Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 487 din 16 mai 2002  pentru aprobarea Normelor metodologice privind desemnarea si notificarea nationala a laboratoarelor de incercari, precum si a organismelor de certificare si de inspectie care realizeaza evaluarea conformitatii produselor din domeniile reglementate prevazute in   Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 487 din 16 mai 2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind desemnarea si notificarea nationala a laboratoarelor de incercari, precum si a organismelor de certificare si de inspectie care realizeaza evaluarea conformitatii produselor din domeniile reglementate prevazute in Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 388 din 6 iunie 2002
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale <>art. 34 alin. (1) din Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ARTICOL UNIC
Se aproba Normele metodologice privind desemnarea şi notificarea nationala a laboratoarelor de încercãri, precum şi a organismelor de certificare şi de inspecţie care realizeazã evaluarea conformitatii produselor din domeniile reglementate prevãzute în <>Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul industriei şi resurselor,
Dan Ioan Popescu

Ministrul muncii
şi solidaritãţii sociale,
Marian Sarbu

Ministrul sãnãtãţii şi familiei,
Daniela Bartos

Ministrul lucrãrilor publice,
transporturilor şi locuinţei,
Miron Tudor Mitrea

Ministrul comunicaţiilor
şi tehnologiei informatiei,
Dan Nica


ANEXA 1

NORME METODOLOGICE
privind desemnarea şi notificarea nationala a laboratoarelor de încercãri, precum şi a organismelor de certificare şi de inspecţie care realizeazã evaluarea conformitatii produselor din domeniile reglementate prevãzute în <>Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor

CAP. 1
Dispoziţii generale
ART. 1
Prezentele norme metodologice stabilesc procedurile pentru desemnarea şi notificarea nationala a laboratoarelor de încercãri, denumite în continuare laboratoare, precum şi a organismelor de certificare şi de inspecţie care realizeazã evaluarea conformitatii produselor, denumite în continuare organisme.
ART. 2
În scopul evaluãrii conformitatii produselor conform prevederilor reglementãrilor tehnice specifice autoritãţile competente desemneazã, dupã caz, laboratoare şi/sau organisme.
ART. 3
Poate fi laborator sau organism desemnat orice persoana juridicã ori entitate din cadrul unei persoane juridice cu sediul în România, care dovedeşte ca respecta cerinţele prevãzute la <>art. 14 şi 16 din Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor şi realizeazã sarcini specifice conform prevederilor reglementãrii tehnice pentru care solicita desemnarea.
ART. 4
Laboratoarele şi organismele desemnate conform prevederilor prezentelor norme metodologice îndeplinesc sarcinile ce fac obiectul desemnãrii atât pentru operatori economici romani, cat şi strãini şi presteazã serviciile pentru care au fost desemnate atât pe teritoriul României, cat şi în afarã acestuia, dupã caz.

CAP. 2
Desemnarea laboratoarelor şi organismelor
SECŢIUNEA 1
Solicitarea desemnãrii
ART. 5
(1) Laboratoarele şi organismele pot solicita autoritãţii competente sa fie desemnate în baza prevederilor reglementãrii tehnice specifice care impune intervenţia unui laborator sau a unui organism desemnat.
(2) Solicitarea prevãzutã la alin. (1) are ca obiect desemnarea laboratorului sau a organismului numai pentru sarcinile specifice şi pentru produsele sau grupele de produse prevãzute în reglementarea tehnica.
(3) Solicitarea se realizeazã prin completarea şi transmiterea cãtre autoritatea competenta a cererii de desemnare, al carei model este prevãzut în anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice, însoţitã de urmãtoarele documente:
a) certificatul de înregistrare la camera de comerţ şi industrie teritorialã sau orice act juridic echivalent privind înfiinţarea, în copie;
b) scurta prezentare a activitãţii laboratorului sau organismului, din care sa rezulte experienta şi abilitatile acestuia în domeniul în care se solicita a fi desemnat şi/sau în domenii înrudite cu acest domeniu, inclusiv organigrama laboratorului sau a organismului;
c) certificatul de acreditare în legatura cu obiectul desemnãrii, emis de cãtre organismul naţional de acreditare, în copie;
d) asigurarea de rãspundere civilã, în copie, pentru cazul în care rãspunderea nu revine statului prin lege;
e) referinte privind schema de evaluare care va fi aplicatã de cãtre laborator sau organism în calitate de laborator sau organism desemnat; schema de evaluare trebuie sa facã referire la cerinţele şi procedurile pentru evaluarea conformitatii;
f) raportul întocmit de cãtre organismul naţional de acreditare referitor la procedura de evaluare a conformitatii documentata şi aplicatã de cãtre solicitant şi la sistemul de management al calitãţii, având în vedere cerinţele din reglementarea tehnica specifica pentru care se solicita desemnarea;
g) documentele încheiate pentru subcontractarea activitãţilor în legatura cu sarcinile pentru care solicita desemnarea, în copie, dacã este cazul;
h) modelul contractului de subcontractare a activitãţilor, dacã este cazul;
i) o declaraţie scrisã prin care solicitantul este de acord ca organismul naţional de acreditare sa punã la dispoziţie autoritãţii competente, la cerere, documente şi informaţii în legatura cu acreditarea sa.
(4) În cazul în care este necesar pentru luarea deciziei privind desemnarea, autoritãţile competente pot întreprinde orice alte mãsuri.

SECŢIUNEA a 2-a
Evaluarea solicitãrii, acordarea, limitarea, suspendarea şi retragerea desemnãrii
ART. 6
Autoritãţile competente evalueaza solicitarea privind desemnarea în urma verificãrii respectãrii:
a) prevederilor <>art. 14 şi 16 din Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor;
b) cerinţelor relevante în legatura cu sarcinile prevãzute de reglementarea tehnica specifica, pentru care laboratorul sau organismul solicita desemnarea;
c) valorii minime a asigurãrii de rãspundere civilã.
ART. 7
Autoritãţile competente emit certificatul de recunoaştere a laboratorului sau organismului solicitant care a dovedit conformitatea cu cerinţele prezentelor norme metodologice, stabilind scopul şi sarcinile pentru care va fi desemnat, în termen de 30 de zile de la data înregistrãrii cererii de desemnare. Modelul certificatului de recunoaştere este prevãzut în anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice.
ART. 8
(1) Autoritãţile competente desemneazã prin ordin al ministrului laboratoarele şi organismele pentru care s-au emis certificate de recunoaştere. Ordinul ministrului se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) În cazuri motivate desemnarea poate fi acordatã pentru o perioada limitatã; în situaţia acordãrii desemnãrii pe termen limitat autoritatea competenta va decide ulterior privind prelungirea, limitarea sau retragerea desemnãrii.
(3) Ordinul ministrului privind lista laboratoarelor sau organismelor desemnate se emite pentru fiecare reglementare tehnica şi conţine pentru fiecare laborator ori organism desemnat informaţii privind denumirea completa, sediul, produsele sau grupele de produse care se supun testarii, respectiv evaluãrii conformitatii, şi sarcinile specifice pentru care a fost desemnat.
(4) În condiţiile în care reglementarea tehnica specifica prevede obligativitatea notificãrii laboratorului sau organismului, informaţiile prevãzute la alin. (3) se completeazã cu numãrul de înregistrare al laboratorului ori organismului în Registrul organismelor notificate. Numãrul de înregistrare în Registrul organismelor notificate constituie numãrul de identificare pentru laborator sau organism.
ART. 9
(1) Autoritãţile competente pot sa suspende, sa limiteze sau sa retragã desemnarea unui laborator ori organism în cazul nerespectãrii cerinţelor care au stat la baza desemnãrii sau în situaţia în care laboratorul ori organismul solicita acest lucru.
(2) Solicitarea laboratorului sau organismului privind limitarea, suspendarea ori retragerea desemnãrii trebuie înaintatã autoritãţii competente cu minimum 3 luni înainte de încetarea activitãţii.
(3) În situaţia retragerii desemnãrii laboratorul sau organismul trebuie sa asigure predarea în mod corespunzãtor a documentelor şi înregistrãrilor în legatura cu evaluarile realizate ori în curs de realizare din perioada în care a fost desemnat, cu acceptul clientului, cãtre autoritatea competenta sau cãtre un alt laborator, respectiv organism desemnat din domeniu, stabilit de autoritatea competenta.
(4) Decizia privind limitarea, suspendarea sau retragerea desemnãrii determina actualizarea ordinului ministrului care cuprinde lista laboratoarelor şi organismelor desemnate.
(5) Limitarea, suspendarea sau retragerea desemnãrii unui laborator ori organism nu afecteazã rapoartele de încercãri sau certificatele de conformitate emise de cãtre acestea anterior datei la care s-a luat decizia privind limitarea, suspendarea ori retragerea desemnãrii.
ART. 10
Decizia privind retragerea desemnãrii se poate contesta de cãtre laborator sau organism la instanta judecãtoreascã competenta, în conformitate cu legislaţia în vigoare.

SECŢIUNEA a 3-a
Supravegherea laboratoarelor şi organismelor desemnate
ART. 11
(1) Laboratoarele şi organismele desemnate trebuie sa îndeplineascã în mod permanent cerinţele şi condiţiile care au stat la baza deciziei privind desemnarea lor.
(2) Laboratoarele şi organismele desemnate trebuie sa facã cunoscutã autoritãţii competente care le-a desemnat şi organismului naţional de acreditare orice modificare ce se intenţioneazã a fi adusã documentelor prevãzute la art. 5 alin. (3) lit. a), c), d), e), g) şi h), precum şi orice alta mãsura ce se doreşte a fi implementata şi care ar putea afecta îndeplinirea cerinţelor şi respectarea condiţiilor în legatura cu desemnarea, cu cel puţin 10 zile lucrãtoare înainte de punerea în aplicare a modificãrii. Laboratoarele şi organismele desemnate vor comunica totodatã şi data pentru punerea în aplicare a modificãrii.
(3) Laboratoarele sau organismele desemnate vor transmite autoritãţii competente raportul organismului naţional de acreditare referitor la impactul modificãrilor prevãzute la alin. (2) asupra acreditãrii şi/sau raportului prevãzut la art. 5 alin. (3) lit. f). În situaţia în care modificãrile privesc documentele prevãzute la art. 5 alin. (3) lit. a), laboratorul sau organismul desemnat va transmite autoritãţii competente care l-a desemnat şi copia de pe documentul actualizat.
ART. 12
(1) Supravegherea laboratoarelor şi organismelor desemnate se realizeazã de cãtre autoritãţile competente şi prin organismul naţional de acreditare, în conformitate cu procedura de supraveghere a acestuia.
(2) În termen de 10 zile lucrãtoare de la data încheierii auditului de supraveghere laboratorul sau organismul desemnat va informa autoritatea competenta cu privire la rezultatul auditului de supraveghere, prin transmiterea raportului complet privind auditul, încheiat de echipa de evaluare a organismului naţional de acreditare.
(3) Laboratoarele şi organismele desemnate au obligaţia sa informeze autoritãţile competente care le-au desemnat cu privire la limitarea, suspendarea, retragerea, expirarea acreditãrii şi reînnoirea acesteia.
ART. 13
(1) În caz de existenta a oricãrui dubiu privind respectarea cerinţelor care au stat la baza desemnãrii laboratorul sau organismul desemnat va transmite, la solicitarea autoritãţii competente, toate informaţiile necesare pentru clarificarea situaţiei apãrute. Când este cazul, la solicitarea autoritãţii competente organismul naţional de acreditare va realiza un audit de supraveghere neplanificat a laboratorului sau organsimului desemnat în cauza. Totodatã autoritatea competenta poate întreprinde orice alte mãsuri necesare clarificarii dubiului.
(2) Organismul naţional de acreditare va transmite autoritãţii competente raportul şi concluziile referitoare la auditul de supraveghere neplanificat prevãzut la alin. (1), în termen de 2 zile lucrãtoare de la finalizarea acestuia.
ART. 14
(1) În situaţia în care în cadrul procesului de supraveghere se constata neconformitãţi fata de cerinţele prezentelor norme metodologice, autoritãţile competente împreunã cu organismul naţional de acreditare şi cu laboratorul sau organismul în cauza vor stabili mãsurile necesare şi programul pentru eliminarea neconformitatilor.
(2) Autoritãţile competente, în funcţie de natura neconformitatilor, pot decide ca pe o perioada determinata, pana la eliminarea neconformitatilor, activitatea laboratorului sau a organismului, în domeniul în care este desemnat, sa fie limitatã ori suspendatã.
ART. 15
Laboratoarele şi organismele trebuie sa permitã necondiţionat reprezentanţilor autoritãţii competente accesul la documente şi participarea la activitãţile care privesc incercarile şi evaluarile ce se realizeazã de cãtre acestea în legatura cu obiectul desemnãrii şi supravegherii, conform prevederilor prezentelor norme metodologice.
ART. 16
Laboratorul sau organismul desemnat va transmite autoritãţii competente care l-a desemnat copii de pe rapoartele de testare şi/sau de pe certificatele de conformitate emise, refuzate sau retrase, în situaţia în care reglementarea tehnica specifica prevede o astfel de cerinta referitoare la informarea autoritãţii competente.
ART. 17
(1) Laboratorul sau organismul desemnat va transmite autoritãţii competente care l-a desemnat, în fiecare an, anterior datei de 1 martie, un raport scris referitor la activitãţile întreprinse în anul calendaristic anterior. Raportul anual va conţine informaţii privind:
a) documentele emise, refuzate sau retrase, care sunt în legatura cu sarcinile ce îi revin acestuia;
b) reclamaţiile înregistrate impotriva deciziilor laboratorului sau ale organismului, inclusiv informaţii privind modul de rezolvare a acestora;
c) dificultãţile intampinate în realizarea sarcinilor; mãsurile proprii întreprinse şi/sau pe care le propune pentru îmbunãtãţirea activitãţii;
d) activitãţile subcontractate, subcontractantii; mãsurile întreprinse şi/sau pe care le propune pentru îmbunãtãţirea acestor activitãţi;
e) participarea la activitãţile de standardizare din domeniul în care a fost desemnat.
(2) Laboratorul sau organismul desemnat va transmite Ministerului Industriei şi Resurselor în fiecare an, anterior datei de 1 martie, o copie de pe raportul anual prevãzut la alin. (1).

CAP. 3
Notificarea nationala a laboratoarelor şi organismelor
ART. 18
În condiţiile în care reglementarea tehnica specifica prevede cerinta privind notificarea nationala a laboratorului sau organismului, autoritãţile competente solicita Ministerului Industriei şi Resurselor înscrierea laboratorului sau organismului în Registrul organismelor notificate.
ART. 19
Cererea privind notificarea unui laborator sau unui organism va conţine urmãtoarele informaţii:
a) denumirea şi adresa sediului laboratorului sau organismului, dupã caz;
b) denumirea şi numãrul reglementãrii tehnice, precum şi numãrul şi data Monitorului Oficial al României în care a fost publicatã reglementarea tehnica;
c) produsul sau grupa de produse care va fi evaluatã;
d) indicarea clara a procedurii de evaluare şi a sarcinilor în legatura cu aceasta, care urmeazã sa fie realizate de cãtre organismul notificat;
e) perioada pentru care se va acorda desemnarea.
ART. 20
În Registrul organismelor notificate fiecãrui laborator sau organism i se aloca un singur numãr de identificare, indiferent de numãrul notificãrilor solicitate anterior pentru acesta.
ART. 21
(1) Autoritãţile competente care au solicitat notificarea trebuie sa publice lista organismelor notificate, conform prevederilor art. 8 alin. (1), cel târziu la 3 luni de la data alocãrii numãrului de identificare.
(2) În situaţia nerespectãrii prevederilor alin. (1) Ministerul Industriei şi Resurselor retrage numãrul de identificare acordat.
ART. 22
(1) În cazul limitãrii, suspendãrii sau retragerii desemnãrii unui organism notificat autoritãţile competente vor face cunoscutã decizia motivatã şi mãsurile propuse Ministerului Industriei şi Resurselor, în termen de 5 zile lucrãtoare de la data emiterii acesteia.
(2) Numãrul alocat unui organism a cãrui desemnare a fost retrasã nu va fi alocat unui alt organism.

CAP. 4
Dispoziţii finale
ART. 23
(1) Pentru evaluarea solicitãrii, acordarea, limitarea, suspendarea şi retragerea desemnãrii laboratoarelor sau organismelor, autoritãţile competente constituie comisii de desemnare care îşi desfãşoarã activitatea în baza prevederilor prezentelor norme metodologice şi ale propriului regulament de organizare şi funcţionare.
(2) Componenta comisiilor de desemnare, precum şi regulamentele de organizare şi funcţionare prevãzute la alin. (1) se aproba prin ordin al conducatorului autoritãţii competente.
(3) Comisia de desemnare verifica documentele prevãzute în prezentele norme metodologice şi ia decizia de acceptare sau de respingere a solicitãrii de desemnare ori, dupã caz, de limitare, suspendare ori retragere a desemnãrii; rezultatul motivat al deciziei se consemneazã într-un registru unic gestionat de comisie.
ART. 24
În scopul aplicãrii coerente a testarilor şi procedurilor de evaluare a conformitatii prevãzute în reglementãrile tehnice autoritãţile competente trebuie sa sprijine şi sa dezvolte cooperarea cu şi între laboratoarele şi organismele desemnate.
ART. 25
Laboratoarele şi organismele care la data publicãrii prezentelor norme metodologice sunt recunoscute, autorizate ori desemnate de cãtre autoritãţile competente pentru a opera în domeniile reglementate prevãzute în anexa nr. 1 la <>Legea nr. 608/2001 pot sa îşi continue activitatea în condiţiile în care au fost recunoscute, autorizate sau desemnate, dupã caz, pana la data de 30 aprilie 2003.
ART. 26
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentele norme metodologice.


ANEXA 1
-------
la normele metodologice
-----------------------

Model de cerere de desemnare
----------------------------
Laboratorul/organismul ............................ Nr ..../data ...*1)
(denumirea completa, adresa,
telefon/fax, e-mail, cod
unic de înregistrare,
nr. de ordine în
registrul comerţului)


CERERE DE DESEMNARE

Laboratorul/organismul*2) ............., având sediul în*3) ..........., reprezentat prin director/preşedinte*4) ........., în aplicarea prevederilor art. 5 alin. (1) din Normele metodologice privind desemnarea şi notificarea nationala a laboratoarelor de încercãri, precum şi a organismelor de certificare şi de inspecţie care realizeazã evaluarea conformitatii produselor din domeniile reglementate prevãzute în <>Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor, aprobate prin Hotãrârea Guvernului nr. 487/2002, şi ale *5) ......., solicita Ministerului*6) .......... sa fie evaluat în vederea desemnãrii, în scopul de a realiza testarea/evaluarea conformitatii pentru grupa de produse*7) ........ prin*8) ........ .
Anexãm prezentei cereri urmãtoarele documente*9):
-
-
-
Directorul/preşedintele*10)
laboratorului/organismului,
............................
-----------
*1) Numãrul/data de înregistrare de cãtre autoritatea competenta.
*2) Denumirea completa a laboratorului sau organismului.
*3) Adresa completa, codul poştal.
*4) Numele şi prenumele.
*5) Articolul, numãrul şi denumirea completa ale reglementãrii tehnice în baza prevederilor cãreia se realizeazã evaluarea.
*6) Denumirea completa a autoritãţii competente responsabile cu reglementarea domeniului în care se solicita evaluarea şi desemnarea.
*7) Denumirea şi codul produselor sau grupei de produse ce face obiectul evaluãrii, asociate activitãţilor CAEN.
*8) Denumirea încercãrilor sau procedurii de evaluare a conformitatii produselor ce fac obiectul evaluãrii.
*9) Documentele necesare conform prevederilor art. 5 alin. (3) din normele metodologice.
*10) Numele, prenumele, semnatura şi ştampila laboratorului sau organismului.


ANEXA 2
-------
la normele metodologice
-----------------------

Modelul certificatului de recunoaştere
--------------------------------------
Ministerul*1) .........
Comisia de desemnare


CERTIFICAT DE RECUNOAŞTERE
Nr. .../data emiterii .........

În aplicarea prevederilor art. 7 din Normele metodologice privind desemnarea şi notificarea nationala a laboratoarelor de încercãri, precum şi a organismelor de certificare şi de inspecţie care realizeazã evaluarea conformitatii produselor din domeniile reglementate prevãzute în <>Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor, aprobate prin Hotãrârea Guvernului nr. 487/2002, şi ca urmare cererii de desemnare cu nr. ...../....., se emite prezentul certificat de recunoaştere, prin care se atesta ca laboratorul/organismul*2) ........., cu sediul în*3) ......, respecta cerinţele minime prevãzute la <>art. 14 din Legea nr. 608/2001 şi are capacitatea, competenta şi capabilitatea de a realiza sarcinile specifice privind testarea/evaluarea conformitatii produselor prin*4) ...... pentru produsele sau grupa de produse*5) ....., conform prevederilor*6) ......
Prezentul certificat da dreptul laboratorului/organismului*2) .... de a acţiona ca laborator/organism desemnat de la includerea laboratorului/organismului în lista laboratoarelor sau organismelor desemnate, aprobatã şi publicatã conform prevederilor art. 8 din Normele metodologice privind desemnarea şi notificarea nationala a laboratoarelor de încercãri, precum şi a organismelor de certificare şi de inspecţie care realizeazã evaluarea conformitatii produselor din domeniile reglementate prevãzute în <>Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor, aprobate prin Hotãrârea Guvernului nr. 487/2002. La data excluderii din lista a laboratorului/organismului prezentul certificat devine nul.

Preşedintele*7)
comisiei de desemnare,
.........................
--------------
*1) Denumirea completa a autoritãţii competente responsabile cu reglementarea domeniului în care s-au solicitat evaluarea şi desemnarea.
*2) Denumirea completa a laboratorului sau organismului.
*3) Adresa completa, codul poştal.
*4) Denumirea testarilor/procedurii de evaluare a conformitatii produselor.
*5) Denumirea şi codul produselor sau a grupei de produse asociate activitãţilor CAEN.
*6) Articolul, numãrul şi denumirea completa ale reglementãrii tehnice în baza prevederilor cãreia se realizeazã testarea/evaluarea conformitatii produselor sau grupei de produse.
*7) Numele, prenumele, semnatura şi ştampila autoritãţii competente.
------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016