Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 460 din 5 aprilie 2006  pentru aplicarea unor prevederi ale   Legii nr. 340/2004 privind prefectul si institutia prefectului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 460 din 5 aprilie 2006 pentru aplicarea unor prevederi ale Legii nr. 340/2004 privind prefectul si institutia prefectului

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 363 din 26 aprilie 2006
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al art. 1 alin. (5), art. 1^1 alin. (4), art. 8 alin. (2) şi ale <>art. 25^1 alin. (4) din Legea nr. 340/2004 privind prefectul şi instituţia prefectului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) În calitate de reprezentant al Guvernului pe plan local, prefectul asigurã legãtura operativã dintre fiecare ministru, respectiv conducãtor al organului administraţiei publice centrale din subordinea Guvernului şi conducãtorul serviciului public deconcentrat din subordinea acestuia.
(2) Miniştrii şi conducãtorii celorlalte organe ale administraţiei publice centrale din subordinea Guvernului pot delega prefectului unele atribuţii de conducere şi control, precum:
a) verificarea modului de utilizare a fondurilor publice alocate serviciilor publice deconcentrate;
b) verificarea modului de realizare a obiectivelor cuprinse în strategiile sectoriale;
c) analizarea modului de realizare a acţiunilor cu caracter interministerial care au ca scop creşterea calitãţii serviciilor publice;
d) organizarea unor achiziţii publice prin programe comune mai multor servicii publice deconcentrate din judeţ, respectiv din municipiul Bucureşti;
e) reprezentarea în faţa instanţelor judecãtoreşti, în cazul în care serviciile publice deconcentrate din subordine nu pot fi mandatate;
f) alte atribuţii stabilite prin ordin al conducãtorului instituţiei ierarhic superioare serviciului public deconcentrat.
(3) La solicitarea Secretariatului General al Guvernului sau a Cancelariei Primului-Ministru, dupã caz, prefectul asigurã, prin consilierii juridici ai instituţiei prefectului, reprezentarea Guvernului sau a primului-ministru în faţa instanţelor judecãtoreşti.
ART. 2
(1) Subprefecţii îndeplinesc, în numele prefectului, atribuţii în domeniul conducerii serviciilor publice deconcentrate, al conducerii operative a instituţiei prefectului, precum şi alte atribuţii prevãzute de lege ori sarcini date de Ministerul Administraţiei şi Internelor sau de cãtre prefect.
(2) Subprefecţii au urmãtoarele atribuţii principale:
1. cu privire la exercitarea, în numele prefectului, a conducerii serviciilor publice:
a) analizarea activitãţii desfãşurate de serviciile publice deconcentrate, de serviciile publice comunitare pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple şi de serviciile publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor şi elaborarea de propuneri pentru îmbunãtãţirea activitãţii acestora, pe care le înainteazã prefectului;
b) examinarea, împreunã cu conducãtorii serviciilor publice deconcentrate şi cu autoritãţile administraţiei publice locale, a stadiului de execuţie a unor lucrãri şi acţiuni care se deruleazã în comun;
c) consultarea conducãtorilor serviciilor publice deconcentrate cu privire la ordinele prefectului prin care se stabilesc mãsuri cu caracter tehnic sau de specialitate, potrivit legii;
d) asigurarea transmiterii ordinelor prefectului având ca obiect stabilirea de mãsuri cu caracter tehnic sau de specialitate cãtre conducãtorul instituţiei ierarhic superioare serviciului public deconcentrat, prin grija personalului din cadrul instituţiei prefectului;
e) asigurarea examinãrii proiectelor bugetelor, precum şi a situaţiilor financiare privind execuţia bugetarã întocmite de serviciile publice deconcentrate, conform procedurii stabilite, dupã caz, prin ordin al ministrului ori al conducãtorului organului administraţiei publice centrale organizat la nivelul unitãţilor administrativ-teritoriale, în vederea emiterii avizului prefectului;
f) întocmirea proiectului regulamentului de funcţionare a colegiului prefectural, cu respectarea prevederilor regulamentului-cadru;
g) dispunerea mãsurilor în vederea organizãrii şedinţelor colegiului prefectural, stabilirea, dupã consultarea conducãtorilor serviciilor publice deconcentrate, a ordinii de zi şi a listei invitaţiilor, pe care le înainteazã prefectului;
h) urmãrirea modului de îndeplinire a hotãrârilor luate în cadrul colegiului prefectural, prin grija secretariatului colegiului prefectural, şi formularea de propuneri în cazul nerespectãrii acestora, pe care le înainteazã prefectului;
i) gestionarea şi urmãrirea mãsurilor dispuse de cãtre prefect în calitate de preşedinte al comitetului judeţean pentru situaţii de urgenţã, precum şi a hotãrârilor luate în cadrul comitetului judeţean pentru situaţii de urgenţã;
2. cu privire la conducerea operativã a instituţiei prefectului:
a) asigurarea conducerii operative a instituţiei prefectului, cu excepţia cancelariei prefectului;
b) elaborarea proiectului regulamentului de organizare şi funcţionare a instituţiei prefectului, pe care îl supune spre aprobare prefectului;
c) asigurarea elaborãrii proiectului ordinului prefectului privind înfiinţarea şi organizarea oficiilor prefecturale şi transmiterea acestuia cãtre Ministerul Administraţiei şi Internelor;
d) asigurarea transmiterii cãtre persoanele interesate a ordinelor prefectului cu caracter individual;
e) primirea, distribuirea corespondenţei şi urmãrirea rezolvãrii acesteia în termenul legal;
f) elaborarea de studii şi rapoarte cu privire la aplicarea actelor normative în vigoare, pe care le prezintã prefectului;
g) asigurarea transmiterii ordinelor prefectului cu caracter normativ cãtre Ministerul Administraţiei şi Internelor, precum şi publicarea în monitorul oficial al judeţului ori al municipiului Bucureşti, dupã caz;
h) îndrumarea metodologicã a secretarilor unitãţilor administrativ-teritoriale şi ai subdiviziunilor administrativ-teritoriale ale municipiilor, cu excepţia secretarului general al judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti;
i) gestionarea şi urmãrirea îndeplinirii mãsurilor dispuse de cãtre prefect cu privire la realizarea sarcinilor rezultate din actele normative în vigoare;
j) stabilirea şi urmãrirea modului de realizare a fluxului de informare-documentare în domeniile de activitate specifice instituţiei prefectului;
k) înaintarea cãtre prefect de propuneri cu privire la organizarea şi desfãşurarea circuitului legal al lucrãrilor, informarea documentarã, primirea şi soluţionarea petiţiilor, precum şi la arhivarea documentelor;
l) acordarea de consultanţã autoritãţilor administraţiei publice locale privind proiectele acordurilor de colaborare, cooperare, asociere, înfrãţire şi aderare, iniţiate de acestea;
m) verificarea documentaţiei şi aplicarea apostilei pe actele oficiale administrative întocmite pe teritoriul României, care urmeazã sã producã efecte juridice pe teritoriul unui stat semnatar al Convenţiei cu privire la suprimarea cerinţei supralegalizãrii actelor oficiale strãine, adoptatã la Haga la 5 octombrie 1961, la care România a aderat prin <>Ordonanţa Guvernului nr. 66/1999 , aprobatã prin <>Legea nr. 52/2000 , cu modificãrile ulterioare;
n) aprobarea eliberãrii de extrase sau copii de pe acte din arhiva instituţiei prefectului, cu excepţia celor care conţin informaţii clasificate ca secrete de stat sau de serviciu;
o) asigurarea secretariatului comisiei judeţene pentru stabilirea dreptului de proprietate privatã asupra terenurilor, în calitate de secretar al comisiei judeţene;
p) exercitarea atribuţiilor rezultate ca urmare a aplicãrii actelor normative cu caracter reparatoriu şi convocarea în şedinţe lunare a comisiilor care au ca obiect punerea în aplicare a acestor legi.
(3) Ordinele prefectului sunt contrasemnate de cãtre subprefectul care are sarcina de a le pune în aplicare.
ART. 3
(1) Atribuţiile prevãzute la art. 2 care revin fiecãrui subprefect se stabilesc prin ordin al prefectului.
(2) În lipsa prefectului, atribuţiile acestuia se asigurã de cãtre subprefectul desemnat prin ordin al prefectului.

CAP. II
Instituţia prefectului

ART. 4
(1) Structura-cadru de organizare a instituţiei prefectului este prevãzutã în anexa nr. 1.
(2) Structurile de specialitate prevãzute în anexa nr. 1 se pot organiza, în condiţiile legii, prin ordin al prefectului, la nivel de direcţii, servicii şi birouri, dupã caz, în funcţie de specificul fiecãrei activitãţi.
ART. 5
(1) Personalul din cadrul instituţiei prefectului este format din funcţionari publici, funcţionari publici cu statut special şi personal contractual.
(2) Numirea, respectiv încadrarea, precum şi modificarea, suspendarea şi încetarea raporturilor de serviciu, respectiv a raporturilor de muncã ale personalului din cadrul instituţiei prefectului se efectueazã prin ordin al prefectului, în condiţiile legii.
(3) Numirea, modificarea, suspendarea şi încetarea raporturilor de serviciu ale subprefecţilor se efectueazã în condiţiile legii.
(4) Numãrul maxim de posturi şi structura posturilor aferente instituţiei prefectului se stabilesc anual prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, cu încadrarea în numãrul maxim de posturi şi în structura posturilor aprobate Ministerului Administraţiei şi Internelor.

SECŢIUNEA 1
Atribuţiile structurilor de specialitate ale instituţiei prefectului

ART. 6
(1) Structurile de specialitate ale instituţiei prefectului îndeplinesc urmãtoarele atribuţii principale:
1. cu privire la aplicarea şi respectarea Constituţiei, a legilor şi a celorlalte acte normative:
a) elaboreazã studii şi rapoarte cu privire la aplicarea actelor normative în vigoare, precum şi propuneri privind îmbunãtãţirea stãrii de legalitate, pe care le înainteazã prefectului;
b) participã alãturi de reprezentanţi ai serviciilor publice deconcentrate la acţiuni de verificare, potrivit competenţelor, a modului de aplicare şi respectare a actelor normative la nivelul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti, în cadrul unor comisii mixte constituite prin ordin al prefectului;
c) prezintã prefectului propuneri privind prioritãţile de dezvoltare a judeţului, respectiv a muncipiului Bucureşti, în concordanţã cu prevederile planului de dezvoltare regionalã şi cu consultarea autoritãţilor administraţiei publice locale şi a conducãtorilor serviciilor publice deconcentrate;
d) întocmesc anual planul de acţiuni pentru realizarea în judeţ, respectiv în municipiul Bucureşti, a obiectivelor cuprinse în Programul de guvernare;
e) elaboreazã şi prezintã prefectului informãri periodice cu privire la situaţia şi evoluţia stãrii generale economice, sociale, culturale, precum şi cu privire la stadiul realizãrii obiectivelor cuprinse în Programul de guvernare, în judeţ, respectiv în municipiul Bucureşti;
f) realizeazã documentarea necesarã şi elaboreazã pe baza acesteia raportul anual privind starea economico-socialã a judeţului, respectiv a municipiului Bucureşti, care se înainteazã, potrivit legii, Guvernului, prin Ministerul Administraţiei şi Internelor;
g) monitorizeazã modul de aplicare în judeţ, respectiv în municipiul Bucureşti, a programelor şi strategiilor guvernamentale sau ministeriale cu privire la restructurarea sectorialã şi la alte activitãţi;
2. cu privire la verificarea legalitãţii actelor administrative adoptate sau emise de autoritãţile administraţiei publice locale şi contenciosul administrativ:
a) ţin evidenţa actelor administrative adoptate sau emise de autoritãţile administraţiei publice locale şi transmise prefectului în vederea verificãrii legalitãţii, asigurã pãstrarea acestora, precum şi evidenţa acţiunilor şi dosarelor aflate pe rolul instanţelor judecãtoreşti;
b) examineazã sub aspectul legalitãţii, în termenele prevãzute de lege, actele administrative adoptate sau emise de autoritãţile administraţiei publice locale;
c) verificã legalitatea contractelor încheiate de autoritãţile administraţiei publice locale, asimilate potrivit legii actelor administrative, ca urmare a sesizãrii prefectului de cãtre persoanele care se considerã vãtãmate într-un drept sau interes legitim;
d) propun prefectului sesizarea, dupã caz, a autoritãţilor emitente, în vederea reanalizãrii actului considerat nelegal, sau a instanţei de contencios administrativ, cu motivarea corespunzãtoare;
e) întocmesc documentaţia, formuleazã acţiunea pentru sesizarea instanţelor judecãtoreşti şi susţin în faţa acestora acţiunea formulatã, precum şi cãile de atac, atunci când este cazul;
f) elaboreazã rapoarte şi prezintã informãri prefectului cu privire la actele verificate;
g) avizeazã ordinele prefectului din punctul de vedere al legalitãţii;
h) întocmesc documentaţia şi reprezintã prefectul şi instituţia prefectului în faţa instanţelor judecãtoreşti de orice grad, precum şi a altor autoritãţi sau instituţii publice;
i) acţioneazã în vederea îndeplinirii, în condiţiile legii, a atribuţiilor ce revin prefectului în domeniul organizãrii şi desfãşurãrii alegerilor locale, parlamentare şi prezidenţiale, precum şi a referendumului naţional ori local;
j) efectueazã, în condiţiile legii, verificãrile şi întocmesc documentaţia necesarã cu privire la dizolvarea de drept a unor consilii locale sau judeţene, respectiv a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, la suspendarea de drept a unor mandate de consilier sau de primar ori la încetarea de drept a unor mandate de primar, respectiv la încetarea înainte de termen a mandatului preşedintelui consiliului judeţean sau al preşedintelui Consiliului General al Municipiului Bucureşti, dupã caz;
k) efectueazã, în condiţiile legii, verificãri cu privire la mãsurile întreprinse de primar sau de preşedintele consiliului judeţean, respectiv de preşedintele Consiliului General al Municipiului Bucureşti, în calitatea lor de reprezentanţi ai statului în unitatea administrativ-teritorialã, inclusiv la sediul autoritãţilor administraţiei publice locale, şi propun prefectului, dacã este cazul, sesizarea organelor competente;
l) desfãşoarã acţiuni de îndrumare privind modul de exercitare de cãtre primari a atribuţiilor delegate şi executate de cãtre aceştia în numele statului;
3. cu privire la realizarea politicilor naţionale, a celor de integrare europeanã şi a planului de mãsuri pentru integrare europeanã şi intensificare a relaţiilor externe:
a) întocmesc anual planul de acţiuni pentru realizarea în judeţ, respectiv în municipiul Bucureşti, a politicilor naţionale, a politicilor de integrare europeanã şi intensificare a relaţiilor externe, cu consultarea consiliului judeţean, respectiv a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, şi a conducãtorilor serviciilor publice deconcentrate;
b) elaboreazã, în colaborare cu reprezentanţi ai consiliului judeţean, respectiv ai Consiliului General al Municipiului Bucureşti, ai serviciilor publice deconcentrate, ai autoritãţilor administraţiei publice locale, precum şi ai societãţii civile, planul de mãsuri judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti, în conformitate cu documentele programatice referitoare la integrarea europeanã;
c) acţioneazã, cu sprijinul serviciilor publice deconcentrate şi al structurilor de integrare europeanã, pentru cunoaşterea documentelor privind integrarea europeanã adoptate la nivel central;
d) acţioneazã pentru atragerea societãţii civile la activitãţile care au legãturã cu procesul de integrare europeanã şi participã la programele societãţii civile în domeniul integrãrii europene;
e) desfãşoarã activitãţi menite sã conducã la cunoaşterea de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale şi de cãtre cetãţeni a programelor cu finanţare externã iniţiate şi susţinute de Uniunea Europeanã şi de alte organisme internaţionale;
f) întocmesc, gestioneazã prin evidenţã centralizatã şi monitorizeazã activitatea de relaţii şi de colaborãri internaţionale a instituţiei prefectului;
g) elaboreazã evidenţa centralizatã a rapoartelor de activitate întocmite obligatoriu pentru orice activitate de relaţii internaţionale;
4. cu privire la buna organizare şi desfãşurare a activitãţii pentru situaţii de urgenţã, precum şi la pregãtirea şi ducerea la îndeplinire a mãsurilor de apãrare care nu au caracter militar:
a) urmãresc îndeplinirea mãsurilor dispuse de cãtre prefect, în calitate de preşedinte al comitetului judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti, pentru situaţii de urgenţã;
b) prezintã prefectului propuneri privind modul de utilizare, în situaţii de crizã, a fondurilor special alocate de la bugetul de stat;
c) propun prefectului, în situaţiile prevãzute de lege, convocarea consiliilor locale, a consiliului judeţean, respectiv a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, dupã caz;
d) întocmesc rapoarte şi informãri privind evoluţia şi desfãşurarea evenimentelor în caz de dezastru, precum şi mãsurile întreprinse de autoritãţile administraţiei publice locale în acest domeniu, pe care le înainteazã prefectului;
e) asigurã informarea prefectului cu privire la iminenţa producerii unor fenomene naturale periculoase;
f) asigurã informarea prefectului, în perioada producerii fenomenelor naturale periculoase, cu privire la evaluarea preliminarã a efectelor şi a pagubelor produse;
g) prezintã prefectului propuneri pentru acordarea unor ajutoare umanitare în scopul protecţiei populaţiei afectate de calamitãţi naturale, epidemii, epizootii, incendii sau alte fenomene periculoase;
h) verificã modul de distribuire a ajutoarelor umanitare şi a sumelor alocate din Fondul de intervenţie la dispoziţia Guvernului;
5. cu privire la activitatea de eliberare şi de evidenţã a paşapoartelor simple:
a) soluţioneazã cererile pentru eliberarea paşapoartelor simple, în conformitate cu prevederile legii;
b) colaboreazã cu serviciile publice comunitare locale de evidenţã a persoanelor pentru asigurarea eliberãrii paşapoartelor simple, în sistem de ghişeu unic;
c) administreazã şi gestioneazã registrul judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti, de evidenţã a paşapoartelor simple şi valorificã datele cuprinse în acesta;
d) asigurã furnizarea permanent, în cadrul Sistemului naţional informatic de evidenţã a persoanelor, a informaţiilor necesare actualizãrii Registrului naţional de evidenţã a paşapoartelor simple;
e) asigurã înscrierea de menţiuni în paşapoartele simple, în condiţiile legii;
f) organizeazã la nivelul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti, gestionarea şi controlul eliberãrii paşapoartelor simple;
g) asigurã soluţionarea contestaţiilor depuse la serviciul public comunitar pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple;
6. cu privire la regimul permiselor de conducere, al certificatelor de înmatriculare a autovehiculelor şi al plãcilor cu numere de înmatriculare:
a) constituie şi actualizeazã registrul judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti, de evidenţã a permiselor de conducere şi a autovehiculelor înmatriculate şi valorificã datele cuprinse în acesta;
b) organizeazã examenele pentru obţinerea permiselor de conducere a autovehiculelor, în condiţiile legii;
c) soluţioneazã cererile pentru eliberarea permiselor de conducere, a certificatelor de înmatriculare şi a plãcilor cu numere de înmatriculare pentru autovehicule rutiere, în condiţiile legii;
d) colaboreazã cu serviciile publice comunitare locale de evidenţã a persoanelor pentru asigurarea eliberãrii certificatelor de înmatriculare şi a plãcilor cu numere de înmatriculare pentru autovehicule rutiere, în sistem de ghişeu unic;
e) asigurã eliberarea permiselor de conducere, a certificatelor de înmatriculare a autovehiculelor şi a plãcilor cu numere de înmatriculare pentru autovehicule rutiere;
f) monitorizeazã şi controleazã modul de respectare a prevederilor legale referitoare la asigurarea protecţiei datelor cu caracter personal, în domeniul de competenţã;
g) asigurã soluţionarea contestaţiilor depuse la serviciul public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor.
(2) Structurile de specialitate ale instituţiei prefectului mai îndeplinesc şi urmãtoarele atribuţii:
a) întocmirea documentaţiei necesare emiterii ordinelor prefectului;
b) elaborarea proiectului ordinului prefectului de stabilire a numãrului consilierilor locali şi judeţeni, precum şi ai Consiliului General al Municipiului Bucureşti, pe baza datelor statistice oficiale, şi întocmirea graficului de convocare a consiliilor locale şi a consiliului judeţean, respectiv a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, în şedinţa de constituire;
c) elaborarea proiectului ordinului prefectului privind numirea şefului oficiului prefectural;
d) elaborarea, cu consultarea conducãtorilor serviciilor publice deconcentrate, a proiectelor ordinelor prefectului având ca obiect stabilirea de mãsuri cu caracter tehnic sau de specialitate;
e) asigurarea primirii, înregistrãrii şi soluţionãrii petiţiilor adresate prefectului, precum şi a comunicãrii cãtre petent a rãspunsului, în termenul legal;
f) îndrumarea cetãţenilor care se adreseazã instituţiei prefectului în problemele generale sau specifice relaţiei cu publicul;
g) organizarea activitãţii de primire a cetãţenilor în audienţã la prefect şi subprefecţi;
h) asigurarea de asistenţã de specialitate experţilor locali pentru romi, care îşi desfãşoarã activitatea în cadrul aparatului propriu al consiliilor locale, pentru îndeplinirea sarcinilor prevãzute în Planul general de mãsuri pentru aplicarea Strategiei de îmbunãtãţire a situaţiei romilor;
i) urmãrirea şi aplicarea prevederilor cuprinse în strategiile şi programele pentru susţinerea reformei în administraţia publicã;
j) realizarea lucrãrilor de secretariat pentru colegiul prefectural şi prezentarea propunerilor cu privire la programul de activitate al acestuia subprefectului cu atribuţii în domeniu;
k) conlucrarea cu unitãţile teritoriale din subordinea Ministerului Administraţiei şi Internelor, Ministerului Apãrãrii Naţionale şi a Serviciului Român de Informaţii la elaborarea mãsurilor care se impun pentru asigurarea respectãrii drepturilor individuale, apãrarea proprietãţii publice şi a proprietãţii private, siguranţa cetãţenilor şi prevenirea infracţiunilor;
l) asigurarea organizãrii şi desfãşurãrii şedinţelor comisiilor sau comitetelor constituite în cadrul instituţiei prefectului potrivit legii;
m) realizarea lucrãrilor de secretariat pentru comisia judeţeanã consultativã şi comitetul operativ consultativ şi prezentarea propunerilor cu privire la programul de activitate al acestora prefectului;
n) conlucrarea cu compartimentele din aparatul propriu al consiliului judeţean, respectiv al Consiliului General al Municipiului Bucureşti, în vederea elaborãrii proiectelor hotãrârilor Guvernului care au ca obiect soluţionarea unor probleme de interes local ori a iniţierii, prin Ministerul Administraţiei şi Internelor, a unor proiecte de acte normative;
o) exercitarea atribuţiilor rezultate ca urmare a aplicãrii actelor normative cu caracter reparatoriu.
ART. 7
Prefectul poate stabili prin ordin şi alte atribuţii pentru structurile de specialitate ale instituţiei prefectului, în vederea îndeplinirii în cele mai bune condiţii a atribuţiilor care i-au fost conferite prin reglementãrile legale.

SECŢIUNEA a 2-a
Cancelaria prefectului

ART. 8
Cancelaria prefectului are urmãtoarele atribuţii principale:
a) asigurarea condiţiilor necesare desfãşurãrii şedinţelor de lucru ale prefectului;
b) analizarea datelor oferite de sondaje, statistici, studii şi informarea prefectului şi a subprefecţilor cu privire la principalele probleme şi tendinţe ale mediului social şi economic din judeţ, respectiv din municipiul Bucureşti;
c) organizarea întâlnirilor prefectului cu reprezentanţii locali ai societãţii civile, ai sindicatelor, ai patronatelor şi ai partidelor politice;
d) elaborarea sintezelor mass-media pentru informarea rapidã şi corectã a prefectului şi a subprefecţilor;
e) organizarea, la solicitarea prefectului, a evenimentelor de naturã sã informeze opinia publicã şi mass-media cu privire la acţiunile prefectului;
f) asigurarea realizãrii, întreţinerii şi actualizãrii site-ului oficial al instituţiei prefectului;
g) punerea la dispoziţia mijloacelor de informare în masã a informaţiilor destinate opiniei publice, în vederea cunoaşterii exacte a activitãţii prefectului, prin informãri şi conferinţe de presã organizate lunar sau ori de câte ori este nevoie;
h) realizarea documentãrii necesare în vederea elaborãrii raportului semestrial al prefectului referitor la stadiul îndeplinirii obiectivelor cuprinse în Strategia guvernamentalã de îmbunãtãţire a situaţiei romilor.
ART. 9
Prefectul poate stabili prin ordin şi alte atribuţii pentru personalul din cadrul cancelariei prefectului.

SECŢIUNEA a 3-a
Oficiul prefectural

ART. 10
(1) În cadrul instituţiei prefectului se pot organiza oficii prefecturale prin ordin al prefectului emis în condiţiile legii.
(2) Oficiul prefectural are urmãtoarele atribuţii principale:
a) realizarea documentãrii cu privire la situaţia şi evoluţia stãrii generale economice, sociale şi culturale a zonei deservite;
b) desfãşurarea unor acţiuni de îndrumare şi de verificare a mãsurilor întreprinse de cãtre primari în calitatea lor de reprezentanţi ai statului în unitãţile administrativ-teritoriale;
c) formularea de propuneri privind sesizarea, dupã caz, a autoritãţilor administraţiei publice locale emitente, în vederea reanalizãrii actului considerat nelegal, sau a instanţei de contencios administrativ;
d) desfãşurarea de activitãţi menite sã conducã la cunoaşterea de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale şi de cãtre cetãţeni a programelor cu finanţare externã iniţiate şi susţinute de Uniunea Europeanã şi de alte organisme internaţionale;
e) realizarea de acţiuni pentru atragerea societãţii civile la activitãţile care au legãturã cu procesul de integrare europeanã şi participarea la programele societãţii civile în domeniul integrãrii europene;
f) informarea prefectului cu privire la situaţiile deosebite care apar în zona deservitã;
g) formularea de propuneri privind convocarea consiliilor locale, respectiv a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, dupã caz, în situaţiile prevãzute de lege, pe care le înainteazã prefectului;
h) urmãrirea îndeplinirii mãsurilor dispuse de cãtre prefect, în calitate de preşedinte al comitetului judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti, pentru situaţii de urgenţã;
i) asigurarea primirii şi înregistrãrii petiţiilor adresate prefectului;
j) îndrumarea cetãţenilor care se adreseazã oficiului prefectural în problemele generale sau specifice relaţiei cu publicul.
(3) Prefectul poate stabili prin ordin şi alte sarcini pentru oficiul prefectural.
ART. 11
Regulamentul de organizare şi funcţionare a oficiului prefectural, întocmit în conformitate cu regulamentul-cadru prevãzut în anexa nr. 2, se aprobã prin ordin al prefectului.

CAP. III
Colegiul prefectural

ART. 12
(1) În fiecare judeţ, respectiv în municipiul Bucureşti, funcţioneazã un colegiu prefectural condus de cãtre prefect.
(2) Colegiul prefectural are ca scop asigurarea coordonãrii activitãţii serviciilor publice deconcentrate din judeţ, respectiv din municipiul Bucureşti, şi este organul consultativ al prefectului în realizarea atribuţiilor de conducere a serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor şi ale celorlalte organe ale administraţiei publice centrale organizate la nivelul unitãţilor administrativ-teritoriale.
(3) În cadrul şedinţelor de lucru, membrii colegiului prefectural raporteazã şi analizeazã stadiul implementãrii programelor, politicilor, strategiilor şi planurilor de acţiune de la nivelul judeţului sau al localitãţilor acestuia, respectiv de la nivelul municipiului Bucureşti, nevoile şi dificultãţile cu care se confruntã serviciile publice deconcentrate, propunând mãsuri în vederea îmbunãtãţirii activitãţii.
ART. 13
(1) Colegiul prefectural are urmãtoarele atribuţii principale:
a) analizeazã activitatea serviciilor publice deconcentrate şi propune mãsuri în vederea îmbunãtãţirii acesteia;
b) stabileşte domeniile şi sectoarele în care este necesarã sau se poate realiza cu eficienţã acţiunea coordonatã a mai multor servicii publice deconcentrate;
c) stabileşte mãsurile necesare implementãrii programelor, politicilor, strategiilor şi planurilor de acţiune adoptate la nivel naţional;
d) organizeazã acţiunile comune ale mai multor servicii publice deconcentrate în vederea soluţionãrii unor situaţii deosebite;
e) analizeazã mãsurile necesare în vederea realizãrii unui sistem comun de management al informaţiei, al resurselor materiale, financiare ori umane.
(2) Colegiul prefectural îndeplineşte şi alte atribuţii prevãzute de lege, precum şi sarcini date de ministere sau de celelalte organe ale administraţiei publice centrale din subordinea Guvernului ori de cãtre prefect.
ART. 14
Regulamentul de funcţionare a colegiului prefectural se elaboreazã în conformitate cu regulamentul-cadru prevãzut în anexa nr. 3 şi se aprobã prin ordin al prefectului.

CAP. IV
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 15
Îndrumarea şi controlul ierarhic de specialitate asupra activitãţii prefecţilor şi a instituţiilor prefectului se asigurã de Ministerul Administraţiei şi Internelor.
ART. 16
(1) În termen de 45 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, prefectul aprobã, prin ordin, regulamentul de organizare şi funcţionare a instituţiei prefectului, în care sunt stabilite sarcinile fiecãrui compartiment.
(2) Pe baza regulamentului de organizare şi funcţionare a instituţiei prefectului se întocmeşte fişa fiecãrui post din statul de funcţii.
ART. 17
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 18
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.844/2004 privind aparatul de specialitate al prefectului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.079 din 19 noiembrie 2004.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:


───────────────
Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 5 aprilie 2006.
Nr. 460.

ANEXA 1

STRUCTURA - CADRU
de organizare a instituţiei prefectului





┌────────────────────┐
│CORPUL DE CONTROL AL├─────┐
│ PERFECTULUI │ │
└────────────────────┘ │
┌──────────────────────┐ │ ┌─────────┐ ┌─────────────────────┐
│CANCELARIA PREFECTULUI├───┼─────┤ PREFECT ├──────────┤ COLEGIU PREFECTURAL │
└──────────────────────┘ │ └──┬.─┬───┘ └─────────────────────┘
┌──────────────────────┐ │ │. │ ┌──────────┐
│ AUDIT INTERN ├───┘ │. ├────┤SUBPREFECT│
└──────────────────────┘ │. │ └──────────┘
│. │ ┌──────────┐
│. ├────┤SUBPREFECT│
│. │ └──────────┘
│. │ ┌────────────────────────┐
│. │ │Activitate financiar │
│. └────┤contabila, resurse umane│
│. │si administrativ │
│. └────────────────────────┘
│. ...............
│........SUBPREFECT 1).
│ ...............

┌──────┬─────┬─────┬─────┬─┴─────┬─────┐..........
│ │ │ │ │ │ │ .
┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐ .....
│ A │ │ B │ │ C │ │ D │ │ E │ │ F │ │ G │ . H .
└───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ .....

NOTĂ: In municipiul Bucuresti, prefectul este ajutat de trei subprefecti

Legenda:
────────
A = Integrare europeana si cooperare internationala
B = Dezvoltare economica si monitorizarea
serviciilor publice de concentrate
C = Verificarea legalitatii, a aplicarii actelor
normative si contencios administrativ
D = Informare, relatii publice si secretariat
E = Urmarirea aplicarii actelor cu caracter reparatoriu
F = Serviciul public comunitar regim permise de conducere si
inmatriculare a vehiculelor
G = Serviciul comunitar pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor
H = Oficiu prefectural




ANEXA 2

REGULAMENT - CADRU
de organizare şi funcţionare a oficiului prefectural

ART. 1
(1) Oficiul prefectural se organizeazã în temeiul prevederilor <>art. 40 din Legea nr. 340/2004 privind prefectul şi instituţia prefectului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi face parte integrantã din instituţia prefectului.
(2) Structura organizatoricã a oficiului prefectural se aprobã prin ordin al prefectului de înfiinţare şi organizare a oficiului prefectural.
ART. 2
Oficiul prefectural are ca scop realizarea în zona deservitã a atribuţiilor ce revin instituţiei prefectului.
ART. 3
Activitatea oficiului prefectural se organizeazã şi se desfãşoarã conform programului-cadru de acţiuni propriu, aprobat de cãtre prefect.
ART. 4
(1) Şeful oficiului prefectural este numit prin ordin al prefectului şi are urmãtoarele atribuţii principale:
a) conduce întreaga activitate a oficiului prefectural;
b) raporteazã prefectului cu privire la activitatea oficiului prefectural;
c) reprezintã oficiul prefectural în relaţiile cu autoritãţile administraţiei publice locale, cu reprezentanţii societãţii civile, cu alte persoane juridice şi cu cetãţenii din zona deservitã;
d) întocmeşte proiectul de regulament de organizare şi funcţionare a oficiului prefectural;
e) supune spre aprobare prefectului programul-cadru de acţiuni al oficiului prefectural, pânã la data de 31 ianuarie a fiecãrui an.
(2) În îndeplinirea atribuţiilor care îi revin, şeful oficiului prefectural colaboreazã cu autoritãţile administraţiei publice locale, cu conducãtorii serviciilor publice deconcentrate, cu organizaţii neguvernamentale, cu partenerii sociali şi cu mass-media, putând furniza, la cererea acestora, date şi informaţii, în limitele sale de competenţã, potrivit prevederilor legale.
ART. 5
Activitatea oficiului prefectural este îndrumatã şi controlatã de cãtre subprefectul care asigurã conducerea operativã a instituţiei prefectului.


ANEXA 3

REGULAMENTUL - CADRU
de funcţionare a colegiului prefectural

ART. 1
Colegiul prefectural funcţioneazã în temeiul prevederilor <>art. 25^1 din Legea nr. 340/2004 privind prefectul şi instituţia prefectului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 2
(1) Colegiul prefectural se întruneşte la prefecturã şi este prezidat de cãtre prefect.
(2) În lipsa prefectului, şedinţele colegiului prefectural sunt prezidate de cãtre subprefectul care realizeazã conducerea serviciilor publice deconcentrate.
ART. 3
Colegiul prefectural îşi desfãşoarã ativitatea în plen, în prezenţa majoritãţii membrilor acestuia.
ART. 4
(1) Membrii colegiului prefectural, precum şi celelalte persoane a cãror prezenţã la şedinţele colegiului este consideratã necesarã sunt convocate de cãtre prefect, individual şi în scris.
(2) Ordinul de convocare trebuie sã cuprindã data, ora, locul unde se desfãşoarã şedinţa, ordinea de zi şi lista participanţilor.
(3) În mod excepţional, la propunerea unor membri ai colegiului prefectural, se pot introduce pe ordinea de zi probleme apãrute ulterior convocãrii, cu acordul membrilor colegiului prefectural.
ART. 5
(1) Membrii colegiului prefectural sunt obligaţi sã participe personal la şedinţe, cu excepţia cazurilor temeinic motivate.
(2) Membrul colegiului prefectural aflat în situaţia prevãzutã la alin. (1) trebuie sã comunice numele înlocuitorului sãu de drept.
ART. 6
(1) Secretariatul colegiului prefectural este asigurat de instituţia prefectului şi are ca atribuţii redactarea ordinii de zi, luarea mãsurilor pentru aducerea la cunoştinţã a convocãrii şedinţelor, primirea rapoartelor, a informãrilor, a sintezelor şi a celorlalte materiale necesare desfãşurãrii şedinţelor, solicitate de la membrii colegiului prefectural, întocmirea proceselor-verbale şi a sintezelor şedinţelor, arhivarea şi multiplicarea materialelor, precum şi asigurarea legãturii cu membrii colegiului prefectural.
(2) Procesul-verbal de şedinţã se semneazã de cãtre prefect sau de cãtre subprefectul care a condus şedinţa colegiului prefectural şi cuprinde dezbaterile care au avut loc.
ART. 7
(1) În exercitarea atribuţiilor care îi revin colegiul prefectural adoptã hotãrâri.
(2) Hotãrârile se adoptã prin vot deschis şi cu majoritatea simplã a membrilor prezenţi.
(3) În caz de paritate de voturi, votul prefectului decide.
ART. 8
(1) Hotãrârile colegiului prefectural se aduc la cunoştinţã instituţiilor interesate de cãtre secretariatul colegiului prefectural.
(2) Hotãrârile de interes public general se aduc la cunoştinţã prin oricare mijloace de publicitate.
___________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016