Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 492 din 1 aprilie 2004  privind organizarea si functionarea institutelor culturale romanesti din strainatate prin reorganizarea centrelor culturale din strainatate, precum si infiintarea unor institute noi    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 492 din 1 aprilie 2004 privind organizarea si functionarea institutelor culturale romanesti din strainatate prin reorganizarea centrelor culturale din strainatate, precum si infiintarea unor institute noi

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 348 din 21 aprilie 2004

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al art. 17 alin. (1) şi al <>art. 25 alin. (1) din Legea nr. 356/2003 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Institutului Cultural Român,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Institutele culturale româneşti din strãinãtate se organizeazã şi funcţioneazã ca structuri în subordinea administrativã a Ministerului Afacerilor Externe, prin reorganizarea centrelor culturale româneşti din strãinãtate care se desfiinţeazã.
(2) Institutele culturale româneşti din strãinãtate, reorganizate potrivit alin. (1), sunt urmãtoarele:
a) Institutul Cultural Român de la Paris, Republica Francezã;
b) Institutul Cultural Român de la New York, Statele Unite ale Americii;
c) Institutul Cultural Român de la Budapesta, Republica Ungarã;
d) Institutul Cultural Român "Titu Maiorescu" din Berlin, Republica Federalã Germania;
e) Institutul Român de Culturã şi Cercetare Umanisticã de la Veneţia, Republica Italianã;
f) Accademia di Romania din Roma, Republica Italianã.
(3) Academia Românã îşi menţine atribuţia de coordonare a activitãţii Institutului Român de Culturã şi Cercetare Umanisticã de la Veneţia şi a Accademia di Romania din Roma.
ART. 2
Se aprobã înfiinţarea urmãtoarelor institute culturale româneşti din strãinãtate:
a) Institutul Cultural Român de la Viena, Republica Austria;
b) Institutul Cultural Român de la Praga, Republica Cehã;
c) Institutul Cultural Român de la Londra, Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord;
d) Institutul Cultural Român de la Madrid, Regatul Spaniei;
e) Institutul Cultural Român de la Lisabona, Republica Portughezã;
f) Institutul Cultural Român de la Varşovia, Republica Polonã;
g) Institutul Cultural Român de la Moscova, Federaţia Rusã;
h) Institutul Cultural Român de la Beijing, Republica Popularã Chinezã;
i) Institutul Cultural Român de la Belgrad, Serbia şi Muntenegru;
j) Institutul Cultural Român de la Stockholm, Regatul Suediei;
k) Institutul Cultural Român de la Atena, Republica Elenã;
l) Institutul Cultural Român de la Tel Aviv, Statul Israel;
m) Institutul Cultural Român de la Istanbul, Republica Turcia.
ART. 3
Ministerul Afacerilor Externe va iniţia negocieri şi va încheia înţelegeri cu autoritãţile din statele de reşedinţã, care sã permitã înfiinţarea unor institute culturale sau, dacã este cazul, pentru reorganizarea centrelor culturale existente, care vor intra în vigoare la data semnãrii acestora.
ART. 4
(1) Institutele culturale româneşti din strãinãtate au urmãtoarele obiective principale:
a) promovarea pe plan internaţional a limbii, istoriei şi a valorilor cultural-artistice româneşti;
b) promovarea pe plan internaţional a performanţelor creaţiei ştiinţifice şi culturale din România;
c) stimularea, prin acţiuni şi programe proprii, a dialogului cu publicul din ţara de reşedinţã;
d) creşterea vizibilitãţii internaţionale a României şi promovarea unei imagini externe complete, actuale şi obiective a ţãrii;
e) dinamizarea schimburilor culturale, ştiinţifice şi tehnologice bilaterale în spaţiile de maxim interes politicodiplomatic şi economic pentru România;
f) promovarea pe plan internaţional, direct sau prin mass-media strãine, a informaţiilor referitoare la viaţa culturalã, academicã, economicã, socialã şi politicã a României;
g) creşterea prezenţei româneşti la manifestãrile culturale cu impact asupra opiniei publice internaţionale, prin organizarea de expoziţii de graficã, picturã, seri muzicale, spectacole de teatru, balet, operã, lansãri de carte sau alte acţiuni similare;
h) culegerea unor informaţii semnificative despre viaţa culturalã, academicã şi ştiinţificã din ţãrile de reşedinţã;
i) promovarea pe plan internaţional a limbii şi a culturii româneşti prin cursuri, traduceri şi mijloace multimedia;
j) menţinerea şi dezvoltarea relaţiilor culturale şi spirituale cu românii din strãinãtate, în scopul conservãrii identitãţii de limbã, culturã şi tradiţii a acestora şi al antrenãrii lor în realizarea intereselor naţionale ale României;
k) dezvoltarea dialogului dintre instituţiile şi organizaţiile culturale publice şi private din ţarã şi din strãinãtate.
(2) Institutele culturale româneşti din strãinãtate au urmãtoarele atribuţii principale:
a) promoveazã produsele culturale de valoare şi performanţele româneşti din domeniile culturii, artei, ştiinţei şi educaţiei;
b) promoveazã în ţara de reşedinţã activitãţi de studiu şi cercetare privind istoria, cultura şi civilizaţia românilor, constituind şi gestionând fonduri de informaţii pentru aceste activitãţi;
c) furnizeazã documentaţie şi informaţii despre viaţa academicã, socioculturalã, economicã şi politicã din România şi despre instituţiile de profil;
d) promoveazã manifestãri culturale, expoziţii, evenimente mediatice, precum şi implementarea programelor anuale aprobate de Institutul Cultural Român;
e) susţin iniţiative pentru dezvoltarea culturalã a comunitãţilor româneşti din strãinãtate, pentru a favoriza atât integrarea lor în statul de reşedinţã, cât şi menţinerea legãturilor cu ţara;
f) avanseazã propuneri de cooperare şi faciliteazã contacte între instituţiile româneşti din sfera culturii, ştiinţei, tehnologiei, educaţiei, sportului, turismului şi instituţiile de acest tip din statul de reşedinţã;
g) realizeazã programe de promovare a limbii române în strãinãtate, folosindu-se în acest scop de colaborarea cu cadrele didactice de limba şi literatura românã de pe lângã universitãţile din statul de reşedinţã şi universitãţile româneşti care desfãşoarã activitãţi didactice şi ştiinţifice relevante.
(3) Institutele culturale româneşti din strãinãtate îndeplinesc orice alte atribuţii, în condiţiile legii.
ART. 5
(1) Institutele culturale româneşti din strãinãtate îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu acordurile şi convenţiile încheiate de România cu autoritãţile statelor de reşedinţã, cu respectarea normelor dreptului internaţional şi a dreptului intern în materie.
(2) Ministerul Afacerilor Externe va lua mãsurile necesare pentru a notifica autoritãţile competente din statele de reşedinţã cu privire la înfiinţarea institutelor culturale româneşti din strãinãtate.
ART. 6
(1) Institutele culturale româneşti din strãinãtate susţin, în condiţiile legii, în colaborare cu misiunile diplomatice sau cu oficiile consulare din ţãrile de reşedinţã, activitatea externã a Institutului Cultural Român.
(2) Finanţarea programelor şi proiectelor institutelor culturale româneşti din strãinãtate se asigurã, în condiţiile legii, din bugetul Institutului Cultural Român.
ART. 7
Cheltuielile curente şi de capital necesare funcţionãrii institutelor culturale româneşti din strãinãtate sunt asigurate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Afacerilor Externe.
ART. 8
(1) Structura organizatoricã şi regulamentul de organizare şi funcţionare a institutelor culturale româneşti din strãinãtate se aprobã în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, la propunerea Institutului Cultural Român, prin ordin comun al ministrului afacerilor externe, ministrului culturii şi cultelor şi preşedintelui Institutului Cultural Român.
(2) Personalul fostelor centre culturale româneşti din strãinãtate se preia de cãtre institutele culturale româneşti din strãinãtate, în limita numãrului de posturi aprobat.
ART. 9
(1) Structura de personal a institutelor culturale româneşti din strãinãtate este prevãzutã în anexa nr. 1.
(2) Numãrul de posturi din serviciul exterior al Ministerului Afacerilor Externe se suplimenteazã cu 122 de posturi, majorându-se corespunzãtor numãrul total de posturi aprobat Ministerului Afacerilor Externe.
ART. 10
Poziţiile nr. 3-6 din anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 837/1995 cu privire la criteriile de salarizare în valutã şi celelalte drepturi în valutã şi în lei ale personalului trimis în misiune permanentã în strãinãtate, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 210 din 5 septembrie 1996, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã potrivit anexei nr. 2. Celelalte funcţii prevãzute în anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 837/1995 rãmân nemodificate.
ART. 11
Normativele privind dotarea cu autoturisme şi alte mijloace de transport pentru activitãţile specifice desfãşurate de institutele culturale româneşti din strãinãtate, precum şi consumul lunar normat de carburanţi sunt cele prevãzute în anexa nr. 3.
ART. 12
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:


────────────────

Ministrul culturii şi cultelor,
Rãzvan Theodorescu

Ministrul afacerilor externe,
Mircea Geoanã

Ministrul educaţiei şi cercetãrii,
Alexandru Athanasiu

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu

Bucureşti, 1 aprilie 2004.
Nr. 492.

ANEXA 1

STRUCTURA DE PERSONAL
a institutelor culturale româneşti din strãinãtate

1. Director
2. Director adjunct
3. Referent principal relaţii
4. Referent principal relaţii
5. Referent principal relaţii
6. Secretar-dactilograf-contabil principal
7. Intendent-şofer I
8. Portar.

ANEXA 2





NOMENCLATORUL
funcţiilor şi coeficienţii de ierarhizare pentru determinarea
salariilor în valutã pentru personalul trimis în misiune
permanentã în strãinãtate
───────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Funcţiile Nivelul Coeficientul
crt. studiilor de
ierarhizare
───────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Ministru consilier, reprezentant
diplomatico-militar pe lângã organizaţiile
internaţionale, director al Institutului
Cultural Român din strãinãtate S 3,80
4. Consilier diplomatic clasa I, consilier
economic clasa I, ataşat apãrare clasa I,
ataşat de afaceri interne clasa I, şef birou
presã clasa I, director adjunct al Institutului
Cultural Român din strãinãtate S 3,00
5. Consilier diplomatic clasa a II-a, consilier
economic clasa a II-a, ataşat apãrare clasa
a II-a, ataşat de afaceri interne clasa a II-a,
reprezentant militar, şef birou presã clasa
a II-a S 2,80
6. Secretar I clasa I, secretar economic I clasa I,
consul clasa I, economist principal clasa I,
ataşat apãrare adjunct clasa I, ataşat de afaceri
interne adjunct clasa I, director adjunct
clasa I S 2,50
───────────────────────────────────────────────────────────────────



ANEXA 3

NORMATIVE
privind dotarea cu autoturisme şi consumul lunar de carburanţi pentru institutele culturale româneşti din strãinãtate



I. Norme privind dotarea cu autoturisme: Limitã maximã
───────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Baza de calcul Normativul/limita maximã
crt.
───────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Director 1 autoturism/1 persoanã
2. Activitãţi logistice 1 microbuz/reprezentanţã
───────────────────────────────────────────────────────────────────



II. Norme privind consumul lunar normat de carburanţi pentru autoturismele care deservesc institutele culturale româneşti din strãinãtate:
Limitã maximã 300 litri/lunã/vehicul

__________________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016