Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 497 din 26 mai 2010  privind aprobarea Regulamentului de organizare si desfasurare a concursului si a examenului pentru ocuparea posturilor vacante si temporar vacante, precum si stabilirea criteriilor de evaluare a performantelor profesionale individuale la promovare prin examen a personalului contractual din sistemul sanitar    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 497 din 26 mai 2010 privind aprobarea Regulamentului de organizare si desfasurare a concursului si a examenului pentru ocuparea posturilor vacante si temporar vacante, precum si stabilirea criteriilor de evaluare a performantelor profesionale individuale la promovare prin examen a personalului contractual din sistemul sanitar

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 419 din 23 iunie 2010
HOTĂ?RÂRE nr. 497 din 26 mai 2010
privind aprobarea Regulamentului de organizare şi desfãşurare a concursului şi a examenului pentru ocuparea posturilor vacante şi temporar vacante, precum şi stabilirea criteriilor de evaluare a performanţelor profesionale individuale la promovare prin examen a personalului contractual din sistemul sanitar
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 419 din 23 iunie 2010


În temeiul <>art. 108 din Constituţia României, republicatã , al art. 7 şi art. 8 alin. (6) din anexa nr. I la <>Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitarã a personalului plãtit din fonduri publice şi al <>art. 30 alin. (4) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Se aprobã Regulamentul de organizare şi desfãşurare a concursului şi a examenului pentru ocuparea posturilor vacante şi temporar vacante, precum şi stabilirea criteriilor de evaluare a performanţelor profesionale individuale la promovare prin examen a personalului contractual din sistemul sanitar, respectiv a personalului contractual din unitãţile sanitare publice şi din serviciile publice deconcentrate, denumite în continuare instituţii publice, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Dispoziţiile prezentei hotãrâri nu se aplicã personalului pentru care angajarea şi promovarea în funcţii, grade şi trepte profesionale are reglementãri proprii aprobate prin ordin al ministrului sãnãtãţii, dupã cum urmeazã:
a) membrii comitetului director din unitãţile sanitare cu paturi;
b) membrii comitetului director din serviciile de ambulanţã;
c) medici, farmacişti, biologi, biochimişti şi chimişti;
d) şef de secţie, şef de laborator şi şef serviciu medical;
e) farmacist-şef, şef compartiment.
ART. 3
(1) Încadrarea personalului contractual se face prin concurs sau examen organizat în limita posturilor vacante prevãzute în statul de funcţii.
(2) În cazul în care la concursul organizat în vederea ocupãrii unui post vacant nu s-au prezentat mai mulţi candidaţi, încadrarea în muncã se face prin examen.
ART. 4
Condiţiile de desfãşurare, bibliografia şi alte date necesare desfãşurãrii concursului se afişeazã la sediul instituţiei publice organizatoare a concursului, pe pagina de internet şi, dupã caz, se publicã în presa naţionalã sau localã cu cel puţin 15 zile înainte de data desfãşurãrii concursului.
ART. 5
(1) La concursurile organizate pentru ocuparea posturilor vacante pot participa persoanele care îndeplinesc condiţiile prevãzute de lege.
(2) Criteriile specifice de studii şi vechime privind angajarea şi promovarea în funcţii, grade şi trepte profesionale a personalului din unitãţile sanitare publice se stabilesc prin ordin al ministrului sãnãtãţii, cu consultarea organizaţiilor sindicale semnatare ale contractului colectiv de muncã la nivel de ramurã sanitarã.
ART. 6
(1) Concursul constã dintr-o probã scrisã şi o probã oralã sau interviu.
(2) Proba scrisã constã în redactarea unei lucrãri sau rezolvarea unui test-grilã, dupã caz, în prezenţa comisiei de concurs.
(3) Pentru funcţiile din activitatea de întreţinere-reparaţii, de deservire, pazã si curãţenie, precum şi alte categorii de personal stabilite de conducãtorul instituţiei publice, proba scrisã poate fi înlocuitã cu probã practicã.
(4) Fiecare probã a concursului va fi notatã cu note de la 1 la 10 de cãtre fiecare membru al comisiei de concurs.
(5) Pentru a fi declaraţi admişi, candidaţii trebuie sã obţinã la fiecare probã cel puţin nota 7. Promovarea probei scrise este obligatorie pentru susţinerea probei orale.
(6) Stabilirea candidaţilor care urmeazã sã ocupe posturile vacante scoase la concurs se va face în ordinea mediei generale, determinatã pe baza mediei aritmetice a notelor obţinute de cãtre candidaţi la fiecare probã.
(7) Probele se susţin în limba românã.
ART. 7
(1) Candidaţii declaraţi admişi sunt încadraţi, în condiţiile legii, pe baza rezultatelor finale obţinute, pe posturile pentru care au candidat.
(2) În vederea angajãrii, candidatul declarat admis trebuie sã se prezinte, în termen de 5 zile lucrãtoare de la data expirãrii termenului prevãzut pentru contestaţii, la instituţia publicã în al cãrei stat de funcţii este prevãzut postul vacant.
(3) Neprezentarea candidatului în termenul prevãzut la alin. (2) în vederea angajãrii atrage decãderea din dreptul de a ocupa postul pentru care a candidat. În aceastã situaţie instituţia publicã notificã urmãtorului candidat declarat admis din lista cuprinzând rezultatele finale ale concursului posibilitatea de a se angaja pe postul respectiv sau, dupã caz, declarã postul vacant, urmând sã se organizeze un nou concurs în condiţiile legii.
(4) Emiterea actului administrativ de angajare se face în termen de cel mult 15 zile lucrãtoare de la data la care candidatul a fost declarat admis.
(5) Prin excepţie de la prevederile alin. (4), actul administrativ de angajare poate fi emis cu acordul conducãtorului instituţiei publice la solicitarea scrisã şi motivatã a candidatului declarat admis, în cel mult 30 de zile calendaristice de la data declarãrii acestuia ca admis.
ART. 8
În vederea organizãrii şi desfãşurãrii concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante se constituie comisii de concurs, respectiv comisii de soluţionare a contestaţiilor, prin act administrativ al conducãtorului instituţiei publice organizatoare a concursului, în condiţiile prezentei hotãrâri, cu cel puţin 5 zile înainte de data de susţinere a concursului.
ART. 9
(1) Comisia de concurs este formatã din maximum 5 membri, dupã cum urmeazã:
a) şeful compartimentului în care urmeazã sã se facã angajarea;
b) conducãtorul ierarhic al acestuia sau, dupã caz, un reprezentant al instituţiei publice ierarhic superioare;
c) 1-2 specialişti din cadrul instituţiei publice, dintre care cel puţin unul sã aibã experienţa şi cunoştinţele necesare în domeniul în care urmeazã sã se ocupe postul vacant;
d) un specialist din învãţãmântul superior de specialitate/Academia de Ştiinţe Medicale, dupã caz, conform prevederilor legale;
e) un reprezentant al organizaţiei profesionale în condiţiile prevãzute de lege;
f) 1-2 membri supleanţi care vor înlocui membrii comisiei în caz de incompatibilitate a acestora.
(2) În situaţia în care în cadrul instituţiei publice nu existã specialişti în profilul postului scos la concurs, în comisia de concurs pot fi cooptaţi specialişti din afara unitãţii.
(3) Comisia de soluţionare a contestaţiilor este formatã din 3 membri, dintre care cel puţin un membru sã aibã experienţa şi cunoştinţele necesare în domeniul în care urmeazã sã se ocupe postul vacant.
(4) Comisia de soluţionare a contestaţiilor are un membru supleant pentru situaţia de incompatibilitate a unuia dintre membrii titulari ai comisiei.
ART. 10
(1) Calitatea de membru în comisia de concurs este incompatibilã cu calitatea de membru în comisia de soluţionare a contestaţiilor.
(2) Preşedintele comisiei de concurs, respectiv al comisiei de soluţionare a contestaţiilor se desemneazã din rândul membrilor, prin actul administrativ de constituire a comisiilor.
(3) Nu pot fi membri în comisia de concurs sau în comisia de soluţionare a contestaţiilor persoanele care au calitatea de:
a) soţ, soţie, rudã sau afin pânã la gradul al IV-lea inclusiv cu oricare dintre candidaţi;
b) au relaţii cu caracter patrimonial sau interese patrimoniale cu oricare dintre candidaţi.
(4) Situaţia de incompatibilitate poate fi sesizatã de persoana în cauzã, de oricare dintre candidaţi, de conducãtorul instituţiei publice organizatoare a concursului sau de orice altã persoanã interesatã. În acest caz, persoana care are competenţa de numire a membrilor în comisia de concurs, potrivit prevederilor prezentei hotãrâri, va constata situaţia de incompatibilitate şi va lua mãsuri de înlocuire, în termen de douã zile de la data sesizãrii, a membrului respectiv cu o altã persoanã care sã îndeplineascã condiţiile cerute.
(5) Fiecare comisie de concurs şi, respectiv, fiecare comisie de soluţionare a contestaţiilor au un secretariat a cãrui componenţã se stabileşte prin actul administrativ de constituire a comisiilor. Aceastã activitate se realizeazã de cãtre o persoanã desemnatã din cadrul compartimentelor de resurse umane sau de cãtre o persoanã cu atribuţii în acest domeniu, prevãzute în fişa postului.
ART. 11
(1) Din comisia de concurs şi din comisia de soluţionare a contestaţiilor face parte cu statut de observator şi fãrã drept de notare un reprezentant al sindicatelor reprezentative la nivel de instituţie publicã semnatare ale contractului colectiv de muncã la nivel de ramurã sanitarã.
(2) Membrii desemnaţi potrivit prevederilor alin. (1) trebuie sã îndeplineascã condiţiile prevãzute de art. 10 alin. (1) şi (3).
(3) Reprezentantul desemnat potrivit prevederilor alin. (1) din rândul organizaţiilor sindicale reprezentative în cadrul comisiilor de concurs şi al comisiilor de soluţionare a contestaţiilor va fi numit cu acordul federaţiei sau, dupã caz, al uniunii la care sunt afiliate organizaţiile sindicale respective.
ART. 12
(1) Instituţia publicã organizatoare a concursului pune la dispoziţie candidaţilor interesaţi, la solicitarea acestora, documentele elaborate de comisia de concurs, respectiv de comisia de soluţionare a contestaţiilor, care sunt informaţii de interes public.
(2) Fac excepţie de la prevederile alin. (1) documentele elaborate de comisia de concurs, respectiv de comisia de soluţionare a contestaţiilor, care conţin date cu caracter personal ale candidaţilor.
(3) Orice candidat are acces, la solicitarea sa, la lucrarea individualã redactatã în cadrul probei scrise a concursului.
ART. 13
Concursurile şi examenele se organizeazã în temeiul regulamentului de organizare şi desfãşurare a concursului şi a examenului pentru ocuparea posturilor vacante şi temporar vacante, precum şi stabilirea criteriilor de evaluare a performanţelor profesionale individuale la promovare prin examen a personalului contractual din sistemul sanitar.

CAP. II
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 14
(1) Prevederile prezentei hotãrâri se completeazã cu alte prevederi legale privind angajarea şi promovarea, stabilite prin acte normative pentru anumite categorii de personal.
(2) Prevederile prezentei hotãrâri nu se aplicã ministerelor şi instituţiilor centrale cu reţea sanitarã proprie.
ART. 15
Concursurile pentru ocuparea posturilor vacante din cadrul instituţiilor publice organizate cu nerespectarea prevederilor prezentei hotãrâri sunt nule de drept. Nulitatea se constatã de instanţa competentã potrivit legii.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul sãnãtãţii,
Cseke Attila

Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
Mihai Constantin Şeitan

Bucureşti, 26 mai 2010.
Nr. 497.


ANEXÃ


REGULAMENT
de organizare şi desfãşurare a concursului şi a
examenului pentru ocuparea posturilor vacante şi temporar vacante,
precum şi stabilirea criteriilor de evaluare a
performanţelor profesionale individuale la promovare prin examen
a personalului contractual din sistemul sanitar


CAP. I
Activitãţi premergãtoare desfãşurãrii concursului

ART. 1
(1) În vederea organizãrii şi desfãşurãrii concursurilor, compartimentele din cadrul instituţiei publice în ale cãror structurã se regãsesc posturile vacante şi care pot organiza concurs, potrivit legii, au obligaţia sã solicite avizul consultativ al compartimentului resurse umane şi aprobarea conducãtorului instituţiei publice cu cel puţin 15 zile înainte de data susţinerii concursului.
(2) Solicitarea trebuie sã cuprindã urmãtoarele:
a) condiţiile de participare la concurs, respectiv posturile vacante pentru ocuparea cãrora se organizeazã concursul, alte condiţii specifice prevãzute în fişa postului aferentã postului vacant;
b) bibliografia, stabilitã de cãtre conducãtorul compartimentului;
c) fişa postului vacant anexatã.
(3) Pentru posturile vacante de asistent medical pot participa la concurs persoane care îndeplinesc condiţiile de grad/treaptã profesionalã şi specialitate, indiferent de nivelul studiilor (M, PL, SSD, S).
ART. 2
Pe baza avizului compartimentului resurse umane şi cu aprobarea conducãtorului instituţiei publice, înainte cu cel puţin 15 zile de data susţinerii concursului instituţia publicã organizatoare a concursului are obligaţia sã afişeze la sediul instituţiei publice şi sã publice, dacã este cazul, printr-un anunţ în presa naţionalã sau localã ori pe pagina de internet a instituţiei publice organizatoare condiţiile de desfãşurare a concursului, condiţiile de participare la concurs, bibliografia şi actele solicitate candidaţilor pentru dosarul de înscriere.

CAP. II
Atribuţiile comisiei de concurs, ale comisiei de soluţionare a contestaţiilor şi ale secretariatului

ART. 3
Comisiile de concurs au urmãtoarele atribuţii principale:
a) selecteazã dosarele de concurs ale candidaţilor;
b) stabilesc subiectele pentru proba scrisã;
c) stabilesc planul interviului şi realizeazã interviul;
d) stabilesc planul probei practice şi asigurã condiţiile necesare realizãrii ei;
e) noteazã pentru fiecare candidat fiecare probã a concursului;
f) transmit secretariatului comisiei rezultatele concursului pentru a fi comunicate candidaţilor.
ART. 4
Comisiile de soluţionare a contestaţiilor au urmãtoarele atribuţii principale:
a) soluţioneazã contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la notarea fiecãrei probe a concursului;
b) transmit secretariatului comisiei rezultatele contestaţiilor pentru a fi comunicate candidaţilor.
ART. 5
Secretariatul comisiei de concurs are urmãtoarele atribuţii principale:
a) preia dosarele de concurs depuse de candidaţi;
b) urmãreşte respectarea procedurii de organizare şi desfãşurare a concursului;
c) întocmeşte, redacteazã şi semneazã alãturi de comisia de concurs întreaga documentaţie privind activitatea specificã a acesteia;
d) asigurã transmiterea rezultatelor concursului pentru a fi comunicate candidaţilor;
e) îndeplineşte orice sarcini specifice necesare pentru buna desfãşurare a concursului.
ART. 6
Secretariatul comisiei de soluţionare a contestaţiilor îndeplineşte în mod corespunzãtor atribuţiile prevãzute la art. 4 lit. b).

CAP. III
Procedura de desfãşurare a concursului

ART. 7
Pentru a participa la concursurile organizate pentru recrutarea personalului contractual, candidatul trebuie sã îndeplineascã cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) îndeplineşte condiţiile prevãzute de lege în vederea exercitãrii profesiei în România;
b) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
c) are capacitate deplinã de exerciţiu;
d) are o stare de sãnãtate corespunzãtoare postului pentru care candideazã, atestatã de medicul de familie sau medicul de specialitate medicina muncii;
e) îndeplineşte condiţiile de studii prevãzute de lege pentru postul vacant;
f) îndeplineşte condiţiile specifice pentru ocuparea postului vacant;
g) nu a fost condamnat pentru sãvârşirea unei infracţiuni contra umanitãţii, contra statului sau contra autoritãţii, de serviciu sau în legãturã cu serviciul, care împiedicã înfãptuirea justiţiei, de fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni sãvârşite cu intenţie, care ar face-o incompatibilã cu exercitarea funcţiei vacante pentru care candideazã, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea.
ART. 8
(1) În vederea participãrii la concurs, în termen de 10 zile de la data publicãrii anunţului, candidaţii depun la secretariatul comisiei de concurs dosarul de concurs, care va conţine în mod obligatoriu:
a) copia actului de identitate;
b) formularul de înscriere;
c) copiile diplomelor de studii şi ale altor acte care atestã efectuarea unor specializãri;
d) copia carnetului de muncã sau, dupã caz, o adeverinţã care sã ateste vechimea în muncã şi, dupã caz, în specialitate;
e) cazierul judiciar;
f) adeverinţa care sã ateste starea de sãnãtate corespunzãtoare;
g) copia fişei de evaluare a performanţelor profesionale individuale sau, dupã caz, recomandarea de la ultimul loc de muncã;
h) alte înscrisuri din care sã rezulte îndeplinirea condiţiilor speciale de participare la concurs.
(2) Copiile de pe actele prevãzute la alin. (1) se prezintã însoţite de documentele originale, care se certificã pentru conformitatea cu originalul de cãtre secretariatul comisiei de concurs, sau în copii legalizate.
(3) Formularul de înscriere se pune la dispoziţia candidaţilor prin secretariatul comisiei de concurs din cadrul instituţiei publice organizatoare a concursului.
(4) În cazul în care, din motive obiective, nu se pot respecta data şi ora desfãşurãrii concursului, instituţia publicã are obligaţia de a anunţa prin aceleaşi mijloace de informare prevãzute la art. 2 modificãrile intervenite în desfãşurarea concursului.
ART. 9
(1) În termen de maximum 3 zile lucrãtoare de la data expirãrii termenului prevãzut la art. 8 alin. (1), comisia de concurs are obligaţia de a selecta dosarele de concurs pe baza îndeplinirii condiţiilor de participare la concurs.
(2) Rezultatele selectãrii dosarelor de înscriere se afişeazã, cu menţiunea "admis" sau "respins", la sediul instituţiei publice organizatoare a concursului, în termenul prevãzut la alin. (1).
ART. 10
(1) În termen de 24 de ore de la afişarea rezultatului selectãrii dosarelor de înscriere candidaţii respinşi au dreptul sã depunã contestaţie.
(2) Rezultatul contestaţiei se comunicã candidaţilor în termen de 24 de ore de la data expirãrii termenului de depunere a contestaţiilor.
ART. 11
(1) Subiectele sau testul-grilã pentru proba scrisã se stabilesc pe baza bibliografiei de concurs, în concordanţã cu nivelul şi specificul postului pentru care se organizeazã concursul.
(2) Comisia de concurs va stabili subiectele sau testul-grilã pentru proba scrisã în ziua concursului.
(3) Seturile de subiecte sau testele-grilã se semneazã de toţi membrii comisiei de concurs şi se închid în plicuri sigilate purtând ştampila instituţiei publice organizatoare a concursului.
ART. 12
(1) Cu 30 de minute înainte de începerea probei scrise se va face apelul nominal al candidaţilor, în vederea îndeplinirii formalitãţilor prealabile, respectiv verificarea identitãţii. Verificarea identitãţii candidaţilor se face numai pe baza buletinului de identitate sau a cãrţii de identitate.
(2) Dupã verificarea identitãţii candidaţilor, ieşirea din salã a acestora atrage eliminarea din concurs, cu excepţia situaţiilor de urgenţã în care aceştia pot fi însoţiţi de unul dintre membrii comisiei de concurs sau de persoanele care asigurã supravegherea.
(3) Durata probei scrise se stabileşte de comisia de concurs în funcţie de gradul de dificultate şi complexitate al subiectelor, dar nu poate depãşi 3 ore.
(4) La ora stabilitã pentru începerea probei scrise, comisia de concurs prezintã candidaţilor seturile de subiecte sau testelegrilã şi invitã un candidat sã extragã un plic cu subiectele de concurs.
(5) Dupã începerea comunicãrii subiectelor este interzis accesul candidaţilor care întârzie sau al oricãrei persoane, în afara membrilor comisiei de concurs, precum şi a persoanelor care asigurã secretariatul comisiei, respectiv supravegherea desfãşurãrii probei. În acest caz candidatul este eliminat din concurs.
(6) Se interzice candidaţilor sã deţinã asupra lor pe timpul desfãşurãrii probelor scrise orice fel de lucrãri care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, precum şi orice mijloc electronic de comunicare. Nerespectarea acestor dispoziţii duce la eliminarea din salã a candidatului, indiferent dacã materialele interzise au fost folosite sau nu. Comisia de concurs, constatând încãlcarea acestor dispoziţii, va elimina candidatul din salã, va face menţiunea "fraudã" pe lucrare şi va consemna cele întâmplate în procesul-verbal.
(7) Lucrãrile vor fi redactate, sub sancţiunea anulãrii, doar pe seturile de hârtie asigurate de instituţia publicã organizatoare a concursului, purtând ştampila acesteia pe fiecare filã, în colţul din stânga sus. Prima filã, dupã înscrierea numelui şi a prenumelui în colţul din dreapta sus, va fi lipitã astfel încât datele înscrise sã nu poatã fi identificate şi se va aplica ştampila instituţiei publice organizatoare a concursului.
(8) Candidatul are obligaţia de a preda comisiei de concurs lucrarea scrisã, respectiv testul-grilã, la expirarea timpului alocat probei scrise, semnând borderoul special întocmit în acest sens.
ART. 13
Comisia de concurs stabileşte modul de acordare a punctajului pentru proba scrisã, care se afişeazã la finalizarea acestei probe, la locul desfãşurãrii concursului.
ART. 14
(1) Interviul se susţine, de regulã, nu mai târziu de douã zile lucrãtoare de la data susţinerii probei scrise.
(2) Comisia de concurs stabileşte planul de interviu în care vor fi testate cunoştinţele teoretice şi practice, abilitãţile şi aptitudinile candidatului pe baza urmãtoarelor criterii de evaluare a performanţelor profesionale individuale, în raport cu cerinţele postului:
a) pregãtirea profesionalã;
b) pregãtirea teoreticã pe baza bibliografiei stabilite;
c) aptitudini de comunicare/reprezentare;
d) abilitãţi impuse de exercitarea funcţiei;
e) motivaţia candidatului;
f) capacitatea de decizie şi organizare pentru funcţiile de conducere.
(3) Fiecare membru al comisiei de concurs poate adresa întrebãri candidatului. Nu se pot adresa întrebãri referitoare la opiniile politice ale candidatului, activitatea sindicalã, religie, etnie, sex, stare materialã şi origine socialã.
ART. 15
La finalizarea fiecãrei probe a concursului se întocmeşte câte un proces-verbal. La finalizarea concursului se întocmeşte un proces-verbal care sã conţinã modul de desfãşurare a concursului şi rezultatele obţinute de candidaţi, semnat de membrii comisiei de concurs.

CAP. IV
Notarea probelor şi comunicarea rezultatelor

ART. 16
(1) Notarea probei scrise şi a interviului se face, de regulã, în termen de 24 de ore de la data susţinerii probelor.
(2) Rezultatul final pentru fiecare probã se întocmeşte pe baza mediei aritmetice a notelor acordate de fiecare membru al comisiei de concurs.
(3) În situaţia în care starea de incompatibilitate a unui membru al comisiei de concurs se constatã ulterior desfãşurãrii uneia dintre probele concursului, se procedeazã la înlocuirea membrului incompatibil cu unul dintre membrii supleanţi şi se procedeazã dupã cum urmeazã:
a) pentru proba scrisã se resigileazã lucrarea în vederea notãrii acesteia de cãtre membrul supleant şi se recalculeazã nota finalã prin anularea notei acordate de membrul comisiei de concurs incompatibil şi notarea acesteia de cãtre membrul supleant;
b) se reiau desfãşurarea şi notarea interviului.
ART. 17
(1) Lucrãrile scrise se corecteazã sigilate.
(2) Lucrãrile scrise care prezintã însemnãri în scopul identificãrii candidaţilor se anuleazã şi nu vor mai fi notate. Menţiunea "anulat" se va face atât pe lucrare, cât şi pe borderoul de notare şi pe centralizatorul nominal, consemnându-se aceasta în procesul-verbal.
(3) Lucrãrile scrise, dupã notarea de cãtre fiecare membru al comisiei de concurs, se desigileazã.
ART. 18
Sunt declaraţi admişi candidaţii care au promovat cele douã probe prevãzute la art. 6 alin. (1) sau (3) din hotãrâre, dupã caz, şi care au obţinut cel puţin nota 7 la fiecare probã. Promovarea probei scrise este obligatorie pentru susţinerea interviului.
ART. 19
(1) Punctajele obţinute, cu menţiunea "admis" sau "respins", se comunicã candidaţilor prin afişare la sediul instituţiei publice organizatoare a concursului, în termenul prevãzut la art. 16 alin. (1).
(2) Stabilirea candidaţilor care urmeazã sã ocupe posturile vacante scoase la concurs se va face în ordinea mediei generale, determinatã pe baza mediei notelor obţinute de cãtre candidaţi la fiecare probã.
(3) La rezultate finale egale are prioritate candidatul care a obţinut nota cea mai mare la proba scrisã, iar dacã egalitatea se menţine, are prioritate cel care are specializãri în domeniul postului pentru care a candidat.
(4) Comunicarea rezultatelor finale ale concursului se face prin afişare la locul desfãşurãrii concursului, în termen de maximum 3 zile lucrãtoare de la data susţinerii ultimei probe.
ART. 20
Rezultatele finale ale concursului, în ordine descrescãtoare, vor fi înscrise într-un centralizator nominal în care se va menţiona, pentru fiecare candidat, nota obţinutã la fiecare dintre probele concursului, în vederea depunerii eventualelor contestaţii. Centralizatorul nominal se semneazã pe fiecare paginã de fiecare dintre membrii comisiei de concurs.

CAP. V
Soluţionarea contestaţiilor

ART. 21
Dupã afişarea rezultatelor obţinute la concurs, candidaţii nemulţumiţi pot face contestaţie, în termen de 48 de ore de la data afişãrii rezultatelor pentru fiecare probã a concursului, la sediul instituţiei publice organizatoare a concursului, sub sancţiunea decãderii din acest drept.
ART. 22
(1) Comisia de soluţionare a contestaţiilor va analiza modul în care a fost notatã fiecare probã a concursului.
(2) Contestaţia va fi respinsã în urmãtoarele situaţii:
a) dacã în urma analizãrii contestaţiei se constatã cã notele au fost acordate potrivit baremului şi rãspunsurilor din lucrarea scrisã;
b) dacã nota acordatã de comisia de soluţionare a contestaţiilor este mai micã decât nota acordatã de comisia de concurs.
ART. 23
Comunicarea rezultatelor la contestaţiile depuse se face în termen de 24 ore de la data expirãrii termenului de depunere a contestaţiilor, prin afişare la sediul instituţiei publice organizatoare a concursului.
ART. 24
În cazul respingerii contestaţiei candidatul se poate adresa instanţei de contencios administrativ, în condiţiile legii.

CAP. VI
Criterii de evaluare a performanţelor profesionale individuale la promovare

ART. 25
(1) Promovarea în funcţii, grade şi trepte profesionale se face prin examen, în condiţiile legii.
(2) Comisia de examen va evalua şi nota urmãtoarele criterii de evaluare:
a) abilitãţile profesionale, pe baza unui probe scrise/test-grilã din domeniul de activitate al angajatului care sã ateste pregãtirea profesionalã şi gradul de acumulare a experienţei profesionale;
b) asumarea responsabilitãţii;
c) adaptarea la complexitatea muncii;
d) iniţiativa şi creativitatea.
(3) Criteriile prevãzute la alin. (2) lit. b), c) şi d) se vor evalua în cadrul probei orale pe bazã de interviu.
(4) Comisia de examen va nota fiecare criteriu cu note de la 1 la 10. Nota finalã este media aritmeticã a notelor acordate de fiecare membru al comisiei la fiecare dintre criteriile de evaluare. Poate promova angajatul care a obţinut cel puţin nota 7.
(5) Comisia de examen la promovare se constituie prin act administrativ al conducãtorului instituţiei publice şi este formatã din 3 membri, dupã cum urmeazã:
a) şeful compartimentului unde se aflã angajatul care urmeazã sã fie promovat;
b) conducãtorul ierarhic al acestuia;
c) reprezentantul compartimentului de resurse umane care asigurã şi secretariatul comisiei.
(6) Pentru soluţionarea contestaţiilor prin act administrativ al conducãtorului instituţiei publice se constituie comisia de soluţionare a contestaţiilor la promovare.
(7) Comisia de soluţionare a contestaţiilor la promovare va avea o altã componenţã decât comisia de examen la promovare şi cel puţin un membru trebuie sã aibã experienţa şi cunoştinţele necesare în domeniul postului în care se face promovarea.
ART. 26
Prevederile privind promovarea nu se aplicã la promovarea în grade şi trepte profesionale a asistenţilor medicali.
ART. 27
Examenul de promovare în cazul persoanelor încadrate în funcţii de debutant se face, în condiţiile legii, pe baza urmãtoarelor criterii:
a) experienţa profesionalã, pe baza unui test-grilã care sã ateste capacitatea de îndeplinire a atribuţiilor specifice locului de muncã;
b) gradul de cunoaştere a activitãţilor specifice locului de muncã/domeniului de activitate;
c) adaptarea la complexitatea muncii.
ART. 28
Prevederile art. 27 se aplicã tuturor categoriilor de personal contractual din sistemul sanitar.
ART. 29
Pentru funcţiile din activitatea de întreţinere-reparaţii, de deservire, pazã şi curãţenie, precum şi altor categorii de personal stabilite de conducãtorul instituţiei publice comisia de examen la promovare poate stabili criterii de evaluare specifice.
ART. 30
(1) La finalizarea examenului de promovare se întocmeşte un proces-verbal care conţine rezultatele obţinute de candidaţi, semnat de membrii comisiei de promovare.
(2) Rezultate examenului de promovare se aduc la cunoştinţa angajaţilor în termen de 24 de ore de la data susţinerii ultimei probe.
(3) Angajaţii nemulţumiţi de rezultatele examenului de promovare pot face contestaţie în termen de 24 de ore de la data afişãrii rezultatelor finale.
(4) Contestaţia se analizeazã şi se soluţioneazã de comisia de soluţionare a contestaţiilor la promovare.
(5) Rezultatele contestaţiilor se aduc la cunoştinţa angajaţilor în termen de douã zile de la data depunerii acesteia.

------


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016