Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 488 din 28 aprilie 2009  pentru completarea Normelor metodologice de aplicare a   Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin   Hotararea Guvernului nr. 44/2004     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 488 din 28 aprilie 2009 pentru completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 286 din 30 aprilie 2009
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ARTICOL UNIC
Normele metodologice de aplicare a <>Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 44/2004 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 112 din 6 februarie 2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se completeazã dupã cum urmeazã:

A. Titlul II " Impozitul pe profit"

1. Dupã punctul 11 se introduc şapte noi puncte, punctele 11^1-11^7, cu urmãtorul cuprins:
"Codul fiscal:
Impozit minim
Art. 18. - (1) Contribuabilii care desfãşoarã activitãţi de natura barurilor de noapte, cluburilor de noapte, discotecilor, cazinourilor sau pariurilor sportive, inclusiv persoanele juridice care realizeazã aceste venituri în baza unui contract de asociere, şi în cazul cãrora impozitul pe profit datorat pentru activitãţile prevãzute în acest articol este mai mic decât 5% din veniturile respective sunt obligaţi la plata unui impozit de 5% aplicat acestor venituri înregistrate.
(2) Contribuabilii, cu excepţia celor prevãzuţi la alin. (1), la art. 13 lit. c)-e) şi la art. 15 şi 38, în cazul cãrora impozitul pe profit este mai mic decât suma impozitului minim pentru tranşa de venituri totale corespunzãtoare, prevãzute la alin. (3), sunt obligaţi la plata impozitului la nivelul acestei sume.
(3) Pentru aplicarea prevederilor alin. (2), sumele corespunzãtoare impozitului minim, stabilite în funcţie de veniturile totale înregistrate la data de 31 decembrie a anului precedent, sunt urmãtoarele:


┌───────────────────────────┬─────────────────────┐
│Venituri totale anuale │ Impozit minim anual │
│ (lei) │ (lei) │
├───────────────────────────┼─────────────────────┤
│0-52.000 │ 2.200 │
├───────────────────────────┼─────────────────────┤
│52.001-215.000 │ 4.300 │
├───────────────────────────┼─────────────────────┤
│215.001-430.000 │ 6.500 │
├───────────────────────────┼─────────────────────┤
│430.001-4.300.000 │ 8.600 │
├───────────────────────────┼─────────────────────┤
│4.300.001-21.500.000 │ 11.000 │
├───────────────────────────┼─────────────────────┤
│21.500.001-129.000.000 │ 22.000 │
├───────────────────────────┼─────────────────────┤
│Peste 129.000.001 │ 43.000 │
└───────────────────────────┴─────────────────────┘



(4) Pentru încadrarea în tranşa de venituri totale prevãzutã la alin. (3), se iau în calcul veniturile totale, obţinute din orice sursã, înregistrate la data de 31 decembrie a anului precedent, din care se scad:
a) veniturile din variaţia stocurilor;
b) veniturile din producţia de imobilizãri corporale şi necorporale;
c) veniturile din exploatare, reprezentând cota-parte a subvenţiilor guvernamentale şi a altor resurse pentru finanţarea investiţiilor;
d) veniturile din reducerea sau anularea provizioanelor pentru care nu s-a acordat deducere, conform reglementãrilor legale;
e) veniturile rezultate din anularea datoriilor şi a majorãrilor datorate bugetului statului, care nu au fost cheltuieli deductibile la calculul profitului impozabil, conform reglementãrilor legale;
f) veniturile realizate din despãgubiri de la societãţile de asigurare;
g) veniturile prevãzute la art. 20 lit. d).

Norme metodologice:
11^1. Contribuabilii menţionaţi la art. 18 alin. (2) din Codul fiscal, la determinarea impozitului datorat, vor avea în vedere urmãtoarele:
a) calculul impozitului pe profit aferent trimestrului/anului, potrivit prevederilor titlului II din Codul fiscal;
b) încadrarea în tranşa de venituri totale anuale prevãzutã la art. 18 alin. (3) din codul fiscal în funcţie de veniturile totale anuale înregistrate la data de 31 decembrie a anului precedent, din care se scad veniturile prevãzute la art. 18 alin. (4) din Codul fiscal;
c) stabilirea impozitului minim anual/trimestrial datorat corespunzãtor tranşei de venituri totale anuale, determinatã potrivit lit. b);
d) compararea impozitului pe profit trimestrial/anual cu impozitul minim trimestrial/anual şi plata impozitului la nivelul sumei celei mai mari.
11^2. În aplicarea prevederilor art. 18 alin. (2) coroborat cu art. 34 alin. (15) lit. a) din Codul fiscal, pentru trimestrul II al anului 2009, la calculul impozitului datorat se vor avea în vedere urmãtoarele:
a) calculul impozitului pe profit aferent trimestrului II, potrivit prevederilor titlului II din Codul fiscal;
b) încadrarea în tranşa de venituri totale anuale prevãzutã la art. 18 alin. (3) din codul fiscal în funcţie de veniturile totale anuale înregistrate la data de 31 decembrie a anului precedent, din care se scad veniturile prevãzute la art. 18 alin. (4) din Codul fiscal;
c) stabilirea impozitului minim corespunzãtor tranşei de venituri totale anuale, determinatã potrivit lit. b), pentru perioada 1 mai 2009-30 iunie 2009;
d) compararea impozitului pe profit aferent trimestrului II cu impozitul minim calculat potrivit lit. c) şi plata impozitului la nivelul sumei celei mai mari.
Exemplul I
O societate comercialã a determinat la sfârşitul trimestrului al II-lea impozit pe profit în sumã de 250 lei. Pentru încadrarea în prevederile art. 18 alin. (2) contribuabilul ia în calcul veniturile totale înregistrate la 31 decembrie 2008, determinând un impozit minim în valoare de 2.200 lei, corespunzãtor tranşei de venituri totale anuale în sumã de 40.000 lei. Pentru perioada 1 mai 2009-30 iunie 2009 din trimestrul al II-lea impozitul minim se calculeazã în mod corespunzãtor prin împãrţirea impozitului minim anual la 12 luni şi înmulţit cu 2 (lunile mai şi iunie), astfel: (2.200/12) x 2 = 367 lei.
Având în vedere cã impozitul pe profit datorat pentru trimestrul al II-lea este în sumã de 250 lei, iar impozitul minim calculat pentru aceeaşi perioadã este de 367 lei, contribuabilul are obligaţia de platã a impozitului minim în sumã de 367 lei.
Exemplul II
O societate comercialã a determinat la sfârşitul trimestrului al II-lea impozit pe profit în sumã de 500 lei. Pentru încadrarea în prevederile art. 18 alin. (2) contribuabilul ia în calcul veniturile totale înregistrate la 31 decembrie 2008, determinând un impozit minim în valoare de 2.200 lei corespunzãtor tranşei de venituri totale anuale în sumã de 50.000 lei. Pentru perioada 1 mai 2009-30 iunie 2009 din trimestrul al II-lea impozitul minim se calculeazã în mod corespunzãtor prin împãrţirea impozitului minim anual la 12 luni şi înmulţit cu 2 (lunile mai şi iunie), astfel: (2.200/12) x 2 = 367 lei.
Având în vedere cã impozitul pe profit datorat pentru trimestrul al II-lea este în sumã de 500 lei, iar impozitul minim calculat pentru aceeaşi perioadã este de 367 lei, contribuabilul are obligaţia de platã a impozitului pe profit în sumã de 500 lei.
11^3. Pentru definitivarea impozitului pe profit aferent trimestrului al IV-lea al anului 2009, din impozitul pe profit calculat cumulat de la începutul anului se scade impozitul pe profit aferent perioadei precedente, inclusiv impozitul minim datorat, dupã caz, pânã la nivelul impozitului minim datorat în cursul anului fiscal.
Exemplul III
O societate comercialã înregistreazã pierdere fiscalã la sfârşitul trimestrului I şi al II-lea. Pentru încadrarea în prevederile art. 18 alin. (2) contribuabilul ia în calcul veniturile totale înregistrate la 31 decembrie 2008, determinând un impozit minim în valoare de 6.500 lei, corespunzãtor tranşei de venituri totale anuale în sumã de 300.000 lei. Pentru perioada 1 mai 2009-30 iunie 2009 din trimestrul al II-lea impozitul minim se calculeazã în mod corespunzãtor prin împãrţirea impozitului minim anual la 12 luni şi înmulţit cu 2 (lunile mai şi iunie), astfel: (6.500/12) x 2 = 1.083 lei. Prin urmare, pentru trimestrul al II-lea societatea datoreazã impozitul minim în sumã de 1.083 lei.
Impozitul pe profit cumulat de la începutul anului este în sumã de 6.000 lei. Pentru determinarea impozitului datorat pentru trimestrul al III-lea se efectueazã urmãtorul calcul: 6.000 - 1.083 = 4.917 lei.
Se comparã impozitul pe profit aferent trimestrului al III-lea, în sumã de 4.917 lei, cu impozitul minim aferent acestei perioade: (6.500/12) x 3 = 1.625 lei şi se datoreazã impozitul pe profit.
La închiderea exerciţiului financiar 2009, contribuabilul înregistreazã pierdere fiscalã. Prin urmare, pentru trimestrul al IV-lea datoreazã impozit minim în sumã de 1.625 lei. În acest caz, impozitul pe profit de recuperat reprezintã impozitul datorat în cursul anului respectiv mai puţin impozitul minim.
11^4. Impozitul pe profit aferent trimestrului/anului se calculeazã potrivit prevederilor titlului II din Codul fiscal, inclusiv cele referitoare la recuperarea pierderii fiscale prevãzute la art. 26 din titlul II «Impozitul pe profit».
Exemplul IV
O societate comercialã înregistreazã la sfârşitul anului 2008 pierdere fiscalã în sumã de 700 lei. În cursul anului 2009 societatea înregistreazã în trimestrul I pierdere fiscalã, iar în trimestrul al II-lea înregistreazã un profit impozabil în sumã de 13.200 lei.
Impozit pe profit aferent trimestrului al II-lea = (13.200-700) x 16% = 2.000 lei
Pentru încadrarea în prevederile art. 18 alin. (2) contribuabilul ia în calcul veniturile totale înregistrate la 31 decembrie 2008, determinând un impozit minim în valoare de 2.200 lei, corespunzãtor tranşei de venituri totale anuale în sumã de 35.000 lei. Pentru perioada 1 mai 2009-30 iunie 2009 din trimestrul al II-lea impozitul minim se calculeazã în mod corespunzãtor prin împãrţirea impozitului minim anual la 12 luni şi înmulţit cu 2 (lunile mai şi iunie), astfel: (2.200/12) x 2 = 367 lei.
Având în vedere cã impozitul pe profit datorat pentru trimestrul al II-lea este în sumã de 2.000 lei, iar impozitul minim calculat pentru aceeaşi perioadã este de 367 lei, contribuabilul are obligaţia de platã a impozitului pe profit în sumã de 2.000 lei.
11^5. Prevederile art. 18 alin. (2) din codul fiscal nu se aplicã societãţilor în inactivitate temporarã înscrisã în registrul comerţului, conform prevederilor <>art. 237 din Legea nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. În situaţia în care contribuabilii intrã în inactivitate temporarã în cursul anului, prevederile art. 18 alin. (2) se aplicã pentru perioada cuprinsã între începutul anului şi data când societatea înregistreazã la oficiul registrului comerţului cererea de înscriere de menţiuni. Dacã perioada de inactivitate temporarã înceteazã în cursul anului, contribuabilii aplicã prevederile art. 18 alin. (2) de la data încetãrii inactivitãţii temporare, corespunzãtor cu perioada din an rãmasã pânã la 31 decembrie.
11^6. Contribuabilii înfiinţaţi în cursul anului nu intrã sub incidenţa prevederilor art. 18 alin. (2) pentru anul în care se înregistreazã la oficiul registrului comerţului, însã aceştia sunt obligaţi la determinarea impozitului pe profit potrivit prevederilor titlului II "Impozitul pe profit" din Codul fiscal. Nu intrã sub incidenţa impozitului minim societãţile care la data de 1 mai 2009 se aflau în inactivitate temporarã şi aceasta înceteazã în cursul anului 2009, pentru perioada aferentã de la încetarea inactivitãţii pânã la 31 decembrie 2009.
11^7. Contribuabilii care se înfiinţeazã în cursul anului ca urmare a operaţiunilor de reorganizare (fuziune, divizare etc.) aplicã prevederile art. 18 alin. (2) de la data înregistrãrii la oficiul registrului comerţului. În cazul în care contribuabilii se înfiinţeazã prin fuziunea a douã sau mai multe societãţi, pentru determinarea impozitului minim datorat, veniturile totale anuale sunt veniturile însumate ale societãţilor participante, înregistrate la data de 31 decembrie a anului precedent. În cazul în care contribuabilii se înfiinţeazã prin divizarea unei societãţi, pentru determinarea impozitului minim datorat, veniturile totale anuale se determinã proporţional cu valoarea activelor şi pasivelor transferate de cãtre persoana juridicã cedentã, conform proiectului întocmit potrivit legii, care stabileşte şi criteriul de repartiţie a activelor şi pasivelor transferate. În cazul fuziunilor prin absorbţie sau în cazul divizãrilor prin care activele şi pasivele se transferã cãtre una sau mai multe societãţi existente, pentru determinarea impozitului minim datorat de cãtre societãţile beneficiare, la veniturile totale anuale înregistrate la data de 31 decembrie a anului precedent, se iau în calcul şi veniturile totale anuale ale societãţilor cedente, proporţional cu valoarea activelor şi pasivelor transferate."

2. Dupã punctul 49^1 se introduce un nou punct, punctul 49^2, cu urmãtorul cuprins:
"Codul fiscal:
[....]
t) în perioada 1 mai 2009-31 decembrie 2010, cheltuielile privind combustibilul pentru vehiculele rutiere motorizate care sunt destinate exclusiv pentru transportul rutier de persoane, cu o greutate maximã autorizatã care sã nu depãşeascã 3.500 kg şi care sã nu aibã mai mult de 9 scaune de pasageri, incluzând şi scaunul şoferului, aflate în proprietatea sau în folosinţa contribuabilului, cu excepţia situaţiei în care vehiculele se înscriu în oricare din urmãtoarele categorii:
1. vehiculele utilizate exclusiv pentru: intervenţie, reparaţii, pazã şi protecţie, curierat, transport de personal la şi de la locul de desfãşurare a activitãţii, precum şi vehiculele special adaptate pentru a fi utilizate drept care de reportaj, vehiculele utilizate de agenţi de vânzãri şi de agenţi de recrutare a forţei de muncã;
2. vehiculele utilizate pentru transportul de persoane cu platã, inclusiv pentru activitatea de taxi;
3. vehiculele utilizate pentru închirierea cãtre alte persoane, inclusiv pentru desfãşurarea activitãţii de instruire în cadrul şcolilor de şoferi.

Norme metodologice:
49^2. Termenii şi expresiile prevãzute la art. 21 alin. (4) lit. t) pct. 1 au semnificaţiile prevãzute la pct. 45^1 din normele metodologice date în aplicarea art. 145^1 din codul fiscal din titlul VI «Taxa pe valoarea adãugatã»."

3. Dupã punctul 57^1 se introduce un nou punct, punctul 57^2, cu urmãtorul cuprins:
"Codul fiscal:
(5^1) Prin excepţie de la prevederile alin. (5), rezervele din reevaluarea mijloacelor fixe, inclusiv a terenurilor, efectuatã dupã data de 1 ianuarie 2004, care sunt deduse la calculul profitului impozabil prin intermediul amortizãrii fiscale sau al cheltuielilor privind activele cedate şi/sau casate, se impoziteazã concomitent cu deducerea amortizãrii fiscale, respectiv la momentul scãderii din gestiune a acestor mijloace fixe, dupã caz.

Norme metodologice:
57^2. Nu intrã sub incidenţa prevederilor art. 22 alin. (5^1) din codul fiscal rezervele reprezentând surplusul realizat din rezerve din reevaluarea mijloacelor fixe, inclusiv a terenurilor, efectuatã dupã data de 1 ianuarie 2004, existente în sold în contul «1065» la data de 30 aprilie 2009 inclusiv, care au fost deduse la calculul profitului impozabil. Aceste rezerve se impoziteazã la momentul modificãrii destinaţiei acestora potrivit prevederilor art. 22 alin. (5) din Codul fiscal."

B. Titlul III "Impozitul pe venit":

4. Dupã punctul 39 se introduce un nou punct, punctul 39^1, cu urmãtorul cuprins:
"Codul fiscal:
Art. 48. [...] alin. (7) [...]
l^1) în perioada 1 mai 2009-31 decembrie 2010, cheltuielile privind combustibilul pentru vehiculele rutiere motorizate care sunt destinate exclusiv pentru transportul rutier de persoane, cu o greutate maximã autorizatã care sã nu depãşeascã 3.500 kg şi care sã nu aibã mai mult de 9 scaune de pasageri, incluzând şi scaunul şoferului, cu excepţia situaţiei în care vehiculele se înscriu în oricare dintre urmãtoarele categorii:
1. vehiculele utilizate exclusiv pentru: intervenţie, reparaţii, pazã şi protecţie, curierat, transport de personal la şi de la locul de desfãşurare a activitãţii, precum şi vehiculele special adaptate pentru a fi utilizate drept care de reportaj, vehiculele utilizate de agenţi de vânzãri şi de agenţi de recrutare a forţei de muncã;
2. vehiculele utilizate pentru transportul de persoane cu platã, inclusiv pentru activitatea de taxi;
3. vehiculele utilizate pentru închirierea cãtre alte persoane, inclusiv pentru desfãşurarea activitãţii de instruire în cadrul şcolilor de şoferi.

Norme metodologice:
39^1. Termenii şi expresiile prevãzute la art. 48 alin. (7) lit. l^1) pct. 1 au semnificaţiile prevãzute la pct. 45^1 din normele metodologice date în aplicarea art. 145^1 din codul fiscal din titlul VI «Taxa pe valoarea adãugatã»."

C. Titlul VI "Taxa pe valoarea adãugatã"

5. Dupã punctul 45 se introduce un nou punct, punctul 45^1, cu urmãtorul cuprins:
"Codul fiscal:
Limitãri speciale ale dreptului de deducere
Art. 145^1. - (1) În cazul vehiculelor rutiere motorizate care sunt destinate exclusiv pentru transportul rutier de persoane, cu o greutate maximã autorizatã care sã nu depãşeascã 3.500 kg şi care sã nu aibã mai mult de 9 scaune de pasageri, incluzând şi scaunul şoferului, nu se deduce taxa pe valoarea adãugatã aferentã achiziţiilor acestor vehicule şi nici taxa aferentã achiziţiilor de combustibil destinat utilizãrii pentru vehiculele care au aceleaşi caracteristici, aflate în proprietatea sau în folosinţa persoanei impozabile, cu excepţia vehiculelor care se înscriu în oricare dintre urmãtoarele categorii:
a) vehiculele utilizate exclusiv pentru: intervenţie, reparaţii, pazã şi protecţie, curierat, transport de personal la şi de la locul de desfãşurare a activitãţii, precum şi vehiculele special adaptate pentru a fi utilizate drept care de reportaj, vehiculele utilizate de agenţi de vânzãri şi de agenţi de recrutare a forţei de muncã;
b) vehiculele utilizate pentru transportul de persoane cu platã, inclusiv pentru activitatea de taxi;
c) vehiculele utilizate pentru prestarea de servicii cu platã, inclusiv pentru închirierea cãtre alte persoane, instruirea de cãtre şcolile de şoferi, transmiterea folosinţei în cadrul unui contract de leasing financiar sau operaţional;
d) vehiculele utilizate în scop comercial, respectiv în vederea revânzãrii.
(2) Prin achiziţie de vehicule, în sensul alin. (1), se înţelege cumpãrarea unui vehicul din România, importul sau achiziţia intracomunitarã a vehiculului.
(3) Prevederile alin. (1) şi (2) nu se aplicã pentru avansurile care au fost achitate înainte de data de 1 mai 2009 pentru valoarea totalã sau parţialã a vehiculelor rutiere motorizate, dacã livrarea acestora intervine dupã data de 1 mai 2009 inclusiv.
(4) Prevederile prezentului articol se aplicã pânã la data de 31 decembrie 2010 inclusiv.
(5) În cazul vehiculelor exceptate potrivit alin. (1) se vor aplica regulile generale de deducere stabilite la art. 145 şi art. 146-147^1.

Norme metodologice:
45^1. (1) În aplicarea art. 145^1 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
a) vehiculele utilizate exclusiv pentru reparaţii şi/sau intervenţie reprezintã vehiculele care pot fi înzestrate sau nu cu echipamente tehnice specifice, ce deservesc personalul specializat în vederea reparãrii bunurilor, precum şi cele utilizate pentru deplasarea în acţiuni de intervenţie;
b) vehiculele utilizate exclusiv pentru pazã şi protecţie sunt vehiculele utilizate în vederea asigurãrii siguranţei obiectivelor, bunurilor şi valorilor împotriva oricãror acţiuni ilicite care lezeazã dreptul de proprietate, existenţa materialã a acestora, precum şi protejãrii persoanelor împotriva oricãror acte ostile care le pot periclita viaţa, integritatea fizicã sau sãnãtatea, potrivit prevederilor <>Legii nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
c) vehiculele utilizate exclusiv pentru curierat reprezintã vehiculele care servesc la primirea, transportul şi distribuirea scrisorilor, coletelor şi pachetelor;
d) vehiculele utilizate exclusiv drept care de reportaj reprezintã vehiculele rutiere special amenajate pentru a gãzdui tehnica specificã pentru înregistrãri audio-video sau transmisii complexe video, audio şi/sau date prin unde hertziene sau medii optice, capabile sã efectueze producţii de televiziune sau radio înregistrate sau transmise în direct sau sã transmitã la distanţã prin tehnologii de radiofrecvenţã (radiorelee, transmisii prin satelit) sau prin fibrã opticã semnalul unei producţii de televiziune sau de radio cãtre alte care de reportaj sau cãtre un telecentru sau un sediu central de radiodifuziune;
e) vehiculele destinate exclusiv utilizãrii de agenţi de vânzãri reprezintã vehiculele utilizate în cadrul activitãţii unei persoane impozabile de cãtre angajaţii acesteia care se ocupã în principal cu prospectarea pieţei, desfãşurarea activitãţii de merchandising, negocierea condiţiilor de vânzare, derularea vânzãrii bunurilor, asigurarea de servicii postvânzare şi monitorizarea clienţilor. Se limiteazã deductibilitatea taxei la cel mult un vehicul utilizat de fiecare agent de vânzãri. În aceastã categorie se cuprind şi vehiculele de test-drive utilizate de dealerii auto;
f) vehiculele utilizate exclusiv pentru transportul personalului la şi de la locul de desfãşurare a activitãţii reprezintã vehiculele utilizate de angajator pentru transportul angajaţilor în scopul desfãşurãrii activitãţii economice la şi de la reşedinţa acestora/locul convenit de comun acord la sediul angajatorului sau la şi de la sediul angajatorului la locul în care se desfãşoarã efectiv activitatea sau la şi de la reşedinţa angajaţilor/locul convenit de comun acord la locul de desfãşurare a activitãţii, atunci când existã dificultãţi evidente de a gãsi alte mijloace de transport şi existã un acord colectiv între angajator şi angajaţi prin care angajatorul se obligã sã asigure gratuit acest transport;
g) vehiculele utilizate exclusiv de agenţi de recrutare a forţei de muncã sunt vehiculele utilizate în cadrul activitãţii agenţiilor de plasare a forţei de muncã de cãtre personalul care se ocupã în principal cu recrutarea şi plasarea forţei de muncã. Se limiteazã deductibilitatea taxei la cel mult un vehicul utilizat de fiecare agent de recrutare a forţei de muncã.
(2) În sensul art. 145^1 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal, prin vehicule utilizate pentru prestarea de servicii cu platã se înţelege vehiculele care contribuie în mod esenţial la prestarea directã a serviciilor cu platã şi fãrã de care serviciile nu pot fi efectuate."

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea

Bucureşti, 28 aprilie 2009.
Nr. 488.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016