Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 486 din 14 august 1998  pentru aprobarea Normelor metodologice privind finantarea proiectelor si programelor de restructurare si reforma din Fondul la dispozitia Guvernului, constituit din varsaminte din privatizare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 486 din 14 august 1998 pentru aprobarea Normelor metodologice privind finantarea proiectelor si programelor de restructurare si reforma din Fondul la dispozitia Guvernului, constituit din varsaminte din privatizare

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 303 din 19 august 1998
În temeiul <>art. 24 lit. d) din Legea bugetului de stat pe anul 1998 nr. 109/1998 şi al <>art. 9 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societãţilor comerciale,

Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Se aproba Normele metodologice privind finanţarea proiectelor şi programelor de restructurare şi reforma din Fondul la dispoziţia Guvernului, constituit din vãrsãminte din privatizare, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Ministerul Finanţelor, Consiliul pentru Reforma şi celelalte instituţii implicate vor lua mãsurile necesare pentru aplicarea normelor metodologice prevãzute în anexa.

PRIM-MINISTRU
RADU VASILE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul finanţelor,
Daniel Daianu

p. Ministrul industriei
şi comerţului,
Nicolae Staiculescu,
secretar de stat

Ministrul agriculturii
şi alimentaţiei,
Dinu Gavrilescu

Ministrul reformei,
preşedintele Consiliului
pentru Reforma,
Ioan Muresan

Ministrul privatizãrii,
Sorin Dimitriu


ANEXA 1


NORME METODOLOGICE
privind finanţarea proiectelor şi programelor de restructurare şi reforma din Fondul la dispoziţia Guvernului, constituit din vãrsãminte din privatizare

1. Fondul la dispoziţia Guvernului se constituie în baza <>art. 9 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societãţilor comerciale, aprobatã prin <>Legea nr. 44/1998 , din sumele vãrsate la bugetul de stat din veniturile obţinute şi încasate de cãtre Fondul Proprietãţii de Stat din vânzarea acţiunilor societãţilor comerciale şi din dividende.
Din Fondul la dispoziţia Guvernului, constituit din vãrsãminte din privatizare, se finanţeazã programe de dezvoltare regionala, programe de dezvoltare a întreprinderilor mici şi mijlocii, fonduri de garantare a investiţiilor, alte programe de dezvoltare, care se stabilesc prin hotãrâre a Guvernului.
Potrivit <>art. 24 lit. d) din Legea bugetului de stat pe anul 1998 nr. 109/1998 , Fondul la dispoziţia Guvernului, constituit din vãrsãminte din privatizare, se utilizeazã pentru susţinerea programelor de restructurare şi reforma aprobate de Guvern.
2. Cu sumele aprobate prin hotãrârea Guvernului se suplimenteaza bugetul fiecãrui ordonator principal de credite la cap. 78.01 "Cheltuieli din Fondul la dispoziţia Guvernului, constituit din vãrsãminte din privatizare".
În limita creditelor bugetare suplimentare, ordonatorii principali de credite vor solicita Ministerului Finanţelor deschiderea de credite pentru finanţarea programelor aprobate prin hotãrâri ale Guvernului, respectându-se urmãtoarele:
- suma este destinatã exclusiv pentru finanţarea de programe de restructurare şi reforma, utilizarea acesteia în alte scopuri fiind interzisã;
- programele pentru care se solicita finanţarea din Fondul la dispoziţia Guvernului, constituit din vãrsãminte din privatizare, trebuie aprobate în prealabil de cãtre Guvern;
- este interzisã modificarea cuantumului sumelor aprobate prin hotãrâre a Guvernului.
Ordonatorii principali de credite vor finanta unitãţile beneficiare pe baza creditelor repartizate, pe seama acestora, la unitãţile trezoreriei statului în raza cãrora îşi au sediul fiscal.
Creditele bugetare repartizate se utilizeazã de cãtre unitãţile beneficiare potrivit programelor aprobate prin hotãrâri ale Guvernului, care se prezintã şi trezoreriei statului.
3. Proiectele din cadrul programelor de restructurare şi reforma urmeazã sa fie selectate şi aprobate de cãtre ordonatorii principali de credite, cu avizul Consiliului pentru Reforma şi al Ministerului Finanţelor, în funcţie de efectele economice estimate a fi obţinute.
Acţiunile şi obiectivele cuprinse în programele de restructurare şi reforma, ale cãror termene de finalizare depãşesc data de 31 decembrie a anului, vor fi finanţate, potrivit prezentelor norme metodologice, numai în mãsura existenţei unor surse de finanţare legal constituite, dupã aceasta data.
4. Sumele alocate din Fondul la dispoziţia Guvernului, constituit din vãrsãminte din privatizare, au caracter de cheltuieli de capital destinate dezvoltãrii şi retehnologizãrii şi pentru reabilitare. Sumele astfel alocate nu pot fi utilizate în alte scopuri.
5. Din aceste sume vor fi finanţate programe de restructurare şi reforma pentru regiile autonome şi societãţile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat şi care vizeazã, în principal:
- conversia unor capacitãţi de producţie;
- retehnologizarea fabricaţiei (inclusiv cea vizând reducerea de consumuri materiale şi energetice);
- punerea şi repunerea în funcţiune a unor capacitãţi;
- protecţia şi ecologizarea mediului (staţii de epurare a apelor reziduale, lucrãri de ameliorare a solului şi de redare în circuitul agricol, lucrãri de reabilitare a digurilor, reducerea infiltratiilor pe seama captusirii canalelor, retehnologizarea statiilor de pompare, eliminarea excesului de umiditate şi regularizari de vai, prevenirea alunecarilor de teren, combaterea eroziunii solului şi corecţia torenţilor etc.);
- achiziţionarea de utilaje tehnologice şi de animale de reproducţie de natura mijloacelor fixe la unitãţile ce deţin fondul genetic naţional;
- reabilitarea de infrastructuri şi utilaje.
6. Eficienta proiectelor de restructurare se va analiza în baza criteriilor de eficienta stabilite de cãtre ordonatorii principali de credite prin ordin al ministrului, avându-se în vedere:
- importanta şi locul agentului economic în cadrul strategiei sectoriale;
- eliminarea pierderilor şi arieratelor;
- creşterea volumului şi eficienta exportului;
- crearea de noi locuri de munca;
- creşterea productivitatii muncii;
- asigurarea competitivitatii produselor şi serviciilor.
7. În cazul proiectelor de investiţii aprobate conform normelor legale şi care sunt în curs de derulare, pot fi solicitate sume din Fondul la dispoziţia Guvernului, constituit din vãrsãminte din privatizare, cu respectarea condiţiilor mai sus menţionate, anexându-se la programele ce urmeazã a fi aprobate prin hotãrâre a Guvernului date privind:
- scopul investiţiei;
- lucrãrile şi dotãrile prevãzute a se realiza prin proiecte în cadrul obiectivului respectiv;
- indicatorii de eficienta prevãzuţi în proiectele aprobate;
- sursele de finanţare a investiţiei, din care, în mod distinct, suma solicitatã din Fondul la dispoziţia Guvernului, prevãzut la <>art. 24 lit. d) din Legea nr. 109/1998 .
8. Ordonatorii principali de credite pot acorda beneficiarilor sumele alocate din bugetul de stat, pe etape, în funcţie de realizarea criteriilor de eficienta stabilite prin program.
9. Întreprinderile mici şi mijlocii din sectorul privat vor beneficia de credite contractate de la bãncile comerciale pentru investiţii, la care, din dobanda practicatã de cãtre acestea, o cota de pana la 70%, precum şi comisioanele percepute de banca pentru derularea creditului se suporta din Fondul la dispoziţia Guvernului, prevãzut la <>art. 24 lit. d) din Legea nr. 109/1998 .
În acest scop, suma alocata din Fondul la dispoziţia Guvernului, constituit din vãrsãminte din privatizare, va fi gestionata de cãtre Consiliul pentru Reforma, ca instituţie guvernamentalã cu atribuţii în domeniul sectorului întreprinderilor mici şi mijlocii, în conformitate cu prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 203/1998 privind organizarea şi funcţionarea Consiliului pentru Reforma.
10. Consiliul pentru Reforma va colabora cu bãncile comerciale în scopul acordãrii de credite cu dobanda redusã întreprinderilor mici şi mijlocii şi va conveni cu acestea asupra procedurii de alocare a cotei de pana la 70% din dobanda aplicatã.
Beneficiarii creditelor cu dobanda bonificata vor fi selecţionaţi pe baza proiectelor de investiţii pentru care se solicita creditul, avându-se în vedere, în principal, urmãtoarele criterii:
- promovarea investiţiilor în activitãţi productive din ramurile: industrie, construcţii, agricultura, turism, prestãri de servicii;
- crearea de noi locuri de munca;
- stimularea exportului;
- protejarea mediului înconjurãtor;
- susţinerea agenţilor economici viabili din punct de vedere economic şi financiar.
11. Pentru ratele scadente şi nerambursate la termenele stabilite prin contracte, beneficiarii creditelor acordate în condiţiile menţionate la pct. 9 vor plati dobanda nebonificata şi vor restitui sumele alocate din bugetul de stat.
12. Criteriile de acordare a creditelor cu dobanda bonificata se stabilesc prin ordin al ministrului, iar urmãrirea derulãrii acestor linii de credite intra în competenta Consiliului pentru Reforma.
13. Consiliul pentru Reforma elaboreazã programe pentru sprijinirea întreprinderilor mici şi mijlocii şi le propune spre finanţare prin hotãrâre a Guvernului.
14. Pentru programele de dezvoltare regionala, prevãzute la <>art. 9 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 , aprobatã prin <>Legea nr. 44/1998 , se pot aloca fonduri în limita sumelor prevãzute în bugetul de stat, care vor fi gestionate de Consiliul pentru Reforma.
15. În baza prevederilor <>art. 24 lit. d) din Legea bugetului de stat pe anul 1998 nr. 109/1998 , se aloca sume Bãncii de Export-Import - S.A. (EXIMBANK) din Fondul la dispoziţia Guvernului, constituit din vãrsãminte din privatizare pentru recapitalizare.
Sumele prevãzute la alineatul precedent se pun la dispoziţia Bãncii de Export-Import - S.A. cu titlu de contribuţie nerambursabila la majorarea capitalului social al acesteia.
Capitalul social majorat al Bãncii de Export-Import - S.A. se transforma în acţiuni, în condiţiile legii, care vor fi gestionate în numele statului de cãtre Fondul Proprietãţii de Stat.
În calitatea lor de acţionari, Societatea de Investiţii Financiare Oltenia, Societatea de Investiţii Financiare Muntenia, Societatea de Investiţii Financiare Transilvania, Societatea de Investiţii Financiare Banat-Crisana şi Societatea de Investiţii Financiare Moldova pot participa la majorarea capitalului Bãncii de Export-Import - S.A., din sursele lor proprii, peste suma prevãzutã, pana la limita cotelor lor actuale de participare la capital, de 6% pentru fiecare societate de investiţii financiare.
Banca de Export-Import - S.A. poate transforma 50% din suma reprezentând majorarea de capital în lei în capital în valuta, prin achiziţionarea valutei de pe piata interbancara.
16. Ordonatorii principali de credite şi agenţii economici vor inregistra în contabilitatea proprie operaţiunile legate de primirea fondurilor de la bugetul de stat, potrivit precizãrilor ce vor fi emise în acest scop de cãtre Ministerul Finanţelor, în termen de 30 de zile de la aprobarea prezentelor norme.

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016