Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 487 din 14 august 1998  pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 65/1997 privind organizarea si functionarea Ministerului Justitiei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 487 din 14 august 1998 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 65/1997 privind organizarea si functionarea Ministerului Justitiei

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 303 din 19 august 1998

    Guvernul României hotărăşte:

    ART. I
    Hotărârea Guvernului nr. 65/1997 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 43 din 14 martie 1997, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

    1. Punctul 1 al articolului 3 va avea următorul cuprins:
    "1. organizează şi asigură funcţionarea, din punct de vedere administrativ, a instanţelor judecătoreşti şi parchetelor;"

    2. Punctul 3 al articolului 3 va avea următorul cuprins:
    "3. îndrumă şi controlează, în condiţiile legii, activitatea Institutului Naţional de Expertize Criminalistice;"

    3. După punctul 4 al articolului 3 se introduce punctul 4^1 cu următorul cuprins:
    "4^1. conduce, îndrumă şi verifică activitatea privind executarea sancţiunilor penale neprivative de libertate, prin Serviciul de probaţiune;"

    4. Punctul 5 al articolului 3 va avea următorul cuprins:
    "5. propune Guvernului iniţierea unor proiecte de acte normative în domeniul său de activitate şi participă la corelarea legislaţiei interne cu Convenţia europeană a drepturilor omului, cu celelalte reglementări ale Consiliului Europei, precum şi cu reglementările Uniunii Europene numai în domeniile în care Ministerul Justiţiei poate propune, potrivit legii şi obiectului său de activitate, adoptarea unor acte normative;"

    5. Punctul 19 al articolului 3 va avea următorul cuprins:
    "19. asigură, în condiţiile legii, tipărirea şi difuzarea timbrului judiciar, precum şi gestionarea şi utilizarea fondurilor rezultate; asigură organizarea evidenţei taxelor de timbru achitate, potrivit legii;"

    6. Punctul 20 al articolului 3 va avea următorul cuprins:
    "20. organizează şi efectuează lucrările de statistică judiciară şi notarială şi elaborează studii şi lucrări de sinteză cu privire la evoluţia fenomenului judiciar, publicitatea imobiliară, activitatea instanţelor judecătoreşti, a birourilor notarilor publici, a Institutului Naţional de Expertize Criminalistice, a Direcţiei Generale a Penitenciarelor şi a Institutului Naţional al Magistraturii;"

    7. Punctul 21 al articolului 3 va avea următorul cuprins:
    "21. întocmeşte lucrările necesare în vederea recrutării, selecţionării, numirii, transferării, promovării şi eliberării din funcţie a personalului de la instanţele judecătoreşti şi parchetele de pe lângă acestea, a notarilor publici, a personalului Direcţiei Generale a Penitenciarelor şi al unităţilor din subordinea acesteia, al Institutului Naţional al Magistraturii, precum şi al Institutului Naţional de Expertize Criminalistice, în condiţiile legii, asigurând respectarea criteriilor referitoare la pregătirea profesională şi la profilul moral;"

    8. Punctul 31 al articolului 3 va avea următorul cuprins:
    "31. îndeplineşte atribuţiile care îi sunt stabilite prin lege în legătură cu desfăşurarea activităţii consilierilor juridici şi executorilor judecătoreşti;"

    9. Articolul 4 va avea următorul cuprins:
    "Art. 4. - În exercitarea atribuţiilor sale, Ministerul Justiţiei colaborează cu celelalte ministere şi organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu autorităţile publice locale, asociaţiile magistraţilor, Uniunea Avocaţilor din România, Uniunea Naţională a Notarilor Publici, Uniunea Naţională a Consilierilor Juridici, precum şi cu alte asociaţii profesionale sau organizaţii neguvernamentale."

    10. Alineatele (2), (3) şi (4) ale articolului 5 vor avea următorul cuprins:
    "(2) Structura organizatorică a Ministerului Justiţiei este prevăzută în anexa nr. 1. În cadrul direcţiilor, prin ordin al ministrului justiţiei, se pot organiza servicii şi birouri.
    (3) Structura direcţiilor generale prevăzute în anexa nr. 1 poate fi modificată prin ordin al ministrului justiţiei.
    (4) Atribuţiile şi sarcinile secretarilor de stat se stabilesc prin ordin al ministrului justiţiei."

    11. Alineatul (5) al articolului 5 se abrogă.

    12. Articolul 6 va avea următorul cuprins:
    "Art. 6. - (1) Secretarul general îndeplineşte atribuţiile ce-i sunt stabilite de ministrul justiţiei, acţionează pentru aducerea la îndeplinire a ordinelor şi măsurilor dispuse de acesta, organizează şi coordonează activitatea aparatului propriu al Ministerului Justiţiei, supraveghează şi controlează funcţionarea acestuia.
    (2) Secretarul general este salarizat la nivel de director general. Secretarul general este numit în funcţie de către ministrul justiţiei."

    13. După articolul 6 se introduc articolele 6^1 şi 6^2, cu următorul cuprins:
    "Art. 6^1 - (1) În îndeplinirea atribuţiilor care îi revin, secretarul general este ajutat de doi secretari generali adjuncţi. Atribuţiile acestora sunt stabilite de ministrul justiţiei, la propunerea secretarului general.
    (2) În lipsa secretarului general, ministrul justiţiei poate desemna pe unul dintre secretarii generali adjuncţi să exercite atribuţiile secretarului general.
    (3) Secretarii generali adjuncţi sunt salarizaţi la nivel de director. Secretarii generali adjuncţi sunt numiţi în funcţie de către ministrul justiţiei.
    Art. 6^2. - Atribuţiile şi modul de funcţionare a compartimentelor din aparatul propriu al Ministerului Justiţiei se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare a acestuia, care se aprobă prin ordin al ministrului."

    14. Alineatul (1) al articolului 7 va avea următorul cuprins:
    "Art. 7. - (1) Numărul maxim de posturi este de 344, exclusiv demnitarii, prin preluarea unui număr de 44 de posturi finanţate de la Ministerul Public."

    15. Alineatul (3) al articolului 8 va avea următorul cuprins:
    "(3) Ministrul justiţiei poate delega dreptul de semnătură secretarilor de stat şi secretarului general, cu excepţia atribuţiei de ordonator de credite, care poate fi delegată numai înlocuitorului de drept."

    16. Alineatul (2) al articolului 13 va avea următorul cuprins:
    "(2) Direcţia Generală a Penitenciarelor, împreună cu unităţile din subordinea acesteia, Serviciul Independent de Protecţie şi Anticorupţie, Institutul Naţional al Magistraturii, Regia Autonomă "Multiproduct", precum şi Institutul Naţional de Expertize Criminalistice sunt coordonate de către ministrul justiţiei, care poate delega atribuţiile de coordonare unui secretar de stat."

    17. Alineatul (3) al articolului 13 se abrogă.

    18. Articolul 15 va avea următorul cuprins:
    "Art. 15. - Ministerul Justiţiei are în dotare, pentru aparatul propriu, un număr de 12 autoturisme."

    19. Alineatul (4) al articolului 17 se abrogă.

    20. Anexa nr. 1 "Organigrama Ministerului Justiţiei" se înlocuieşte cu anexa nr. 1 la prezenta hotărâre.

    21. Anexa nr. 3 "Unităţile subordonate Ministerului Justiţiei" se înlocuieşte cu anexa nr. 2 la prezenta hotărâre.

    ART. II
    (1) Ministerul Finanţelor va lua măsuri pentru cuprinderea în proiectul legii de rectificare a bugetului de stat pe anul 1998 a transferului celor 44 de posturi prevăzute la art. 7 alin. (1), precum şi al fondurilor destinate cheltuielilor de personal aferente acestora, de la Ministerul Public la Ministerul Justiţiei.
    (2) În cazul în care bugetul de stat pe anul 1998 nu se rectifică, transferul posturilor prevăzute la alin. (1) se va cuprinde în Legea bugetului de stat pe anul 1999.
    ART. III
    Până la data aplicării prevederilor art. II, sarcinile Ministerului Justiţiei corespunzătoare celor 44 de posturi transferate se vor realiza prin delegare de personal, în condiţiile stabilite de Legea pentru organizarea judecătorească nr. 92/1992, republicată.
    ART. IV
    Prevederile art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 338/1993 privind atribuirea unui număr de posturi şi stabilirea numărului total al magistraţilor şi personalului auxiliar, administrativ şi de serviciu de la judecătorii, tribunale, curţi de apel şi de la toate parchetele se modifică în mod corespunzător.
    ART. V
    Prezenta hotărâre intră în vigoare la data de 1 septembrie 1998.
    ART. VI
    Hotărârea Guvernului nr. 65/1997 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 43 din 14 martie 1997, cu modificările şi completările ulterioare, se republică, dându-se textelor o nouă numerotare.

                                 PRIM-MINISTRU
                                  RADU VASILE

                                Constrasemnează:
                                ----------------
                   p. Ministru de stat, ministrul justiţiei,
                                Gheorghe Mocuta,
                                secretar de stat

                             Ministrul finanţelor,
                                 Daniel Dăianu

                   p. Ministrul muncii şi protecţiei sociale,
                                Norica Nicolai,
                                secretar de stat

    Bucureşti 14 august 1998.
    Nr. 487.


    ANEXA 1




                     ORGANIGRAMA MINISTERULUI JUSTIŢIEI

  ┌─────────┐ ┌────────────────┐ ┌────────────────┐
  │INSPECTIA├──────────────────┤ MINISTRU ├───────────────────┐ │ CABINETUL │
  │GENERALĂ │ └──────────┬─────┘ ├───┤ MINISTRULUI │
  └─────────┘ │ │ └────────────────┘
             ┌────────────────┐ │ ┌────────────────┐ │ ┌────────────────┐
             │SECRETAR DE STAT├-----------┼-----┤SECRETAR DE STAT│ ├───┤BIROUL PROTOCOL │
             └────────────────┘ │ └────────────────┘ │ └────────────────┘
                                          │ │ ┌────────────────┐
                                          │ ├───┤ CONTENCIOS │
                     ┌────────────────────┴─────────────────┐ │ └────────────────┘
                     │ SECRETAR GENERAL │ │ ┌────────────────┐
                     │ │ │ │ CONTROL │
                     │SECRETAR GENERAL SECRETAR GENERAL│ └───┤ FINANCIAR │
                     │ ADJUNCT ADJUNCT │ │ PROPRIU │
                     └──────────────────────┬───────────────┘ └────────────────┘
                                            │
          ┌──────────────────────┬──────────┼──────────────────┬────────────────────┐
          │ │ │ │ │
┌─────────┴─────────┐ ┌──────────┴────────┐ │ ┌─────────┴─────────┐ ┌────────┴─────────┐
│ DIRECŢIA GENERALĂ │ │ DIRECŢIA │ │ │ │ │ │
│LEGISLAŢIE, STUDII,│ │ GENERALĂ │ │ │ DIRECŢIA GENERALĂ │ │ DIRECŢIA GENERALĂ│
│ RELAŢII │ │ ORGANIZARE, │ │ │ JUDICIARĂ ŞI │ │ ECONOMICĂ, │
│ INTERNAŢIONALE, │ │ RESURSE UMANE ŞI │ │ │ COORDONAREA │ │ INVESTIŢII ŞI │
│INTEGRARE EUROPEANĂ│ │ RELAŢIA CU │ │ │ STRATEGIEI │ │ ADMINISTRATIV │
│ ŞI AGENT │ │ MINISTERUL │ │ │ ANTIINFRACŢIONALE │ │ │
│ GUVERNAMENTAL │ │ PUBLIC │ │ │ │ │ │
└─────────┬─────────┘ └────────┬──────────┘ │ └────────┬──────────┘ └────────┬─────────┘
          └─────────┐ └──────────┐ │ └────┐ └───┐
                    │ │ │ │ │
┌─────────────────┐ │ ┌─────────────────┐ │ │ ┌─────────────────┐ │ ┌────────────────┐ │ ┌─────────────┐
│ DIRECŢIA RELAŢII│ │ │ DIRECŢIA │ │ │ │ DIRECŢIA │ ├─┤ DIRECŢIA │ ├─┤ DIRECŢIA │
│ INTERNAŢIONALE ├─┤ │ ORGANIZARE ŞI │ │ ├─┤PROGRAME, SINTEZE│ │ │ JUDICIARĂ │ │ │ ECONOMICĂ │
└─────────────────┘ │ │ RESURSE UMANE │ │ │ │ ŞI STATISTICĂ │ │ └────────────────┘ │ └─────────────┘
┌─────────────────┐ │ │PENTRU INSTANŢELE├─┤ │ └─────────────────┘ │ ┌────────────────┐ │ ┌─────────────┐
│ DIRECŢIA │ │ │ JUDECĂTOREŞTI │ │ │ │ │ DIRECŢIA PENTRU│ │ │ SERVICIUL │
│ AGENTULUI │ │ └─────────────────┘ │ │ ┌─────────────────┐ │ │ COORDONAREA │ ├─┤ TEHNIC─ │
│ GUVERNAMENTAL, │ │ ┌─────────────────┐ │ │ │ DIRECŢIA RELAŢII│ │ │ STRATEGIILOR DE│ │ │ INVESTIŢII │
│ INTEGRARE ├─┤ │ DIRECŢIA │ │ │ │ CU PUBLICUL, │ ├─┤ PREVENIRE ŞI │ │ └─────────────┘
│ EUROPEANĂ ŞI │ │ │ ORGANIZARE, │ │ │ │ SECRETARIAT ŞI │ │ │ COMBATERE A │ │ ┌─────────────┐
│DREPTURILE OMULUI│ │ │ RESURSE UMANE │ │ ├─┤ COOPERARE CU │ │ │ CORUPŢIEI ŞI A │ │ │ SERVICIUL │
└─────────────────┘ │ │ PENTRU PARCHETE ├─┤ │ │ ORGANIZAŢII │ │ │ CRIMINALITĂŢII │ └─┤ADMINISTRATIV│
┌─────────────────┐ │ │ ŞI RELAŢIA CU │ │ │ │ NEGUVERNAMENTALE│ │ └────────────────┘ └─────────────┘
│ DIRECŢIA │ │ │MINISTERUL PUBLIC│ │ │ └─────────────────┘ │ ┌────────────────┐
│ LEGISLAŢIE ŞI ├─┤ └─────────────────┘ │ │ ┌─────────────────┐ └─┤ SERVICIUL DE │
│ AVIZARE │ │ ┌─────────────────┐ │ │ │ DIRECŢIA │ │ PROBAŢIUNE │
└─────────────────┘ │ │ DIRECŢIA │ │ └─┤ INFORMATICĂ │ └────────────────┘
┌─────────────────┐ │ │ INSTANŢELOR ├─┤ │ JURIDICĂ │
│ DIRECŢIA STUDII,│ │ │ MILITARE │ │ └─────────────────┘
│ ELABORAREA ├─┤ └─────────────────┘ │
│ACTELOR NORMATIVE│ │ ┌─────────────────┐ │
│ ŞI DOCUMENTARE │ │ │ DIRECŢIA │ │
└─────────────────┘ │ │ PUBLICITATE, │ │
┌─────────────────┐ │ │ NOTARI PUBLICI, │ │
│ BIROUL CETĂŢENIE├─┘ │ EXECUTORI ├─┘
└─────────────────┘ │ JUDECĂTOREŞTI ŞI│
                      │ CONSILIERI │
                      │ JURIDICI │
                      └─────────────────┘



    ANEXA 2



                                   UNITĂŢILE
                       subordonate Ministerului Justiţiei

                                                     Numărul Sursa
                                                     maxim de de
                                                     posturi finanţare
                                                     ──────── ────────────────
A. Institutul Naţional al Magistraturii 44 Bugetul de stat

B. Institutul Naţional de Expertize Criminalistice 40 Venituri

   a) Laboratorul Interjudeţean de Expertize extrabugetare şi
      Criminalistice Bucureşti alocaţii de la

   b) Laboratorul Interjudeţean de Expertize bugetul de stat
      Criminalistice Cluj

   c) Laboratorul Interjudeţean de Expertize
      Criminalistice Iaşi

   d) Laboratorul Interjudeţean de Expertize
      Criminalistice Timişoara

C. Direcţia Generală a Penitenciarelor 10.443 Bugetul de stat
                                                                  şi venituri
   a) 7 penitenciare de maximă siguranţă extrabugetare

   b) 24 de penitenciare

   c) 1 penitenciar pentru minori

   d) 2 centre de reeducare pentru minori

   e) 3 spitale─penitenciar

   f) Şcoala Naţională Postliceală de Administraţie
      Penitenciară

   g) Unitatea centrală de logistică

   h) Baza de reparaţii auto

   i) Subunitatea de pază, escortare în
      vagoane─penitenciar

D. Serviciul Independent de Protecţie şi Anticorupţie 140 Bugetul de stat

E. Regia Autonomă "Multiproduct".


                                    -------


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016