Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 51 din 16 ianuarie 2003  privind procedura de predare-primire a documentelor creatorilor si/sau detinatorilor de documente, persoane juridice, care s-au desfiintat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 51 din 16 ianuarie 2003 privind procedura de predare-primire a documentelor creatorilor si/sau detinatorilor de documente, persoane juridice, care s-au desfiintat

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 98 din 17 februarie 2003
În temeiul art. 107 din Constituţie şi al <>art. II din Legea nr. 358/2002 pentru modificarea şi completarea <>Legii Arhivelor Naţionale nr. 16/1996 ,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
Prin creator de documente cu valoare practica, în înţelesul prezentei hotãrâri, se înţelege orice angajator, persoana juridicã, indiferent de forma de proprietate şi capitalul social, care, conform <>Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, are obligaţia sa depunã lunar Declaraţia privind evidenta nominalã a asiguraţilor şi a obligaţiilor de plata cãtre bugetul asigurãrilor sociale de stat.
ART. 2
Dovada desfiinţãrii angajatorului cade în sarcina acestuia şi se face cunoscutã casei teritoriale de pensii prin orice document prevãzut de lege în acest sens.
ART. 3
Documentele cu valoare practica, referitoare la stagiile de cotizare realizate de asiguraţii sistemului public de pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale ale creatorilor de documente care, în condiţiile legii, se desfiinţeazã, se preiau de casele teritoriale de pensii în raza cãrora şi-au avut sediul aceştia.
ART. 4
Documentele ce urmeazã a fi preluate de casele teritoriale de pensii sunt statele de plata a salariilor şi centralizatoarele acestora, corespunzãtoare întregii perioade de activitate a angajatorului, precum şi documentele care atesta încadrarea locurilor de munca în grupa I sau II de munca, respectiv condiţii speciale sau deosebite de munca.
ART. 5
Predarea documentelor ce fac obiectul prezentei hotãrâri se face de reprezentantul/reprezentanţii angajatorului desfiinţat, în baza unui act prin care se dovedeşte calitatea acestuia.
ART. 6
Preluarea documentelor se face de cãtre o comisie a casei teritoriale de pensii, formatã dintr-un preşedinte şi 2 membri, înfiinţatã prin decizie a directorului general.
ART. 7
Predarea-primirea documentelor se face pe baza de inventar şi proces-verbal, întocmite conform anexelor nr. 1 şi 2.
ART. 8
Evidenta intrãrilor de documente cu valoare practica, la casele teritoriale de pensii, se tine pe baza unui registru, potrivit anexei nr. 3.
ART. 9
Documentele ce se predau se grupeazã în dosare de cãtre predator, cronologic, pe luni şi ani. Dosarele vor fi legate, iar pe coperta fiecãruia se vor înscrie în clar denumirea angajatorului care s-a desfiinţat, elementele de identificare a acestuia, precum şi perioada cãreia îi corespund documentele predate.
ART. 10
În situaţia în care din perioada de activitate a angajatorului lipsesc documente corespunzãtoare unor luni/ani, se va mentiona aceasta în procesul-verbal de predare-primire.
ART. 11
De la data procesului-verbal de predare-primire documentele preluate reprezintã baza proprie de date a casei teritoriale de pensii în posesia cãreia au intrat.
ART. 12
În baza documentelor preluate, la cererea persoanelor interesate sau la cererea unor instituţii abilitate, casele teritoriale de pensii pot elibera în condiţiile legii copii, adeverinte şi certificate, contra cost, care se vizeazã, pentru conformitate, de persoana desemnatã de conducerile acestora.
ART. 13
În vederea gestionãrii documentelor ce urmeazã a fi preluate de cãtre casele teritoriale de pensii, conducerile acestora vor desemna persoanele responsabile cu problemele de arhiva, denumite arhivari.
ART. 14
În cazul desfiinţãrii, în condiţiile legii, a creatorului de documente, persoana juridicã, fãrã ca activitatea acestuia sa fie continuatã de un altul, spaţiile destinate pãstrãrii şi conservãrii documentelor cu valoare practica pot fi puse la dispoziţie casei de pensii primitoare, pe baza unui protocol încheiat între deţinãtorul legal al spaţiului şi conducãtorul casei de pensii.
ART. 15
Tarifele ce se încaseazã pentru eliberarea copiilor, certificatelor sau extraselor, precum şi procedura eliberãrii se stabilesc prin decizie a preşedintelui Casei Naţionale de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale.
ART. 16
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
p. Ministrul muncii
şi solidaritãţii sociale,
Ion Giurescu,
secretar de stat

Ministrul administraţiei publice,
Octav Cozmanca
Ministru de interne,
Ioan Rus

Bucureşti, 16 ianuarie 2003.
Nr. 51.


ANEXA 1

INVENTARUL PE ANUL .............
pentru documentele care se predau
Casei Judeţene de Pensii ...........

.....................................
(denumirea creatorului)


─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Indicativul documentului Conţinutul pe scurt Datele Numãrul Obser-
crt. conform nomenclatorului al dosarului, extreme filelor vatii
registrului
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Prezentul inventar format din ..... file conţine .... dosare, registre etc.
La preluare au lipsit dosarele de la nr. ............
Astãzi, .........., s-au preluat ........ dosare.

Am predat Am primit
............... .................


ANEXA 2

........................
(denumirea creatorului)

PROCES-VERBAL
de predare-primire a documentelor, încheiat astãzi ........

Subsemnaţii, ........., delegaţi ai creatorului de documente ........, cu sediul în ..........., codul fiscal ......., desfiintata (lichidatã) conform ........., şi comisia Casei Judeţene de Pensii ......., formatã în baza Deciziei directorului general nr. ..... din ......., am procedat primul la predarea şi al doilea la preluarea documentelor ........, create în perioada ........ de cãtre societatea menţionatã, în cantitate de ....... dosare.
Predarea-primirea s-a fãcut pe baza inventarelor anexate, cuprinzând ...... pagini, conform dispoziţiilor legale.
La predare-primire s-a constatat lipsa documentelor aferente perioadei ...../(an/luna).


Am predat Am primit
............. ..............


ANEXA 3

ELEMENTELE
pe care trebuie sa le cuprindã registrul privind evidenta intrãrilor
de documente la casele teritoriale de pensii

1. Numãr curent
2. Data
3. Data intrãrii
4. Numãrul procesului-verbal de predare-primire
5. Data procesului-verbal de predare-primire
6. Denumirea predatorului de documente
7. Date de identificare a predatorului (codul fiscal, adresa sediului)
8. Forma de proprietate a societãţii desfiinţate
9. Conţinutul/felul documentelor
10. Perioada corespunzãtoare documentelor predate (date extreme);
11. Numãr dosare/file;
12. Persoanele care au fost împuternicite cu predarea-primirea documentelor
13. Observaţii.


------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016