Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 521 din 22 iunie 2000  privind aprobarea Programului special pentru zonele defavorizate Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 521 din 22 iunie 2000 privind aprobarea Programului special pentru zonele defavorizate "Sprijinirea investitiilor"

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 314 din 6 iulie 2000
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale art. 6 alin. (1) lit. e) şi alin. (2) din <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/1998 privind regimul zonelor defavorizate, republicatã,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aproba Programul special pentru zonele defavorizate "Sprijinirea investiţiilor", prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Se aproba alocarea, cu caracter nerambursabil, a sumei de 66 miliarde lei din Fondul special de dezvoltare aflat la dispoziţia Guvernului, constituit potrivit <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 59/1997 privind destinaţia sumelor încasate de Fondul Proprietãţii de Stat în cadrul procesului de privatizare a societãţilor comerciale la care statul este acţionar, aprobatã prin <>Legea nr. 118/1999 , pentru implementarea programului prevãzut la art. 1. Termenul de finalizare a programului este 31 decembrie 2001.
ART. 3
Ministerul Finanţelor va asigura transferarea în Fondul naţional pentru dezvoltare regionala a sumei prevãzute la art. 2. Aceasta suma rãmâne la dispoziţia Agenţiei Naţionale pentru Dezvoltare Regionala pana la finalizarea programului.

PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISARESCU

Contrasemneazã:
---------------
Preşedintele Agenţiei Naţionale
pentru Dezvoltare Regionala,
Liviu Marcu

Ministru de stat,
preşedintele Consiliului de Coordonare
Economico-Financiarã,
Mircea Ciumara

Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes

ANEXA 1

PROGRAMUL SPECIAL PENTRU ZONE DEFAVORIZATE "SPRIJINIREA INVESTIŢIILOR"

1. Obiective:
- atragerea unor mari investitori, societãţi comerciale cu capital privat integral romanesc, prin sprijinirea începerii, dezvoltãrii sau finalizarii unor investiţii productive mari în 6 zone defavorizate-pilot;
- dezvoltarea activitãţilor economice în cadrul zonelor defavorizate;
- crearea de bunuri şi servicii de calitate superioarã care le înlocuiesc pe cele care se importa;
- crearea de bunuri şi servicii de calitate superioarã pentru export, precum şi promovarea marcilor româneşti;
- dezvoltarea şi innoirea tehnologiilor şi a proceselor de fabricaţie în zonele defavorizate;
- crearea de noi locuri de munca;
- îmbunãtãţirea indicatorilor de performanta economicã a acestor zone.

2. Acţiuni de sprijinire a investitorilor:
- acordarea de ajutoare financiare nerambursabile pentru începerea, dezvoltarea sau finalizarea unor investiţii productive mari în zonele defavorizate

3. Descrierea programului
Prezentul program consta în acordarea de ajutoare financiare nerambursabile investitorilor, societãţi comerciale cu capital privat integral romanesc, care îşi desfãşoarã activitatea în interiorul zonei defavorizate şi care doresc sa îşi dezvolte afacerea sau sa demareze o investiţie noua în una dintre cele 6 zone defavorizate-pilot. Zonele defavorizate-pilot au fost desemnate de Agenţia Nationala pentru Dezvoltare Regionala, avându-se în vedere gradul potenţial de atractivitate pentru investitorii mari, astfel:
- au în compunere, preponderent, localitãţi urbane sau sunt localizate în imediata apropiere a unor aglomerari urbane;
- infrastructura relativ dezvoltata;
- personal disponibil calificat.
De asemenea, s-a avut în vedere desemnarea unei singure zone defavorizate-pilot pentru o regiune de dezvoltare.
Cele 6 zone defavorizate-pilot desemnate de Agenţia Nationala pentru Dezvoltare Regionala sunt:
- zona defavorizatã Bucovina;
- zona defavorizatã Filipesti;
- zona defavorizatã Motru-Rovinari;
- zona defavorizatã Valea Jiului;
- zona defavorizatã Baia Mare;
- zona defavorizatã Apuseni.
Programul va fi implementat de Agenţia Nationala pentru Dezvoltare Regionala, în colaborare cu agenţiile pentru dezvoltare regionala.
Prin prezentul program se finanţeazã urmãtoarele tipuri de asistenta:
A. ajutoare financiare nerambursabile destinate societãţilor comerciale cu capital privat integral romanesc în vederea începerii, dezvoltãrii sau finalizarii unor investiţii productive;
B. asistenta tehnica pentru implementarea programului.
Bugetul total alocat programului este de 66 miliarde lei, iar termenul de finalizare a programului este luna decembrie 2001.

4. Descrierea tipurilor de asistenta şi a beneficiarilor, rolul, atribuţiile şi condiţiile de participare, pe categorii de beneficiari

A. Ajutoare financiare nerambursabile destinate societãţilor comerciale cu capital privat integral romanesc în vederea începerii, dezvoltãrii sau finalizarii unor investiţii productive
Asistenta financiarã pentru societãţile comerciale cu capital privat integral romanesc consta în acordarea de ajutoare financiare nerambursabile pentru cofinantarea începerii, dezvoltãrii sau finalizarii unor proiecte mari de investiţii productive.
Condiţii de eligibilitate:
- societãţi comerciale cu capital privat integral romanesc care desfãşoarã o activitate economicã sau doresc sa demareze o investiţie noua în cadrul unei zone defavorizate;
- se solicita începerea, dezvoltarea sau finalizarea unor lucrãri de investiţii, care sa conducã la dezvoltarea afacerii productive sau la îmbunãtãţirea calitãţii produselor realizate şi care sa ofere premisele creãrii de noi locuri de munca în interiorul zonei defavorizate;
- se solicita un ajutor financiar nerambursabil de maximum 75% din costul total de realizare a investiţiei, în condiţii de eficienta şi rentabilitate a investiţiei preconizate.
Beneficiarii ajutorului financiar nerambursabil încheie un contract cu Agenţia Nationala pentru Dezvoltare Regionala, în care se stipuleazã condiţiile de finanţare şi modul de raportare.
Societãţile comerciale pot primi un ajutor financiar nerambursabil pentru cofinantarea lucrãrilor de investiţii, în suma de maximum 10 miliarde lei, care:
- sa nu reprezinte mai mult de 75% din valoarea totalã a acestora;
- va fi plãtitã de Agenţia Nationala pentru Dezvoltare Regionala, pe baza contractului încheiat între beneficiar şi Agenţia Nationala pentru Dezvoltare Regionala, direct în contul prestatorilor şi/sau furnizorilor în momentul în care investitorul face dovada ca a achitat 25% din valoarea facturii emise de prestator/furnizor.
În situaţia în care costul lucrãrilor/echipamentului, conform facturii, este mai mic decât costul aprobat iniţial în proiect, societãţile comerciale beneficiare primesc 75% din costul real al lucrãrilor/echipamentului, în care este inclus şi transportul.
Pentru prestarea de servicii/achiziţionarea de echipamente societãţile comerciale beneficiare trebuie sa prezinte cel puţin 3 oferte de la 3 prestatori/furnizori diferiţi.

B. Asistenta tehnica pentru implementarea programului
Asistenta tehnica pentru implementarea programului se adreseazã Agenţiei Naţionale pentru Dezvoltare Regionala şi agentiilor pentru dezvoltare regionala care au în administrare zone defavorizate.
În vederea implementarii programului Agenţia Nationala pentru Dezvoltare Regionala va asigura elaborarea documentaţiei şi realizarea activitãţilor necesare, şi anume:
- promovarea programului în zonele defavorizate;
- stabilirea procedurilor de lucru necesare în vederea implementarii programului special;
- elaborarea schemelor pentru acordarea asistenţei prevãzute în program;
- elaborarea documentaţiei şi a formularelor-tip necesare, prevãzute în program;
- organizarea şi realizarea activitãţii de evaluare a proiectelor şi selectarea beneficiarilor ajutoarelor financiare nerambursabile;
- elaborarea contractelor dintre Agenţia Nationala pentru Dezvoltare Regionala şi beneficiari, precum şi dintre Agenţia Nationala pentru Dezvoltare Regionala şi agenţia pentru dezvoltare regionala;
- stabilirea modului de raportare tehnico-financiarã, implementare, monitorizare şi evaluare a programului la nivel regional şi naţional;
- elaborarea formularelor-tip de raportare;
- verificarea rapoartelor tehnico-financiare şi a altor tipuri de rapoarte primite de la agenţiile pentru dezvoltare regionala;
- organizarea evaluãrii programului.
Costuri eligibile pentru Agenţia Nationala pentru Dezvoltare Regionala:
- cheltuieli cu transportul, diurna şi cazarea;
- cheltuieli administrative şi de secretariat.
Serviciile de promovare a programului vor fi contractate de Agenţia Nationala pentru Dezvoltare Regionala cu o organizaţie cu experienta în domeniu. Aceasta va fi desemnatã de Agenţia Nationala pentru Dezvoltare Regionala, prin selecţie, ca urmare a procedurii de licitaţie publica restrânsã, conform normelor legale în vigoare privind achiziţiile publice.
În vederea selectãrii prestatorului de servicii Agenţia Nationala pentru Dezvoltare Regionala va asigura urmãtoarele:
- numirea unei comisii de licitaţie;
- publicitatea;
- elaborarea documentelor licitaţiei;
- primirea, deschiderea, evaluarea ofertelor;
- selectarea prestatorului de servicii;
- încheierea contractului cu prestatorul de servicii.
Toate prevederile referitoare la desfãşurarea acestei activitãţi vor fi incluse în contractul încheiat între Agenţia Nationala pentru Dezvoltare Regionala şi prestatorul de servicii de promovare. Serviciile de promovare a programului vor fi furnizate pe toatã perioada de derulare a acestuia, inclusiv pentru publicarea rezultatelor evaluãrii programului. Valoarea contractului de prestare de servicii, precum şi toate costurile legate de selectarea prestatorului de servicii sunt incluse în suma alocata Agenţiei Naţionale pentru Dezvoltare Regionala pentru implementarea programului.
Agenţia pentru dezvoltare regionala are rolul şi responsabilitatea de a asigura implementarea programului în zonele defavorizate aflate în administrarea sa. În vederea implementarii programului la nivel regional şi local agenţia pentru dezvoltare regionala va asigura realizarea tuturor activitãţilor necesare, şi anume:
- promovarea programului în zonele defavorizate;
- controlul financiar al deconturilor înaintate de beneficiarii ajutoarelor financiare nerambursabile;
- centralizarea rapoartelor tehnico-financiare de la beneficiarii ajutoarelor financiare nerambursabile şi transmiterea acestora Agenţiei Naţionale pentru Dezvoltare Regionala.
Costuri eligibile pentru agenţiile pentru dezvoltare regionala:
- costuri de personal;
- costuri de transport, diurna, cazare;
- costuri de promovare;
- costuri pentru consumabile;
- costuri administrative şi de secretariat.
Bugetul alocat asistenţei tehnice pentru implementarea programului nu poate depãşi 10% din bugetul total al programului.

5. Raportarea, monitorizarea şi evaluarea programului
Raportarea
Agenţia pentru dezvoltare regionala are obligaţia de a raporta Agenţiei Naţionale pentru Dezvoltare Regionala stadiul în care se afla programul. În acest sens agenţia pentru dezvoltare regionala va transmite periodic:
- rapoarte tehnico-financiare, întocmite pe baza raportarilor primite de la beneficiarii de asistenta prevãzuţi în program;
- raportari financiare, ori de câte ori se solicita aceasta de cãtre Agenţia Nationala pentru Dezvoltare Regionala.

Monitorizarea şi evaluarea
Agenţia pentru dezvoltare regionala rãspunde de monitorizarea şi evaluarea programului pe plan regional şi pe fiecare zona defavorizatã. Aceasta va transmite periodic rapoarte de evaluare Agenţiei Naţionale pentru Dezvoltare Regionala, care le va centraliza şi va elabora un raport la nivel naţional, pe care îl va inainta spre aprobare Consiliului Naţional pentru Dezvoltare Regionala.
Consiliul Naţional pentru Dezvoltare Regionala va stabili mãsurile necesare în cazul în care se constata abateri de la programul de derulare prevãzut iniţial.
Controlul utilizãrii fondurilor se realizeazã de Agenţia Nationala pentru Dezvoltare Regionala şi de Ministerul Finanţelor, conform legislaţiei de vigoare.

6. Bugetul Programului special pentru zone defavorizate "Sprijinirea investiţiilor"


──────────────────────────────────────────────────────────────────────
Tipuri de asistenta Buget Procentual
(miliarde lei) (%)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────
Asistenta tehnica pentru implementarea
programului, 6 10
din care:
- pentru Agenţia Nationala pentru Dezvoltare
Regionala 2
- pentru agenţiile pentru dezvoltare regionala 4
Ajutoare financiare nerambursabile 60 90
──────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL: 66 100
──────────────────────────────────────────────────────────────────────


--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016