Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 500 din 18 mai 2011  privind registrul general de evidenta a salariatilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 500 din 18 mai 2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 372 din 27 mai 2011

    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, precum şi al art. 34 alin. (7) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicatã,

    Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

    ART. 1
    Prezenta hotãrâre stabileşte metodologia de întocmire şi completare a registrului general de evidenţã a salariaţilor, denumit în continuare registru, înregistrãrile care se efectueazã, precum şi orice alte elemente în legãturã cu acesta.
    ART. 2
    (1) Încadrarea în muncã a unei persoane se realizeazã, potrivit prevederilor Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicatã, numai prin încheierea unui contract individual de muncã, în temeiul cãruia persoana fizicã, în calitate de salariat, se obligã sã presteze munca pentru şi sub autoritatea unui angajator, persoanã fizicã sau juridicã, în schimbul unei remuneraţii denumite salariu.
    (2) Fiecare angajator are obligaţia de a înfiinţa şi transmite la inspectoratul teritorial de muncã un registru general de evidenţã a salariaţilor şi de a-l prezenta inspectorilor de muncã, la solicitarea acestora.
    (3) Angajatorii care au înfiinţat sucursale, agenţii, reprezentanţe sau alte asemenea unitãţi fãrã personalitate juridicã, cãrora le-au delegat competenţa încadrãrii personalului prin încheierea de contracte individuale de muncã, pot delega acestora şi competenţa înfiinţãrii registrului.
    (4) Au obligaţia de a înfiinţa şi transmite registrul la inspectoratul teritorial de muncã şi misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale altor state în România, respectiv, dupã caz, institutele culturale şi reprezentanţele comerciale şi economice ale altor state în România, pentru personalul angajat local care are cetãţenia românã sau reşedinţa permanentã în România.
    (5) Completarea şi transmiterea registrului se fac de cãtre una sau mai multe persoane nominalizate prin decizie scrisã de cãtre angajator.
    (6) Angajatorii pot contracta serviciul de completare şi transmitere a registrului prin încheierea, cu respectarea dispoziţiilor art. 20 alin. (5) din Legea nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, de contracte de prestãri servicii cu prestatori înregistraţi la inspectoratele teritoriale de muncã, care îşi desfãşoarã activitatea în condiţiile prevederilor legale în vigoare.
    (7) Prestatorii prevãzuţi la alin. (6) nu pot subcontracta, la rândul lor, serviciile de completare şi transmitere a registrului încredinţate de angajator.
    (8) În situaţia prevãzutã la alin. (6), angajatorul are obligaţia informãrii, în scris, a inspectoratului teritorial de muncã despre încheierea contractului de prestãri servicii.
    (9) Contractarea serviciului de completare şi transmitere a registrului nu exonereazã angajatorul de obligaţiile stabilite de prezentul act normativ.
    (10) Angajatorii/prestatorii care opereazã efectiv în registru au obligaţia sã prelucreze datele cu caracter personal ale salariaţilor angajatorilor, cu respectarea prevederilor Legii nr. 677/2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (11) Procedura şi actele pe care angajatorii sunt obligaţi sã le prezinte la inspectoratul teritorial de muncã pentru obţinerea parolei se stabilesc prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale.
    ART. 3
    (1) Registrul se întocmeşte în formã electronicã.
    (2) Registrul se completeazã în ordinea angajãrii şi cuprinde urmãtoarele elemente:
    a) elementele de identificare a tuturor salariaţilor: numele, prenumele, codul numeric personal - CNP, cetãţenia şi ţara de provenienţã - Uniunea Europeanã - UE, non-UE, Spaţiul Economic European - SEE;
    b) data angajãrii;
    c) perioada detaşãrii şi denumirea angajatorului la care se face detaşarea;
    d) funcţia/ocupaţia conform specificaţiei Clasificãrii Ocupaţiilor din România (COR) sau altor acte normative;
    e) tipul contractului individual de muncã;
    f) durata normalã a timpului de muncã şi repartizarea acestuia;
    g) salariul, sporurile şi cuantumul acestora;
    h) perioada şi cauzele de suspendare a contractului individual de muncã, cu excepţia cazurilor de suspendare în baza certificatelor medicale;
    i) data încetãrii contractului individual de muncã.
    ART. 4
    (1) Completarea, respectiv înregistrarea în registru a elementelor prevãzute la art. 3 alin. (2) se face dupã cum urmeazã:
    a) la angajarea fiecãrui salariat, elementele prevãzute la art. 3 alin. (2) lit. a)-g) se înregistreazã în registru cel târziu în ziua lucrãtoare anterioarã începerii activitãţii de cãtre salariatul în cauzã;
    b) elementul prevãzut la art. 3 alin. (2) lit. g) se completeazã şi pentru contractele individuale de muncã deja înregistrate, în termen de 90 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri;
    c) elementele prevãzute la art. 3 alin. (2) lit. h) se înregistreazã în registru în termen de maximum 20 de zile lucrãtoare de la data suspendãrii;
    d) elementele prevãzute la art. 3 alin. (2) lit. i) se înregistreazã în registru la data încetãrii contractului individual de muncã/la data luãrii la cunoştinţã a evenimentului ce a determinat, în condiţiile legii, încetarea contractului individual de muncã;
    e) pentru salariaţii detaşaţi, angajatorul de bazã completeazã perioada detaşãrii şi denumirea angajatorului la care se face detaşarea, anterior începerii detaşãrii.
    (2) Orice modificare a elementelor prevãzute la art. 3 alin. (2) lit. a), c)-g) se înregistreazã în registru cel târziu în ziua lucrãtoare anterioarã împlinirii termenului de 20 de zile lucrãtoare prevãzut la art. 17 alin. (5) din Legea nr. 53/2003, republicatã. Excepţie fac situaţiile în care modificãrile se produc ca urmare a unei hotãrâri judecãtoreşti sau ca efect al unui act normativ când înregistrarea în registru se face în ziua în care angajatorul se prezumã, potrivit legii, cã a luat cunoştinţã de conţinutul acestora.
    (3) Orice corecţie a erorilor survenite în completarea registrului se face la data la care angajatorul a luat cunoştinţã de acestea.
    ART. 5
    (1) Registrul se transmite la inspectoratul teritorial de muncã în format electronic, prin utilizarea uneia dintre urmãtoarele modalitãţi:
    a) prin completarea on-line a bazei de date existente pe portalul Inspecţiei Muncii;
    b) prin e-mail, pe bazã de semnãturã electronicã;
    c) prin depunerea la sediul inspectoratului teritorial de muncã în format electronic, însoţit de o adresã de înaintare semnatã de angajator.
    (2) Evidenţa registrelor, respectiv a datelor cuprinse în acestea, transmise de angajatori/prestatori de servicii, se ţine într-o bazã de date organizatã la nivelul Inspecţiei Muncii.
    (3) Procedura privind transmiterea registrului în format electronic se stabileşte prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale, dupã adoptarea soluţiei tehnice a registrului în format electronic şi în funcţie de aceasta.
    ART. 6
    (1) Angajatorii sau, dupã caz, prestatorii de servicii au obligaţia de a completa şi transmite registrul la inspectoratul teritorial de muncã în a cãrui razã teritorialã îşi au angajatorii sediul sau domiciliul, dupã caz, cel târziu în ziua lucrãtoare anterioarã începerii activitãţii de cãtre primul salariat, cu obligaţia completãrii acestuia conform art. 3.
    (2) Unitãţile fãrã personalitate juridicã care au competenţa înfiinţãrii registrului au obligaţia de a completa elementele contractului individual de muncã conform art. 3 şi de a transmite registrul, în termenele prevãzute la art. 4, la inspectoratul teritorial de muncã în a cãrui razã teritorialã îşi desfãşoarã activitatea, cu îndeplinirea obligaţiilor prevãzute de prezenta hotãrâre.
    ART. 7
    Registrul se pãstreazã în formã electronicã la sediul angajatorului şi, dupã caz, la sediul sucursalei, agenţiei, reprezentanţei sau al altor asemenea unitãţi fãrã personalitate juridicã, care au delegatã competenţa înfiinţãrii registrului.
    ART. 8
    (1) Angajatorul are obligaţia de a întocmi un dosar personal pentru fiecare dintre salariaţi, de a-l pãstra în bune condiţii la sediu, precum şi de a-l prezenta inspectorilor de muncã, la solicitarea acestora.
    (2) Dosarul personal al salariatului cuprinde cel puţin urmãtoarele documente: actele necesare angajãrii, contractul individual de muncã, actele adiţionale şi celelalte acte referitoare la modificarea, suspendarea şi încetarea contractelor individuale de muncã, acte de studii/certificate de calificare, precum şi orice alte documente care certificã legalitatea şi corectitudinea completãrii în registru.
    (3) La solicitarea scrisã a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sã îi elibereze acestuia:
    a) copii ale documentelor existente în dosarul personal;
    b) copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind înscrierile referitoare la persoana sa şi/sau un document care sã ateste activitatea desfãşuratã de acesta, durata activitãţii, salariul, vechimea în muncã, în meserie şi în specialitate, astfel cum rezultã din registrul general de evidenţã şi din dosarul personal, în termen de cel mult 15 zile de la data solicitãrii.
    (4) Documentele sunt eliberate în copie certificatã de reprezentantul legal al angajatorului sau de persoana împuternicitã de angajator pentru conformitate cu originalul.
    (5) Registrul electronic şi dosarele personale ale fiecãrui salariat se vor pãstra în condiţii care sã asigure securitatea datelor, precum şi pãstrarea lor îndelungatã şi corespunzãtoare, cu respectarea prevederilor Legii nr. 677/2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Angajatorul rãspunde pentru asigurarea acestor condiţii, precum şi pentru orice prejudiciu produs salariatului, sau oricãrei alte persoane fizice sau juridice, prin încãlcarea acestor obligaţii.
    (6) În mãsura în care, din motive obiective, angajatorul se aflã în imposibilitatea de a elibera documentele prevãzute la alin. (3), salariatul sau fostul salariat poate solicita inspectoratului teritorial de muncã din raza cãruia angajatorul îşi desfãşoarã activitatea eliberarea unei adeverinţe din care sã rezulte elementele conţinute în registru, astfel cum a fost întocmit şi transmis de cãtre angajator. Inspectoratul teritorial de muncã în cauzã elibereazã documentul, în baza registrului electronic transmis de angajator, în termen de cel mult 15 zile de la data solicitãrii.
    ART. 9
    (1) Constituie contravenţii urmãtoarele fapte sãvârşite de angajatori, persoane fizice sau juridice:
    a) netransmiterea registrului cu elementele contractului individual de muncã prevãzute la art. 3 alin. (2) lit. a)-g), cel târziu în ziua lucrãtoare anterioarã începerii activitãţii de cãtre salariatul în cauzã;
    b) refuzul de a pune la dispoziţie inspectorului de muncã registrul în format electronic, precum şi dosarul personal al salariaţilor;
    c) necompletarea elementelor contractului individual de muncã conform art. 3, respectiv netransmiterea registrului în termenele prevãzute la art. 4;
    d) completarea registrului de cãtre alte persoane decât cele prevãzute la art. 2 alin. (5) sau alin. (6);
    e) completarea registrului cu date eronate sau incomplete;
    f) alterarea sau ştergerea datelor din registru, precum şi intervenţia neautorizatã asupra aplicaţiei informatice a registrului.
    g) nerespectarea prevederilor art. 2 alin. (8) privind informarea inspectoratelor teritoriale de muncã cu privire la prestatorii de servicii;
    h) refuzul angajatorului de a elibera copii dupã documentele prevãzute la art. 8 alin. (3), solicitate de cãtre salariat;
    i) nerespectarea prevederilor art. 2 alin. (7);
    j) nerespectarea prevederilor art. 7.
    (2) Contravenţiile prevãzute la alin. (1) se sancţioneazã dupã cum urmeazã:
    a) cea prevãzutã la lit. a), cu amendã de 10.000 lei pentru fiecare persoanã primitã la muncã fãrã transmiterea la inspectoratul teritorial de muncã a registrului completat cu toate elementele contractului individual de muncã, fãrã ca amenda totalã cumulatã sã depãşeascã suma de 50.000 lei;
    b) cele prevãzute la lit. b)-c), cu amendã de la 5.000 lei la 8.000 lei;
    c) cea prevãzutã la lit. d)-f) şi i) cu amendã de la 3.500 lei la 5.000 lei;
    d) cea prevãzutã la lit. g) cu amendã de la 2.000 lei la 5.000 lei;
    e) cea prevãzutã la lit. h) şi j) cu amendã de la 300 lei la 1.000 lei.
    (3) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se fac de cãtre inspectorii de muncã.
    (4) Contravenientul poate achita în cel mult 48 de ore jumãtate din minimul amenzii contravenţionale prevãzute la alin. (2) lit. b)-e).
    (5) Aplicarea contravenţiilor şi sancţiunilor prevãzute la alin. (1) şi (2) se face cu respectarea:
    a) art. 22 din Convenţia de la Viena privind relaţiile diplomatice, respectiv ale art. 31 din Convenţia de la Viena privind relaţiile consulare referitoare la inviolabilitatea localurilor misiunilor diplomatice, respectiv ale oficiilor consulare;
    b) art. 31 din Convenţia de la Viena privind relaţiile diplomatice, respectiv ale art. 43 din Convenţia de la Viena privind relaţiile consulare referitoare la imunitatea de jurisdicţie a agenţilor diplomatici, respectiv a agenţilor consulari.
    ART. 10
    Prevederile art. 9 se completeazã cu dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 180/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    ART. 11
    (1) Inspecţia Muncii adoptã soluţia tehnicã privind registrul în formã electronicã şi aplicaţia informaticã pentru completarea şi transmiterea registrului de cãtre angajatori.
    (2) Inspectoratul teritorial de muncã distribuie aplicaţia informaticã angajatorilor care au obligaţia de a înfiinţa şi transmite registrul.
    ART. 12
    (1) Inspecţia Muncii asigurã accesul autoritãţilor şi instituţiilor publice la datele din registru, pe baza unor aplicaţii de interogare specifice, cu asigurarea mãsurilor de protecţie a datelor cu caracter personal. Condiţiile, procedura de lucru şi limitele accesului la informaţii se stabilesc, în condiţiile legii, de Inspecţia Muncii prin protocoale de colaborare încheiate cu autoritãţile şi instituţiile publice solicitante.
    (2) În scopul combaterii muncii nedeclarate materializatã prin neînregistrarea contractelor individuale de muncã în registru, Inspecţia Muncii beneficiazã de accesul la bazele de date deţinute de autoritãţi şi instituţii publice, privind evidenţa populaţiei, declaraţii şi înregistrãri fiscale/vamale, asigurãri şi prestaţii sociale, precum şi orice date şi informaţii utile activitãţii de control.
    (3) Pentru familia ocupaţionalã de funcţii bugetare "diplomaţie", prevederile art. 4-6 se aplicã în condiţiile stabilite printr-un protocol de colaborare încheiat între Ministerul Afacerilor Externe şi Inspecţia Muncii.
    ART. 13
    Registrele înfiinţate şi înregistrate în conformitate cu prevederile Hotãrârii Guvernului nr. 161/2006 privind întocmirea şi completarea registrului general de evidenţã a salariaţilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se pãstreazã şi se arhiveazã de cãtre angajatori, în condiţiile legii.
    ART. 14
    (1) Prezenta hotãrâre intrã în vigoare la data de 1 august 2011.
    (2) La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã Hotãrârea Guvernului nr. 161/2006 privind întocmirea şi completarea registrului general de evidenţã a salariaţilor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 172 din 22 februarie 2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

                                 PRIM-MINISTRU
                                    EMIL BOC

                                Contrasemneazã:
                                ---------------
                         Ministrul muncii, familiei şi
                         protecţiei sociale, interimar,
                                    Emil Boc

                    Ministrul administraţiei şi internelor,
                             Constantin-Traian Igaş

                         Ministrul afacerilor externe,
                                Teodor Baconschi

                         Ministrul finanţelor publice,
                              Gheorghe Ialomiţianu

    Bucureşti, 18 mai 2011.
    Nr. 500.

                                     -----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016