de cãtre Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului, în perioada 20102013, aprobat prin Hotãrârea Guvernului nr. 530/2010, am procedat la predarea-primirea drumului/sectorului de drum judeţean/comunal .................... de la km ...... la km, care face legãtura între ........................, reabilitat/modernizat, precum şi a terenului aferent.
Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului - Direcţia de specialitate transmite drumul/sectorul de drum menţionat mai sus şi terenul aferent .........../(se menţioneazã beneficiarul)/............................. .
Prezentul protocol s-a încheiat ca urmare a Procesului-verbal de recepţie la terminarea lucrãrilor nr. .... din ............. şi anuleazã orice documente încheiate anterior între pãrţi.
Odatã cu predarea-primirea efectuatã pentru drumul/sectorul de drum sus-menţionat s-a predat beneficiarului ........./(se menţioneazã beneficiarul)/.............................
Cartea tehnicã a construcţiei şi instrucţiunile de utilizare şi exploatare în perioada de garanţie.
Prezentul protocol de predare-primire, în conformitate cu legislaţia în vigoare, a fost încheiat în 4 exemplare cu valoare juridicã egalã, câte douã exemplare pentru fiecare parte.


Am predat Am primit
--------- ---------
............................. .....................
Ministerul Dezvoltãrii Regionale
şi Turismului
Director general - Direcţia de specialitate, Beneficiar,
............................................ .................

Director general - Direcţia de specialitate,
............................................


-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016